Tweak Glasvezel ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/90/b6/d4/tweak-glasvezel-21-1435562017.png
 
6.1 (213)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Tweak glasvezel

Voorheen bekend onder de naam TweakFiber, tegenwoordig gewoon onder glasvezel van Tweak. Tweak is een kleine internetprovider uit Almere die is gestart in 2002. Onder de naam 'TweakDSL' kocht Tweak voorheen verbindingen in bij grotere leveranciers. Tegenwoordig focust Tweak op glasvezel en bouwen zij aan hun eigen glasvezel-netwerk via Reggefiber. Zij zijn daarmee onafhankelijk van de grote partijen.

Tweak probeert zich te onderscheiden door hun eigen servicedesk en technische dienst. Deze afdelingen zitten op hetzelfde kantoor als het management en de marketing-afdeling. Met de slogan 'baas over eigen bits' wil Tweak uitstralen dat zij onafhankelijk zijn en dat gebruikers met hun verbinding mogen doen wat zij willen. Ook uniek aan Tweak glasvezel is dat zij als enige provider een 1000 Mbit glasvezel verbinding leveren.

Op deze pagina lees je Tweak glasvezel ervaringen van gebruikers die gebruik maken van Tweak glasvezel. Ben jij zelf ook aangesloten via Tweak op glasvezel? Geef dan jouw mening door het schrijven van een review! Dit helpt andere bij het maken van zijn of haar keuze.

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 213 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
6.1
Installatie 
 
6.8  (172)
Helpdesk 
 
4.9  (206)
Internet 
 
7.4  (190)
Bellen 
 
6.2  (146)
Digitale televisie 
 
5.0  (142)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
  • Helpdesk
  • Internet
  • Bellen
  • Digitale televisie
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Het internet van Tweak is best goed. Daar had ik geen problemen mee maar het bellen was een ramp. Heel vaak kreeg ik een harde elektronische storing te horen. Negen van de tien keer kon mijn gesprekspartner mij niet verstaan aan de telefoon. Hele zinnen of woorden vielen weg. Meerdere malen contact opgenomen met Tweak maar tot een oplossing kwam het niet. Over functies van tv kijken heb ik helaas ook geen goede ervaringen. Pauzeren werkt alleen bij opnames en als je iets heb opgenomen had, kwam het regelmatig voor dat je het niet kon zien wanneer je het wilt omdat het niet afgespeeld kon worden.
Gemiddelde score 
 
3.6
Installatie 
 
4.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
4.0
Geschreven door Annoniem Januari 12, 2018

Het internet van Tweak is best goed. Daar had ik geen problemen mee maar het bellen was een ramp. Heel vaak kreeg ik een harde elektronische storing te horen. Negen van de tien keer kon mijn gesprekspartner mij niet verstaan aan de telefoon. Hele zinnen of woorden vielen weg. Meerdere malen contact opgenomen met Tweak maar tot een oplossing kwam het niet. Over functies van tv kijken heb ik helaas ook geen goede ervaringen. Pauzeren werkt alleen bij opnames en als je iets heb opgenomen had, kwam het regelmatig voor dat je het niet kon zien wanneer je het wilt omdat het niet afgespeeld kon worden.

Was deze review nuttig? 
Op zich lijkt het leuk, als alleenstaande vrouw internet en glasvezel in huis.... Installatie door vriend gedaan, werkt dan, enslotte.

Na haperend netwerk vandaag professionals in huis: ze hebben thiuisnetwerk geoptimaliseerd en toen bleek de sparql-box niet meer te werken. Contact met klantenservice is ronduit dramatisch.... idiote wachttijden, onkundige antwoorden en in ons geval zelfs letterlijk van kastje naar muur gestuurd worden.

We gaan in Nederland op geen enkele wijze vooruit... Klanten binnenhalen, kunnen ze als beste... Wie van de providers wil nu eens ECHT werkend spul opleveren en een klant houden??
Gemiddelde score 
 
3.4
Installatie 
 
4.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
3.0
Bellen 
 
6.0
Digitale televisie 
 
3.0
Geschreven door Elly Stoel Januari 10, 2018

Tegenvaller....

Op zich lijkt het leuk, als alleenstaande vrouw internet en glasvezel in huis.... Installatie door vriend gedaan, werkt dan, enslotte.

Na haperend netwerk vandaag professionals in huis: ze hebben thiuisnetwerk geoptimaliseerd en toen bleek de sparql-box niet meer te werken. Contact met klantenservice is ronduit dramatisch.... idiote wachttijden, onkundige antwoorden en in ons geval zelfs letterlijk van kastje naar muur gestuurd worden.

We gaan in Nederland op geen enkele wijze vooruit... Klanten binnenhalen, kunnen ze als beste... Wie van de providers wil nu eens ECHT werkend spul opleveren en een klant houden??

Was deze review nuttig? 
Tweak groeit naar mijn mening te hard. hierdoor wordt de bestaande klant de dupe.
de servicedesk is telefonisch slecht te bereiken en de support.....ver te zoeken.
er worden geen afspraken genoteerd, en dus ook niet nagekomen. Ik kan iedere keer weer het zelfde verhaal doen.

Tweak,een advies; schoenmaker houdt je bij je leest. Internet Prima..!! Geen klachten over.
Maar telefonie en .....oooh my gooooo TV via sparql. Lezer neem van mij aan, beperk je bij Tweak tot alleen internet, daar ga je blij van worden.Een 3in1 pakket is sterk af te raden.
Gemiddelde score 
 
4.8
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
4.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door rene Januari 08, 2018

Tweak - Internet prima - Sparql TV, wat een ramp..!!

Tweak groeit naar mijn mening te hard. hierdoor wordt de bestaande klant de dupe.
de servicedesk is telefonisch slecht te bereiken en de support.....ver te zoeken.
er worden geen afspraken genoteerd, en dus ook niet nagekomen. Ik kan iedere keer weer het zelfde verhaal doen.

Tweak,een advies; schoenmaker houdt je bij je leest. Internet Prima..!! Geen klachten over.
Maar telefonie en .....oooh my gooooo TV via sparql. Lezer neem van mij aan, beperk je bij Tweak tot alleen internet, daar ga je blij van worden.Een 3in1 pakket is sterk af te raden.

Was deze review nuttig? 
Wat een ellende. Zeer beperkt bereik wifi, telefoongesprekken bijna niet mogelijk door haperingen in het geluid, televisie stoort, opnames (max 5 uur) zijn niet terug te kijken op de settopbox, wel in de app. Ondanks vele (lange) telefoontjes met de helpdesk verbetert er niets.
Nu bezig om bij deze club vandaan te komen. Hierbij vergeleken was KPN echt top!
Gemiddelde score 
 
3.8
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
2.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Erik Januari 07, 2018

Niks waard

Wat een ellende. Zeer beperkt bereik wifi, telefoongesprekken bijna niet mogelijk door haperingen in het geluid, televisie stoort, opnames (max 5 uur) zijn niet terug te kijken op de settopbox, wel in de app. Ondanks vele (lange) telefoontjes met de helpdesk verbetert er niets.
Nu bezig om bij deze club vandaan te komen. Hierbij vergeleken was KPN echt top!

Was deze review nuttig? 
Internet was supersnel en ik ben zeer tevreden over de Fritzbox. De ellende begint bij de TV. Pauzeren werkt niet, opnieuw bekijken is bagger, zappen is langzaam, we waren dus niet tevreden, temeer omdat wel met pauzeren en begin gemist wordt geadverteerd.

Vele mailtjes heen en weer gestuurd zonder een enkele oplossing behalve dan dat werd beaamd dat men het probleem met de TV niet zou kunnen oplossen. Ik heb ze vervolgens in gebreke gesteld. Dan begint er een mooie procedure te lopen: Ik kreeg onmiddellijk een mail (dat was dan wel weer bijzonder) waarin werd aangegeven dat mijn volledige abonnement na 1 week werd beëindigd. Ik had in de mail aangegeven dat ik overleg wilde op dit punt. 1 week is te kort om een nieuwe provider te regelen en dat heb ik via de mail en telefonisch een aantal keren uitgelegd. Er werd echter niet meer thuis gegeven door tweak. Tig keer gebeld en gemaild en constant verschillende verhalen aan mogen horen. Men zou ervoor zorgen dat de datum werd opgeschoven tot en met dat er al een ticket lag bij de juiste afdeling en dat het vast goed zou komen. Nou niet dus. Ten lange leste boos opgebeld en is er met 'spoed' geregeld dat mijn internet door bleef lopen, alleen is mij het addertje onder het gras niet meegedeeld... Het jaarcontract dient uitgediend te worden.

Het devies is wat mij betreft; niet doen, de televisie is zwaar ondermaats en de service is dat ook.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Harmen Januari 05, 2018

bezint eer ge begint

Internet was supersnel en ik ben zeer tevreden over de Fritzbox. De ellende begint bij de TV. Pauzeren werkt niet, opnieuw bekijken is bagger, zappen is langzaam, we waren dus niet tevreden, temeer omdat wel met pauzeren en begin gemist wordt geadverteerd.

Vele mailtjes heen en weer gestuurd zonder een enkele oplossing behalve dan dat werd beaamd dat men het probleem met de TV niet zou kunnen oplossen. Ik heb ze vervolgens in gebreke gesteld. Dan begint er een mooie procedure te lopen: Ik kreeg onmiddellijk een mail (dat was dan wel weer bijzonder) waarin werd aangegeven dat mijn volledige abonnement na 1 week werd beëindigd. Ik had in de mail aangegeven dat ik overleg wilde op dit punt. 1 week is te kort om een nieuwe provider te regelen en dat heb ik via de mail en telefonisch een aantal keren uitgelegd. Er werd echter niet meer thuis gegeven door tweak. Tig keer gebeld en gemaild en constant verschillende verhalen aan mogen horen. Men zou ervoor zorgen dat de datum werd opgeschoven tot en met dat er al een ticket lag bij de juiste afdeling en dat het vast goed zou komen. Nou niet dus. Ten lange leste boos opgebeld en is er met 'spoed' geregeld dat mijn internet door bleef lopen, alleen is mij het addertje onder het gras niet meegedeeld... Het jaarcontract dient uitgediend te worden.

Het devies is wat mij betreft; niet doen, de televisie is zwaar ondermaats en de service is dat ook.

Was deze review nuttig? 
Frans van der Wal

Ik ben zeer ontevreden tot nu toe nog geen oplossing met mijn telefoonlijn op de Fritzbox brandt het lampje niet ik ben nu al 14 dagen aan de gang met jullie en nog geen oplossing
Ik heb voorheen iedereen aangeraden om Tweak te nemen maar nu heb ik mijn bedenken.
Als dit nog langer duurt dan stap ik over naar een ander provider en nu verwacht ik aktie van jullie.
Geen een kan naar ons telefoneren.

Met vriendelijke groeten,

Frans van der Wal
Gemiddelde score 
 
6.0
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
4.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Frans van der Wal Januari 04, 2018

Frans van der Wal

Ik ben zeer ontevreden tot nu toe nog geen oplossing met mijn telefoonlijn op de Fritzbox brandt het lampje niet ik ben nu al 14 dagen aan de gang met jullie en nog geen oplossing
Ik heb voorheen iedereen aangeraden om Tweak te nemen maar nu heb ik mijn bedenken.
Als dit nog langer duurt dan stap ik over naar een ander provider en nu verwacht ik aktie van jullie.
Geen een kan naar ons telefoneren.

Met vriendelijke groeten,

Frans van der Wal

Was deze review nuttig? 
Op 03-01-2018 om 14:55 (27 minuten aan de lijn) storing glasvezel verbinding gemeld. Medewerker zei dat hij niets aan de storing kon doen…probleem is meestal binnen 3 dagen verholpen….Vanmorgen 09:10 opnieuw gebeld (7,5 minuten..wordt beter!) met de melding dat er nog steeds geen zicht is op een oplossing maar dat het probleem zich alleen op mijn lijn voor doet. Ik ben pas 8 dagen klant bij u (uiteraard vooruit betaald € 365, -) en heb er nu al spijt van. Ik ben 7 jaar klant bij Solcon geweest met 1 storing van 15 minuten… Ik ben dus genoodzaakt vandaag een nieuwe provider te zoeken!! Uiteraard ben ik mij ervan bewust dat ik het geld gewoon af moet schrijven….maar ik zal mijn uiterste best doen om iedereen te waarschuwen voor de gebrekkige dienstverlening van Tweak/Cambrium.
Gemiddelde score 
 
2.5
Installatie 
 
3.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
5.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Michael Januari 04, 2018

WAARDELOOS

Op 03-01-2018 om 14:55 (27 minuten aan de lijn) storing glasvezel verbinding gemeld. Medewerker zei dat hij niets aan de storing kon doen…probleem is meestal binnen 3 dagen verholpen….Vanmorgen 09:10 opnieuw gebeld (7,5 minuten..wordt beter!) met de melding dat er nog steeds geen zicht is op een oplossing maar dat het probleem zich alleen op mijn lijn voor doet. Ik ben pas 8 dagen klant bij u (uiteraard vooruit betaald € 365, -) en heb er nu al spijt van. Ik ben 7 jaar klant bij Solcon geweest met 1 storing van 15 minuten… Ik ben dus genoodzaakt vandaag een nieuwe provider te zoeken!! Uiteraard ben ik mij ervan bewust dat ik het geld gewoon af moet schrijven….maar ik zal mijn uiterste best doen om iedereen te waarschuwen voor de gebrekkige dienstverlening van Tweak/Cambrium.

Was deze review nuttig? 
Ik heb nooit problemen met de internet verbinding van Tweak +/- 2 jaar. Alles gaat op rolletjes. Ik heb al 15 jaar geen TV (kabel) en kijk alles via de glasvezel met een TVbox, duizenden zenders, 0,0 reclame. Bellen doe ik met mijn mobieltje. Ik zit in Leeuwarden dus er zijn hier veel glasvezel aansluitingen. Installatie heb ik zelf gedaan en heb nog nooit de helpdesk gebeld. Ik heb kortgeleden alle kabels naar Cat 7 verhoogt zodat ik klaar ben voor de 10 gigabit met 600MHZ. Ik had nooit durven dromen dat ik zo'n vreselijk snelle glasvezelverbinding zou hebben. Ik ben super tevreden.
Gemiddelde score 
 
10.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Jeroen de Vries Januari 03, 2018

Gaat prima.

Ik heb nooit problemen met de internet verbinding van Tweak +/- 2 jaar. Alles gaat op rolletjes. Ik heb al 15 jaar geen TV (kabel) en kijk alles via de glasvezel met een TVbox, duizenden zenders, 0,0 reclame. Bellen doe ik met mijn mobieltje. Ik zit in Leeuwarden dus er zijn hier veel glasvezel aansluitingen. Installatie heb ik zelf gedaan en heb nog nooit de helpdesk gebeld. Ik heb kortgeleden alle kabels naar Cat 7 verhoogt zodat ik klaar ben voor de 10 gigabit met 600MHZ. Ik had nooit durven dromen dat ik zo'n vreselijk snelle glasvezelverbinding zou hebben. Ik ben super tevreden.

Was deze review nuttig? 
Stelletje boeven zijn het! Bedenktijd is 2 weken, maar daar houden ze niet aan. Bedenktijd gaat in vanaf het moment dat je contract ondertekent, dus al ontvang je apparatuur 1 maand later nadat je contract heb ondertekent is bedenktijd al verlopen en zit je vast aan je contract voor 1 jaar, zoals bij mij het geval. Ik had een alles in 1 pakket aangevraagd, apparatuur pas 2 weken later ontvangen en binnen de eerste week was ik al super ontevreden over TV box die om de 5 minuten vastliep en waarbij de box helemaal opnieuw opgestart moest worden. Support was bagger en ik wilde mijn contract z.s.m. beëindigen wat niet meer mocht volgens Tweak, bedenktijd was verlopen, TV mocht ik stoppen, maar zat vast aan Internet voor een jaartje. En nu zit ik vast aan internet van Tweak, terwijl ik een contract had getekend voor alles in 1 en niet alleen internet ! Tip: Ga gewoon naar Ziggo voor je alles 1 in pakket... sinds dag 1 geen issues en ik kan niet wachten totdat het jaar voorbij is zodat ik mijn abonnement bij Tweak kan beëindigen.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door SK Januari 02, 2018

Stelletje boeven !!

Stelletje boeven zijn het! Bedenktijd is 2 weken, maar daar houden ze niet aan. Bedenktijd gaat in vanaf het moment dat je contract ondertekent, dus al ontvang je apparatuur 1 maand later nadat je contract heb ondertekent is bedenktijd al verlopen en zit je vast aan je contract voor 1 jaar, zoals bij mij het geval. Ik had een alles in 1 pakket aangevraagd, apparatuur pas 2 weken later ontvangen en binnen de eerste week was ik al super ontevreden over TV box die om de 5 minuten vastliep en waarbij de box helemaal opnieuw opgestart moest worden. Support was bagger en ik wilde mijn contract z.s.m. beëindigen wat niet meer mocht volgens Tweak, bedenktijd was verlopen, TV mocht ik stoppen, maar zat vast aan Internet voor een jaartje. En nu zit ik vast aan internet van Tweak, terwijl ik een contract had getekend voor alles in 1 en niet alleen internet ! Tip: Ga gewoon naar Ziggo voor je alles 1 in pakket... sinds dag 1 geen issues en ik kan niet wachten totdat het jaar voorbij is zodat ik mijn abonnement bij Tweak kan beëindigen.

Was deze review nuttig? 
Tweak heeft mijn probleem met de TV en vaste IP adres nog niet kunnen oplossen. Het begon met het feit dat ik op 20 december de snelheid van 100 mbit naar 500 mbit verhoogd wilde hebben. Toen dat doorgevoerd was had ik geen tv, internet en telefoon meer. Het internet en telefoon probleem zijn redelijk snel opgelost maar tot op vandaag doet het tv signaal het nog steeds niet en is het probleem m.b.t. het vaste IP adres nog steeds niet opgelost! En dat nu net met Kerst en Oud en Nieuw. . Ik ben heel erg teleurgesteld in Tweak. Na dagenlang veelvuldig gebeld te hebben kon de helpdesk niet voor een oplossing zorgen; naar mijn idee zijn de help desk medewerkers van Tweak absoluut NIET terzake kundig maar ze wilden ook geen monteur sturen die mijn problemen op zou kunnen lossen. Ik ben benieuwd wanneer in 2018 deze problemen ,die nu al 2 weken spelen, eindelijk worden opgelost!
Gemiddelde score 
 
2.6
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
2.0
Bellen 
 
7.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Bert Bouman Januari 01, 2018

2 weken zonder tv en geen vast ip adres inclusief tijdens Kerst en Oud en Nieuw

Tweak heeft mijn probleem met de TV en vaste IP adres nog niet kunnen oplossen. Het begon met het feit dat ik op 20 december de snelheid van 100 mbit naar 500 mbit verhoogd wilde hebben. Toen dat doorgevoerd was had ik geen tv, internet en telefoon meer. Het internet en telefoon probleem zijn redelijk snel opgelost maar tot op vandaag doet het tv signaal het nog steeds niet en is het probleem m.b.t. het vaste IP adres nog steeds niet opgelost! En dat nu net met Kerst en Oud en Nieuw. . Ik ben heel erg teleurgesteld in Tweak. Na dagenlang veelvuldig gebeld te hebben kon de helpdesk niet voor een oplossing zorgen; naar mijn idee zijn de help desk medewerkers van Tweak absoluut NIET terzake kundig maar ze wilden ook geen monteur sturen die mijn problemen op zou kunnen lossen. Ik ben benieuwd wanneer in 2018 deze problemen ,die nu al 2 weken spelen, eindelijk worden opgelost!

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider