Tweak Glasvezel ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/90/b6/d4/tweak-glasvezel-21-1435562017.png
 
5.4 (347)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Tweak glasvezel

Voorheen bekend onder de naam TweakFiber, tegenwoordig gewoon onder glasvezel van Tweak. Tweak is een kleine internetprovider uit Almere die is gestart in 2002. Onder de naam 'TweakDSL' kocht Tweak voorheen verbindingen in bij grotere leveranciers. Tegenwoordig focust Tweak op glasvezel en bouwen zij aan hun eigen glasvezel-netwerk via Reggefiber. Zij zijn daarmee onafhankelijk van de grote partijen.

Tweak probeert zich te onderscheiden door hun eigen servicedesk en technische dienst. Deze afdelingen zitten op hetzelfde kantoor als het management en de marketing-afdeling. Met de slogan 'baas over eigen bits' wil Tweak uitstralen dat zij onafhankelijk zijn en dat gebruikers met hun verbinding mogen doen wat zij willen. Ook uniek aan Tweak glasvezel is dat zij als enige provider een 1000 Mbit glasvezel verbinding leveren.

Op deze pagina lees je Tweak glasvezel ervaringen van gebruikers die gebruik maken van Tweak glasvezel. Ben jij zelf ook aangesloten via Tweak op glasvezel? Geef dan jouw mening door het schrijven van een review! Dit helpt andere bij het maken van zijn of haar keuze.

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 347 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
5.4
Installatie 
 
6.1  (290)
Helpdesk 
 
4.2  (336)
Internet 
 
6.8  (307)
Bellen 
 
5.3  (223)
Digitale televisie 
 
4.5  (217)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
  • Helpdesk
  • Internet
  • Bellen
  • Digitale televisie
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Wat een bedrijf!
Ik heb meer dan 1 uur aan de telefoon "gehangen" om dan eindelijk iemand aan de lijn te krijgen. Afspraak gemaakt voor het plaatsen voor het modem, echter een paar dagen wordt ik gebeld: Ze willen een afspraak maken??? Maar ik heb toch een afspraak, die schijnt nergens te staan.
Hoe klantvriendelijk kun je zijn? Niet dus.
En de bereikbaarheid is 100 punten onder nul, je krijgt geen mens aan de telefoon en ook de mail wordt door een computer beantwoord. Ik vindt dit geen manier van werken voor een bedrijf als dit.
De monteur was prima, hij kan er niets aan doen.
Maar alstublieft: MAAK MEER WERK VAN DE SERVICE, dit maakt en breekt een bedrijf!!!!!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Jet April 25, 2019

Hopeloos en erg klantonvriendelijk!

Wat een bedrijf!
Ik heb meer dan 1 uur aan de telefoon "gehangen" om dan eindelijk iemand aan de lijn te krijgen. Afspraak gemaakt voor het plaatsen voor het modem, echter een paar dagen wordt ik gebeld: Ze willen een afspraak maken??? Maar ik heb toch een afspraak, die schijnt nergens te staan.
Hoe klantvriendelijk kun je zijn? Niet dus.
En de bereikbaarheid is 100 punten onder nul, je krijgt geen mens aan de telefoon en ook de mail wordt door een computer beantwoord. Ik vindt dit geen manier van werken voor een bedrijf als dit.
De monteur was prima, hij kan er niets aan doen.
Maar alstublieft: MAAK MEER WERK VAN DE SERVICE, dit maakt en breekt een bedrijf!!!!!

Was deze review nuttig? 
Zeer ongebruiksvriendelijk interface tv. Je kunt niet terugspoelen en al helemaal niet vooruit.

Daarnaast vragen over de factuur gesteld en zeer onvriendelijk behandeld door de helpdesk.

Nu al spijt, na 1 maand, dat ik ben overgestapt.
Gemiddelde score 
 
4.0
Installatie 
 
6.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
4.0
Bellen 
 
5.0
Digitale televisie 
 
3.0
Geschreven door Ron April 24, 2019

SNLR

Zeer ongebruiksvriendelijk interface tv. Je kunt niet terugspoelen en al helemaal niet vooruit.

Daarnaast vragen over de factuur gesteld en zeer onvriendelijk behandeld door de helpdesk.

Nu al spijt, na 1 maand, dat ik ben overgestapt.

Was deze review nuttig? 
Als aanstaande gebruiker heb ik nog geen ervaring anders dan met de klantenservice van tweak. Reeds 2maal ruim 17minuten aan de telefoon gehangen en dan ook nog slecht geholpen. Beloofd weinig goeds voor de toekomst. Fingers crossed.u
Geschreven door Smittenaar April 24, 2019

Slechte telefoonverbinding met helpdesk

Als aanstaande gebruiker heb ik nog geen ervaring anders dan met de klantenservice van tweak. Reeds 2maal ruim 17minuten aan de telefoon gehangen en dan ook nog slecht geholpen. Beloofd weinig goeds voor de toekomst. Fingers crossed.u

Was deze review nuttig? 
Slecht internet, slecht tv signaal. Heb mijn contract begin 2019 proberen op te zeggen omdat niet de service en producten werden geleverd die geleverd zouden moeten worden. Internet viel steeds weg, televisie signaal haperde aan 1 stuk door. Play/pause werkte niet of sprong in 1x weer naar het live gedeelte.

Nu naar 3,5 maanden bellen en mailen en eindeloos veel telefoontjes waar je minimaal 20 minuten in de wacht staat eindelijk een gedeelte kunnen opzeggen maar helaas nog steeds niet alles.

Ook sterk het gevoel dat er niet serieus met je wordt omgegaan en geregeld een ander verhaal terug gehoord dan dat ik tegen een medewerker heb verteld.
Gemiddelde score 
 
2.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
6.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Kylian April 23, 2019

Slecht internet, slecht tv signaal. Heb mijn contract begin 2019 proberen op te zeggen omdat niet de service en producten werden geleverd die geleverd zouden moeten worden. Internet viel steeds weg, televisie signaal haperde aan 1 stuk door. Play/pause werkte niet of sprong in 1x weer naar het live gedeelte.

Nu naar 3,5 maanden bellen en mailen en eindeloos veel telefoontjes waar je minimaal 20 minuten in de wacht staat eindelijk een gedeelte kunnen opzeggen maar helaas nog steeds niet alles.

Ook sterk het gevoel dat er niet serieus met je wordt omgegaan en geregeld een ander verhaal terug gehoord dan dat ik tegen een medewerker heb verteld.

Was deze review nuttig? 
Gezien schelden waarschijnlijk niet mag, dan maar een nette manier om aan te duiden hoe ernstig ontevreden wij zijn. Ziektes en geslachtsdelen zijn vaak en hard geroepen wanneer we thuis praten over Tweak. Ze halen je binnen op de belofte (wat helemaal waar is) dat ze het beste internet bieden tegen de beste prijs, maar enige vorm van klantvriendelijkheid krijg je eerder in het hart van Darfur van bij Tweak. Doe uzelf een plezier en lees de overige recenties over Tweak, geniet van het leedvermaak en bespaar uzelf de moeite, ga voor één van de giganten die wél netjes met hun klanten om gaan.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door G Hindoe April 18, 2019

Zwaar 'vrouwelijk geslachtsdeel'

Gezien schelden waarschijnlijk niet mag, dan maar een nette manier om aan te duiden hoe ernstig ontevreden wij zijn. Ziektes en geslachtsdelen zijn vaak en hard geroepen wanneer we thuis praten over Tweak. Ze halen je binnen op de belofte (wat helemaal waar is) dat ze het beste internet bieden tegen de beste prijs, maar enige vorm van klantvriendelijkheid krijg je eerder in het hart van Darfur van bij Tweak. Doe uzelf een plezier en lees de overige recenties over Tweak, geniet van het leedvermaak en bespaar uzelf de moeite, ga voor één van de giganten die wél netjes met hun klanten om gaan.

Was deze review nuttig? 
Beste internet wat ik ooit heb gehad!

Daarna begint de ellende, we hebben 6 maanden een Sparql kastje gebruikt, toen werkte het ding niet meer, na weken nutteloze hulp van de 'help'desk uit wanhoop de Sparql box terug gestuurd. Gewoon de laatste maanden van ons jaar contract netjes betaald, want ja je zit er een jaar aan vast... ongeacht of het ding werkt of niet!

Neem alstublieft GEEN TWEAK!!!!!! Hoe goed het internet ook is, het is een waardeloze partij!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Dirk C April 18, 2019

Doe het niet

Beste internet wat ik ooit heb gehad!

Daarna begint de ellende, we hebben 6 maanden een Sparql kastje gebruikt, toen werkte het ding niet meer, na weken nutteloze hulp van de 'help'desk uit wanhoop de Sparql box terug gestuurd. Gewoon de laatste maanden van ons jaar contract netjes betaald, want ja je zit er een jaar aan vast... ongeacht of het ding werkt of niet!

Neem alstublieft GEEN TWEAK!!!!!! Hoe goed het internet ook is, het is een waardeloze partij!

Was deze review nuttig? 
Als je geen problemen hebt met Tweak, is het de beste *internet* provider die er is. Snel en stabiel tegen een goede prijs.

Heb je enige vorm van contact met Tweak, NEEM ALLES OP EN SCHRIJF ELK CONTACTMOMENT OP IN EEN LOGBOEK!

Gaan we verhuizen, willen in ons nieuwe huis een ander abonnement, daar bellen we voor om enerzijds door te geven dat we verhuizen en dat we willen overstappen op een andere abonnementsvorm. Hele aardige helpdesk medewerker, komt helemaal goed meneer, geen probleem, gaat automatisch. 2 dubbele facturen later krijgen we response van de helpdesk, 'er staat in ons systeem geen afmelding van uw oude abonnement, heeft u een emailcode van uw opzegging?'... Onze eigen schuld dat we vertrouwen in een helpdesk medewerker, lees altijd je contract na en volg letterlijk die instructies op. Anders betaal je lekker door voor een huis waar je niet eens meer woont!

Vertrouw niemand aan de lijn, doe alles via aangetekende post (emails raken ze wel eens kwijt, hebben we in het verleden eerder meegemaakt) en stel uzelf erop in om teleurgesteld te worden, dan komt u nooit bedrogen uit!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Ontevreden Klant April 18, 2019

Super internet - waardeloze dienstverlening

Als je geen problemen hebt met Tweak, is het de beste *internet* provider die er is. Snel en stabiel tegen een goede prijs.

Heb je enige vorm van contact met Tweak, NEEM ALLES OP EN SCHRIJF ELK CONTACTMOMENT OP IN EEN LOGBOEK!

Gaan we verhuizen, willen in ons nieuwe huis een ander abonnement, daar bellen we voor om enerzijds door te geven dat we verhuizen en dat we willen overstappen op een andere abonnementsvorm. Hele aardige helpdesk medewerker, komt helemaal goed meneer, geen probleem, gaat automatisch. 2 dubbele facturen later krijgen we response van de helpdesk, 'er staat in ons systeem geen afmelding van uw oude abonnement, heeft u een emailcode van uw opzegging?'... Onze eigen schuld dat we vertrouwen in een helpdesk medewerker, lees altijd je contract na en volg letterlijk die instructies op. Anders betaal je lekker door voor een huis waar je niet eens meer woont!

Vertrouw niemand aan de lijn, doe alles via aangetekende post (emails raken ze wel eens kwijt, hebben we in het verleden eerder meegemaakt) en stel uzelf erop in om teleurgesteld te worden, dan komt u nooit bedrogen uit!

Was deze review nuttig? 
Geen aansluiting wel ruim 500 euro moeten betalen voor 0 geleverde dienst. Vanwege een 3 jaar geleden aanbieding terwijl het nog niet eens duidelijk was of glasvezel aangeboden ging worden, vanwege de vraag of er wel genoeg animo onder de bewoners in het dorp was om glasvezel te gaan leggen. Daarna voor andere aanbieder (trinet) gekozen ,hierna dubbel abonnement en ellende .
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Steef April 17, 2019

Oplichting

Geen aansluiting wel ruim 500 euro moeten betalen voor 0 geleverde dienst. Vanwege een 3 jaar geleden aanbieding terwijl het nog niet eens duidelijk was of glasvezel aangeboden ging worden, vanwege de vraag of er wel genoeg animo onder de bewoners in het dorp was om glasvezel te gaan leggen. Daarna voor andere aanbieder (trinet) gekozen ,hierna dubbel abonnement en ellende .

Was deze review nuttig? 
we kunnen na drie dagen nog niet gebeld worden en de helpdesk kost 10 cent per minuut , en veel tijd. Ook de helpdesk wist ons niet verder te helpen.
Gemiddelde score 
 
4.0
Installatie 
 
4.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
6.0
Geschreven door jan dijkman April 13, 2019

niet tevreden

we kunnen na drie dagen nog niet gebeld worden en de helpdesk kost 10 cent per minuut , en veel tijd. Ook de helpdesk wist ons niet verder te helpen.

Was deze review nuttig? 
We hebben inmiddels 1.5 jaar Tweak als provider via Glasvezel De Wolden. De communicatie van deze provider is meer dan slecht. We zijn iedere keer degene die contact moeten zoeken met ze. In het begin deden we dit nog telefonisch maar de wachttijden waren enorm. Dus daarna maar alleen nog per mail contact . Op de vragen welke je stelt krijg je de standaard antwoorden. Er wordt niet naar de mailgeschiedenis gekeken. Ook worden er geen afspraken na gekomen. Contact met Tweak is zwaar onder de maat. De klachten zijn in 1.5 jaar tijd nog steeds niet opgelost. Sterker nog de tv beelden via glasvezel zijn haast nog slechter dan digitenne wat we hiervoor hadden. We kunnen nu ook niet eens meer programma terugkijken.
Klachten regeling ho maar. hier moet je zelf om vragen maar de creditering is nog niet uitgevoerd
Ga niet met Tweak in zee.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door F.H. April 12, 2019

slecht van slecht van slechte tv

We hebben inmiddels 1.5 jaar Tweak als provider via Glasvezel De Wolden. De communicatie van deze provider is meer dan slecht. We zijn iedere keer degene die contact moeten zoeken met ze. In het begin deden we dit nog telefonisch maar de wachttijden waren enorm. Dus daarna maar alleen nog per mail contact . Op de vragen welke je stelt krijg je de standaard antwoorden. Er wordt niet naar de mailgeschiedenis gekeken. Ook worden er geen afspraken na gekomen. Contact met Tweak is zwaar onder de maat. De klachten zijn in 1.5 jaar tijd nog steeds niet opgelost. Sterker nog de tv beelden via glasvezel zijn haast nog slechter dan digitenne wat we hiervoor hadden. We kunnen nu ook niet eens meer programma terugkijken.
Klachten regeling ho maar. hier moet je zelf om vragen maar de creditering is nog niet uitgevoerd
Ga niet met Tweak in zee.

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider