Tweak Glasvezel ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/90/b6/d4/tweak-glasvezel-21-1435562017.png
 
5.8 (282)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Tweak glasvezel

Voorheen bekend onder de naam TweakFiber, tegenwoordig gewoon onder glasvezel van Tweak. Tweak is een kleine internetprovider uit Almere die is gestart in 2002. Onder de naam 'TweakDSL' kocht Tweak voorheen verbindingen in bij grotere leveranciers. Tegenwoordig focust Tweak op glasvezel en bouwen zij aan hun eigen glasvezel-netwerk via Reggefiber. Zij zijn daarmee onafhankelijk van de grote partijen.

Tweak probeert zich te onderscheiden door hun eigen servicedesk en technische dienst. Deze afdelingen zitten op hetzelfde kantoor als het management en de marketing-afdeling. Met de slogan 'baas over eigen bits' wil Tweak uitstralen dat zij onafhankelijk zijn en dat gebruikers met hun verbinding mogen doen wat zij willen. Ook uniek aan Tweak glasvezel is dat zij als enige provider een 1000 Mbit glasvezel verbinding leveren.

Op deze pagina lees je Tweak glasvezel ervaringen van gebruikers die gebruik maken van Tweak glasvezel. Ben jij zelf ook aangesloten via Tweak op glasvezel? Geef dan jouw mening door het schrijven van een review! Dit helpt andere bij het maken van zijn of haar keuze.

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 282 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
5.8
Installatie 
 
6.5  (236)
Helpdesk 
 
4.6  (273)
Internet 
 
7.1  (254)
Bellen 
 
5.8  (182)
Digitale televisie 
 
4.8  (182)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
  • Helpdesk
  • Internet
  • Bellen
  • Digitale televisie
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
We krijgen zelden de internet snelheid waar we voor betalen. De klantenservice is abhorent.

Het internet zelf is prima. Zelden storing. Goede router. Maar de rest moeten ze echt mee bezig want van klandizie heeft dit bedrijf nog nooit gehoord. Dan kan het product nog zo goed zijn, maar als het visite kaartje niet goed is, dan komen er ook geen klanten.
Gemiddelde score 
 
4.3
Installatie 
 
6.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Ontevreden Klant December 07, 2018

Fix je sh*t

We krijgen zelden de internet snelheid waar we voor betalen. De klantenservice is abhorent.

Het internet zelf is prima. Zelden storing. Goede router. Maar de rest moeten ze echt mee bezig want van klandizie heeft dit bedrijf nog nooit gehoord. Dan kan het product nog zo goed zijn, maar als het visite kaartje niet goed is, dan komen er ook geen klanten.

Was deze review nuttig? 
hallo, Ik ben vanaf het begin tot nu toe ontevreden over internetverbinding en dit is de enige diens in mijn contract. Ik ben ontevreden over de contact met info@tweak.nl, al 3X gemaild met mijn klacht zonder reactie. dit is heel vervelend. willen jullie kijken naar mijn aansluiting ? ik denk er is iets mis mee.
Mensen horen me van hun kant wel maar van mijn kant niet goed als ik bel met Whatsapp of viber.

graag met spoed iets doen.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door S Adham December 05, 2018

ontevreden

hallo, Ik ben vanaf het begin tot nu toe ontevreden over internetverbinding en dit is de enige diens in mijn contract. Ik ben ontevreden over de contact met info@tweak.nl, al 3X gemaild met mijn klacht zonder reactie. dit is heel vervelend. willen jullie kijken naar mijn aansluiting ? ik denk er is iets mis mee.
Mensen horen me van hun kant wel maar van mijn kant niet goed als ik bel met Whatsapp of viber.

graag met spoed iets doen.

Was deze review nuttig? 
Ik sluit mij aan bij alle andere negatieve reacties. Wij hadden 25mb internet van Ziggo, de allerlangzaamste, maar voor ons gebruik op zich prima, omdat er glasvezel aangelegd is nu maar eens voerstappen naar TWEAK 1000MB- internet, wauw! Na de prima installatie van de glasvezelkabel en de modem bleek dat het via wifi eigenlijk 400-600 mb internet is. Maar prima, nog steeds vele malen sneller. Tot je het gaat gebruiken..huh? doet ie het wel? Geen enkele verschil met het langzame 25mb internet van Ziggo, echt helemaal niks! Sterker nog, het is slechter, want regelmatig is het heeeeeeeel langzaam en duurt het tijden voor een site geladen is of het internet ligt er helemaal uit. Wat een tegenvaller.

Maar goed, dan bel je d klantenservice, deze is om 09.15 's ochtends als zo druk volgens het bandje dat geadviseerd wordt om een mail te sturen. Raar, zouden ze zoveel klachten krijgen? En dan stuur je een mail en wat staat daar in? "Nog geen antwoord, maar wel haast? Neem dan gerust contact met ons op. We zijn te bereiken op 0900-tweakhd". Dat is dus echt van het kastje naar de muur sturen.

En op een eerdere email werd pas na een week en 2 herinneringen van mijn kant gereageerd. De afhandeling van d klantenservice heeft dus duidelijk niet de snelheid van het door hun aangeboden glasvezel.

Ik zou me als TWEAK toch wel zorgen maken met zoveel slechte reacties, of zou het ze alleen gaan om zoveel mogelijk aansluitingen en geld te genereren? Dat hoop ik toch niet, want ze beroepen zich er op dat ze anders zijn dan de grote internetbedrijven, nou tot nu toe merk ik weinig verschil.

Ik hoop dat TWEAK het op gaat lossen anders is een overstap snel gemaakt.

TWEAK - het snelste internet van Nederland en....de slechtste klantenservice van Nederland?
Gemiddelde score 
 
5.3
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Bart December 05, 2018

TWEAK, veel woorden, weinig actie

Ik sluit mij aan bij alle andere negatieve reacties. Wij hadden 25mb internet van Ziggo, de allerlangzaamste, maar voor ons gebruik op zich prima, omdat er glasvezel aangelegd is nu maar eens voerstappen naar TWEAK 1000MB- internet, wauw! Na de prima installatie van de glasvezelkabel en de modem bleek dat het via wifi eigenlijk 400-600 mb internet is. Maar prima, nog steeds vele malen sneller. Tot je het gaat gebruiken..huh? doet ie het wel? Geen enkele verschil met het langzame 25mb internet van Ziggo, echt helemaal niks! Sterker nog, het is slechter, want regelmatig is het heeeeeeeel langzaam en duurt het tijden voor een site geladen is of het internet ligt er helemaal uit. Wat een tegenvaller.

Maar goed, dan bel je d klantenservice, deze is om 09.15 's ochtends als zo druk volgens het bandje dat geadviseerd wordt om een mail te sturen. Raar, zouden ze zoveel klachten krijgen? En dan stuur je een mail en wat staat daar in? "Nog geen antwoord, maar wel haast? Neem dan gerust contact met ons op. We zijn te bereiken op 0900-tweakhd". Dat is dus echt van het kastje naar de muur sturen.

En op een eerdere email werd pas na een week en 2 herinneringen van mijn kant gereageerd. De afhandeling van d klantenservice heeft dus duidelijk niet de snelheid van het door hun aangeboden glasvezel.

Ik zou me als TWEAK toch wel zorgen maken met zoveel slechte reacties, of zou het ze alleen gaan om zoveel mogelijk aansluitingen en geld te genereren? Dat hoop ik toch niet, want ze beroepen zich er op dat ze anders zijn dan de grote internetbedrijven, nou tot nu toe merk ik weinig verschil.

Ik hoop dat TWEAK het op gaat lossen anders is een overstap snel gemaakt.

TWEAK - het snelste internet van Nederland en....de slechtste klantenservice van Nederland?

Was deze review nuttig? 
Tv traag zappen en nog steeds freeze beelden of het beeld staat volledig stil en moet de zender opnieuw geselecteerd worden, ondanks het feit dat Canal digitaal het heeft overgenomen van Tweak is de beeldkwaliteit nog steeds niet optimaal.
Gemiddelde score 
 
4.3
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Tr December 04, 2018

Tv

Tv traag zappen en nog steeds freeze beelden of het beeld staat volledig stil en moet de zender opnieuw geselecteerd worden, ondanks het feit dat Canal digitaal het heeft overgenomen van Tweak is de beeldkwaliteit nog steeds niet optimaal.

Was deze review nuttig? 
Internet van Tweak is op zich wel ok, alhoewel het erg fluctueert, maar met 1000 mbit heb ik in ieder geval meestal genoeg. De TV dienst is echter bagger, wat een slecht product is dat. Had hoop dat het beter zou gaan met canal digitaal, maar die hebben het gehele platform overgenomen, dus is het nog steeds slecht. Haperingen in het beeld, opnames die of heel langzaam starten, of bij vooruitspoelen blijven hangen. was gisteren een opname aan het bekijken, om de paar minuten bleef het beeld een 2 tal seconden hangen. heel irritant als je een actiefilm kijkt.

Onafhankelijk van de reuzen, maar heb toch liever TV van die reuzen en dan maar iets minder theoretische bandbreedte. Bellen gebruik ik niet, dus vandaar maar de 7.

Gemiddelde score 
 
5.6
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
6.0
Internet 
 
6.0
Bellen 
 
7.0
Digitale televisie 
 
2.0
Geschreven door Roy November 28, 2018

Internet OK, maar TV dienst slecht

Internet van Tweak is op zich wel ok, alhoewel het erg fluctueert, maar met 1000 mbit heb ik in ieder geval meestal genoeg. De TV dienst is echter bagger, wat een slecht product is dat. Had hoop dat het beter zou gaan met canal digitaal, maar die hebben het gehele platform overgenomen, dus is het nog steeds slecht. Haperingen in het beeld, opnames die of heel langzaam starten, of bij vooruitspoelen blijven hangen. was gisteren een opname aan het bekijken, om de paar minuten bleef het beeld een 2 tal seconden hangen. heel irritant als je een actiefilm kijkt.

Onafhankelijk van de reuzen, maar heb toch liever TV van die reuzen en dan maar iets minder theoretische bandbreedte. Bellen gebruik ik niet, dus vandaar maar de 7.

Was deze review nuttig? 
Zeer lange wachttijd bij de helpdesk vandaag 3 keer aan de lijn gehad en ruim 20 minuten per keer in de wacht gestaan en vervolgens 10 minuten aan de lijn maar tot op heden ze zijn niet in staat het probleem op te lossen met de digitale televisie wordt van het kastje naar de muur gestuurd met het verzoek morgen voor de 4 maal terug te bellen omdat de mensen die 's avonds op de servicedesk zitten niet geautoriseerd zijn om dit probleem op te lossen. Als je een mail stuurt wordt er niet op gereageerd maar krijg je en automatisch antwoord van de mail robot. Basis installatie is echt basis de modem wordt gewoon in de meterkast neer gelegd,.even ophangen is er niet bij.
Gemiddelde score 
 
4.2
Installatie 
 
3.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
7.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Bakker November 26, 2018

Zeer slechte service en lange wachttijden helpdesk

Zeer lange wachttijd bij de helpdesk vandaag 3 keer aan de lijn gehad en ruim 20 minuten per keer in de wacht gestaan en vervolgens 10 minuten aan de lijn maar tot op heden ze zijn niet in staat het probleem op te lossen met de digitale televisie wordt van het kastje naar de muur gestuurd met het verzoek morgen voor de 4 maal terug te bellen omdat de mensen die 's avonds op de servicedesk zitten niet geautoriseerd zijn om dit probleem op te lossen. Als je een mail stuurt wordt er niet op gereageerd maar krijg je en automatisch antwoord van de mail robot. Basis installatie is echt basis de modem wordt gewoon in de meterkast neer gelegd,.even ophangen is er niet bij.

Was deze review nuttig? 
Hallo Tweak,

Wordt wakker, het produkt is goed als het werkt. Dat is helaas niet altijd het geval, regelmatig gaat mijn mobiel over op 4G internet omdat ik geen verbinding heb met het internet. Ja mijn router sterke geeft wel volle sterkte aan maar hij zelf heeft geen verbinding het web.
Ja dan bel je de hulplijn natuurlijk, maar na een bandje afgeluisterd te hebben wordt het advies mailen en daarna de lijn verbroken top. Het was het proberen waard maar ook dan krijg je een ander robotje mail als antwoord, na dagen stilte schrijf ik dit. Misschien worden ze wakker.

Frank Veldman
Gemiddelde score 
 
3.3
Installatie 
 
6.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
3.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Veldman November 24, 2018

Service?/geen service.

Hallo Tweak,

Wordt wakker, het produkt is goed als het werkt. Dat is helaas niet altijd het geval, regelmatig gaat mijn mobiel over op 4G internet omdat ik geen verbinding heb met het internet. Ja mijn router sterke geeft wel volle sterkte aan maar hij zelf heeft geen verbinding het web.
Ja dan bel je de hulplijn natuurlijk, maar na een bandje afgeluisterd te hebben wordt het advies mailen en daarna de lijn verbroken top. Het was het proberen waard maar ook dan krijg je een ander robotje mail als antwoord, na dagen stilte schrijf ik dit. Misschien worden ze wakker.

Frank Veldman

Was deze review nuttig? 
ga nooit met hun in zee Klantenservice weet namelijk echt NIKS en bieden 0 support aan en laten je vallen. Heb PER DIRECT opgezegd want je betaald voor diensten die NIET werken en ze geen idee hebben wat te doen en 0,0 support aanbieden
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Hans Veldman November 22, 2018

WAT EEN SLECHT BEDRIJF

ga nooit met hun in zee Klantenservice weet namelijk echt NIKS en bieden 0 support aan en laten je vallen. Heb PER DIRECT opgezegd want je betaald voor diensten die NIET werken en ze geen idee hebben wat te doen en 0,0 support aanbieden

Was deze review nuttig? 
Tweak is over gegaan van Spaql naar Canal Digitaal. De overgang ging bij mij niet vlekkeloos. Ik kreeg en foutmelding dat ik een smartcard moest hebben. Ik heb echter een Amino box. Een belletje naar de klantenservice (met Dave) en het probleem was opgelost. Duurt wel even voordat je contact hebt met de klantenservice (20 min wachten) maar dan word je wel goed geholpen.
Gemiddelde score 
 
8.2
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
9.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
7.0
Geschreven door Dirk Kuiken November 22, 2018

Goed geholpen door klantenservice

Tweak is over gegaan van Spaql naar Canal Digitaal. De overgang ging bij mij niet vlekkeloos. Ik kreeg en foutmelding dat ik een smartcard moest hebben. Ik heb echter een Amino box. Een belletje naar de klantenservice (met Dave) en het probleem was opgelost. Duurt wel even voordat je contact hebt met de klantenservice (20 min wachten) maar dan word je wel goed geholpen.

Was deze review nuttig? 
Slechte ervaring!

Ik heb een erg slechte ervaring met Tweak. Ik nam een glasvezel abonnement af, naar tevredenheid. Toen ik verhuisde ben ik overgegaan naar een andere aanbieder. De apparatuur moest retour, hier kreeg ik ca. 14 dagen na beëindiging van het abonnement een bericht van. Geen probleem, de apparatuur was geheel intact en dus een dag later op de bus gedaan. Toen ik naar mijn € 50,-- borg vroeg, werd mij verteld dat ik daar geen recht meer op heb omdat de apparatuur binnen de 14 dagen retour moest. Natuurlijk heb ik contact gezocht met de helpdesk of dit nou op deze manier moest. Ik was immers tevreden, heb altijd op tijd betaald voor alles en dit zou ik erg frustrerend vinden. Na een lange wachttijd (gebruikelijk!) voor de telefonische helpdesk bleek dit toch echt mijn eigen schuld te zijn. Ergens in een productvoorwaarde in een sub artikel heeft gestaan wat de procedure was. Een paar dagen te laat kost je € 50,-- en van flexibiliteit hierin is geen sprake.

Het is niet persé die € 50,--, dat kan ik wel missen. Maar de manier waarop zo'n bedrijf geld afhandig maakt zit mij erg dwars. Heel vervelend!!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Kingma November 19, 2018

Ook problemen borg

Slechte ervaring!

Ik heb een erg slechte ervaring met Tweak. Ik nam een glasvezel abonnement af, naar tevredenheid. Toen ik verhuisde ben ik overgegaan naar een andere aanbieder. De apparatuur moest retour, hier kreeg ik ca. 14 dagen na beëindiging van het abonnement een bericht van. Geen probleem, de apparatuur was geheel intact en dus een dag later op de bus gedaan. Toen ik naar mijn € 50,-- borg vroeg, werd mij verteld dat ik daar geen recht meer op heb omdat de apparatuur binnen de 14 dagen retour moest. Natuurlijk heb ik contact gezocht met de helpdesk of dit nou op deze manier moest. Ik was immers tevreden, heb altijd op tijd betaald voor alles en dit zou ik erg frustrerend vinden. Na een lange wachttijd (gebruikelijk!) voor de telefonische helpdesk bleek dit toch echt mijn eigen schuld te zijn. Ergens in een productvoorwaarde in een sub artikel heeft gestaan wat de procedure was. Een paar dagen te laat kost je € 50,-- en van flexibiliteit hierin is geen sprake.

Het is niet persé die € 50,--, dat kan ik wel missen. Maar de manier waarop zo'n bedrijf geld afhandig maakt zit mij erg dwars. Heel vervelend!!

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider