XS4ALL glasvezel ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/ad/8a/38/xs4all-glasvezel-22-1435563406.png
 
6.1 (28)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
XS4ALL glasvezel

XS4ALL glasvezel, de internet provider die er vanaf het eerste uur bij was met het aansluiten van Nederlandse huishoudens op internet. Met de XS4ALL 3-in-1 pakketten haalt u razendsnel internet, HD-televisie en lage beltarieven in huis. De snelheden lopen op tot 100 mbit/sec en als abonnee bij XS4ALL heeft u automatisch toegang tot een telefonische helpdesk voor al uw internet gerelateerde vragen, wat je ook maar wilt weten.

Met Glasvezel van XS4ALL ontvang je een geavanceerde modem/ router in bruikleen, 3 licenties van een beveiligingssoftware pakket, 10 GB online opslagruimte, gratis toegang tot alle KPN WiFi hotspots en nog veel meer. Niet de goedkoopste glasvezel provider, maar wel één van de meest uitgebreidste dus.

Lees hier alle XS4ALL glasvezel ervaringen van gebruikers die je al zijn voor gegaan bij het afsluiten van glasvezel. Een goed startpunt dus voor het kiezen van de juiste glasvezel aanbieder. Heb jij zelf al XS4ALL ervaringen? Schrijf dan snel een korte review over jouw ervaringen en help andere met het maken van de juiste keuze!

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 28 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
6.1
Installatie 
 
6.0  (22)
Helpdesk 
 
5.8  (26)
Internet 
 
6.6  (25)
Bellen 
 
7.0  (18)
Digitale televisie 
 
5.0  (21)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
  • Helpdesk
  • Internet
  • Bellen
  • Digitale televisie
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Internet snelheid doet het ene moment 6mbs en even later 49mbs (check met kabel direct aan de frizbox, glasvezel 100 mb up en down) overigens is de uploadsnelheid per definitie tenminste 2 keer zo snel als download!?! Ja ik had het liever ook andersom.
Televisie gaat soms hikken, loopt vast, vereist reset, etc.

Ben klant sinds 1998 maar de laatste maanden zijn ze het extra geld absoluut niet meer waard.
Ook heeft het ruim 2 jaar geduurd voordat de serieopnames op een normale manier verwijderd konden worden, en vergeet de box nog steeds regelmatig tot waar je gekeken hebt.
Nieuw is dat opnames soms de melding geeft dat er een fout in de opname zit en hem dan niet niet meer kan afspelen.

Concreet xs4all you are loosing it!
Gemiddelde score 
 
6.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
3.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
5.0
Geschreven door Eelco Mei 14, 2017

Dramatische schommelingen in glasvezel internetsnelheid

Internet snelheid doet het ene moment 6mbs en even later 49mbs (check met kabel direct aan de frizbox, glasvezel 100 mb up en down) overigens is de uploadsnelheid per definitie tenminste 2 keer zo snel als download!?! Ja ik had het liever ook andersom.
Televisie gaat soms hikken, loopt vast, vereist reset, etc.

Ben klant sinds 1998 maar de laatste maanden zijn ze het extra geld absoluut niet meer waard.
Ook heeft het ruim 2 jaar geduurd voordat de serieopnames op een normale manier verwijderd konden worden, en vergeet de box nog steeds regelmatig tot waar je gekeken hebt.
Nieuw is dat opnames soms de melding geeft dat er een fout in de opname zit en hem dan niet niet meer kan afspelen.

Concreet xs4all you are loosing it!

Was deze review nuttig? 
Wat een verschrikking. Omdat Ziggo mij regelmatig in de kou liet staan wat helpdesk betreft overgestapt naar alles-in-1 van XS4ALL. En Internet en bellen zijn ook prima.

Maar wat een ramp is die digitale tv. Een interface uit de vorige eeuw, ik kan niet eens een zenderlijst met eigen volgorde (en dus nummering!) maken, weergave van opnames is bedroevend (haperen, heel lastig doorspoelen/zoeken).
Uit arren moede heb ik maar weer gewoon kabeltv van Ziggo naast XS4all tv aangeschaft. Dat kost 18,70E maar bespaart me de 15,50E die ik kwijt zou zijn aan een (veel te uitgebreid) ziggo-sport pakket.
Gemiddelde score 
 
7.0
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
7.0
Digitale televisie 
 
2.0
Geschreven door Detlev Maart 20, 2017

Wat een verschrikking. Omdat Ziggo mij regelmatig in de kou liet staan wat helpdesk betreft overgestapt naar alles-in-1 van XS4ALL. En Internet en bellen zijn ook prima.

Maar wat een ramp is die digitale tv. Een interface uit de vorige eeuw, ik kan niet eens een zenderlijst met eigen volgorde (en dus nummering!) maken, weergave van opnames is bedroevend (haperen, heel lastig doorspoelen/zoeken).
Uit arren moede heb ik maar weer gewoon kabeltv van Ziggo naast XS4all tv aangeschaft. Dat kost 18,70E maar bespaart me de 15,50E die ik kwijt zou zijn aan een (veel te uitgebreid) ziggo-sport pakket.

Was deze review nuttig? 
Ik ben al klant bij xs4all vanaf het eerste uur, en tot een jaar geleden altijd zeer tevreden geweest. Vorige jaar ook overgestapt van Ziggo naar TV van Xs4all. Ik heb een 500mb glasvezelverbinding dus de verwachtingen waren hoog.
Het is nu na een jaar aan het lijntje gehouden te zijn echter een zware teleurstelling en het geduld is op.
De problemen (tekortkomingen) die ik heb zijn de volgende:
Geluid bij bijvoorbeeld NPO1,2,3 en Netflix alleen in stereo, net zoals de films in de videotheek.
Beeld en geluid is slechter van kwaliteit dan Ziggo (ook de Glas HD kanalen)
Beeld en geluid hapert zeer vaak (Arcadyan rechtstreeks op de Fritz aangesloten of via een switch maakt niet uit)
Beeld en geluid hapert nog meer bij opnames.
Opnames ouder dan een week zijn niet normaal vooruit en achteruit te spoelen en je kan ook niet stoppen tijdens het afspelen want dan moet je de volgende dag weer helemaal opnieuw beginnen. Dit is zeer irritant.
WebTV is helemaal ondermaats.
Al deze zaken verschillende keren aangegeven, maar het komt altijd neer op resetten NTU, modem, switch, Arcadyan etc. Het ligt nooit aan xs4all.
Het feit dat er alleen stereo geluid zit bij NPO1,2 en 3 ligt aan de NPO en ook niet aan xs4ll, en dat terwijl het bij Ziggo wel DD5.1 is.
Gelukkig is het jaar voorbij en kan ik weer terug naar Ziggo al heb ik het liefst dat xs4all de problemen gaat oplossen.
Gemiddelde score 
 
6.8
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Frank Augustus 04, 2016

TV via XS4all valt Zwaar tegen

Ik ben al klant bij xs4all vanaf het eerste uur, en tot een jaar geleden altijd zeer tevreden geweest. Vorige jaar ook overgestapt van Ziggo naar TV van Xs4all. Ik heb een 500mb glasvezelverbinding dus de verwachtingen waren hoog.
Het is nu na een jaar aan het lijntje gehouden te zijn echter een zware teleurstelling en het geduld is op.
De problemen (tekortkomingen) die ik heb zijn de volgende:
Geluid bij bijvoorbeeld NPO1,2,3 en Netflix alleen in stereo, net zoals de films in de videotheek.
Beeld en geluid is slechter van kwaliteit dan Ziggo (ook de Glas HD kanalen)
Beeld en geluid hapert zeer vaak (Arcadyan rechtstreeks op de Fritz aangesloten of via een switch maakt niet uit)
Beeld en geluid hapert nog meer bij opnames.
Opnames ouder dan een week zijn niet normaal vooruit en achteruit te spoelen en je kan ook niet stoppen tijdens het afspelen want dan moet je de volgende dag weer helemaal opnieuw beginnen. Dit is zeer irritant.
WebTV is helemaal ondermaats.
Al deze zaken verschillende keren aangegeven, maar het komt altijd neer op resetten NTU, modem, switch, Arcadyan etc. Het ligt nooit aan xs4all.
Het feit dat er alleen stereo geluid zit bij NPO1,2 en 3 ligt aan de NPO en ook niet aan xs4ll, en dat terwijl het bij Ziggo wel DD5.1 is.
Gelukkig is het jaar voorbij en kan ik weer terug naar Ziggo al heb ik het liefst dat xs4all de problemen gaat oplossen.

Was deze review nuttig? 
Deze week overgestapt van Ziggo naar XS4All om gewoon een keer iets anders te proberen. Wat als eerste opvalt is het gebrek aan duidelijke communicatie. Als klant verwacht ik dat de opleverdatum inhoud dat ik als klant kan internetten maar voor XS4All betekend het dat de glasvezel geactiveerd is. Dan moet de monteur nog komen om alles aan te sluiten en via Twitter wordt er nogal hard gepushed dat te laten doen door de monteur. Wat blijkt, het pakket dat toegestuurd wordt bevat ook de NTU (glasvezelmodem) en als er iets wel makkelijk te installeren is, is het dit kastje. En tsja, als je een beetje handig bent is de rest ook een peulenschil. Uiteindelijk had ik dus alles 5 dagen voor de opleverdatum werkend omdat de glasvezel in het algemeen eerder geactiveerd wordt (te zien op de NTU).
Over het internet zal ik niet zeggen en bekabeld haal ik bijna 500 Mbit, via WiFi +/- 280 Mbit.

Maar wat een tegenvaller is de WebTv app t.o.v. Ziggo HorizonGo. Je kunt alleen op het eigen netwerk kijken, je kunt de mediabox er niet mee programmeren, je kunt geen uitzending gemist kijken, de gids is lastig en onoverzichtelijk etc.

Mijn avontuur met XS4All gaat dus maar een jaar duren en dan ga ik weer terug. 500 Mbit is overkill in alle opzichten, dat heb je nergens voor nodig, de TV kwaliteit via glas is niks beter dan via coax.

In dit geval heb ik een verkeerde beslissing genomen, eerlijk toegegeven.
Gemiddelde score 
 
7.0
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
4.0
Geschreven door bert Juni 19, 2016

Redelijk maar niet goed

Deze week overgestapt van Ziggo naar XS4All om gewoon een keer iets anders te proberen. Wat als eerste opvalt is het gebrek aan duidelijke communicatie. Als klant verwacht ik dat de opleverdatum inhoud dat ik als klant kan internetten maar voor XS4All betekend het dat de glasvezel geactiveerd is. Dan moet de monteur nog komen om alles aan te sluiten en via Twitter wordt er nogal hard gepushed dat te laten doen door de monteur. Wat blijkt, het pakket dat toegestuurd wordt bevat ook de NTU (glasvezelmodem) en als er iets wel makkelijk te installeren is, is het dit kastje. En tsja, als je een beetje handig bent is de rest ook een peulenschil. Uiteindelijk had ik dus alles 5 dagen voor de opleverdatum werkend omdat de glasvezel in het algemeen eerder geactiveerd wordt (te zien op de NTU).
Over het internet zal ik niet zeggen en bekabeld haal ik bijna 500 Mbit, via WiFi +/- 280 Mbit.

Maar wat een tegenvaller is de WebTv app t.o.v. Ziggo HorizonGo. Je kunt alleen op het eigen netwerk kijken, je kunt de mediabox er niet mee programmeren, je kunt geen uitzending gemist kijken, de gids is lastig en onoverzichtelijk etc.

Mijn avontuur met XS4All gaat dus maar een jaar duren en dan ga ik weer terug. 500 Mbit is overkill in alle opzichten, dat heb je nergens voor nodig, de TV kwaliteit via glas is niks beter dan via coax.

In dit geval heb ik een verkeerde beslissing genomen, eerlijk toegegeven.

Was deze review nuttig? 
Installatie verliep enigszins problematisch. Ik gebruik een eigen router en switch. Bij de installatie wilden de TV boxen niet werken. Niet op de eigen infra en niet via de Fritzbox. Bleek uiteindelijk dat door de "Green Ethernet" feature de netwerk poort niet aan gaat icm een wat langere Ethernet kabel. Dat het op mijn eigen infra niet werkte was mijn eigen fout.

Eenmaal geconfigureerd werk Internet en bellen volledig probleemloos en met de beloofde performance (glasvezel 100mbit). De Fritzbox blijft niet mijn favoriet (o.a. door wat ontbrekende configuratie opties), maar als voip server doet hij het prima.

TV werk goed, maar vooruit en vooral terugspoelen blijft problematisch. Wel fijn dat opnames op alle tv's af te spelen zijn. Opname plannen via de webapp zou heel fijn zijn om te hebben.
Gemiddelde score 
 
7.0
Installatie 
 
4.0
Helpdesk 
 
6.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
6.0
Geschreven door Roel Februari 01, 2016

Prima provider als je weet wat je aan het doen bent

Installatie verliep enigszins problematisch. Ik gebruik een eigen router en switch. Bij de installatie wilden de TV boxen niet werken. Niet op de eigen infra en niet via de Fritzbox. Bleek uiteindelijk dat door de "Green Ethernet" feature de netwerk poort niet aan gaat icm een wat langere Ethernet kabel. Dat het op mijn eigen infra niet werkte was mijn eigen fout.

Eenmaal geconfigureerd werk Internet en bellen volledig probleemloos en met de beloofde performance (glasvezel 100mbit). De Fritzbox blijft niet mijn favoriet (o.a. door wat ontbrekende configuratie opties), maar als voip server doet hij het prima.

TV werk goed, maar vooruit en vooral terugspoelen blijft problematisch. Wel fijn dat opnames op alle tv's af te spelen zijn. Opname plannen via de webapp zou heel fijn zijn om te hebben.

Was deze review nuttig? 
Heb inmiddels al 4 jaar glasvezel via xs4all.

Internet: prima! zelden problemen mee gehad in die 4 jaar. Stabiel en nauwelijks storingen. Snelheid is ook altijd goed en het met wifi via de fritzbox ook geen problemen.

TV: gematigd tevreden. Toen de monteur het installeerde vertelde hij dat het prima via de stopcontacten kon. Daar was ik echter zeer ontevreden over, veel haperingen, vastlopers, etc. Heb de verbinding niet heel lang daarna bekabeld en sindsdien geen problemen meer qua ontvangst.
Kwaliteit van het beeld vind ik persoonlijk prima.
Opnames worden in de cloud opgeslagen waardoor je ze op alle ontvangers af kan spelen, erg handig. Heb echter ook wel eens problemen met opnemen: bij een ingestelde serie-opname opeens een aflevering missen bijvoorbeeld en ook doorspelen in een opname gaat soms niet helemaal goed.

Telefonie: ontevreden. Binnenkomende oproepen worden door het modem soms niet doorgezet naar de telefoon. Hebben ze bij Xs4all nooit wat aan kunnen doen en heb op internet wel meer mensen gelezen met dezelfde klachten.

Helpdesk: op zich wel tevreden over. Je wordt goed te woord gestaan en je wordt goed geholpen.
Ben in die 4 jaar eigenlijk 1 x echt boos geworden. Bij werkzaamheden in de wijk had naar achteraf bleek iemand de glasvezel kabel geraakt waardoor er geen signaal meer binnenkwam. Kan Xs4all op zich niks aan doen natuurlijk. Om het te fixen moest er een actie worden uitgezet via kpn en reggifiber om het te fixen. Ondanks herhaaldelijke aandringen bleef met echter in de afwachtende modus waardoor ik uiteindelijk zelf die derde partijen maar achter de broek ben gaan zitten. Had hierin wel iets meer support van Xs4all verwacht.

Service: soms goed, soms raar.
Wilde onlangs bijv. Spotify activeren (als je het nu afsluit zit het standaard en gratis en voor niks in je abo). Kreeg een melding op het scherm dat dit niet kon omdat dit alleen bij recent afgesloten contracten geldt. het lijkt wel alsof ze geen klanten willen houden.

Overall: ben ik wel tevreden met xs4all. Overweeg alleen toch om eens verder te kijken. Zou toch fijn zijn als je ook tevreden kan zijn voor minder geld.
Gemiddelde score 
 
7.0
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
3.0
Digitale televisie 
 
7.0
Geschreven door Danny Januari 30, 2016

Heb inmiddels al 4 jaar glasvezel via xs4all.

Internet: prima! zelden problemen mee gehad in die 4 jaar. Stabiel en nauwelijks storingen. Snelheid is ook altijd goed en het met wifi via de fritzbox ook geen problemen.

TV: gematigd tevreden. Toen de monteur het installeerde vertelde hij dat het prima via de stopcontacten kon. Daar was ik echter zeer ontevreden over, veel haperingen, vastlopers, etc. Heb de verbinding niet heel lang daarna bekabeld en sindsdien geen problemen meer qua ontvangst.
Kwaliteit van het beeld vind ik persoonlijk prima.
Opnames worden in de cloud opgeslagen waardoor je ze op alle ontvangers af kan spelen, erg handig. Heb echter ook wel eens problemen met opnemen: bij een ingestelde serie-opname opeens een aflevering missen bijvoorbeeld en ook doorspelen in een opname gaat soms niet helemaal goed.

Telefonie: ontevreden. Binnenkomende oproepen worden door het modem soms niet doorgezet naar de telefoon. Hebben ze bij Xs4all nooit wat aan kunnen doen en heb op internet wel meer mensen gelezen met dezelfde klachten.

Helpdesk: op zich wel tevreden over. Je wordt goed te woord gestaan en je wordt goed geholpen.
Ben in die 4 jaar eigenlijk 1 x echt boos geworden. Bij werkzaamheden in de wijk had naar achteraf bleek iemand de glasvezel kabel geraakt waardoor er geen signaal meer binnenkwam. Kan Xs4all op zich niks aan doen natuurlijk. Om het te fixen moest er een actie worden uitgezet via kpn en reggifiber om het te fixen. Ondanks herhaaldelijke aandringen bleef met echter in de afwachtende modus waardoor ik uiteindelijk zelf die derde partijen maar achter de broek ben gaan zitten. Had hierin wel iets meer support van Xs4all verwacht.

Service: soms goed, soms raar.
Wilde onlangs bijv. Spotify activeren (als je het nu afsluit zit het standaard en gratis en voor niks in je abo). Kreeg een melding op het scherm dat dit niet kon omdat dit alleen bij recent afgesloten contracten geldt. het lijkt wel alsof ze geen klanten willen houden.

Overall: ben ik wel tevreden met xs4all. Overweeg alleen toch om eens verder te kijken. Zou toch fijn zijn als je ook tevreden kan zijn voor minder geld.

Was deze review nuttig? 
Ben sinds half 2015 klant bij XS4ALL. Heb het afgesloten omdat we recent glasvezel hadden gekregen en een snellere verbinding nodig had voor server zaken. Abbo: 500Mbit/s. Heb nog geen problemen gehad met het internet. Fritz!Box is een fijne modem voor verschillende taken. had eerst UPC met 150MBit/s met een Media Box erbij. dat was echt een nachtmerrie. Ik had portforwarding nodig, maar Media Box had altijd problemen met het toepassen van de nieuwe instellingen. Heb er met de Fritz!Box geen problemen mee. Het enige jammere is dat ik geen meerdere dezelfde poorten open kan zetten. Installatie was geen probleem. Ik had het zelf al het internet geïnstalleerd. De installateur kwam alleen de tv boxen installeren. Het is jammer is dat de TV box geen draadloze verbinding kan hebben met de Fritz!Box. Wat ook jammer is is dat je een Ethernet Switch nodig hebt om meerdere televisies aan te sluiten. Ik moet daar nog een Gigabit Switch voor kopen want heb nu een 100 MBit/s switch en dat is niet genoeg voor 2 televisies. (Hij hapert af en toe)
Gemiddelde score 
 
9.5
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
9.0
Geschreven door Thijs Januari 07, 2016

Beste internet

Ben sinds half 2015 klant bij XS4ALL. Heb het afgesloten omdat we recent glasvezel hadden gekregen en een snellere verbinding nodig had voor server zaken. Abbo: 500Mbit/s. Heb nog geen problemen gehad met het internet. Fritz!Box is een fijne modem voor verschillende taken. had eerst UPC met 150MBit/s met een Media Box erbij. dat was echt een nachtmerrie. Ik had portforwarding nodig, maar Media Box had altijd problemen met het toepassen van de nieuwe instellingen. Heb er met de Fritz!Box geen problemen mee. Het enige jammere is dat ik geen meerdere dezelfde poorten open kan zetten. Installatie was geen probleem. Ik had het zelf al het internet geïnstalleerd. De installateur kwam alleen de tv boxen installeren. Het is jammer is dat de TV box geen draadloze verbinding kan hebben met de Fritz!Box. Wat ook jammer is is dat je een Ethernet Switch nodig hebt om meerdere televisies aan te sluiten. Ik moet daar nog een Gigabit Switch voor kopen want heb nu een 100 MBit/s switch en dat is niet genoeg voor 2 televisies. (Hij hapert af en toe)

Was deze review nuttig? 
Na een zeer knullige installatie door een monteur wiens ogen niet zo goed waren, heb ik zelf de afwerking gedaan.
Schroefjes waren te klein voor hem en een nette afwerking paste al helemaal niet in zijn woordenboek.
Internet snelheid haal ik na een week gemiddeld 65-70 mb ipv 100
Het beeld is af en toe wat haperig en het geluid ook af en toe!
Dus is moet het nog allemaal zien.
Gemiddelde score 
 
4.6
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
6.0
Internet 
 
3.0
Bellen 
 
7.0
Digitale televisie 
 
5.0
Geschreven door Meulendijks December 12, 2015

Hmm ik weet niet!

Na een zeer knullige installatie door een monteur wiens ogen niet zo goed waren, heb ik zelf de afwerking gedaan.
Schroefjes waren te klein voor hem en een nette afwerking paste al helemaal niet in zijn woordenboek.
Internet snelheid haal ik na een week gemiddeld 65-70 mb ipv 100
Het beeld is af en toe wat haperig en het geluid ook af en toe!
Dus is moet het nog allemaal zien.

Was deze review nuttig? 
Jaren geleden was ik naar volle tevredenheid klant van XS4ALL. Na een verhuizing konden ze geen fatsoenlijk internet aanbieden via ADSL dus ik ben overgestapt naar Ziggo Zakelijk. En stiekem wil ik nu weer terug. Er waren wel eens problemen maar de helpdesk kon ook daadwerkelijk helpen. Die van XS4ALL willen helpen maar kunnen niet.

Het verhaal in het kort: Omdat glasvezel beschikbaar kwam en Ziggo daar geen diensten op levert bij ons een abonnement afgesloten bij XS4ALL voor internet en TV. Ik heb daarbij een extra subnet aan IP adressen bij besteld en ook gekregen.

De Fritzbox router is vast een leuk ding, maar met een extra subnet heb je er niks aan. Het ding kan niet routeren. Als noodoplossing maar veel port forwarding instellingen gemaakt zodat het tenminste een beetje werkt en een echte router besteld. Geweldig overigens dat je op deze manier dus ook niets hebt aan alle IPV6 adressen die je krijgt.

Het netwerk is beveiligd met een pfSense firewall. Die hebben een goede reputatie en het werkt goed.
In alle jaren bij Ziggo is er nog nooit iets gebeurd.

XS4ALL zegt net neutraliteit hoog in het vaandel te hebben en alleen af te sluiten als er misbruik wordt geconstateerd, maar niets is minder waar. Met enige regelmaat voeren ze scans uit en indien ze iets constateren dat hun niet aanstaat gaat de verbinding acuut in quarantaine. Zonder waarschuwing vooraf en zonder dat er daadwerkelijk misbruik is geconstateerd.

Na afsluiten ben je aan de goden overgeleverd. De abuse afdeling zit inderdaad in een ivoren toren zoals hier eerder vermeldt is. Ze werken alleen tijdens kantooruren en dat je zakelijk in de problemen komt kan ze niks schelen. Pure arrogantie, zouden ze ook onbereikbaar zijn als er in het weekend een porno site geblokkeerd moet worden in opdracht van justitie?

Er zouden waarschuwingen verstuurt zijn zegt de helpdesk als je die, na lang wachten, aan de lijn krijgt. Naar een speciale mailbox die ze voor je aanmaken. Waarom heb ik contactgegevens ingevuld? Is dat alleen voor de administratie zodat ik wel op de hoogte ben van facturen?

De legitimiteit van de scans betwijfel ik. Ik lees regelmatig dat XS4ALL klanten afsluit vanwege scans. Maar zelf mogen ze het wel?
Ik vind het ook raar dat je schuldig bent zonder daadwerkelijk iets misdaan te hebben. Er heeft geen misbruik plaats gevonden via mijn internet verbinding.
XS4ALL maakt zich zorgen dat eventueel misbruik in de toekomst ten koste zou kunnen gaan van mijn bandbreedte. Ik heb 500 Mb, mag ik die aub gebruiken?

In twee weken tijd ben ik dus nu al drie dagen verstoken van internet.

Gemiddelde score 
 
6.3
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
7.0
Internet 
 
3.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
7.0
Geschreven door Marco Verleun November 28, 2015

Om verdrietig van te worden

Jaren geleden was ik naar volle tevredenheid klant van XS4ALL. Na een verhuizing konden ze geen fatsoenlijk internet aanbieden via ADSL dus ik ben overgestapt naar Ziggo Zakelijk. En stiekem wil ik nu weer terug. Er waren wel eens problemen maar de helpdesk kon ook daadwerkelijk helpen. Die van XS4ALL willen helpen maar kunnen niet.

Het verhaal in het kort: Omdat glasvezel beschikbaar kwam en Ziggo daar geen diensten op levert bij ons een abonnement afgesloten bij XS4ALL voor internet en TV. Ik heb daarbij een extra subnet aan IP adressen bij besteld en ook gekregen.

De Fritzbox router is vast een leuk ding, maar met een extra subnet heb je er niks aan. Het ding kan niet routeren. Als noodoplossing maar veel port forwarding instellingen gemaakt zodat het tenminste een beetje werkt en een echte router besteld. Geweldig overigens dat je op deze manier dus ook niets hebt aan alle IPV6 adressen die je krijgt.

Het netwerk is beveiligd met een pfSense firewall. Die hebben een goede reputatie en het werkt goed.
In alle jaren bij Ziggo is er nog nooit iets gebeurd.

XS4ALL zegt net neutraliteit hoog in het vaandel te hebben en alleen af te sluiten als er misbruik wordt geconstateerd, maar niets is minder waar. Met enige regelmaat voeren ze scans uit en indien ze iets constateren dat hun niet aanstaat gaat de verbinding acuut in quarantaine. Zonder waarschuwing vooraf en zonder dat er daadwerkelijk misbruik is geconstateerd.

Na afsluiten ben je aan de goden overgeleverd. De abuse afdeling zit inderdaad in een ivoren toren zoals hier eerder vermeldt is. Ze werken alleen tijdens kantooruren en dat je zakelijk in de problemen komt kan ze niks schelen. Pure arrogantie, zouden ze ook onbereikbaar zijn als er in het weekend een porno site geblokkeerd moet worden in opdracht van justitie?

Er zouden waarschuwingen verstuurt zijn zegt de helpdesk als je die, na lang wachten, aan de lijn krijgt. Naar een speciale mailbox die ze voor je aanmaken. Waarom heb ik contactgegevens ingevuld? Is dat alleen voor de administratie zodat ik wel op de hoogte ben van facturen?

De legitimiteit van de scans betwijfel ik. Ik lees regelmatig dat XS4ALL klanten afsluit vanwege scans. Maar zelf mogen ze het wel?
Ik vind het ook raar dat je schuldig bent zonder daadwerkelijk iets misdaan te hebben. Er heeft geen misbruik plaats gevonden via mijn internet verbinding.
XS4ALL maakt zich zorgen dat eventueel misbruik in de toekomst ten koste zou kunnen gaan van mijn bandbreedte. Ik heb 500 Mb, mag ik die aub gebruiken?

In twee weken tijd ben ik dus nu al drie dagen verstoken van internet.

Was deze review nuttig? 
Na 25 jaar UPC maar eens een overstap gemaakt naar XS4ALL.
Vol verwachting was ik gezien zij aangeschreven staan als de beste provider.
Het begon met de installatie. Die was erg knullig. De monteur een prima vent, was ZZP en gaf aan dat hij betaald werd om te zorgen dat XS4all werkt, maar als ik meer wilde er voor betaald moest worden. Bekabeld kon, langs de plinten, maar gezien ik die niet heb en de meterkast naast de keuken grenst, zou de kabel over de vloer van de keuken naar de woonkamer komen. Die heb ik dus zelf maar getrokken. Wel was voor meerprijs een draadloze verbinding mogelijk. Die meer optie gold voor alles wat ik vroeg. 4 ontvangers heb ik besteld maar mocht alles zelf doen.
Maar toen het eenmaal aangesloten was dan had je wel wat. Wat wel vervelend is, is dat Nederland 1 niet om aan te zien is, ik moet schakelen naar net 701 voor een HD zender, maar als ik echt kwaliteit wil, ik naar zender 661 moet. Zo kom ik ook wel aan de 150 kanalen. Echter XS4all bied meer. Een app waarmee je op je telefoon of tablet tv kan kijken, gids en opnemen. Helaas opnemen doet de app niet en als je buiten je wifi netwerk bent dan vervallen de overige opties ook.
Gelukkig krijg je gratis Spotify als nieuwe abonnee. Moet je wel een alles in 1 abonnement nemen. Dat ik 90 euro per maand betaal voor mijn abonnement tv en internet maakt niets uit. Regels zijn regels kreeg ik te horen bij de servicedesk, de nummer 1 helpdesk van Nederland.
Eind conclusie, na 1 dag van mijn nieuwe abonnement te mogen genieten na 25 jaar klant bij Ziggo, geeft aan dat het gras niet groener is bij de buurman. Maar alles werkt nog wel. We gaan het zien het komende jaar.
Gemiddelde score 
 
4.5
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
6.0
Geschreven door martin November 27, 2015

abonnement xs4all versus Ziggo

Na 25 jaar UPC maar eens een overstap gemaakt naar XS4ALL.
Vol verwachting was ik gezien zij aangeschreven staan als de beste provider.
Het begon met de installatie. Die was erg knullig. De monteur een prima vent, was ZZP en gaf aan dat hij betaald werd om te zorgen dat XS4all werkt, maar als ik meer wilde er voor betaald moest worden. Bekabeld kon, langs de plinten, maar gezien ik die niet heb en de meterkast naast de keuken grenst, zou de kabel over de vloer van de keuken naar de woonkamer komen. Die heb ik dus zelf maar getrokken. Wel was voor meerprijs een draadloze verbinding mogelijk. Die meer optie gold voor alles wat ik vroeg. 4 ontvangers heb ik besteld maar mocht alles zelf doen.
Maar toen het eenmaal aangesloten was dan had je wel wat. Wat wel vervelend is, is dat Nederland 1 niet om aan te zien is, ik moet schakelen naar net 701 voor een HD zender, maar als ik echt kwaliteit wil, ik naar zender 661 moet. Zo kom ik ook wel aan de 150 kanalen. Echter XS4all bied meer. Een app waarmee je op je telefoon of tablet tv kan kijken, gids en opnemen. Helaas opnemen doet de app niet en als je buiten je wifi netwerk bent dan vervallen de overige opties ook.
Gelukkig krijg je gratis Spotify als nieuwe abonnee. Moet je wel een alles in 1 abonnement nemen. Dat ik 90 euro per maand betaal voor mijn abonnement tv en internet maakt niets uit. Regels zijn regels kreeg ik te horen bij de servicedesk, de nummer 1 helpdesk van Nederland.
Eind conclusie, na 1 dag van mijn nieuwe abonnement te mogen genieten na 25 jaar klant bij Ziggo, geeft aan dat het gras niet groener is bij de buurman. Maar alles werkt nog wel. We gaan het zien het komende jaar.

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider