Solcon glasvezel ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/5d/87/e5/solcon-29-1411403108.png
 
4.2 (30)
0   1   0   0  
33 resultaten - getoond 1 - 33
 
Sortering 
 
Had ik dit maar eerst gelezen dan waren we nooit aan Solcon begonnen.
Na 4 weken en 2 monteurs verder hebben we de TV nog steeds niet aan de praat.
Ik heb Solcon ingebreke gesteld nog 2 weken gegeven om de storing op te lossen.
Gaat dit niet lukken beeindigen wij het contract en gaan gewoon weer terug naar KPN
Geschreven door teus Juli 19, 2019

wat een DRAMA

Had ik dit maar eerst gelezen dan waren we nooit aan Solcon begonnen.
Na 4 weken en 2 monteurs verder hebben we de TV nog steeds niet aan de praat.
Ik heb Solcon ingebreke gesteld nog 2 weken gegeven om de storing op te lossen.
Gaat dit niet lukken beeindigen wij het contract en gaan gewoon weer terug naar KPN

Was deze review nuttig? 
Beste
Een groot drama bij Solcon.
Geen borgkosten terug bij apperatuur teruggestuurd.
Niets maar dan ook niet voor de klant doen.
Radar word ingelicht en een Rechtzaak.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door J Juni 11, 2019

Een groot drama bij Solcon.

Beste
Een groot drama bij Solcon.
Geen borgkosten terug bij apperatuur teruggestuurd.
Niets maar dan ook niet voor de klant doen.
Radar word ingelicht en een Rechtzaak.

Was deze review nuttig? 
Bijzonder slechte ervaring. Ander modem dan verwacht, TV werkte niet, TV installatie werkte niet, als de TV aan was ging de snelheid van 200 naar 1 terug, poort doorsturen gaat niet, alleen toegang vanuit eigen Solcon netwerk, zeer lange wachttijden aan de telefoon, 20-35 minuten, van het kastje naar de muur, dus zeer vaak moeten bellen... hoofdpijn!! Ongeïnteresseerd of je klant blijft of niet, dus NIET aan beginnen!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door René Maart 20, 2019

Hoofdpijn

Bijzonder slechte ervaring. Ander modem dan verwacht, TV werkte niet, TV installatie werkte niet, als de TV aan was ging de snelheid van 200 naar 1 terug, poort doorsturen gaat niet, alleen toegang vanuit eigen Solcon netwerk, zeer lange wachttijden aan de telefoon, 20-35 minuten, van het kastje naar de muur, dus zeer vaak moeten bellen... hoofdpijn!! Ongeïnteresseerd of je klant blijft of niet, dus NIET aan beginnen!

Was deze review nuttig? 
Hebben al een aantal jaren glasvezel van Solcon. In al die jaren hooguit 3 keer een storing gehad (geen TV)en een kapot kastje). Na een dag hadden we al een nieuw kastje. Prima internet, loopt nooit vast. Upload wel wat lager dan ze aangeven. Sinds een jaar ook mobiel bellen van Solcon, ook hier tevreden over. Ze zijn niet de goedkoopste, dat weer wel. Vreemd is wel dat de helpdesk niet werkt in een weekend en er geen apart storingsnummer is. Heb je 's zondags een probleem, dan kun je pas op maandag terecht. Zal wel te maken hebben met de christelijke achtergrond van de provider.
Gemiddelde score 
 
9.0
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
7.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
9.0
Geschreven door Ad Maart 06, 2019

Zelden of nooit storing zeer tevreden

Hebben al een aantal jaren glasvezel van Solcon. In al die jaren hooguit 3 keer een storing gehad (geen TV)en een kapot kastje). Na een dag hadden we al een nieuw kastje. Prima internet, loopt nooit vast. Upload wel wat lager dan ze aangeven. Sinds een jaar ook mobiel bellen van Solcon, ook hier tevreden over. Ze zijn niet de goedkoopste, dat weer wel. Vreemd is wel dat de helpdesk niet werkt in een weekend en er geen apart storingsnummer is. Heb je 's zondags een probleem, dan kun je pas op maandag terecht. Zal wel te maken hebben met de christelijke achtergrond van de provider.

Was deze review nuttig? 
Het is de dagen aftellen tot het contract afloopt. Te duur voor de kwaliteit en tv loopt vaak vast... terug naar telfort (20 euro goedkoper en 10x beter)
Gemiddelde score 
 
2.8
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
5.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Madelief Januari 30, 2019

Het is de dagen aftellen tot het contract afloopt. Te duur voor de kwaliteit en tv loopt vaak vast... terug naar telfort (20 euro goedkoper en 10x beter)

Was deze review nuttig? 
Wat een belabberde provider, zo slecht.
Internet erg traag, goedkope modem in meterkast die de specificaties bij lange na niet halen.
WiFi in huis zeer slecht, hebben dit opgelost door te investeren in goede versterkers wat extra geld gekost heeft. Tv kastje werkt nu redelijk ook daar veel problemen mee gehad.
Al met al zou ik als je keus hebt voor een andere provider gaan. Wij hebben die keus helaas nog niet...
Gemiddelde score 
 
4.4
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
7.0
Digitale televisie 
 
4.0
Geschreven door Walther Januari 03, 2019

Slecht

Wat een belabberde provider, zo slecht.
Internet erg traag, goedkope modem in meterkast die de specificaties bij lange na niet halen.
WiFi in huis zeer slecht, hebben dit opgelost door te investeren in goede versterkers wat extra geld gekost heeft. Tv kastje werkt nu redelijk ook daar veel problemen mee gehad.
Al met al zou ik als je keus hebt voor een andere provider gaan. Wij hebben die keus helaas nog niet...

Was deze review nuttig? 
Erg slecht, afspraken niet nakomen, helpdesk service altijd bezet of gesloten.
Tv hapert regelmatig?
Gemiddelde score 
 
1.4
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
3.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Hein December 15, 2018

Overstap naar solcon

Erg slecht, afspraken niet nakomen, helpdesk service altijd bezet of gesloten.
Tv hapert regelmatig?

Was deze review nuttig? 
Zeer klantonvriendelijk
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Belman December 12, 2018

Voorbeeld van hoe het niet moet

Zeer klantonvriendelijk

Was deze review nuttig? 
INSTABIELE tv en internet, storingen kunnen buitenwerktijden niet gemeld worden, er is geen apart storingsnummer. Videoland loopt steeds vast, regelmatig blokken in beeld. Ook RTL xl werkt niet Opgenomen programma’s kunnen niet vooruit gespoeld ook kunnen niet alle programma’s worden opgenomen.
Vanwege glasvezel en de mogelijkheid van 4 interactieve tv,s gekozen voor Solcon. Maar de mogelijkheden zijn minder dan bij KPN. Daar kon je alles opnemen en versneld terugkijken zonder reclames
Geschreven door M. Pak December 02, 2017

Helpdesk niet bereikbaar veel storingen

INSTABIELE tv en internet, storingen kunnen buitenwerktijden niet gemeld worden, er is geen apart storingsnummer. Videoland loopt steeds vast, regelmatig blokken in beeld. Ook RTL xl werkt niet Opgenomen programma’s kunnen niet vooruit gespoeld ook kunnen niet alle programma’s worden opgenomen.
Vanwege glasvezel en de mogelijkheid van 4 interactieve tv,s gekozen voor Solcon. Maar de mogelijkheden zijn minder dan bij KPN. Daar kon je alles opnemen en versneld terugkijken zonder reclames

Was deze review nuttig? 
Hoi,

Storing gemeld dat we slechte DSL upload hadden, meldt solcon na een week dat we de modem moeten resetten (die we 10x maal gereset) hadden. Dit weer gemeldt melden ze dat we de kabel tussen moden en
ISRA moeten vervangen. werkte allemaal niet...
Nu de hele boel opgezegd en super download/upload terug.
Overigens de hele tijd hierdoor ook geen vaste telefoon gehad. ( 2 weken lang)
Gelukkig nu verlost van SOLCON :)
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Tiny Oktober 23, 2017

Was ooit goed, nu super slecht

Hoi,

Storing gemeld dat we slechte DSL upload hadden, meldt solcon na een week dat we de modem moeten resetten (die we 10x maal gereset) hadden. Dit weer gemeldt melden ze dat we de kabel tussen moden en
ISRA moeten vervangen. werkte allemaal niet...
Nu de hele boel opgezegd en super download/upload terug.
Overigens de hele tijd hierdoor ook geen vaste telefoon gehad. ( 2 weken lang)
Gelukkig nu verlost van SOLCON :)

Was deze review nuttig? 
Heb nu een paar maanden Solcon maar ben ontevreden. De installatie ging redelijk maar er zijn te vaak storingen in digitale TV; bovendien is de menubediening van de digitale TV (interface) zeer onpraktich en klantonvriendeijk. Er is ook geen informatie vindbaar dat e.e.a. binnenkort wordt verbeterd en heb er bovendien ook geen vertrouwen in dat Solcon bezig is met productverbetering. Kortom, contract uitzingen en overstappen naar KPN.
Gemiddelde score 
 
3.3
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
6.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
4.0
Geschreven door Jike Oktober 17, 2017

Ik wil naar KPN

Heb nu een paar maanden Solcon maar ben ontevreden. De installatie ging redelijk maar er zijn te vaak storingen in digitale TV; bovendien is de menubediening van de digitale TV (interface) zeer onpraktich en klantonvriendeijk. Er is ook geen informatie vindbaar dat e.e.a. binnenkort wordt verbeterd en heb er bovendien ook geen vertrouwen in dat Solcon bezig is met productverbetering. Kortom, contract uitzingen en overstappen naar KPN.

Was deze review nuttig? 
Sinds een maand of 2 hebben wij in de gemeente Giessenlanden ook glasvezel met solcon als provider
Het beeld (als het werkt) is prima maar er zitten veel storingen nog in .dan loopt alles vast is het internet opeens heel traag of beeld valt uit. Hier voor had ik KPN interactief dat was top je kon elke zender opnemen kom opnames voor en achter uit spoelen enz bij solcon kan dat niet je kan maar een paar zenders opnemen en niets door spoelen echt waardeloos zou er zo graag van af willen maar dat gaat niet ik zit er 2 jaar aan vast .
En giessenlanden net die ons die zooi heeft geleverd kruipen weg achter een email aders en denken zoek het maar lekker uit wij zijn er vanaf.
Dus mijn advies is begin nooit aan solcon je krijg er zeker spijt van

Gemiddelde score 
 
5.6
Installatie 
 
5.0
Helpdesk 
 
5.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
5.0
Geschreven door De groot Augustus 06, 2017

Begin nooit aan solcon

Sinds een maand of 2 hebben wij in de gemeente Giessenlanden ook glasvezel met solcon als provider
Het beeld (als het werkt) is prima maar er zitten veel storingen nog in .dan loopt alles vast is het internet opeens heel traag of beeld valt uit. Hier voor had ik KPN interactief dat was top je kon elke zender opnemen kom opnames voor en achter uit spoelen enz bij solcon kan dat niet je kan maar een paar zenders opnemen en niets door spoelen echt waardeloos zou er zo graag van af willen maar dat gaat niet ik zit er 2 jaar aan vast .
En giessenlanden net die ons die zooi heeft geleverd kruipen weg achter een email aders en denken zoek het maar lekker uit wij zijn er vanaf.
Dus mijn advies is begin nooit aan solcon je krijg er zeker spijt van

Was deze review nuttig? 
Solcon grootste fout die ik ooit heb gemaakt om daar naar over te stappen.
installatie was eenvoudig maar tv werkte niet.
helpdesk gebeld volgende dag nieuwe tv ontvanger ontvangen en opgelost.

kan je eindelijk tv kijken krijg je blokjes beeld. vastlopen. omslachtig menu.
heb een opnemen pakket genomen maar doorspoelen is dan weer niet mogelijk
en opnemen kan alleen bij een beperkt aantal zenders. waardeloos.
opnames soms in 3 delen zit je sommige stukken 2 maal te kijken omdat doorspoelen niet mogelijk is.

glasvezel internet zou zo goed moeten zijn.
nou niet bij solcon.
abonnement voor 300MB hoogst gemeten snelheid 40MB
volgens helpdesk moet ik me printer er tussenuit halen. wat een kansloze reactie.
kan niet wachten tot het abonnement voorbij is
Gemiddelde score 
 
3.8
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
4.0
Internet 
 
3.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Sabine Juni 07, 2017

nooit aan beginnen

Solcon grootste fout die ik ooit heb gemaakt om daar naar over te stappen.
installatie was eenvoudig maar tv werkte niet.
helpdesk gebeld volgende dag nieuwe tv ontvanger ontvangen en opgelost.

kan je eindelijk tv kijken krijg je blokjes beeld. vastlopen. omslachtig menu.
heb een opnemen pakket genomen maar doorspoelen is dan weer niet mogelijk
en opnemen kan alleen bij een beperkt aantal zenders. waardeloos.
opnames soms in 3 delen zit je sommige stukken 2 maal te kijken omdat doorspoelen niet mogelijk is.

glasvezel internet zou zo goed moeten zijn.
nou niet bij solcon.
abonnement voor 300MB hoogst gemeten snelheid 40MB
volgens helpdesk moet ik me printer er tussenuit halen. wat een kansloze reactie.
kan niet wachten tot het abonnement voorbij is

Was deze review nuttig? 
Toen er een vraag van mij verkeerd geïnterpreteerd werd had ik ineens een belbundel. Toen ik die wijziging ongedaan wilde maken moest ik hoe dan ook vanaf dat moment weer een jaar vooruit betalen, terwijl ik nog ruim 8 maanden voorafbetaling al gedaan had. Toen ik daar bezwaar tegen maakte begon Solcon meteen te dreigen met afsluiting (!!).
Nu heb ik inmiddels mijn abonnement stopgezet, dus de rollen zijn omgekeerd. Maar vreemd genoeg weet Solcon dan ineens niet meer hoe ze moeten betalen. De factuurdatum van de terugbetaling van €555,14 was 13 februari (ruim 5 weken geleden) maar ondanks herhaalde e-mails en telefoontjes over het nog altijd niet ontvangen hiervan heb ik mijn geld nu (21 maart) nog altijd niet.
Wat een waardeloze service. Dit is beneden alle peil.
Ik herken de classificatie "beste provider" die ze zichzelf toedichten dan ook helemaal niet.
Gemiddelde score 
 
4.8
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
6.0
Digitale televisie 
 
5.0
Geschreven door Lambert Rombouts Maart 21, 2017

Waardeloos. Terugbetaling is na ruim 5 weken nog niet binnen.

Toen er een vraag van mij verkeerd geïnterpreteerd werd had ik ineens een belbundel. Toen ik die wijziging ongedaan wilde maken moest ik hoe dan ook vanaf dat moment weer een jaar vooruit betalen, terwijl ik nog ruim 8 maanden voorafbetaling al gedaan had. Toen ik daar bezwaar tegen maakte begon Solcon meteen te dreigen met afsluiting (!!).
Nu heb ik inmiddels mijn abonnement stopgezet, dus de rollen zijn omgekeerd. Maar vreemd genoeg weet Solcon dan ineens niet meer hoe ze moeten betalen. De factuurdatum van de terugbetaling van €555,14 was 13 februari (ruim 5 weken geleden) maar ondanks herhaalde e-mails en telefoontjes over het nog altijd niet ontvangen hiervan heb ik mijn geld nu (21 maart) nog altijd niet.
Wat een waardeloze service. Dit is beneden alle peil.
Ik herken de classificatie "beste provider" die ze zichzelf toedichten dan ook helemaal niet.

Was deze review nuttig? 
Probeer sinds 5 WEKEN, internet te krijgen via dit bedrijf. Geven iedereen
de schuld, zij kunnen er niets aan doen. Ze hebben alleenrecht bij ons op het
terrein en als je een contact persoon wil spreken, belt hij je niet eens terug
want volgens een collega, wandelt hij door het pand? Het is echt te zielig
voor woorden. Ik zit aan ze vast, maar ik adviseer niemand met deze stumperds
zaken te doen.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door ComputerOutlet.nl Maart 16, 2017

Geen zaken mee doen.

Probeer sinds 5 WEKEN, internet te krijgen via dit bedrijf. Geven iedereen
de schuld, zij kunnen er niets aan doen. Ze hebben alleenrecht bij ons op het
terrein en als je een contact persoon wil spreken, belt hij je niet eens terug
want volgens een collega, wandelt hij door het pand? Het is echt te zielig
voor woorden. Ik zit aan ze vast, maar ik adviseer niemand met deze stumperds
zaken te doen.

Was deze review nuttig? 
Ga niet met solcon in zee!! Je komt er zonder stress nooit meer vanaf
Solcon dicteert dat p.i.v juni 2017 het analoog signaal niet meer doorgegeven wordt
Dit betekent dat alle coax kabels vervangen dienen te worden door digitale kabels
Dat is ernstig en jaagt de consument op hoge kosten door vervanging van kabel naar utp
Maar veel erger is dat als je solcon te kennen geeft over te stappen naar Ziggo het bedrijf op eigen houtje ongevraagd en zonder toestemming een order afvuurt en de apparatuur voor het nieuwe tv kijken al bijna onderweg is als je niet direct reageert
Ik heb daarom onmiddellijk alle contract met solcon opgezegd
Solcon heeft een wanprestatie geleverd en zet de consument onder druk
Er is dan ook geen toekomst voor dit bedrijf
In het meest gunstige geval worden ze overgenomen door een provider met visie
En anders is faillissement onvermijdelijk
Geschreven door Jan Bakker Januari 19, 2017

Ga niet met Solcon in zee !

Ga niet met solcon in zee!! Je komt er zonder stress nooit meer vanaf
Solcon dicteert dat p.i.v juni 2017 het analoog signaal niet meer doorgegeven wordt
Dit betekent dat alle coax kabels vervangen dienen te worden door digitale kabels
Dat is ernstig en jaagt de consument op hoge kosten door vervanging van kabel naar utp
Maar veel erger is dat als je solcon te kennen geeft over te stappen naar Ziggo het bedrijf op eigen houtje ongevraagd en zonder toestemming een order afvuurt en de apparatuur voor het nieuwe tv kijken al bijna onderweg is als je niet direct reageert
Ik heb daarom onmiddellijk alle contract met solcon opgezegd
Solcon heeft een wanprestatie geleverd en zet de consument onder druk
Er is dan ook geen toekomst voor dit bedrijf
In het meest gunstige geval worden ze overgenomen door een provider met visie
En anders is faillissement onvermijdelijk

Was deze review nuttig? 
Drama en het wordt niet opgelost .
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door l.bonnemaijers December 20, 2016

Drama en het wordt niet opgelost .

Was deze review nuttig? 
Pas op met solcon. Na de eerste contracttermijn mag iedereen in Nederland opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Solcon probeert daar tussenuit te draaien en een termijn aan te houden die vervalt op de contractdatum. Dat zijn misselijke praktijken.
Gemiddelde score 
 
3.6
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
5.0
Digitale televisie 
 
4.0
Geschreven door Tom Oktober 19, 2016

Pas op voor solcon

Pas op met solcon. Na de eerste contracttermijn mag iedereen in Nederland opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Solcon probeert daar tussenuit te draaien en een termijn aan te houden die vervalt op de contractdatum. Dat zijn misselijke praktijken.

Was deze review nuttig? 
Vanaf 2017 zal het analoog tv signaal van de kabel verdwijnen en ook DVB-C,
Solcon geeft hun klanten de mogelijkheid het abonnement te stoppen of om over te gaan naar meer te betalen en een media box te gebruiken.
Het abonnement wijzigen naar Internet en bellen kan niet want je moet eerst over.
Deze wijze van de klant behandelen is schandalig!
Gemiddelde score 
 
7.2
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
5.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Ronald Snoeck September 26, 2016

DVB-C verdwijnt van glasvezel

Vanaf 2017 zal het analoog tv signaal van de kabel verdwijnen en ook DVB-C,
Solcon geeft hun klanten de mogelijkheid het abonnement te stoppen of om over te gaan naar meer te betalen en een media box te gebruiken.
Het abonnement wijzigen naar Internet en bellen kan niet want je moet eerst over.
Deze wijze van de klant behandelen is schandalig!

Was deze review nuttig? 
Doe het niet! Inmiddels hebben we al meer dan 1 week geen internet. Je zou dan rekenen op begrip, maar het tegenovergestelde is waar. Helpdesk doet echt niets voor je.
Ik ga opzeggen en ik raad een iedereen aan een professionelere partij te kiezen!
Gemiddelde score 
 
2.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
3.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Robbie Augustus 09, 2016

Een grote ramp

Doe het niet! Inmiddels hebben we al meer dan 1 week geen internet. Je zou dan rekenen op begrip, maar het tegenovergestelde is waar. Helpdesk doet echt niets voor je.
Ik ga opzeggen en ik raad een iedereen aan een professionelere partij te kiezen!

Was deze review nuttig? 
Qua product goed. Internetsnelheid stabiel . Digitale TV goed beeld maar erg traag. Telefonie is een ongeleid projectiel: wisselende kwaliteit. Servicedesk: een regelrechte ramp. Zeer beperkte kennis; men doet maar wat. Updates van router half getest uitrollen, na een update niet de juiste configuratie terugzetten, etc. Als er een probleem is, wordt erg arrogant hiermee omgesprongen. Eigenlijk ligt het altijd aan de klant zelf. Communicatie met de firma is bijzonder slecht. Aan te bevelen ? Wat mij betreft niet !
Gemiddelde score 
 
3.2
Installatie 
 
3.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
6.0
Bellen 
 
3.0
Digitale televisie 
 
3.0
Geschreven door Theo Juli 27, 2016

Arrogant

Qua product goed. Internetsnelheid stabiel . Digitale TV goed beeld maar erg traag. Telefonie is een ongeleid projectiel: wisselende kwaliteit. Servicedesk: een regelrechte ramp. Zeer beperkte kennis; men doet maar wat. Updates van router half getest uitrollen, na een update niet de juiste configuratie terugzetten, etc. Als er een probleem is, wordt erg arrogant hiermee omgesprongen. Eigenlijk ligt het altijd aan de klant zelf. Communicatie met de firma is bijzonder slecht. Aan te bevelen ? Wat mij betreft niet !

Was deze review nuttig? 
Wij nemen telefoon, internet en TV af van Solcon. Dat al vele jaren. Nooit een andere leverancier gehad.
Sinds enige jaren hebben we een glasvezelverbinding.
In het begin gaf VOIP wel eens wat problemen. Solcon heeft daar altijd uitstekend op gereageerd. Problemen werden goed verholpen.
Recent gaf TV via analoog + DVB-C wat problemen. Ook dat is goed opgelost. Het Genexis modem is vervangen door Guidion (KPN).

Wat ons betreft een leverancier om aan te bevelen.

Gemiddelde score 
 
8.4
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
9.0
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door Wim April 26, 2016

Prima provider met een prima helpdesk

Wij nemen telefoon, internet en TV af van Solcon. Dat al vele jaren. Nooit een andere leverancier gehad.
Sinds enige jaren hebben we een glasvezelverbinding.
In het begin gaf VOIP wel eens wat problemen. Solcon heeft daar altijd uitstekend op gereageerd. Problemen werden goed verholpen.
Recent gaf TV via analoog + DVB-C wat problemen. Ook dat is goed opgelost. Het Genexis modem is vervangen door Guidion (KPN).

Wat ons betreft een leverancier om aan te bevelen.

Was deze review nuttig? 
bijzonder dat de tendens over solcon hier zo negatief is. Wij zijn nu meer dan 5 jaar klant en de internetverbinding is gewoon prima. Wij zijn door de jaren heen van 35/35 --> 50/50 naar 100/100 up/down gegaan. De verbinding doet het altijd en de snelheden worden ook altijd gehaald!

Telefoon gaf in het verleden nog wel eens kleine problemen maar de laatste jaren gewoon goed.

TV beeld (kwaliteit) is prima (HD). De ontvanger en met name de interactieve TV werken goed maar is wel omslachtig soms met al de menu's waar je doorheen moet. Dit zie ik bij de concurrentie echter ook.

Klantenservice is gewoon goed. Weinig wachttijden en mensen die weten waar ze het over hebben. De servicetickets worden ook goed bijgewerkt zodat je kan zien wat er gebeurt.

Natuurlijk hebben blijven er altijd wensen. We willen nog wel wat sneller internet bijvoorbeeld.
Gemiddelde score 
 
9.0
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
9.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
10.0
Geschreven door andré April 12, 2016

prima provider met zeer stabiel internet

bijzonder dat de tendens over solcon hier zo negatief is. Wij zijn nu meer dan 5 jaar klant en de internetverbinding is gewoon prima. Wij zijn door de jaren heen van 35/35 --> 50/50 naar 100/100 up/down gegaan. De verbinding doet het altijd en de snelheden worden ook altijd gehaald!

Telefoon gaf in het verleden nog wel eens kleine problemen maar de laatste jaren gewoon goed.

TV beeld (kwaliteit) is prima (HD). De ontvanger en met name de interactieve TV werken goed maar is wel omslachtig soms met al de menu's waar je doorheen moet. Dit zie ik bij de concurrentie echter ook.

Klantenservice is gewoon goed. Weinig wachttijden en mensen die weten waar ze het over hebben. De servicetickets worden ook goed bijgewerkt zodat je kan zien wat er gebeurt.

Natuurlijk hebben blijven er altijd wensen. We willen nog wel wat sneller internet bijvoorbeeld.

Was deze review nuttig? 
De internetsnelheid valt zwaar tegen en we hebben zeker elke week een probleem met storing. En een keer in de drie weken heb je een of meerdere dagen helemaal geen internet. Ook is het filter dat over het internet zit vanwege de christelijke overtuiging een absolute afknapper. Ik vind het feit dat christelijkheid moet worden doorgevoerd in een internet verbinding al raar. Nooit meer met solcon in zee maar voortaan gewoon een degelijke provider.
Gemiddelde score 
 
2.2
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
3.0
Digitale televisie 
 
4.0
Geschreven door Alex December 08, 2015

Ronnduit slecht

De internetsnelheid valt zwaar tegen en we hebben zeker elke week een probleem met storing. En een keer in de drie weken heb je een of meerdere dagen helemaal geen internet. Ook is het filter dat over het internet zit vanwege de christelijke overtuiging een absolute afknapper. Ik vind het feit dat christelijkheid moet worden doorgevoerd in een internet verbinding al raar. Nooit meer met solcon in zee maar voortaan gewoon een degelijke provider.

Was deze review nuttig? 
geen monteur sturen bij garantie router. ik ben overgestapt naar andere provider zeer slecht !
Gemiddelde score 
 
3.2
Installatie 
 
3.0
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
2.0
Bellen 
 
4.0
Digitale televisie 
 
4.0
Geschreven door Hoorn December 02, 2015

slechste provider

geen monteur sturen bij garantie router. ik ben overgestapt naar andere provider zeer slecht !

Was deze review nuttig? 
We zijn drie jaar klant geweest bij Solcon en moet zeggen dat het redelijk was. Het internet was goed. Hoewel de snelheid meestal niet gehaald werd kwam het wel in de buurt. Van telefonie hebben ze echter geen kaas gegeten. Dit was echt slecht. Maar aangezien we nu toch alleen nog maar mobiel bellen is dat geen issue meer.
Gemiddelde score 
 
6.4
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
6.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
10.0
Geschreven door Robin September 12, 2015

We zijn drie jaar klant geweest bij Solcon en moet zeggen dat het redelijk was. Het internet was goed. Hoewel de snelheid meestal niet gehaald werd kwam het wel in de buurt. Van telefonie hebben ze echter geen kaas gegeten. Dit was echt slecht. Maar aangezien we nu toch alleen nog maar mobiel bellen is dat geen issue meer.

Was deze review nuttig? 
Het is weer raak bij Solcon.
Weer werkt de telefoon niet.
Niet fijn met oude zieke familieleden die ons vaak bellen omdat ze ergens mee zitten.
Gemiddelde score 
 
4.2
Installatie 
 
5.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
4.0
Bellen 
 
2.0
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door Jan Juni 12, 2015

telefoon werkt weer niet

Het is weer raak bij Solcon.
Weer werkt de telefoon niet.
Niet fijn met oude zieke familieleden die ons vaak bellen omdat ze ergens mee zitten.

Was deze review nuttig? 
Rommel en nog eens rommel.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door jay jay Juni 11, 2015

rommel

Rommel en nog eens rommel.

Was deze review nuttig? 
Na 1,5 week Solcon ben ik nu al klaar met deze club. Wat een prutsers. En oplossen lukt ook al niet, tenzij ik € 45,-- betaal voor een monteur die het in eerste instantie niet goed heeft gedaan. Zowel voor Solcon als Schuuring een dikke onvoldoende. Het abonnement heb ik direct opgezegd. Jammer dat ik er nog een jaar aan vast zit.
Gemiddelde score 
 
1.8
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
3.0
Geschreven door Berge Maart 04, 2015

Voor mij geen Solcon meer

Na 1,5 week Solcon ben ik nu al klaar met deze club. Wat een prutsers. En oplossen lukt ook al niet, tenzij ik € 45,-- betaal voor een monteur die het in eerste instantie niet goed heeft gedaan. Zowel voor Solcon als Schuuring een dikke onvoldoende. Het abonnement heb ik direct opgezegd. Jammer dat ik er nog een jaar aan vast zit.

Was deze review nuttig? 
Onlangs heeft Solcon, zonder vooraankondiging haar tv-zenderpakket gewijzigd. De 18+ zenders, naast enige andere zenders werden uit het zenderpakket verwijderd. Na enige mailwisseling met Solcon werd eerst als reden opgegeven dat de leverancier hier debet aan was. Na controle bij de leverancier bleek dit onjuist en was het Solcon zelf die het pakket heeft aangepast.
De reden hier is hieronder weergegeven:
Over doorgifte TV signaal vanuit Solcon heb de feiten gegeven. Hoe u dit interpreteert heb ik helaas geen invloed op. Solcon handelt vanuit de Christelijk identiteit. Het aanbieden van 18+ strookt niet met deze identiteit. Vanuit directie is daarom ook bepaald om deze zenders niet meer door te geven.

"Over doorgifte TV signaal vanuit Solcon heb de feiten gegeven. Hoe u dit interpreteert heb ik helaas geen invloed op. Solcon handelt vanuit de Christelijk identiteit. Het aanbieden van 18+ strookt niet met deze identiteit. Vanuit directie is daarom ook bepaald om deze zenders niet meer door te geven."

Voordat deze wijziging werd doorgevoerd, was men ogenschijnlijk niet christelijk, of dacht men er binnen directie er echt anders over. Prima als een provider een standpunt inneemt, echter ik ben wel van mening dat die dat ook duidelijk kenbaar moet maken in de producten die Solcon aanbiedt.

Diezelfde Solcon heeft onlangs een internetfilter ingevoerd, waarbij er nu vrije keuze kan worden gemaakt in het te gebruiken filter. Dit is n.m.m. strijdig met de Christelijke identiteit, want als Solcon hier consequent zou zijn zouden alle 18+ sites onbereikbaar moeten worden voor de klant. Dat laatste is nu met het nieuwe filter niet meer van toepassing. Hoe snel ben je als provider met een christelijke identiteit jezelf ongeloofwaardig aan het maken. Consequent is het in ieder geval niet.
Gemiddelde score 
 
5.2
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
7.0
Digitale televisie 
 
2.0
Geschreven door Frans Juli 20, 2013

Solcon (Schijn-)heilige provider

Onlangs heeft Solcon, zonder vooraankondiging haar tv-zenderpakket gewijzigd. De 18+ zenders, naast enige andere zenders werden uit het zenderpakket verwijderd. Na enige mailwisseling met Solcon werd eerst als reden opgegeven dat de leverancier hier debet aan was. Na controle bij de leverancier bleek dit onjuist en was het Solcon zelf die het pakket heeft aangepast.
De reden hier is hieronder weergegeven:
Over doorgifte TV signaal vanuit Solcon heb de feiten gegeven. Hoe u dit interpreteert heb ik helaas geen invloed op. Solcon handelt vanuit de Christelijk identiteit. Het aanbieden van 18+ strookt niet met deze identiteit. Vanuit directie is daarom ook bepaald om deze zenders niet meer door te geven.

"Over doorgifte TV signaal vanuit Solcon heb de feiten gegeven. Hoe u dit interpreteert heb ik helaas geen invloed op. Solcon handelt vanuit de Christelijk identiteit. Het aanbieden van 18+ strookt niet met deze identiteit. Vanuit directie is daarom ook bepaald om deze zenders niet meer door te geven."

Voordat deze wijziging werd doorgevoerd, was men ogenschijnlijk niet christelijk, of dacht men er binnen directie er echt anders over. Prima als een provider een standpunt inneemt, echter ik ben wel van mening dat die dat ook duidelijk kenbaar moet maken in de producten die Solcon aanbiedt.

Diezelfde Solcon heeft onlangs een internetfilter ingevoerd, waarbij er nu vrije keuze kan worden gemaakt in het te gebruiken filter. Dit is n.m.m. strijdig met de Christelijke identiteit, want als Solcon hier consequent zou zijn zouden alle 18+ sites onbereikbaar moeten worden voor de klant. Dat laatste is nu met het nieuwe filter niet meer van toepassing. Hoe snel ben je als provider met een christelijke identiteit jezelf ongeloofwaardig aan het maken. Consequent is het in ieder geval niet.

Was deze review nuttig? 
Installatie:
Deze heb ik zelf uitgevoerd, elk kind van 4 kan een stekker in stopcontact steken en 2 kabels aansluiten. Heb ik geen ''monteur'' voor nodig a 90,00.

Helpdesk:
Ik heb al 2 modems van Solcon en 2 Genexis kastjes versleten in 9 maanden tijd. Dat vind ik toch wel erg veel. Als je een storing hebt meldt je dit bij Solcon alleen hebben zij externe bedrijven die ze inschakelen. Helemaal niet erg dat je gebruik maakt van externe bedrijven maar echt een vlotte afhandeling wordt het niet.

Ze staan je vriendelijk te woord maar heb niet het idee serieus en/of geholpen te worden door deze medewerkers. Het enige wat ze kunnen doen is een lijn meting doen, een ping test en dan houdt het al vrij snel op. Ik snap dat dit een 1e lijns medewerker is maar dit is wel vrij nutteloos.

Internet:
Wij hebben een alles in 1 glasvezel verbinding van 50/50 mb. Echter halen we 25/30 mb hooguit. Internet, zowel draadloos als bedraad valt regelmatig weg. Bijna wekelijks moeten we zowel de Genesis box (waar glasvezel binnen komt in de meterkast) en de Technicolor (glasvezel modem van Solcon) resetten.

Bellen:
Het werkt wel maar (vaak) met veel ruis. Nadeel is als je de Technicolor glasvezel modem reset dat je de instellingen ook kwijt bent. Dit gebeurd niet bij het internet, alleen bij telefonie.

Digitale televisie:
Dit is niet digitaal. Ze leveren een kastje erbij die fungeert als ''repeater'' oftewel een ''luxe'' beeld oppoetser. Een kastje met UTP aansluiting wat ook over het internet gaat. Een luxe vorm van tv kijken met een andere kabel, UTP ipv coax.

In September loopt ons contract af bij Solcon en nemen we direct dezelfde dag nog een andere provider. Een en al ellende met Solcon.
Gemiddelde score 
 
6.0
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
6.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
5.0
Digitale televisie 
 
6.0
Geschreven door Rick Juni 20, 2013

Wat een gepruts in 1 woord

Installatie:
Deze heb ik zelf uitgevoerd, elk kind van 4 kan een stekker in stopcontact steken en 2 kabels aansluiten. Heb ik geen ''monteur'' voor nodig a 90,00.

Helpdesk:
Ik heb al 2 modems van Solcon en 2 Genexis kastjes versleten in 9 maanden tijd. Dat vind ik toch wel erg veel. Als je een storing hebt meldt je dit bij Solcon alleen hebben zij externe bedrijven die ze inschakelen. Helemaal niet erg dat je gebruik maakt van externe bedrijven maar echt een vlotte afhandeling wordt het niet.

Ze staan je vriendelijk te woord maar heb niet het idee serieus en/of geholpen te worden door deze medewerkers. Het enige wat ze kunnen doen is een lijn meting doen, een ping test en dan houdt het al vrij snel op. Ik snap dat dit een 1e lijns medewerker is maar dit is wel vrij nutteloos.

Internet:
Wij hebben een alles in 1 glasvezel verbinding van 50/50 mb. Echter halen we 25/30 mb hooguit. Internet, zowel draadloos als bedraad valt regelmatig weg. Bijna wekelijks moeten we zowel de Genesis box (waar glasvezel binnen komt in de meterkast) en de Technicolor (glasvezel modem van Solcon) resetten.

Bellen:
Het werkt wel maar (vaak) met veel ruis. Nadeel is als je de Technicolor glasvezel modem reset dat je de instellingen ook kwijt bent. Dit gebeurd niet bij het internet, alleen bij telefonie.

Digitale televisie:
Dit is niet digitaal. Ze leveren een kastje erbij die fungeert als ''repeater'' oftewel een ''luxe'' beeld oppoetser. Een kastje met UTP aansluiting wat ook over het internet gaat. Een luxe vorm van tv kijken met een andere kabel, UTP ipv coax.

In September loopt ons contract af bij Solcon en nemen we direct dezelfde dag nog een andere provider. Een en al ellende met Solcon.

Was deze review nuttig? 
Ik vindt alle negatieve kritieken wel erg incidenteel. Ik heb nu 4 jaar ervaring met Solcon glasvezel en ben zeer tevreden. Foutjes komen overal voor, de vraag is hoe ze het oplossen.

De helpdesk heeft mij altijd zeer netjes geholpen. Je krijgt regelmatig een ander persoon als je terugbelt maar de tickets zijn altijd goed bijgewerkt. Ik wilde bijv. een HDMI uitgang voor digitale TV hebben, die had men zelf niet maar ik kreeg netjes aangeleverd wat zij wel wilden ondersteunen (en later ook zelf aanboden). Internet waar ik woon is stabiel met maximaal 10% afwijking beide kanten op (35/35), speedtest ping
Gemiddelde score 
 
8.3
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door Henri Stegehuis Januari 24, 2013

Solcon Glas

Ik vindt alle negatieve kritieken wel erg incidenteel. Ik heb nu 4 jaar ervaring met Solcon glasvezel en ben zeer tevreden. Foutjes komen overal voor, de vraag is hoe ze het oplossen.

De helpdesk heeft mij altijd zeer netjes geholpen. Je krijgt regelmatig een ander persoon als je terugbelt maar de tickets zijn altijd goed bijgewerkt. Ik wilde bijv. een HDMI uitgang voor digitale TV hebben, die had men zelf niet maar ik kreeg netjes aangeleverd wat zij wel wilden ondersteunen (en later ook zelf aanboden). Internet waar ik woon is stabiel met maximaal 10% afwijking beide kanten op (35/35), speedtest ping

Was deze review nuttig? 
De installatie was een drama (Glasvezel snelheid in Harderwijk). Beloofd: complete installatie gratis inclusief 2 computers onliine. De monteur vertelde dat hij in woonkamers (waar mijn aansluiting zit) geen spullen aan de muur mocht zetten. Dus feitelijk werd een arris modem en een Thomson router achter gelaten met de boodschap dat ik het verder zelf moest doen. De dag dat het werd opgeleverd was de persoon die aan de kant van Solcon iets moet doen op vakantie. Gevolg de verbinding kon niet werkend opgeleverd worden, maar die zou de volgende dag vanzelf on-line komen. Niet dus. Veel contact gehad, en zelf ook getest. Wel signaal, maar er komen geen juiste IP-adressen binnen/ Om een probleem in de router uit te sluiten met een andere router getest. Bevindingen doorgegeven aan de helpdesk. Prompt werd mijn call gesloten omdat ik een andere router dan die van Solcon had aangesloten. Heibel geschopt en eindelijk kwam een monteur. Die ging onverrichter zake weer weg, want hij kon het niet oplossen. Meteen een boos telefoontje naar Solcon want er was beloofd dat het opgelost zou worden. Een half uurtje later stond de monteur voor de duer met een verhaal dat hij de hele poos nog voor me had zitten telefoneren en nu contact had met iemand van weer een andere leverancier. Eind van het verhaal was dat het Arris modem voor een andere provider geprogrammeerd was. Iemand op afstand zette dat binnen een kwartier goed en ik had signaal. Daar moet je dan wel tien dagen op wachten.
Eigenlijk een nul voor de installatie. En de Helpdesk ook niet beter. Zeker vanwege het onterecht sluiten van de melding. Op een klacht over de gang van zaken is nooit gereageerd.

Nu met een kabelbreuk te maken gehad. Dit op dinsdag gemeld bij Solcon. Met de boodschap dat de verbinding verbroken werd tijdens graafwerkzaamheden in de straat. De oorzaak zou opgezocht worden. Gedurende woensdag en donderdag contact gehad en de helpdesk vanwege eerdere ervaringen wat op de huid gezeten en vanaf het werk ook on-line een ticket ingeschoten zodat de status wat beter te volgen is. Donderdagavond eindelijk een telefoontje van Schuring dat ze op maandagochtend komen om eens bij mij thuis te kijken. Dan zit je dus alweer bijna een week zonder Internet. Dat in een tijd van internetbankieren, thuiswerken en carelink (medische koppelingen van ziekenhuizen).
Op vrijdag bevestigden werklui in de straat me dat dinsdag daadwerkelijk kabels kapotgetrokken waren, zoals ik al vrijwel zeker wist, maar nog niet bevestigd had gekregen. Bij Solcon weer aangegeven dat de oorzaak toch echt met een verkeerd gerepareerde kabelbreuk te maken had, en of ze daar niet wat mee konden. De eis neergelegd dat ik echt vandaag weer een verbinding wilde, eventueel dan maar tijdelijk via ADSL. Solcon bleef bij het standpunt dat maandag een monteur bij mij thuis zou kijken (vast om te zien of het hier wel goed is, nou dat is het zeker wel!) en dat ze dan verder zouden zien.
Omdat ik zo mijn redenen had om ook de veroorzaker aan te pakken (niet de eerste keer dat die problemen veroorzaakt), contact gezocht met de gemeente om bewijs te verzamelen. Ook de gemeente bevestigde de kabelbreuk, en was met me eens dat mijn storing zeer waarschijnlijk het gevolg was van een kabelkruising bij het lassen (dus dat je kabel aan die van de buren is gezet en andersom). Die hebben contact gezocht met de CAI (eigenaar van het netwerk), die mij binnen een halfuur belde en in een kwartiertje op afstand had vastgesteld dat inderdaad onze kabel met die van de buren, die geen internet op hun kabel hebben staan, was verwisseld. Een probleem waar Solcon weer minstens een week over zou gaan doen, was nu binnen een uur opgelost. Een dikke 10 voor de CIA en Snel Herstel van de gemeente Harderwijk!
Dus ik zit nu een verslagje te typen na een storing door een kabelbreuk, waar Liander, de CAI en de gemeente gewoon van op de hoogte zijn, en waarvan Solcon maandag via een monteur bij mij thuis zou gaan uitzoeken of die er is. Zelfs mijn aangeven van een kabelbreuk laat ze niet nadenken om even met de kabelbeheerder (CAI) te overleggen.
Kortom, de helpdesk is totaal niet efficient. Daar komt bij dat ze alleen ondersteuning bieden als je hun eigen router (Thomson) gebruikt, wat een onding is, wat alleen voor hun als voordeel heeft dat zij er op afstand makkelijk in kunnen komen.

Een mager zesje voor Internet. Aan de snelheid wordt tot nogtoe vrijwel altijd voldaan. Daar ben ik dan ook best tevreden over en zou ik normaal een 9 voor geven. Alleen wordt het signaal zeker in het begin ('s nachts) nog wel eens onderbroken waarna het Arris modem een reset nodig heeft om weer on-line te komen. Iets waar je op bedacht moet zijn als je vanaf je werk bij je NAS wilt om bestanden op te halen. Voor het weggaan dus altijd de lampjes controleren. Herstellen van storingen duurt erg lang. Dus in anderhalf jaar tijd een downtime gehad van een 3,5%. Met Solcon in anderhalf jaar nu al meer downtime gehad als in de tien jaar ervoor met ADSL over ISDN. En de twee storingen die het gros van die tijd beslaan, hadden bij efficient werken van de helpdesk in een dag opgelost kunnen zijn. Dus daardoor zakt het cijfer naar een zeven.

Een heel ander punt waar ik zeer ontevreden over ben is het feit dat Solcon wachtwoorden openlijk via een brief verstuurt. Voor een eerste tijdelijk wachtwoord is dat prima. Maar bij elke brief die bepaalde wijzigingen betreft staat openlijk in de brief je wachtwoord. Ook de wachtwoorden die je zelf invoert. Een zeer slechte zaak om twee redenen: Blijkbaar worden de wachtwoorden of niet versleuteld opgeslagen, of met een versleuteling opgeslagen die ook weer te ontcijferen is (voor mensen die het probleem niet zien: speciaal voor wachtwoorden bestaan versleutel systemen waar geen ontcijfering bij is. Wachtwoorden worden dus vergeleken door het versleutelde wachtwoord te vergelijken). Het feit dat het wachtwoord steeds op brieven wordt afgedruk zorgt dat mensen bij Solcon het wachtwoord kan lezen voordat de brief in de envelop zit. En elk bedrijf heeft wel eens te maken met rancuneuze medewerkers.... Daarbij is de kwaliteit van de bezorging door Postnl een stuk minder dan die van de vroegere PTT. Met als gevolg dat post nog wel eens, al dan niet per ongeluk, door buren wordt gelezen. Tenminste dat is wel het geval bij ons in de buurt. Wachtwoorden moet je sowieso al niet overal gelijk hebben. Maar om ze te onthouden heb je toch een systeem van wachtwoorden samenstellen. Bij Solcon moet je zeker geen wachtwoord gebruiken waarmee je systeem van wachtwoorden verzinnen te achterhalen zou kunnen zijn, want ze gaan er veel te openlijk mee om!
Om dit mee te laten wegen in het eindcijfer, laat ik het cijfer van Internet van een 7 naar een 5 zakken.
Gemiddelde score 
 
2.3
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Arie Juni 15, 2012

Snelheid goed, maar verder...

De installatie was een drama (Glasvezel snelheid in Harderwijk). Beloofd: complete installatie gratis inclusief 2 computers onliine. De monteur vertelde dat hij in woonkamers (waar mijn aansluiting zit) geen spullen aan de muur mocht zetten. Dus feitelijk werd een arris modem en een Thomson router achter gelaten met de boodschap dat ik het verder zelf moest doen. De dag dat het werd opgeleverd was de persoon die aan de kant van Solcon iets moet doen op vakantie. Gevolg de verbinding kon niet werkend opgeleverd worden, maar die zou de volgende dag vanzelf on-line komen. Niet dus. Veel contact gehad, en zelf ook getest. Wel signaal, maar er komen geen juiste IP-adressen binnen/ Om een probleem in de router uit te sluiten met een andere router getest. Bevindingen doorgegeven aan de helpdesk. Prompt werd mijn call gesloten omdat ik een andere router dan die van Solcon had aangesloten. Heibel geschopt en eindelijk kwam een monteur. Die ging onverrichter zake weer weg, want hij kon het niet oplossen. Meteen een boos telefoontje naar Solcon want er was beloofd dat het opgelost zou worden. Een half uurtje later stond de monteur voor de duer met een verhaal dat hij de hele poos nog voor me had zitten telefoneren en nu contact had met iemand van weer een andere leverancier. Eind van het verhaal was dat het Arris modem voor een andere provider geprogrammeerd was. Iemand op afstand zette dat binnen een kwartier goed en ik had signaal. Daar moet je dan wel tien dagen op wachten.
Eigenlijk een nul voor de installatie. En de Helpdesk ook niet beter. Zeker vanwege het onterecht sluiten van de melding. Op een klacht over de gang van zaken is nooit gereageerd.

Nu met een kabelbreuk te maken gehad. Dit op dinsdag gemeld bij Solcon. Met de boodschap dat de verbinding verbroken werd tijdens graafwerkzaamheden in de straat. De oorzaak zou opgezocht worden. Gedurende woensdag en donderdag contact gehad en de helpdesk vanwege eerdere ervaringen wat op de huid gezeten en vanaf het werk ook on-line een ticket ingeschoten zodat de status wat beter te volgen is. Donderdagavond eindelijk een telefoontje van Schuring dat ze op maandagochtend komen om eens bij mij thuis te kijken. Dan zit je dus alweer bijna een week zonder Internet. Dat in een tijd van internetbankieren, thuiswerken en carelink (medische koppelingen van ziekenhuizen).
Op vrijdag bevestigden werklui in de straat me dat dinsdag daadwerkelijk kabels kapotgetrokken waren, zoals ik al vrijwel zeker wist, maar nog niet bevestigd had gekregen. Bij Solcon weer aangegeven dat de oorzaak toch echt met een verkeerd gerepareerde kabelbreuk te maken had, en of ze daar niet wat mee konden. De eis neergelegd dat ik echt vandaag weer een verbinding wilde, eventueel dan maar tijdelijk via ADSL. Solcon bleef bij het standpunt dat maandag een monteur bij mij thuis zou kijken (vast om te zien of het hier wel goed is, nou dat is het zeker wel!) en dat ze dan verder zouden zien.
Omdat ik zo mijn redenen had om ook de veroorzaker aan te pakken (niet de eerste keer dat die problemen veroorzaakt), contact gezocht met de gemeente om bewijs te verzamelen. Ook de gemeente bevestigde de kabelbreuk, en was met me eens dat mijn storing zeer waarschijnlijk het gevolg was van een kabelkruising bij het lassen (dus dat je kabel aan die van de buren is gezet en andersom). Die hebben contact gezocht met de CAI (eigenaar van het netwerk), die mij binnen een halfuur belde en in een kwartiertje op afstand had vastgesteld dat inderdaad onze kabel met die van de buren, die geen internet op hun kabel hebben staan, was verwisseld. Een probleem waar Solcon weer minstens een week over zou gaan doen, was nu binnen een uur opgelost. Een dikke 10 voor de CIA en Snel Herstel van de gemeente Harderwijk!
Dus ik zit nu een verslagje te typen na een storing door een kabelbreuk, waar Liander, de CAI en de gemeente gewoon van op de hoogte zijn, en waarvan Solcon maandag via een monteur bij mij thuis zou gaan uitzoeken of die er is. Zelfs mijn aangeven van een kabelbreuk laat ze niet nadenken om even met de kabelbeheerder (CAI) te overleggen.
Kortom, de helpdesk is totaal niet efficient. Daar komt bij dat ze alleen ondersteuning bieden als je hun eigen router (Thomson) gebruikt, wat een onding is, wat alleen voor hun als voordeel heeft dat zij er op afstand makkelijk in kunnen komen.

Een mager zesje voor Internet. Aan de snelheid wordt tot nogtoe vrijwel altijd voldaan. Daar ben ik dan ook best tevreden over en zou ik normaal een 9 voor geven. Alleen wordt het signaal zeker in het begin ('s nachts) nog wel eens onderbroken waarna het Arris modem een reset nodig heeft om weer on-line te komen. Iets waar je op bedacht moet zijn als je vanaf je werk bij je NAS wilt om bestanden op te halen. Voor het weggaan dus altijd de lampjes controleren. Herstellen van storingen duurt erg lang. Dus in anderhalf jaar tijd een downtime gehad van een 3,5%. Met Solcon in anderhalf jaar nu al meer downtime gehad als in de tien jaar ervoor met ADSL over ISDN. En de twee storingen die het gros van die tijd beslaan, hadden bij efficient werken van de helpdesk in een dag opgelost kunnen zijn. Dus daardoor zakt het cijfer naar een zeven.

Een heel ander punt waar ik zeer ontevreden over ben is het feit dat Solcon wachtwoorden openlijk via een brief verstuurt. Voor een eerste tijdelijk wachtwoord is dat prima. Maar bij elke brief die bepaalde wijzigingen betreft staat openlijk in de brief je wachtwoord. Ook de wachtwoorden die je zelf invoert. Een zeer slechte zaak om twee redenen: Blijkbaar worden de wachtwoorden of niet versleuteld opgeslagen, of met een versleuteling opgeslagen die ook weer te ontcijferen is (voor mensen die het probleem niet zien: speciaal voor wachtwoorden bestaan versleutel systemen waar geen ontcijfering bij is. Wachtwoorden worden dus vergeleken door het versleutelde wachtwoord te vergelijken). Het feit dat het wachtwoord steeds op brieven wordt afgedruk zorgt dat mensen bij Solcon het wachtwoord kan lezen voordat de brief in de envelop zit. En elk bedrijf heeft wel eens te maken met rancuneuze medewerkers.... Daarbij is de kwaliteit van de bezorging door Postnl een stuk minder dan die van de vroegere PTT. Met als gevolg dat post nog wel eens, al dan niet per ongeluk, door buren wordt gelezen. Tenminste dat is wel het geval bij ons in de buurt. Wachtwoorden moet je sowieso al niet overal gelijk hebben. Maar om ze te onthouden heb je toch een systeem van wachtwoorden samenstellen. Bij Solcon moet je zeker geen wachtwoord gebruiken waarmee je systeem van wachtwoorden verzinnen te achterhalen zou kunnen zijn, want ze gaan er veel te openlijk mee om!
Om dit mee te laten wegen in het eindcijfer, laat ik het cijfer van Internet van een 7 naar een 5 zakken.

Was deze review nuttig? 
33 resultaten - getoond 1 - 33
 
Sortering