Tweak Glasvezel ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/90/b6/d4/tweak-glasvezel-21-1435562017.png
 
5.3 (395)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Tweak glasvezel

Voorheen bekend onder de naam TweakFiber, tegenwoordig gewoon onder glasvezel van Tweak. Tweak is een kleine internetprovider uit Almere die is gestart in 2002. Onder de naam 'TweakDSL' kocht Tweak voorheen verbindingen in bij grotere leveranciers. Tegenwoordig focust Tweak op glasvezel en bouwen zij aan hun eigen glasvezel-netwerk via Reggefiber. Zij zijn daarmee onafhankelijk van de grote partijen.

Tweak probeert zich te onderscheiden door hun eigen servicedesk en technische dienst. Deze afdelingen zitten op hetzelfde kantoor als het management en de marketing-afdeling. Met de slogan 'baas over eigen bits' wil Tweak uitstralen dat zij onafhankelijk zijn en dat gebruikers met hun verbinding mogen doen wat zij willen. Ook uniek aan Tweak glasvezel is dat zij als enige provider een 1000 Mbit glasvezel verbinding leveren.

Op deze pagina lees je Tweak glasvezel ervaringen van gebruikers die gebruik maken van Tweak glasvezel. Ben jij zelf ook aangesloten via Tweak op glasvezel? Geef dan jouw mening door het schrijven van een review! Dit helpt andere bij het maken van zijn of haar keuze.

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 395 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
5.3
Installatie 
 
6.0  (327)
Helpdesk 
 
4.1  (381)
Internet 
 
6.7  (350)
Bellen 
 
5.3  (245)
Digitale televisie 
 
4.4  (239)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
  • Helpdesk
  • Internet
  • Bellen
  • Digitale televisie
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Gewoon dikke ellende
Gemiddelde score 
 
3.2
Installatie 
 
4.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Boer November 08, 2019

Slecht beeld

Gewoon dikke ellende

Was deze review nuttig? 
Helaas mijn vragen zijn tot nu toe niet naar tevredenheid beantwoord,ik hoop nog steeds op beterschap . vr gr Frans Sinel
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door F.J.G.M.Sinel November 08, 2019

Helaas mijn vragen zijn tot nu toe niet naar tevredenheid beantwoord,ik hoop nog steeds op beterschap . vr gr Frans Sinel

Was deze review nuttig? 
Deze internet provider biedt een aantal diensten en is een provider voor de Tweaker (het is ook een spinoff geweest van Tweakers.net -> Tweak DSL). Kennis van netwerk apparatuur e.d. is nodig om met deze mensen te communiceren. Ze bieden 1Gbit internet, maar dan wel over eigen apparatuur, de gemiddelde snelheid bij mij lag bij installatie rond 800Mbit en is de laatste maanden gezakt naar zo'n 350Mbit. Via de geleverde apparatuur is de internet snelheid beperkt door het geleverde apparaat en bedraagt het zo'n 350Mbit.

Nu heb ik een verschil van mening met dit bedrijf gehad over abonnementen, want ik had niet gezien dat zei een internet only aansluiting aanbieden sinds 1-sept-2018. Dus ik lekker iedere maand €3,- teveel betalen voor internet+bellen, waarvan ik bellen niet gebruik. Toen ik zag dat hun prijzen dus effectief lager waren en ik vroeg waarom ik teveel betaalde was het enige antwoord: dat is eigen verantwoordelijkheid. Maar een normaal mens gaat toch niet elke dag op de website van de provider kijken naar abonnementen en prijzen!? Ik heb gevraagd waarom ze geen email hadden kunnen sturen naar hun abonnees, maar daar kreeg ik geen antwoord op.

Daarnaast heb ik één opzegging gedaan omdat we gaan verhuizen. Deze opzegging is klaarblijkelijk door Reggefiber te vroeg uitgevoerd. Dus nu heb ik een dag geen internet. Gezien dit en het bovenstaande verhaal heb ik gevraag of er geen compensate mogelijk is ook omdat ik al die maanden teveel heb betaald. Compensatie was alleen mogelijk voor de dagen dat ik geen internet heb en er werd direct gerefereerd naar de algemene voorwaarden en dat ik mijn opzegging eerder had moeten aangeven. Ook gezien ik al tijden teveel betaald heb voor mijn abonnement was geen argument, gezien ik maar effectief twee weken gebruik maak van de verbinding was ook geen argument.

Conclusie: zoek je een internet provider die jouw kan helpen met 1Gbit, dan is het top. Als er iets aan de hand is dan is het antwoord zwart en wit en verstoppen zei zich achter hun eigen regels. Eigen verantwoordelijkheid is voor de klant en niet voor Tweak, want die zijn nergens verantwoordelijk voor, ook niet voor een administratieve fout!

PS. ik heb dus aangegeven erg teleurgesteld te zijn, ook gezien de afhandeling van mijn klachten want ze konden mij alleen compenseren voor één dag geen internet. Ik heb aangegeven dat ik, gezien deze afhandeling, niemand in mijn direct omgeving Tweak zal aanraden als provider. Dit kon de mevrouw aan de telefoon ook niks schelen zo leek het.
Gemiddelde score 
 
3.5
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
6.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Dennis November 06, 2019

Techneuten geen benul van service

Deze internet provider biedt een aantal diensten en is een provider voor de Tweaker (het is ook een spinoff geweest van Tweakers.net -> Tweak DSL). Kennis van netwerk apparatuur e.d. is nodig om met deze mensen te communiceren. Ze bieden 1Gbit internet, maar dan wel over eigen apparatuur, de gemiddelde snelheid bij mij lag bij installatie rond 800Mbit en is de laatste maanden gezakt naar zo'n 350Mbit. Via de geleverde apparatuur is de internet snelheid beperkt door het geleverde apparaat en bedraagt het zo'n 350Mbit.

Nu heb ik een verschil van mening met dit bedrijf gehad over abonnementen, want ik had niet gezien dat zei een internet only aansluiting aanbieden sinds 1-sept-2018. Dus ik lekker iedere maand €3,- teveel betalen voor internet+bellen, waarvan ik bellen niet gebruik. Toen ik zag dat hun prijzen dus effectief lager waren en ik vroeg waarom ik teveel betaalde was het enige antwoord: dat is eigen verantwoordelijkheid. Maar een normaal mens gaat toch niet elke dag op de website van de provider kijken naar abonnementen en prijzen!? Ik heb gevraagd waarom ze geen email hadden kunnen sturen naar hun abonnees, maar daar kreeg ik geen antwoord op.

Daarnaast heb ik één opzegging gedaan omdat we gaan verhuizen. Deze opzegging is klaarblijkelijk door Reggefiber te vroeg uitgevoerd. Dus nu heb ik een dag geen internet. Gezien dit en het bovenstaande verhaal heb ik gevraag of er geen compensate mogelijk is ook omdat ik al die maanden teveel heb betaald. Compensatie was alleen mogelijk voor de dagen dat ik geen internet heb en er werd direct gerefereerd naar de algemene voorwaarden en dat ik mijn opzegging eerder had moeten aangeven. Ook gezien ik al tijden teveel betaald heb voor mijn abonnement was geen argument, gezien ik maar effectief twee weken gebruik maak van de verbinding was ook geen argument.

Conclusie: zoek je een internet provider die jouw kan helpen met 1Gbit, dan is het top. Als er iets aan de hand is dan is het antwoord zwart en wit en verstoppen zei zich achter hun eigen regels. Eigen verantwoordelijkheid is voor de klant en niet voor Tweak, want die zijn nergens verantwoordelijk voor, ook niet voor een administratieve fout!

PS. ik heb dus aangegeven erg teleurgesteld te zijn, ook gezien de afhandeling van mijn klachten want ze konden mij alleen compenseren voor één dag geen internet. Ik heb aangegeven dat ik, gezien deze afhandeling, niemand in mijn direct omgeving Tweak zal aanraden als provider. Dit kon de mevrouw aan de telefoon ook niks schelen zo leek het.

Was deze review nuttig? 
Cash-back actie € 150,00 terug na eerst drie maanden, helaas na 6 maanden nog geen cent gezien, incasso's komen wel gewoon binnen. Incasso afdeling verwijst naar klantenservice, belofte om geld over te maken, maar ik heb nog steeds niets ontvangen. Slechte service van Tweak, zou hier niet meer voor kiezen…
Gemiddelde score 
 
5.3
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door H Bekker Oktober 17, 2019

Cash-back actie lijkt klantje pesten

Cash-back actie € 150,00 terug na eerst drie maanden, helaas na 6 maanden nog geen cent gezien, incasso's komen wel gewoon binnen. Incasso afdeling verwijst naar klantenservice, belofte om geld over te maken, maar ik heb nog steeds niets ontvangen. Slechte service van Tweak, zou hier niet meer voor kiezen…

Was deze review nuttig? 
Na installatie hebben we maandenlang getobt met TV gemist en TV opname. Beelden flikkerden, uitzendingen stopten zomaar. Maar wat Tweak heeft gedaan weet ik niet, maar het werkt nu allemaal zoals het hoort!
Enige irritante is dat je niet meer vooruit kunt spoelen bij de commercielen, maar dat ligt volgens mij niet aan Tweak...
Dus begin was slecht, maar u is het goed! Ga zo door Tweak!
Gemiddelde score 
 
7.3
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
6.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door albert Oktober 17, 2019

Eindelijk tevreden!

Na installatie hebben we maandenlang getobt met TV gemist en TV opname. Beelden flikkerden, uitzendingen stopten zomaar. Maar wat Tweak heeft gedaan weet ik niet, maar het werkt nu allemaal zoals het hoort!
Enige irritante is dat je niet meer vooruit kunt spoelen bij de commercielen, maar dat ligt volgens mij niet aan Tweak...
Dus begin was slecht, maar u is het goed! Ga zo door Tweak!

Was deze review nuttig? 
Werkelijk een waardeloos bedrijf met een klantenservice die nauwelijks bereikbaar is. Al bij het aansluiten ging het mis, aansluiting was dubbel opgevoerd waardoor ik dus ook dubbel mocht gaan betalen. Dit hebben ze dusdanig gecorrigeerd dat ik daarna wel facturen per email ontving maar blijkbaar werd er maandelijks niet afgeschreven met als gevolg ik na 3 maanden zonder bericht of wat dan ook werd afgesloten. Bij navraag werd ik door de klantenservice bijzonder onbeschoft te woord gestaan en letterlijk als wanbetaler betiteld en moest ik maar contact opnemen met het incassobedrijf. Godzijdank dat er op het incasso bedrijf wel capabele mensen werkten en die hebben toen letterlijk de puinhoop van Tweak recht getrokken en blijkbaar stond er bij tweak een blokkade op incasseren omdat ik aan het begin dubbel (te veel) betaald zou hebben. Nadat ik dys in ene 3 maanden in 1 mocht ophoesten was de ellende nog niet over en hebben ze maar besloten dat ik in het vervolg dus elke maand een factuur ontvang, maar dat er 1 keer in de 3 maanden wordt geincasseerd. Mijn advies, keer om ren hard weg en vergeet dat je dit bedrijf ooit hebt overwogen!!!!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door J. Zwart Oktober 16, 2019

Waardeloos

Werkelijk een waardeloos bedrijf met een klantenservice die nauwelijks bereikbaar is. Al bij het aansluiten ging het mis, aansluiting was dubbel opgevoerd waardoor ik dus ook dubbel mocht gaan betalen. Dit hebben ze dusdanig gecorrigeerd dat ik daarna wel facturen per email ontving maar blijkbaar werd er maandelijks niet afgeschreven met als gevolg ik na 3 maanden zonder bericht of wat dan ook werd afgesloten. Bij navraag werd ik door de klantenservice bijzonder onbeschoft te woord gestaan en letterlijk als wanbetaler betiteld en moest ik maar contact opnemen met het incassobedrijf. Godzijdank dat er op het incasso bedrijf wel capabele mensen werkten en die hebben toen letterlijk de puinhoop van Tweak recht getrokken en blijkbaar stond er bij tweak een blokkade op incasseren omdat ik aan het begin dubbel (te veel) betaald zou hebben. Nadat ik dys in ene 3 maanden in 1 mocht ophoesten was de ellende nog niet over en hebben ze maar besloten dat ik in het vervolg dus elke maand een factuur ontvang, maar dat er 1 keer in de 3 maanden wordt geincasseerd. Mijn advies, keer om ren hard weg en vergeet dat je dit bedrijf ooit hebt overwogen!!!!

Was deze review nuttig? 
Helpdesk is totaal niet deskundig en meedenkend.

Tv is prut.

Internet is na haperingen in de eerste weken nu stabiel
Gemiddelde score 
 
3.8
Installatie 
 
5.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Gerben Oktober 16, 2019

Helpdesk is totaal niet deskundig en meedenkend.

Tv is prut.

Internet is na haperingen in de eerste weken nu stabiel

Was deze review nuttig? 
Reeds 9 jaar tevreden klant bij Tweak. Destijds was 100mbit/s een snelle verbinding. Tegenwoordig is het dat al lang niet meer als je kijkt naar de concurrentie. Helaas kan je bij Tweak niet sneller krijgen als zij zelf geen netwerk bij jou in de straat hebben liggen. De verbinding loopt dan via het KPN netwerk.

Bij KPN kan ik voor 8 euro extra in de maand 500mbit/s krijgen. Voor 8 euro 5 maal de bandbreedte. Graag zou ik zien dat Tweak deze KPN abonnementen ook gaat voeren. Afgezien daarvan is het een prima provider met een behulpzame helpdesk die ook zaken als eigen apparatuur, DNS PTR records, vaste IPs e.d. netjes kunnen afhandelen. Dat krijg je dan allemaal weer niet bij KPN.
Gemiddelde score 
 
8.3
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door J Oktober 10, 2019

Stabiel maar mag sneller op KPN netwerk

Reeds 9 jaar tevreden klant bij Tweak. Destijds was 100mbit/s een snelle verbinding. Tegenwoordig is het dat al lang niet meer als je kijkt naar de concurrentie. Helaas kan je bij Tweak niet sneller krijgen als zij zelf geen netwerk bij jou in de straat hebben liggen. De verbinding loopt dan via het KPN netwerk.

Bij KPN kan ik voor 8 euro extra in de maand 500mbit/s krijgen. Voor 8 euro 5 maal de bandbreedte. Graag zou ik zien dat Tweak deze KPN abonnementen ook gaat voeren. Afgezien daarvan is het een prima provider met een behulpzame helpdesk die ook zaken als eigen apparatuur, DNS PTR records, vaste IPs e.d. netjes kunnen afhandelen. Dat krijg je dan allemaal weer niet bij KPN.

Was deze review nuttig? 
Dit is de slechtste internet aanbieder van Nederland, NIET aanbeginnen.Werkt voor geen meter.
Geschreven door Ab Meester Oktober 02, 2019

Slecht internet.

Dit is de slechtste internet aanbieder van Nederland, NIET aanbeginnen.Werkt voor geen meter.

Was deze review nuttig? 
Ik heb al een aantal maanden zonder problemen tweak.

Tot ik ging verhuizen... ruim van te voren ze geinformeerd maar met de verhuizing moeten constateren dat er niets was geregeld. Nu moet ik 1 a 2 weken zonder internet zitten terwijl ik betaal... plus ik werk van huis deels wat ook niet kan.

De Lange verwerktijd staat nergens aangegeven, ook niet in de T&Cs.

Schandalig en ze kunnen niets doen.
Gemiddelde score 
 
4.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Nicole Oktober 01, 2019

Werkt super, tot je verhuist...

Ik heb al een aantal maanden zonder problemen tweak.

Tot ik ging verhuizen... ruim van te voren ze geinformeerd maar met de verhuizing moeten constateren dat er niets was geregeld. Nu moet ik 1 a 2 weken zonder internet zitten terwijl ik betaal... plus ik werk van huis deels wat ook niet kan.

De Lange verwerktijd staat nergens aangegeven, ook niet in de T&Cs.

Schandalig en ze kunnen niets doen.

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider