Solcon glasvezel ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/5d/87/e5/solcon-29-1411403108.png
 
4.2 (30)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Solcon glasvezel

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 30 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
4.2
Installatie 
 
4.2  (26)
Helpdesk 
 
3.0  (30)
Internet 
 
4.6  (28)
Bellen 
 
4.6  (22)
Digitale televisie 
 
4.3  (24)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
  • Helpdesk
  • Internet
  • Bellen
  • Digitale televisie
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Had ik dit maar eerst gelezen dan waren we nooit aan Solcon begonnen.
Na 4 weken en 2 monteurs verder hebben we de TV nog steeds niet aan de praat.
Ik heb Solcon ingebreke gesteld nog 2 weken gegeven om de storing op te lossen.
Gaat dit niet lukken beeindigen wij het contract en gaan gewoon weer terug naar KPN
Geschreven door teus Juli 19, 2019

wat een DRAMA

Had ik dit maar eerst gelezen dan waren we nooit aan Solcon begonnen.
Na 4 weken en 2 monteurs verder hebben we de TV nog steeds niet aan de praat.
Ik heb Solcon ingebreke gesteld nog 2 weken gegeven om de storing op te lossen.
Gaat dit niet lukken beeindigen wij het contract en gaan gewoon weer terug naar KPN

Was deze review nuttig? 
Beste
Een groot drama bij Solcon.
Geen borgkosten terug bij apperatuur teruggestuurd.
Niets maar dan ook niet voor de klant doen.
Radar word ingelicht en een Rechtzaak.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door J Juni 11, 2019

Een groot drama bij Solcon.

Beste
Een groot drama bij Solcon.
Geen borgkosten terug bij apperatuur teruggestuurd.
Niets maar dan ook niet voor de klant doen.
Radar word ingelicht en een Rechtzaak.

Was deze review nuttig? 
Bijzonder slechte ervaring. Ander modem dan verwacht, TV werkte niet, TV installatie werkte niet, als de TV aan was ging de snelheid van 200 naar 1 terug, poort doorsturen gaat niet, alleen toegang vanuit eigen Solcon netwerk, zeer lange wachttijden aan de telefoon, 20-35 minuten, van het kastje naar de muur, dus zeer vaak moeten bellen... hoofdpijn!! Ongeïnteresseerd of je klant blijft of niet, dus NIET aan beginnen!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door René Maart 20, 2019

Hoofdpijn

Bijzonder slechte ervaring. Ander modem dan verwacht, TV werkte niet, TV installatie werkte niet, als de TV aan was ging de snelheid van 200 naar 1 terug, poort doorsturen gaat niet, alleen toegang vanuit eigen Solcon netwerk, zeer lange wachttijden aan de telefoon, 20-35 minuten, van het kastje naar de muur, dus zeer vaak moeten bellen... hoofdpijn!! Ongeïnteresseerd of je klant blijft of niet, dus NIET aan beginnen!

Was deze review nuttig? 
Hebben al een aantal jaren glasvezel van Solcon. In al die jaren hooguit 3 keer een storing gehad (geen TV)en een kapot kastje). Na een dag hadden we al een nieuw kastje. Prima internet, loopt nooit vast. Upload wel wat lager dan ze aangeven. Sinds een jaar ook mobiel bellen van Solcon, ook hier tevreden over. Ze zijn niet de goedkoopste, dat weer wel. Vreemd is wel dat de helpdesk niet werkt in een weekend en er geen apart storingsnummer is. Heb je 's zondags een probleem, dan kun je pas op maandag terecht. Zal wel te maken hebben met de christelijke achtergrond van de provider.
Gemiddelde score 
 
9.0
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
7.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
9.0
Geschreven door Ad Maart 06, 2019

Zelden of nooit storing zeer tevreden

Hebben al een aantal jaren glasvezel van Solcon. In al die jaren hooguit 3 keer een storing gehad (geen TV)en een kapot kastje). Na een dag hadden we al een nieuw kastje. Prima internet, loopt nooit vast. Upload wel wat lager dan ze aangeven. Sinds een jaar ook mobiel bellen van Solcon, ook hier tevreden over. Ze zijn niet de goedkoopste, dat weer wel. Vreemd is wel dat de helpdesk niet werkt in een weekend en er geen apart storingsnummer is. Heb je 's zondags een probleem, dan kun je pas op maandag terecht. Zal wel te maken hebben met de christelijke achtergrond van de provider.

Was deze review nuttig? 
Het is de dagen aftellen tot het contract afloopt. Te duur voor de kwaliteit en tv loopt vaak vast... terug naar telfort (20 euro goedkoper en 10x beter)
Gemiddelde score 
 
2.8
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
5.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Madelief Januari 30, 2019

Het is de dagen aftellen tot het contract afloopt. Te duur voor de kwaliteit en tv loopt vaak vast... terug naar telfort (20 euro goedkoper en 10x beter)

Was deze review nuttig? 
Wat een belabberde provider, zo slecht.
Internet erg traag, goedkope modem in meterkast die de specificaties bij lange na niet halen.
WiFi in huis zeer slecht, hebben dit opgelost door te investeren in goede versterkers wat extra geld gekost heeft. Tv kastje werkt nu redelijk ook daar veel problemen mee gehad.
Al met al zou ik als je keus hebt voor een andere provider gaan. Wij hebben die keus helaas nog niet...
Gemiddelde score 
 
4.4
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
7.0
Digitale televisie 
 
4.0
Geschreven door Walther Januari 03, 2019

Slecht

Wat een belabberde provider, zo slecht.
Internet erg traag, goedkope modem in meterkast die de specificaties bij lange na niet halen.
WiFi in huis zeer slecht, hebben dit opgelost door te investeren in goede versterkers wat extra geld gekost heeft. Tv kastje werkt nu redelijk ook daar veel problemen mee gehad.
Al met al zou ik als je keus hebt voor een andere provider gaan. Wij hebben die keus helaas nog niet...

Was deze review nuttig? 
Erg slecht, afspraken niet nakomen, helpdesk service altijd bezet of gesloten.
Tv hapert regelmatig?
Gemiddelde score 
 
1.4
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
3.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Hein December 15, 2018

Overstap naar solcon

Erg slecht, afspraken niet nakomen, helpdesk service altijd bezet of gesloten.
Tv hapert regelmatig?

Was deze review nuttig? 
Zeer klantonvriendelijk
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Belman December 12, 2018

Voorbeeld van hoe het niet moet

Zeer klantonvriendelijk

Was deze review nuttig? 
INSTABIELE tv en internet, storingen kunnen buitenwerktijden niet gemeld worden, er is geen apart storingsnummer. Videoland loopt steeds vast, regelmatig blokken in beeld. Ook RTL xl werkt niet Opgenomen programma’s kunnen niet vooruit gespoeld ook kunnen niet alle programma’s worden opgenomen.
Vanwege glasvezel en de mogelijkheid van 4 interactieve tv,s gekozen voor Solcon. Maar de mogelijkheden zijn minder dan bij KPN. Daar kon je alles opnemen en versneld terugkijken zonder reclames
Geschreven door M. Pak December 02, 2017

Helpdesk niet bereikbaar veel storingen

INSTABIELE tv en internet, storingen kunnen buitenwerktijden niet gemeld worden, er is geen apart storingsnummer. Videoland loopt steeds vast, regelmatig blokken in beeld. Ook RTL xl werkt niet Opgenomen programma’s kunnen niet vooruit gespoeld ook kunnen niet alle programma’s worden opgenomen.
Vanwege glasvezel en de mogelijkheid van 4 interactieve tv,s gekozen voor Solcon. Maar de mogelijkheden zijn minder dan bij KPN. Daar kon je alles opnemen en versneld terugkijken zonder reclames

Was deze review nuttig? 
Hoi,

Storing gemeld dat we slechte DSL upload hadden, meldt solcon na een week dat we de modem moeten resetten (die we 10x maal gereset) hadden. Dit weer gemeldt melden ze dat we de kabel tussen moden en
ISRA moeten vervangen. werkte allemaal niet...
Nu de hele boel opgezegd en super download/upload terug.
Overigens de hele tijd hierdoor ook geen vaste telefoon gehad. ( 2 weken lang)
Gelukkig nu verlost van SOLCON :)
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Tiny Oktober 23, 2017

Was ooit goed, nu super slecht

Hoi,

Storing gemeld dat we slechte DSL upload hadden, meldt solcon na een week dat we de modem moeten resetten (die we 10x maal gereset) hadden. Dit weer gemeldt melden ze dat we de kabel tussen moden en
ISRA moeten vervangen. werkte allemaal niet...
Nu de hele boel opgezegd en super download/upload terug.
Overigens de hele tijd hierdoor ook geen vaste telefoon gehad. ( 2 weken lang)
Gelukkig nu verlost van SOLCON :)

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider