Caiway glasvezel ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/6f/f6/11/caiway-glasvezel-14-1411060791.png
 
5.6 (107)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Caiway glasvezel

Caiway is de merknaam waaronder CAIW digitale radio- en televisie, internet en telefonie levert aan consumenten. Was Caiway voorheen alleen actief op de kabel, nu is er ook Caiway glasvezel. Met een Alles-in-1 Glas pakket beschik je over uitgebreide mogelijkheden die glasvezel te bieden heeft. Met snelheden variërend van 150 tot 300 Mbit/sec. Live tv pauzeren, Video on Demand en Programma Gemist, het moet allemaal mogelijk zijn met deze nieuwe dienst van Caiway.

Je leest hier alle Caiway glasvezel ervaringen van gebruikers die je al zijn voor gegaan bij het afsluiten van glasvezel. Een goed startpunt dus voor het kiezen van de juiste glasvezel aanbieder. Heb jij zelf al Caiway glasvezel ervaringen? Schrijf dan snel een korte review over jouw ervaringen en help andere met het maken van de juiste keuze!

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 107 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
5.6
Installatie 
 
6.2  (93)
Helpdesk 
 
4.5  (93)
Internet 
 
5.6  (97)
Bellen 
 
6.0  (71)
Digitale televisie 
 
5.5  (86)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
  • Helpdesk
  • Internet
  • Bellen
  • Digitale televisie
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Vooraf tot 2 x toe informatie ingewonnen bij de klachtenservice en doorverbonden naar de technische dienst (tot zover prima) over de noodzaak van wifi achter in de tuin op 25 meter afstand van het huis...dit zou geen enkel probleem zijn als ik voor het middelste abonnement zou kiezen. Na installatie blijkt dat vanaf 10-12 meter van het huis er al geen wifi meer is!!!!!
De klachtenservice gebeld en deze dame vond het zeer vreemd dat wij achter in de tuin geen wifi hebben, dat zou niet moeten kunnen. Doorverbonden met de technische dienst...dat is heel normaal volgens deze medewerker. En het is alleen te verhelpen door een kabel te trekken van de meterkast (door de woonkamer) naar achter in de tuin. Op mijn vraag of het plaatsen van een wifi-versterker achter in de tuin zou helpen was het antwoord: nee. Ik heb diverse malen gevraagd hoe Caiway dit op gaat lossen...maar de reactie was telkens dat hij mij niet kan helpen. WAT EEN BELACHELIJK SLECHTE SERVICE. Ik neem aan dat er meerdere, sterkere routers zijn. Bij KPN hadden we gemiddeld 80% wifi achter in de tuin en in huis hadden we nergens problemen, nu is de wifi op zolder ook regelmatig slecht.
Tevens hebben we vandaag ontdekt dat wij met de vaste telefoon wel kunnen bellen, maar niet gebeld kunnen worden (in gesprek toon).
Op site lijkt het dat je contact kunt leggen d.m.v. chatten. Ik heb gister en vandaag wel 20 x een poging gedaan, maar er is nooit iemand waarmee je kunt chatten
IK BEN ECHT HEEL BOOS EN ZWAAR TELEURGESTELD IN HET SLECHTE ADVIES VOORAF EN DE SLECHTE RESULTATEN NA INSTALLEREN EN NOG SLECHTERE HULP VAN DE TECHNISCHE DIENST.
Gemiddelde score 
 
3.6
Installatie 
 
6.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
4.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
6.0
Geschreven door Jetje Januari 26, 2019

Slecht advies vooraf en nog slechtere (geen) oplossing bij problemen

Vooraf tot 2 x toe informatie ingewonnen bij de klachtenservice en doorverbonden naar de technische dienst (tot zover prima) over de noodzaak van wifi achter in de tuin op 25 meter afstand van het huis...dit zou geen enkel probleem zijn als ik voor het middelste abonnement zou kiezen. Na installatie blijkt dat vanaf 10-12 meter van het huis er al geen wifi meer is!!!!!
De klachtenservice gebeld en deze dame vond het zeer vreemd dat wij achter in de tuin geen wifi hebben, dat zou niet moeten kunnen. Doorverbonden met de technische dienst...dat is heel normaal volgens deze medewerker. En het is alleen te verhelpen door een kabel te trekken van de meterkast (door de woonkamer) naar achter in de tuin. Op mijn vraag of het plaatsen van een wifi-versterker achter in de tuin zou helpen was het antwoord: nee. Ik heb diverse malen gevraagd hoe Caiway dit op gaat lossen...maar de reactie was telkens dat hij mij niet kan helpen. WAT EEN BELACHELIJK SLECHTE SERVICE. Ik neem aan dat er meerdere, sterkere routers zijn. Bij KPN hadden we gemiddeld 80% wifi achter in de tuin en in huis hadden we nergens problemen, nu is de wifi op zolder ook regelmatig slecht.
Tevens hebben we vandaag ontdekt dat wij met de vaste telefoon wel kunnen bellen, maar niet gebeld kunnen worden (in gesprek toon).
Op site lijkt het dat je contact kunt leggen d.m.v. chatten. Ik heb gister en vandaag wel 20 x een poging gedaan, maar er is nooit iemand waarmee je kunt chatten
IK BEN ECHT HEEL BOOS EN ZWAAR TELEURGESTELD IN HET SLECHTE ADVIES VOORAF EN DE SLECHTE RESULTATEN NA INSTALLEREN EN NOG SLECHTERE HULP VAN DE TECHNISCHE DIENST.

Was deze review nuttig? 
Internet en tv van caiway is ronduit schandalig slecht te noemen...ze hebben hier in Schiedam een monopoliepositie als het om glasvezel gaat....vragen de hoofdprijs maar leveren slecht. Overstappen is vrijwel onmogelijk als je glasvezel wil. Helpdesk kan hier niks aan doen, deze zijn altijd vriendelijk. Maar hoe los je problemen in een slecht produkt op. Wifi is vreselijk en internet hapert continu..wat tv kijken vreselijk storend maakt....gewoon niet aan beginnen dus!!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Leonie Januari 07, 2019

Ronduit slecht

Internet en tv van caiway is ronduit schandalig slecht te noemen...ze hebben hier in Schiedam een monopoliepositie als het om glasvezel gaat....vragen de hoofdprijs maar leveren slecht. Overstappen is vrijwel onmogelijk als je glasvezel wil. Helpdesk kan hier niks aan doen, deze zijn altijd vriendelijk. Maar hoe los je problemen in een slecht produkt op. Wifi is vreselijk en internet hapert continu..wat tv kijken vreselijk storend maakt....gewoon niet aan beginnen dus!!

Was deze review nuttig? 
Diverse keren gevraagd of de EPG hersteld kan worden, maar steeds het antwoord dat ik de stekker er uit moet trekken en opnieuw moet opstarten. Dat is 1 malig geen probleem maar na een half jaar klagen en stekker er uit trekken en opstarten kom je niet meer toe aan rustig TV kijken.
Ook via facbook geklaagd helpt niet fotos van het beeldscherm op gestuurd , konden ze niet zien klacht wordt door verschillende mensen behandelt, nou ja bekeken en dan kan de volgende de opgestuurde bestanden niet bekijken . Klagen helpt niet ik ga als het kan naar een andere provider nu heeft Caiway de rechten voor glas vezel dus ik kan niet overstappen. Besef dit als je kiest voor Caiway.
Gemiddelde score 
 
2.2
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
4.0
Bellen 
 
2.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door J. December 22, 2018

Waardeloos

Diverse keren gevraagd of de EPG hersteld kan worden, maar steeds het antwoord dat ik de stekker er uit moet trekken en opnieuw moet opstarten. Dat is 1 malig geen probleem maar na een half jaar klagen en stekker er uit trekken en opstarten kom je niet meer toe aan rustig TV kijken.
Ook via facbook geklaagd helpt niet fotos van het beeldscherm op gestuurd , konden ze niet zien klacht wordt door verschillende mensen behandelt, nou ja bekeken en dan kan de volgende de opgestuurde bestanden niet bekijken . Klagen helpt niet ik ga als het kan naar een andere provider nu heeft Caiway de rechten voor glas vezel dus ik kan niet overstappen. Besef dit als je kiest voor Caiway.

Was deze review nuttig? 
Zojuist het pakket ontvangen en geinstalleerd. Erg eenvoudig en de internetsnelheid zit na meting ruim boven 300mb. (pakket van 300mb)
TV gebruik ik niet dus deze beoordeling gaat puur over internet.
Contact met klantenservice was uitstekend.
Caiway is erg verbeterd ten opzichte van een aantal jaren geleden.
Gemiddelde score 
 
9.7
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Stephan December 15, 2018

Super tevreden

Zojuist het pakket ontvangen en geinstalleerd. Erg eenvoudig en de internetsnelheid zit na meting ruim boven 300mb. (pakket van 300mb)
TV gebruik ik niet dus deze beoordeling gaat puur over internet.
Contact met klantenservice was uitstekend.
Caiway is erg verbeterd ten opzichte van een aantal jaren geleden.

Was deze review nuttig? 
Wij zitten al een tijd te wachten op her glasvezelnetwerk wat nog aangelegd moet worden in het buitengebied. Via Caiway een abonnement afgesloten voor een jaar incl. Een actie waarbij er wordt samengewerkt met een aanlegger van glasvezel in het buitengebied d.m.v. vastrechtvergoeding. Nu is er wat verkeerd gegaan waardoor we ineens de de vastrechtvergoeding in 1x moeten betalen. Dat was niet de afspraak want wij hebben een huurpand. De man aan de telefoon vroeg überhaupt niet naar onze info maar we moesten meteen bij degeen van de vastrechtvergoeding zijn (de andere partij). Maar omdat wij bij Caiway hebben afgesloten begreep ik dat niet. We hadden afspraken met hun gemaakt en niet met een ander. Dus ik wilde gewoon uitleg. De man kwam over alsof hij me een beetje dom vond en bleef maar door emmeren over dat we naar de andere partij moesten. Maar ik wilde enkel uitleg. Hij was bovendien onbeleefd en wilde me gewoon afpoeieren. Uiteindelijk hebben we beide boos opgehangen. Ik had hem helemaal zitten.

Uiteindelijk met de andere partij gebeld en die waren onwijs begripvol en netjes en we hebben gekeken naar de oplossing.

Ons abonnement is nog niet eens ingegaan, maar hij staat al in de agenda om opgezegd te worden zodra het kan. Echt heel triest. Ze hadden enkel gewoon moeten luisteren en antwoorden. Wij zijn nu al klaar met ze en hebben spijt van onze afname.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Bertina November 20, 2018

Slechte klantenservice

Wij zitten al een tijd te wachten op her glasvezelnetwerk wat nog aangelegd moet worden in het buitengebied. Via Caiway een abonnement afgesloten voor een jaar incl. Een actie waarbij er wordt samengewerkt met een aanlegger van glasvezel in het buitengebied d.m.v. vastrechtvergoeding. Nu is er wat verkeerd gegaan waardoor we ineens de de vastrechtvergoeding in 1x moeten betalen. Dat was niet de afspraak want wij hebben een huurpand. De man aan de telefoon vroeg überhaupt niet naar onze info maar we moesten meteen bij degeen van de vastrechtvergoeding zijn (de andere partij). Maar omdat wij bij Caiway hebben afgesloten begreep ik dat niet. We hadden afspraken met hun gemaakt en niet met een ander. Dus ik wilde gewoon uitleg. De man kwam over alsof hij me een beetje dom vond en bleef maar door emmeren over dat we naar de andere partij moesten. Maar ik wilde enkel uitleg. Hij was bovendien onbeleefd en wilde me gewoon afpoeieren. Uiteindelijk hebben we beide boos opgehangen. Ik had hem helemaal zitten.

Uiteindelijk met de andere partij gebeld en die waren onwijs begripvol en netjes en we hebben gekeken naar de oplossing.

Ons abonnement is nog niet eens ingegaan, maar hij staat al in de agenda om opgezegd te worden zodra het kan. Echt heel triest. Ze hadden enkel gewoon moeten luisteren en antwoorden. Wij zijn nu al klaar met ze en hebben spijt van onze afname.

Was deze review nuttig? 
Vreselijk! War heb ik een spijt dat ik over ben gestapt naar Glasvezel. Ik vraag me werkelijk af waarvoor ik betaal. Met een downlaodsnelheid van 18 mbps is mijn snelheid beroerder dan toen ik cable had.
Gemiddelde score 
 
1.6
Installatie 
 
3.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
2.0
Geschreven door Monika Februari 01, 2018

Vreselijk! War heb ik een spijt dat ik over ben gestapt naar Glasvezel. Ik vraag me werkelijk af waarvoor ik betaal. Met een downlaodsnelheid van 18 mbps is mijn snelheid beroerder dan toen ik cable had.

Was deze review nuttig? 
Al ruim 2 jaar caiway glasvezel en zeer tevreden, in 2 jaar 1 internet storing en die was binnen een paar uur opgelost. Wifi is goed ik lees veel slechte reviews maar heb nog nooit problemen gehad.
Gemiddelde score 
 
8.6
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
9.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door Jennifer van den Berg Januari 16, 2018

Caiway glasvezel

Al ruim 2 jaar caiway glasvezel en zeer tevreden, in 2 jaar 1 internet storing en die was binnen een paar uur opgelost. Wifi is goed ik lees veel slechte reviews maar heb nog nooit problemen gehad.

Was deze review nuttig? 
Vanaf 1 november het 500 MB alles in een pakket. Vanaf het eerste moment geen storing meer gehad. Up en Download zit boven de 500 MB met een acces-time van 4 ms. Perfect.
1 keer heb ik gebeld voor afstandsbediening te programmeren en was snel gefikst.
Alleen de beperking tot 2 interactieve TV mogelijkheden vind ik jammer, maar dat wist ik van te voren
Gemiddelde score 
 
9.4
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door Henny Lammers Januari 02, 2018

Vanaf 1 november het 500 MB alles in een pakket. Vanaf het eerste moment geen storing meer gehad. Up en Download zit boven de 500 MB met een acces-time van 4 ms. Perfect.
1 keer heb ik gebeld voor afstandsbediening te programmeren en was snel gefikst.
Alleen de beperking tot 2 interactieve TV mogelijkheden vind ik jammer, maar dat wist ik van te voren

Was deze review nuttig? 
We hebben bij Caiway al jaren een glasvezel abonnement, maar ook al vanaf het begin problemen met de bij geleverde draadloze router van het merk Sitecom. Bij de informatie aanvraag heb aangegeven dat we 2 etages hebben met op zolder ook een computer. Geadviseerd werd om dan met 2 routers te werken. Zowel 1 beneden en 1 boven op zolder. Bij het pakket heb ik gelijk een 2e extra router aangeschaft Zodat er door het hele huis goede WiFi is. . Maar regelmatig was de WiFi verbinding verbroken. Veel over gebeld en na resetten werkte het weer een poosje. Kamer vlak boven de draadloze router heeft geen of slechte WiFi. De 1e nieuwe router ging steeds vaker uitvallen waarna we de reserve hebben geplaatst. Deze viel constant uit. Op advies van Caiway diverse instellingen verricht, maar steeds wordt je aan het lijntje gehouden met het verhaal dat alles in orde moet zijn en het echt niet aan de apparatuur ligt. Uren aan de telefoon gezeten. Officiële klacht ingediend, mail gekregen met wederom te resetten, wederom gebeld met technische dienst en deze gaf aan dat de bijgeleverde Sitecom router vanaf het begin niet goed zijn geweest, ze onder steunen geen 2e router, te zwak signaal en gaan snel kapot. Ik blijk verkeerd geadviseerd te zijn bij aanschaf abonnement. Wil ik een goed werkend WiFi ontvangst hebben in huis dan adviseert de helpdesk mij om zelf een nieuwe router aan te schaffen van een ander merk. Legde uit dat ik bij aanschaf nog een extra nieuwe Sitecom router had aangeschaft die binnen een paar weken ook weigerde. Zou deze dan graag vergoed zien maar daar viel niet over te praten. Ook geen tegemoet koming. Caiway verkoopt een compleet product maar als je er gebruik van wilt maken dan zal je zelf extra en dubbel moeten investeren om het goed te laten werken.Voorheen jaren gebruik gemaakt van andere provider met modem en router in 1. Nooit storingen gehad. Diverse providers werken niet met een losse router maar is alles in 1. Gaat er iets kapot wordt het vervangen. En zo hoort het. Ben nu aan het kijken naar andere provider want wil van deze ergenis af. Genoeg aan het lijntje gehouden.
Op het helemaal geen internet meer. Gebeld over compensatie, die wordt niet gegeven.
Ze willen wel een kleine compensatie geven over de bijgeleverde draadloze router maar van de defecte extra geleverde niets. Terwijl ze toegeven dat ze nooit goed hebben kunnen functioneren. Wederom klacht ingediend. Bericht gehad na 2 dagen van de Caiway dat de klacht over ongeveer 6 dagen behandeld zal worden.

Gr Endhoven
Gemiddelde score 
 
1.3
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
2.0
Geschreven door Endhoven - Renstec Augustus 16, 2017

Slechte internet, WiFi valt uit

We hebben bij Caiway al jaren een glasvezel abonnement, maar ook al vanaf het begin problemen met de bij geleverde draadloze router van het merk Sitecom. Bij de informatie aanvraag heb aangegeven dat we 2 etages hebben met op zolder ook een computer. Geadviseerd werd om dan met 2 routers te werken. Zowel 1 beneden en 1 boven op zolder. Bij het pakket heb ik gelijk een 2e extra router aangeschaft Zodat er door het hele huis goede WiFi is. . Maar regelmatig was de WiFi verbinding verbroken. Veel over gebeld en na resetten werkte het weer een poosje. Kamer vlak boven de draadloze router heeft geen of slechte WiFi. De 1e nieuwe router ging steeds vaker uitvallen waarna we de reserve hebben geplaatst. Deze viel constant uit. Op advies van Caiway diverse instellingen verricht, maar steeds wordt je aan het lijntje gehouden met het verhaal dat alles in orde moet zijn en het echt niet aan de apparatuur ligt. Uren aan de telefoon gezeten. Officiële klacht ingediend, mail gekregen met wederom te resetten, wederom gebeld met technische dienst en deze gaf aan dat de bijgeleverde Sitecom router vanaf het begin niet goed zijn geweest, ze onder steunen geen 2e router, te zwak signaal en gaan snel kapot. Ik blijk verkeerd geadviseerd te zijn bij aanschaf abonnement. Wil ik een goed werkend WiFi ontvangst hebben in huis dan adviseert de helpdesk mij om zelf een nieuwe router aan te schaffen van een ander merk. Legde uit dat ik bij aanschaf nog een extra nieuwe Sitecom router had aangeschaft die binnen een paar weken ook weigerde. Zou deze dan graag vergoed zien maar daar viel niet over te praten. Ook geen tegemoet koming. Caiway verkoopt een compleet product maar als je er gebruik van wilt maken dan zal je zelf extra en dubbel moeten investeren om het goed te laten werken.Voorheen jaren gebruik gemaakt van andere provider met modem en router in 1. Nooit storingen gehad. Diverse providers werken niet met een losse router maar is alles in 1. Gaat er iets kapot wordt het vervangen. En zo hoort het. Ben nu aan het kijken naar andere provider want wil van deze ergenis af. Genoeg aan het lijntje gehouden.
Op het helemaal geen internet meer. Gebeld over compensatie, die wordt niet gegeven.
Ze willen wel een kleine compensatie geven over de bijgeleverde draadloze router maar van de defecte extra geleverde niets. Terwijl ze toegeven dat ze nooit goed hebben kunnen functioneren. Wederom klacht ingediend. Bericht gehad na 2 dagen van de Caiway dat de klacht over ongeveer 6 dagen behandeld zal worden.

Gr Endhoven

Was deze review nuttig? 
Ik heb het 3-1 snel pakket, haal op mijn PC keurig 600/600 (vaak net iets sneller) en, de installatie was super simpel. 2x contact gehad met de klanten service (via Twitter) en werd allebei de keren binnen een uur keurig geholpen met prima advies om verder te komen.
Gemiddelde score 
 
10.0
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Peter den Hartog Augustus 12, 2017

Prima ervaring

Ik heb het 3-1 snel pakket, haal op mijn PC keurig 600/600 (vaak net iets sneller) en, de installatie was super simpel. 2x contact gehad met de klanten service (via Twitter) en werd allebei de keren binnen een uur keurig geholpen met prima advies om verder te komen.

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider