Solcon glasvezel ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/5d/87/e5/solcon-29-1411403108.png
 
4.4 (23)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Solcon glasvezel

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 23 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
4.4
Installatie 
 
4.4  (20)
Helpdesk 
 
3.3  (23)
Internet 
 
5.0  (22)
Bellen 
 
4.6  (16)
Digitale televisie 
 
4.8  (18)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
  • Helpdesk
  • Internet
  • Bellen
  • Digitale televisie
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Hoi,

Storing gemeld dat we slechte DSL upload hadden, meldt solcon na een week dat we de modem moeten resetten (die we 10x maal gereset) hadden. Dit weer gemeldt melden ze dat we de kabel tussen moden en
ISRA moeten vervangen. werkte allemaal niet...
Nu de hele boel opgezegd en super download/upload terug.
Overigens de hele tijd hierdoor ook geen vaste telefoon gehad. ( 2 weken lang)
Gelukkig nu verlost van SOLCON :)
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Tiny Oktober 23, 2017

Was ooit goed, nu super slecht

Hoi,

Storing gemeld dat we slechte DSL upload hadden, meldt solcon na een week dat we de modem moeten resetten (die we 10x maal gereset) hadden. Dit weer gemeldt melden ze dat we de kabel tussen moden en
ISRA moeten vervangen. werkte allemaal niet...
Nu de hele boel opgezegd en super download/upload terug.
Overigens de hele tijd hierdoor ook geen vaste telefoon gehad. ( 2 weken lang)
Gelukkig nu verlost van SOLCON :)

Was deze review nuttig? 
Heb nu een paar maanden Solcon maar ben ontevreden. De installatie ging redelijk maar er zijn te vaak storingen in digitale TV; bovendien is de menubediening van de digitale TV (interface) zeer onpraktich en klantonvriendeijk. Er is ook geen informatie vindbaar dat e.e.a. binnenkort wordt verbeterd en heb er bovendien ook geen vertrouwen in dat Solcon bezig is met productverbetering. Kortom, contract uitzingen en overstappen naar KPN.
Gemiddelde score 
 
3.3
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
6.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
4.0
Geschreven door Jike Oktober 17, 2017

Ik wil naar KPN

Heb nu een paar maanden Solcon maar ben ontevreden. De installatie ging redelijk maar er zijn te vaak storingen in digitale TV; bovendien is de menubediening van de digitale TV (interface) zeer onpraktich en klantonvriendeijk. Er is ook geen informatie vindbaar dat e.e.a. binnenkort wordt verbeterd en heb er bovendien ook geen vertrouwen in dat Solcon bezig is met productverbetering. Kortom, contract uitzingen en overstappen naar KPN.

Was deze review nuttig? 
Sinds een maand of 2 hebben wij in de gemeente Giessenlanden ook glasvezel met solcon als provider
Het beeld (als het werkt) is prima maar er zitten veel storingen nog in .dan loopt alles vast is het internet opeens heel traag of beeld valt uit. Hier voor had ik KPN interactief dat was top je kon elke zender opnemen kom opnames voor en achter uit spoelen enz bij solcon kan dat niet je kan maar een paar zenders opnemen en niets door spoelen echt waardeloos zou er zo graag van af willen maar dat gaat niet ik zit er 2 jaar aan vast .
En giessenlanden net die ons die zooi heeft geleverd kruipen weg achter een email aders en denken zoek het maar lekker uit wij zijn er vanaf.
Dus mijn advies is begin nooit aan solcon je krijg er zeker spijt van

Gemiddelde score 
 
5.6
Installatie 
 
5.0
Helpdesk 
 
5.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
5.0
Geschreven door De groot Augustus 06, 2017

Begin nooit aan solcon

Sinds een maand of 2 hebben wij in de gemeente Giessenlanden ook glasvezel met solcon als provider
Het beeld (als het werkt) is prima maar er zitten veel storingen nog in .dan loopt alles vast is het internet opeens heel traag of beeld valt uit. Hier voor had ik KPN interactief dat was top je kon elke zender opnemen kom opnames voor en achter uit spoelen enz bij solcon kan dat niet je kan maar een paar zenders opnemen en niets door spoelen echt waardeloos zou er zo graag van af willen maar dat gaat niet ik zit er 2 jaar aan vast .
En giessenlanden net die ons die zooi heeft geleverd kruipen weg achter een email aders en denken zoek het maar lekker uit wij zijn er vanaf.
Dus mijn advies is begin nooit aan solcon je krijg er zeker spijt van

Was deze review nuttig? 
Solcon grootste fout die ik ooit heb gemaakt om daar naar over te stappen.
installatie was eenvoudig maar tv werkte niet.
helpdesk gebeld volgende dag nieuwe tv ontvanger ontvangen en opgelost.

kan je eindelijk tv kijken krijg je blokjes beeld. vastlopen. omslachtig menu.
heb een opnemen pakket genomen maar doorspoelen is dan weer niet mogelijk
en opnemen kan alleen bij een beperkt aantal zenders. waardeloos.
opnames soms in 3 delen zit je sommige stukken 2 maal te kijken omdat doorspoelen niet mogelijk is.

glasvezel internet zou zo goed moeten zijn.
nou niet bij solcon.
abonnement voor 300MB hoogst gemeten snelheid 40MB
volgens helpdesk moet ik me printer er tussenuit halen. wat een kansloze reactie.
kan niet wachten tot het abonnement voorbij is
Gemiddelde score 
 
3.8
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
4.0
Internet 
 
3.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Sabine Juni 07, 2017

nooit aan beginnen

Solcon grootste fout die ik ooit heb gemaakt om daar naar over te stappen.
installatie was eenvoudig maar tv werkte niet.
helpdesk gebeld volgende dag nieuwe tv ontvanger ontvangen en opgelost.

kan je eindelijk tv kijken krijg je blokjes beeld. vastlopen. omslachtig menu.
heb een opnemen pakket genomen maar doorspoelen is dan weer niet mogelijk
en opnemen kan alleen bij een beperkt aantal zenders. waardeloos.
opnames soms in 3 delen zit je sommige stukken 2 maal te kijken omdat doorspoelen niet mogelijk is.

glasvezel internet zou zo goed moeten zijn.
nou niet bij solcon.
abonnement voor 300MB hoogst gemeten snelheid 40MB
volgens helpdesk moet ik me printer er tussenuit halen. wat een kansloze reactie.
kan niet wachten tot het abonnement voorbij is

Was deze review nuttig? 
Toen er een vraag van mij verkeerd geïnterpreteerd werd had ik ineens een belbundel. Toen ik die wijziging ongedaan wilde maken moest ik hoe dan ook vanaf dat moment weer een jaar vooruit betalen, terwijl ik nog ruim 8 maanden voorafbetaling al gedaan had. Toen ik daar bezwaar tegen maakte begon Solcon meteen te dreigen met afsluiting (!!).
Nu heb ik inmiddels mijn abonnement stopgezet, dus de rollen zijn omgekeerd. Maar vreemd genoeg weet Solcon dan ineens niet meer hoe ze moeten betalen. De factuurdatum van de terugbetaling van €555,14 was 13 februari (ruim 5 weken geleden) maar ondanks herhaalde e-mails en telefoontjes over het nog altijd niet ontvangen hiervan heb ik mijn geld nu (21 maart) nog altijd niet.
Wat een waardeloze service. Dit is beneden alle peil.
Ik herken de classificatie "beste provider" die ze zichzelf toedichten dan ook helemaal niet.
Gemiddelde score 
 
4.8
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
6.0
Digitale televisie 
 
5.0
Geschreven door Lambert Rombouts Maart 21, 2017

Waardeloos. Terugbetaling is na ruim 5 weken nog niet binnen.

Toen er een vraag van mij verkeerd geïnterpreteerd werd had ik ineens een belbundel. Toen ik die wijziging ongedaan wilde maken moest ik hoe dan ook vanaf dat moment weer een jaar vooruit betalen, terwijl ik nog ruim 8 maanden voorafbetaling al gedaan had. Toen ik daar bezwaar tegen maakte begon Solcon meteen te dreigen met afsluiting (!!).
Nu heb ik inmiddels mijn abonnement stopgezet, dus de rollen zijn omgekeerd. Maar vreemd genoeg weet Solcon dan ineens niet meer hoe ze moeten betalen. De factuurdatum van de terugbetaling van €555,14 was 13 februari (ruim 5 weken geleden) maar ondanks herhaalde e-mails en telefoontjes over het nog altijd niet ontvangen hiervan heb ik mijn geld nu (21 maart) nog altijd niet.
Wat een waardeloze service. Dit is beneden alle peil.
Ik herken de classificatie "beste provider" die ze zichzelf toedichten dan ook helemaal niet.

Was deze review nuttig? 
Probeer sinds 5 WEKEN, internet te krijgen via dit bedrijf. Geven iedereen
de schuld, zij kunnen er niets aan doen. Ze hebben alleenrecht bij ons op het
terrein en als je een contact persoon wil spreken, belt hij je niet eens terug
want volgens een collega, wandelt hij door het pand? Het is echt te zielig
voor woorden. Ik zit aan ze vast, maar ik adviseer niemand met deze stumperds
zaken te doen.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door ComputerOutlet.nl Maart 16, 2017

Geen zaken mee doen.

Probeer sinds 5 WEKEN, internet te krijgen via dit bedrijf. Geven iedereen
de schuld, zij kunnen er niets aan doen. Ze hebben alleenrecht bij ons op het
terrein en als je een contact persoon wil spreken, belt hij je niet eens terug
want volgens een collega, wandelt hij door het pand? Het is echt te zielig
voor woorden. Ik zit aan ze vast, maar ik adviseer niemand met deze stumperds
zaken te doen.

Was deze review nuttig? 
Ga niet met solcon in zee!! Je komt er zonder stress nooit meer vanaf
Solcon dicteert dat p.i.v juni 2017 het analoog signaal niet meer doorgegeven wordt
Dit betekent dat alle coax kabels vervangen dienen te worden door digitale kabels
Dat is ernstig en jaagt de consument op hoge kosten door vervanging van kabel naar utp
Maar veel erger is dat als je solcon te kennen geeft over te stappen naar Ziggo het bedrijf op eigen houtje ongevraagd en zonder toestemming een order afvuurt en de apparatuur voor het nieuwe tv kijken al bijna onderweg is als je niet direct reageert
Ik heb daarom onmiddellijk alle contract met solcon opgezegd
Solcon heeft een wanprestatie geleverd en zet de consument onder druk
Er is dan ook geen toekomst voor dit bedrijf
In het meest gunstige geval worden ze overgenomen door een provider met visie
En anders is faillissement onvermijdelijk
Geschreven door Jan Bakker Januari 19, 2017

Ga niet met Solcon in zee !

Ga niet met solcon in zee!! Je komt er zonder stress nooit meer vanaf
Solcon dicteert dat p.i.v juni 2017 het analoog signaal niet meer doorgegeven wordt
Dit betekent dat alle coax kabels vervangen dienen te worden door digitale kabels
Dat is ernstig en jaagt de consument op hoge kosten door vervanging van kabel naar utp
Maar veel erger is dat als je solcon te kennen geeft over te stappen naar Ziggo het bedrijf op eigen houtje ongevraagd en zonder toestemming een order afvuurt en de apparatuur voor het nieuwe tv kijken al bijna onderweg is als je niet direct reageert
Ik heb daarom onmiddellijk alle contract met solcon opgezegd
Solcon heeft een wanprestatie geleverd en zet de consument onder druk
Er is dan ook geen toekomst voor dit bedrijf
In het meest gunstige geval worden ze overgenomen door een provider met visie
En anders is faillissement onvermijdelijk

Was deze review nuttig? 
Drama en het wordt niet opgelost .
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door l.bonnemaijers December 20, 2016

Drama en het wordt niet opgelost .

Was deze review nuttig? 
Pas op met solcon. Na de eerste contracttermijn mag iedereen in Nederland opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Solcon probeert daar tussenuit te draaien en een termijn aan te houden die vervalt op de contractdatum. Dat zijn misselijke praktijken.
Gemiddelde score 
 
3.6
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
5.0
Digitale televisie 
 
4.0
Geschreven door Tom Oktober 19, 2016

Pas op voor solcon

Pas op met solcon. Na de eerste contracttermijn mag iedereen in Nederland opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Solcon probeert daar tussenuit te draaien en een termijn aan te houden die vervalt op de contractdatum. Dat zijn misselijke praktijken.

Was deze review nuttig? 
Vanaf 2017 zal het analoog tv signaal van de kabel verdwijnen en ook DVB-C,
Solcon geeft hun klanten de mogelijkheid het abonnement te stoppen of om over te gaan naar meer te betalen en een media box te gebruiken.
Het abonnement wijzigen naar Internet en bellen kan niet want je moet eerst over.
Deze wijze van de klant behandelen is schandalig!
Gemiddelde score 
 
7.2
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
5.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Ronald Snoeck September 26, 2016

DVB-C verdwijnt van glasvezel

Vanaf 2017 zal het analoog tv signaal van de kabel verdwijnen en ook DVB-C,
Solcon geeft hun klanten de mogelijkheid het abonnement te stoppen of om over te gaan naar meer te betalen en een media box te gebruiken.
Het abonnement wijzigen naar Internet en bellen kan niet want je moet eerst over.
Deze wijze van de klant behandelen is schandalig!

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider