Fiber Nederland ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/79/14/d9/fiber-nederland-8-1411060573.png
 
3.4 (353)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Fiber Nederland glasvezel

Fiber Nederland, voorheen Fype, sluit jou aan op glasvezel en dat voor minder geld. Hoe dat kan? Fiber Nederland biedt jou de laagste-prijs-garantie en dat maakt internetten via glasvezel wel heel voordelig. Fiber Nederland glasvezel is tot 40% goedkoper en bied je ook nog eens goedkoper bellen, onbeperkt aantal televisies digitaal aansluiten en tot 10 x sneller internet. Dat is Fiber Nederland!

Bekijk nu hier alle Fiber Nederland glasvezel ervaringen van gebruikers die je al zijn voor gegaan bij het afsluiten van glasvezel. Een goed startpunt dus voor het kiezen van de juiste glasvezel provider. Heb jij zelf al Fiber Nederland ervaringen? Schrijf dan snel een korte review over jouw ervaringen en help andere met het maken van de juiste keuze!

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 353 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
3.4
Installatie 
 
3.4  (298)
Helpdesk 
 
2.4  (345)
Internet 
 
4.1  (292)
Bellen 
 
3.6  (238)
Digitale televisie 
 
3.4  (260)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
  • Helpdesk
  • Internet
  • Bellen
  • Digitale televisie
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
No internet for so long period !

I applied Fiber at 10, July to use the internet from 8, Aug 2017. But I still cannot use the internet at 7, Sep 2017. Fiber customer service do nothing but they say I have to wait and I cannot terminate the contract. It's horrible.
I hope no one use Fiber because no on face same horrible experience.
Thank you.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door JK Cho September 07, 2017

No internet

No internet for so long period !

I applied Fiber at 10, July to use the internet from 8, Aug 2017. But I still cannot use the internet at 7, Sep 2017. Fiber customer service do nothing but they say I have to wait and I cannot terminate the contract. It's horrible.
I hope no one use Fiber because no on face same horrible experience.
Thank you.

Was deze review nuttig? 
Als je eenmaal bent aangesloten relatief goed internet. Maar zorg dat je niet afhankelijk wordt van de klantenservice!

na verhuizing duurt het echt te lang (na 6 weken nog steeds niet aangesloten) zonder opgave van reden. Een 'storing' met het netwerkbeheer zou de oorzaak zijn...
Gemiddelde score 
 
5.0
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door J N Augustus 31, 2017

Geen aansluiting na verhuizing

Als je eenmaal bent aangesloten relatief goed internet. Maar zorg dat je niet afhankelijk wordt van de klantenservice!

na verhuizing duurt het echt te lang (na 6 weken nog steeds niet aangesloten) zonder opgave van reden. Een 'storing' met het netwerkbeheer zou de oorzaak zijn...

Was deze review nuttig? 
Deze provider is goedkoop, maar goedkoop is duurkoop in het geval van Fiber. Slecht service, klantonvriendelijk en je mag het allemaal zelf uitzoeken. Bedrijf harkt graag geld binnen met het leveren van een slechte dienstverlening.

- TV: regelmatig (3x per week) kastje resetten
- Internet: lage geknepen snelheid, bijna dagelijks modem resetten
- Helpdesk: diep en diep triest. Geen enige vorm van meedenken of naar een oplossing zoeken. Ze mogen alleen maar processen volgen en de klant stikt daardoor.
Gemiddelde score 
 
2.6
Installatie 
 
5.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
5.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Chris Augustus 30, 2017

Slechte service, slecht internet.

Deze provider is goedkoop, maar goedkoop is duurkoop in het geval van Fiber. Slecht service, klantonvriendelijk en je mag het allemaal zelf uitzoeken. Bedrijf harkt graag geld binnen met het leveren van een slechte dienstverlening.

- TV: regelmatig (3x per week) kastje resetten
- Internet: lage geknepen snelheid, bijna dagelijks modem resetten
- Helpdesk: diep en diep triest. Geen enige vorm van meedenken of naar een oplossing zoeken. Ze mogen alleen maar processen volgen en de klant stikt daardoor.

Was deze review nuttig? 
Ik ben zojuist verhuisd naar Nederland vanuit het Verenigd Koninkrijk, dus ik heb mijn recensie in het Engels geschreven en vertaald naar het Nederlands met behulp van Google translate.

Alsjeblieft, alsjeblieft, doe alsjeblieft niet met Fiber voor je internet - ze zijn gemakkelijk de meest onprofessionele, incompetente en onbeleefde bedrijf die ik ooit heb gehad. Hier is mijn verhaal: ze keken oorspronkelijk echt goed en waren redelijk geprijsd, zodat ik mezelf aan Fiber voor internet en telefoon meldde. Ik heb gekozen voor een verbindingsdatum, dat 4 weken was vanaf de datum waarop ik me inschreef, maar omdat we niet goed naar Nederland waren geweest, dacht ik dat dit goed zou zijn. De verbindingsdatum kwam en ging en nog steeds geen internet. Elke keer dat ik e-mail stelde of Fiber noemden, zeiden ze dat ik snel verbonden zou zijn maar de verbinding nooit kwam. Ik ben zelfstandig en werk thuis, dus het internet is cruciaal voor mijn werk.

Na 8 weken zei ik: "genoeg is genoeg, ik wil het contract annuleren", en dit is wanneer ze erg vies worden. Het gezegd hebbende dat ik het contract niet kon annuleren aangezien zij 3 maanden legaal had om me te verbinden, en als het niet gebeurde op 3 maanden, dan kon ik annuleren (de man op de telefoon zei: "Maak je geen zorgen, het is geen manier We zullen je in 3 maanden verbinden, we verbinden er op dit moment geen enkele aan!). Ze dreigden me met de terugvordering van de schuldbureaus als ik geannuleerd en over het algemeen extreem dreigend, onprofessioneel en onbeleefd waren. Uiteindelijk heeft iemand van Fiber gezegd dat we kunnen annuleren en ons een email versturen die dit bevestigt. 5 minuten later stuurden ze nog een e-mail en zeiden dat e-mail te negeren en dat zouden we inderdaad 3 maanden moeten wachten. Ik heb hier echt afgeschopt en zei dat het slecht is, we hebben het schriftelijk, zodat we het contract kunnen annuleren, zodat het contract wordt geannuleerd. Ze beweerden en beweerde dit, dat het een fout was en we moesten het contract eerbiedigen, maar uiteindelijk (na een aantal dagen) gaf in een gezegd dat we kunnen annuleren. Overigens kon ik niets vinden in het contract dat een maximale verbindingstijd geeft.

Ik dacht dat dit het einde zou zijn maar na het zeggen dat ze ons de verbindingsvergoeding en de eerste betaling binnen 7 dagen zouden terugbetalen, werd ik toen verteld dat ze wachten op de maximale wettelijke duur van de tijd om mij te betalen, dat is 56 dagen! Dit is alleen maar spijtig. Ik denk dat ik ongeveer 15 uur op de telefoon heb gewist en ze allemaal helemaal zonder e-mail stuurt. Nadat ik het Fibercontract had geannuleerd, hebben we de KPN opgeroepen, de volgende week een wifi router gekregen en waren enkele dagen daarna verbonden! Ik kan eerlijk niet geloven dat een bedrijf zoals Fiber nog steeds bestaat - niet lang hoop ik.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Paul Augustus 30, 2017

Het ergste bedrijf ooit?

Ik ben zojuist verhuisd naar Nederland vanuit het Verenigd Koninkrijk, dus ik heb mijn recensie in het Engels geschreven en vertaald naar het Nederlands met behulp van Google translate.

Alsjeblieft, alsjeblieft, doe alsjeblieft niet met Fiber voor je internet - ze zijn gemakkelijk de meest onprofessionele, incompetente en onbeleefde bedrijf die ik ooit heb gehad. Hier is mijn verhaal: ze keken oorspronkelijk echt goed en waren redelijk geprijsd, zodat ik mezelf aan Fiber voor internet en telefoon meldde. Ik heb gekozen voor een verbindingsdatum, dat 4 weken was vanaf de datum waarop ik me inschreef, maar omdat we niet goed naar Nederland waren geweest, dacht ik dat dit goed zou zijn. De verbindingsdatum kwam en ging en nog steeds geen internet. Elke keer dat ik e-mail stelde of Fiber noemden, zeiden ze dat ik snel verbonden zou zijn maar de verbinding nooit kwam. Ik ben zelfstandig en werk thuis, dus het internet is cruciaal voor mijn werk.

Na 8 weken zei ik: "genoeg is genoeg, ik wil het contract annuleren", en dit is wanneer ze erg vies worden. Het gezegd hebbende dat ik het contract niet kon annuleren aangezien zij 3 maanden legaal had om me te verbinden, en als het niet gebeurde op 3 maanden, dan kon ik annuleren (de man op de telefoon zei: "Maak je geen zorgen, het is geen manier We zullen je in 3 maanden verbinden, we verbinden er op dit moment geen enkele aan!). Ze dreigden me met de terugvordering van de schuldbureaus als ik geannuleerd en over het algemeen extreem dreigend, onprofessioneel en onbeleefd waren. Uiteindelijk heeft iemand van Fiber gezegd dat we kunnen annuleren en ons een email versturen die dit bevestigt. 5 minuten later stuurden ze nog een e-mail en zeiden dat e-mail te negeren en dat zouden we inderdaad 3 maanden moeten wachten. Ik heb hier echt afgeschopt en zei dat het slecht is, we hebben het schriftelijk, zodat we het contract kunnen annuleren, zodat het contract wordt geannuleerd. Ze beweerden en beweerde dit, dat het een fout was en we moesten het contract eerbiedigen, maar uiteindelijk (na een aantal dagen) gaf in een gezegd dat we kunnen annuleren. Overigens kon ik niets vinden in het contract dat een maximale verbindingstijd geeft.

Ik dacht dat dit het einde zou zijn maar na het zeggen dat ze ons de verbindingsvergoeding en de eerste betaling binnen 7 dagen zouden terugbetalen, werd ik toen verteld dat ze wachten op de maximale wettelijke duur van de tijd om mij te betalen, dat is 56 dagen! Dit is alleen maar spijtig. Ik denk dat ik ongeveer 15 uur op de telefoon heb gewist en ze allemaal helemaal zonder e-mail stuurt. Nadat ik het Fibercontract had geannuleerd, hebben we de KPN opgeroepen, de volgende week een wifi router gekregen en waren enkele dagen daarna verbonden! Ik kan eerlijk niet geloven dat een bedrijf zoals Fiber nog steeds bestaat - niet lang hoop ik.

Was deze review nuttig? 
Al een aantal dagen geen internet/telefonie/tv. Verschillende medewerkers aan de telefoon gehad. We sturen een mail, dat bestand moet u even downloaden. Wat?! We hebben geen internet. Gaat u maar even naar de buren of supermarkt kunt u vast wel even via de WIFI. Uiteindelijk door een onafhankelijk iemand na laten kijken, de router is kapot. Ze willen geen nieuwe opsturen omdat eerst de storingsdienst moet bepalen als dit wel het geval is. Dit kan nog enige tijd duren. Medewerkers die domme antwoorden of geen antwoorden geven. Ze geven zelf ook aan dat ze geen diepgaande kennis hebben en dit alleen de storingsdienst weet. Hele slechte service.
Gemiddelde score 
 
1.8
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
2.0
Bellen 
 
3.0
Digitale televisie 
 
2.0
Geschreven door K. Augustus 21, 2017

Hele slechte service

Al een aantal dagen geen internet/telefonie/tv. Verschillende medewerkers aan de telefoon gehad. We sturen een mail, dat bestand moet u even downloaden. Wat?! We hebben geen internet. Gaat u maar even naar de buren of supermarkt kunt u vast wel even via de WIFI. Uiteindelijk door een onafhankelijk iemand na laten kijken, de router is kapot. Ze willen geen nieuwe opsturen omdat eerst de storingsdienst moet bepalen als dit wel het geval is. Dit kan nog enige tijd duren. Medewerkers die domme antwoorden of geen antwoorden geven. Ze geven zelf ook aan dat ze geen diepgaande kennis hebben en dit alleen de storingsdienst weet. Hele slechte service.

Was deze review nuttig? 
Klantenservice medewerkers liegen 1st over een netwerkbeheerders probleem waardoor ik niet aangesloten kan worden, maar nu hebben ze ineens een achterstand met nieuwe aansluitingen en wacht al 3 weken. Tot op heden niets van ze ontvangen.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Maarten Augustus 19, 2017

Waardeloos bedrijf, klantenserveice is een verschrikking

Klantenservice medewerkers liegen 1st over een netwerkbeheerders probleem waardoor ik niet aangesloten kan worden, maar nu hebben ze ineens een achterstand met nieuwe aansluitingen en wacht al 3 weken. Tot op heden niets van ze ontvangen.

Was deze review nuttig? 
Een half jaar naar dato geconfronteerd met kosten voor het zogenaamd niet hebben aangetoond van het retourneren van apparatuur na overstap.
Gemiddelde score 
 
5.5
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
7.0
Digitale televisie 
 
7.0
Geschreven door marc Augustus 18, 2017

slecht customercare

Een half jaar naar dato geconfronteerd met kosten voor het zogenaamd niet hebben aangetoond van het retourneren van apparatuur na overstap.

Was deze review nuttig? 
Per begin juli ben ik twee deuren naar rechts verhuisd. De internetprovider heb ik op 16 juni reeds op de hoogte gesteld van de verhuizing. Tot op heden (14 augustus) heb ik nog geen internet. Fiber geeft aan dat de netwerkbeheerder de verbinding nog niet vrij geeft. Op het oude adres geen slechte ervaring met Fiber. De wachtmuziek is wel bijzonder slecht maar daar zijn ze niet uniek in. Alleen duurt het nu al wel erg lang en kan Fiber niets anders dan zeggen dat ik nog even geduld moet hebben. Inmiddels een aangetekende ingebrekestelling verstuurd om of te ontbinden of de zaak alsnog voor elkaar te krijgen. Veel gedoe voor een beetje internet.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door P. Augustus 14, 2017

N.a. verhuizing geen internet

Per begin juli ben ik twee deuren naar rechts verhuisd. De internetprovider heb ik op 16 juni reeds op de hoogte gesteld van de verhuizing. Tot op heden (14 augustus) heb ik nog geen internet. Fiber geeft aan dat de netwerkbeheerder de verbinding nog niet vrij geeft. Op het oude adres geen slechte ervaring met Fiber. De wachtmuziek is wel bijzonder slecht maar daar zijn ze niet uniek in. Alleen duurt het nu al wel erg lang en kan Fiber niets anders dan zeggen dat ik nog even geduld moet hebben. Inmiddels een aangetekende ingebrekestelling verstuurd om of te ontbinden of de zaak alsnog voor elkaar te krijgen. Veel gedoe voor een beetje internet.

Was deze review nuttig? 
De slechtste aanbieder glasvezel met de slechtste hulp, domme antwoorden, geen monteur sturen om de router te vervangen.
Een medewerker van de fiber calldesk adviseerde zelfs op de laptop te kijken. Wat heb je daaraan om te kijken als je geen internet hebt? Niets dus.
Kijk bij andere providers, bijvoorbeeld KPN.
Leveren wanprestaties, nemen gesprekken op zinder toestemming, daar is geen keuze in, dit zou om " kwaliteitsdoeleinden" zijn. Kwaliteit? Ver te zoeken.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door R. Augustus 02, 2017

Waardeloos

De slechtste aanbieder glasvezel met de slechtste hulp, domme antwoorden, geen monteur sturen om de router te vervangen.
Een medewerker van de fiber calldesk adviseerde zelfs op de laptop te kijken. Wat heb je daaraan om te kijken als je geen internet hebt? Niets dus.
Kijk bij andere providers, bijvoorbeeld KPN.
Leveren wanprestaties, nemen gesprekken op zinder toestemming, daar is geen keuze in, dit zou om " kwaliteitsdoeleinden" zijn. Kwaliteit? Ver te zoeken.

Was deze review nuttig? 
ik kan een boek schrijven maar de conclusie, doe het gewoon niet... ze zijn duur, leveren slechte kwaliteit en kwantiteit. veel storingen in TV signaal. waardeloze hardware die je gedwongen moet gebruiken ( wifi bereik is nog geen 5 meter en eigen router niet mogelijk ). een organisatie die niet om klanten geeft en op elke vraag en klacht die ik in heb gediend een dom of geen antwoord geeft. dwingt mensen met een jaar contract om 13 maanden af te nemen want "u begon op de eerste van de maand dus mogen we leveren t/m de eerst van de maand en in de kleine lettertjes staat dat we dan de maand mogen volmaken" en dan als afsluiter mijn internet wat betaald is t/m de 31ste van de maand gewoon smiddags die dag afsluiten want waarom zou je de hele dag vol maken?

rampzalige ervaring, nooit weer, dat dit bedrijf nog niet failliet is is een godswonder....
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Nico Juli 31, 2017

doe het gewoon niet.. nooit... rampzalig bedrijf

ik kan een boek schrijven maar de conclusie, doe het gewoon niet... ze zijn duur, leveren slechte kwaliteit en kwantiteit. veel storingen in TV signaal. waardeloze hardware die je gedwongen moet gebruiken ( wifi bereik is nog geen 5 meter en eigen router niet mogelijk ). een organisatie die niet om klanten geeft en op elke vraag en klacht die ik in heb gediend een dom of geen antwoord geeft. dwingt mensen met een jaar contract om 13 maanden af te nemen want "u begon op de eerste van de maand dus mogen we leveren t/m de eerst van de maand en in de kleine lettertjes staat dat we dan de maand mogen volmaken" en dan als afsluiter mijn internet wat betaald is t/m de 31ste van de maand gewoon smiddags die dag afsluiten want waarom zou je de hele dag vol maken?

rampzalige ervaring, nooit weer, dat dit bedrijf nog niet failliet is is een godswonder....

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider