Telfort glasvezel ervaringen

http://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/64/1e/d0/telfort-32-1411060601.png
 
3.2 (9)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Telfort glasvezel

Glasvezel is HOT en ook met Telfort internet kan je gebruik maken van supersnel internet via glasvezel. Eventueel aangevuld met digitale televisie en bellen dankzij het Telfort Alles-in-1 glasvezelpakket.

Telfort is net zoals XS4ALL, eigenaar van KPN, die recentelijk ook de glasvezel aanbieders XMS, KickXL, Concepts en Lijbrandt heeft overgenomen. KPN heeft al aangekondigd dat deze providers binnenkort allemaal verder gaan onder de naam Telfort glasvezel. Zit je bij een van deze glasvezel aanbieders? Lees hier dan alvast alle Telfort glasvezel ervaringen om te bekijken of je straks ook nog goed zit. Van plan om over te stappen? Doe onze glasvezel check door het invullen van je postcode en zie in een oog opslag de beste deals op jouw adres.

Telfort glasvezel ervaringen

Je leest hier alle Telfort glasvezel ervaringen van gebruikers die je al zijn voor gegaan bij het afsluiten van glasvezel via Telfort internet. Een goed startpunt dus voor het kiezen van de juiste glasvezel aanbieder. Heb jij zelf al Telfort glasvezel ervaringen? Schrijf dan snel een korte review over jouw ervaringen en help andere met het maken van de juiste keuze!

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 9 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
3.2
Installatie 
 
3.3  (7)
Helpdesk 
 
2.8  (9)
Internet 
 
3.6  (9)
Bellen 
 
3.5  (9)
Digitale televisie 
 
3.0  (8)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
  • Helpdesk
  • Internet
  • Bellen
  • Digitale televisie
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Verschrikkelijk is het, je zou er overspannen van raken! 2 maanden glasvezel en dan ga je over de rooie. Alles werkt half, telefoon valt weg, tv valt stil en internet valt er telkens uit, om gek van te worden! 40 keer gebeld en op de FB pagina diverse berichten verstuurden ze zeggen maar jammer jammer jammer dat u zulke problemen heeft maar we gaan het oplossen ze lossen niks op. Ben er zo klaar mee. Wat een soepbedrijf!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Huiberts April 22, 2015

Verschrikkelijk is het, je zou er overspannen van raken! 2 maanden glasvezel en dan ga je over de rooie. Alles werkt half, telefoon valt weg, tv valt stil en internet valt er telkens uit, om gek van te worden! 40 keer gebeld en op de FB pagina diverse berichten verstuurden ze zeggen maar jammer jammer jammer dat u zulke problemen heeft maar we gaan het oplossen ze lossen niks op. Ben er zo klaar mee. Wat een soepbedrijf!

Was deze review nuttig? 
Ik heb vorig jaar januari telfort glasvezel alles in 1 aangeschaft,
Dit was geen goede keuze,
vanaf de eerste dag alleen maar storing met het hele pakket,
de ene keer doet het internet het niet,
de andere keer de telefoon niet, de andere keer blijft de TV vastlopen,
of je hebt helemaal niks,
Toen ik hem aangeschaft had zat ik zelfs bijna een maand zonder TV, Internet en Telefonie, omdat ze dachten dat ik een gewoon pakket wilde hebben, terwijl ik duidelijk had aangegeven dat ik Glasvezelpakket wilde hebben.
Zelfs als je de helpdesk belt zeggen ze dat ze het samen met je nakijken,
ze zeggen dan dat alles volgens hun systeem zou moeten werken,
alleen heb ik dan niks en branden er ook geen lampen op de modem.
Nu hebben ze bij mij al 3x de modem vervangen,
als ze dit hebben gedaan gaat het 2 weken goed, en dan beginnen de problemen weer.
Ik heb ze al gezegd stuur maar alles nieuw misschien is het dan opgelost maar dit doen ze niet, ze zeggen dan wel laten wel een monteur komen of ze sturen een nieuw tv kastje.
Daar schiet je dus niks mee op.
Het grootste gedeelte waren de problemen bij ons net voor het weekend,
als je ze dan belt zeggen ze ook nog ja we kunnen in het weekend niks doen, dus zit je weer eens een weekend zonder TV/Internet en Telefoon.

Ik heb nu contact met ze gehad en gezegd dat ik minimaal de helft van de kosten terug wil hebben,
aangezien ik ongeveer 3/4 van het jaar wel iets van de 3 dingen niet had,
Ik kreeg een telefoontje van ze dat ze dit niet konden doen, ze konden wel een klein gedeelte vergoeden.
Ik heb dit maar aangenomen,
Ik heb nu wel besloten weer over te stappen naar een andere aanbieder die tenminste wel normaal alles leverd,
Ik had jaren lang KPN Glasvezel en daar was ik altijd tevreden over,
Ik wilde alleen iets goedkoper gaan zitten maar denk dat ik wel terug ga naar KPN.

Dus mensen pak echt niks van Telfort want het werkt 3/4 van het jaar toch niet.
Gemiddelde score 
 
1.2
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door patrickj Maart 23, 2015

Slechtste aanbieder ooit nooit aan beginnen dus

Ik heb vorig jaar januari telfort glasvezel alles in 1 aangeschaft,
Dit was geen goede keuze,
vanaf de eerste dag alleen maar storing met het hele pakket,
de ene keer doet het internet het niet,
de andere keer de telefoon niet, de andere keer blijft de TV vastlopen,
of je hebt helemaal niks,
Toen ik hem aangeschaft had zat ik zelfs bijna een maand zonder TV, Internet en Telefonie, omdat ze dachten dat ik een gewoon pakket wilde hebben, terwijl ik duidelijk had aangegeven dat ik Glasvezelpakket wilde hebben.
Zelfs als je de helpdesk belt zeggen ze dat ze het samen met je nakijken,
ze zeggen dan dat alles volgens hun systeem zou moeten werken,
alleen heb ik dan niks en branden er ook geen lampen op de modem.
Nu hebben ze bij mij al 3x de modem vervangen,
als ze dit hebben gedaan gaat het 2 weken goed, en dan beginnen de problemen weer.
Ik heb ze al gezegd stuur maar alles nieuw misschien is het dan opgelost maar dit doen ze niet, ze zeggen dan wel laten wel een monteur komen of ze sturen een nieuw tv kastje.
Daar schiet je dus niks mee op.
Het grootste gedeelte waren de problemen bij ons net voor het weekend,
als je ze dan belt zeggen ze ook nog ja we kunnen in het weekend niks doen, dus zit je weer eens een weekend zonder TV/Internet en Telefoon.

Ik heb nu contact met ze gehad en gezegd dat ik minimaal de helft van de kosten terug wil hebben,
aangezien ik ongeveer 3/4 van het jaar wel iets van de 3 dingen niet had,
Ik kreeg een telefoontje van ze dat ze dit niet konden doen, ze konden wel een klein gedeelte vergoeden.
Ik heb dit maar aangenomen,
Ik heb nu wel besloten weer over te stappen naar een andere aanbieder die tenminste wel normaal alles leverd,
Ik had jaren lang KPN Glasvezel en daar was ik altijd tevreden over,
Ik wilde alleen iets goedkoper gaan zitten maar denk dat ik wel terug ga naar KPN.

Dus mensen pak echt niks van Telfort want het werkt 3/4 van het jaar toch niet.

Was deze review nuttig? 
Na ruim een jaar ben ik weer weg bij Telfort glasvezel. Voortdurend storingen, dagen geen internet, een waardeloze sitecom router, wat een ellende. Heb herhaaldelijk om een andere router gevraagd en hen zelfs aangeboden deze zelf aan te schaffen als zij de helft van de prijs betaalden. No way. Wel erkende de helpdesk, dat de router niet al te best was, maar dat Telfort niet van plan was hier iets aan te veranderen.
Andere klachten:
- de beloofde korting bij afsluiten van abonnement werd pas na herhaaldelijk klagen na ruim 7 maanden terugbetaald.
- Het terugsturen van de TV-ontvanger zou via een Kiala-punt moeten, maar daar werd het pakketje geweigerd (Telfort had hier geen afspraken mee). Uiteindelijk maar met post.nl verstuurd.
- Navraag leerde, dat de router niet hoefde te worden terug gestuurd (Stond ook niet in de brief. Begrijpelijk. Wie wil zo'n ding nou?). Toen ik later nog maar weer eens contact had, omdat de ontvanger niet kon worden verstuurd, bleek, dat de router toch terug moest. ik hoop niet, dat iemand anders hier mee wordt afgescheept.
Bezint eer ge begint aan Telfort, tenzij je niets te doen hebt. Klagen kan een dagtaak worden.
Gemiddelde score 
 
1.5
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
2.0
Digitale televisie 
 
2.0
Geschreven door Chris Maart 18, 2015

Telfort: nooit aan beginnen!

Na ruim een jaar ben ik weer weg bij Telfort glasvezel. Voortdurend storingen, dagen geen internet, een waardeloze sitecom router, wat een ellende. Heb herhaaldelijk om een andere router gevraagd en hen zelfs aangeboden deze zelf aan te schaffen als zij de helft van de prijs betaalden. No way. Wel erkende de helpdesk, dat de router niet al te best was, maar dat Telfort niet van plan was hier iets aan te veranderen.
Andere klachten:
- de beloofde korting bij afsluiten van abonnement werd pas na herhaaldelijk klagen na ruim 7 maanden terugbetaald.
- Het terugsturen van de TV-ontvanger zou via een Kiala-punt moeten, maar daar werd het pakketje geweigerd (Telfort had hier geen afspraken mee). Uiteindelijk maar met post.nl verstuurd.
- Navraag leerde, dat de router niet hoefde te worden terug gestuurd (Stond ook niet in de brief. Begrijpelijk. Wie wil zo'n ding nou?). Toen ik later nog maar weer eens contact had, omdat de ontvanger niet kon worden verstuurd, bleek, dat de router toch terug moest. ik hoop niet, dat iemand anders hier mee wordt afgescheept.
Bezint eer ge begint aan Telfort, tenzij je niets te doen hebt. Klagen kan een dagtaak worden.

Was deze review nuttig? 
Telfort is in mijn ogen de slechtste aanbieder van internet &TV, glasvezel. Vanaf dag 1 storingen van internet en televisie. Zodoende heb ik na bijna een jaar besloten om hier weg te gaan. Telfort zou i.p.v. mooie reclames maken meer moeten doen aan de signaal van internet en storingen die continu van toepassing zijn.

Al met al heel erg slecht.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door baris Maart 16, 2015

Heel erg slecht

Telfort is in mijn ogen de slechtste aanbieder van internet &TV, glasvezel. Vanaf dag 1 storingen van internet en televisie. Zodoende heb ik na bijna een jaar besloten om hier weg te gaan. Telfort zou i.p.v. mooie reclames maken meer moeten doen aan de signaal van internet en storingen die continu van toepassing zijn.

Al met al heel erg slecht.

Was deze review nuttig? 
Lochem.
Analoge TV nu helemaal weg, alleen nog RUIS. Telfort heeft KICK-XL overgenomen waar ik specifiek voor koos omdat daar Analoge TV in het pakket zat. Mijn kinderen hebbe analoge tv op hun kamer en kunnen met hun videorecorder programma's opnemen.
Telfort heeft het afgelopen jaar het analoge signaal steeds verder in kwaliteit (signaalsterkte) teruggedraaid, er kwam steeds meer ruis, nu is het helemaal weg. Een typische KPN tactiek, dit is bij alle providers die door KPN zijn overgenomen gebeurt.
Ik wil analoge tv terug met goed kwaliteit, daar betaal ik nog steeds voor!
of als alternatief:
-2 gratis digitale tv-boxen met opname mogelijkheid zodat mijn kinderen weer tv op hun kamer kunnen kijken en programma's kunnen opnemen.
-of, korting op mijn abonnement.
Henk, Lochem
Geschreven door Henk Gerrits November 30, 2014

Analoge TV nu helemaal weg in Lochem, daar betaal ik nog wel voor!

Lochem.
Analoge TV nu helemaal weg, alleen nog RUIS. Telfort heeft KICK-XL overgenomen waar ik specifiek voor koos omdat daar Analoge TV in het pakket zat. Mijn kinderen hebbe analoge tv op hun kamer en kunnen met hun videorecorder programma's opnemen.
Telfort heeft het afgelopen jaar het analoge signaal steeds verder in kwaliteit (signaalsterkte) teruggedraaid, er kwam steeds meer ruis, nu is het helemaal weg. Een typische KPN tactiek, dit is bij alle providers die door KPN zijn overgenomen gebeurt.
Ik wil analoge tv terug met goed kwaliteit, daar betaal ik nog steeds voor!
of als alternatief:
-2 gratis digitale tv-boxen met opname mogelijkheid zodat mijn kinderen weer tv op hun kamer kunnen kijken en programma's kunnen opnemen.
-of, korting op mijn abonnement.
Henk, Lochem

Was deze review nuttig? 
ben overgestapt naar glasvezel werk prima krijg de snelheid waar ik voor betaal hiervoor adsl van telfort maar snelheid was zeer slecht nu tevreden met glasvezel
Geschreven door ron Oktober 29, 2014

Telfort glasvezel

ben overgestapt naar glasvezel werk prima krijg de snelheid waar ik voor betaal hiervoor adsl van telfort maar snelheid was zeer slecht nu tevreden met glasvezel

Was deze review nuttig? 
Geen van de beloften gemaakt door de colporteur zijn waargemaakt. Afspraken worden niet nagekomen, bij aanleg veel rommel slechte coördinatie
Als we dit vooraf hadden geweten lag hier nu geen glasvezel in huis, en zeker geen Telfort aansluiting.
Gemiddelde score 
 
1.8
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
3.0
Bellen 
 
2.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Roel Augustus 25, 2014

Beloften niet waargemaakt

Geen van de beloften gemaakt door de colporteur zijn waargemaakt. Afspraken worden niet nagekomen, bij aanleg veel rommel slechte coördinatie
Als we dit vooraf hadden geweten lag hier nu geen glasvezel in huis, en zeker geen Telfort aansluiting.

Was deze review nuttig? 
Ik heb nog nooit van mijn leven zo'n slecht bedrijf als Telfort meegemaakt.
Heb er 1 jaar glasvezel alles-in-1 afgenomen. (Eerst concepts wat overging in Telfort). En storing na storing meegemaakt. Ik kan hier een ellenlang verhaal schrijven over hoe men met klanten en storingen omgaat. Het is echter nog ongelooflijker dan je je ooit zou kunnen voorstellen. Alles maar dan ook écht alles gaat er verkeerd. Zelfs als ze je terugbellen helpen ze met 1 ding, maar voor het andere deel wordt je weer doorverbonden naar de een naar de ander, weer terug en weer verder, wat uiteindelijk op niets uitdraaid. Zelfs opzeggen is onmogelijk. Monteurs komen nooit opdagen. Afspraken worden niet nagekomen. Toezeggingen worden niet nageleefd. Heb dik 5 weken zonder TV, Internet of telefoon gezeten, en nóg krijgen ze het niet voor elkaar eea fatsoenlijk op te lossen. Het is echt het aller- aller- allerslechtste bedrijf wat ik ooit in mijn leven heb meegemaakt. En dan overdrijf ik niet eens.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Erwin Augustus 18, 2014

Telfort is ongelooflijk slecht

Ik heb nog nooit van mijn leven zo'n slecht bedrijf als Telfort meegemaakt.
Heb er 1 jaar glasvezel alles-in-1 afgenomen. (Eerst concepts wat overging in Telfort). En storing na storing meegemaakt. Ik kan hier een ellenlang verhaal schrijven over hoe men met klanten en storingen omgaat. Het is echter nog ongelooflijker dan je je ooit zou kunnen voorstellen. Alles maar dan ook écht alles gaat er verkeerd. Zelfs als ze je terugbellen helpen ze met 1 ding, maar voor het andere deel wordt je weer doorverbonden naar de een naar de ander, weer terug en weer verder, wat uiteindelijk op niets uitdraaid. Zelfs opzeggen is onmogelijk. Monteurs komen nooit opdagen. Afspraken worden niet nagekomen. Toezeggingen worden niet nageleefd. Heb dik 5 weken zonder TV, Internet of telefoon gezeten, en nóg krijgen ze het niet voor elkaar eea fatsoenlijk op te lossen. Het is echt het aller- aller- allerslechtste bedrijf wat ik ooit in mijn leven heb meegemaakt. En dan overdrijf ik niet eens.

Was deze review nuttig? 
Sinds twee weken telfort glasvezel incl TV in huis. Omdat mijn aanvraag tijdens de (school) vakanties (in het noorden) was, afgezien van de bedenktermijn om er wat schot in te brengen. Van aanvraag tot realisatie in slechts vier weken tijd! Prima geregeld door telfort naar mijn idee.

Zelf een amino m540 aangeschaft zodat ik eveneens programma’s kan opnemen (wou daar geen vijf euro p/m extra voor betalen). Apparaat werkt perfect. IPTV van telfort is goed te noemen. Het beeld wil sporadisch weleens wat haperen. Daar in tegen is de beeldkwaliteit erg goed te noemen. Beter dan bij schotel (wat ik eerst had)! Heb IPTV overigens wel via een aparte en echte (!) cat6 internetkabel (ftp) lopen. Moest wel enkele beeldverbeteraars van de TV uitzetten, omdat er sprake was van (lichte) ghosting in het beeld. De natural HD, 100hz en active control van mijn philips cineos uitgezet en sindsdien geen last meer van ghosting gehad.

Download is erg goed. Met een 50 mbit (ca 6 mbyte) lijn haal ik ongeveer 3.5 mbyte. Dat is redelijk consistent omdat IPTV (met hd) ca 1,25 mbyte (10mbit) neemt. Upload viel me bij snelheidstesten erg tegen. Uitkomst was ca 800kb. Bij andere downloads via Qnap zit deze soms rond de 2.5mbyte. Kan er nog niet echt kaas van maken dus. Overall ben ik tot dusverre tevreden.
Als note moet ik hierbij wel vermelden dat de standaard IPTV ontvanger is vervangen door de eerder vermeldde amino m540 en de router die door telfort geleverd word eveneens is vervangen door een apple airport extreme (ME918ZA). Per saldo komt het er dus op neer, dat ik geen hardware gebruik die telfort aan mij heeft geleverd.
Gemiddelde score 
 
8.8
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
9.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
9.0
Geschreven door Erik Augustus 11, 2014

Sinds twee weken telfort glasvezel incl TV in huis. Omdat mijn aanvraag tijdens de (school) vakanties (in het noorden) was, afgezien van de bedenktermijn om er wat schot in te brengen. Van aanvraag tot realisatie in slechts vier weken tijd! Prima geregeld door telfort naar mijn idee.

Zelf een amino m540 aangeschaft zodat ik eveneens programma’s kan opnemen (wou daar geen vijf euro p/m extra voor betalen). Apparaat werkt perfect. IPTV van telfort is goed te noemen. Het beeld wil sporadisch weleens wat haperen. Daar in tegen is de beeldkwaliteit erg goed te noemen. Beter dan bij schotel (wat ik eerst had)! Heb IPTV overigens wel via een aparte en echte (!) cat6 internetkabel (ftp) lopen. Moest wel enkele beeldverbeteraars van de TV uitzetten, omdat er sprake was van (lichte) ghosting in het beeld. De natural HD, 100hz en active control van mijn philips cineos uitgezet en sindsdien geen last meer van ghosting gehad.

Download is erg goed. Met een 50 mbit (ca 6 mbyte) lijn haal ik ongeveer 3.5 mbyte. Dat is redelijk consistent omdat IPTV (met hd) ca 1,25 mbyte (10mbit) neemt. Upload viel me bij snelheidstesten erg tegen. Uitkomst was ca 800kb. Bij andere downloads via Qnap zit deze soms rond de 2.5mbyte. Kan er nog niet echt kaas van maken dus. Overall ben ik tot dusverre tevreden.
Als note moet ik hierbij wel vermelden dat de standaard IPTV ontvanger is vervangen door de eerder vermeldde amino m540 en de router die door telfort geleverd word eveneens is vervangen door een apple airport extreme (ME918ZA). Per saldo komt het er dus op neer, dat ik geen hardware gebruik die telfort aan mij heeft geleverd.

Was deze review nuttig? 
Test
Geschreven door Super User Augustus 07, 2014

Test

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider