Tweak Glasvezel ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/90/b6/d4/tweak-glasvezel-21-1435562017.png
 
5.9 (240)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Tweak glasvezel

Voorheen bekend onder de naam TweakFiber, tegenwoordig gewoon onder glasvezel van Tweak. Tweak is een kleine internetprovider uit Almere die is gestart in 2002. Onder de naam 'TweakDSL' kocht Tweak voorheen verbindingen in bij grotere leveranciers. Tegenwoordig focust Tweak op glasvezel en bouwen zij aan hun eigen glasvezel-netwerk via Reggefiber. Zij zijn daarmee onafhankelijk van de grote partijen.

Tweak probeert zich te onderscheiden door hun eigen servicedesk en technische dienst. Deze afdelingen zitten op hetzelfde kantoor als het management en de marketing-afdeling. Met de slogan 'baas over eigen bits' wil Tweak uitstralen dat zij onafhankelijk zijn en dat gebruikers met hun verbinding mogen doen wat zij willen. Ook uniek aan Tweak glasvezel is dat zij als enige provider een 1000 Mbit glasvezel verbinding leveren.

Op deze pagina lees je Tweak glasvezel ervaringen van gebruikers die gebruik maken van Tweak glasvezel. Ben jij zelf ook aangesloten via Tweak op glasvezel? Geef dan jouw mening door het schrijven van een review! Dit helpt andere bij het maken van zijn of haar keuze.

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 240 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
5.9
Installatie 
 
6.6  (198)
Helpdesk 
 
4.8  (233)
Internet 
 
7.4  (214)
Bellen 
 
6.0  (163)
Digitale televisie 
 
4.9  (161)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
  • Helpdesk
  • Internet
  • Bellen
  • Digitale televisie
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
al een half jaar heb ik geen tv, nieuwe boxjes gekregen...werken niet. krijg verder geen hulp. gevalletje kastje naar de muur. nu opgezegd..doei tweak!
Gemiddelde score 
 
5.6
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
6.0
Digitale televisie 
 
10.0
Geschreven door jacqueline Juni 17, 2018

niet doen

al een half jaar heb ik geen tv, nieuwe boxjes gekregen...werken niet. krijg verder geen hulp. gevalletje kastje naar de muur. nu opgezegd..doei tweak!

Was deze review nuttig? 
Door het hele huis liggen gloednieuwe cat6 kabels

Internet:
De snelheid van 1 gig is zeer snel maar je hebt er weinig aan als tijdens gamen iedere keer de verbinding wegvalt. Je staat vaak op strict netwerk zelfs als je de console in de DMZ zet en PNP aan staat.
Ook met simpel surfen merk je regelmatig dat een pagina niet geladen kan worden en 3 seconden later het weer doet.
Tijdens streamen stopt het stream programma soms helemaal omdat er geen netwerkverbinding is.
VPN voor thuis werkers? Omdat de verbinding wegvalt krijg je reconnecting en mag je opnieuw inloggen. minimaal 1 x per uur.

Tv:
Wordt geleverd via Sparql een soort android met xmbc kastje.
Kijken op andere apparaten zoals een ipad vereist regelmatig dat je een "koppelcode" moet aanmaken op de decoder. Op vakantie dus even tv kijken kan niet.
Tv is ook de reden dat ik ben over gestapt.
Iedere avond tussen 19:00 en 21:00 bevriest de decoder en is alleen een hard reset nodig.
Utopia is minder leuk als je 3 x de decoder moet herstarten (een reboot duurt 3 minuten).

Telefoon:
Niks mis mee, doet het. Maar hoe vaak gebruik je dat nou eigenlijk?

Helpdesk:
Troubleshooting blijft beperkt tot fabrieksinstellingen,hard reset of omruilen.
Na meerdere decoders te hebben gehad ben ik overgestapt op ziggo.
Ik heb geen problemen meer gehad, dus aan mijn kabels en extenders lag het niet.


Gemiddelde score 
 
5.6
Installatie 
 
6.0
Helpdesk 
 
9.0
Internet 
 
4.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Marco Juni 15, 2018

Niet doen

Door het hele huis liggen gloednieuwe cat6 kabels

Internet:
De snelheid van 1 gig is zeer snel maar je hebt er weinig aan als tijdens gamen iedere keer de verbinding wegvalt. Je staat vaak op strict netwerk zelfs als je de console in de DMZ zet en PNP aan staat.
Ook met simpel surfen merk je regelmatig dat een pagina niet geladen kan worden en 3 seconden later het weer doet.
Tijdens streamen stopt het stream programma soms helemaal omdat er geen netwerkverbinding is.
VPN voor thuis werkers? Omdat de verbinding wegvalt krijg je reconnecting en mag je opnieuw inloggen. minimaal 1 x per uur.

Tv:
Wordt geleverd via Sparql een soort android met xmbc kastje.
Kijken op andere apparaten zoals een ipad vereist regelmatig dat je een "koppelcode" moet aanmaken op de decoder. Op vakantie dus even tv kijken kan niet.
Tv is ook de reden dat ik ben over gestapt.
Iedere avond tussen 19:00 en 21:00 bevriest de decoder en is alleen een hard reset nodig.
Utopia is minder leuk als je 3 x de decoder moet herstarten (een reboot duurt 3 minuten).

Telefoon:
Niks mis mee, doet het. Maar hoe vaak gebruik je dat nou eigenlijk?

Helpdesk:
Troubleshooting blijft beperkt tot fabrieksinstellingen,hard reset of omruilen.
Na meerdere decoders te hebben gehad ben ik overgestapt op ziggo.
Ik heb geen problemen meer gehad, dus aan mijn kabels en extenders lag het niet.


Was deze review nuttig? 
Al jaren gebruik ik Tweak met veel plezier. Een fantastische helpdesk, hier wordt je als techneut erg blij van. Je krijgt iemand aan de telefoon die echt weet wat hij doet. Dat kunnen niet alle providers zeggen. De internetverbinding van 1Gbit is ook echt 1 Gbit!!
Gemiddelde score 
 
10.0
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Rik Juni 13, 2018

Fantastische Helpdesk + Snel internet

Al jaren gebruik ik Tweak met veel plezier. Een fantastische helpdesk, hier wordt je als techneut erg blij van. Je krijgt iemand aan de telefoon die echt weet wat hij doet. Dat kunnen niet alle providers zeggen. De internetverbinding van 1Gbit is ook echt 1 Gbit!!

Was deze review nuttig? 
Tot nu toe over het algemeen zeer tevreden. Voor het bellen moeten we regelmatig het modem resetten.
Als er storingen zijn is het vrijwel altijd de TV. We zit nu al 5 dagen zonder TV en ik krijg alleen maar vage opmerkingen van de servicedesk. Heb hun inmiddels 4 of 5x aan de lijn gehad maar er is geen enkele concrete oplossing geboden of een mogelijkheid om een monteur langs te sturen. Triest, tot nu toe vond ik Tweak wel sympathiek,.... maar ik ga toch maar weer eens om me heen kijken als dit niet snel opgelost wordt
Gemiddelde score 
 
6.0
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
6.0
Digitale televisie 
 
3.0
Geschreven door Geert Cats Juni 12, 2018

Tot nu toe over het algemeen zeer tevreden. Voor het bellen moeten we regelmatig het modem resetten.
Als er storingen zijn is het vrijwel altijd de TV. We zit nu al 5 dagen zonder TV en ik krijg alleen maar vage opmerkingen van de servicedesk. Heb hun inmiddels 4 of 5x aan de lijn gehad maar er is geen enkele concrete oplossing geboden of een mogelijkheid om een monteur langs te sturen. Triest, tot nu toe vond ik Tweak wel sympathiek,.... maar ik ga toch maar weer eens om me heen kijken als dit niet snel opgelost wordt

Was deze review nuttig? 
Sinds 1 week klant, communicatie is waardeloos. Zojuist voor de derde keer 20 minuten aan de lijn gehangen met extra belkosten. Het beloofde internet is er niet, sterker er is meestal geen internetverbinding mogelijk met het gevolg dat de internetbundels van onze telefoons op zijn. Oplossing volgens tweak moeten we zelf uitzoeken omdat de verbinding blijkbaar goed is. We ontvangen een mail met tips (een to do list wat we er dus zelf aan moeten doen terwijl een monteur zou komen voor werkzaam internet) de mail hebben we echter nooit ontvangen.
Gemiddelde score 
 
2.3
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
6.0
Geschreven door Eefke Juni 08, 2018

Sinds 1 week klant, communicatie is waardeloos. Zojuist voor de derde keer 20 minuten aan de lijn gehangen met extra belkosten. Het beloofde internet is er niet, sterker er is meestal geen internetverbinding mogelijk met het gevolg dat de internetbundels van onze telefoons op zijn. Oplossing volgens tweak moeten we zelf uitzoeken omdat de verbinding blijkbaar goed is. We ontvangen een mail met tips (een to do list wat we er dus zelf aan moeten doen terwijl een monteur zou komen voor werkzaam internet) de mail hebben we echter nooit ontvangen.

Was deze review nuttig? 
Ik ging verhuizen. Door technische problemen was het abonnement maanden later gestart dan gepland. Ik was bereid mijn abonnement mee te nemen, maar Tweak levert niet in het gebied waar ik heen verhuisde. Vervolgens willen ze dat ik het abonnement uitdien en dus blijf betalen tot einde van het jaar. Er was niet over te praten: wij kunnen er toch niets aan doen dat u verhuist? Dooddoener op dooddoener.
Ik merkte wat betreft snelheid overigens geen enkele verbetering ten opzichte van de normale providers.

Zeer klantonvriendelijk
Gemiddelde score 
 
2.7
Installatie 
 
3.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
4.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door S.M. Wolff Juni 06, 2018

slechte service

Ik ging verhuizen. Door technische problemen was het abonnement maanden later gestart dan gepland. Ik was bereid mijn abonnement mee te nemen, maar Tweak levert niet in het gebied waar ik heen verhuisde. Vervolgens willen ze dat ik het abonnement uitdien en dus blijf betalen tot einde van het jaar. Er was niet over te praten: wij kunnen er toch niets aan doen dat u verhuist? Dooddoener op dooddoener.
Ik merkte wat betreft snelheid overigens geen enkele verbetering ten opzichte van de normale providers.

Zeer klantonvriendelijk

Was deze review nuttig? 
Zolang ik klant bij Tweak ben (bijna 8 jaar), liggen regelmatig mijn telefoonlijnen er uit. Vorige week en vandaag al weer! En dat is niet aan de router te zien, maar iemand die contact zoekt komt aan de deur of stuurt een e-mail met de mededeling dat ik onbereikbaar ben. Het geluid dat er klinkt is het geluid dat een telefoon geeft als het door wanbetaling is afgesloten! Een herstart van de router lost het probleem op, maar ik weet nooit wanneer de telefoon eruit ligt!

Televisie van Sparql heeft kuren bij "Begin Gemist" en soms bij "Replay TV"
Beeld staat stil, valt in pixels uit elkaar en hergroepeert zich weer. Niet prettig om te zien!
Gemiddelde score 
 
6.8
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
7.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
4.0
Digitale televisie 
 
5.0
Geschreven door Jan van der Wal Mei 29, 2018

Tweak telefoon en televisie

Zolang ik klant bij Tweak ben (bijna 8 jaar), liggen regelmatig mijn telefoonlijnen er uit. Vorige week en vandaag al weer! En dat is niet aan de router te zien, maar iemand die contact zoekt komt aan de deur of stuurt een e-mail met de mededeling dat ik onbereikbaar ben. Het geluid dat er klinkt is het geluid dat een telefoon geeft als het door wanbetaling is afgesloten! Een herstart van de router lost het probleem op, maar ik weet nooit wanneer de telefoon eruit ligt!

Televisie van Sparql heeft kuren bij "Begin Gemist" en soms bij "Replay TV"
Beeld staat stil, valt in pixels uit elkaar en hergroepeert zich weer. Niet prettig om te zien!

Was deze review nuttig? 
Ik ben tevreden over de snelle reactie van Tweak als er kleine mankementen zijn na de installatie.
De bediening is makkelijk en zeer veel mogelijkheden, ook het opnemen werkt uitstekend, kortom ik ben er blij mee..
P.S. Mijn regioverbinding van de vaste telefoon is nog niet in orde maar dat wordt wel opgelost daar ben ik zeker van.
Gemiddelde score 
 
7.2
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
7.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
5.0
Digitale televisie 
 
9.0
Geschreven door Piet van Hintum Mei 22, 2018

Mijn ervaring

Ik ben tevreden over de snelle reactie van Tweak als er kleine mankementen zijn na de installatie.
De bediening is makkelijk en zeer veel mogelijkheden, ook het opnemen werkt uitstekend, kortom ik ben er blij mee..
P.S. Mijn regioverbinding van de vaste telefoon is nog niet in orde maar dat wordt wel opgelost daar ben ik zeker van.

Was deze review nuttig? 
Service is onder de maat slecht bereikbaar
Email word niet beantwoord
Tv is net een legpuzzel
Gemiddelde score 
 
2.6
Installatie 
 
3.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Bert Mei 10, 2018

Tweak

Service is onder de maat slecht bereikbaar
Email word niet beantwoord
Tv is net een legpuzzel

Was deze review nuttig? 
Moeizame installatie vol met communicatiefouten tussenTweak en Reggefiber, met als gevolg dat we nu een week zonder tv en vaste telefoon zitten. De wachttijden van de helpdesk is standaard 15 minuten, dit terwijl steeds wordt aangekondigd dat ik de eerstvolgende ben. Dit klopt m.i. dus niet. Klein bedrijf, ja maar geen excuus voor lange wachttijden. Ben tot nu toe teleurgesteld in Tweak.
Gemiddelde score 
 
1.5
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Wim Kanis Mei 04, 2018

Installeren glasvezel

Moeizame installatie vol met communicatiefouten tussenTweak en Reggefiber, met als gevolg dat we nu een week zonder tv en vaste telefoon zitten. De wachttijden van de helpdesk is standaard 15 minuten, dit terwijl steeds wordt aangekondigd dat ik de eerstvolgende ben. Dit klopt m.i. dus niet. Klein bedrijf, ja maar geen excuus voor lange wachttijden. Ben tot nu toe teleurgesteld in Tweak.

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider