Tweak Glasvezel ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/90/b6/d4/tweak-glasvezel-21-1435562017.png
 
6.3 (185)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Tweak glasvezel

Voorheen bekend onder de naam TweakFiber, tegenwoordig gewoon onder glasvezel van Tweak. Tweak is een kleine internetprovider uit Almere die is gestart in 2002. Onder de naam 'TweakDSL' kocht Tweak voorheen verbindingen in bij grotere leveranciers. Tegenwoordig focust Tweak op glasvezel en bouwen zij aan hun eigen glasvezel-netwerk via Reggefiber. Zij zijn daarmee onafhankelijk van de grote partijen.

Tweak probeert zich te onderscheiden door hun eigen servicedesk en technische dienst. Deze afdelingen zitten op hetzelfde kantoor als het management en de marketing-afdeling. Met de slogan 'baas over eigen bits' wil Tweak uitstralen dat zij onafhankelijk zijn en dat gebruikers met hun verbinding mogen doen wat zij willen. Ook uniek aan Tweak glasvezel is dat zij als enige provider een 1000 Mbit glasvezel verbinding leveren.

Op deze pagina lees je Tweak glasvezel ervaringen van gebruikers die gebruik maken van Tweak glasvezel. Ben jij zelf ook aangesloten via Tweak op glasvezel? Geef dan jouw mening door het schrijven van een review! Dit helpt andere bij het maken van zijn of haar keuze.

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 185 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
6.3
Installatie 
 
6.9  (149)
Helpdesk 
 
5.3  (179)
Internet 
 
7.6  (165)
Bellen 
 
6.4  (128)
Digitale televisie 
 
5.3  (124)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
  • Helpdesk
  • Internet
  • Bellen
  • Digitale televisie
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Wacht al een half jaar op installatie van internet.
Diverse niet nagekomen beloftes of helpdesk die niet reageert.
Wel factuur ontvangen. Wat denken ze daar bij Tweak. Dat we die factuur gaan betalen voor Tweak internet die we niet hebben. Dacht het niet.

Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Willem November 08, 2017

Waardeloze service

Wacht al een half jaar op installatie van internet.
Diverse niet nagekomen beloftes of helpdesk die niet reageert.
Wel factuur ontvangen. Wat denken ze daar bij Tweak. Dat we die factuur gaan betalen voor Tweak internet die we niet hebben. Dacht het niet.

Was deze review nuttig? 
Door een ongelukkige samenloop van omstandigheden ten tijde van hun verhuizing was het mijn ouders, die aardig op leeftijd zijn, niet duidelijk dat ze een jaar contract afgesloten hadden bij Tweak. Op het nieuwe adres hebben ze bij een andere provider dan ook een contract afgesloten.
Nadat ik de situatie voorgelegd had bij de helpdesk van Tweak heeft Tweak het contract dat mijn ouders hadden zonder verder voorwaarden beeindigd.
Het is fijn dat er bedrijven zijn die een dergelijke situatie met begrip bekijken en waar compassie meer weegt dan slechts geldelijk gewin.
Gemiddelde score 
 
10.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Beryl November 06, 2017

complimenten voor de helpdesk van Tweak

Door een ongelukkige samenloop van omstandigheden ten tijde van hun verhuizing was het mijn ouders, die aardig op leeftijd zijn, niet duidelijk dat ze een jaar contract afgesloten hadden bij Tweak. Op het nieuwe adres hebben ze bij een andere provider dan ook een contract afgesloten.
Nadat ik de situatie voorgelegd had bij de helpdesk van Tweak heeft Tweak het contract dat mijn ouders hadden zonder verder voorwaarden beeindigd.
Het is fijn dat er bedrijven zijn die een dergelijke situatie met begrip bekijken en waar compassie meer weegt dan slechts geldelijk gewin.

Was deze review nuttig? 
Internet gaat. Telefoon en televisie echt bagger. Zo snel mogelijk naar andere provider.
Gemiddelde score 
 
1.8
Installatie 
 
5.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Ria November 05, 2017

Wat een drama

Internet gaat. Telefoon en televisie echt bagger. Zo snel mogelijk naar andere provider.

Was deze review nuttig? 
Ik geef pas een beoordeling, wanneer het eindelijk een keer klopt!
Wij kunnen t.v.kijken, wij kunnen bellen en we kunnen internetten. Maar welke provider daar op dit moment voor zorgt, is voor mij onduidelijk. Ik denk Ziggo. Degene, waarbij we altijd al het internet en t.v. bij ondergebracht hadden en die ons nog steeds van de t.v. ontvangst voorziet. En waar we ook nog hetzelfde bedrag aan betalen als altijd. De rest hebben we sinds we op glasvezel aangesloten zijn ondergebracht bij Tweak, jullie dus. Wij betalen bij jullie ruim 5 euro per maand. Als jullie daar niets voor bieden, vind ik dat al te veel.
Over WiFi hadden we dit campingseizoen (wij exploiteren n.l. een camping) regelmatig klachten. Daarvoor hoegenaamd nooit.
Onze belprovider: Belvoordeel, beviel ons goed en was ook echt voordelig, maar die heb ik opgezegd, omdat wij voor jullie gekozen hadden i.v.m. glasvezel. Vreemd genoeg, moesten we daarna in de regio het netnummer ervoor draaien. Maar daar kunnen we ons nog bij neerleggen, tenminste als het geen invloed op de belkosten heeft.
Ziggo heb ik niet opgezegd, omdat we met de t.v. daar bij willen blijven.

Als we van energiemaatschappij willen veranderen, wordt alles geregeld door de nieuwe aanbieder. Hoe zit het met Tweak? Doet die ook nog wat voor ons? Of hoeven we alleen maar een abonnement te betalen? En ja, een paar maand geleden hebben we ook al een behoorlijk bedrag neergeteld.

Wij willen eindelijk ook wel eens weten, wat de voordelen van glasvezel zijn!
Die hebben we n.l, nog niet ontdekt.


Groetend, Albertje
Geschreven door A.Benning- Lommers November 03, 2017

Onzekerheid

Ik geef pas een beoordeling, wanneer het eindelijk een keer klopt!
Wij kunnen t.v.kijken, wij kunnen bellen en we kunnen internetten. Maar welke provider daar op dit moment voor zorgt, is voor mij onduidelijk. Ik denk Ziggo. Degene, waarbij we altijd al het internet en t.v. bij ondergebracht hadden en die ons nog steeds van de t.v. ontvangst voorziet. En waar we ook nog hetzelfde bedrag aan betalen als altijd. De rest hebben we sinds we op glasvezel aangesloten zijn ondergebracht bij Tweak, jullie dus. Wij betalen bij jullie ruim 5 euro per maand. Als jullie daar niets voor bieden, vind ik dat al te veel.
Over WiFi hadden we dit campingseizoen (wij exploiteren n.l. een camping) regelmatig klachten. Daarvoor hoegenaamd nooit.
Onze belprovider: Belvoordeel, beviel ons goed en was ook echt voordelig, maar die heb ik opgezegd, omdat wij voor jullie gekozen hadden i.v.m. glasvezel. Vreemd genoeg, moesten we daarna in de regio het netnummer ervoor draaien. Maar daar kunnen we ons nog bij neerleggen, tenminste als het geen invloed op de belkosten heeft.
Ziggo heb ik niet opgezegd, omdat we met de t.v. daar bij willen blijven.

Als we van energiemaatschappij willen veranderen, wordt alles geregeld door de nieuwe aanbieder. Hoe zit het met Tweak? Doet die ook nog wat voor ons? Of hoeven we alleen maar een abonnement te betalen? En ja, een paar maand geleden hebben we ook al een behoorlijk bedrag neergeteld.

Wij willen eindelijk ook wel eens weten, wat de voordelen van glasvezel zijn!
Die hebben we n.l, nog niet ontdekt.


Groetend, Albertje

Was deze review nuttig? 
Sinds nieuwe TV-box uitgegeven niets anders dan problemen. Kastjes slaan achter elkaar vast; haperen; slecht beeld; zappen gaat langzaam; niet te zien welke kanalen je wel of niet hebt, zodat je de helft van de kanalen voor niks bekijkt; zeer felle LEDS die hele nacht doorknipperen ondanks dat kastje "uit" staat.
Helpdesk is totaal onbereikbaar, duurt ca 30 seconden voor je wordt opgehangen omdat het te druk is. Na ca 40 pogingen in 2 weken eindelijk in de wachtrij gekomen. Dan 35 minuten wachten om te horen dat ze je niet kunnen helpen: komt binnenkort update uit, probeer dat maar. Vervolgens weer 1,5 week bezig om te ze pakken te krijgen. Nu mag ik weer modem resetten, herstellen, etc en hopen dat alles maar blijft werken. Daarna weer testen en naar alle waarschijnlijkheid weer hele week proberen ze te bereiken.
TV inmiddels opgezegd. Op vragen en probleem wordt per mail helaas niet gereageerd. Verwerkingstijd opzeggen TV duurt 6 weken. Al die tijd lekker betalen, terwijl je niet eens kunt kijken.
Waardeloos bedrijf; wees verstandig en maak geen gebruik van Tweak.
Gemiddelde score 
 
3.3
Installatie 
 
4.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Remko November 03, 2017

waardeloos

Sinds nieuwe TV-box uitgegeven niets anders dan problemen. Kastjes slaan achter elkaar vast; haperen; slecht beeld; zappen gaat langzaam; niet te zien welke kanalen je wel of niet hebt, zodat je de helft van de kanalen voor niks bekijkt; zeer felle LEDS die hele nacht doorknipperen ondanks dat kastje "uit" staat.
Helpdesk is totaal onbereikbaar, duurt ca 30 seconden voor je wordt opgehangen omdat het te druk is. Na ca 40 pogingen in 2 weken eindelijk in de wachtrij gekomen. Dan 35 minuten wachten om te horen dat ze je niet kunnen helpen: komt binnenkort update uit, probeer dat maar. Vervolgens weer 1,5 week bezig om te ze pakken te krijgen. Nu mag ik weer modem resetten, herstellen, etc en hopen dat alles maar blijft werken. Daarna weer testen en naar alle waarschijnlijkheid weer hele week proberen ze te bereiken.
TV inmiddels opgezegd. Op vragen en probleem wordt per mail helaas niet gereageerd. Verwerkingstijd opzeggen TV duurt 6 weken. Al die tijd lekker betalen, terwijl je niet eens kunt kijken.
Waardeloos bedrijf; wees verstandig en maak geen gebruik van Tweak.

Was deze review nuttig? 
Eerst de monteur voor een basis install. geen telefoon, geen tv. Alleen internet.
Echt niet, ik had alles in 1 besteld.
Helpdesk: euhh... ja is door mijn collega verkeerd in agenda gezet van monteur (ligt altijd aan collega)
Monteur had kastje voor tv in auto, dat was zo klaar, nu de telefoon nog.
Bij KPN lag ik er al uit, dat was zo klaar, porteren zou paar uur duren, nu een dag verder en nog geen telefoon. De ene zegt duurt ongeveer 2 a 3 werkdagen, collega op de achtergrond, nee hoor een paar uur.... Het zal, ik heb geen telefoon in ieder geval.
Gemiddelde score 
 
5.0
Installatie 
 
5.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
9.0
Geschreven door BvE November 02, 2017

Installatie

Eerst de monteur voor een basis install. geen telefoon, geen tv. Alleen internet.
Echt niet, ik had alles in 1 besteld.
Helpdesk: euhh... ja is door mijn collega verkeerd in agenda gezet van monteur (ligt altijd aan collega)
Monteur had kastje voor tv in auto, dat was zo klaar, nu de telefoon nog.
Bij KPN lag ik er al uit, dat was zo klaar, porteren zou paar uur duren, nu een dag verder en nog geen telefoon. De ene zegt duurt ongeveer 2 a 3 werkdagen, collega op de achtergrond, nee hoor een paar uur.... Het zal, ik heb geen telefoon in ieder geval.

Was deze review nuttig? 
Helpdesk spreken: 30 minuten in de wacht is standaard

Helpdesk te druk? Dan laten ze gewoon geen belletjes door en wordt je afgescheept met een boodschap.

Email: ze reageren er niet op, zelfs als er tickets aangemaakt zijn.

Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Marc November 01, 2017

Slechste service ooit

Helpdesk spreken: 30 minuten in de wacht is standaard

Helpdesk te druk? Dan laten ze gewoon geen belletjes door en wordt je afgescheept met een boodschap.

Email: ze reageren er niet op, zelfs als er tickets aangemaakt zijn.

Was deze review nuttig? 
Niet aan beginnen aan deze provider,zeer slechte service,televisie is echt slecht, beeld loopt vast,schokkend beeld,bellen gaat nog maar verbinding valt soms weg,1000 mb internet haal ik niet eens maar 400mb
voor service bellen word je in de wacht gezet voor bijna 20 minuten,dan maar een mail sturen ,word er gereageerd na een week.
Ik zeg niet aan beginnen alleen al niet om de sevice.
Gemiddelde score 
 
1.2
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door bert November 01, 2017

niet aan beginnen

Niet aan beginnen aan deze provider,zeer slechte service,televisie is echt slecht, beeld loopt vast,schokkend beeld,bellen gaat nog maar verbinding valt soms weg,1000 mb internet haal ik niet eens maar 400mb
voor service bellen word je in de wacht gezet voor bijna 20 minuten,dan maar een mail sturen ,word er gereageerd na een week.
Ik zeg niet aan beginnen alleen al niet om de sevice.

Was deze review nuttig? 
Sinds 2 weken verbinding via tweak omdat ze voor 30 euro per maand 1Gb up & down leveren.
Het modem wat je van ze krijgt is absolute topkwaliteit (losse prijs meer dan 200 euro) en deze werkt dan ook naar behoren. Ik gebruik zelf niet de WIFi van de FritzBox omdat ik op overal Ubiquiti accespoints gebruik maar de WiFi van de Fritzbox is bovengemiddeld!

Ik telefoneer niet via de lijn maar kijk er wel TV op. Met de nieuwe Sparql Box goede ervaring tot nu toe. De kwaliteit van de uitzendingen zijn echt super en zelfs beter dan Ziggo. (op mijn al wat oudere plasma TV werkt de instelling 1080P@60 prima)

De installateur was een prima vent, installatie snel gepiept. Ben er blij mee.
Gemiddelde score 
 
9.5
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
10.0
Geschreven door Van Soest November 01, 2017

Zeer tevreden (nieuwe klant)

Sinds 2 weken verbinding via tweak omdat ze voor 30 euro per maand 1Gb up & down leveren.
Het modem wat je van ze krijgt is absolute topkwaliteit (losse prijs meer dan 200 euro) en deze werkt dan ook naar behoren. Ik gebruik zelf niet de WIFi van de FritzBox omdat ik op overal Ubiquiti accespoints gebruik maar de WiFi van de Fritzbox is bovengemiddeld!

Ik telefoneer niet via de lijn maar kijk er wel TV op. Met de nieuwe Sparql Box goede ervaring tot nu toe. De kwaliteit van de uitzendingen zijn echt super en zelfs beter dan Ziggo. (op mijn al wat oudere plasma TV werkt de instelling 1080P@60 prima)

De installateur was een prima vent, installatie snel gepiept. Ben er blij mee.

Was deze review nuttig? 
Wanneer he nieuw klant bent, wordt. Krijg je allemaal mooie praathes hoe goed ze wel niet zijn.
Eenmaal storing met glasvezel verbinding wordt je aan het lijn gehouden. Naar tig keer contact gehad te hebben beloven ze je een nieuw modem te sturen. Krijg je in eerste instantie verkeerde spullen opgestuurd. Vervolgens kaart he deze aan. Krijg je uiteindelijk een gebruikte modem wat onder krasjes zit.
Helaas werkt deze niet naar behoren, wat mij heeft laten besluiten on contract op te zeggen.
Terwijl alle providers als service modem gratis terugstuur service hanteren. Heeft tweak deze niet. Wat niet klantvriendelijk is. Extra kosten helaas.
Gemiddelde score 
 
3.2
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Feri Oktober 31, 2017

Slecht

Wanneer he nieuw klant bent, wordt. Krijg je allemaal mooie praathes hoe goed ze wel niet zijn.
Eenmaal storing met glasvezel verbinding wordt je aan het lijn gehouden. Naar tig keer contact gehad te hebben beloven ze je een nieuw modem te sturen. Krijg je in eerste instantie verkeerde spullen opgestuurd. Vervolgens kaart he deze aan. Krijg je uiteindelijk een gebruikte modem wat onder krasjes zit.
Helaas werkt deze niet naar behoren, wat mij heeft laten besluiten on contract op te zeggen.
Terwijl alle providers als service modem gratis terugstuur service hanteren. Heeft tweak deze niet. Wat niet klantvriendelijk is. Extra kosten helaas.

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider