TriNed ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/c0/98/6a/trined-94-1454321167.png
 
5.9 (80)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review

Glasvezel van TriNed biedt u als een van de weinige de mogelijkheid een glasvezel verbinding van 500 Mbps up- en dowload snelheid te leveren. En als het aan TriNed ligt, blijft het niet bij deze maximale snelheid. Deze glasvezel aanbieder maakt gebruik van het netwerk van Reggefiber, waardoor u kunt beschikken van glasvezel tot in uw eigen woning. Maximaal rendement dus! Uiteraard zijn er pakketten beschikbaar voor internet, bellen en televisie.

Bekijk nu hier alle Trined glasvezel ervaringen van gebruikers die je al zijn voor gegaan bij het afsluiten van glasvezel. Handig voor het maken van de juiste keuze als het om glasvezel gaat. Heb jij zelf al TriNed ervaringen? Schrijf dan snel een korte review over jouw ervaringen, zodat anderen ook gemakkelijk de juiste keuze kunnen maken!

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 80 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
5.9
Installatie 
 
6.8  (68)
Helpdesk 
 
4.7  (72)
Internet 
 
6.7  (71)
Bellen 
 
6.6  (54)
Digitale televisie 
 
4.7  (61)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
  • Helpdesk
  • Internet
  • Bellen
  • Digitale televisie
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Installatie ging prima en alles werkt goed. De snelheid wordt ruim gehaald 550 Mbps down en 482 Mbps up.
IP TV gebruik ik niet (omdat Rekam hier het TV signaal blijft leveren) en de helpdesk is goed bereikbaar via facebook messenger.

* Let wel op als je van diensten gebruik maakt die aan geo blocking doen.
Mijn door TriNed geleverde vaste ip adres zit bijv. in de range 185.160.72.0 - 185.160.75.255.
Deze range was zo te zien tot 2017-06-07 in gebruik in Bulgarije.
(zie bijv: https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=arin%3a185.160.75.3&run=toolpage# )
Gevolg hiervan is dat sommige diensten met geo blocking zoals bijv. Ziggo Sport Go Totaal niet werken (die dienst denkt nog dat je vanaf een niet Nederlands of via een vpn of proxy streams probeert te kijken).
Contact met de helpdesk van Ziggo en TriNed levert niets op, ze blijven naar elkaar verwijzen (Volgens Ziggo zou ik een nieuw ip adres van Trined moeten krijgen en Trined zegt dat alles in orde is en een nieuw ip adres voor extra kosten zou gaan zorgen).

Gemiddelde score 
 
9.5
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door GvL September 06, 2017

Prima Provider, alleen oppassen voor geo blocking

Installatie ging prima en alles werkt goed. De snelheid wordt ruim gehaald 550 Mbps down en 482 Mbps up.
IP TV gebruik ik niet (omdat Rekam hier het TV signaal blijft leveren) en de helpdesk is goed bereikbaar via facebook messenger.

* Let wel op als je van diensten gebruik maakt die aan geo blocking doen.
Mijn door TriNed geleverde vaste ip adres zit bijv. in de range 185.160.72.0 - 185.160.75.255.
Deze range was zo te zien tot 2017-06-07 in gebruik in Bulgarije.
(zie bijv: https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=arin%3a185.160.75.3&run=toolpage# )
Gevolg hiervan is dat sommige diensten met geo blocking zoals bijv. Ziggo Sport Go Totaal niet werken (die dienst denkt nog dat je vanaf een niet Nederlands of via een vpn of proxy streams probeert te kijken).
Contact met de helpdesk van Ziggo en TriNed levert niets op, ze blijven naar elkaar verwijzen (Volgens Ziggo zou ik een nieuw ip adres van Trined moeten krijgen en Trined zegt dat alles in orde is en een nieuw ip adres voor extra kosten zou gaan zorgen).

Was deze review nuttig? 
Veel gezeik met koude opstarten, compleet wegvallen, half opnemen, zeer wazig gebruikerservaring wb menu van de tv.
Internet is prima.
Contact met helpdesk is snel maar zelden wordt er iets gefixed.
Veel: ja daar zijn we mee bezig of hé die vraag hebben we nog nooit gehad.
Het menu van tv is echt vet onhandig en ze zouden eens wat meer bij hun concurrentie moeten kijken vwb gebruiksvriendelijkheid van het tv program.
Het is dat ik er een jaar aan vast zit, maar na dit jaar ga ik denk ik weer terug op kpn via het koperen draadje hier in het buitengebied van Landerd.
Jammer maar helaas.
Gemiddelde score 
 
5.8
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
3.0
Geschreven door Carlo Wijnen Juli 20, 2017

Typisch beginnerswerk

Veel gezeik met koude opstarten, compleet wegvallen, half opnemen, zeer wazig gebruikerservaring wb menu van de tv.
Internet is prima.
Contact met helpdesk is snel maar zelden wordt er iets gefixed.
Veel: ja daar zijn we mee bezig of hé die vraag hebben we nog nooit gehad.
Het menu van tv is echt vet onhandig en ze zouden eens wat meer bij hun concurrentie moeten kijken vwb gebruiksvriendelijkheid van het tv program.
Het is dat ik er een jaar aan vast zit, maar na dit jaar ga ik denk ik weer terug op kpn via het koperen draadje hier in het buitengebied van Landerd.
Jammer maar helaas.

Was deze review nuttig? 
Overstap gemaakt van DSL van XS4All naar TriNed. Internet 500/500 over de glasvezel van Rekam. Aangevraagd via hun Internet pagina. Heel vlug kregen de ontvangstbevestiging binnen en na korte tijd een slot voor de installatie. De installatie werd uitgevoerd door een kundige medewerker en verliep zeer vlot. Binnen 25 minuten was alles (inclusief de testen) afgerond. Na ruim een week nog geen enkel probleem gesignaleerd. De toegezegde snelheden worden probleemloos gehaald. Zegt mogelijk nog niet alles, maar de 1e indruk is supergoed.
Gemiddelde score 
 
10.0
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Luit Schokker Juli 20, 2017

Zeer tevreden over TriNed Internet

Overstap gemaakt van DSL van XS4All naar TriNed. Internet 500/500 over de glasvezel van Rekam. Aangevraagd via hun Internet pagina. Heel vlug kregen de ontvangstbevestiging binnen en na korte tijd een slot voor de installatie. De installatie werd uitgevoerd door een kundige medewerker en verliep zeer vlot. Binnen 25 minuten was alles (inclusief de testen) afgerond. Na ruim een week nog geen enkel probleem gesignaleerd. De toegezegde snelheden worden probleemloos gehaald. Zegt mogelijk nog niet alles, maar de 1e indruk is supergoed.

Was deze review nuttig? 
Overstap van Ziggo naar Trined gemaakt. Door alle reviews wel huiverig, maar toch de stap gezet omdat we alleen voor internet van Trined hebben gekozen. Live TV kijken doen we bijna niet en bellen doen we mobiel. Monteur was correct op tijd voor de ingeplande afspraak, heeft alles netjes geïnstalleerd in meterkast (zelfs loshangende kabels weggewerkt). Ook netjes geholpen bij de helpdesk (zoals het gewoon hoort). De modem Fritzbox is veel krachtiger dan die van Ziggo, waarvoor we een range extender nodig hadden voor goed bereik. Die is nu niet meer nodig, bereik tot in de tuin! Nu mooi alles supersnel via glasvezel en met zeer stabiele verbinding. Kan dus geen uitspraken doen over TV en telefoon (lees daar de meeste klachten over). Wij wachten nog wel op de beloofde gratis chromecast (intussen zelf alvast eentje aangeschaft, werkt ook super dat casten...). 1e factuur is ook correct. Eerlijk is eerlijk, wij zijn tot nu toe gewoon tevreden over Trined (Landerd). Mag ook eens gezegd worden.
Gemiddelde score 
 
8.3
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door RJ Juli 05, 2017

Tevreden

Overstap van Ziggo naar Trined gemaakt. Door alle reviews wel huiverig, maar toch de stap gezet omdat we alleen voor internet van Trined hebben gekozen. Live TV kijken doen we bijna niet en bellen doen we mobiel. Monteur was correct op tijd voor de ingeplande afspraak, heeft alles netjes geïnstalleerd in meterkast (zelfs loshangende kabels weggewerkt). Ook netjes geholpen bij de helpdesk (zoals het gewoon hoort). De modem Fritzbox is veel krachtiger dan die van Ziggo, waarvoor we een range extender nodig hadden voor goed bereik. Die is nu niet meer nodig, bereik tot in de tuin! Nu mooi alles supersnel via glasvezel en met zeer stabiele verbinding. Kan dus geen uitspraken doen over TV en telefoon (lees daar de meeste klachten over). Wij wachten nog wel op de beloofde gratis chromecast (intussen zelf alvast eentje aangeschaft, werkt ook super dat casten...). 1e factuur is ook correct. Eerlijk is eerlijk, wij zijn tot nu toe gewoon tevreden over Trined (Landerd). Mag ook eens gezegd worden.

Was deze review nuttig? 
Ruim een maand geleden een klacht ingediend, echter tot op heden geen enkele reactie ontvangen. Telefonisch wordt je niet geholpen en per mail is deze provider niet bereikbaar. We moeten nog aangesloten worden op het glasvezelnetwerk, beloofd niet veel goeds als er nu al niet gereageerd wordt op klachten.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door RG Juni 22, 2017

Zeer slechte servicedesk, geen contact mee te krijgen

Ruim een maand geleden een klacht ingediend, echter tot op heden geen enkele reactie ontvangen. Telefonisch wordt je niet geholpen en per mail is deze provider niet bereikbaar. We moeten nog aangesloten worden op het glasvezelnetwerk, beloofd niet veel goeds als er nu al niet gereageerd wordt op klachten.

Was deze review nuttig? 
Installateur was "vergeten" alles aan te sluiten. We gemonteerd, maar niet aangesloten dus. Daarna duurde het erg lang voordat het signaal te ontvangen was.
Verder zou ik 1 jaar gratis een pluspakket of fox eredivisie krijgen. Aangevraagd via de "mijn trinet" site. 3 maanden moeten wachten "in behandeling" na 3,5 maand eindelijk geactiveerd, echter maar voor 8 maanden...ze hebben de tijd waarin de aanvraag in behandeling was (bijna 4 maanden!) bij de abonnementsduur bij gerekend, ook na contact is dit niet aangpast.
Zeer slechte klantvriendelijkheid bij Trinet!
Je moet alles zelf uitzoeken en installeren. ook de smartcard heeft 4 maanden op zich laten wachten. bellen heeft geen zin, die wten ook niks.
Gemiddelde score 
 
3.0
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
4.0
Geschreven door Bastiaanse Juni 21, 2017

Slechte klantenservice

Installateur was "vergeten" alles aan te sluiten. We gemonteerd, maar niet aangesloten dus. Daarna duurde het erg lang voordat het signaal te ontvangen was.
Verder zou ik 1 jaar gratis een pluspakket of fox eredivisie krijgen. Aangevraagd via de "mijn trinet" site. 3 maanden moeten wachten "in behandeling" na 3,5 maand eindelijk geactiveerd, echter maar voor 8 maanden...ze hebben de tijd waarin de aanvraag in behandeling was (bijna 4 maanden!) bij de abonnementsduur bij gerekend, ook na contact is dit niet aangpast.
Zeer slechte klantvriendelijkheid bij Trinet!
Je moet alles zelf uitzoeken en installeren. ook de smartcard heeft 4 maanden op zich laten wachten. bellen heeft geen zin, die wten ook niks.

Was deze review nuttig? 
Begin niet aan Trined.
Trined belooft van alles maar maakt niks waar.
Klachten die ingediend worden worden niet binnen een gewone tijd afgehandeld.
Als er al contact is dan word er van alles belooft maar niks woord nagekomen en er komt dan ook nog bij dat ze contract gegevens veranderen er dan gaan beweren dat de aangeleverde gegevens niet juist zijn.
Dus helaas zit het bedrijf met de bedrijfsvoering meer tegen een oplichterbende aan dan een gezond bedrijf die klanten normaal behandeld en antwoord geeft.
(deze oplichterbende heeft me veel geld gekost maar ben blij dat ik er vanaf ben)
Gemiddelde score 
 
1.4
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
2.0
Geschreven door Cas Juni 19, 2017

Oplichtersbende Trined

Begin niet aan Trined.
Trined belooft van alles maar maakt niks waar.
Klachten die ingediend worden worden niet binnen een gewone tijd afgehandeld.
Als er al contact is dan word er van alles belooft maar niks woord nagekomen en er komt dan ook nog bij dat ze contract gegevens veranderen er dan gaan beweren dat de aangeleverde gegevens niet juist zijn.
Dus helaas zit het bedrijf met de bedrijfsvoering meer tegen een oplichterbende aan dan een gezond bedrijf die klanten normaal behandeld en antwoord geeft.
(deze oplichterbende heeft me veel geld gekost maar ben blij dat ik er vanaf ben)

Was deze review nuttig? 
Sinds 2 maanden internet en televisie via kabel van Rekam. Dit laatste had ik al en is niet gewijzigd. Internet is verder prima, installatie ook. Echter blijkt na in gebruikneming dat verschillende klanten van Trined al langer problemen hebben bij het terugkijken van sommige NPO/NTR uitzendingen gemist. Blijkbaar wordt het IP-adres als buitenlands herkent en heb je daardoor geen rechten om terug te kijken. Hoeveel mensen hier last van hebben kon men niet zeggen en ook dat het niet bij iedereen is. Men zegt in overleg te zijn met NPO maar het probleem bestaat nu al sinds het begin. Men legt de verantwoording ook bij de NPO. Handig om te weten dat je dit kan overkomen als je dit aanvraagt.
Gemiddelde score 
 
5.8
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
5.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
5.0
Geschreven door Frans Mei 25, 2017

Sinds 2 maanden internet en televisie via kabel van Rekam. Dit laatste had ik al en is niet gewijzigd. Internet is verder prima, installatie ook. Echter blijkt na in gebruikneming dat verschillende klanten van Trined al langer problemen hebben bij het terugkijken van sommige NPO/NTR uitzendingen gemist. Blijkbaar wordt het IP-adres als buitenlands herkent en heb je daardoor geen rechten om terug te kijken. Hoeveel mensen hier last van hebben kon men niet zeggen en ook dat het niet bij iedereen is. Men zegt in overleg te zijn met NPO maar het probleem bestaat nu al sinds het begin. Men legt de verantwoording ook bij de NPO. Handig om te weten dat je dit kan overkomen als je dit aanvraagt.

Was deze review nuttig? 
Ik ben zwaar ontevreden over Trined. Wij waren blij dat er eindelijk glasvezel kwam maar dit viel enorm tegen. De snelheid die belooft word 500mb word nooit gehaald. Met lan kabel 160mb en wifi soms zelfs 0.45mb wat niet eens genoeg is voor een youtube filmpje. Hiervoor hadden wij alleen een telefoonlijntje en dat was nog sneller en constanter dan deze troep. Ook is er hakkelend beeld op de tv. Het enige wat enigszins lijkt te werken is de telefoon (ook al twee keer uit gevallen). Dan heb je nog de helpdesk, breek mij de bek daar niet over open. Wat een stelletje incompetente mensen zijn dat, echt waardeloos. Als ons verplichte jaar erop zit zeggen wij gedag tegen deze liegende bedoeling!
Gemiddelde score 
 
2.6
Installatie 
 
3.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
5.0
Digitale televisie 
 
3.0
Geschreven door Edwin Mei 22, 2017

Zeer ontevreden

Ik ben zwaar ontevreden over Trined. Wij waren blij dat er eindelijk glasvezel kwam maar dit viel enorm tegen. De snelheid die belooft word 500mb word nooit gehaald. Met lan kabel 160mb en wifi soms zelfs 0.45mb wat niet eens genoeg is voor een youtube filmpje. Hiervoor hadden wij alleen een telefoonlijntje en dat was nog sneller en constanter dan deze troep. Ook is er hakkelend beeld op de tv. Het enige wat enigszins lijkt te werken is de telefoon (ook al twee keer uit gevallen). Dan heb je nog de helpdesk, breek mij de bek daar niet over open. Wat een stelletje incompetente mensen zijn dat, echt waardeloos. Als ons verplichte jaar erop zit zeggen wij gedag tegen deze liegende bedoeling!

Was deze review nuttig? 
Sinds februari 2017 Internet en TV van trined.

We hebben het 500mbit abbonement van Trined. Dat word steevast gehaald en vaak zitten we qua snelheid daar wel boven. superstabiel en retesnel!.

het TV pakket van Trined is een standaard pakket. Maar voldoet voor ons ruim. Geen storingen en helder beeld en geluid. Ze gaan er wel vanuit dat jou TV is voorzien van een goede DVB-C Tuner. Mocht dat niet zo zijn moet je een externe tunes aanvragen.

1 x storing gehad. vermoedelijk helaas zelf veroorzaakt met het opruimen van de meterkast. ( glasvezel losgekomen ) Diezelfde dag een monteur en glasvezel lasser langs geweest om het te fiksen voor me. Dit geheel kosteloos.

Al met al zeer tevreden, zeker omdat ik ietwat sceptisch was.
Gemiddelde score 
 
8.8
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door Daniel Mei 19, 2017

Sinds februari 2017 Internet en TV van trined.

We hebben het 500mbit abbonement van Trined. Dat word steevast gehaald en vaak zitten we qua snelheid daar wel boven. superstabiel en retesnel!.

het TV pakket van Trined is een standaard pakket. Maar voldoet voor ons ruim. Geen storingen en helder beeld en geluid. Ze gaan er wel vanuit dat jou TV is voorzien van een goede DVB-C Tuner. Mocht dat niet zo zijn moet je een externe tunes aanvragen.

1 x storing gehad. vermoedelijk helaas zelf veroorzaakt met het opruimen van de meterkast. ( glasvezel losgekomen ) Diezelfde dag een monteur en glasvezel lasser langs geweest om het te fiksen voor me. Dit geheel kosteloos.

Al met al zeer tevreden, zeker omdat ik ietwat sceptisch was.

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider