Fiber Nederland ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/79/14/d9/fiber-nederland-8-1411060573.png
 
3.1 (424)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Fiber Nederland glasvezel

Fiber Nederland, voorheen Fype, sluit jou aan op glasvezel en dat voor minder geld. Hoe dat kan? Fiber Nederland biedt jou de laagste-prijs-garantie en dat maakt internetten via glasvezel wel heel voordelig. Fiber Nederland glasvezel is tot 40% goedkoper en bied je ook nog eens goedkoper bellen, onbeperkt aantal televisies digitaal aansluiten en tot 10 x sneller internet. Dat is Fiber Nederland!

Bekijk nu hier alle Fiber Nederland glasvezel ervaringen van gebruikers die je al zijn voor gegaan bij het afsluiten van glasvezel. Een goed startpunt dus voor het kiezen van de juiste glasvezel provider. Heb jij zelf al Fiber Nederland ervaringen? Schrijf dan snel een korte review over jouw ervaringen en help andere met het maken van de juiste keuze!

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 424 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
3.1
Installatie 
 
3.1  (361)
Helpdesk 
 
2.2  (415)
Internet 
 
3.7  (356)
Bellen 
 
3.2  (288)
Digitale televisie 
 
3.1  (316)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
  • Helpdesk
  • Internet
  • Bellen
  • Digitale televisie
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Ik zat bij fiber en kreeg opeens een modem van online thuisgestuurd , bleek ik door fiber overgezet te zijn. Normale communicatie bleek tevens niet mogelijk. Toen maar overgestapt op KPN en tegen fiber gezegd dat ze het maar verder voor de rechter moesten gaan uitzoeken. Toen werd het stil bij die snotneuzen en nooit meer wat van gehoord. Mijn tip blijf ver weg bij die rare club en zoek een ander!!!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Frans Boot Januari 17, 2020

Vreemd bedrijf

Ik zat bij fiber en kreeg opeens een modem van online thuisgestuurd , bleek ik door fiber overgezet te zijn. Normale communicatie bleek tevens niet mogelijk. Toen maar overgestapt op KPN en tegen fiber gezegd dat ze het maar verder voor de rechter moesten gaan uitzoeken. Toen werd het stil bij die snotneuzen en nooit meer wat van gehoord. Mijn tip blijf ver weg bij die rare club en zoek een ander!!!

Was deze review nuttig? 
Tja. Wat maakt het nog uit tegenwoordig? Al die internet providers, een pot nat. Toch?

Deze hoef ik in ieder geval niet meer. Ik ben er na bijna een jaar gelukkig vanaf. Wat ging er mis?

Telefoon heeft nooit goed gewerkt. Uitgaand bellen ging prima, zelf was ik de helft van de tijd onbereikbaar. Veel geduld gehad, periodiek gebeld, werd aan het lijntje gehouden, "men is er mee bezig", maand na maand na maand. Geen voorstel, gewoon doorfactureren, je moet er telkens zelf weer achteraan en je tandenknarsend de wachttijd laten welgevallen die vaak akelig lang was.

Er wordt geen mailbox beschikbaar gesteld. Email moet je zelf regelen. Vooruit maar, ik heb zelf een mail server en voor 10 Euro per jaar een aparte email provider. Maar, men blokkeert doodleuk port 25 dus je komt niet zomaar naar buiten met je mail server. Relay dan maar naar de externe mail provider. Dat ging een poosje goed tot dat niet meer geaccepteerd werd vanwege spamwerende maatregelen. Men wilde opeens een reverse lookup zien slagen, anders werd je niet meer bediend. Fair enough, maar dan moet Fiber als eigenaar van het IP adres voor mij een PTR record maken op hun name server. Probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen via de helpdesk. Kansloos. Men weet niks, kan niks, zegt het uit te gaan zoeken en terug te zullen bellen en doet dat niet.

Dan, ik zou een vast IP adres hebben. Expliciet om gevraagd. "Ja, het is vast, dat verandert niet". Dat ging een paar maanden goed. Daarna is het twee keer zonder notificatie veranderd. Ik kreeg dan bounce-berichten omdat ik GMail doorkop naar mijn eigen domein. De eerste keer ben ik nog wel twee weken zoet geweest voor ik begreep wat het probleem was en dat ik mijn DNS records moest aanpassen. Als je niet zo'n forward hebt ingesteld bij GMail denk je na een maand "het is wel rustig met de email de laatste tijd."

TV was het enige waar ik na wat aanloopproblemen tevreden over was (het TV-kastje moet op een eigen ethernet port van de FritzBox anders werkt de QoS niet, die je sowieso nog zelf in moet stellen, en staat je beeld stil als je computer wat gaat downloaden). Verder een grote lijdensweg. Factureren kunnen ze wel goed, vooral de eerste masnden. Allerlei onverwachte opstartkosten, voor elk detail sturen ze een vette factuur. Als je vergelijkt op basis van wat er aangeprezen wordt lijkt het relatief goedkoop maar dat valt vies tegen. Je hebt er een hoop werk aan en je ergert je rot.

Gemiddelde score 
 
3.4
Installatie 
 
5.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
2.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
7.0
Geschreven door Martin December 02, 2019

Zwaar waardeloos

Tja. Wat maakt het nog uit tegenwoordig? Al die internet providers, een pot nat. Toch?

Deze hoef ik in ieder geval niet meer. Ik ben er na bijna een jaar gelukkig vanaf. Wat ging er mis?

Telefoon heeft nooit goed gewerkt. Uitgaand bellen ging prima, zelf was ik de helft van de tijd onbereikbaar. Veel geduld gehad, periodiek gebeld, werd aan het lijntje gehouden, "men is er mee bezig", maand na maand na maand. Geen voorstel, gewoon doorfactureren, je moet er telkens zelf weer achteraan en je tandenknarsend de wachttijd laten welgevallen die vaak akelig lang was.

Er wordt geen mailbox beschikbaar gesteld. Email moet je zelf regelen. Vooruit maar, ik heb zelf een mail server en voor 10 Euro per jaar een aparte email provider. Maar, men blokkeert doodleuk port 25 dus je komt niet zomaar naar buiten met je mail server. Relay dan maar naar de externe mail provider. Dat ging een poosje goed tot dat niet meer geaccepteerd werd vanwege spamwerende maatregelen. Men wilde opeens een reverse lookup zien slagen, anders werd je niet meer bediend. Fair enough, maar dan moet Fiber als eigenaar van het IP adres voor mij een PTR record maken op hun name server. Probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen via de helpdesk. Kansloos. Men weet niks, kan niks, zegt het uit te gaan zoeken en terug te zullen bellen en doet dat niet.

Dan, ik zou een vast IP adres hebben. Expliciet om gevraagd. "Ja, het is vast, dat verandert niet". Dat ging een paar maanden goed. Daarna is het twee keer zonder notificatie veranderd. Ik kreeg dan bounce-berichten omdat ik GMail doorkop naar mijn eigen domein. De eerste keer ben ik nog wel twee weken zoet geweest voor ik begreep wat het probleem was en dat ik mijn DNS records moest aanpassen. Als je niet zo'n forward hebt ingesteld bij GMail denk je na een maand "het is wel rustig met de email de laatste tijd."

TV was het enige waar ik na wat aanloopproblemen tevreden over was (het TV-kastje moet op een eigen ethernet port van de FritzBox anders werkt de QoS niet, die je sowieso nog zelf in moet stellen, en staat je beeld stil als je computer wat gaat downloaden). Verder een grote lijdensweg. Factureren kunnen ze wel goed, vooral de eerste masnden. Allerlei onverwachte opstartkosten, voor elk detail sturen ze een vette factuur. Als je vergelijkt op basis van wat er aangeprezen wordt lijkt het relatief goedkoop maar dat valt vies tegen. Je hebt er een hoop werk aan en je ergert je rot.

Was deze review nuttig? 
Fiber is echt zwaar kut . Geen internet aansluiten en toch 500 euro boete in rekening brengen omdat er na verloop vam tijd (omdat fiber echt npoit iets leverde) naar KPN is gegaan. Blijf weg bij deze oplichters!!!!!!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Marco September 28, 2019

Super super super slecht KUT bedrijf!!!!??????

Fiber is echt zwaar kut . Geen internet aansluiten en toch 500 euro boete in rekening brengen omdat er na verloop vam tijd (omdat fiber echt npoit iets leverde) naar KPN is gegaan. Blijf weg bij deze oplichters!!!!!!

Was deze review nuttig? 
Dit bedrijf is werkelijk verschrikkelijk. Al een half jaar bellen wij (en ook onze buren) wekelijks naar Fiber. Half februari zijn de kabels gelegd. Tijdens het eerste telefoontje werd er verteld dat ik niet hoefde te bellen, alles zou vanzelf geregeld worden.
Nu een half jaar later is er nog niets geregeld. Verschillende middagen thuis gezeten voor een monteur, wachttijden aan de telefoon minstens 20 minuten. De medewerkers hebben geen idee waar ze het over hebben. En als ik na een half jaar vraag om door verbonden te worden met een leidinggevende wordt er gezegd dat er geen telefoonlijsten zijn. Ook geen e-mailadressen overigens. Een brief schrijven heeft ook geen zin, het hoofdkantoor van Fiber zit ergens in Hilversum, maar ze zijn overgenomen door TelePlaza. Die mij ook niet zullen helpen, volgens de medewerker. Hij ziet het nut niet dat iemand mij belt of mailt en geeft aan het gesprek vervelend te vinden. Ik geef aan dat ik mij na een half jaar wachten en bellen nog veel vervelender voel. En ondertussen wel verschillende malen geld afschrijven, wat ik ondertussen gestorneerd heb. Nooit aan beginnen dus.

Gemiddelde score 
 
1.3
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Marijke Augustus 20, 2019

Dramatisch

Dit bedrijf is werkelijk verschrikkelijk. Al een half jaar bellen wij (en ook onze buren) wekelijks naar Fiber. Half februari zijn de kabels gelegd. Tijdens het eerste telefoontje werd er verteld dat ik niet hoefde te bellen, alles zou vanzelf geregeld worden.
Nu een half jaar later is er nog niets geregeld. Verschillende middagen thuis gezeten voor een monteur, wachttijden aan de telefoon minstens 20 minuten. De medewerkers hebben geen idee waar ze het over hebben. En als ik na een half jaar vraag om door verbonden te worden met een leidinggevende wordt er gezegd dat er geen telefoonlijsten zijn. Ook geen e-mailadressen overigens. Een brief schrijven heeft ook geen zin, het hoofdkantoor van Fiber zit ergens in Hilversum, maar ze zijn overgenomen door TelePlaza. Die mij ook niet zullen helpen, volgens de medewerker. Hij ziet het nut niet dat iemand mij belt of mailt en geeft aan het gesprek vervelend te vinden. Ik geef aan dat ik mij na een half jaar wachten en bellen nog veel vervelender voel. En ondertussen wel verschillende malen geld afschrijven, wat ik ondertussen gestorneerd heb. Nooit aan beginnen dus.

Was deze review nuttig? 
al weken geen internet tv en telefoon.
Fiber schijnt mij doorverkocht te hebben aan online en online weet van niets
als ik wil opzeggen bij fiber zeggen ze dat ik bij online moet zijn
als ik online bel zeggen ze dat ik geen klant bij hun ben.
Waar ze wel goed in zijn, is facturen en aanmaningen sturen omdat de betaling stop gezet heb omdat er niets geleverd wordt.
Mijn advies: zoek aan andere provider
Gemiddelde score 
 
1.4
Installatie 
 
3.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door eshuis Juli 16, 2019

waardfeloos

al weken geen internet tv en telefoon.
Fiber schijnt mij doorverkocht te hebben aan online en online weet van niets
als ik wil opzeggen bij fiber zeggen ze dat ik bij online moet zijn
als ik online bel zeggen ze dat ik geen klant bij hun ben.
Waar ze wel goed in zijn, is facturen en aanmaningen sturen omdat de betaling stop gezet heb omdat er niets geleverd wordt.
Mijn advies: zoek aan andere provider

Was deze review nuttig? 
Ik heb zelden zo'n slechte organisatie meegemaakt. Per 21 mei ben ik klant bij Fiber. Het is nu 3 juli en heb nog steeds geen internet en digitale tv. Ik heb Fiber inmiddels al 6 keer gebeld. Ik krijg dan te horen dat de 2e lijn het moet goedkeuren. Daarna hoor je niets. Je moet er altijd zelf achteraan. Ik ga mijn rechtsbijstandsverzekering opdracht geven om te proberen het contract te laten ontbinden.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Joost Juli 03, 2019

Dramatisch bedrijf

Ik heb zelden zo'n slechte organisatie meegemaakt. Per 21 mei ben ik klant bij Fiber. Het is nu 3 juli en heb nog steeds geen internet en digitale tv. Ik heb Fiber inmiddels al 6 keer gebeld. Ik krijg dan te horen dat de 2e lijn het moet goedkeuren. Daarna hoor je niets. Je moet er altijd zelf achteraan. Ik ga mijn rechtsbijstandsverzekering opdracht geven om te proberen het contract te laten ontbinden.

Was deze review nuttig? 
Waardeloos. Trap niet in de mooie verkooppraatjes of frisse website!
Het lijkt wel alsof tien minuten wachttijd standaard ingesteld is. Vaak wordt stipt hierna opgenomen. Enkele medewerkers zijn zó arrogant en bijdehand, ze doen niet eens moeite om je te helpen. Opzeggen kan vaak ook niet door hun vage regeltjes, en neem je de extra kosten maar voor lief en stap je over, blijkt dat ze de lijn ook nog "gekaapt" hebben en andere providers ook niets kunnen. Ze doen alsof ze ik weet niet hoe groot zijn, maar volgens mij blijft er geen klant meer over. Het is zowel administratief als technisch één grote bende.
Ik heb verschillende mensen gesproken met dezelfde ervaringen en hieronder te lezen blijken wij niet de enige te zijn. Een provider met een beetje service, doet in ieder geval zijn best om op deze berichten te reageren. Ik ben er gelukkig afgekomen, en iedereen die nog Fiber heeft praat ik om. Het management daar moet zich schamen!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Jan Juni 24, 2019

Dat zoiets bestaat in Nederland

Waardeloos. Trap niet in de mooie verkooppraatjes of frisse website!
Het lijkt wel alsof tien minuten wachttijd standaard ingesteld is. Vaak wordt stipt hierna opgenomen. Enkele medewerkers zijn zó arrogant en bijdehand, ze doen niet eens moeite om je te helpen. Opzeggen kan vaak ook niet door hun vage regeltjes, en neem je de extra kosten maar voor lief en stap je over, blijkt dat ze de lijn ook nog "gekaapt" hebben en andere providers ook niets kunnen. Ze doen alsof ze ik weet niet hoe groot zijn, maar volgens mij blijft er geen klant meer over. Het is zowel administratief als technisch één grote bende.
Ik heb verschillende mensen gesproken met dezelfde ervaringen en hieronder te lezen blijken wij niet de enige te zijn. Een provider met een beetje service, doet in ieder geval zijn best om op deze berichten te reageren. Ik ben er gelukkig afgekomen, en iedereen die nog Fiber heeft praat ik om. Het management daar moet zich schamen!

Was deze review nuttig? 
I have unfortunately been a customer with Fiber for over 2 years now and regret being with them. If you ever have a chance to decide upfront don't ever go with them, you are only lucky till something goes bad with your system, once you have a problem there is the end of it, you have zero customer service response from Fiber and it's very difficult to get a solution for the problem from them, better than regret later. I have been desperately trying to get my internet problem resolved for the past 4 days but without any help. Just pathetic service never go for them.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Vijay Juni 06, 2019

Pathetic customer service

I have unfortunately been a customer with Fiber for over 2 years now and regret being with them. If you ever have a chance to decide upfront don't ever go with them, you are only lucky till something goes bad with your system, once you have a problem there is the end of it, you have zero customer service response from Fiber and it's very difficult to get a solution for the problem from them, better than regret later. I have been desperately trying to get my internet problem resolved for the past 4 days but without any help. Just pathetic service never go for them.

Was deze review nuttig? 
Bedrijf heeft het niveau van UPC zo'n 15 jaar geleden.
Onbeschofte helpdesk, dat is echt niet normaal. Klanten vinden ze lastig en vervelend.
Apparatuur is gedateerd, modem uit 2013 zonder 5gHZ.
En dan dat TV kastje... Niet te doen.
Traag, je kan geen zenders sorteren, favorieten werkt ook voor geen meter.
Mijn RaspberryPi 1 is 500x sneller.
En die app heeft 3 jaar geen update gehad en zit vol bugs. Met Chromecast crasht het constant. Logt steeds en je kan dan alleen inloggenndoor op je TV een code te genereren. Zo kan je eindeloos doorgaan. Waardeloos prutsbedrijf
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Rick Juni 01, 2019

Niet serieus te nemen dit bedrijf

Bedrijf heeft het niveau van UPC zo'n 15 jaar geleden.
Onbeschofte helpdesk, dat is echt niet normaal. Klanten vinden ze lastig en vervelend.
Apparatuur is gedateerd, modem uit 2013 zonder 5gHZ.
En dan dat TV kastje... Niet te doen.
Traag, je kan geen zenders sorteren, favorieten werkt ook voor geen meter.
Mijn RaspberryPi 1 is 500x sneller.
En die app heeft 3 jaar geen update gehad en zit vol bugs. Met Chromecast crasht het constant. Logt steeds en je kan dan alleen inloggenndoor op je TV een code te genereren. Zo kan je eindeloos doorgaan. Waardeloos prutsbedrijf

Was deze review nuttig? 
Wij hebben al 16 maanden geen internet en zijn ondertussen bijna een jaar bezig met het contract te ontbinden. ondertussen blijft fiber geld van mijn rekening schrijven.

Inmiddels zelfs een incassobureau

het mooiste van alles is zojuist weer gebeld en fiber geef zelf aan dat wij inderdaad de modem al 16 maanden niet gebruiken, wij meerdere malen hebben gebeld voor opzegging en dat eind vorig jaar dit inderdaad opgezegd is maar zij dit niet konden verwerken.

GROOTSTE OPLICHTERS VAN NEDERLAND!
Gemiddelde score 
 
2.0
Installatie 
 
6.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Nico April 29, 2019

Grootste oplichters van nederland al 16 maanden aan betalen voor niks

Wij hebben al 16 maanden geen internet en zijn ondertussen bijna een jaar bezig met het contract te ontbinden. ondertussen blijft fiber geld van mijn rekening schrijven.

Inmiddels zelfs een incassobureau

het mooiste van alles is zojuist weer gebeld en fiber geef zelf aan dat wij inderdaad de modem al 16 maanden niet gebruiken, wij meerdere malen hebben gebeld voor opzegging en dat eind vorig jaar dit inderdaad opgezegd is maar zij dit niet konden verwerken.

GROOTSTE OPLICHTERS VAN NEDERLAND!

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider