Caiway glasvezel ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/6f/f6/11/caiway-glasvezel-14-1411060791.png
 
5.6 (99)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Caiway glasvezel

Caiway is de merknaam waaronder CAIW digitale radio- en televisie, internet en telefonie levert aan consumenten. Was Caiway voorheen alleen actief op de kabel, nu is er ook Caiway glasvezel. Met een Alles-in-1 Glas pakket beschik je over uitgebreide mogelijkheden die glasvezel te bieden heeft. Met snelheden variërend van 150 tot 300 Mbit/sec. Live tv pauzeren, Video on Demand en Programma Gemist, het moet allemaal mogelijk zijn met deze nieuwe dienst van Caiway.

Je leest hier alle Caiway glasvezel ervaringen van gebruikers die je al zijn voor gegaan bij het afsluiten van glasvezel. Een goed startpunt dus voor het kiezen van de juiste glasvezel aanbieder. Heb jij zelf al Caiway glasvezel ervaringen? Schrijf dan snel een korte review over jouw ervaringen en help andere met het maken van de juiste keuze!

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 99 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
5.6
Installatie 
 
6.3  (87)
Helpdesk 
 
4.5  (86)
Internet 
 
5.5  (90)
Bellen 
 
6.2  (65)
Digitale televisie 
 
5.6  (80)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
  • Helpdesk
  • Internet
  • Bellen
  • Digitale televisie
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
We hebben bij Caiway al jaren een glasvezel abonnement, maar ook al vanaf het begin problemen met de bij geleverde draadloze router van het merk Sitecom. Bij de informatie aanvraag heb aangegeven dat we 2 etages hebben met op zolder ook een computer. Geadviseerd werd om dan met 2 routers te werken. Zowel 1 beneden en 1 boven op zolder. Bij het pakket heb ik gelijk een 2e extra router aangeschaft Zodat er door het hele huis goede WiFi is. . Maar regelmatig was de WiFi verbinding verbroken. Veel over gebeld en na resetten werkte het weer een poosje. Kamer vlak boven de draadloze router heeft geen of slechte WiFi. De 1e nieuwe router ging steeds vaker uitvallen waarna we de reserve hebben geplaatst. Deze viel constant uit. Op advies van Caiway diverse instellingen verricht, maar steeds wordt je aan het lijntje gehouden met het verhaal dat alles in orde moet zijn en het echt niet aan de apparatuur ligt. Uren aan de telefoon gezeten. Officiële klacht ingediend, mail gekregen met wederom te resetten, wederom gebeld met technische dienst en deze gaf aan dat de bijgeleverde Sitecom router vanaf het begin niet goed zijn geweest, ze onder steunen geen 2e router, te zwak signaal en gaan snel kapot. Ik blijk verkeerd geadviseerd te zijn bij aanschaf abonnement. Wil ik een goed werkend WiFi ontvangst hebben in huis dan adviseert de helpdesk mij om zelf een nieuwe router aan te schaffen van een ander merk. Legde uit dat ik bij aanschaf nog een extra nieuwe Sitecom router had aangeschaft die binnen een paar weken ook weigerde. Zou deze dan graag vergoed zien maar daar viel niet over te praten. Ook geen tegemoet koming. Caiway verkoopt een compleet product maar als je er gebruik van wilt maken dan zal je zelf extra en dubbel moeten investeren om het goed te laten werken.Voorheen jaren gebruik gemaakt van andere provider met modem en router in 1. Nooit storingen gehad. Diverse providers werken niet met een losse router maar is alles in 1. Gaat er iets kapot wordt het vervangen. En zo hoort het. Ben nu aan het kijken naar andere provider want wil van deze ergenis af. Genoeg aan het lijntje gehouden.
Op het helemaal geen internet meer. Gebeld over compensatie, die wordt niet gegeven.
Ze willen wel een kleine compensatie geven over de bijgeleverde draadloze router maar van de defecte extra geleverde niets. Terwijl ze toegeven dat ze nooit goed hebben kunnen functioneren. Wederom klacht ingediend. Bericht gehad na 2 dagen van de Caiway dat de klacht over ongeveer 6 dagen behandeld zal worden.

Gr Endhoven
Gemiddelde score 
 
1.3
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
2.0
Geschreven door Endhoven - Renstec Augustus 16, 2017

Slechte internet, WiFi valt uit

We hebben bij Caiway al jaren een glasvezel abonnement, maar ook al vanaf het begin problemen met de bij geleverde draadloze router van het merk Sitecom. Bij de informatie aanvraag heb aangegeven dat we 2 etages hebben met op zolder ook een computer. Geadviseerd werd om dan met 2 routers te werken. Zowel 1 beneden en 1 boven op zolder. Bij het pakket heb ik gelijk een 2e extra router aangeschaft Zodat er door het hele huis goede WiFi is. . Maar regelmatig was de WiFi verbinding verbroken. Veel over gebeld en na resetten werkte het weer een poosje. Kamer vlak boven de draadloze router heeft geen of slechte WiFi. De 1e nieuwe router ging steeds vaker uitvallen waarna we de reserve hebben geplaatst. Deze viel constant uit. Op advies van Caiway diverse instellingen verricht, maar steeds wordt je aan het lijntje gehouden met het verhaal dat alles in orde moet zijn en het echt niet aan de apparatuur ligt. Uren aan de telefoon gezeten. Officiële klacht ingediend, mail gekregen met wederom te resetten, wederom gebeld met technische dienst en deze gaf aan dat de bijgeleverde Sitecom router vanaf het begin niet goed zijn geweest, ze onder steunen geen 2e router, te zwak signaal en gaan snel kapot. Ik blijk verkeerd geadviseerd te zijn bij aanschaf abonnement. Wil ik een goed werkend WiFi ontvangst hebben in huis dan adviseert de helpdesk mij om zelf een nieuwe router aan te schaffen van een ander merk. Legde uit dat ik bij aanschaf nog een extra nieuwe Sitecom router had aangeschaft die binnen een paar weken ook weigerde. Zou deze dan graag vergoed zien maar daar viel niet over te praten. Ook geen tegemoet koming. Caiway verkoopt een compleet product maar als je er gebruik van wilt maken dan zal je zelf extra en dubbel moeten investeren om het goed te laten werken.Voorheen jaren gebruik gemaakt van andere provider met modem en router in 1. Nooit storingen gehad. Diverse providers werken niet met een losse router maar is alles in 1. Gaat er iets kapot wordt het vervangen. En zo hoort het. Ben nu aan het kijken naar andere provider want wil van deze ergenis af. Genoeg aan het lijntje gehouden.
Op het helemaal geen internet meer. Gebeld over compensatie, die wordt niet gegeven.
Ze willen wel een kleine compensatie geven over de bijgeleverde draadloze router maar van de defecte extra geleverde niets. Terwijl ze toegeven dat ze nooit goed hebben kunnen functioneren. Wederom klacht ingediend. Bericht gehad na 2 dagen van de Caiway dat de klacht over ongeveer 6 dagen behandeld zal worden.

Gr Endhoven

Was deze review nuttig? 
Ik heb het 3-1 snel pakket, haal op mijn PC keurig 600/600 (vaak net iets sneller) en, de installatie was super simpel. 2x contact gehad met de klanten service (via Twitter) en werd allebei de keren binnen een uur keurig geholpen met prima advies om verder te komen.
Gemiddelde score 
 
10.0
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Peter den Hartog Augustus 12, 2017

Prima ervaring

Ik heb het 3-1 snel pakket, haal op mijn PC keurig 600/600 (vaak net iets sneller) en, de installatie was super simpel. 2x contact gehad met de klanten service (via Twitter) en werd allebei de keren binnen een uur keurig geholpen met prima advies om verder te komen.

Was deze review nuttig? 
Ik heb glasvezel in het buitengebied en 2 aansluiting op mijn adres besteld. Caiway wist zowel de aanvraag via internet als ook het aanvraagformulier via een medewerkster kwijt te raken. Vervolgens werd er daardoor maar een vezel aangelegd. Dat is nu anderhalf jaar geleden en de 2e vezel ligt er nog niet. Ik heb continu gebeld en telkens werd me verzekerd dat alles opgelost zou worden. Blijkbaar heeft Caiway haar administratie niet op orde. Nu is weer het vaste nummer op de verkeerde aansluiting geporteerd terwijl ik uitgebreid met een medewerker dit had doorgenomen. Ik heb ooit cursus gegeven bij Caiway en had toen een goede indruk. Eerlijk gezegd kan ik dit bedrijf nu aan niemand aanbevelen; wat een waardeloze club.
Gemiddelde score 
 
3.5
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
6.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
6.0
Geschreven door Arjen Sinnema April 22, 2017

Caiway.. no way

Ik heb glasvezel in het buitengebied en 2 aansluiting op mijn adres besteld. Caiway wist zowel de aanvraag via internet als ook het aanvraagformulier via een medewerkster kwijt te raken. Vervolgens werd er daardoor maar een vezel aangelegd. Dat is nu anderhalf jaar geleden en de 2e vezel ligt er nog niet. Ik heb continu gebeld en telkens werd me verzekerd dat alles opgelost zou worden. Blijkbaar heeft Caiway haar administratie niet op orde. Nu is weer het vaste nummer op de verkeerde aansluiting geporteerd terwijl ik uitgebreid met een medewerker dit had doorgenomen. Ik heb ooit cursus gegeven bij Caiway en had toen een goede indruk. Eerlijk gezegd kan ik dit bedrijf nu aan niemand aanbevelen; wat een waardeloze club.

Was deze review nuttig? 
Als het werkt wees gelukkig. Maar wee o wee als je met de klanten service van Caiway aan de slag moet.
Als eerste openingstijden van sommige afdelingen alleen binnen kantoortijden. Wat ik voor een dienstverlenend bedrijf niet meer van deze tijd vind.

Verder wederom 2 maanden en 3 keer bellen met de klantenservice verder om te krijgen wat ze zelf aangeboden hadden....
Helaas al een tijdje verplicht klant en zo jammer te zien dat er totaal niks verbeterd.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Vermeer Maart 23, 2017

Al jaren een klantenservice van niks

Als het werkt wees gelukkig. Maar wee o wee als je met de klanten service van Caiway aan de slag moet.
Als eerste openingstijden van sommige afdelingen alleen binnen kantoortijden. Wat ik voor een dienstverlenend bedrijf niet meer van deze tijd vind.

Verder wederom 2 maanden en 3 keer bellen met de klantenservice verder om te krijgen wat ze zelf aangeboden hadden....
Helaas al een tijdje verplicht klant en zo jammer te zien dat er totaal niks verbeterd.

Was deze review nuttig? 
Overgestapt van xs4all naar 3in1 glasvezel van caiway. spijt, alleen maar ellende en ergernis! kan over 1 jaar pas weer terug naar xs4all. wat een zooitje amateurs.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door R.van Beek Maart 10, 2017

Overgestapt van xs4all naar 3in1 glasvezel van caiway. spijt, alleen maar ellende en ergernis! kan over 1 jaar pas weer terug naar xs4all. wat een zooitje amateurs.

Was deze review nuttig? 
Caiway,

Wij hebben sinds mei 2016 het alles-in-1 glas pakket. Tot heden zijn wij zeer ontevreden over het Internet. Heel irritant dat de verbinding meerdere keren per dag weg valt. Ook fijn dat je dan telkens je router moet herstarten. En over de snelheid zal ik me maar niet uitspreken. Ook wel raar dat als je de stekker van het tv kastje van het stroom haalt dat er gewoon tv is..? Wij hebben er nu na een half jaar wel genoeg van.
Gemiddelde score 
 
2.0
Installatie 
 
3.0
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
2.0
Geschreven door Thomas Januari 12, 2017

Niet best

Caiway,

Wij hebben sinds mei 2016 het alles-in-1 glas pakket. Tot heden zijn wij zeer ontevreden over het Internet. Heel irritant dat de verbinding meerdere keren per dag weg valt. Ook fijn dat je dan telkens je router moet herstarten. En over de snelheid zal ik me maar niet uitspreken. Ook wel raar dat als je de stekker van het tv kastje van het stroom haalt dat er gewoon tv is..? Wij hebben er nu na een half jaar wel genoeg van.

Was deze review nuttig? 
alles in 1 glas. werkt prima. internet super snel en nooit storing. tv doet het goed.
alleen de radio via de kabel hapert regelmatig. dit is een minpunt waar ik nog niet uit ben.
de prijs is ook wat aan de hoge kant.xhovx
Gemiddelde score 
 
8.0
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
7.0
Geschreven door nicolaas Januari 10, 2017

alles in 1 glas. werkt prima. internet super snel en nooit storing. tv doet het goed.
alleen de radio via de kabel hapert regelmatig. dit is een minpunt waar ik nog niet uit ben.
de prijs is ook wat aan de hoge kant.xhovx

Was deze review nuttig? 
Internet bekabeld is snel, ik moest eerst bellen voor een nieuw modem. Tv ontvanger is ook al eens vervangen moeten worden. Bewaar je verzendbewijs minimaal een half jaar! Want na 3 maanden kreeg ik een rekening van 138 euro dat ze hem nog niet hadden ontvangen, en ik had mijn bewijsje net weggegooid.

Draadloos internet via de router die ik moest kopen bij Caiway is uit het stenen tijdperk. Het is toch vreemd dat je als provider een 250mbit internt verbinding levert, en je er een wifi router bij verkoopt voor maar liefs 50 euro die de snelheden niet (niet eens 1.5%!) kan halen. Ik heb zelf een router ergens anders gehaald voor een tientje meer (TP-link Archer C5) en ik haal in plaats van 3mbit een 250mit internet verbinding via wifi.

TV werkt, maar amper. Ze hebben alleen super trage tv ontvangers die amper reageren op de afstandsbediening. Als je belt krijg je te horen dat die tv ontvangers voor de interactieve tv nou eenmaal zo traag zijn.

Dus samengevat. Ze leveren een interactieve tv programma die het signaal niet aan kan, en een wifi router die de snelheid nog niet eens voor 1.5% aankan. Dat zegt eigenlijk al genoeg over het bedrijf. Maar afijn, als je geen interactieve tv wil, en je de router niet bij caiway koopt maar voor een tientje meer bij een andere zaak heb je werkende diensten.
Gemiddelde score 
 
3.5
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Jaap Lubberts December 08, 2016

Te weinig voor je geld.

Internet bekabeld is snel, ik moest eerst bellen voor een nieuw modem. Tv ontvanger is ook al eens vervangen moeten worden. Bewaar je verzendbewijs minimaal een half jaar! Want na 3 maanden kreeg ik een rekening van 138 euro dat ze hem nog niet hadden ontvangen, en ik had mijn bewijsje net weggegooid.

Draadloos internet via de router die ik moest kopen bij Caiway is uit het stenen tijdperk. Het is toch vreemd dat je als provider een 250mbit internt verbinding levert, en je er een wifi router bij verkoopt voor maar liefs 50 euro die de snelheden niet (niet eens 1.5%!) kan halen. Ik heb zelf een router ergens anders gehaald voor een tientje meer (TP-link Archer C5) en ik haal in plaats van 3mbit een 250mit internet verbinding via wifi.

TV werkt, maar amper. Ze hebben alleen super trage tv ontvangers die amper reageren op de afstandsbediening. Als je belt krijg je te horen dat die tv ontvangers voor de interactieve tv nou eenmaal zo traag zijn.

Dus samengevat. Ze leveren een interactieve tv programma die het signaal niet aan kan, en een wifi router die de snelheid nog niet eens voor 1.5% aankan. Dat zegt eigenlijk al genoeg over het bedrijf. Maar afijn, als je geen interactieve tv wil, en je de router niet bij caiway koopt maar voor een tientje meer bij een andere zaak heb je werkende diensten.

Was deze review nuttig? 
Ondanks glasvezel heel slecht internet. Heel vaak helemaal geen internet en als het wel werkt super traag. Net weer een meting gedaan, 7.8 mbits download terwijl ze 75 beloven
Upload 5.5. Is gewoon schandalig. Als je belt dan krijg je alleen als antwoord dat je maar een ander kanaal moet kiezen, nu !! ze doen het allemaal niet.
Televisie geeft bij diverse zenden constant storing en blokjes
Denk erover om weer terug te gaan naar KPN.
Iemand nog andere tips voor mij en ervaring met Caiway

Gemiddelde score 
 
4.3
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
4.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
4.0
Geschreven door Anja November 10, 2016

Super Slecht

Ondanks glasvezel heel slecht internet. Heel vaak helemaal geen internet en als het wel werkt super traag. Net weer een meting gedaan, 7.8 mbits download terwijl ze 75 beloven
Upload 5.5. Is gewoon schandalig. Als je belt dan krijg je alleen als antwoord dat je maar een ander kanaal moet kiezen, nu !! ze doen het allemaal niet.
Televisie geeft bij diverse zenden constant storing en blokjes
Denk erover om weer terug te gaan naar KPN.
Iemand nog andere tips voor mij en ervaring met Caiway

Was deze review nuttig? 
Heb sinds mijn verhuizing naar Caiway gebied glas250 van Caiway genomen omdat ik dacht dat ik dan mooier beeld zou hebben Niets van waar. Slecht beeld veel storing. Na contact nu al 4x een nieuw tv-kastje gekregen en nog steeds slecht beeld. Kwam van Ziggo en had daar digitaal interactief via coax (horizon) wat perfect werkte. Interactief 'programma gemist' van Caiway werkt slecht en veel storing. Je kan niet naar programma gemist kijken als het programma nog live wordt uitgezonden. Dan stoort het verschrikkelijk. Ik ben helemaal niet tevreden over Caiway ook de internet verbinding is traag en de laatste 2 weken werkt email ook niet meer goed. Ter compensatie daarvan krijg je dan een weekend de mogelijkheid om naar eredivisie te kijken, maar ik ben geen voetbal liefhebber en heb daar dus helemaal niets aan. Heb liever dat email goed werkt en storingvrij beeld op tv.
Gemiddelde score 
 
4.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
5.0
Internet 
 
4.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
3.0
Geschreven door Ernst Oktober 25, 2016

via glas slechte beeld veel storing

Heb sinds mijn verhuizing naar Caiway gebied glas250 van Caiway genomen omdat ik dacht dat ik dan mooier beeld zou hebben Niets van waar. Slecht beeld veel storing. Na contact nu al 4x een nieuw tv-kastje gekregen en nog steeds slecht beeld. Kwam van Ziggo en had daar digitaal interactief via coax (horizon) wat perfect werkte. Interactief 'programma gemist' van Caiway werkt slecht en veel storing. Je kan niet naar programma gemist kijken als het programma nog live wordt uitgezonden. Dan stoort het verschrikkelijk. Ik ben helemaal niet tevreden over Caiway ook de internet verbinding is traag en de laatste 2 weken werkt email ook niet meer goed. Ter compensatie daarvan krijg je dan een weekend de mogelijkheid om naar eredivisie te kijken, maar ik ben geen voetbal liefhebber en heb daar dus helemaal niets aan. Heb liever dat email goed werkt en storingvrij beeld op tv.

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider