Telfort glasvezel ervaringen

http://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/64/1e/d0/telfort-32-1411060601.png
 
5.1 (13)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Telfort glasvezel

Glasvezel is HOT en ook met Telfort internet kan je gebruik maken van supersnel internet via glasvezel. Eventueel aangevuld met digitale televisie en bellen dankzij het Telfort Alles-in-1 glasvezelpakket.

Telfort is net zoals XS4ALL, eigenaar van KPN, die recentelijk ook de glasvezel aanbieders XMS, KickXL, Concepts en Lijbrandt heeft overgenomen. KPN heeft al aangekondigd dat deze providers binnenkort allemaal verder gaan onder de naam Telfort glasvezel. Zit je bij een van deze glasvezel aanbieders? Lees hier dan alvast alle Telfort glasvezel ervaringen om te bekijken of je straks ook nog goed zit. Van plan om over te stappen? Doe onze glasvezel check door het invullen van je postcode en zie in een oog opslag de beste deals op jouw adres.

Telfort glasvezel ervaringen

Je leest hier alle Telfort glasvezel ervaringen van gebruikers die je al zijn voor gegaan bij het afsluiten van glasvezel via Telfort internet. Een goed startpunt dus voor het kiezen van de juiste glasvezel aanbieder. Heb jij zelf al Telfort glasvezel ervaringen? Schrijf dan snel een korte review over jouw ervaringen en help andere met het maken van de juiste keuze!

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 13 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
5.1
Installatie 
 
5.2  (11)
Helpdesk 
 
4.7  (13)
Internet 
 
5.3  (13)
Bellen 
 
5.3  (13)
Digitale televisie 
 
5.0  (12)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
  • Helpdesk
  • Internet
  • Bellen
  • Digitale televisie
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Ben zeer tevreden met mijn Telfort Glasvezel alles in 1.Vanaf de eerste dag met aansluiten en service van monteur is alles mij goed bevallen.
Gemiddelde score 
 
9.0
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
9.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
9.0
Digitale televisie 
 
9.0
Geschreven door Marco Mei 17, 2015

Ben zeer tevreden met mijn Telfort Glasvezel alles in 1.Vanaf de eerste dag met aansluiten en service van monteur is alles mij goed bevallen.

Was deze review nuttig? 
Ben inmiddels bijna een jaar klant bij Telfort (alles in 1 pakket voor € 45,--).
De installatie is al weer van een tijd geleden en voor zover ik me kan herinneren verliep e.e.a. vlekkeloos. De helpdesk heb ik eigenlijk nooit hoeven te gebruiken. Het afgelopen jaar geen stotingen/problemen gehad. Ik herken me dan ook niet in de negatieve ervaringen.

Tip:
Het eerste wat ik heb gedaan is de uitgaande telefoongesprekken via een andere voip provider (Cheapconnect) laten lopen. Daarvoor heb ik een Gigaset N300A aangeschaft en die tussen het modem en de telefoonset geplaatst. Dit werkt simpel een kind kan de was doen. Binnenkomende telefoongesprekken komen via m'n normale vaste telefoonnummer bij telfort binnen (=gratis) en uitgaande telefoongesprekken lopen via Cheapconnect. Scheelt een hoop geld.
Dit geldt trouwens niet alleen voor Telfort maar ook voor Ziggo, KPN enz.enz.
Gemiddelde score 
 
9.2
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
10.0
Geschreven door jitske Mei 14, 2015

Nooit geen storingen en erg tevreden.

Ben inmiddels bijna een jaar klant bij Telfort (alles in 1 pakket voor € 45,--).
De installatie is al weer van een tijd geleden en voor zover ik me kan herinneren verliep e.e.a. vlekkeloos. De helpdesk heb ik eigenlijk nooit hoeven te gebruiken. Het afgelopen jaar geen stotingen/problemen gehad. Ik herken me dan ook niet in de negatieve ervaringen.

Tip:
Het eerste wat ik heb gedaan is de uitgaande telefoongesprekken via een andere voip provider (Cheapconnect) laten lopen. Daarvoor heb ik een Gigaset N300A aangeschaft en die tussen het modem en de telefoonset geplaatst. Dit werkt simpel een kind kan de was doen. Binnenkomende telefoongesprekken komen via m'n normale vaste telefoonnummer bij telfort binnen (=gratis) en uitgaande telefoongesprekken lopen via Cheapconnect. Scheelt een hoop geld.
Dit geldt trouwens niet alleen voor Telfort maar ook voor Ziggo, KPN enz.enz.

Was deze review nuttig? 
Om dat perfectie in techniek niet bestaat, nergens een 10 als beoordeling. Maar in tegenstelling tot de reviews hieronder, heb ik alleen maar positieve ervaringen met Telfort glasvezel. Ik ben ruim een half jaar geleden van Telfort ADLS naar glasvezel overgestapt en heb er geen spijt van. Ik herken mij totaal niet in de ellende die anderen hier beschrijven. Sterker nog, ik heb in meer dan 3 jaar Telfort nog nooit iets te klagen gehad! Dat was met UPC daarvoor wel anders. :( Enig minpuntje vind ik de geleverde router van Sitecom, die wel erg simpel is en niet eens over een USB aansluiting beschikt. Dus die overweeg ik wel op korte termijn te vervangen! Verder niets dan lof over Telfort!
Gemiddelde score 
 
8.8
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
9.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
9.0
Digitale televisie 
 
9.0
Geschreven door Marc Mei 05, 2015

Telfort glasvezel

Om dat perfectie in techniek niet bestaat, nergens een 10 als beoordeling. Maar in tegenstelling tot de reviews hieronder, heb ik alleen maar positieve ervaringen met Telfort glasvezel. Ik ben ruim een half jaar geleden van Telfort ADLS naar glasvezel overgestapt en heb er geen spijt van. Ik herken mij totaal niet in de ellende die anderen hier beschrijven. Sterker nog, ik heb in meer dan 3 jaar Telfort nog nooit iets te klagen gehad! Dat was met UPC daarvoor wel anders. :( Enig minpuntje vind ik de geleverde router van Sitecom, die wel erg simpel is en niet eens over een USB aansluiting beschikt. Dus die overweeg ik wel op korte termijn te vervangen! Verder niets dan lof over Telfort!

Was deze review nuttig? 
Alles werkte vanaf het eerste moment. Bestelling was op tijd. Dus Telfort is niet altijd slecht maar zo lijkt het al snel als mensen met klachten eerder geneigd zijn dit aan de grote klok te hangen. Wellicht dat de schuld deels bij de bekabelaar ligt. De tussenpersoon bij reggefiber was bijvoorbeeld een uiterst onbetrouwbaar persoon die de aanvraag bij Telfort bijna in de soep liet lopen.
Waar ik nog wel achteraan moet is TV kijken op Android apparatuur. Ik weet nog niet of dat werkt maar in ieder geval niet zo eenvoudig. Op ios werkt het in ieder geval wel.
Gemiddelde score 
 
9.2
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door Roy Mei 03, 2015

Telfort bevalt

Alles werkte vanaf het eerste moment. Bestelling was op tijd. Dus Telfort is niet altijd slecht maar zo lijkt het al snel als mensen met klachten eerder geneigd zijn dit aan de grote klok te hangen. Wellicht dat de schuld deels bij de bekabelaar ligt. De tussenpersoon bij reggefiber was bijvoorbeeld een uiterst onbetrouwbaar persoon die de aanvraag bij Telfort bijna in de soep liet lopen.
Waar ik nog wel achteraan moet is TV kijken op Android apparatuur. Ik weet nog niet of dat werkt maar in ieder geval niet zo eenvoudig. Op ios werkt het in ieder geval wel.

Was deze review nuttig? 
Verschrikkelijk is het, je zou er overspannen van raken! 2 maanden glasvezel en dan ga je over de rooie. Alles werkt half, telefoon valt weg, tv valt stil en internet valt er telkens uit, om gek van te worden! 40 keer gebeld en op de FB pagina diverse berichten verstuurden ze zeggen maar jammer jammer jammer dat u zulke problemen heeft maar we gaan het oplossen ze lossen niks op. Ben er zo klaar mee. Wat een soepbedrijf!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Huiberts April 22, 2015

Verschrikkelijk is het, je zou er overspannen van raken! 2 maanden glasvezel en dan ga je over de rooie. Alles werkt half, telefoon valt weg, tv valt stil en internet valt er telkens uit, om gek van te worden! 40 keer gebeld en op de FB pagina diverse berichten verstuurden ze zeggen maar jammer jammer jammer dat u zulke problemen heeft maar we gaan het oplossen ze lossen niks op. Ben er zo klaar mee. Wat een soepbedrijf!

Was deze review nuttig? 
Ik heb vorig jaar januari telfort glasvezel alles in 1 aangeschaft,
Dit was geen goede keuze,
vanaf de eerste dag alleen maar storing met het hele pakket,
de ene keer doet het internet het niet,
de andere keer de telefoon niet, de andere keer blijft de TV vastlopen,
of je hebt helemaal niks,
Toen ik hem aangeschaft had zat ik zelfs bijna een maand zonder TV, Internet en Telefonie, omdat ze dachten dat ik een gewoon pakket wilde hebben, terwijl ik duidelijk had aangegeven dat ik Glasvezelpakket wilde hebben.
Zelfs als je de helpdesk belt zeggen ze dat ze het samen met je nakijken,
ze zeggen dan dat alles volgens hun systeem zou moeten werken,
alleen heb ik dan niks en branden er ook geen lampen op de modem.
Nu hebben ze bij mij al 3x de modem vervangen,
als ze dit hebben gedaan gaat het 2 weken goed, en dan beginnen de problemen weer.
Ik heb ze al gezegd stuur maar alles nieuw misschien is het dan opgelost maar dit doen ze niet, ze zeggen dan wel laten wel een monteur komen of ze sturen een nieuw tv kastje.
Daar schiet je dus niks mee op.
Het grootste gedeelte waren de problemen bij ons net voor het weekend,
als je ze dan belt zeggen ze ook nog ja we kunnen in het weekend niks doen, dus zit je weer eens een weekend zonder TV/Internet en Telefoon.

Ik heb nu contact met ze gehad en gezegd dat ik minimaal de helft van de kosten terug wil hebben,
aangezien ik ongeveer 3/4 van het jaar wel iets van de 3 dingen niet had,
Ik kreeg een telefoontje van ze dat ze dit niet konden doen, ze konden wel een klein gedeelte vergoeden.
Ik heb dit maar aangenomen,
Ik heb nu wel besloten weer over te stappen naar een andere aanbieder die tenminste wel normaal alles leverd,
Ik had jaren lang KPN Glasvezel en daar was ik altijd tevreden over,
Ik wilde alleen iets goedkoper gaan zitten maar denk dat ik wel terug ga naar KPN.

Dus mensen pak echt niks van Telfort want het werkt 3/4 van het jaar toch niet.
Gemiddelde score 
 
1.2
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door patrickj Maart 23, 2015

Slechtste aanbieder ooit nooit aan beginnen dus

Ik heb vorig jaar januari telfort glasvezel alles in 1 aangeschaft,
Dit was geen goede keuze,
vanaf de eerste dag alleen maar storing met het hele pakket,
de ene keer doet het internet het niet,
de andere keer de telefoon niet, de andere keer blijft de TV vastlopen,
of je hebt helemaal niks,
Toen ik hem aangeschaft had zat ik zelfs bijna een maand zonder TV, Internet en Telefonie, omdat ze dachten dat ik een gewoon pakket wilde hebben, terwijl ik duidelijk had aangegeven dat ik Glasvezelpakket wilde hebben.
Zelfs als je de helpdesk belt zeggen ze dat ze het samen met je nakijken,
ze zeggen dan dat alles volgens hun systeem zou moeten werken,
alleen heb ik dan niks en branden er ook geen lampen op de modem.
Nu hebben ze bij mij al 3x de modem vervangen,
als ze dit hebben gedaan gaat het 2 weken goed, en dan beginnen de problemen weer.
Ik heb ze al gezegd stuur maar alles nieuw misschien is het dan opgelost maar dit doen ze niet, ze zeggen dan wel laten wel een monteur komen of ze sturen een nieuw tv kastje.
Daar schiet je dus niks mee op.
Het grootste gedeelte waren de problemen bij ons net voor het weekend,
als je ze dan belt zeggen ze ook nog ja we kunnen in het weekend niks doen, dus zit je weer eens een weekend zonder TV/Internet en Telefoon.

Ik heb nu contact met ze gehad en gezegd dat ik minimaal de helft van de kosten terug wil hebben,
aangezien ik ongeveer 3/4 van het jaar wel iets van de 3 dingen niet had,
Ik kreeg een telefoontje van ze dat ze dit niet konden doen, ze konden wel een klein gedeelte vergoeden.
Ik heb dit maar aangenomen,
Ik heb nu wel besloten weer over te stappen naar een andere aanbieder die tenminste wel normaal alles leverd,
Ik had jaren lang KPN Glasvezel en daar was ik altijd tevreden over,
Ik wilde alleen iets goedkoper gaan zitten maar denk dat ik wel terug ga naar KPN.

Dus mensen pak echt niks van Telfort want het werkt 3/4 van het jaar toch niet.

Was deze review nuttig? 
Na ruim een jaar ben ik weer weg bij Telfort glasvezel. Voortdurend storingen, dagen geen internet, een waardeloze sitecom router, wat een ellende. Heb herhaaldelijk om een andere router gevraagd en hen zelfs aangeboden deze zelf aan te schaffen als zij de helft van de prijs betaalden. No way. Wel erkende de helpdesk, dat de router niet al te best was, maar dat Telfort niet van plan was hier iets aan te veranderen.
Andere klachten:
- de beloofde korting bij afsluiten van abonnement werd pas na herhaaldelijk klagen na ruim 7 maanden terugbetaald.
- Het terugsturen van de TV-ontvanger zou via een Kiala-punt moeten, maar daar werd het pakketje geweigerd (Telfort had hier geen afspraken mee). Uiteindelijk maar met post.nl verstuurd.
- Navraag leerde, dat de router niet hoefde te worden terug gestuurd (Stond ook niet in de brief. Begrijpelijk. Wie wil zo'n ding nou?). Toen ik later nog maar weer eens contact had, omdat de ontvanger niet kon worden verstuurd, bleek, dat de router toch terug moest. ik hoop niet, dat iemand anders hier mee wordt afgescheept.
Bezint eer ge begint aan Telfort, tenzij je niets te doen hebt. Klagen kan een dagtaak worden.
Gemiddelde score 
 
1.5
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
2.0
Digitale televisie 
 
2.0
Geschreven door Chris Maart 18, 2015

Telfort: nooit aan beginnen!

Na ruim een jaar ben ik weer weg bij Telfort glasvezel. Voortdurend storingen, dagen geen internet, een waardeloze sitecom router, wat een ellende. Heb herhaaldelijk om een andere router gevraagd en hen zelfs aangeboden deze zelf aan te schaffen als zij de helft van de prijs betaalden. No way. Wel erkende de helpdesk, dat de router niet al te best was, maar dat Telfort niet van plan was hier iets aan te veranderen.
Andere klachten:
- de beloofde korting bij afsluiten van abonnement werd pas na herhaaldelijk klagen na ruim 7 maanden terugbetaald.
- Het terugsturen van de TV-ontvanger zou via een Kiala-punt moeten, maar daar werd het pakketje geweigerd (Telfort had hier geen afspraken mee). Uiteindelijk maar met post.nl verstuurd.
- Navraag leerde, dat de router niet hoefde te worden terug gestuurd (Stond ook niet in de brief. Begrijpelijk. Wie wil zo'n ding nou?). Toen ik later nog maar weer eens contact had, omdat de ontvanger niet kon worden verstuurd, bleek, dat de router toch terug moest. ik hoop niet, dat iemand anders hier mee wordt afgescheept.
Bezint eer ge begint aan Telfort, tenzij je niets te doen hebt. Klagen kan een dagtaak worden.

Was deze review nuttig? 
Telfort is in mijn ogen de slechtste aanbieder van internet &TV, glasvezel. Vanaf dag 1 storingen van internet en televisie. Zodoende heb ik na bijna een jaar besloten om hier weg te gaan. Telfort zou i.p.v. mooie reclames maken meer moeten doen aan de signaal van internet en storingen die continu van toepassing zijn.

Al met al heel erg slecht.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door baris Maart 16, 2015

Heel erg slecht

Telfort is in mijn ogen de slechtste aanbieder van internet &TV, glasvezel. Vanaf dag 1 storingen van internet en televisie. Zodoende heb ik na bijna een jaar besloten om hier weg te gaan. Telfort zou i.p.v. mooie reclames maken meer moeten doen aan de signaal van internet en storingen die continu van toepassing zijn.

Al met al heel erg slecht.

Was deze review nuttig? 
Lochem.
Analoge TV nu helemaal weg, alleen nog RUIS. Telfort heeft KICK-XL overgenomen waar ik specifiek voor koos omdat daar Analoge TV in het pakket zat. Mijn kinderen hebbe analoge tv op hun kamer en kunnen met hun videorecorder programma's opnemen.
Telfort heeft het afgelopen jaar het analoge signaal steeds verder in kwaliteit (signaalsterkte) teruggedraaid, er kwam steeds meer ruis, nu is het helemaal weg. Een typische KPN tactiek, dit is bij alle providers die door KPN zijn overgenomen gebeurt.
Ik wil analoge tv terug met goed kwaliteit, daar betaal ik nog steeds voor!
of als alternatief:
-2 gratis digitale tv-boxen met opname mogelijkheid zodat mijn kinderen weer tv op hun kamer kunnen kijken en programma's kunnen opnemen.
-of, korting op mijn abonnement.
Henk, Lochem
Geschreven door Henk Gerrits November 30, 2014

Analoge TV nu helemaal weg in Lochem, daar betaal ik nog wel voor!

Lochem.
Analoge TV nu helemaal weg, alleen nog RUIS. Telfort heeft KICK-XL overgenomen waar ik specifiek voor koos omdat daar Analoge TV in het pakket zat. Mijn kinderen hebbe analoge tv op hun kamer en kunnen met hun videorecorder programma's opnemen.
Telfort heeft het afgelopen jaar het analoge signaal steeds verder in kwaliteit (signaalsterkte) teruggedraaid, er kwam steeds meer ruis, nu is het helemaal weg. Een typische KPN tactiek, dit is bij alle providers die door KPN zijn overgenomen gebeurt.
Ik wil analoge tv terug met goed kwaliteit, daar betaal ik nog steeds voor!
of als alternatief:
-2 gratis digitale tv-boxen met opname mogelijkheid zodat mijn kinderen weer tv op hun kamer kunnen kijken en programma's kunnen opnemen.
-of, korting op mijn abonnement.
Henk, Lochem

Was deze review nuttig? 
ben overgestapt naar glasvezel werk prima krijg de snelheid waar ik voor betaal hiervoor adsl van telfort maar snelheid was zeer slecht nu tevreden met glasvezel
Geschreven door ron Oktober 29, 2014

Telfort glasvezel

ben overgestapt naar glasvezel werk prima krijg de snelheid waar ik voor betaal hiervoor adsl van telfort maar snelheid was zeer slecht nu tevreden met glasvezel

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider