Telfort glasvezel ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/b7/06/bf/telfort-glasvezel-75-1454321690.png
 
4.7 (39)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review

Glasvezel is HOT en ook met Telfort internet kan je gebruik maken van supersnel internet via glasvezel. Eventueel aangevuld met digitale televisie en bellen dankzij het Telfort Alles-in-1 glasvezelpakket.

Telfort is net zoals XS4ALL, eigenaar van KPN, die recentelijk ook de glasvezel aanbieders XMS, KickXL, Concepts en Lijbrandt heeft overgenomen. KPN heeft al aangekondigd dat deze providers binnenkort allemaal verder gaan onder de naam Telfort glasvezel. Zit je bij een van deze glasvezel aanbieders? Lees hier dan alvast alle Telfort glasvezel ervaringen om te bekijken of je straks ook nog goed zit. Van plan om over te stappen? Doe onze glasvezel check door het invullen van je postcode en zie in een oog opslag de beste deals op jouw adres.

Telfort glasvezel ervaringen

Je leest hier alle Telfort glasvezel ervaringen van gebruikers die je al zijn voor gegaan bij het afsluiten van glasvezel via Telfort internet. Een goed startpunt dus voor het kiezen van de juiste glasvezel aanbieder. Heb jij zelf al Telfort glasvezel ervaringen? Schrijf dan snel een korte review over jouw ervaringen en help andere met het maken van de juiste keuze!

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 39 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
4.7
Installatie 
 
5.3  (30)
Helpdesk 
 
3.4  (38)
Internet 
 
4.8  (34)
Bellen 
 
5.3  (29)
Digitale televisie 
 
4.7  (30)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
  • Helpdesk
  • Internet
  • Bellen
  • Digitale televisie
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Wat een gebed zonder eind! 1,5 maand wachten op internet en nog steeds hebben we niets. Elke keer weer toezeggingen van Telfort medewerkers, maar leveren ho maar. Het is vechten tegen de windmolens en niemand voelt zich verantwoordelijk. Ik ben blij dat storingen van gas, water en licht een stuk beter opgepakt worden door de nutsvoorzieners. Internet is kennelijk nog een luxe...
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Nilis December 01, 2018

Drama

Wat een gebed zonder eind! 1,5 maand wachten op internet en nog steeds hebben we niets. Elke keer weer toezeggingen van Telfort medewerkers, maar leveren ho maar. Het is vechten tegen de windmolens en niemand voelt zich verantwoordelijk. Ik ben blij dat storingen van gas, water en licht een stuk beter opgepakt worden door de nutsvoorzieners. Internet is kennelijk nog een luxe...

Was deze review nuttig? 
Begin september bij Telfort een aanvraag gedaan voor een "alles in een abonnement met behoud van mijn vaste telefoonnummer. "Dat moest ingaan op 29 oktober 2018. Er was ook afgesproken dat de installatie zou worden verzorgd door Telforrt. Om 13.15 u. zou de installateur hier zijn. Om 14.00 Telfort gebeld, ca 20 minuten in de wacht en eindelijk iemand aan de lijn die mij opdroeg om de fa. Guidion op te bellen, want dat deden zij niet, ik moest zelf die afspraak met ze maken. Dus dat klopte ook al niet. Maar, sul als ik ben, heb ik diverse malen geprobeerd om die installateur aan de lijn te krijgen, tijdens de wachttijden van meer dan 20 minuten werd ik kwader en kwader. Want alles internet,TV, en vaste telefoon waren 'smorgens al afgesloten.Dus alles moest met de mobiel. Na 4 x ruim 20 minuten wachten heb ik het opgegeven. Ik had nog een Digitennekastje van KPN, die heb ik toen maar aangesloten om nog radio en TV te krijgen.
De volgende dag de Telfort doos maar eens open gemaakt, dezelfde modems als bij KPN, dus zelf de boel maar aangesloten. En dat lukte. Meteen mijn directe omgeving maar even gebeld dat ik weer telefonisch bereikbaar was.
Maar toe kwam de zoveelste miskleun. Ik bleek een ander telefoonnummer te hebben.. Dus Telfort om 20.30 uur weer gebeld; al wachtende zitten puzzelen en om even voor 21.00 uur heb ik opgehangen omdat ze sowieso om 21.00 uur sluiten.
Dag 3 weer geprobeerd om Telfort aan de lijn te krijgen. Niet dus. Tot ik ergens een ander nummer zag en dat maar es gaan bellen. Direct werd er opgenomen, dus mijn verhaal van mijn vaste telefoonnummer verteld, maar dat had ik zelf niet goed gedaan volgens Telfort; dat had ik moeten aanvinken. Ik weet dat ik dat heb gedaan. Sterker nog in mijn contract staat dat zwart op wit bevestigd.
Ik heb dat in een chatbericht naar ze aangehaald en daarna kreeg ik de mededeling dat ik het nummer verkeerd aan ze heb doorgegeven. Mijn eis is nu dat ze die gegevens met het verkeerd opgegeven telefoonnummer aan mij moeten opsturen.
Kortom: de afspraak van de installatie is volledig in het honderd gelopen en dat moest ik zelf maar oplossen...... Alles was al afgesloten van mijn oude provider, die volgens zijn zeggen alles open had tot/met 1 november.... Volgens hun gegevens is de installateur wel bij mij geweest op 29/10, niet dus..... Mijn oude telefoonnummer is niet meer beschikbaar, dus ongevraagd heb ik een nieuw nummer gekregen en daar ben ik via mijn familie achter moeten komen, want ik wist totaal niet van een nieuw nummer, laat staan uit welke cijfers dat bestond...... Ik had het meeverhuizen van mijn telefoonummer niet bij mijn opdracht vermeld, maar het staat wel in het contract dat ik mijn telefoonnummer meeneem.
Ik heb een wijze raad voor iedereen die van Provider wil veranderen: A) breng je mobiele abonnement nooit onder bij dezelfde provider, als er iets mis gaat dan ben je helemaal niet bereikbaar. B) licht zelf je oude provider in dat je bij het weggaat en laat de boel altijd 2 of 3 dagen later afsluiten dan de ingangsdatum van je nieuwe abonnement.
Ik vond het zinnetje van Telfort in de orderbevestiging wel heel ironisch: >> "We regelen uw overstap
U wilt graag gebruikmaken van onze overstapservice. We maken het u gemakkelijk. U hoeft niets meer te doen. Uw huidige aanbieder kan proberen contact met u op te nemen om de overstap te controleren. Dit is niet nodig. Wij nemen namelijk zelf contact op met uw huidige aanbieder en regelen dat alles vlekkeloos verloopt."
Gemiddelde score 
 
3.4
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
7.0
Geschreven door I.P.I. November 04, 2018

Alles wat fout kon, is fout gegaan

Begin september bij Telfort een aanvraag gedaan voor een "alles in een abonnement met behoud van mijn vaste telefoonnummer. "Dat moest ingaan op 29 oktober 2018. Er was ook afgesproken dat de installatie zou worden verzorgd door Telforrt. Om 13.15 u. zou de installateur hier zijn. Om 14.00 Telfort gebeld, ca 20 minuten in de wacht en eindelijk iemand aan de lijn die mij opdroeg om de fa. Guidion op te bellen, want dat deden zij niet, ik moest zelf die afspraak met ze maken. Dus dat klopte ook al niet. Maar, sul als ik ben, heb ik diverse malen geprobeerd om die installateur aan de lijn te krijgen, tijdens de wachttijden van meer dan 20 minuten werd ik kwader en kwader. Want alles internet,TV, en vaste telefoon waren 'smorgens al afgesloten.Dus alles moest met de mobiel. Na 4 x ruim 20 minuten wachten heb ik het opgegeven. Ik had nog een Digitennekastje van KPN, die heb ik toen maar aangesloten om nog radio en TV te krijgen.
De volgende dag de Telfort doos maar eens open gemaakt, dezelfde modems als bij KPN, dus zelf de boel maar aangesloten. En dat lukte. Meteen mijn directe omgeving maar even gebeld dat ik weer telefonisch bereikbaar was.
Maar toe kwam de zoveelste miskleun. Ik bleek een ander telefoonnummer te hebben.. Dus Telfort om 20.30 uur weer gebeld; al wachtende zitten puzzelen en om even voor 21.00 uur heb ik opgehangen omdat ze sowieso om 21.00 uur sluiten.
Dag 3 weer geprobeerd om Telfort aan de lijn te krijgen. Niet dus. Tot ik ergens een ander nummer zag en dat maar es gaan bellen. Direct werd er opgenomen, dus mijn verhaal van mijn vaste telefoonnummer verteld, maar dat had ik zelf niet goed gedaan volgens Telfort; dat had ik moeten aanvinken. Ik weet dat ik dat heb gedaan. Sterker nog in mijn contract staat dat zwart op wit bevestigd.
Ik heb dat in een chatbericht naar ze aangehaald en daarna kreeg ik de mededeling dat ik het nummer verkeerd aan ze heb doorgegeven. Mijn eis is nu dat ze die gegevens met het verkeerd opgegeven telefoonnummer aan mij moeten opsturen.
Kortom: de afspraak van de installatie is volledig in het honderd gelopen en dat moest ik zelf maar oplossen...... Alles was al afgesloten van mijn oude provider, die volgens zijn zeggen alles open had tot/met 1 november.... Volgens hun gegevens is de installateur wel bij mij geweest op 29/10, niet dus..... Mijn oude telefoonnummer is niet meer beschikbaar, dus ongevraagd heb ik een nieuw nummer gekregen en daar ben ik via mijn familie achter moeten komen, want ik wist totaal niet van een nieuw nummer, laat staan uit welke cijfers dat bestond...... Ik had het meeverhuizen van mijn telefoonummer niet bij mijn opdracht vermeld, maar het staat wel in het contract dat ik mijn telefoonnummer meeneem.
Ik heb een wijze raad voor iedereen die van Provider wil veranderen: A) breng je mobiele abonnement nooit onder bij dezelfde provider, als er iets mis gaat dan ben je helemaal niet bereikbaar. B) licht zelf je oude provider in dat je bij het weggaat en laat de boel altijd 2 of 3 dagen later afsluiten dan de ingangsdatum van je nieuwe abonnement.
Ik vond het zinnetje van Telfort in de orderbevestiging wel heel ironisch: >> "We regelen uw overstap
U wilt graag gebruikmaken van onze overstapservice. We maken het u gemakkelijk. U hoeft niets meer te doen. Uw huidige aanbieder kan proberen contact met u op te nemen om de overstap te controleren. Dit is niet nodig. Wij nemen namelijk zelf contact op met uw huidige aanbieder en regelen dat alles vlekkeloos verloopt."

Was deze review nuttig? 
sinds 27 mei hebben wij glasvezel internet van telfort in onze nieuwbouw woning.
alles laten aansluiten door de monteur en alles werkt zeer goed tot nu toe ( 8 juni )

al vind ik de eenmalige aansluitkosten echt niet meer van deze tijd, dit was een beetje jammer
maar veder werkt alles na behoren
Gemiddelde score 
 
10.0
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
10.0
Geschreven door marcel beekmans Juni 08, 2018

goed

sinds 27 mei hebben wij glasvezel internet van telfort in onze nieuwbouw woning.
alles laten aansluiten door de monteur en alles werkt zeer goed tot nu toe ( 8 juni )

al vind ik de eenmalige aansluitkosten echt niet meer van deze tijd, dit was een beetje jammer
maar veder werkt alles na behoren

Was deze review nuttig? 
Momenteel komt mijn download snelheid niet boven de 5 Mbps. Zelfs niet met een kort LAN kabeltje. Ik verwacht meer van een van een glasvezelaansluiting midden in een stad

Ik betaal voor hoge snelheidstrein maar mag plaatsnemen op een houten bankje in de trekschuit.


Gemiddelde score 
 
4.0
Installatie 
 
5.0
Helpdesk 
 
4.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
7.0
Digitale televisie 
 
3.0
Geschreven door Derk Maart 27, 2018

Traag internet via de glasvezell

Momenteel komt mijn download snelheid niet boven de 5 Mbps. Zelfs niet met een kort LAN kabeltje. Ik verwacht meer van een van een glasvezelaansluiting midden in een stad

Ik betaal voor hoge snelheidstrein maar mag plaatsnemen op een houten bankje in de trekschuit.


Was deze review nuttig? 
Telfort heeft een paar jaar geleden XMSNET glasvezel overgenomen. Tot heden geen enkel keer de service gebeld. Woensdag maar besloten om mijn lijn om te zetten naar 200Mbps. Afspraken gemaakt met medewerker: Binnen 2 dagen zou ik mijn contract krijgen en de 23ste was vast gezet dat de monteur zou komen. Vandaag maar bellen waar me contract bleef, krijg nu in een keer te horen dat ik tot 17:00 moet wachten en dat op de 23ste de beloofde 200Mbps niet geleverd wordt maar 5 dagen later. Krijg ik in een keer een mail dat de beloofde 2 dagen niet haalbaar wordt en dat er nog 5 dagen bij komen (voor een simple contract en begin datum???). Weer bellen, oorzaak was we kunnen helaas het niet in orde maken en kost meer tijd. Ik vroeg netjes OK maar als dit niet volgende week in orde is (dus duidelijkheid over de gemaakte afspraken) kan ik dan gewoon me bestaande abbo houden en de nieuwe laten zitten. Zegt de medewerker dood leuk nee, u heeft tijdens het gesprek akkord gegeven. Ik zei gelijk ja heel leuk maar de afspraak van binnen 2 dagen de contract af te leveren wordt niet nagekomen, de afspraak dat ik dan op de 23ste 200Mbps wordt niet nagekomen en nu is zelfs de monteur op de 23ste is niet zeker nu (ja ik werk dus moet natuurlijk tijdig mijn werkgever informeren over een vrijname). Dus alle afspraken van Telfort hoeven ze niet na te komen maar als consument moet je dat wel doen. Zit dus tot volgende jaar vast, maar ga zeker KPN benaderen volgende jaar voor een overstap als het vaker alleen onkunde is tijdens afspraken, dit zou dan zekers een overstap naar een andere bekwaam provider. Als bonus wordt in een gesprek gevraagd op het einde of ik van mijn mobiele provider naar Telfort wil overstappen, uhhhhh wat denk je zelf met deze eerste ervaring.
Gemiddelde score 
 
2.5
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
4.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Brian Februari 09, 2018

Drama provider

Telfort heeft een paar jaar geleden XMSNET glasvezel overgenomen. Tot heden geen enkel keer de service gebeld. Woensdag maar besloten om mijn lijn om te zetten naar 200Mbps. Afspraken gemaakt met medewerker: Binnen 2 dagen zou ik mijn contract krijgen en de 23ste was vast gezet dat de monteur zou komen. Vandaag maar bellen waar me contract bleef, krijg nu in een keer te horen dat ik tot 17:00 moet wachten en dat op de 23ste de beloofde 200Mbps niet geleverd wordt maar 5 dagen later. Krijg ik in een keer een mail dat de beloofde 2 dagen niet haalbaar wordt en dat er nog 5 dagen bij komen (voor een simple contract en begin datum???). Weer bellen, oorzaak was we kunnen helaas het niet in orde maken en kost meer tijd. Ik vroeg netjes OK maar als dit niet volgende week in orde is (dus duidelijkheid over de gemaakte afspraken) kan ik dan gewoon me bestaande abbo houden en de nieuwe laten zitten. Zegt de medewerker dood leuk nee, u heeft tijdens het gesprek akkord gegeven. Ik zei gelijk ja heel leuk maar de afspraak van binnen 2 dagen de contract af te leveren wordt niet nagekomen, de afspraak dat ik dan op de 23ste 200Mbps wordt niet nagekomen en nu is zelfs de monteur op de 23ste is niet zeker nu (ja ik werk dus moet natuurlijk tijdig mijn werkgever informeren over een vrijname). Dus alle afspraken van Telfort hoeven ze niet na te komen maar als consument moet je dat wel doen. Zit dus tot volgende jaar vast, maar ga zeker KPN benaderen volgende jaar voor een overstap als het vaker alleen onkunde is tijdens afspraken, dit zou dan zekers een overstap naar een andere bekwaam provider. Als bonus wordt in een gesprek gevraagd op het einde of ik van mijn mobiele provider naar Telfort wil overstappen, uhhhhh wat denk je zelf met deze eerste ervaring.

Was deze review nuttig? 
Ik zit vast aan een abonnement van een jaar. Ik kan niet fatsoenlijk gebruik maken van internet ondanks de glasvezel verbinding. Ik heb uren aan de telefoon gezeten om iemand te spreken, verschillende keren beloofd teruggebeld te worden maar nog steeds niemand gesproken. Bij het doorgeven van verhuizing werd alles per direct stopgezet in plaats van omgezet op afgesproken datum.
Gemiddelde score 
 
2.2
Installatie 
 
3.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
3.0
Digitale televisie 
 
3.0
Geschreven door Joan Augustus 02, 2017

Slechte service en slecht product!

Ik zit vast aan een abonnement van een jaar. Ik kan niet fatsoenlijk gebruik maken van internet ondanks de glasvezel verbinding. Ik heb uren aan de telefoon gezeten om iemand te spreken, verschillende keren beloofd teruggebeld te worden maar nog steeds niemand gesproken. Bij het doorgeven van verhuizing werd alles per direct stopgezet in plaats van omgezet op afgesproken datum.

Was deze review nuttig? 
Sinds twee weken zeer slecht internet!
Gemiddelde score 
 
5.4
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
4.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
7.0
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door C Zegwaard Juni 20, 2017

Telfort internet slecht

Sinds twee weken zeer slecht internet!

Was deze review nuttig? 
Verschrikkelijk vaak storing met het internet maar om Telfort vervolgens te kunnen bereiken is bijna onmogelijk. Al zo vaak gebeld met Telfort om te vragen wat er dan aan de hand is en aangegeven als ik betaal voor een product ik ook verwacht dat te krijgen, zo niet dan wil ik ook m'n geld terug. Maar vandaag spannen ze de kroon! Afgelopen 2 dagen weer storing dat ik alles op mijn telefoon moet doen via (gelukkig) een andere provider, flink over mijn bundel heen. Bel je Telfort via 0900 dus weer meer kosten. Om je sneller te helpen moet je voordat je een medewerker spreekt al je gegevens inspreken, dan een half uur in de wacht,(dus nog meer kosten) en dan vraagt ze weer al je gegevens. Toen kwam ik eindelijk bij mijn vraag uit en geeft ze aan dat ze nog wat gegevens moet zoeken, weer in de wacht en de verbinding werd verbroken en nog geen internet. ik zal zeker niet aanraden als je internet wil gebruiken.
Gemiddelde score 
 
1.2
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Laura Mei 30, 2017

Super slecht!

Verschrikkelijk vaak storing met het internet maar om Telfort vervolgens te kunnen bereiken is bijna onmogelijk. Al zo vaak gebeld met Telfort om te vragen wat er dan aan de hand is en aangegeven als ik betaal voor een product ik ook verwacht dat te krijgen, zo niet dan wil ik ook m'n geld terug. Maar vandaag spannen ze de kroon! Afgelopen 2 dagen weer storing dat ik alles op mijn telefoon moet doen via (gelukkig) een andere provider, flink over mijn bundel heen. Bel je Telfort via 0900 dus weer meer kosten. Om je sneller te helpen moet je voordat je een medewerker spreekt al je gegevens inspreken, dan een half uur in de wacht,(dus nog meer kosten) en dan vraagt ze weer al je gegevens. Toen kwam ik eindelijk bij mijn vraag uit en geeft ze aan dat ze nog wat gegevens moet zoeken, weer in de wacht en de verbinding werd verbroken en nog geen internet. ik zal zeker niet aanraden als je internet wil gebruiken.

Was deze review nuttig? 
Glasvezel modem is sinds dinsdagavond kapot, gevolg storende digitale tv, storende analoge tv en uitvallend internet. Woensdagochtend gebeld, telfort geeft dit door aan Guideon. Helaas kan Guideon deze week alleen nog maar op vrijdag, de dag dat er bij ons niemand is. Eerst volgende tijdslot is woensdag in de middag. Zitten dus meer dan een week met slechte tv (niet te volgen) en slecht internet.
Is al de tweede keer dat het modem kapot is, overweeg toch maar weer terug te gaan naar Ziggo, deze komen tenminste wel snel en ook in het weekend.
Geschreven door M. van Ellen Maart 30, 2017

Slechte service

Glasvezel modem is sinds dinsdagavond kapot, gevolg storende digitale tv, storende analoge tv en uitvallend internet. Woensdagochtend gebeld, telfort geeft dit door aan Guideon. Helaas kan Guideon deze week alleen nog maar op vrijdag, de dag dat er bij ons niemand is. Eerst volgende tijdslot is woensdag in de middag. Zitten dus meer dan een week met slechte tv (niet te volgen) en slecht internet.
Is al de tweede keer dat het modem kapot is, overweeg toch maar weer terug te gaan naar Ziggo, deze komen tenminste wel snel en ook in het weekend.

Was deze review nuttig? 
Geïnstalleerd 30 mbit glasverbinding maar ik haal nog geen 3 mbit (meestal 1.0 mbit) meerdere keren getest. Je kunt niet eens NOS journaal streamen.

Beetje jammer Telfort.
Gemiddelde score 
 
5.0
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Pedroc Februari 26, 2017

Telfort moet zich schamen

Geïnstalleerd 30 mbit glasverbinding maar ik haal nog geen 3 mbit (meestal 1.0 mbit) meerdere keren getest. Je kunt niet eens NOS journaal streamen.

Beetje jammer Telfort.

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider