Telfort glasvezel ervaringen

http://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/64/1e/d0/telfort-32-1411060601.png
 
5.5 (16)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Telfort glasvezel

Glasvezel is HOT en ook met Telfort internet kan je gebruik maken van supersnel internet via glasvezel. Eventueel aangevuld met digitale televisie en bellen dankzij het Telfort Alles-in-1 glasvezelpakket.

Telfort is net zoals XS4ALL, eigenaar van KPN, die recentelijk ook de glasvezel aanbieders XMS, KickXL, Concepts en Lijbrandt heeft overgenomen. KPN heeft al aangekondigd dat deze providers binnenkort allemaal verder gaan onder de naam Telfort glasvezel. Zit je bij een van deze glasvezel aanbieders? Lees hier dan alvast alle Telfort glasvezel ervaringen om te bekijken of je straks ook nog goed zit. Van plan om over te stappen? Doe onze glasvezel check door het invullen van je postcode en zie in een oog opslag de beste deals op jouw adres.

Telfort glasvezel ervaringen

Je leest hier alle Telfort glasvezel ervaringen van gebruikers die je al zijn voor gegaan bij het afsluiten van glasvezel via Telfort internet. Een goed startpunt dus voor het kiezen van de juiste glasvezel aanbieder. Heb jij zelf al Telfort glasvezel ervaringen? Schrijf dan snel een korte review over jouw ervaringen en help andere met het maken van de juiste keuze!

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 16 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
5.5
Installatie 
 
5.6  (13)
Helpdesk 
 
4.9  (16)
Internet 
 
5.8  (16)
Bellen 
 
5.8  (16)
Digitale televisie 
 
5.3  (15)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
  • Helpdesk
  • Internet
  • Bellen
  • Digitale televisie
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Ik heb sinds maart van dit jaar telfort glasvezel alles in een. Ik heb nog geen dag goede tv gehad. Sterker nog ik had betere kwaliteit met de digitenne. Ik heb ruim 100 euro verbeld met de helpdesk, heb een nieuwe tv ontvanger en een nieuw glasvezelmodem en nog heb ik storing na storing (blokjes in beeld, storing en vervorming geluid, geruis en harde knallen in het geluid). De helpdesk heeft het doorgezet naar kpn maar die doen net alsof ze gek zijn. Ben dus nog geen steek opgeschoten! Heb er spijt van!
Gemiddelde score 
 
5.5
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
7.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
7.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door sacha Juli 30, 2015

telfort glasvezel- interactieve tv al maanden slecht

Ik heb sinds maart van dit jaar telfort glasvezel alles in een. Ik heb nog geen dag goede tv gehad. Sterker nog ik had betere kwaliteit met de digitenne. Ik heb ruim 100 euro verbeld met de helpdesk, heb een nieuwe tv ontvanger en een nieuw glasvezelmodem en nog heb ik storing na storing (blokjes in beeld, storing en vervorming geluid, geruis en harde knallen in het geluid). De helpdesk heeft het doorgezet naar kpn maar die doen net alsof ze gek zijn. Ben dus nog geen steek opgeschoten! Heb er spijt van!

Was deze review nuttig? 
Ik ben in november 2014 overgestapt van UPC voor TV en KPN voor internet en telefoon naar telfort glasvezel vanwege aanleg van glasvezel. De overstap service kon men alleen met 1 van de voorgaande aanbieders uitvoeren en ik heb dan gekozen voor het opzeggen van KPN en Telfort zou UPC voor rekening nemen. In november 2014 was de glasvezel werkend, en een overgang zonder al te grote problemen met TV, telefoon en internet. Tot mijn verbazing viel onlangs op dat ziggo een bedrag van 56,10 had afgeschreven. De bank melde dat dit voorheen UPC was. Aangezien je van UPC (nu Ziggo) geen enkele factuur ontvangt, viel helemaal niet op dat dit bedrag al 2x was afgeschreven door UPC. Met de klantenservice gebeld van telfort: dit was dus niet goed gecommuniceerd door hun medewerker (men kon blijkbaar geen kabel tv abonnement opzeggen!). Men was hooguit bereid om 17 Euro te vergoeden en omdat ik daar niet mee akkoord ging zou men een klachten formulier aanmaken. Tot heden (14 dagen verder) niets meer vernomen van Telfort. Dus wat heb ik geleerd: overstap service is slecht, dit kun je beter zelf regelen. Men voelt zich niet verantwoordelijk voor het eigen falen van de medewerkers en naar een vergoeding hiervoor kun je ook fluiten. Afspraken aangaande klachten worden ook niet nagekomen.
Ziggo heeft mij netjes te woord gestaan en gaat mij het laatste bedrag terugstorten ondanks dat ik dit eigenlijk te laat heb opgezegd. Telfort: hier kun je nog wat van leren.
Gemiddelde score 
 
6.6
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door eric Juli 20, 2015

opzegservice en service telfort glasvezel onder de maat

Ik ben in november 2014 overgestapt van UPC voor TV en KPN voor internet en telefoon naar telfort glasvezel vanwege aanleg van glasvezel. De overstap service kon men alleen met 1 van de voorgaande aanbieders uitvoeren en ik heb dan gekozen voor het opzeggen van KPN en Telfort zou UPC voor rekening nemen. In november 2014 was de glasvezel werkend, en een overgang zonder al te grote problemen met TV, telefoon en internet. Tot mijn verbazing viel onlangs op dat ziggo een bedrag van 56,10 had afgeschreven. De bank melde dat dit voorheen UPC was. Aangezien je van UPC (nu Ziggo) geen enkele factuur ontvangt, viel helemaal niet op dat dit bedrag al 2x was afgeschreven door UPC. Met de klantenservice gebeld van telfort: dit was dus niet goed gecommuniceerd door hun medewerker (men kon blijkbaar geen kabel tv abonnement opzeggen!). Men was hooguit bereid om 17 Euro te vergoeden en omdat ik daar niet mee akkoord ging zou men een klachten formulier aanmaken. Tot heden (14 dagen verder) niets meer vernomen van Telfort. Dus wat heb ik geleerd: overstap service is slecht, dit kun je beter zelf regelen. Men voelt zich niet verantwoordelijk voor het eigen falen van de medewerkers en naar een vergoeding hiervoor kun je ook fluiten. Afspraken aangaande klachten worden ook niet nagekomen.
Ziggo heeft mij netjes te woord gestaan en gaat mij het laatste bedrag terugstorten ondanks dat ik dit eigenlijk te laat heb opgezegd. Telfort: hier kun je nog wat van leren.

Was deze review nuttig? 
Na 4,5 jaar tot volle tevredenheid klant geweest van XMS totdat de brief in de bus viel dat KPN het merk XMS ging opheffen en alles zou overgaan op TelFort. Omdat ik al eerder slechte ervaringen over Telfort had gehoord had ik toen eigenlijk al naar een andere ISP moeten uitkijken. Toch de overstap gedaan en nu is dus de ellende begonnen. In 2 maanden tijd 3x alles plat gelegen.
Ook het zenderpakket is gewijzigd zonder dat dit kenbaar gemaakt is. Tevens maakt Telfort van hun storingen geen melding, niet op hun eigen website en niet bij allestoringen.nl
Omdat voor mijn werk thuis sterk afhankelijk ben van internet, bij XMS (en eerder bij Planet Internet) nooit geen problemen heb gehad ben ik nu dus begonnen met mezelf te verdiepen in een andere ISP.
Voor mij geen TelFort meer!
Geschreven door Jag Juli 11, 2015

Overstap is slecht bevallen

Na 4,5 jaar tot volle tevredenheid klant geweest van XMS totdat de brief in de bus viel dat KPN het merk XMS ging opheffen en alles zou overgaan op TelFort. Omdat ik al eerder slechte ervaringen over Telfort had gehoord had ik toen eigenlijk al naar een andere ISP moeten uitkijken. Toch de overstap gedaan en nu is dus de ellende begonnen. In 2 maanden tijd 3x alles plat gelegen.
Ook het zenderpakket is gewijzigd zonder dat dit kenbaar gemaakt is. Tevens maakt Telfort van hun storingen geen melding, niet op hun eigen website en niet bij allestoringen.nl
Omdat voor mijn werk thuis sterk afhankelijk ben van internet, bij XMS (en eerder bij Planet Internet) nooit geen problemen heb gehad ben ik nu dus begonnen met mezelf te verdiepen in een andere ISP.
Voor mij geen TelFort meer!

Was deze review nuttig? 
Nu na bijna een jaar Telfort glasvezel(was UPC(op coax)), zijn de ervaringen heel erg goed te noemen. De installatie(zelf gedaan) ging relatief eenvoudig. Daarbij zeer behulpzame medewerkers bij vragen. De draadloze wifi-router is daarbij een stuk beter dan de vorige van UPC. Op zolder nu tenminste ook (weer) verbinding. Dat was een complete ramp, vrijwel nooit fatsoenlijk internet s 'avonds. Nu slechts incidenteel s 'avonds wat langzamer. De televisieverbinding vertoont daarbij ook geen enkele digitale (knipperende) blokken meer. Mijn advies is wel een (ethernet) Cat 5 of 6 kabel te trekken voor het digitale TV-modem in de (woon)kamer vanaf de meterkast(via telefoonbuis!?). Dit maakt de verbinding namelijk ten opzichte van kunstgrepen als signaal door het 230 Volt net sturen een stuk beter(lees stabieler)! Ook wel handig, voor bijvoorbeeld de TV op de slaapkamer, je krijgt ook nog het analoge TV signaal aangeleverd in de meterkast. Simpel de oude coaxkabel die het huis inloopt erop schroeven en klaar. En bellen: bij UPC zeer geregeld geen kiestoon, nu incidenteel eens niet, maar dat geeft geen problemen. Kortom: een verademing.
Gemiddelde score 
 
8.6
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
9.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
10.0
Geschreven door G.N. Juni 03, 2015

Prima verbinding, zeer klantvriendelijke medewerkers

Nu na bijna een jaar Telfort glasvezel(was UPC(op coax)), zijn de ervaringen heel erg goed te noemen. De installatie(zelf gedaan) ging relatief eenvoudig. Daarbij zeer behulpzame medewerkers bij vragen. De draadloze wifi-router is daarbij een stuk beter dan de vorige van UPC. Op zolder nu tenminste ook (weer) verbinding. Dat was een complete ramp, vrijwel nooit fatsoenlijk internet s 'avonds. Nu slechts incidenteel s 'avonds wat langzamer. De televisieverbinding vertoont daarbij ook geen enkele digitale (knipperende) blokken meer. Mijn advies is wel een (ethernet) Cat 5 of 6 kabel te trekken voor het digitale TV-modem in de (woon)kamer vanaf de meterkast(via telefoonbuis!?). Dit maakt de verbinding namelijk ten opzichte van kunstgrepen als signaal door het 230 Volt net sturen een stuk beter(lees stabieler)! Ook wel handig, voor bijvoorbeeld de TV op de slaapkamer, je krijgt ook nog het analoge TV signaal aangeleverd in de meterkast. Simpel de oude coaxkabel die het huis inloopt erop schroeven en klaar. En bellen: bij UPC zeer geregeld geen kiestoon, nu incidenteel eens niet, maar dat geeft geen problemen. Kortom: een verademing.

Was deze review nuttig? 
Ben zeer tevreden met mijn Telfort Glasvezel alles in 1.Vanaf de eerste dag met aansluiten en service van monteur is alles mij goed bevallen.
Gemiddelde score 
 
9.0
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
9.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
9.0
Digitale televisie 
 
9.0
Geschreven door Marco Mei 17, 2015

Ben zeer tevreden met mijn Telfort Glasvezel alles in 1.Vanaf de eerste dag met aansluiten en service van monteur is alles mij goed bevallen.

Was deze review nuttig? 
Ben inmiddels bijna een jaar klant bij Telfort (alles in 1 pakket voor € 45,--).
De installatie is al weer van een tijd geleden en voor zover ik me kan herinneren verliep e.e.a. vlekkeloos. De helpdesk heb ik eigenlijk nooit hoeven te gebruiken. Het afgelopen jaar geen stotingen/problemen gehad. Ik herken me dan ook niet in de negatieve ervaringen.

Tip:
Het eerste wat ik heb gedaan is de uitgaande telefoongesprekken via een andere voip provider (Cheapconnect) laten lopen. Daarvoor heb ik een Gigaset N300A aangeschaft en die tussen het modem en de telefoonset geplaatst. Dit werkt simpel een kind kan de was doen. Binnenkomende telefoongesprekken komen via m'n normale vaste telefoonnummer bij telfort binnen (=gratis) en uitgaande telefoongesprekken lopen via Cheapconnect. Scheelt een hoop geld.
Dit geldt trouwens niet alleen voor Telfort maar ook voor Ziggo, KPN enz.enz.
Gemiddelde score 
 
9.2
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
10.0
Geschreven door jitske Mei 14, 2015

Nooit geen storingen en erg tevreden.

Ben inmiddels bijna een jaar klant bij Telfort (alles in 1 pakket voor € 45,--).
De installatie is al weer van een tijd geleden en voor zover ik me kan herinneren verliep e.e.a. vlekkeloos. De helpdesk heb ik eigenlijk nooit hoeven te gebruiken. Het afgelopen jaar geen stotingen/problemen gehad. Ik herken me dan ook niet in de negatieve ervaringen.

Tip:
Het eerste wat ik heb gedaan is de uitgaande telefoongesprekken via een andere voip provider (Cheapconnect) laten lopen. Daarvoor heb ik een Gigaset N300A aangeschaft en die tussen het modem en de telefoonset geplaatst. Dit werkt simpel een kind kan de was doen. Binnenkomende telefoongesprekken komen via m'n normale vaste telefoonnummer bij telfort binnen (=gratis) en uitgaande telefoongesprekken lopen via Cheapconnect. Scheelt een hoop geld.
Dit geldt trouwens niet alleen voor Telfort maar ook voor Ziggo, KPN enz.enz.

Was deze review nuttig? 
Om dat perfectie in techniek niet bestaat, nergens een 10 als beoordeling. Maar in tegenstelling tot de reviews hieronder, heb ik alleen maar positieve ervaringen met Telfort glasvezel. Ik ben ruim een half jaar geleden van Telfort ADLS naar glasvezel overgestapt en heb er geen spijt van. Ik herken mij totaal niet in de ellende die anderen hier beschrijven. Sterker nog, ik heb in meer dan 3 jaar Telfort nog nooit iets te klagen gehad! Dat was met UPC daarvoor wel anders. :( Enig minpuntje vind ik de geleverde router van Sitecom, die wel erg simpel is en niet eens over een USB aansluiting beschikt. Dus die overweeg ik wel op korte termijn te vervangen! Verder niets dan lof over Telfort!
Gemiddelde score 
 
8.8
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
9.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
9.0
Digitale televisie 
 
9.0
Geschreven door Marc Mei 05, 2015

Telfort glasvezel

Om dat perfectie in techniek niet bestaat, nergens een 10 als beoordeling. Maar in tegenstelling tot de reviews hieronder, heb ik alleen maar positieve ervaringen met Telfort glasvezel. Ik ben ruim een half jaar geleden van Telfort ADLS naar glasvezel overgestapt en heb er geen spijt van. Ik herken mij totaal niet in de ellende die anderen hier beschrijven. Sterker nog, ik heb in meer dan 3 jaar Telfort nog nooit iets te klagen gehad! Dat was met UPC daarvoor wel anders. :( Enig minpuntje vind ik de geleverde router van Sitecom, die wel erg simpel is en niet eens over een USB aansluiting beschikt. Dus die overweeg ik wel op korte termijn te vervangen! Verder niets dan lof over Telfort!

Was deze review nuttig? 
Alles werkte vanaf het eerste moment. Bestelling was op tijd. Dus Telfort is niet altijd slecht maar zo lijkt het al snel als mensen met klachten eerder geneigd zijn dit aan de grote klok te hangen. Wellicht dat de schuld deels bij de bekabelaar ligt. De tussenpersoon bij reggefiber was bijvoorbeeld een uiterst onbetrouwbaar persoon die de aanvraag bij Telfort bijna in de soep liet lopen.
Waar ik nog wel achteraan moet is TV kijken op Android apparatuur. Ik weet nog niet of dat werkt maar in ieder geval niet zo eenvoudig. Op ios werkt het in ieder geval wel.
Gemiddelde score 
 
9.2
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door Roy Mei 03, 2015

Telfort bevalt

Alles werkte vanaf het eerste moment. Bestelling was op tijd. Dus Telfort is niet altijd slecht maar zo lijkt het al snel als mensen met klachten eerder geneigd zijn dit aan de grote klok te hangen. Wellicht dat de schuld deels bij de bekabelaar ligt. De tussenpersoon bij reggefiber was bijvoorbeeld een uiterst onbetrouwbaar persoon die de aanvraag bij Telfort bijna in de soep liet lopen.
Waar ik nog wel achteraan moet is TV kijken op Android apparatuur. Ik weet nog niet of dat werkt maar in ieder geval niet zo eenvoudig. Op ios werkt het in ieder geval wel.

Was deze review nuttig? 
Verschrikkelijk is het, je zou er overspannen van raken! 2 maanden glasvezel en dan ga je over de rooie. Alles werkt half, telefoon valt weg, tv valt stil en internet valt er telkens uit, om gek van te worden! 40 keer gebeld en op de FB pagina diverse berichten verstuurden ze zeggen maar jammer jammer jammer dat u zulke problemen heeft maar we gaan het oplossen ze lossen niks op. Ben er zo klaar mee. Wat een soepbedrijf!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Huiberts April 22, 2015

Verschrikkelijk is het, je zou er overspannen van raken! 2 maanden glasvezel en dan ga je over de rooie. Alles werkt half, telefoon valt weg, tv valt stil en internet valt er telkens uit, om gek van te worden! 40 keer gebeld en op de FB pagina diverse berichten verstuurden ze zeggen maar jammer jammer jammer dat u zulke problemen heeft maar we gaan het oplossen ze lossen niks op. Ben er zo klaar mee. Wat een soepbedrijf!

Was deze review nuttig? 
Ik heb vorig jaar januari telfort glasvezel alles in 1 aangeschaft,
Dit was geen goede keuze,
vanaf de eerste dag alleen maar storing met het hele pakket,
de ene keer doet het internet het niet,
de andere keer de telefoon niet, de andere keer blijft de TV vastlopen,
of je hebt helemaal niks,
Toen ik hem aangeschaft had zat ik zelfs bijna een maand zonder TV, Internet en Telefonie, omdat ze dachten dat ik een gewoon pakket wilde hebben, terwijl ik duidelijk had aangegeven dat ik Glasvezelpakket wilde hebben.
Zelfs als je de helpdesk belt zeggen ze dat ze het samen met je nakijken,
ze zeggen dan dat alles volgens hun systeem zou moeten werken,
alleen heb ik dan niks en branden er ook geen lampen op de modem.
Nu hebben ze bij mij al 3x de modem vervangen,
als ze dit hebben gedaan gaat het 2 weken goed, en dan beginnen de problemen weer.
Ik heb ze al gezegd stuur maar alles nieuw misschien is het dan opgelost maar dit doen ze niet, ze zeggen dan wel laten wel een monteur komen of ze sturen een nieuw tv kastje.
Daar schiet je dus niks mee op.
Het grootste gedeelte waren de problemen bij ons net voor het weekend,
als je ze dan belt zeggen ze ook nog ja we kunnen in het weekend niks doen, dus zit je weer eens een weekend zonder TV/Internet en Telefoon.

Ik heb nu contact met ze gehad en gezegd dat ik minimaal de helft van de kosten terug wil hebben,
aangezien ik ongeveer 3/4 van het jaar wel iets van de 3 dingen niet had,
Ik kreeg een telefoontje van ze dat ze dit niet konden doen, ze konden wel een klein gedeelte vergoeden.
Ik heb dit maar aangenomen,
Ik heb nu wel besloten weer over te stappen naar een andere aanbieder die tenminste wel normaal alles leverd,
Ik had jaren lang KPN Glasvezel en daar was ik altijd tevreden over,
Ik wilde alleen iets goedkoper gaan zitten maar denk dat ik wel terug ga naar KPN.

Dus mensen pak echt niks van Telfort want het werkt 3/4 van het jaar toch niet.
Gemiddelde score 
 
1.2
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door patrickj Maart 23, 2015

Slechtste aanbieder ooit nooit aan beginnen dus

Ik heb vorig jaar januari telfort glasvezel alles in 1 aangeschaft,
Dit was geen goede keuze,
vanaf de eerste dag alleen maar storing met het hele pakket,
de ene keer doet het internet het niet,
de andere keer de telefoon niet, de andere keer blijft de TV vastlopen,
of je hebt helemaal niks,
Toen ik hem aangeschaft had zat ik zelfs bijna een maand zonder TV, Internet en Telefonie, omdat ze dachten dat ik een gewoon pakket wilde hebben, terwijl ik duidelijk had aangegeven dat ik Glasvezelpakket wilde hebben.
Zelfs als je de helpdesk belt zeggen ze dat ze het samen met je nakijken,
ze zeggen dan dat alles volgens hun systeem zou moeten werken,
alleen heb ik dan niks en branden er ook geen lampen op de modem.
Nu hebben ze bij mij al 3x de modem vervangen,
als ze dit hebben gedaan gaat het 2 weken goed, en dan beginnen de problemen weer.
Ik heb ze al gezegd stuur maar alles nieuw misschien is het dan opgelost maar dit doen ze niet, ze zeggen dan wel laten wel een monteur komen of ze sturen een nieuw tv kastje.
Daar schiet je dus niks mee op.
Het grootste gedeelte waren de problemen bij ons net voor het weekend,
als je ze dan belt zeggen ze ook nog ja we kunnen in het weekend niks doen, dus zit je weer eens een weekend zonder TV/Internet en Telefoon.

Ik heb nu contact met ze gehad en gezegd dat ik minimaal de helft van de kosten terug wil hebben,
aangezien ik ongeveer 3/4 van het jaar wel iets van de 3 dingen niet had,
Ik kreeg een telefoontje van ze dat ze dit niet konden doen, ze konden wel een klein gedeelte vergoeden.
Ik heb dit maar aangenomen,
Ik heb nu wel besloten weer over te stappen naar een andere aanbieder die tenminste wel normaal alles leverd,
Ik had jaren lang KPN Glasvezel en daar was ik altijd tevreden over,
Ik wilde alleen iets goedkoper gaan zitten maar denk dat ik wel terug ga naar KPN.

Dus mensen pak echt niks van Telfort want het werkt 3/4 van het jaar toch niet.

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider