Telfort glasvezel ervaringen

http://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/64/1e/d0/telfort-32-1411060601.png
 
4.9 (5)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Telfort glasvezel

Glasvezel is HOT en ook met Telfort internet kan je gebruik maken van supersnel internet via glasvezel. Eventueel aangevuld met digitale televisie en bellen dankzij het Telfort Alles-in-1 glasvezelpakket.

Telfort is net zoals XS4ALL, eigenaar van KPN, die recentelijk ook de glasvezel aanbieders XMS, KickXL, Concepts en Lijbrandt heeft overgenomen. KPN heeft al aangekondigd dat deze providers binnenkort allemaal verder gaan onder de naam Telfort glasvezel.

Je leest hier alle Telfort glasvezel ervaringen van gebruikers die je al zijn voor gegaan bij het afsluiten van glasvezel via Telfort internet. Een goed startpunt dus voor het kiezen van de juiste glasvezel aanbieder. Heb jij zelf al Telfort glasvezel ervaringen? Schrijf dan snel een korte review over jouw ervaringen en help andere met het maken van de juiste keuze!

Bezoekers ervaringen

Gemiddelde bezoekers score van: 5 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
4.9
Installatie 
 
4.8  (4)
Helpdesk 
 
4.2  (5)
Internet 
 
5.6  (5)
Bellen 
 
5.2  (5)
Digitale televisie 
 
4.8  (4)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
  • Helpdesk
  • Internet
  • Bellen
  • Digitale televisie
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Lochem.
Analoge TV nu helemaal weg, alleen nog RUIS. Telfort heeft KICK-XL overgenomen waar ik specifiek voor koos omdat daar Analoge TV in het pakket zat. Mijn kinderen hebbe analoge tv op hun kamer en kunnen met hun videorecorder programma's opnemen.
Telfort heeft het afgelopen jaar het analoge signaal steeds verder in kwaliteit (signaalsterkte) teruggedraaid, er kwam steeds meer ruis, nu is het helemaal weg. Een typische KPN tactiek, dit is bij alle providers die door KPN zijn overgenomen gebeurt.
Ik wil analoge tv terug met goed kwaliteit, daar betaal ik nog steeds voor!
of als alternatief:
-2 gratis digitale tv-boxen met opname mogelijkheid zodat mijn kinderen weer tv op hun kamer kunnen kijken en programma's kunnen opnemen.
-of, korting op mijn abonnement.
Henk, Lochem
Geschreven door Henk Gerrits November 30, 2014

Analoge TV nu helemaal weg in Lochem, daar betaal ik nog wel voor!

Lochem.
Analoge TV nu helemaal weg, alleen nog RUIS. Telfort heeft KICK-XL overgenomen waar ik specifiek voor koos omdat daar Analoge TV in het pakket zat. Mijn kinderen hebbe analoge tv op hun kamer en kunnen met hun videorecorder programma's opnemen.
Telfort heeft het afgelopen jaar het analoge signaal steeds verder in kwaliteit (signaalsterkte) teruggedraaid, er kwam steeds meer ruis, nu is het helemaal weg. Een typische KPN tactiek, dit is bij alle providers die door KPN zijn overgenomen gebeurt.
Ik wil analoge tv terug met goed kwaliteit, daar betaal ik nog steeds voor!
of als alternatief:
-2 gratis digitale tv-boxen met opname mogelijkheid zodat mijn kinderen weer tv op hun kamer kunnen kijken en programma's kunnen opnemen.
-of, korting op mijn abonnement.
Henk, Lochem

Was deze review nuttig? 
ben overgestapt naar glasvezel werk prima krijg de snelheid waar ik voor betaal hiervoor adsl van telfort maar snelheid was zeer slecht nu tevreden met glasvezel
Geschreven door ron Oktober 29, 2014

Telfort glasvezel

ben overgestapt naar glasvezel werk prima krijg de snelheid waar ik voor betaal hiervoor adsl van telfort maar snelheid was zeer slecht nu tevreden met glasvezel

Was deze review nuttig? 
Geen van de beloften gemaakt door de colporteur zijn waargemaakt. Afspraken worden niet nagekomen, bij aanleg veel rommel slechte coördinatie
Als we dit vooraf hadden geweten lag hier nu geen glasvezel in huis, en zeker geen Telfort aansluiting.
Gemiddelde score 
 
1.8
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
3.0
Bellen 
 
2.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Roel Augustus 25, 2014

Beloften niet waargemaakt

Geen van de beloften gemaakt door de colporteur zijn waargemaakt. Afspraken worden niet nagekomen, bij aanleg veel rommel slechte coördinatie
Als we dit vooraf hadden geweten lag hier nu geen glasvezel in huis, en zeker geen Telfort aansluiting.

Was deze review nuttig? 
Ik heb nog nooit van mijn leven zo'n slecht bedrijf als Telfort meegemaakt.
Heb er 1 jaar glasvezel alles-in-1 afgenomen. (Eerst concepts wat overging in Telfort). En storing na storing meegemaakt. Ik kan hier een ellenlang verhaal schrijven over hoe men met klanten en storingen omgaat. Het is echter nog ongelooflijker dan je je ooit zou kunnen voorstellen. Alles maar dan ook écht alles gaat er verkeerd. Zelfs als ze je terugbellen helpen ze met 1 ding, maar voor het andere deel wordt je weer doorverbonden naar de een naar de ander, weer terug en weer verder, wat uiteindelijk op niets uitdraaid. Zelfs opzeggen is onmogelijk. Monteurs komen nooit opdagen. Afspraken worden niet nagekomen. Toezeggingen worden niet nageleefd. Heb dik 5 weken zonder TV, Internet of telefoon gezeten, en nóg krijgen ze het niet voor elkaar eea fatsoenlijk op te lossen. Het is echt het aller- aller- allerslechtste bedrijf wat ik ooit in mijn leven heb meegemaakt. En dan overdrijf ik niet eens.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Erwin Augustus 18, 2014

Telfort is ongelooflijk slecht

Ik heb nog nooit van mijn leven zo'n slecht bedrijf als Telfort meegemaakt.
Heb er 1 jaar glasvezel alles-in-1 afgenomen. (Eerst concepts wat overging in Telfort). En storing na storing meegemaakt. Ik kan hier een ellenlang verhaal schrijven over hoe men met klanten en storingen omgaat. Het is echter nog ongelooflijker dan je je ooit zou kunnen voorstellen. Alles maar dan ook écht alles gaat er verkeerd. Zelfs als ze je terugbellen helpen ze met 1 ding, maar voor het andere deel wordt je weer doorverbonden naar de een naar de ander, weer terug en weer verder, wat uiteindelijk op niets uitdraaid. Zelfs opzeggen is onmogelijk. Monteurs komen nooit opdagen. Afspraken worden niet nagekomen. Toezeggingen worden niet nageleefd. Heb dik 5 weken zonder TV, Internet of telefoon gezeten, en nóg krijgen ze het niet voor elkaar eea fatsoenlijk op te lossen. Het is echt het aller- aller- allerslechtste bedrijf wat ik ooit in mijn leven heb meegemaakt. En dan overdrijf ik niet eens.

Was deze review nuttig? 
Sinds twee weken telfort glasvezel incl TV in huis. Omdat mijn aanvraag tijdens de (school) vakanties (in het noorden) was, afgezien van de bedenktermijn om er wat schot in te brengen. Van aanvraag tot realisatie in slechts vier weken tijd! Prima geregeld door telfort naar mijn idee.

Zelf een amino m540 aangeschaft zodat ik eveneens programma’s kan opnemen (wou daar geen vijf euro p/m extra voor betalen). Apparaat werkt perfect. IPTV van telfort is goed te noemen. Het beeld wil sporadisch weleens wat haperen. Daar in tegen is de beeldkwaliteit erg goed te noemen. Beter dan bij schotel (wat ik eerst had)! Heb IPTV overigens wel via een aparte en echte (!) cat6 internetkabel (ftp) lopen. Moest wel enkele beeldverbeteraars van de TV uitzetten, omdat er sprake was van (lichte) ghosting in het beeld. De natural HD, 100hz en active control van mijn philips cineos uitgezet en sindsdien geen last meer van ghosting gehad.

Download is erg goed. Met een 50 mbit (ca 6 mbyte) lijn haal ik ongeveer 3.5 mbyte. Dat is redelijk consistent omdat IPTV (met hd) ca 1,25 mbyte (10mbit) neemt. Upload viel me bij snelheidstesten erg tegen. Uitkomst was ca 800kb. Bij andere downloads via Qnap zit deze soms rond de 2.5mbyte. Kan er nog niet echt kaas van maken dus. Overall ben ik tot dusverre tevreden.
Als note moet ik hierbij wel vermelden dat de standaard IPTV ontvanger is vervangen door de eerder vermeldde amino m540 en de router die door telfort geleverd word eveneens is vervangen door een apple airport extreme (ME918ZA). Per saldo komt het er dus op neer, dat ik geen hardware gebruik die telfort aan mij heeft geleverd.
Gemiddelde score 
 
8.8
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
9.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
9.0
Geschreven door Erik Augustus 11, 2014

Sinds twee weken telfort glasvezel incl TV in huis. Omdat mijn aanvraag tijdens de (school) vakanties (in het noorden) was, afgezien van de bedenktermijn om er wat schot in te brengen. Van aanvraag tot realisatie in slechts vier weken tijd! Prima geregeld door telfort naar mijn idee.

Zelf een amino m540 aangeschaft zodat ik eveneens programma’s kan opnemen (wou daar geen vijf euro p/m extra voor betalen). Apparaat werkt perfect. IPTV van telfort is goed te noemen. Het beeld wil sporadisch weleens wat haperen. Daar in tegen is de beeldkwaliteit erg goed te noemen. Beter dan bij schotel (wat ik eerst had)! Heb IPTV overigens wel via een aparte en echte (!) cat6 internetkabel (ftp) lopen. Moest wel enkele beeldverbeteraars van de TV uitzetten, omdat er sprake was van (lichte) ghosting in het beeld. De natural HD, 100hz en active control van mijn philips cineos uitgezet en sindsdien geen last meer van ghosting gehad.

Download is erg goed. Met een 50 mbit (ca 6 mbyte) lijn haal ik ongeveer 3.5 mbyte. Dat is redelijk consistent omdat IPTV (met hd) ca 1,25 mbyte (10mbit) neemt. Upload viel me bij snelheidstesten erg tegen. Uitkomst was ca 800kb. Bij andere downloads via Qnap zit deze soms rond de 2.5mbyte. Kan er nog niet echt kaas van maken dus. Overall ben ik tot dusverre tevreden.
Als note moet ik hierbij wel vermelden dat de standaard IPTV ontvanger is vervangen door de eerder vermeldde amino m540 en de router die door telfort geleverd word eveneens is vervangen door een apple airport extreme (ME918ZA). Per saldo komt het er dus op neer, dat ik geen hardware gebruik die telfort aan mij heeft geleverd.

Was deze review nuttig? 
Test
Geschreven door Super User Augustus 07, 2014

Test

Was deze review nuttig? 
Ik ben in december bij Telfort van ADSL naar alles-in-één glasvezel overgestapt. Alles was in te van tevoren aangegeven termijn geregeld (week of zeven, vond ik vrij lang). Zelf alles aangesloten. Internet en telefonie werkte goed, de TV niet.

Helpdesk gebeld, een aantal dingen gecontroleerd en de helpdeskmedewerker kwam tot de conclusie dat het probleem in het modem zat. Daarvoor moest een monteur langskomen. Binnen een week zou ik gebeld worden om een afspraak te maken.

Dat was het begin van een hoop ellende. Ook na herhaaldelijk terugbellen en toezeggingen van Telfort werd er geen afspraak gemaakt. Na de derde poging heb ik per direct m'n abonnement opgezegd en de automatische incasso stopgezet. Dat is twee weken genegeerd. Ik kreeg wel een sms'je dat m'n probleem opgelost was (onjuist) en diverse telefoontjes om met mij te kijken wat er aan de hand was (was bij het eerste contact al gebeurd). Ondertussen werden vragen van mij genegeerd en met name via E-mail werd er soms onbeleefd gereageerd.

Het duurde even voordat ze beseften dat ik echt m'n abbo wilde opzeggen. Dat kon pas na een maand i.p.v. direct, terwijl de reden voor opzegging toch duidelijk het niet nakomen van afspraken door Telfort was. De administratie was van dit alles niet op de hoogte en ik kreeg de toezegging dat ik nog eerder afgesloten zou worden als ik de openstaande factuur niet zou betalen. Dat kostte ook nog paar telefoontjes en mailtjes. Uiteindelijk wel betaald, want ik heb tenslotte bepaalde diensten van ze afgenomen. Maar ze hadden blijkbaar niet in de gaten dat ze met een zeer ontevreden klant te maken hadden.

Na twee maanden was ik van ze af en heb 30 euro schadevergoeding gekregen. De helpdeskmedewerker die dat voor elkaar heeft gekregen zei me dat ie daar veel moeite voor had moeten doen. Wel eerlijk, niet echt reclame ...

Ik ben nu zes weken verder en intussen een tevreden klant bij xs4all. Kost een hoop meer, maar hun helpdesk staat wel beter bekend.
Ik wacht nog op Telfort voor een adres waar ik hun modem naartoe kan sturen. Dat heb ik tenslotte in bruikleen. Ik denk dat ik nog lang kan wachten...

Technisch gezien werkte bij Telfort alles goed, afgezien van de TV dan. Ook met ADSL zelden problemen gehad. Het probleem met m'n TV kan best een gevolg zijn van een fout van mij.
Maar als iemand de helpdesk nodig heeft, wens ik hem/haar een hoop geduld en wijsheid toe. Op enkele uitzonderingen na is die gewoon bizar slecht.
Gemiddelde score 
 
5.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
7.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door M.R. April 03, 2014

Slechte helpdesk

Ik ben in december bij Telfort van ADSL naar alles-in-één glasvezel overgestapt. Alles was in te van tevoren aangegeven termijn geregeld (week of zeven, vond ik vrij lang). Zelf alles aangesloten. Internet en telefonie werkte goed, de TV niet.

Helpdesk gebeld, een aantal dingen gecontroleerd en de helpdeskmedewerker kwam tot de conclusie dat het probleem in het modem zat. Daarvoor moest een monteur langskomen. Binnen een week zou ik gebeld worden om een afspraak te maken.

Dat was het begin van een hoop ellende. Ook na herhaaldelijk terugbellen en toezeggingen van Telfort werd er geen afspraak gemaakt. Na de derde poging heb ik per direct m'n abonnement opgezegd en de automatische incasso stopgezet. Dat is twee weken genegeerd. Ik kreeg wel een sms'je dat m'n probleem opgelost was (onjuist) en diverse telefoontjes om met mij te kijken wat er aan de hand was (was bij het eerste contact al gebeurd). Ondertussen werden vragen van mij genegeerd en met name via E-mail werd er soms onbeleefd gereageerd.

Het duurde even voordat ze beseften dat ik echt m'n abbo wilde opzeggen. Dat kon pas na een maand i.p.v. direct, terwijl de reden voor opzegging toch duidelijk het niet nakomen van afspraken door Telfort was. De administratie was van dit alles niet op de hoogte en ik kreeg de toezegging dat ik nog eerder afgesloten zou worden als ik de openstaande factuur niet zou betalen. Dat kostte ook nog paar telefoontjes en mailtjes. Uiteindelijk wel betaald, want ik heb tenslotte bepaalde diensten van ze afgenomen. Maar ze hadden blijkbaar niet in de gaten dat ze met een zeer ontevreden klant te maken hadden.

Na twee maanden was ik van ze af en heb 30 euro schadevergoeding gekregen. De helpdeskmedewerker die dat voor elkaar heeft gekregen zei me dat ie daar veel moeite voor had moeten doen. Wel eerlijk, niet echt reclame ...

Ik ben nu zes weken verder en intussen een tevreden klant bij xs4all. Kost een hoop meer, maar hun helpdesk staat wel beter bekend.
Ik wacht nog op Telfort voor een adres waar ik hun modem naartoe kan sturen. Dat heb ik tenslotte in bruikleen. Ik denk dat ik nog lang kan wachten...

Technisch gezien werkte bij Telfort alles goed, afgezien van de TV dan. Ook met ADSL zelden problemen gehad. Het probleem met m'n TV kan best een gevolg zijn van een fout van mij.
Maar als iemand de helpdesk nodig heeft, wens ik hem/haar een hoop geduld en wijsheid toe. Op enkele uitzonderingen na is die gewoon bizar slecht.

Was deze review nuttig? 
Telfort galsvezel bevalt ons prima. Goed beeld en ook met analoog en digitaal erbij wat handig is voor onze tweede televisie, gewoon via de coaxkabel die er al was. Internet voldoet ook goed, we kunnen uit de voeten met 50 Mb. Bellen ook geen problemen. Sinds kort hebben we nu alles voor € 45 per maand en dat is mooi meegenomen.
Gemiddelde score 
 
8.0
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door Marwout de Bruin Januari 23, 2014

Telfort is prima

Telfort galsvezel bevalt ons prima. Goed beeld en ook met analoog en digitaal erbij wat handig is voor onze tweede televisie, gewoon via de coaxkabel die er al was. Internet voldoet ook goed, we kunnen uit de voeten met 50 Mb. Bellen ook geen problemen. Sinds kort hebben we nu alles voor € 45 per maand en dat is mooi meegenomen.

Was deze review nuttig? 
Midden 2012 gingen alle providers in Midden-Drenthe mensen benaderen voor glasvezel ontvangst in plaats van kabel. Bij 30 % ging het door.
Wij hebben ons aangemeld voor internet en bellen bij telfort voor een aantrekkelijk prijs van € 31.50.
Nu 3 maanden voor aanleg geeft telfort aan de prijs aan te passen aan andere providers (KPN vrienden)
De prijs wordt nu €40,00. Alle tarieven worden nu bij telfort verhoogd. Wij mogen het contract verbreken maar dan krijgen we geen glasvezel ontvangst of ook duurder bij een ander.
De man voor de telefoon zei dat ongeveer 1950 klanten voor deze verhoging worden benaderd.
De andere kant:
Stel dat we gingen berichten aan telfort geen €31,50 maar € 25,00 gaan betalen, maar jullie mogen de overeenkomst afzeggen.
Zou dat lukken?

Is dit misschien een prijsafspraak door KPN?



Geschreven door Jim Maart 23, 2013

Prijsverhoging telfort glasvezel

Midden 2012 gingen alle providers in Midden-Drenthe mensen benaderen voor glasvezel ontvangst in plaats van kabel. Bij 30 % ging het door.
Wij hebben ons aangemeld voor internet en bellen bij telfort voor een aantrekkelijk prijs van € 31.50.
Nu 3 maanden voor aanleg geeft telfort aan de prijs aan te passen aan andere providers (KPN vrienden)
De prijs wordt nu €40,00. Alle tarieven worden nu bij telfort verhoogd. Wij mogen het contract verbreken maar dan krijgen we geen glasvezel ontvangst of ook duurder bij een ander.
De man voor de telefoon zei dat ongeveer 1950 klanten voor deze verhoging worden benaderd.
De andere kant:
Stel dat we gingen berichten aan telfort geen €31,50 maar € 25,00 gaan betalen, maar jullie mogen de overeenkomst afzeggen.
Zou dat lukken?

Is dit misschien een prijsafspraak door KPN?



Was deze review nuttig?