Tweak Glasvezel ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/90/b6/d4/tweak-glasvezel-21-1435562017.png
 
5.3 (392)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Tweak glasvezel

Voorheen bekend onder de naam TweakFiber, tegenwoordig gewoon onder glasvezel van Tweak. Tweak is een kleine internetprovider uit Almere die is gestart in 2002. Onder de naam 'TweakDSL' kocht Tweak voorheen verbindingen in bij grotere leveranciers. Tegenwoordig focust Tweak op glasvezel en bouwen zij aan hun eigen glasvezel-netwerk via Reggefiber. Zij zijn daarmee onafhankelijk van de grote partijen.

Tweak probeert zich te onderscheiden door hun eigen servicedesk en technische dienst. Deze afdelingen zitten op hetzelfde kantoor als het management en de marketing-afdeling. Met de slogan 'baas over eigen bits' wil Tweak uitstralen dat zij onafhankelijk zijn en dat gebruikers met hun verbinding mogen doen wat zij willen. Ook uniek aan Tweak glasvezel is dat zij als enige provider een 1000 Mbit glasvezel verbinding leveren.

Op deze pagina lees je Tweak glasvezel ervaringen van gebruikers die gebruik maken van Tweak glasvezel. Ben jij zelf ook aangesloten via Tweak op glasvezel? Geef dan jouw mening door het schrijven van een review! Dit helpt andere bij het maken van zijn of haar keuze.

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 392 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
5.3
Installatie 
 
6.0  (326)
Helpdesk 
 
4.1  (378)
Internet 
 
6.7  (348)
Bellen 
 
5.3  (244)
Digitale televisie 
 
4.4  (238)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
  • Helpdesk
  • Internet
  • Bellen
  • Digitale televisie
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Cash-back actie € 150,00 terug na eerst drie maanden, helaas na 6 maanden nog geen cent gezien, incasso's komen wel gewoon binnen. Incasso afdeling verwijst naar klantenservice, belofte om geld over te maken, maar ik heb nog steeds niets ontvangen. Slechte service van Tweak, zou hier niet meer voor kiezen…
Gemiddelde score 
 
5.3
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door H Bekker Oktober 17, 2019

Cash-back actie lijkt klantje pesten

Cash-back actie € 150,00 terug na eerst drie maanden, helaas na 6 maanden nog geen cent gezien, incasso's komen wel gewoon binnen. Incasso afdeling verwijst naar klantenservice, belofte om geld over te maken, maar ik heb nog steeds niets ontvangen. Slechte service van Tweak, zou hier niet meer voor kiezen…

Was deze review nuttig? 
Na installatie hebben we maandenlang getobt met TV gemist en TV opname. Beelden flikkerden, uitzendingen stopten zomaar. Maar wat Tweak heeft gedaan weet ik niet, maar het werkt nu allemaal zoals het hoort!
Enige irritante is dat je niet meer vooruit kunt spoelen bij de commercielen, maar dat ligt volgens mij niet aan Tweak...
Dus begin was slecht, maar u is het goed! Ga zo door Tweak!
Gemiddelde score 
 
7.3
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
6.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door albert Oktober 17, 2019

Eindelijk tevreden!

Na installatie hebben we maandenlang getobt met TV gemist en TV opname. Beelden flikkerden, uitzendingen stopten zomaar. Maar wat Tweak heeft gedaan weet ik niet, maar het werkt nu allemaal zoals het hoort!
Enige irritante is dat je niet meer vooruit kunt spoelen bij de commercielen, maar dat ligt volgens mij niet aan Tweak...
Dus begin was slecht, maar u is het goed! Ga zo door Tweak!

Was deze review nuttig? 
Werkelijk een waardeloos bedrijf met een klantenservice die nauwelijks bereikbaar is. Al bij het aansluiten ging het mis, aansluiting was dubbel opgevoerd waardoor ik dus ook dubbel mocht gaan betalen. Dit hebben ze dusdanig gecorrigeerd dat ik daarna wel facturen per email ontving maar blijkbaar werd er maandelijks niet afgeschreven met als gevolg ik na 3 maanden zonder bericht of wat dan ook werd afgesloten. Bij navraag werd ik door de klantenservice bijzonder onbeschoft te woord gestaan en letterlijk als wanbetaler betiteld en moest ik maar contact opnemen met het incassobedrijf. Godzijdank dat er op het incasso bedrijf wel capabele mensen werkten en die hebben toen letterlijk de puinhoop van Tweak recht getrokken en blijkbaar stond er bij tweak een blokkade op incasseren omdat ik aan het begin dubbel (te veel) betaald zou hebben. Nadat ik dys in ene 3 maanden in 1 mocht ophoesten was de ellende nog niet over en hebben ze maar besloten dat ik in het vervolg dus elke maand een factuur ontvang, maar dat er 1 keer in de 3 maanden wordt geincasseerd. Mijn advies, keer om ren hard weg en vergeet dat je dit bedrijf ooit hebt overwogen!!!!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door J. Zwart Oktober 16, 2019

Waardeloos

Werkelijk een waardeloos bedrijf met een klantenservice die nauwelijks bereikbaar is. Al bij het aansluiten ging het mis, aansluiting was dubbel opgevoerd waardoor ik dus ook dubbel mocht gaan betalen. Dit hebben ze dusdanig gecorrigeerd dat ik daarna wel facturen per email ontving maar blijkbaar werd er maandelijks niet afgeschreven met als gevolg ik na 3 maanden zonder bericht of wat dan ook werd afgesloten. Bij navraag werd ik door de klantenservice bijzonder onbeschoft te woord gestaan en letterlijk als wanbetaler betiteld en moest ik maar contact opnemen met het incassobedrijf. Godzijdank dat er op het incasso bedrijf wel capabele mensen werkten en die hebben toen letterlijk de puinhoop van Tweak recht getrokken en blijkbaar stond er bij tweak een blokkade op incasseren omdat ik aan het begin dubbel (te veel) betaald zou hebben. Nadat ik dys in ene 3 maanden in 1 mocht ophoesten was de ellende nog niet over en hebben ze maar besloten dat ik in het vervolg dus elke maand een factuur ontvang, maar dat er 1 keer in de 3 maanden wordt geincasseerd. Mijn advies, keer om ren hard weg en vergeet dat je dit bedrijf ooit hebt overwogen!!!!

Was deze review nuttig? 
Helpdesk is totaal niet deskundig en meedenkend.

Tv is prut.

Internet is na haperingen in de eerste weken nu stabiel
Gemiddelde score 
 
3.8
Installatie 
 
5.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Gerben Oktober 16, 2019

Helpdesk is totaal niet deskundig en meedenkend.

Tv is prut.

Internet is na haperingen in de eerste weken nu stabiel

Was deze review nuttig? 
Reeds 9 jaar tevreden klant bij Tweak. Destijds was 100mbit/s een snelle verbinding. Tegenwoordig is het dat al lang niet meer als je kijkt naar de concurrentie. Helaas kan je bij Tweak niet sneller krijgen als zij zelf geen netwerk bij jou in de straat hebben liggen. De verbinding loopt dan via het KPN netwerk.

Bij KPN kan ik voor 8 euro extra in de maand 500mbit/s krijgen. Voor 8 euro 5 maal de bandbreedte. Graag zou ik zien dat Tweak deze KPN abonnementen ook gaat voeren. Afgezien daarvan is het een prima provider met een behulpzame helpdesk die ook zaken als eigen apparatuur, DNS PTR records, vaste IPs e.d. netjes kunnen afhandelen. Dat krijg je dan allemaal weer niet bij KPN.
Gemiddelde score 
 
8.3
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door J Oktober 10, 2019

Stabiel maar mag sneller op KPN netwerk

Reeds 9 jaar tevreden klant bij Tweak. Destijds was 100mbit/s een snelle verbinding. Tegenwoordig is het dat al lang niet meer als je kijkt naar de concurrentie. Helaas kan je bij Tweak niet sneller krijgen als zij zelf geen netwerk bij jou in de straat hebben liggen. De verbinding loopt dan via het KPN netwerk.

Bij KPN kan ik voor 8 euro extra in de maand 500mbit/s krijgen. Voor 8 euro 5 maal de bandbreedte. Graag zou ik zien dat Tweak deze KPN abonnementen ook gaat voeren. Afgezien daarvan is het een prima provider met een behulpzame helpdesk die ook zaken als eigen apparatuur, DNS PTR records, vaste IPs e.d. netjes kunnen afhandelen. Dat krijg je dan allemaal weer niet bij KPN.

Was deze review nuttig? 
Dit is de slechtste internet aanbieder van Nederland, NIET aanbeginnen.Werkt voor geen meter.
Geschreven door Ab Meester Oktober 02, 2019

Slecht internet.

Dit is de slechtste internet aanbieder van Nederland, NIET aanbeginnen.Werkt voor geen meter.

Was deze review nuttig? 
Ik heb al een aantal maanden zonder problemen tweak.

Tot ik ging verhuizen... ruim van te voren ze geinformeerd maar met de verhuizing moeten constateren dat er niets was geregeld. Nu moet ik 1 a 2 weken zonder internet zitten terwijl ik betaal... plus ik werk van huis deels wat ook niet kan.

De Lange verwerktijd staat nergens aangegeven, ook niet in de T&Cs.

Schandalig en ze kunnen niets doen.
Gemiddelde score 
 
4.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Nicole Oktober 01, 2019

Werkt super, tot je verhuist...

Ik heb al een aantal maanden zonder problemen tweak.

Tot ik ging verhuizen... ruim van te voren ze geinformeerd maar met de verhuizing moeten constateren dat er niets was geregeld. Nu moet ik 1 a 2 weken zonder internet zitten terwijl ik betaal... plus ik werk van huis deels wat ook niet kan.

De Lange verwerktijd staat nergens aangegeven, ook niet in de T&Cs.

Schandalig en ze kunnen niets doen.

Was deze review nuttig? 
Slechte internetverbinding en een hele slecht helpdesk.Ook de facturatie is niet op orde. Ik verzoek iedereen om niet te kiezen voor Tweak. Het scheelt heel veel irritaties.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Richard September 24, 2019

Tweak NIET DOEN!

Slechte internetverbinding en een hele slecht helpdesk.Ook de facturatie is niet op orde. Ik verzoek iedereen om niet te kiezen voor Tweak. Het scheelt heel veel irritaties.

Was deze review nuttig? 
Eigenlijk vanaf het begin slecht.
Hiervoor hadden we enkel KPN en verder geen keus (ivm buitengebied). De aanleg van glasvezel kon ons niet snel genoeg gaan. Want slechter kon immers niet.

Toen het in het begin nog niet voorspoedig ging dachten we dat dit opstartproblemen waren. Het werd echter niet beter.

Klantenservice slecht bereikbaar, meestal zeer onvriendelijk en bieden geen hulp. Verwijzen je door naar email. De mails worden niet of erg laat beantwoord. En het antwoord wat je krijgt helpt je niet verder.
Heel vaak verschillende instellingen moeten aanpassen maar dit helpt niets.
Als je bijv aangeeft dat tv beeld stil blijft staan of helemaal niets doet krijg je als antwoord 'wat vervelend dat u blokjes ziet'.

Internetsnelheid is oke. Maar dan moet je wel naast de Fritzbox zitten. Aan de andere kant woonkamer en dat is niet een hele grote afstand heb je al geen wifi meer dus in andere ruimtes in huis ook niet (dit hadden we voorheen bij kpn wel). Ook bedraad valt het regelmatig weg. Zijn korte momentjes maar kan wel zorgen dat je dingen kwijt bent (of zoals mijn gamende kinderen aangeven dan net verliest).

Tv terugkijken is nooit goed geweest en de laatste tijd lukt dit helemaal niet meer. Terwijl ik aangegeven had daar juist voor te kiezen ivm onregelmatige werktijden.
Hierom keken we in de slaapkamer Netflix, maar helaas dus geen wifi. (slaapkamer grenst aan woonkamer).

Na heel lang aandringen is er uiteindelijk een aantal keren een monteur geweest. Deze geeft zelf ook aan dat tv niet goed werkt en dit ook niet gaat lukken als ze niets veranderen.
Wel Fritzbox en tvontvanger vervangen (meerdere keren) maar dit mocht niet baten.


Geschreven door Jolanda September 21, 2019

Waardeloos

Eigenlijk vanaf het begin slecht.
Hiervoor hadden we enkel KPN en verder geen keus (ivm buitengebied). De aanleg van glasvezel kon ons niet snel genoeg gaan. Want slechter kon immers niet.

Toen het in het begin nog niet voorspoedig ging dachten we dat dit opstartproblemen waren. Het werd echter niet beter.

Klantenservice slecht bereikbaar, meestal zeer onvriendelijk en bieden geen hulp. Verwijzen je door naar email. De mails worden niet of erg laat beantwoord. En het antwoord wat je krijgt helpt je niet verder.
Heel vaak verschillende instellingen moeten aanpassen maar dit helpt niets.
Als je bijv aangeeft dat tv beeld stil blijft staan of helemaal niets doet krijg je als antwoord 'wat vervelend dat u blokjes ziet'.

Internetsnelheid is oke. Maar dan moet je wel naast de Fritzbox zitten. Aan de andere kant woonkamer en dat is niet een hele grote afstand heb je al geen wifi meer dus in andere ruimtes in huis ook niet (dit hadden we voorheen bij kpn wel). Ook bedraad valt het regelmatig weg. Zijn korte momentjes maar kan wel zorgen dat je dingen kwijt bent (of zoals mijn gamende kinderen aangeven dan net verliest).

Tv terugkijken is nooit goed geweest en de laatste tijd lukt dit helemaal niet meer. Terwijl ik aangegeven had daar juist voor te kiezen ivm onregelmatige werktijden.
Hierom keken we in de slaapkamer Netflix, maar helaas dus geen wifi. (slaapkamer grenst aan woonkamer).

Na heel lang aandringen is er uiteindelijk een aantal keren een monteur geweest. Deze geeft zelf ook aan dat tv niet goed werkt en dit ook niet gaat lukken als ze niets veranderen.
Wel Fritzbox en tvontvanger vervangen (meerdere keren) maar dit mocht niet baten.


Was deze review nuttig? 
Bij KPN en Ziggo was het zo wie zo niet zo snel!
Gemiddelde score 
 
8.3
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
7.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Denali September 20, 2019

Sneller internet kan iig niet

Bij KPN en Ziggo was het zo wie zo niet zo snel!

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider