Tweak Glasvezel ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/90/b6/d4/tweak-glasvezel-21-1435562017.png
 
5.3 (409)
0   1   0   0  
432 resultaten - getoond 1 - 50
1 2 3 4 5 6 7 8 9  
Sortering 
 
Het is onbegrijpelijk dat dit bedrijf er zo,n puinhoop van maakt. De helpdesk is een frustratie desk. Vragen worden niet beantwoord en oplossingen sowieso niet.
Ga niet in zee met dit bedrijf, het levert slechts veel ellende op.
Gemiddelde score 
 
4.0
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
4.0
Geschreven door Camille Janssen Februari 19, 2020

Puinhoop

Het is onbegrijpelijk dat dit bedrijf er zo,n puinhoop van maakt. De helpdesk is een frustratie desk. Vragen worden niet beantwoord en oplossingen sowieso niet.
Ga niet in zee met dit bedrijf, het levert slechts veel ellende op.

Was deze review nuttig? 
Als je alleen internet wilt voor een lagere prijs dan is het prima. Zodra je de helpdesk nodig hebt gaat het mis. Lange wachttijden. Geen antwoord op je vraag. Per medewerker verschilt het antwoord. Intern wordt niet goed gecommuniceerd. Geplande afspraken worden zonder melding geannuleerd. En zodra je verhuist kan het voorkomen dat de helpdesk ergens intern de postcode verkeerd overtypt. De chaos wordt hierdoor nog groter. Voor de installatie moet per de iemand langskomen . Maar in de praktijk is dit helemaal niet nodig.
Gemiddelde score 
 
3.3
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Adriaan Februari 18, 2020

Verwacht alleen simpele dingen

Als je alleen internet wilt voor een lagere prijs dan is het prima. Zodra je de helpdesk nodig hebt gaat het mis. Lange wachttijden. Geen antwoord op je vraag. Per medewerker verschilt het antwoord. Intern wordt niet goed gecommuniceerd. Geplande afspraken worden zonder melding geannuleerd. En zodra je verhuist kan het voorkomen dat de helpdesk ergens intern de postcode verkeerd overtypt. De chaos wordt hierdoor nog groter. Voor de installatie moet per de iemand langskomen . Maar in de praktijk is dit helemaal niet nodig.

Was deze review nuttig? 
Het aanvragen en de installatie ging van een leie dakje. Het porteren van de telefonie ging niet echt vanzelf, het duurde zowat een week voor we weer konden bellen. TV via Canal Digitaal bevalt niet echt, een trage en gebruiksonvriendelijke interface. Na een paar maanden werd onze internetverbinding steeds slechter en om voor een kosteloze monteur in aanmerking te komen moesten we vele malen testen met een nieuwe (max 1 jaar oude) computer. dat ga ik natuurlijk niet doen, we gaan weer fijn terug naar KPN. Dat heeft altijd goed gewerkt en ook de service was uitstekend, Geen GIGA BIT internet, maar de beloofde snelheid van 100 MB werd wel echt gehaald.
Gemiddelde score 
 
5.8
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
7.0
Digitale televisie 
 
6.0
Geschreven door Wim Strik Februari 14, 2020

Niet blij met internet, bellen en TV van Tweak

Het aanvragen en de installatie ging van een leie dakje. Het porteren van de telefonie ging niet echt vanzelf, het duurde zowat een week voor we weer konden bellen. TV via Canal Digitaal bevalt niet echt, een trage en gebruiksonvriendelijke interface. Na een paar maanden werd onze internetverbinding steeds slechter en om voor een kosteloze monteur in aanmerking te komen moesten we vele malen testen met een nieuwe (max 1 jaar oude) computer. dat ga ik natuurlijk niet doen, we gaan weer fijn terug naar KPN. Dat heeft altijd goed gewerkt en ook de service was uitstekend, Geen GIGA BIT internet, maar de beloofde snelheid van 100 MB werd wel echt gehaald.

Was deze review nuttig? 
Geen problemen met internet maar wel vaak storingen in beeld en geluid bij de tv. Het beeld loopt ook soms vast bij het terugkijken van progamma's. En na verloop van enige tijd reageert de tv steeds trager op de commando's van de afstandsbediening en uiteindelijk helemaal niet meer. Tot nu toe is dat nog steeds verholpen door de stekker eruit te halen en de boel opnieuw op te starten.
Gemiddelde score 
 
5.5
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
3.0
Geschreven door Y.J. van der Heide Februari 13, 2020

niet geweldig

Geen problemen met internet maar wel vaak storingen in beeld en geluid bij de tv. Het beeld loopt ook soms vast bij het terugkijken van progamma's. En na verloop van enige tijd reageert de tv steeds trager op de commando's van de afstandsbediening en uiteindelijk helemaal niet meer. Tot nu toe is dat nog steeds verholpen door de stekker eruit te halen en de boel opnieuw op te starten.

Was deze review nuttig? 
De voorlichting vooraf klopte niet. De wifi neemt blijkbaar zoveel snelheid af dat er geen verschil is met Ziggo zonder glasvezel. Alleen met een kabel aan het modem (hoezo wifi?) werkt het sneller.
Telefoon met werelddekking. We kregen geen verbinding meer met Australië en volgens Tweak lag dat aan ons. Na 20 jaar hetzelfde nummer op een voorgeprogrammeerde telefoon, zouden we opeens iets anders moeten bellen. Nadat we weer terug waren bij Ziggo ging het weer goed.
Tweak neemt nergens zijn verantwoordelijkheid en er is totaal geen communicatie mogelijk dat tot oplossingen leidt.
Hetgeen waar ze heel goed in zijn is direct facturen sturen en als je hier een bezwaar tegen hebt, omdat ze foutief zijn, dan komt er direct een dreiging van percentages en incassokosten. Hun admininstratiekantoor kan hier niets in betekenen en gaf mij aan dat ze weten dat het een drama is.

NOOIT MET TWEAK IN ZEE GAAN
Geschreven door Ellen Januari 30, 2020

Zeer slechte dienstverlening

De voorlichting vooraf klopte niet. De wifi neemt blijkbaar zoveel snelheid af dat er geen verschil is met Ziggo zonder glasvezel. Alleen met een kabel aan het modem (hoezo wifi?) werkt het sneller.
Telefoon met werelddekking. We kregen geen verbinding meer met Australië en volgens Tweak lag dat aan ons. Na 20 jaar hetzelfde nummer op een voorgeprogrammeerde telefoon, zouden we opeens iets anders moeten bellen. Nadat we weer terug waren bij Ziggo ging het weer goed.
Tweak neemt nergens zijn verantwoordelijkheid en er is totaal geen communicatie mogelijk dat tot oplossingen leidt.
Hetgeen waar ze heel goed in zijn is direct facturen sturen en als je hier een bezwaar tegen hebt, omdat ze foutief zijn, dan komt er direct een dreiging van percentages en incassokosten. Hun admininstratiekantoor kan hier niets in betekenen en gaf mij aan dat ze weten dat het een drama is.

NOOIT MET TWEAK IN ZEE GAAN

Was deze review nuttig? 
Vanaf 27 november zijn wij al bezig om internet te krijgen. Na diverse mailtjes en telefoontjes (waarbij de klantenservice veel belooft, zoals bijvoorbeeld terugbellen!!) gebeurt er helemaal niets. Ook belt er nooit iemand terug. Wil je van je contract af (omdat ze al 2 maanden niet leveren), moet je ze officieel in gebreke stellen. Maar ja, als de klanten service je al 2 maanden niet helpt, wie zegt dan dat ze wel helpen het met het ontbinden van het contract. Een groot drama dus! Tip:ga niet met Tweak in zee.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Sandra Januari 23, 2020

Waardeloze klantenservice en na 2 maanden nog steeds geen internet

Vanaf 27 november zijn wij al bezig om internet te krijgen. Na diverse mailtjes en telefoontjes (waarbij de klantenservice veel belooft, zoals bijvoorbeeld terugbellen!!) gebeurt er helemaal niets. Ook belt er nooit iemand terug. Wil je van je contract af (omdat ze al 2 maanden niet leveren), moet je ze officieel in gebreke stellen. Maar ja, als de klanten service je al 2 maanden niet helpt, wie zegt dan dat ze wel helpen het met het ontbinden van het contract. Een groot drama dus! Tip:ga niet met Tweak in zee.

Was deze review nuttig? 
De tv loopt om de haverklap vast en afstandsbediening werken niet. Het internet valt geregeld uit.
Gemiddelde score 
 
3.4
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
6.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Arnold Januari 04, 2020

Slechte tv

De tv loopt om de haverklap vast en afstandsbediening werken niet. Het internet valt geregeld uit.

Was deze review nuttig? 
Als je niets anders wilt dan werkend internet, dan heb ik tot op heden nog geen echt probleem gehad. De snelheden wisselen wel veel, maar niet tot echt onacceptabele niveaus. Er zijn wel regelmatig tijdelijke dropouts in de verbinding, maar ook niet zo erg dat je verbinding een langere tijd eruit ligt.
Wat is dan wel het probleem? De service desk. Ik wilde toegang tot mijn subdomein bij tweak, maar had daar geen info gekregen bij het afsluiten. Dus ik mail de servicedesk. Na 2 weken was men pas in staat om mij deze te geven. Vervolgens zie ik in het dashboard van mijn tweak dat de SSL/HTTPS niet aangevinkt is, dus vraag ik aan de servicedesk om deze aan te zetten. Pas na een week krijg ik antwoord met de melding dat men HTTPS niet ondersteund.... maar het staat wel in mijn tweak dashboard.... hoe dan???
Gemiddelde score 
 
6.0
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Arnold Januari 02, 2020

Als je niets anders wilt dan werkend internet, dan heb ik tot op heden nog geen echt probleem gehad. De snelheden wisselen wel veel, maar niet tot echt onacceptabele niveaus. Er zijn wel regelmatig tijdelijke dropouts in de verbinding, maar ook niet zo erg dat je verbinding een langere tijd eruit ligt.
Wat is dan wel het probleem? De service desk. Ik wilde toegang tot mijn subdomein bij tweak, maar had daar geen info gekregen bij het afsluiten. Dus ik mail de servicedesk. Na 2 weken was men pas in staat om mij deze te geven. Vervolgens zie ik in het dashboard van mijn tweak dat de SSL/HTTPS niet aangevinkt is, dus vraag ik aan de servicedesk om deze aan te zetten. Pas na een week krijg ik antwoord met de melding dat men HTTPS niet ondersteund.... maar het staat wel in mijn tweak dashboard.... hoe dan???

Was deze review nuttig? 
Had er veel meer van verwacht, tot nu toe geen goede ervaringen en we hadden gewoon bij telfort moeten blijven...was net zo snel en misschien wel beter
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Johan December 28, 2019

Snelheid

Had er veel meer van verwacht, tot nu toe geen goede ervaringen en we hadden gewoon bij telfort moeten blijven...was net zo snel en misschien wel beter

Was deze review nuttig? 
Internet via glasvezel is prima, snel en stabiel. IPTV is beter geworden met Canal Digitaal, al voegt het weinig toe om dit via Tweak af te nemen (het is goedkoper om dit direct bij Canal Digitaal af te nemen). Vooral de mogelijkheid om Canal Digitaal te chromecasten is een fijne opties en scheelt weer maandelijkse huur van een extra IPTV box.

Support en klantvriendelijkheid laat te wensen over. Telefonische helpdesk heeft lange wachttijden, beperkte kennis en kenmerkt zich door omslachtige, complexe en langdradige processen, niet klantvriendelijk.

Kortom wil je snel internet (mits je de mogelijkheid hebt om gebruik te maken van gigabit internet) tegen een scherpe prijs en heb wil je verder niet veel bijzonders, dan is Tweak prima.
Gemiddelde score 
 
5.4
Installatie 
 
5.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
7.0
Digitale televisie 
 
4.0
Geschreven door Eelco December 24, 2019

Prima internet, overige diensten en dienstverlening matig

Internet via glasvezel is prima, snel en stabiel. IPTV is beter geworden met Canal Digitaal, al voegt het weinig toe om dit via Tweak af te nemen (het is goedkoper om dit direct bij Canal Digitaal af te nemen). Vooral de mogelijkheid om Canal Digitaal te chromecasten is een fijne opties en scheelt weer maandelijkse huur van een extra IPTV box.

Support en klantvriendelijkheid laat te wensen over. Telefonische helpdesk heeft lange wachttijden, beperkte kennis en kenmerkt zich door omslachtige, complexe en langdradige processen, niet klantvriendelijk.

Kortom wil je snel internet (mits je de mogelijkheid hebt om gebruik te maken van gigabit internet) tegen een scherpe prijs en heb wil je verder niet veel bijzonders, dan is Tweak prima.

Was deze review nuttig? 
Je zult denken wat een lage score! Ja voor iets dat niet werkt, dus echt niet werkt, kun je beoordeling geven.
Tweak modem aangesloten om daarna continue storingen te hebben tot het volledig ontbreken van: internet, TV en telefoon.
En de helpdesk is niet thuis! Wat ze wel doen is direct de incasso in werking stellen!
Ga nooit met deze slechte onderneming in zee!
Gemiddelde score 
 
1.6
Installatie 
 
4.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Camille December 20, 2019

Wat een ramp!

Je zult denken wat een lage score! Ja voor iets dat niet werkt, dus echt niet werkt, kun je beoordeling geven.
Tweak modem aangesloten om daarna continue storingen te hebben tot het volledig ontbreken van: internet, TV en telefoon.
En de helpdesk is niet thuis! Wat ze wel doen is direct de incasso in werking stellen!
Ga nooit met deze slechte onderneming in zee!

Was deze review nuttig? 
Na installatie bleek dat er niet of nauwelijks internet kan worden gebruikt. Contacteer de helpdesk leverde slechts een algemeen mailtje op waar niets nuttigs in stond. Voorlopig is er niemand van Tweak die de klachten serieus neemt. Ikheb spijt als haren op mijn hoofd dat ik met Tweak in zee ben gegaan.
Gemiddelde score 
 
4.4
Installatie 
 
6.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
2.0
Bellen 
 
4.0
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door Camille December 17, 2019

Slechte swrvice

Na installatie bleek dat er niet of nauwelijks internet kan worden gebruikt. Contacteer de helpdesk leverde slechts een algemeen mailtje op waar niets nuttigs in stond. Voorlopig is er niemand van Tweak die de klachten serieus neemt. Ikheb spijt als haren op mijn hoofd dat ik met Tweak in zee ben gegaan.

Was deze review nuttig? 
Matig internet, veel en vaak wegvallen van het internet. De helpdesk is niet in staat kundig te helpen.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Bennie December 10, 2019

Matig internet, veel en vaak wegvallen van het internet. De helpdesk is niet in staat kundig te helpen.

Was deze review nuttig? 
Ik heb glasvezel en heb bijna een jaar zitten kutten met Fiber. Ben nu een week over op Tweak. Wat een verschil.

Telefoon heeft nooit goed gewerkt bij Fiber (vaak onbereikbaar). Men blokkeert port 25. Je krijgt geen mailbox. Verkochte snelheden worden niet gehaald. In de praktijk is het veel duurder dan geadverteerd. Ik had een vast IP adres dat doodleuk enkele keren zonder notificatie werd veranderd. De helpdesk weet niks, kan niks, wil niks, belooft het uit te zoeken en terug te bellen, gebeurt niet. Enkele gevleugelde uitspraken: "Van compensatie voor wanprestatie kan pas sprake zijn nadat de klacht is verholpen". Of: "Voor een niet werkende telefoon kun je geen compensatie krijgen want dat is maar een gratis extraatje en dus niets waard". Genoeg over deze tenenkrommende boevenbende.

Enter Tweak. Ik had wat abrupt afscheid genomen van Fiber en zat daardoor snel zonder internet. Ik bellen, of ik wat rapper aangesloten kon worden. Meteen een afspraak met een monteur, al met al zou ik drie dagen missen. Het werd er uiteindelijk 1. De monteur was op tijd (het was een Amsterdammer maar daar kan hij ook niks aan doen). Zette op verzoek direct IP adres vast en legde uit dat het een paar uur kon duren voor dat niet meer zou veranderen. Het werkte. Hij weg.

Ik zet mijn instellingen van de Fritz!Box terug en help de boel meteen zelf om zeep. Ik bellen. Ik krijg binnen 5 minuten iemand te spreken die me vertelt wat ik moet doen en het werkt weer.

Ik heb een eigen mail server opgezet omdat ik bij Fiber geen mailbox kreeg maar dat heeft nooit lekker gewerkt omdat de reverse lookup van mijn mail server niet slaagde. Daartoe moet de ISP een PTR record aanmaken op zijn DNS systeem. Ik heb geprobeerd Fiber zover te krijgen. Men begreep niet waar ik het over had. "Zoeken we uit" (NOT). "Ik kom er op terug" (NOT). Bij Tweak: 's ochtends een mailtje, kom 's avonds thuis en het is geregeld, het werkt!

De TV staat aan. Ik doe een speed test. 900 MBit/s down, 560 MBit/s up. Beeld geeft geen krimp (wel even QoS instellen in je Fritz!Box en je TV-doosjes voorrang geven).

Ik weet niet wat ik meemaak.
Gemiddelde score 
 
9.4
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
9.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door Martin December 10, 2019

Een verademing

Ik heb glasvezel en heb bijna een jaar zitten kutten met Fiber. Ben nu een week over op Tweak. Wat een verschil.

Telefoon heeft nooit goed gewerkt bij Fiber (vaak onbereikbaar). Men blokkeert port 25. Je krijgt geen mailbox. Verkochte snelheden worden niet gehaald. In de praktijk is het veel duurder dan geadverteerd. Ik had een vast IP adres dat doodleuk enkele keren zonder notificatie werd veranderd. De helpdesk weet niks, kan niks, wil niks, belooft het uit te zoeken en terug te bellen, gebeurt niet. Enkele gevleugelde uitspraken: "Van compensatie voor wanprestatie kan pas sprake zijn nadat de klacht is verholpen". Of: "Voor een niet werkende telefoon kun je geen compensatie krijgen want dat is maar een gratis extraatje en dus niets waard". Genoeg over deze tenenkrommende boevenbende.

Enter Tweak. Ik had wat abrupt afscheid genomen van Fiber en zat daardoor snel zonder internet. Ik bellen, of ik wat rapper aangesloten kon worden. Meteen een afspraak met een monteur, al met al zou ik drie dagen missen. Het werd er uiteindelijk 1. De monteur was op tijd (het was een Amsterdammer maar daar kan hij ook niks aan doen). Zette op verzoek direct IP adres vast en legde uit dat het een paar uur kon duren voor dat niet meer zou veranderen. Het werkte. Hij weg.

Ik zet mijn instellingen van de Fritz!Box terug en help de boel meteen zelf om zeep. Ik bellen. Ik krijg binnen 5 minuten iemand te spreken die me vertelt wat ik moet doen en het werkt weer.

Ik heb een eigen mail server opgezet omdat ik bij Fiber geen mailbox kreeg maar dat heeft nooit lekker gewerkt omdat de reverse lookup van mijn mail server niet slaagde. Daartoe moet de ISP een PTR record aanmaken op zijn DNS systeem. Ik heb geprobeerd Fiber zover te krijgen. Men begreep niet waar ik het over had. "Zoeken we uit" (NOT). "Ik kom er op terug" (NOT). Bij Tweak: 's ochtends een mailtje, kom 's avonds thuis en het is geregeld, het werkt!

De TV staat aan. Ik doe een speed test. 900 MBit/s down, 560 MBit/s up. Beeld geeft geen krimp (wel even QoS instellen in je Fritz!Box en je TV-doosjes voorrang geven).

Ik weet niet wat ik meemaak.

Was deze review nuttig? 
Aantal keer met ze gebeld om afpsraken te verplaatsen ivm verhuizing. Ging allemaal zeer vloeiend.
Op verzoek of monteur 30 min voor aankomst even wilde bellen: geen probleem en werd ook keurig gedaan.
Monteur was al na 10 minuten klaar.
Direct uitstekende WiFi / Internet.. super snel!
Canaal Digitaal app ziet er ook zeer goed uit.

En dat voor een hele nette prijs! Heel blij mee, na jaren het gevoel te hebben gehad te veel te betalen bij KPN...
Gemiddelde score 
 
10.0
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
10.0
Geschreven door Kersten November 18, 2019

Zeer klantvriendelijk, zeer snelle installatie door monteur en direct uitstekend internet

Aantal keer met ze gebeld om afpsraken te verplaatsen ivm verhuizing. Ging allemaal zeer vloeiend.
Op verzoek of monteur 30 min voor aankomst even wilde bellen: geen probleem en werd ook keurig gedaan.
Monteur was al na 10 minuten klaar.
Direct uitstekende WiFi / Internet.. super snel!
Canaal Digitaal app ziet er ook zeer goed uit.

En dat voor een hele nette prijs! Heel blij mee, na jaren het gevoel te hebben gehad te veel te betalen bij KPN...

Was deze review nuttig? 
Gewoon dikke ellende
Gemiddelde score 
 
3.2
Installatie 
 
4.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Boer November 08, 2019

Slecht beeld

Gewoon dikke ellende

Was deze review nuttig? 
Helaas mijn vragen zijn tot nu toe niet naar tevredenheid beantwoord,ik hoop nog steeds op beterschap . vr gr Frans Sinel
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door F.J.G.M.Sinel November 08, 2019

Helaas mijn vragen zijn tot nu toe niet naar tevredenheid beantwoord,ik hoop nog steeds op beterschap . vr gr Frans Sinel

Was deze review nuttig? 
Deze internet provider biedt een aantal diensten en is een provider voor de Tweaker (het is ook een spinoff geweest van Tweakers.net -> Tweak DSL). Kennis van netwerk apparatuur e.d. is nodig om met deze mensen te communiceren. Ze bieden 1Gbit internet, maar dan wel over eigen apparatuur, de gemiddelde snelheid bij mij lag bij installatie rond 800Mbit en is de laatste maanden gezakt naar zo'n 350Mbit. Via de geleverde apparatuur is de internet snelheid beperkt door het geleverde apparaat en bedraagt het zo'n 350Mbit.

Nu heb ik een verschil van mening met dit bedrijf gehad over abonnementen, want ik had niet gezien dat zei een internet only aansluiting aanbieden sinds 1-sept-2018. Dus ik lekker iedere maand €3,- teveel betalen voor internet+bellen, waarvan ik bellen niet gebruik. Toen ik zag dat hun prijzen dus effectief lager waren en ik vroeg waarom ik teveel betaalde was het enige antwoord: dat is eigen verantwoordelijkheid. Maar een normaal mens gaat toch niet elke dag op de website van de provider kijken naar abonnementen en prijzen!? Ik heb gevraagd waarom ze geen email hadden kunnen sturen naar hun abonnees, maar daar kreeg ik geen antwoord op.

Daarnaast heb ik één opzegging gedaan omdat we gaan verhuizen. Deze opzegging is klaarblijkelijk door Reggefiber te vroeg uitgevoerd. Dus nu heb ik een dag geen internet. Gezien dit en het bovenstaande verhaal heb ik gevraag of er geen compensate mogelijk is ook omdat ik al die maanden teveel heb betaald. Compensatie was alleen mogelijk voor de dagen dat ik geen internet heb en er werd direct gerefereerd naar de algemene voorwaarden en dat ik mijn opzegging eerder had moeten aangeven. Ook gezien ik al tijden teveel betaald heb voor mijn abonnement was geen argument, gezien ik maar effectief twee weken gebruik maak van de verbinding was ook geen argument.

Conclusie: zoek je een internet provider die jouw kan helpen met 1Gbit, dan is het top. Als er iets aan de hand is dan is het antwoord zwart en wit en verstoppen zei zich achter hun eigen regels. Eigen verantwoordelijkheid is voor de klant en niet voor Tweak, want die zijn nergens verantwoordelijk voor, ook niet voor een administratieve fout!

PS. ik heb dus aangegeven erg teleurgesteld te zijn, ook gezien de afhandeling van mijn klachten want ze konden mij alleen compenseren voor één dag geen internet. Ik heb aangegeven dat ik, gezien deze afhandeling, niemand in mijn direct omgeving Tweak zal aanraden als provider. Dit kon de mevrouw aan de telefoon ook niks schelen zo leek het.
Gemiddelde score 
 
3.5
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
6.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Dennis November 06, 2019

Techneuten geen benul van service

Deze internet provider biedt een aantal diensten en is een provider voor de Tweaker (het is ook een spinoff geweest van Tweakers.net -> Tweak DSL). Kennis van netwerk apparatuur e.d. is nodig om met deze mensen te communiceren. Ze bieden 1Gbit internet, maar dan wel over eigen apparatuur, de gemiddelde snelheid bij mij lag bij installatie rond 800Mbit en is de laatste maanden gezakt naar zo'n 350Mbit. Via de geleverde apparatuur is de internet snelheid beperkt door het geleverde apparaat en bedraagt het zo'n 350Mbit.

Nu heb ik een verschil van mening met dit bedrijf gehad over abonnementen, want ik had niet gezien dat zei een internet only aansluiting aanbieden sinds 1-sept-2018. Dus ik lekker iedere maand €3,- teveel betalen voor internet+bellen, waarvan ik bellen niet gebruik. Toen ik zag dat hun prijzen dus effectief lager waren en ik vroeg waarom ik teveel betaalde was het enige antwoord: dat is eigen verantwoordelijkheid. Maar een normaal mens gaat toch niet elke dag op de website van de provider kijken naar abonnementen en prijzen!? Ik heb gevraagd waarom ze geen email hadden kunnen sturen naar hun abonnees, maar daar kreeg ik geen antwoord op.

Daarnaast heb ik één opzegging gedaan omdat we gaan verhuizen. Deze opzegging is klaarblijkelijk door Reggefiber te vroeg uitgevoerd. Dus nu heb ik een dag geen internet. Gezien dit en het bovenstaande verhaal heb ik gevraag of er geen compensate mogelijk is ook omdat ik al die maanden teveel heb betaald. Compensatie was alleen mogelijk voor de dagen dat ik geen internet heb en er werd direct gerefereerd naar de algemene voorwaarden en dat ik mijn opzegging eerder had moeten aangeven. Ook gezien ik al tijden teveel betaald heb voor mijn abonnement was geen argument, gezien ik maar effectief twee weken gebruik maak van de verbinding was ook geen argument.

Conclusie: zoek je een internet provider die jouw kan helpen met 1Gbit, dan is het top. Als er iets aan de hand is dan is het antwoord zwart en wit en verstoppen zei zich achter hun eigen regels. Eigen verantwoordelijkheid is voor de klant en niet voor Tweak, want die zijn nergens verantwoordelijk voor, ook niet voor een administratieve fout!

PS. ik heb dus aangegeven erg teleurgesteld te zijn, ook gezien de afhandeling van mijn klachten want ze konden mij alleen compenseren voor één dag geen internet. Ik heb aangegeven dat ik, gezien deze afhandeling, niemand in mijn direct omgeving Tweak zal aanraden als provider. Dit kon de mevrouw aan de telefoon ook niks schelen zo leek het.

Was deze review nuttig? 
Cash-back actie € 150,00 terug na eerst drie maanden, helaas na 6 maanden nog geen cent gezien, incasso's komen wel gewoon binnen. Incasso afdeling verwijst naar klantenservice, belofte om geld over te maken, maar ik heb nog steeds niets ontvangen. Slechte service van Tweak, zou hier niet meer voor kiezen…
Gemiddelde score 
 
5.3
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door H Bekker Oktober 17, 2019

Cash-back actie lijkt klantje pesten

Cash-back actie € 150,00 terug na eerst drie maanden, helaas na 6 maanden nog geen cent gezien, incasso's komen wel gewoon binnen. Incasso afdeling verwijst naar klantenservice, belofte om geld over te maken, maar ik heb nog steeds niets ontvangen. Slechte service van Tweak, zou hier niet meer voor kiezen…

Was deze review nuttig? 
Na installatie hebben we maandenlang getobt met TV gemist en TV opname. Beelden flikkerden, uitzendingen stopten zomaar. Maar wat Tweak heeft gedaan weet ik niet, maar het werkt nu allemaal zoals het hoort!
Enige irritante is dat je niet meer vooruit kunt spoelen bij de commercielen, maar dat ligt volgens mij niet aan Tweak...
Dus begin was slecht, maar u is het goed! Ga zo door Tweak!
Gemiddelde score 
 
7.3
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
6.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door albert Oktober 17, 2019

Eindelijk tevreden!

Na installatie hebben we maandenlang getobt met TV gemist en TV opname. Beelden flikkerden, uitzendingen stopten zomaar. Maar wat Tweak heeft gedaan weet ik niet, maar het werkt nu allemaal zoals het hoort!
Enige irritante is dat je niet meer vooruit kunt spoelen bij de commercielen, maar dat ligt volgens mij niet aan Tweak...
Dus begin was slecht, maar u is het goed! Ga zo door Tweak!

Was deze review nuttig? 
Werkelijk een waardeloos bedrijf met een klantenservice die nauwelijks bereikbaar is. Al bij het aansluiten ging het mis, aansluiting was dubbel opgevoerd waardoor ik dus ook dubbel mocht gaan betalen. Dit hebben ze dusdanig gecorrigeerd dat ik daarna wel facturen per email ontving maar blijkbaar werd er maandelijks niet afgeschreven met als gevolg ik na 3 maanden zonder bericht of wat dan ook werd afgesloten. Bij navraag werd ik door de klantenservice bijzonder onbeschoft te woord gestaan en letterlijk als wanbetaler betiteld en moest ik maar contact opnemen met het incassobedrijf. Godzijdank dat er op het incasso bedrijf wel capabele mensen werkten en die hebben toen letterlijk de puinhoop van Tweak recht getrokken en blijkbaar stond er bij tweak een blokkade op incasseren omdat ik aan het begin dubbel (te veel) betaald zou hebben. Nadat ik dys in ene 3 maanden in 1 mocht ophoesten was de ellende nog niet over en hebben ze maar besloten dat ik in het vervolg dus elke maand een factuur ontvang, maar dat er 1 keer in de 3 maanden wordt geincasseerd. Mijn advies, keer om ren hard weg en vergeet dat je dit bedrijf ooit hebt overwogen!!!!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door J. Zwart Oktober 16, 2019

Waardeloos

Werkelijk een waardeloos bedrijf met een klantenservice die nauwelijks bereikbaar is. Al bij het aansluiten ging het mis, aansluiting was dubbel opgevoerd waardoor ik dus ook dubbel mocht gaan betalen. Dit hebben ze dusdanig gecorrigeerd dat ik daarna wel facturen per email ontving maar blijkbaar werd er maandelijks niet afgeschreven met als gevolg ik na 3 maanden zonder bericht of wat dan ook werd afgesloten. Bij navraag werd ik door de klantenservice bijzonder onbeschoft te woord gestaan en letterlijk als wanbetaler betiteld en moest ik maar contact opnemen met het incassobedrijf. Godzijdank dat er op het incasso bedrijf wel capabele mensen werkten en die hebben toen letterlijk de puinhoop van Tweak recht getrokken en blijkbaar stond er bij tweak een blokkade op incasseren omdat ik aan het begin dubbel (te veel) betaald zou hebben. Nadat ik dys in ene 3 maanden in 1 mocht ophoesten was de ellende nog niet over en hebben ze maar besloten dat ik in het vervolg dus elke maand een factuur ontvang, maar dat er 1 keer in de 3 maanden wordt geincasseerd. Mijn advies, keer om ren hard weg en vergeet dat je dit bedrijf ooit hebt overwogen!!!!

Was deze review nuttig? 
Helpdesk is totaal niet deskundig en meedenkend.

Tv is prut.

Internet is na haperingen in de eerste weken nu stabiel
Gemiddelde score 
 
3.8
Installatie 
 
5.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Gerben Oktober 16, 2019

Helpdesk is totaal niet deskundig en meedenkend.

Tv is prut.

Internet is na haperingen in de eerste weken nu stabiel

Was deze review nuttig? 
Reeds 9 jaar tevreden klant bij Tweak. Destijds was 100mbit/s een snelle verbinding. Tegenwoordig is het dat al lang niet meer als je kijkt naar de concurrentie. Helaas kan je bij Tweak niet sneller krijgen als zij zelf geen netwerk bij jou in de straat hebben liggen. De verbinding loopt dan via het KPN netwerk.

Bij KPN kan ik voor 8 euro extra in de maand 500mbit/s krijgen. Voor 8 euro 5 maal de bandbreedte. Graag zou ik zien dat Tweak deze KPN abonnementen ook gaat voeren. Afgezien daarvan is het een prima provider met een behulpzame helpdesk die ook zaken als eigen apparatuur, DNS PTR records, vaste IPs e.d. netjes kunnen afhandelen. Dat krijg je dan allemaal weer niet bij KPN.
Gemiddelde score 
 
8.3
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door J Oktober 10, 2019

Stabiel maar mag sneller op KPN netwerk

Reeds 9 jaar tevreden klant bij Tweak. Destijds was 100mbit/s een snelle verbinding. Tegenwoordig is het dat al lang niet meer als je kijkt naar de concurrentie. Helaas kan je bij Tweak niet sneller krijgen als zij zelf geen netwerk bij jou in de straat hebben liggen. De verbinding loopt dan via het KPN netwerk.

Bij KPN kan ik voor 8 euro extra in de maand 500mbit/s krijgen. Voor 8 euro 5 maal de bandbreedte. Graag zou ik zien dat Tweak deze KPN abonnementen ook gaat voeren. Afgezien daarvan is het een prima provider met een behulpzame helpdesk die ook zaken als eigen apparatuur, DNS PTR records, vaste IPs e.d. netjes kunnen afhandelen. Dat krijg je dan allemaal weer niet bij KPN.

Was deze review nuttig? 
Dit is de slechtste internet aanbieder van Nederland, NIET aanbeginnen.Werkt voor geen meter.
Geschreven door Ab Meester Oktober 02, 2019

Slecht internet.

Dit is de slechtste internet aanbieder van Nederland, NIET aanbeginnen.Werkt voor geen meter.

Was deze review nuttig? 
Ik heb al een aantal maanden zonder problemen tweak.

Tot ik ging verhuizen... ruim van te voren ze geinformeerd maar met de verhuizing moeten constateren dat er niets was geregeld. Nu moet ik 1 a 2 weken zonder internet zitten terwijl ik betaal... plus ik werk van huis deels wat ook niet kan.

De Lange verwerktijd staat nergens aangegeven, ook niet in de T&Cs.

Schandalig en ze kunnen niets doen.
Gemiddelde score 
 
4.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Nicole Oktober 01, 2019

Werkt super, tot je verhuist...

Ik heb al een aantal maanden zonder problemen tweak.

Tot ik ging verhuizen... ruim van te voren ze geinformeerd maar met de verhuizing moeten constateren dat er niets was geregeld. Nu moet ik 1 a 2 weken zonder internet zitten terwijl ik betaal... plus ik werk van huis deels wat ook niet kan.

De Lange verwerktijd staat nergens aangegeven, ook niet in de T&Cs.

Schandalig en ze kunnen niets doen.

Was deze review nuttig? 
Slechte internetverbinding en een hele slecht helpdesk.Ook de facturatie is niet op orde. Ik verzoek iedereen om niet te kiezen voor Tweak. Het scheelt heel veel irritaties.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Richard September 24, 2019

Tweak NIET DOEN!

Slechte internetverbinding en een hele slecht helpdesk.Ook de facturatie is niet op orde. Ik verzoek iedereen om niet te kiezen voor Tweak. Het scheelt heel veel irritaties.

Was deze review nuttig? 
Eigenlijk vanaf het begin slecht.
Hiervoor hadden we enkel KPN en verder geen keus (ivm buitengebied). De aanleg van glasvezel kon ons niet snel genoeg gaan. Want slechter kon immers niet.

Toen het in het begin nog niet voorspoedig ging dachten we dat dit opstartproblemen waren. Het werd echter niet beter.

Klantenservice slecht bereikbaar, meestal zeer onvriendelijk en bieden geen hulp. Verwijzen je door naar email. De mails worden niet of erg laat beantwoord. En het antwoord wat je krijgt helpt je niet verder.
Heel vaak verschillende instellingen moeten aanpassen maar dit helpt niets.
Als je bijv aangeeft dat tv beeld stil blijft staan of helemaal niets doet krijg je als antwoord 'wat vervelend dat u blokjes ziet'.

Internetsnelheid is oke. Maar dan moet je wel naast de Fritzbox zitten. Aan de andere kant woonkamer en dat is niet een hele grote afstand heb je al geen wifi meer dus in andere ruimtes in huis ook niet (dit hadden we voorheen bij kpn wel). Ook bedraad valt het regelmatig weg. Zijn korte momentjes maar kan wel zorgen dat je dingen kwijt bent (of zoals mijn gamende kinderen aangeven dan net verliest).

Tv terugkijken is nooit goed geweest en de laatste tijd lukt dit helemaal niet meer. Terwijl ik aangegeven had daar juist voor te kiezen ivm onregelmatige werktijden.
Hierom keken we in de slaapkamer Netflix, maar helaas dus geen wifi. (slaapkamer grenst aan woonkamer).

Na heel lang aandringen is er uiteindelijk een aantal keren een monteur geweest. Deze geeft zelf ook aan dat tv niet goed werkt en dit ook niet gaat lukken als ze niets veranderen.
Wel Fritzbox en tvontvanger vervangen (meerdere keren) maar dit mocht niet baten.


Geschreven door Jolanda September 21, 2019

Waardeloos

Eigenlijk vanaf het begin slecht.
Hiervoor hadden we enkel KPN en verder geen keus (ivm buitengebied). De aanleg van glasvezel kon ons niet snel genoeg gaan. Want slechter kon immers niet.

Toen het in het begin nog niet voorspoedig ging dachten we dat dit opstartproblemen waren. Het werd echter niet beter.

Klantenservice slecht bereikbaar, meestal zeer onvriendelijk en bieden geen hulp. Verwijzen je door naar email. De mails worden niet of erg laat beantwoord. En het antwoord wat je krijgt helpt je niet verder.
Heel vaak verschillende instellingen moeten aanpassen maar dit helpt niets.
Als je bijv aangeeft dat tv beeld stil blijft staan of helemaal niets doet krijg je als antwoord 'wat vervelend dat u blokjes ziet'.

Internetsnelheid is oke. Maar dan moet je wel naast de Fritzbox zitten. Aan de andere kant woonkamer en dat is niet een hele grote afstand heb je al geen wifi meer dus in andere ruimtes in huis ook niet (dit hadden we voorheen bij kpn wel). Ook bedraad valt het regelmatig weg. Zijn korte momentjes maar kan wel zorgen dat je dingen kwijt bent (of zoals mijn gamende kinderen aangeven dan net verliest).

Tv terugkijken is nooit goed geweest en de laatste tijd lukt dit helemaal niet meer. Terwijl ik aangegeven had daar juist voor te kiezen ivm onregelmatige werktijden.
Hierom keken we in de slaapkamer Netflix, maar helaas dus geen wifi. (slaapkamer grenst aan woonkamer).

Na heel lang aandringen is er uiteindelijk een aantal keren een monteur geweest. Deze geeft zelf ook aan dat tv niet goed werkt en dit ook niet gaat lukken als ze niets veranderen.
Wel Fritzbox en tvontvanger vervangen (meerdere keren) maar dit mocht niet baten.


Was deze review nuttig? 
Bij KPN en Ziggo was het zo wie zo niet zo snel!
Gemiddelde score 
 
8.3
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
7.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Denali September 20, 2019

Sneller internet kan iig niet

Bij KPN en Ziggo was het zo wie zo niet zo snel!

Was deze review nuttig? 
Eerste instantie gekozen voor internet en jaarnota betaald. Daarna bellen toegevoegd.
Blijven facturen sturen met internet+bellen terwijl internet al betaald is. Reeds 5x gebeld met Tweak. Steeds hun opdracht te storneren uitgevoerd, Tweak zou creditfactuur sturen maar verzuimen dit steeds.Het gevolg is dat ik via debiteuren aanmaningen en dreiging af te sluiten en rente betalen.
Portering aangevraagd voor bellen bij mijn oude provider. Reeds 3x opdracht gegeven om portering door te zetten bij Tweak. Helaas helaas.
Mensen, kies niet voor Tweak !!!
Gemiddelde score 
 
2.8
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Joop Thijssen September 20, 2019

Facturatie is puinhoop, bedroevend slechte opvolging bah bah bah bah bah

Eerste instantie gekozen voor internet en jaarnota betaald. Daarna bellen toegevoegd.
Blijven facturen sturen met internet+bellen terwijl internet al betaald is. Reeds 5x gebeld met Tweak. Steeds hun opdracht te storneren uitgevoerd, Tweak zou creditfactuur sturen maar verzuimen dit steeds.Het gevolg is dat ik via debiteuren aanmaningen en dreiging af te sluiten en rente betalen.
Portering aangevraagd voor bellen bij mijn oude provider. Reeds 3x opdracht gegeven om portering door te zetten bij Tweak. Helaas helaas.
Mensen, kies niet voor Tweak !!!

Was deze review nuttig? 
Minimaal 7 keer per avond hapert het beeld , blokjesvorming
Uitzending terug kijken gaat gepaard met minimaal 5 keer stilstaand beeld per uitzending
Gemiddelde score 
 
4.8
Installatie 
 
6.0
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
6.0
Bellen 
 
6.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Kees Eijkelenboom September 06, 2019

bijzonder ontevreden

Minimaal 7 keer per avond hapert het beeld , blokjesvorming
Uitzending terug kijken gaat gepaard met minimaal 5 keer stilstaand beeld per uitzending

Was deze review nuttig? 
Na jaren nu 1x een probleem, snel en netjes opgelost.
Gemiddelde score 
 
10.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
10.0
Geschreven door R. Hinnen September 06, 2019

Service

Na jaren nu 1x een probleem, snel en netjes opgelost.

Was deze review nuttig? 
Installatie duurder langer dat beloofd.
TV heb ik naar een jaar opgezegd omdat kwaliteit onder de maat is echter hebben ze momenteel een andere partner voor tv dus kan hier niet over oordelen.
Internet snelheid was perfect alleen wifi router die meegeleverd is vrij slecht.
Het contact met helpdesk verloopt altijd stroef en reacties laten lang op zich wachten.
al met al zolang je geen problemen hebt en een eigen router dan is het een prima provider.
Niet echt een aanrader
Gemiddelde score 
 
5.7
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Glenn September 03, 2019

Installatie duurder langer dat beloofd.
TV heb ik naar een jaar opgezegd omdat kwaliteit onder de maat is echter hebben ze momenteel een andere partner voor tv dus kan hier niet over oordelen.
Internet snelheid was perfect alleen wifi router die meegeleverd is vrij slecht.
Het contact met helpdesk verloopt altijd stroef en reacties laten lang op zich wachten.
al met al zolang je geen problemen hebt en een eigen router dan is het een prima provider.
Niet echt een aanrader

Was deze review nuttig? 
TV kijken is vaak waardeloos, allemaal blokjes, stilstaand beeld, traag geluid etc. Terug kijken van programma's is een groot drama door de vele storingen, beeld staat stil, beeld springt vooruit of terug in het programma, geluid loopt niet synchroon met het beeld.
Contact met klantenservice is een drama. Ging over een bedrag wat te veel in rekening was gebracht. Tweak hanteert een betalingstermijn van 90 dagen om terug te betalen.
Bij telefonisch contact altijd 4 wachtende voor mij, toeval? Lijkt wel of er maar één medewerker aanwezig is.
Telefonie, geen mening over. Wordt geen gebruik van gemaakt.
Gemiddelde score 
 
2.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
4.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Jenny September 02, 2019

Zeer slechte TV verbinding en super traag internet

TV kijken is vaak waardeloos, allemaal blokjes, stilstaand beeld, traag geluid etc. Terug kijken van programma's is een groot drama door de vele storingen, beeld staat stil, beeld springt vooruit of terug in het programma, geluid loopt niet synchroon met het beeld.
Contact met klantenservice is een drama. Ging over een bedrag wat te veel in rekening was gebracht. Tweak hanteert een betalingstermijn van 90 dagen om terug te betalen.
Bij telefonisch contact altijd 4 wachtende voor mij, toeval? Lijkt wel of er maar één medewerker aanwezig is.
Telefonie, geen mening over. Wordt geen gebruik van gemaakt.

Was deze review nuttig? 
Pertinente leugenaars. Inmiddels ongeveer 7 mails gestuurd sinds begin juli over een door Tweak terug te betalen bedrag inzake borg van een router en teveel betaald abonnementsgeld. Tweak geeft nu opeens aan nog een wettelijke storneringstermijn van 60 dagen in acht te nemen voordat dit uitbetaald kan worden. Volstrekte kolder, ik krijg de indruk dat dit bedrijf ernstige betalingsproblemen heeft. Klantenservice en administratie falen volledig.
Geschreven door Hans Deurman Augustus 31, 2019

Geen zaken doen met dit bedrijf

Pertinente leugenaars. Inmiddels ongeveer 7 mails gestuurd sinds begin juli over een door Tweak terug te betalen bedrag inzake borg van een router en teveel betaald abonnementsgeld. Tweak geeft nu opeens aan nog een wettelijke storneringstermijn van 60 dagen in acht te nemen voordat dit uitbetaald kan worden. Volstrekte kolder, ik krijg de indruk dat dit bedrijf ernstige betalingsproblemen heeft. Klantenservice en administratie falen volledig.

Was deze review nuttig? 
Tv terugkijken is waardeloos, tv kijken niet al te best. Je wordt als klant zoet gehouden en van kast naar muur gestuurd. Ene medewerker is hartstikke vriendelijk, de ander is niet te genieten. Be er klaar mee en wil hier zo snel mogelijk weg
Gemiddelde score 
 
4.4
Installatie 
 
4.0
Helpdesk 
 
4.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
7.0
Digitale televisie 
 
2.0
Geschreven door Huizing Augustus 21, 2019

Slechte tv

Tv terugkijken is waardeloos, tv kijken niet al te best. Je wordt als klant zoet gehouden en van kast naar muur gestuurd. Ene medewerker is hartstikke vriendelijk, de ander is niet te genieten. Be er klaar mee en wil hier zo snel mogelijk weg

Was deze review nuttig? 
Alleen maar ellende met opgenomen programma's kunt geen enkel programma normaal bekijken of begin of eind staat er nooit op,of halverwege loopt vast kun je niet verder kijken en ergst is nog ze doen er NIKS aan behalve resetten voor 1000st keet ons raak je zo kwijt en zal zeker geen goede reclame voor Jullie maken ben het ZAT. Ik bel terug gebeurt niet zo gaat het al weken
Gemiddelde score 
 
1.8
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
5.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Anita Augustus 15, 2019

Waardeloos

Alleen maar ellende met opgenomen programma's kunt geen enkel programma normaal bekijken of begin of eind staat er nooit op,of halverwege loopt vast kun je niet verder kijken en ergst is nog ze doen er NIKS aan behalve resetten voor 1000st keet ons raak je zo kwijt en zal zeker geen goede reclame voor Jullie maken ben het ZAT. Ik bel terug gebeurt niet zo gaat het al weken

Was deze review nuttig? 
Na 3 maanden al gebruik te hebben gemaakt van Tweak, bevalt me het allemaal zeer goed.

- Nog niet 1x uitval van internet gehad.
- Heb hier een Gigabit verbinding met als download en upload snelhied 930 Mbps (dus bijna 1000 Mbps)
- kijk niet zoveel TV maar heb geen klagen. de 1e week geen televisie maar na wat mailtjes op en neer ook dat netjes opgelost !
- Helpdesk is niet de snelste maar ze zijn hard bezig om deze te verbeteren.
- Supersnelle usenet server !

Al met al een ben ik ZEER tevreden met Tweak als mijn nieuwe provider (kom van Ziggo af die steeds duurder werd .....)

Mvgr
Mark
Gemiddelde score 
 
8.6
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
7.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
9.0
Digitale televisie 
 
9.0
Geschreven door mark Augustus 09, 2019

review na 3 maanden Tweak

Na 3 maanden al gebruik te hebben gemaakt van Tweak, bevalt me het allemaal zeer goed.

- Nog niet 1x uitval van internet gehad.
- Heb hier een Gigabit verbinding met als download en upload snelhied 930 Mbps (dus bijna 1000 Mbps)
- kijk niet zoveel TV maar heb geen klagen. de 1e week geen televisie maar na wat mailtjes op en neer ook dat netjes opgelost !
- Helpdesk is niet de snelste maar ze zijn hard bezig om deze te verbeteren.
- Supersnelle usenet server !

Al met al een ben ik ZEER tevreden met Tweak als mijn nieuwe provider (kom van Ziggo af die steeds duurder werd .....)

Mvgr
Mark

Was deze review nuttig? 
Als studentenhuis is de gigabit prachtig, dit zorgt ervoor dat we in ieder geval nooit een wedstrijdje hoeven te doen om bandbreedte.
Helaas is de rest van het bedrijf matig. Het lijkt alsof er 1 klantenservice medewerker aanwezig is en veel emails worden ook niet beantwoord.

Verder zou je van een provider met de snelste internet service, ook de nieuwste technieken verwachten. Helaas doet tweak nog niet (echt, soort beunoptie is wel beschikbaar) aan IPv6.
Gemiddelde score 
 
2.5
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
2.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Bart Batenburg Augustus 08, 2019

Toch wel zonde

Als studentenhuis is de gigabit prachtig, dit zorgt ervoor dat we in ieder geval nooit een wedstrijdje hoeven te doen om bandbreedte.
Helaas is de rest van het bedrijf matig. Het lijkt alsof er 1 klantenservice medewerker aanwezig is en veel emails worden ook niet beantwoord.

Verder zou je van een provider met de snelste internet service, ook de nieuwste technieken verwachten. Helaas doet tweak nog niet (echt, soort beunoptie is wel beschikbaar) aan IPv6.

Was deze review nuttig? 
Geen klachten omtrent m’n abonnement of verbinding. Echter als het gaat om terugbetalen nemen ze je doodleuk maanden in de malen met dat het terug betaald gaat worden, nu 7 maanden en vele beloftes later nog geen cent terug gehad. Waardeloze service en slecht bereikbaar bah!!
Gemiddelde score 
 
3.0
Installatie 
 
3.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Micha Tamara Vermaas Augustus 07, 2019

Waardeloze klantenservice

Geen klachten omtrent m’n abonnement of verbinding. Echter als het gaat om terugbetalen nemen ze je doodleuk maanden in de malen met dat het terug betaald gaat worden, nu 7 maanden en vele beloftes later nog geen cent terug gehad. Waardeloze service en slecht bereikbaar bah!!

Was deze review nuttig? 
Vanaf 17 juli t/m 7 augustus 2019 ontving ik geen TV-uitzendingen zowel op het TV-toestel als via de desktop van de computer.
Tot 5 maal toe hebben mijn vrouw en ik eindeloos aan de telefoon gehangen om te woord te worden gestaan. Daar verlies je je geduld bij!
Eenmaal doorgedrongen tot de medewerkers werden we vriendelijk te woord gestaan, maar de remedie tegen het gesignaleerde euvel duurde eveneens eindeloos. Pas na drie weken modderen kregen we weer ontvangst via het TV-toestel.
Kortom:vriendelijke medewerkers maar klantonvriendelijke processen!
Gemiddelde score 
 
6.2
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
9.0
Digitale televisie 
 
3.0
Geschreven door L C Groen Augustus 07, 2019

vriendelijk tegen de klant maar klantonvriendelijke processen.

Vanaf 17 juli t/m 7 augustus 2019 ontving ik geen TV-uitzendingen zowel op het TV-toestel als via de desktop van de computer.
Tot 5 maal toe hebben mijn vrouw en ik eindeloos aan de telefoon gehangen om te woord te worden gestaan. Daar verlies je je geduld bij!
Eenmaal doorgedrongen tot de medewerkers werden we vriendelijk te woord gestaan, maar de remedie tegen het gesignaleerde euvel duurde eveneens eindeloos. Pas na drie weken modderen kregen we weer ontvangst via het TV-toestel.
Kortom:vriendelijke medewerkers maar klantonvriendelijke processen!

Was deze review nuttig? 
Het contact is zeer slecht, zoals via email en telefoon.
Geschreven door Ron Juli 18, 2019

Email

Het contact is zeer slecht, zoals via email en telefoon.

Was deze review nuttig? 
Laat ik beginnen met: Ik heb het idee dat mensen hier vooral hun feedback achter laten als ze slechte ervaringen hebben. Dus een eerlijk 'cijfer' zul je hier niet vinden vrees ik, ik kwam hier wel kijken om meer te weten over mijn nieuwe provider, tweak.
Ik heb Internet-only genomen van tweak. Het was razendsnel geregeld (ongeveer 2 weken). De installatie is in principe dood eenvoudig. Ik ging van XS4ALL naar tweak, 's ochtends kwam er een monteur van tweak die concludeerde dat de glasvezel verbinding er inderdaad lag en werkte: logisch want de Internet verbinding in de ochtend was nog steeds XS4ALL. Hij vertelde dat de verbinding rond het eind van de morgen zou uitvallen en na een paar uur zou de verbinding van tweak beschikbaar zijn. Zo was het inderdaad ook. Helaas werkte het niet meteen. De VLAN instellingen die door tweak omschreven zijn bleken niet te kloppen, voor Internet-only worden er geen VLAN's gebruikt. Daarvoor moest ik wel drie keer bellen met de servicedesk (en ontzettend lang in de wacht, en een beetje door zeuren). De servicedesk lijkt niet zo goed te communiceren intern en lijkt ook niet een standaard draaiboek te hebben voor troubleshooting. Daar lijkt nog een hoop winst te halen. Maar uiteindelijk zijn we er toch uitgekomen. De snelheid is zoals beloofd (al gaat het me daar niet om). Over stabiliteit, bellen of televisie kan ik niets zeggen.
Voor zover zo goed, de facturatie verloopt ook gewoon goed, en er zijn geen onnodige fratsen. ik zou wel nog willen weten of mijn IP adres vast is of vast gezet kan worden.
Gemiddelde score 
 
7.7
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
5.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Hans Juli 17, 2019

Tot nu toe okay

Laat ik beginnen met: Ik heb het idee dat mensen hier vooral hun feedback achter laten als ze slechte ervaringen hebben. Dus een eerlijk 'cijfer' zul je hier niet vinden vrees ik, ik kwam hier wel kijken om meer te weten over mijn nieuwe provider, tweak.
Ik heb Internet-only genomen van tweak. Het was razendsnel geregeld (ongeveer 2 weken). De installatie is in principe dood eenvoudig. Ik ging van XS4ALL naar tweak, 's ochtends kwam er een monteur van tweak die concludeerde dat de glasvezel verbinding er inderdaad lag en werkte: logisch want de Internet verbinding in de ochtend was nog steeds XS4ALL. Hij vertelde dat de verbinding rond het eind van de morgen zou uitvallen en na een paar uur zou de verbinding van tweak beschikbaar zijn. Zo was het inderdaad ook. Helaas werkte het niet meteen. De VLAN instellingen die door tweak omschreven zijn bleken niet te kloppen, voor Internet-only worden er geen VLAN's gebruikt. Daarvoor moest ik wel drie keer bellen met de servicedesk (en ontzettend lang in de wacht, en een beetje door zeuren). De servicedesk lijkt niet zo goed te communiceren intern en lijkt ook niet een standaard draaiboek te hebben voor troubleshooting. Daar lijkt nog een hoop winst te halen. Maar uiteindelijk zijn we er toch uitgekomen. De snelheid is zoals beloofd (al gaat het me daar niet om). Over stabiliteit, bellen of televisie kan ik niets zeggen.
Voor zover zo goed, de facturatie verloopt ook gewoon goed, en er zijn geen onnodige fratsen. ik zou wel nog willen weten of mijn IP adres vast is of vast gezet kan worden.

Was deze review nuttig? 
Vakkundige helpdesk. Wordt snel aktie ondernomen. Internet tot zover zeer snel.
Gemiddelde score 
 
8.3
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Gilbert Brouwer Juli 13, 2019

Beoordeling

Vakkundige helpdesk. Wordt snel aktie ondernomen. Internet tot zover zeer snel.

Was deze review nuttig? 
Slecht, onbereikbaar, onberekenbaar.
Te druk om dingen goed te doen.
Gemiddelde score 
 
3.0
Installatie 
 
3.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
2.0
Digitale televisie 
 
4.0
Geschreven door Peter Juli 09, 2019

Afsluiten

Slecht, onbereikbaar, onberekenbaar.
Te druk om dingen goed te doen.

Was deze review nuttig? 
Onbetrouwbaar internet maar bovendien een onbetrouwbaar bedrijf. Na opzeggen heb je natuurlijk recht op teruggave van borg en volgens jaarcontract ook teruggave van de resterende maanden. Het heeft ruim 5 maanden en vele contactmomenten geduurd voordat de borg eindelijk werd overgemaakt. Na 7 maanden is de teruggave van 9 maanden abonnement nog steeds niet in zicht.
Ga niet in zee met dit bedrijf.

De problemen met sparql had ik ook met andere stream leveranciers, denk aan het vastlopen van beeld. Nu ik op KPN ben overgestapt nergens meer last van. Ik vermoed dus dat de sparql dienstverlening zo slecht is door het netwerk van Tweak zelf.
Gemiddelde score 
 
3.5
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
4.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Rik van der Plaa Juli 06, 2019

Onbetrouwbaar bedrijf

Onbetrouwbaar internet maar bovendien een onbetrouwbaar bedrijf. Na opzeggen heb je natuurlijk recht op teruggave van borg en volgens jaarcontract ook teruggave van de resterende maanden. Het heeft ruim 5 maanden en vele contactmomenten geduurd voordat de borg eindelijk werd overgemaakt. Na 7 maanden is de teruggave van 9 maanden abonnement nog steeds niet in zicht.
Ga niet in zee met dit bedrijf.

De problemen met sparql had ik ook met andere stream leveranciers, denk aan het vastlopen van beeld. Nu ik op KPN ben overgestapt nergens meer last van. Ik vermoed dus dat de sparql dienstverlening zo slecht is door het netwerk van Tweak zelf.

Was deze review nuttig? 
1 Telefonisch zeer slecht te woord gestaan en je zo snel mogelijk afwimpelen met een niets zeggend
antwoord.
2 Op mijn mail wel vrij snel een antwoord gekregen, maar geen duidelijk antwoord.
3 TV geeft soms een stilstaand beeld.
4 Terug kijken is vaak een ellende door dat het beeld regelmatig stilstaat.
5 Op een bepaald tijdstip is MSN niet te openen of je moet zeer veel geduld hebben.
Gemiddelde score 
 
5.5
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
5.0
Geschreven door Ed Juli 06, 2019

Matig

1 Telefonisch zeer slecht te woord gestaan en je zo snel mogelijk afwimpelen met een niets zeggend
antwoord.
2 Op mijn mail wel vrij snel een antwoord gekregen, maar geen duidelijk antwoord.
3 TV geeft soms een stilstaand beeld.
4 Terug kijken is vaak een ellende door dat het beeld regelmatig stilstaat.
5 Op een bepaald tijdstip is MSN niet te openen of je moet zeer veel geduld hebben.

Was deze review nuttig? 
Installatie was prima, door een oprechte nerd. Dat vind ik zelf wel prettig. Beetje jammer dat het kastje zo beroerd wordt opgehangen (geen schroefgaten in het modem, alleen een of ander dingetje).

Helpdesk: Ook goed, technisch goed onderlegde dame aan de telefoon, alleen word ik een beetje geprikkeld als ze na een tijdje nog niet doorhebben dat ik met tcpdump zit te kijken en kan zien dat het probleem bij hen ligt: ik krijg geen response van de DHCP server, en dus geen werkende verbinding. Zomaar. En zomaar is het probleem ook weer weg.

Internet valt af en toe weg. Ik ben er nog niet achter waar dat aan ligt, maar vermoedelijk bij hen (DHCP server weer?), maar zou ook bij mij kunnen leggen, dus dat laten we even in het midden totdat ik het kan meten. Normaalgesproken is de verbinding bloed snel.

Overall: nerd club, net als Xs4All, precies wat ik zocht.
Gemiddelde score 
 
8.3
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Nick Juli 04, 2019

Prima, zonder poespas

Installatie was prima, door een oprechte nerd. Dat vind ik zelf wel prettig. Beetje jammer dat het kastje zo beroerd wordt opgehangen (geen schroefgaten in het modem, alleen een of ander dingetje).

Helpdesk: Ook goed, technisch goed onderlegde dame aan de telefoon, alleen word ik een beetje geprikkeld als ze na een tijdje nog niet doorhebben dat ik met tcpdump zit te kijken en kan zien dat het probleem bij hen ligt: ik krijg geen response van de DHCP server, en dus geen werkende verbinding. Zomaar. En zomaar is het probleem ook weer weg.

Internet valt af en toe weg. Ik ben er nog niet achter waar dat aan ligt, maar vermoedelijk bij hen (DHCP server weer?), maar zou ook bij mij kunnen leggen, dus dat laten we even in het midden totdat ik het kan meten. Normaalgesproken is de verbinding bloed snel.

Overall: nerd club, net als Xs4All, precies wat ik zocht.

Was deze review nuttig? 
De eerste reactie over mijn brief aan Tweak kreeg ik razendsnel. Zeer positief omdat:
1. Ik een bevestiging van ontvangst heb gekregen
2. Ik op de hoogte ben dat er iets mee wordt gedaan.
3. Ik de indruk krijg dat men streeft naar klanttevredenheid.
Tot zover dus een 10.
Gemiddelde score 
 
10.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door van de Voort Juli 01, 2019

Procedure tevredenheid

De eerste reactie over mijn brief aan Tweak kreeg ik razendsnel. Zeer positief omdat:
1. Ik een bevestiging van ontvangst heb gekregen
2. Ik op de hoogte ben dat er iets mee wordt gedaan.
3. Ik de indruk krijg dat men streeft naar klanttevredenheid.
Tot zover dus een 10.

Was deze review nuttig? 
Storing vaste telefoon. Servicedesk nagenoeg onbereikbaar. Eerst drie wachtenden voor mij, even later vier..(?) Opgegeven en mail geschreven. Antwoord door robot. nu maar weer even wachten..intussen deze review..
Gemiddelde score 
 
3.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door s.groen Juni 25, 2019

zeer matig

Storing vaste telefoon. Servicedesk nagenoeg onbereikbaar. Eerst drie wachtenden voor mij, even later vier..(?) Opgegeven en mail geschreven. Antwoord door robot. nu maar weer even wachten..intussen deze review..

Was deze review nuttig? 
Het is gewoon niet mogelijk contact te maken. Bellen wordt eeuwig in de wacht.
Mailen wordt beantwoord door een robot en daarna krijg je de vraag, wat bedoelt u.
Een telefoonnummer behouden, dat lukt ze niet. Het is allemaal heel slecht en dan ook nog een incassobureau op je dak.
Snel laten afsluiten, en dit hoofdstuk afsluiten.
Gemiddelde score 
 
2.2
Installatie 
 
3.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
4.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
2.0
Geschreven door Rik Juni 22, 2019

Giga slecht

Het is gewoon niet mogelijk contact te maken. Bellen wordt eeuwig in de wacht.
Mailen wordt beantwoord door een robot en daarna krijg je de vraag, wat bedoelt u.
Een telefoonnummer behouden, dat lukt ze niet. Het is allemaal heel slecht en dan ook nog een incassobureau op je dak.
Snel laten afsluiten, en dit hoofdstuk afsluiten.

Was deze review nuttig? 
432 resultaten - getoond 1 - 50
1 2 3 4 5 6 7 8 9  
Sortering