Tweak Glasvezel ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/90/b6/d4/tweak-glasvezel-21-1435562017.png
 
5.6 (308)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Tweak glasvezel

Voorheen bekend onder de naam TweakFiber, tegenwoordig gewoon onder glasvezel van Tweak. Tweak is een kleine internetprovider uit Almere die is gestart in 2002. Onder de naam 'TweakDSL' kocht Tweak voorheen verbindingen in bij grotere leveranciers. Tegenwoordig focust Tweak op glasvezel en bouwen zij aan hun eigen glasvezel-netwerk via Reggefiber. Zij zijn daarmee onafhankelijk van de grote partijen.

Tweak probeert zich te onderscheiden door hun eigen servicedesk en technische dienst. Deze afdelingen zitten op hetzelfde kantoor als het management en de marketing-afdeling. Met de slogan 'baas over eigen bits' wil Tweak uitstralen dat zij onafhankelijk zijn en dat gebruikers met hun verbinding mogen doen wat zij willen. Ook uniek aan Tweak glasvezel is dat zij als enige provider een 1000 Mbit glasvezel verbinding leveren.

Op deze pagina lees je Tweak glasvezel ervaringen van gebruikers die gebruik maken van Tweak glasvezel. Ben jij zelf ook aangesloten via Tweak op glasvezel? Geef dan jouw mening door het schrijven van een review! Dit helpt andere bij het maken van zijn of haar keuze.

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 308 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
5.6
Installatie 
 
6.4  (259)
Helpdesk 
 
4.5  (298)
Internet 
 
7.1  (277)
Bellen 
 
5.6  (200)
Digitale televisie 
 
4.7  (196)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
  • Helpdesk
  • Internet
  • Bellen
  • Digitale televisie
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Maandag 18-2-2019 modem aangesloten door monteur internet werkt maar tv en telefonie niet .Gemaild en gebeld met Tweak maar telefoon word na een uur in wachtrij niet opgenomen en mail word niet beantwoord.Dus nu al spijt van overstap naar Tweak!!!!!
Gemiddelde score 
 
1.8
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Egbert Februari 19, 2019

Onbereikbaar bedrijf

Maandag 18-2-2019 modem aangesloten door monteur internet werkt maar tv en telefonie niet .Gemaild en gebeld met Tweak maar telefoon word na een uur in wachtrij niet opgenomen en mail word niet beantwoord.Dus nu al spijt van overstap naar Tweak!!!!!

Was deze review nuttig? 
Telefonische bereikbaarheid slecht, wachtrij die enorm lang is om vervolgens een bericht te horen dat je maar moet mailen. Mail wordt niet beantwoord. En wordt ook niet teruggebeld. Ik zit inmiddels al 1.5 week zonder internet en telefoonverbinding. Afspraken worden niet nagekomen. Ik ga weer terug naar Ziggo
Gemiddelde score 
 
3.0
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Erwin Februari 13, 2019

Slecht slecht slecht

Telefonische bereikbaarheid slecht, wachtrij die enorm lang is om vervolgens een bericht te horen dat je maar moet mailen. Mail wordt niet beantwoord. En wordt ook niet teruggebeld. Ik zit inmiddels al 1.5 week zonder internet en telefoonverbinding. Afspraken worden niet nagekomen. Ik ga weer terug naar Ziggo

Was deze review nuttig? 
Dacht leuk een vrienden korting actie.
Meerdere keren moeten bellen na het insturen.
Na 3 maanden eindelijk het verlossende woord, we hebben recht op de korting.
Nou die wordt in 2020 dan toegepast.
Het zal dus niet meer gebeuren dat ik iemand nog aanbreng.
Triest zo een actie.
Verder ben ik wel een tevreden afnemer.

Met zielige groet,
Gemiddelde score 
 
5.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
5.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Trouwe klant Februari 13, 2019

Vrienden korting

Dacht leuk een vrienden korting actie.
Meerdere keren moeten bellen na het insturen.
Na 3 maanden eindelijk het verlossende woord, we hebben recht op de korting.
Nou die wordt in 2020 dan toegepast.
Het zal dus niet meer gebeuren dat ik iemand nog aanbreng.
Triest zo een actie.
Verder ben ik wel een tevreden afnemer.

Met zielige groet,

Was deze review nuttig? 
IK WIL HIER VANAF! Alleen maar blokken op mijn beeld. Al 4 maanden last van. Administratie ook niet op orde.
Gemiddelde score 
 
1.6
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
2.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Karol Februari 08, 2019

Blokken in scherm

IK WIL HIER VANAF! Alleen maar blokken op mijn beeld. Al 4 maanden last van. Administratie ook niet op orde.

Was deze review nuttig? 
Ik kwam via mijn zwager bij twaeks supper snel internet en tv en bellen eigen router er tussen netgaer werkt supper. Enkel ik heb ms en een heel hoop kan ik gewoon niet meer. Neem ik het voledig aan sluit paket twaeks zou alles aan sluiten voledig paket 160 euro een malige kosten mag je toch wat voor verwachten dacht ik ze hebben mij 4x gebeld ik heb uit gelegt dat ik in een rolstoel zit niet kan lopen ze zouden alles aan sluiten ze zouden 40 meter kabel mee hebben om alles aan te kunnen leggen in huis. Komen ze binnen we mogen niet in de kruip ruimte. We mogen niet boren in muren ja hoe wil je dan kabels van punt a naar b krijgen wist hij niet dus wat is er aan gesloten niets enkel zon glasvezel kastje klaar gemaakt. Daar baal ik goed van als ik zelf had kunnen boren had ik niet voldige service voor genomen waardeloos gewoon. Maar de rest is gewoon supper
Gemiddelde score 
 
8.2
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
10.0
Geschreven door Denny Februari 07, 2019

Super op een klijne puntje naar

Ik kwam via mijn zwager bij twaeks supper snel internet en tv en bellen eigen router er tussen netgaer werkt supper. Enkel ik heb ms en een heel hoop kan ik gewoon niet meer. Neem ik het voledig aan sluit paket twaeks zou alles aan sluiten voledig paket 160 euro een malige kosten mag je toch wat voor verwachten dacht ik ze hebben mij 4x gebeld ik heb uit gelegt dat ik in een rolstoel zit niet kan lopen ze zouden alles aan sluiten ze zouden 40 meter kabel mee hebben om alles aan te kunnen leggen in huis. Komen ze binnen we mogen niet in de kruip ruimte. We mogen niet boren in muren ja hoe wil je dan kabels van punt a naar b krijgen wist hij niet dus wat is er aan gesloten niets enkel zon glasvezel kastje klaar gemaakt. Daar baal ik goed van als ik zelf had kunnen boren had ik niet voldige service voor genomen waardeloos gewoon. Maar de rest is gewoon supper

Was deze review nuttig? 
Je moet uren wachten voordat je telefonisch iemand aan de lijn krijgt. Als je mailt krijgt je constant antwoord van een mailrobot, dat schiet ook niet op! Dag na installatie werd meteen een heel bedrag van de rekening afgeschreven, geen idee waarvoor want een factuur heb ik niet gehad, noch een berichtje dat er een bedrag zou worden afgeschreven. Glasvezel doet het goed, maar service is slecht!
Gemiddelde score 
 
5.8
Installatie 
 
6.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door Warna Februari 06, 2019

Heel slecht bereikbaar

Je moet uren wachten voordat je telefonisch iemand aan de lijn krijgt. Als je mailt krijgt je constant antwoord van een mailrobot, dat schiet ook niet op! Dag na installatie werd meteen een heel bedrag van de rekening afgeschreven, geen idee waarvoor want een factuur heb ik niet gehad, noch een berichtje dat er een bedrag zou worden afgeschreven. Glasvezel doet het goed, maar service is slecht!

Was deze review nuttig? 
Ik wacht, ondanks allerlei toezeggingen, al 4,5 maanden op het terugstorten van de de borg [50 euro].
Contact via de telefoon: wij zijn overbezet , belt u op een ander moment. De mail wordt niet beantwoord.

Zou ik Tweak aanbevelen: NOOIT.

Zeer gebrekkige service, een matig TV pakket, de telefoon via VOIP matig, alleen het internet functioneerde goed.
De organisatie is zwak: pakketjes die via PostNL zijn verzonden verdwijnen. Track&Trace zegt afgeleverd. Tweak weet van niets.
Als u kiest, kies dan een ander bedrijf dan Tweak.
Ruinerwold , D.Geel
Gemiddelde score 
 
4.0
Installatie 
 
5.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
3.0
Digitale televisie 
 
3.0
Geschreven door d.geel Februari 04, 2019

Een dikke onvoldoende

Ik wacht, ondanks allerlei toezeggingen, al 4,5 maanden op het terugstorten van de de borg [50 euro].
Contact via de telefoon: wij zijn overbezet , belt u op een ander moment. De mail wordt niet beantwoord.

Zou ik Tweak aanbevelen: NOOIT.

Zeer gebrekkige service, een matig TV pakket, de telefoon via VOIP matig, alleen het internet functioneerde goed.
De organisatie is zwak: pakketjes die via PostNL zijn verzonden verdwijnen. Track&Trace zegt afgeleverd. Tweak weet van niets.
Als u kiest, kies dan een ander bedrijf dan Tweak.
Ruinerwold , D.Geel

Was deze review nuttig? 
Heb een aantal jaren bij Tweak gezeten. Internet deed het meestal wel en de snelheid was goed. Beveiliging is iets dat op een laag pitje staat. versleuteling staat wel op de site maar werkt gewoon niet. De ondersteunde firmware is 4 jaar oud. v14 ipv v28 op de site van de fabrikant.
Bellen was echter een nachtmerry. Ik had veel problemen en de meeste konden niet opgelost worden. Ben na een half jaar bellen en emailen maar gestopt. Niet gebeld kunnen worden en ook niet kunnen bellen. Er was wel een kiestoon maar aan de andere kant ging hij niet over. Als ik werd gebeld ging hij bij mij niet over en de andere kant kreeg in gesprek. Een modem reset hielp wel maar 2 keer per week dit probleem is veel te veel. Weg vallende verbindingen. Slecht te verstaan soms. Dit is naar 3/4 jaar wel opgelost. Verder problemen die nooit zijn opgelost. Als ik iemand bel en ze nemen op hoor ik dit niet omdat ik nog een toet hoor. Als ik een antwoord apparaat aan de andere kant heb en opleg gaat de telefoon meteen over en is het antwoord apparaat aan de lijn dit ik net probeerde op te leggen. Helpdesk is vaak moeilijk te bereiken. Als je voor het zelfde probleem belt beginnen ze met de standaard vragen. Email wordt vaak niet goed gelezen en de antwoorden slaan soms nergens op.
In het beging waren ze voordelig maar dat is nu ook niet meer. Ik ben naar een andere provider.
Gemiddelde score 
 
4.8
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
2.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Emiel Februari 01, 2019

Heb een aantal jaren bij Tweak gezeten. Internet deed het meestal wel en de snelheid was goed. Beveiliging is iets dat op een laag pitje staat. versleuteling staat wel op de site maar werkt gewoon niet. De ondersteunde firmware is 4 jaar oud. v14 ipv v28 op de site van de fabrikant.
Bellen was echter een nachtmerry. Ik had veel problemen en de meeste konden niet opgelost worden. Ben na een half jaar bellen en emailen maar gestopt. Niet gebeld kunnen worden en ook niet kunnen bellen. Er was wel een kiestoon maar aan de andere kant ging hij niet over. Als ik werd gebeld ging hij bij mij niet over en de andere kant kreeg in gesprek. Een modem reset hielp wel maar 2 keer per week dit probleem is veel te veel. Weg vallende verbindingen. Slecht te verstaan soms. Dit is naar 3/4 jaar wel opgelost. Verder problemen die nooit zijn opgelost. Als ik iemand bel en ze nemen op hoor ik dit niet omdat ik nog een toet hoor. Als ik een antwoord apparaat aan de andere kant heb en opleg gaat de telefoon meteen over en is het antwoord apparaat aan de lijn dit ik net probeerde op te leggen. Helpdesk is vaak moeilijk te bereiken. Als je voor het zelfde probleem belt beginnen ze met de standaard vragen. Email wordt vaak niet goed gelezen en de antwoorden slaan soms nergens op.
In het beging waren ze voordelig maar dat is nu ook niet meer. Ik ben naar een andere provider.

Was deze review nuttig? 
Overgestapt naar tweak afgelopen zomer vakantie de migratie datum stond voor de 7e Augustes echter is dit zo ineens een week eerder.. Zit je dan zonder internet/tv/bellen nu zat ik in het buitenland maar heb wel servers thuis draaien die in eens niet meer bereikbaar waren. Tweak proberen te bellen zijn die wappies niet te bereiken vanuit het buitenland. Via het thuisfront gebeld en ze gaven aan dat we konden mailen dat dit de zelfde reactie zou zijn als per telefoon. Dit gedaan probleem uitgelegd en geeft men aan ja dat dit niet eerder als de 7e kan ( officiële datum ) gebeld met cabrium het zelfde bedrijf alleen een ander naampje. Zij wouden binnen 1 dag komen om dit op te lossen opzich vrij netjes na dat ik internet van deze firma had , heb ik nadrukkelijk gevraagd over eigen router spul er tussen en men geeft aan dat dit kan en klantenservice je tot een zekere hoogte hier mee kan helpen. Na denk wel 10 verschillende routers te proberen van 100 euro tot 450 euro per router krijg ik wel internet maar geen televisie. Meerdere malen met tweak gebeld echter krijg ik geen fatsoenlijk antwoord wat een amateurs daar. Ik vraag om de STATIC route gegevens zodat ik de route voor de vlan van tv kan maken echter krijg ik een paar DNS servers nou sorry maar daar kan ik geen reet mee. Ik heb screen shots gemaakt met de informatie die ik nodig had en hier krijg ik gewoon geen antwoord op. Tweak aangegeven niet tevreden te zijn en meneer zegt doodleuk ja dat u hiet niet werkend krijgt en niet de juiste kennis heeft kunnen wij niet veel aan doen. Nou sorry maar een static route en dns heeft geen verband met elkaar sorry dus wie snapt er hier iets niet ? Maar goed na paar keer te bellen heb ik met eem mevrouw van tweak gesproken en die gaf aan dat ik kon ontbinden omdat ze binnen 3 maand een prijs verhoging hadden aangekondigd. Nadat ik alles in gang had gezet bij t-mobile krijg ik de definitieve bevestiging dat mij internet jawel! per 2019 stopt dus nu zit ik aan 2 abbonementen vast. Ik heb hier deels mail van en de rest telefonisch contact over gehad. Ik had voor een jaar betaald dus dit gelde niet voor mij MEVROUW komt zelf met die oplossing ?????? Na hoop gezeik en gebel geeft tweak aan dat ik het geld kwijt ben en dat hun daar niks aan kunnen veranderen. Ik heb al mijn geld terug gestoneerd en hun automatische incasso geblokkeerd. Vervolgens 2 maand geen bericht gehad krijg ik in eens 2 facturen voor het niet terug sturen van de apperatuur. €189,- 2 x het spijt me zeer ik heb recht op Augustes op de router dus waar hebben jullie het lef vandaan om dat in rekening te brengen ? ik heb de apperatuur nu terug gestuurd krijg weer geen bericht van ontvangen of wat.

Dit is echt zo'n waardeloze firma nooit mee in zee gaan ze naaien je voor het leven !!!! zijn er mensen die een kort geding of iets tegen deze partij willen aanspannen ? ik hoor het graag
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door robert Januari 22, 2019

Overgestapt naar tweak afgelopen zomer vakantie de migratie datum stond voor de 7e Augustes echter is dit zo ineens een week eerder.. Zit je dan zonder internet/tv/bellen nu zat ik in het buitenland maar heb wel servers thuis draaien die in eens niet meer bereikbaar waren. Tweak proberen te bellen zijn die wappies niet te bereiken vanuit het buitenland. Via het thuisfront gebeld en ze gaven aan dat we konden mailen dat dit de zelfde reactie zou zijn als per telefoon. Dit gedaan probleem uitgelegd en geeft men aan ja dat dit niet eerder als de 7e kan ( officiële datum ) gebeld met cabrium het zelfde bedrijf alleen een ander naampje. Zij wouden binnen 1 dag komen om dit op te lossen opzich vrij netjes na dat ik internet van deze firma had , heb ik nadrukkelijk gevraagd over eigen router spul er tussen en men geeft aan dat dit kan en klantenservice je tot een zekere hoogte hier mee kan helpen. Na denk wel 10 verschillende routers te proberen van 100 euro tot 450 euro per router krijg ik wel internet maar geen televisie. Meerdere malen met tweak gebeld echter krijg ik geen fatsoenlijk antwoord wat een amateurs daar. Ik vraag om de STATIC route gegevens zodat ik de route voor de vlan van tv kan maken echter krijg ik een paar DNS servers nou sorry maar daar kan ik geen reet mee. Ik heb screen shots gemaakt met de informatie die ik nodig had en hier krijg ik gewoon geen antwoord op. Tweak aangegeven niet tevreden te zijn en meneer zegt doodleuk ja dat u hiet niet werkend krijgt en niet de juiste kennis heeft kunnen wij niet veel aan doen. Nou sorry maar een static route en dns heeft geen verband met elkaar sorry dus wie snapt er hier iets niet ? Maar goed na paar keer te bellen heb ik met eem mevrouw van tweak gesproken en die gaf aan dat ik kon ontbinden omdat ze binnen 3 maand een prijs verhoging hadden aangekondigd. Nadat ik alles in gang had gezet bij t-mobile krijg ik de definitieve bevestiging dat mij internet jawel! per 2019 stopt dus nu zit ik aan 2 abbonementen vast. Ik heb hier deels mail van en de rest telefonisch contact over gehad. Ik had voor een jaar betaald dus dit gelde niet voor mij MEVROUW komt zelf met die oplossing ?????? Na hoop gezeik en gebel geeft tweak aan dat ik het geld kwijt ben en dat hun daar niks aan kunnen veranderen. Ik heb al mijn geld terug gestoneerd en hun automatische incasso geblokkeerd. Vervolgens 2 maand geen bericht gehad krijg ik in eens 2 facturen voor het niet terug sturen van de apperatuur. €189,- 2 x het spijt me zeer ik heb recht op Augustes op de router dus waar hebben jullie het lef vandaan om dat in rekening te brengen ? ik heb de apperatuur nu terug gestuurd krijg weer geen bericht van ontvangen of wat.

Dit is echt zo'n waardeloze firma nooit mee in zee gaan ze naaien je voor het leven !!!! zijn er mensen die een kort geding of iets tegen deze partij willen aanspannen ? ik hoor het graag

Was deze review nuttig? 
Tweak inmiddels ruim een jaar via glasvezel en naar volle tevredenheid. In het verleden ook al bij Tweak gezeten maar door tijdelijk verhuizen noodgedwongen op moeten zeggen totdat mijn nieuwe huis gereed was. Ik maak geen gebruik van bellen of TV dus daarover geen mening. Internet is geweldig. Fritzbox is er tussenuit en doet dienst als Wifi accesspoint, heb er een eigen router tussen zitten. Erg prettig dat dat gewoon kan, ook een vast IP is zo geregeld. Zeker met het verdwijnen van XS4all is dit de enige provider waar zoiets nog gewoon kan. Ik heb enkel contact gehad met de helpdesk per mail en dat ging vlotjes, was m.n. voor mijn ipv6 prefix en vast IP en dat is naar volle tevredenheid afgehandeld. Ook de installatie was een eitje, er kwam een monteur die alles gereed gemaakt heeft en liet zien dat de snelheid werd gehaald. Nu nog hopen dat hun eigen netwerk mijn kant op komt en dan ben ik van het laatste stuk KPN verlost :). Ga zo door Tweak!
Gemiddelde score 
 
8.0
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Dennis Januari 22, 2019

Tweak inmiddels ruim een jaar via glasvezel en naar volle tevredenheid. In het verleden ook al bij Tweak gezeten maar door tijdelijk verhuizen noodgedwongen op moeten zeggen totdat mijn nieuwe huis gereed was. Ik maak geen gebruik van bellen of TV dus daarover geen mening. Internet is geweldig. Fritzbox is er tussenuit en doet dienst als Wifi accesspoint, heb er een eigen router tussen zitten. Erg prettig dat dat gewoon kan, ook een vast IP is zo geregeld. Zeker met het verdwijnen van XS4all is dit de enige provider waar zoiets nog gewoon kan. Ik heb enkel contact gehad met de helpdesk per mail en dat ging vlotjes, was m.n. voor mijn ipv6 prefix en vast IP en dat is naar volle tevredenheid afgehandeld. Ook de installatie was een eitje, er kwam een monteur die alles gereed gemaakt heeft en liet zien dat de snelheid werd gehaald. Nu nog hopen dat hun eigen netwerk mijn kant op komt en dan ben ik van het laatste stuk KPN verlost :). Ga zo door Tweak!

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider