Caiway glasvezel ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/6f/f6/11/caiway-glasvezel-14-1411060791.png
 
5.2 (135)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Caiway glasvezel

Caiway is de merknaam waaronder CAIW digitale radio- en televisie, internet en telefonie levert aan consumenten. Was Caiway voorheen alleen actief op de kabel, nu is er ook Caiway glasvezel. Met een Alles-in-1 Glas pakket beschik je over uitgebreide mogelijkheden die glasvezel te bieden heeft. Met snelheden variërend van 150 tot 300 Mbit/sec. Live tv pauzeren, Video on Demand en Programma Gemist, het moet allemaal mogelijk zijn met deze nieuwe dienst van Caiway.

Je leest hier alle Caiway glasvezel ervaringen van gebruikers die je al zijn voor gegaan bij het afsluiten van glasvezel. Een goed startpunt dus voor het kiezen van de juiste glasvezel aanbieder. Heb jij zelf al Caiway glasvezel ervaringen? Schrijf dan snel een korte review over jouw ervaringen en help andere met het maken van de juiste keuze!

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 135 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
5.2
Installatie 
 
5.9  (117)
Helpdesk 
 
4.0  (120)
Internet 
 
5.1  (122)
Bellen 
 
5.7  (85)
Digitale televisie 
 
5.1  (108)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
  • Helpdesk
  • Internet
  • Bellen
  • Digitale televisie
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
5 oktober heeft monteur installatie verricht, hij heeft de tv niet kunnen aansluiten omdat hij niet de beschikking had over de juiste kabel, na overleg met bedrijf, toegezegd dat deze zou worden verzonden,na diverse keren contact is kabel gekomen die niet paste, weer gebeld en toen toegezegd dat er opnieuw de juiste kabel zou worden verzonden, inmiddels 2 weken verder en nog steeds geen tv! Nu zegt de klantenservice zoek het zelf naar uit! Slecht bedrijf! Heb erg spijt voor Caiway te hebben gekozen!
Gemiddelde score 
 
4.0
Installatie 
 
5.0
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door D.W. van Ruiten Oktober 14, 2020

Slechte ervaringen klantenservice

5 oktober heeft monteur installatie verricht, hij heeft de tv niet kunnen aansluiten omdat hij niet de beschikking had over de juiste kabel, na overleg met bedrijf, toegezegd dat deze zou worden verzonden,na diverse keren contact is kabel gekomen die niet paste, weer gebeld en toen toegezegd dat er opnieuw de juiste kabel zou worden verzonden, inmiddels 2 weken verder en nog steeds geen tv! Nu zegt de klantenservice zoek het zelf naar uit! Slecht bedrijf! Heb erg spijt voor Caiway te hebben gekozen!

Was deze review nuttig? 
Onderstaand verhaal is inmiddels 6 weken aan de gang en 10e voor laatst contact met ons opgenomen.
kom niet door de klantenserivce en wordt ook niet teruggebeld.

vanaf 14-8-2020 al problemen met de verbinding.
geen internet geen wifi, niets, na uren aan het bellen met de klantenservice maar daar kom je niet verder. na 2 dagen een nieuwe router gekregen, probleem niet opgelost. Gevraagd om een monteur deze kwam 2 weken later. ondertussen valt om de haverklap de verbinding weg.
wederom de klantenservice gebeld ben je er eindelijk na 34 wachtenden voor u wordt de verbinding verbroken .... niet 1 x maar 2 tot 3x.
Ondertussen op de hotspot van het werk aan het werk, compensatie vergoeding proberen in te vullen werkt ook niet....
Tevens begint de opleiding van mijn zoon die online lessen moet volgen... weer op de hotspot.
Klanteservice gebeld moet je weer alle stappen doorlopen, houden ze geen logboek bij ???
monteur langs geweest, natuurlijk niet aan de hand, monteur is weg en alles valt weer weg.
Wederom klantenservice gebeld na 3uur bellen 2x te zijn weggedrukt wordt er een nieuw modem opgestuurd omdat de oude niet goed in laad...... zien ze dat dan niet direct???
Kansloos Caiway....

update 18-9-20
Beste Caiway, vanaf vanmorgen tot nu 14:30uur is de verbinding 8x verbroken waarvan ik 3x de PC opnieuw moest opstarten....
en ga niet in de reactie schrijven dat er wel verbinding is, die is er NIET modem geeft geen signaal af.

Hoe lang gaat dit nog duren voordat er contact wordt opgenomen en het probleem wordt verholpen? we zijn nu 6 weken verder....
Bij welke instantie moet ik nu nog gaan klagen zodat er iets ondernomen wordt......

Caiway: hopeloos, frustrerend, niet klantvriendelijk, weken lang slechte verbinding, niet serieus genomen, enz.......
Gemiddelde score 
 
6.4
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
2.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
10.0
Geschreven door Arno September 18, 2020

kansloos

Onderstaand verhaal is inmiddels 6 weken aan de gang en 10e voor laatst contact met ons opgenomen.
kom niet door de klantenserivce en wordt ook niet teruggebeld.

vanaf 14-8-2020 al problemen met de verbinding.
geen internet geen wifi, niets, na uren aan het bellen met de klantenservice maar daar kom je niet verder. na 2 dagen een nieuwe router gekregen, probleem niet opgelost. Gevraagd om een monteur deze kwam 2 weken later. ondertussen valt om de haverklap de verbinding weg.
wederom de klantenservice gebeld ben je er eindelijk na 34 wachtenden voor u wordt de verbinding verbroken .... niet 1 x maar 2 tot 3x.
Ondertussen op de hotspot van het werk aan het werk, compensatie vergoeding proberen in te vullen werkt ook niet....
Tevens begint de opleiding van mijn zoon die online lessen moet volgen... weer op de hotspot.
Klanteservice gebeld moet je weer alle stappen doorlopen, houden ze geen logboek bij ???
monteur langs geweest, natuurlijk niet aan de hand, monteur is weg en alles valt weer weg.
Wederom klantenservice gebeld na 3uur bellen 2x te zijn weggedrukt wordt er een nieuw modem opgestuurd omdat de oude niet goed in laad...... zien ze dat dan niet direct???
Kansloos Caiway....

update 18-9-20
Beste Caiway, vanaf vanmorgen tot nu 14:30uur is de verbinding 8x verbroken waarvan ik 3x de PC opnieuw moest opstarten....
en ga niet in de reactie schrijven dat er wel verbinding is, die is er NIET modem geeft geen signaal af.

Hoe lang gaat dit nog duren voordat er contact wordt opgenomen en het probleem wordt verholpen? we zijn nu 6 weken verder....
Bij welke instantie moet ik nu nog gaan klagen zodat er iets ondernomen wordt......

Caiway: hopeloos, frustrerend, niet klantvriendelijk, weken lang slechte verbinding, niet serieus genomen, enz.......

Was deze review nuttig? 
Na ontvangst , van het Deels , complete installatie pakket .
Ben ik zo vrij geweest om metingen de doen aan Genexis
Kan simpel door de stekker er in te steken , en wifi signaal .
Vielen me gelijk een paar dingen op , klachten over signaal
Beschik beroepsmatig over de benodigde meet apparatuur.
Er zou een TP link router gratis verstuurd worden als extra .
Blijkt, dat DETA dat standaard doet , kennen het probleem.

Geen mogelijkheid tot een zinvol overleg , aardige mensen
Het is een papieren constructie , zonder enige body, helaas.

Heb nu besloten .
Niets, van caiwai .
Zeker , niet van Delta.
Voldoet niet aan de Norm .





Samengevat , technisch volledig onder de norm , zeer slecht .
Heb getracht een en ander in goede banen te leiden ,lukt niet .

Geschreven door Ad Juli 02, 2020

Caiway .

Na ontvangst , van het Deels , complete installatie pakket .
Ben ik zo vrij geweest om metingen de doen aan Genexis
Kan simpel door de stekker er in te steken , en wifi signaal .
Vielen me gelijk een paar dingen op , klachten over signaal
Beschik beroepsmatig over de benodigde meet apparatuur.
Er zou een TP link router gratis verstuurd worden als extra .
Blijkt, dat DETA dat standaard doet , kennen het probleem.

Geen mogelijkheid tot een zinvol overleg , aardige mensen
Het is een papieren constructie , zonder enige body, helaas.

Heb nu besloten .
Niets, van caiwai .
Zeker , niet van Delta.
Voldoet niet aan de Norm .





Samengevat , technisch volledig onder de norm , zeer slecht .
Heb getracht een en ander in goede banen te leiden ,lukt niet .

Was deze review nuttig? 
In december een aanvraag gedaan voor glasvezel.Het betrof een nieuwbouw woning, dus het glasvezel moest nog aangelegd worden. Dit is in februari gebeurd. Daarna zou het internet geactiveerd kunnen worden, maar dat is nooit gelukt. Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd. Er zijn wel 5 bedrijven betrokken bij deze verbinding, aannemers, bemiddelaars, netwerkbeheerders. En ik werd geacht al deze bedrijven te bellen voor het oplossen van het probleem, Caiway zou dat zelf nooit doen. Maar de administratieve wanorde bij Caiway is ook om te janken. Steevast moest ik weer uitleggen dat ze in "een ander systeem" moesten kijken, terwijl het toch echt hun eigen systemen zijn... Nu, in juni, na veelvuldig bellen en mailen, bleek mijn order kwijt te zijn, of ik 'm opnieuw kon inleggen. Ja dat ga ik doen, maar bij een ander provider.

Mijn advies: Doe geen zaken met Caiway, want zo gauw er iets mis is, is er geen enkele wil om het op te lossen, het bedrijf blinkt uit in nonchalance, desinteresse en het ontbreken van klantgerichtheid.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Pieter Juni 22, 2020

Zo slecht heb ik het nog nooit meegemaakt!

In december een aanvraag gedaan voor glasvezel.Het betrof een nieuwbouw woning, dus het glasvezel moest nog aangelegd worden. Dit is in februari gebeurd. Daarna zou het internet geactiveerd kunnen worden, maar dat is nooit gelukt. Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd. Er zijn wel 5 bedrijven betrokken bij deze verbinding, aannemers, bemiddelaars, netwerkbeheerders. En ik werd geacht al deze bedrijven te bellen voor het oplossen van het probleem, Caiway zou dat zelf nooit doen. Maar de administratieve wanorde bij Caiway is ook om te janken. Steevast moest ik weer uitleggen dat ze in "een ander systeem" moesten kijken, terwijl het toch echt hun eigen systemen zijn... Nu, in juni, na veelvuldig bellen en mailen, bleek mijn order kwijt te zijn, of ik 'm opnieuw kon inleggen. Ja dat ga ik doen, maar bij een ander provider.

Mijn advies: Doe geen zaken met Caiway, want zo gauw er iets mis is, is er geen enkele wil om het op te lossen, het bedrijf blinkt uit in nonchalance, desinteresse en het ontbreken van klantgerichtheid.

Was deze review nuttig? 
Ik ben in onderling overleg met Caiway overgestapt naar een glasvezelpakket alles in een.
Het pakket heb ik 17 januari ontvangen en geinstalleert door monteur Caiway.
In de praktijk blijkt dat men een amine-ontvanger levert waarvan diverse functies blijken niet te werken ??
Hoe kan je een pakket leveren dat niet volledig functioneert ??
De ondertiteling-teletekst-doorspoelen RTL netten gaat niet af en toe stilstaand beeld bij het overschakelen naar ander kanaal gaat het beeld een tijdje op zwart.
De helpdesk heb je niks aan standaard vragen en zeggen die functies worden binnenkort geïmplementeerd
Tot op heden nog steeds niet (vanaf januari - juni 2020) Ik heb wel een Humaxbox ontvangen waarmee ik wel teletekst kan bekijken maar ja moet ik steeds switchen van glasvezel naar coax??
Ik vraag een compensatie voor dit probleem en heb dit 2 maanden gekregen en nu willen dit nu niet geven voordat het is opgelost. Ik vraag een vergoeding vanaf januari totdat het probleem geheel is opgelost
Geschreven door J.v.d.Heiden Juni 22, 2020

Glasvezelpakket drama

Ik ben in onderling overleg met Caiway overgestapt naar een glasvezelpakket alles in een.
Het pakket heb ik 17 januari ontvangen en geinstalleert door monteur Caiway.
In de praktijk blijkt dat men een amine-ontvanger levert waarvan diverse functies blijken niet te werken ??
Hoe kan je een pakket leveren dat niet volledig functioneert ??
De ondertiteling-teletekst-doorspoelen RTL netten gaat niet af en toe stilstaand beeld bij het overschakelen naar ander kanaal gaat het beeld een tijdje op zwart.
De helpdesk heb je niks aan standaard vragen en zeggen die functies worden binnenkort geïmplementeerd
Tot op heden nog steeds niet (vanaf januari - juni 2020) Ik heb wel een Humaxbox ontvangen waarmee ik wel teletekst kan bekijken maar ja moet ik steeds switchen van glasvezel naar coax??
Ik vraag een compensatie voor dit probleem en heb dit 2 maanden gekregen en nu willen dit nu niet geven voordat het is opgelost. Ik vraag een vergoeding vanaf januari totdat het probleem geheel is opgelost

Was deze review nuttig? 
De 600 bit klopt niets van vergeleken wat ik bij solcon had daar was het veel minder maar wel veel sneller En je moet zelfs bij die 600 bits meer betalen Wat ze als prijs beloofde bij de deur aankoop was zo verschil dat ik er toen in trapte was bij caiway zelfs veel hoger en ineens wisten ze niets Als ik alles had geweten was ik nooit weg gegaan En heb moeten praten om het toch op die beloofde prijs te krijgen ondanks contract En de bereikbaarheid per telefoon is veel te lang ook met dechat
Gemiddelde score 
 
4.4
Installatie 
 
5.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
3.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
5.0
Geschreven door E beelen Mei 25, 2020

Snelheid en aankoop aan de deur en caiway klopte nietklopte nietmet af en toe storing op de tv

De 600 bit klopt niets van vergeleken wat ik bij solcon had daar was het veel minder maar wel veel sneller En je moet zelfs bij die 600 bits meer betalen Wat ze als prijs beloofde bij de deur aankoop was zo verschil dat ik er toen in trapte was bij caiway zelfs veel hoger en ineens wisten ze niets Als ik alles had geweten was ik nooit weg gegaan En heb moeten praten om het toch op die beloofde prijs te krijgen ondanks contract En de bereikbaarheid per telefoon is veel te lang ook met dechat

Was deze review nuttig? 
Vanaf het begin gedoe met interactieve televisie. De ontvanger Amino 7x is een prul van een product en de software werkt maar heel erg matig. Opnames worden onderbroken, bij terug kijken loopt het regelmatig vast en pauzeren van live tv doet het gewoon niet. Bij het wisselen van de zenders krijg je standaard een melding dat er zich een fout heeft voorgedaan. Het allerergste is dat Caiway heel erg slecht bereikbaar is, telefonisch kansloos en via Whatsapp frustrerend traag en keer op keer herhaling van hetzelfde menu en natuurlijk na een week geen enkel zicht op een oplossing. Categorie afrader.
Gemiddelde score 
 
3.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door S. den Boer April 30, 2020

Niet doen

Vanaf het begin gedoe met interactieve televisie. De ontvanger Amino 7x is een prul van een product en de software werkt maar heel erg matig. Opnames worden onderbroken, bij terug kijken loopt het regelmatig vast en pauzeren van live tv doet het gewoon niet. Bij het wisselen van de zenders krijg je standaard een melding dat er zich een fout heeft voorgedaan. Het allerergste is dat Caiway heel erg slecht bereikbaar is, telefonisch kansloos en via Whatsapp frustrerend traag en keer op keer herhaling van hetzelfde menu en natuurlijk na een week geen enkel zicht op een oplossing. Categorie afrader.

Was deze review nuttig? 
Ben voor 100 % tevreden over mijn internet over glasvezel.
Heb deze ongeveer 3 maanden en nog geen enkel probleem gehad.
Persoonlijk kan ik iedereen deze verbinding aanraden !!!
Gemiddelde score 
 
9.0
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door ne Maart 12, 2020

internet via glasvezel

Ben voor 100 % tevreden over mijn internet over glasvezel.
Heb deze ongeveer 3 maanden en nog geen enkel probleem gehad.
Persoonlijk kan ik iedereen deze verbinding aanraden !!!

Was deze review nuttig? 
Zeer slechte service, bedrijf communiceert niet en als ze communiceren klopt het voor geen kant.
Gemiddelde score 
 
5.0
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door groezen Maart 02, 2020

ZEER SLECHTE service !

Zeer slechte service, bedrijf communiceert niet en als ze communiceren klopt het voor geen kant.

Was deze review nuttig? 
Wat een ontzettend A-technische helpdesk! Echt zo mega irritant. Hebben alleen "kaas gegeten" van standaard vragen en geven vervolgens dus ook de standaard "trucjes" als oplossing. Zodra het maar enigszins technisch wordt of er is een probleem die niet in hun boekje voorkomt, wordt je uren aan het lijntje gehouden door verschillende medewerkers, en vervolgens na ruim 24 uur chatten "afgeserveerd" met:
"Er is een storingsmelding aangemaakt, we gaan het probleem onderzoeken om het zo snel mogelijk op te lossen". .... einde contact.

Nou! Dat belooft wat! Ben erg benieuwd hoelang de techneuten van Caiway nodig hebben om tot de conclusie te komen dat een ontvanger toch echt stuk is als deze een foutmelding geeft, terwijl de 2e ontvanger, die op exact dezelfde wijze en met dezelfde bekabeling is aangesloten gewoon zijn werk doet en geen last heeft van een foutmelding.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door W. December 28, 2019

Ondeskundige helpdesk

Wat een ontzettend A-technische helpdesk! Echt zo mega irritant. Hebben alleen "kaas gegeten" van standaard vragen en geven vervolgens dus ook de standaard "trucjes" als oplossing. Zodra het maar enigszins technisch wordt of er is een probleem die niet in hun boekje voorkomt, wordt je uren aan het lijntje gehouden door verschillende medewerkers, en vervolgens na ruim 24 uur chatten "afgeserveerd" met:
"Er is een storingsmelding aangemaakt, we gaan het probleem onderzoeken om het zo snel mogelijk op te lossen". .... einde contact.

Nou! Dat belooft wat! Ben erg benieuwd hoelang de techneuten van Caiway nodig hebben om tot de conclusie te komen dat een ontvanger toch echt stuk is als deze een foutmelding geeft, terwijl de 2e ontvanger, die op exact dezelfde wijze en met dezelfde bekabeling is aangesloten gewoon zijn werk doet en geen last heeft van een foutmelding.

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider