Tweak Glasvezel ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/90/b6/d4/tweak-glasvezel-21-1435562017.png
 
5.2 (432)
0   1   0   0  
456 resultaten - getoond 1 - 50
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  
Sortering 
 
We hebben sinds 1,5 jaar een glasvezel abonnement bij Tweak. We zijn zeer tevreden! We hebben 1x een storing gehad; verder perfect. Geen ervaring dus met de helpdesk...
Gemiddelde score 
 
9.7
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
10.0
Geschreven door Greetje v. Oostrum November 01, 2020

Zeer tevreden!

We hebben sinds 1,5 jaar een glasvezel abonnement bij Tweak. We zijn zeer tevreden! We hebben 1x een storing gehad; verder perfect. Geen ervaring dus met de helpdesk...

Was deze review nuttig? 
Vreselijk, ongekende hoeveelheden aan storingen. Tv vooral niet aan beginnen want het is behoorlijk knap hoe zij een stuk technologie primitief kunnen laten lijken. Wil je tv kijken moet je eerst even een aantal minuten wachten voor het kastje is opgestart. Vervolgens zijn de menu’s totaal niet gebruikersvriendelijk en duurt het eeuwen als je een keer wat moet intypen.

Het is leuk dat er wordt verteld op hun website dat ze trots zijn dat ze geen “internetgigant” zijn en willen worden, en juist een polder bedrijf willen blijven. Maar houd er dan ook vooral rekening mee dat je problemen zeker niet professioneel worden opgelost. Geen internet? Kan je zo een week wachten voor dat er actie wordt ondernomen. Dat is als ze weten wat er aan de hand is tenminste, wat vaak niet het geval is. Kortom, hou het lekker bij de “giganten” als je waarde wilt voor je geld.
Gemiddelde score 
 
1.8
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
4.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Eduardo Oktober 09, 2020

Vermijden als de pest

Vreselijk, ongekende hoeveelheden aan storingen. Tv vooral niet aan beginnen want het is behoorlijk knap hoe zij een stuk technologie primitief kunnen laten lijken. Wil je tv kijken moet je eerst even een aantal minuten wachten voor het kastje is opgestart. Vervolgens zijn de menu’s totaal niet gebruikersvriendelijk en duurt het eeuwen als je een keer wat moet intypen.

Het is leuk dat er wordt verteld op hun website dat ze trots zijn dat ze geen “internetgigant” zijn en willen worden, en juist een polder bedrijf willen blijven. Maar houd er dan ook vooral rekening mee dat je problemen zeker niet professioneel worden opgelost. Geen internet? Kan je zo een week wachten voor dat er actie wordt ondernomen. Dat is als ze weten wat er aan de hand is tenminste, wat vaak niet het geval is. Kortom, hou het lekker bij de “giganten” als je waarde wilt voor je geld.

Was deze review nuttig? 
Wat een waardeloze provider is dit zeg! Duurt oeverloos voordat de tv is opgestart, het internet is niet merkbaar sneller of beter dan wat ik voorheen had bij KPN en ondanks dat het ruim een half jaar heeft geduurd voordat ik eindelijk ben aangesloten, zit ik schijnbaar toch een jaar vast aan deze ellende. Zenders en tarieven zijn in de tussentijd gewijzigd zonder dat ik daarvan op de hoogte ben gebracht. Dus ik ga fijn weer terug naar KPN en ik lees dat meerdere mensen dit hebben gedaan. Ik voel me echt opgelicht door deze provider omdat deze niet levert wat zij beloven en waar ik voor betaal.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Marja Elzenaar September 28, 2020

Waardeloos!

Wat een waardeloze provider is dit zeg! Duurt oeverloos voordat de tv is opgestart, het internet is niet merkbaar sneller of beter dan wat ik voorheen had bij KPN en ondanks dat het ruim een half jaar heeft geduurd voordat ik eindelijk ben aangesloten, zit ik schijnbaar toch een jaar vast aan deze ellende. Zenders en tarieven zijn in de tussentijd gewijzigd zonder dat ik daarvan op de hoogte ben gebracht. Dus ik ga fijn weer terug naar KPN en ik lees dat meerdere mensen dit hebben gedaan. Ik voel me echt opgelicht door deze provider omdat deze niet levert wat zij beloven en waar ik voor betaal.

Was deze review nuttig? 
Alles aangeschaft en geinstalleerd..... prima prima...nieuwe klant binnen gehaald dus dan kan het nog.
Eerste facturen betaald

En dan komt het, niet al te veel later gaat alles achteruit...nog slechtere Wifi dan eerst bij T-mobile, ondanks dat ik een supersnel glasvezel internetabonnement aangeschaft zou moeten hebben....
TV box hapert regelmatig....
Gemiddelde score 
 
3.5
Installatie 
 
5.0
Helpdesk 
 
4.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
4.0
Geschreven door Visker Augustus 29, 2020

BEDENK U SNEL NOG.....Slecht internet / tv

Alles aangeschaft en geinstalleerd..... prima prima...nieuwe klant binnen gehaald dus dan kan het nog.
Eerste facturen betaald

En dan komt het, niet al te veel later gaat alles achteruit...nog slechtere Wifi dan eerst bij T-mobile, ondanks dat ik een supersnel glasvezel internetabonnement aangeschaft zou moeten hebben....
TV box hapert regelmatig....

Was deze review nuttig? 
Wij hadden een simpel ADSL abonnement met telefonie, wat bij de overgang naar Tweak glasvezel duurder werd (ADSL werd niet voortgezet, maar zittende ADSL klanten konden blijven). Veel uitval, slechte en langzame verbinding, Telefonie soms wel, vaak niet. Helpdesk slecht bereikbaar (minimaal 10 minuten wachten) en service is nihil (servicedeskmedewek(st)er weet veelal geen oplossing te geven). Nu uiteindelijk besloten om over te stappen naar een andere provider. Zelfs voor het retourzenden van de apparatuur (in bruikleen) moet je zelf betalen, ze hebben geen antwoordnummer, maar een postbus.
Geen hoge score dus
Gemiddelde score 
 
2.3
Installatie 
 
4.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
2.0
Bellen 
 
2.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Bastiaan Juli 31, 2020

niet positief

Wij hadden een simpel ADSL abonnement met telefonie, wat bij de overgang naar Tweak glasvezel duurder werd (ADSL werd niet voortgezet, maar zittende ADSL klanten konden blijven). Veel uitval, slechte en langzame verbinding, Telefonie soms wel, vaak niet. Helpdesk slecht bereikbaar (minimaal 10 minuten wachten) en service is nihil (servicedeskmedewek(st)er weet veelal geen oplossing te geven). Nu uiteindelijk besloten om over te stappen naar een andere provider. Zelfs voor het retourzenden van de apparatuur (in bruikleen) moet je zelf betalen, ze hebben geen antwoordnummer, maar een postbus.
Geen hoge score dus

Was deze review nuttig? 
Tweak is een vreselijk bedrijf. Al vanaf maand 1 problemen met de televisie. Werkt niet of nauwelijks.
Denk je een kundig iemand te krijgen, zegt ie dat je wel zelf een glasvezel kabel kan trekken door je huis. Vervolgens problemen met internet. Pas na 8 maanden ( ! ) een "oplossing". Inmiddels een oplossing voor een oplossing nodig. Zou een compensatie krijgen met terugcreditering. Kwam neer op 120 euro. Kreeg maar 60 euro en meer niet ondanks dat het zwart op wit sta. Meer dan 50 keer contact met ze gehad. Eindelijk 10 juni weg, hebben ze mij 2 juni zonder pardon afgesloten ondanks extra betalen voor die 10 dagen.
Dan heb ik het nog geen eens over de onkunde en onvriendelijkheid van de klantenservice die steeds de schuld op Canal Digitaal afschuift, maar Canal Digitaal weet van niks. Herhalen zijn ze goed in en vinden het gek als je na de zoveelste keer belt en weer dat hoort, dat de klant boos wordt.
Uiteindelijk ben ik, de klant, volgens Tweak een leugenaar aangezien ze de oorzaak niet kunnen vinden.
Terwijl ik netjes alle tests en tips doorloop tot in den treuren.
Dan op het laatst, toeb ik eindelijk weg kon, hebben ze tegen de nieuwe provider gezegd dat er nog een order liep. Hierdoor kon ik pas 2 weken later worden aangesloten.
Bij Tweak is de klant GEEN koning.
Gemiddelde score 
 
1.3
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
2.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Chantal Juli 06, 2020

GA NIET BIJ TWEAK!

Tweak is een vreselijk bedrijf. Al vanaf maand 1 problemen met de televisie. Werkt niet of nauwelijks.
Denk je een kundig iemand te krijgen, zegt ie dat je wel zelf een glasvezel kabel kan trekken door je huis. Vervolgens problemen met internet. Pas na 8 maanden ( ! ) een "oplossing". Inmiddels een oplossing voor een oplossing nodig. Zou een compensatie krijgen met terugcreditering. Kwam neer op 120 euro. Kreeg maar 60 euro en meer niet ondanks dat het zwart op wit sta. Meer dan 50 keer contact met ze gehad. Eindelijk 10 juni weg, hebben ze mij 2 juni zonder pardon afgesloten ondanks extra betalen voor die 10 dagen.
Dan heb ik het nog geen eens over de onkunde en onvriendelijkheid van de klantenservice die steeds de schuld op Canal Digitaal afschuift, maar Canal Digitaal weet van niks. Herhalen zijn ze goed in en vinden het gek als je na de zoveelste keer belt en weer dat hoort, dat de klant boos wordt.
Uiteindelijk ben ik, de klant, volgens Tweak een leugenaar aangezien ze de oorzaak niet kunnen vinden.
Terwijl ik netjes alle tests en tips doorloop tot in den treuren.
Dan op het laatst, toeb ik eindelijk weg kon, hebben ze tegen de nieuwe provider gezegd dat er nog een order liep. Hierdoor kon ik pas 2 weken later worden aangesloten.
Bij Tweak is de klant GEEN koning.

Was deze review nuttig? 
De installateur was super. Internet, tv en bellen doen het allemaal prima.
Gemiddelde score 
 
8.4
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door Jeroen Juni 17, 2020

Super.

De installateur was super. Internet, tv en bellen doen het allemaal prima.

Was deze review nuttig? 
de binnnenkomst van een mailtje over een storingsklacht wordt diezelfde dag (automatisch) bevestogd, een inhoudelijke reactie en verhelpen van de klacht laat langer op zich wachten.
Gemiddelde score 
 
4.0
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
3.0
Geschreven door Pieter Waals Mei 11, 2020

snelle bevestiging van melding storing , snel hulp ??

de binnnenkomst van een mailtje over een storingsklacht wordt diezelfde dag (automatisch) bevestogd, een inhoudelijke reactie en verhelpen van de klacht laat langer op zich wachten.

Was deze review nuttig? 
Na een paar jaar internet van tweak werd de wifi steeds trager, volgens de helpdesk lag dat niet aan hun,
Heb de router een paar gereset en een firmware update uitgevoerd,niets hielp.Ik denk dat de router defect is.
Heb sinds januari ook tv digitaal, een ramp, geregeld blokjes in beeld enstilstaand beeld. Zappen is veel te traag. Heb vandaag mijn abonnement opgezegd, heb een jaar vooruit betaald zal mij benieuwen hoe ze dit afhandelen, heb er geen vertrouwen in
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Berend Mei 07, 2020

Slecht, slecht,slecht

Na een paar jaar internet van tweak werd de wifi steeds trager, volgens de helpdesk lag dat niet aan hun,
Heb de router een paar gereset en een firmware update uitgevoerd,niets hielp.Ik denk dat de router defect is.
Heb sinds januari ook tv digitaal, een ramp, geregeld blokjes in beeld enstilstaand beeld. Zappen is veel te traag. Heb vandaag mijn abonnement opgezegd, heb een jaar vooruit betaald zal mij benieuwen hoe ze dit afhandelen, heb er geen vertrouwen in

Was deze review nuttig? 
Slechste keuze die we hebben gemaakt. Bellen gaat zeer slecht, bijna geen geluid op de lijn als je iemand opbeld. Moet om de haverklap mijn telefoon opnieuw instaleren bij de fritzbox. En voor de tweede keer word het abonnementsgeld verhoogd.
Gemiddelde score 
 
1.5
Installatie 
 
3.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door S Mei 04, 2020

Slecht

Slechste keuze die we hebben gemaakt. Bellen gaat zeer slecht, bijna geen geluid op de lijn als je iemand opbeld. Moet om de haverklap mijn telefoon opnieuw instaleren bij de fritzbox. En voor de tweede keer word het abonnementsgeld verhoogd.

Was deze review nuttig? 
Beste mensen van Tweak,

Nu we een poosje via glasvezel aangesloten zijn via Tweak ipv Ziggo zijn er een aantal punten welke opvallen en irriteren.
Een kosten verhoging zou niet erg zijn als onderstaande zaken beter en professioneler zouden zijn.

Snelheid is niet merkbaar beter / hoger dan met 250mb aabonnement van ziggo. Alles is bekabeld aangesloten, Heb nieuwe switches geplaatst met hoogste doorgeef snelheid. Jullie monteur is zelfs nog langs geweest en weet ook te vertellen dat hij niet kan aantonen dat de ook daadwerkelijk 1Gb snelheid binnenhalen.
Hoogst gemeten snelheid op vast bekabelde pc is nog geen 250mb.

Netflix is geen kanaal keuze op de canal+ afstand bediening en dus moet je altijd via een omweg inschakelen. Er ontbreekt als mogelijk alternatief een Canal+ knop op de afstandsbediening.

Bij het inschakelen van de tv moet we altijd lang wachten doordat het kastje van Canal+ eerst moet opstarten. Mij inziens onnodig en zeer irritant.

Afstandbediening van Canal+ schakeld geen TV of surround installatie aan/uit.

Is er een afstandsbediening leverbaar welke toch het kastje van Canal+ aanstuurt maar alle nadelen niet heeft?
Gemiddelde score 
 
5.5
Installatie 
 
4.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
5.0
Geschreven door Kees Fransen Mei 04, 2020

Kan veel professioneler

Beste mensen van Tweak,

Nu we een poosje via glasvezel aangesloten zijn via Tweak ipv Ziggo zijn er een aantal punten welke opvallen en irriteren.
Een kosten verhoging zou niet erg zijn als onderstaande zaken beter en professioneler zouden zijn.

Snelheid is niet merkbaar beter / hoger dan met 250mb aabonnement van ziggo. Alles is bekabeld aangesloten, Heb nieuwe switches geplaatst met hoogste doorgeef snelheid. Jullie monteur is zelfs nog langs geweest en weet ook te vertellen dat hij niet kan aantonen dat de ook daadwerkelijk 1Gb snelheid binnenhalen.
Hoogst gemeten snelheid op vast bekabelde pc is nog geen 250mb.

Netflix is geen kanaal keuze op de canal+ afstand bediening en dus moet je altijd via een omweg inschakelen. Er ontbreekt als mogelijk alternatief een Canal+ knop op de afstandsbediening.

Bij het inschakelen van de tv moet we altijd lang wachten doordat het kastje van Canal+ eerst moet opstarten. Mij inziens onnodig en zeer irritant.

Afstandbediening van Canal+ schakeld geen TV of surround installatie aan/uit.

Is er een afstandsbediening leverbaar welke toch het kastje van Canal+ aanstuurt maar alle nadelen niet heeft?

Was deze review nuttig? 
Bij het overstappen op glasvezel wordt niet verteld dat het voor sommige huizen lastig is om te installeren. Met alle problemen van dien. De fritzbox werk niet goed en nu ligt er een kabel van 13 meter door mijn huis heen.
Heb nu vier weken glasvezel en hoppa, tariefverhoging én mn favoriete zender zit niet meer in het pakket. Kan niet wachten om over te stappen.

Alles wordt zoveel mogelijk via mail en digitaal gedaan. Bellen kan zo verhelderend en sneller werken. KPN doet deed veel beter en sneller.

Overstappen naar glasvezel? Check eerst even wat mogelijk in jouw huis.
Gemiddelde score 
 
2.0
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
2.0
Bellen 
 
2.0
Digitale televisie 
 
2.0
Geschreven door Cremers Mei 01, 2020

Niet blij

Bij het overstappen op glasvezel wordt niet verteld dat het voor sommige huizen lastig is om te installeren. Met alle problemen van dien. De fritzbox werk niet goed en nu ligt er een kabel van 13 meter door mijn huis heen.
Heb nu vier weken glasvezel en hoppa, tariefverhoging én mn favoriete zender zit niet meer in het pakket. Kan niet wachten om over te stappen.

Alles wordt zoveel mogelijk via mail en digitaal gedaan. Bellen kan zo verhelderend en sneller werken. KPN doet deed veel beter en sneller.

Overstappen naar glasvezel? Check eerst even wat mogelijk in jouw huis.

Was deze review nuttig? 
Snelheid is bedroevend, wifi bereik klote. Service helemaal belachelijk. Leveren geen oplossing en sturen alleen facturen. Tv is van matige kwaliteit, beeld hapert, opnames zijn niet compleet, doorspoelen kan niet. Eens maar nooit meer, gauw weggaan hier.
Gemiddelde score 
 
1.3
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Jesae April 30, 2020

Slechte provider ever.

Snelheid is bedroevend, wifi bereik klote. Service helemaal belachelijk. Leveren geen oplossing en sturen alleen facturen. Tv is van matige kwaliteit, beeld hapert, opnames zijn niet compleet, doorspoelen kan niet. Eens maar nooit meer, gauw weggaan hier.

Was deze review nuttig? 
Nog steeds geen goede belverbinding sinds oktober probleem gemeld krijg alleen te horen doe dit doe dat maar geen monteur Internet snelheid veel te laag vooral in deze periode (corona) zoon moet nu skypen met school verbinding valt steeds stil geen goed gesprek mogelijk zou 500mb hebben haal op dit moment Max 40 mb daar betaal ok niet voor.
Gemiddelde score 
 
4.2
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
4.0
Internet 
 
3.0
Bellen 
 
2.0
Digitale televisie 
 
5.0
Geschreven door Lukas April 25, 2020

Afspraken en snelheid internet.

Nog steeds geen goede belverbinding sinds oktober probleem gemeld krijg alleen te horen doe dit doe dat maar geen monteur Internet snelheid veel te laag vooral in deze periode (corona) zoon moet nu skypen met school verbinding valt steeds stil geen goed gesprek mogelijk zou 500mb hebben haal op dit moment Max 40 mb daar betaal ok niet voor.

Was deze review nuttig? 
Overgestapt naar glasvezel omdat dit collectief kon in het dorp.
Mee gedaan met deze actie.
Helaas moeten we na bijna een jaar constateren dat het niet beter is geworden dan het voorheen was zonder glasvezel.
Vooral de meegeleverde router Fritzbox is een hopeloos ding.
Gooit met regelmaat verbonden PC's dan wel telefoons van zijn wifi-net.
Heeft het gekke ding het op zijn heupen sta je opeen avond 2 tot 3 x opnieuw verbinding met dat ding te maken.
Dit is een probleem waar heel het gezin last van heeft, dus ook nieuwe telefoons en PC's
Aan de kabel gaat het wel beter maar dat is alleen geschikt voor kantoor waar een vaste pc staat.
De wifi functie valt dus erg tegen.
Daarnaast ben ik ongeveer 10 euro per maand duurder uit dan voorheen.
Al met al valt mij dus glasvezel(wat volgen zeggen vele malen sneller zou zijn en het dus ook nog eens niet is) erg tegen

Gemiddelde score 
 
6.0
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
2.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door G van Hattem April 21, 2020

Overgestapt naar glasvezel omdat dit collectief kon in het dorp.
Mee gedaan met deze actie.
Helaas moeten we na bijna een jaar constateren dat het niet beter is geworden dan het voorheen was zonder glasvezel.
Vooral de meegeleverde router Fritzbox is een hopeloos ding.
Gooit met regelmaat verbonden PC's dan wel telefoons van zijn wifi-net.
Heeft het gekke ding het op zijn heupen sta je opeen avond 2 tot 3 x opnieuw verbinding met dat ding te maken.
Dit is een probleem waar heel het gezin last van heeft, dus ook nieuwe telefoons en PC's
Aan de kabel gaat het wel beter maar dat is alleen geschikt voor kantoor waar een vaste pc staat.
De wifi functie valt dus erg tegen.
Daarnaast ben ik ongeveer 10 euro per maand duurder uit dan voorheen.
Al met al valt mij dus glasvezel(wat volgen zeggen vele malen sneller zou zijn en het dus ook nog eens niet is) erg tegen

Was deze review nuttig? 
Overgestapt vanaf Ziggo naar Tweak. Dit alleen om de nieuwe internet verbinding van 1GB per seconden te testen. Tot nu toe werkt dit perfect en is de levering van diensten prima gegaan.

Na het inbrengen van mijn Glasvezel in huis is het door KPN direct afgemonteerd.
Tot aan mijn router netjes aangesloten en getest.

De verbinding was netjes 945mbs download en 945 upload.

Tot nu toe heb ik niks te klagen van tweak.

Jeffrey.
Gemiddelde score 
 
9.5
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Jeffrey Hoekman April 19, 2020

Prima installatie en werking van Tweak

Overgestapt vanaf Ziggo naar Tweak. Dit alleen om de nieuwe internet verbinding van 1GB per seconden te testen. Tot nu toe werkt dit perfect en is de levering van diensten prima gegaan.

Na het inbrengen van mijn Glasvezel in huis is het door KPN direct afgemonteerd.
Tot aan mijn router netjes aangesloten en getest.

De verbinding was netjes 945mbs download en 945 upload.

Tot nu toe heb ik niks te klagen van tweak.

Jeffrey.

Was deze review nuttig? 
Heb nu 5 jaar tweak(glasvezelinternet, Leeuwarden) en ben zeer tevreden; lage ping, snelle verbinding, nauwelijks storingen. Ik heb misschien 2x mijn router moeten resetten. Ik geef de helpdesk een iets lagere score omdat de ene keer dat ik belde met de vraag of het mogelijk was extern in te loggen op tweak's-usenetserver de helpdeskmedewerker niet wist wat usenet was. Dat verbaasde me, de term nieuwsgroepen kende-ie gelukkig wel. Helaas was het niet mogelijk, maar ja je kan niet alles hebben.

Ik ben in ieder geval blij met tweak! Andere mensen die ik in Leeuwarden ken met tweak-internet zijn ook zeer tevreden.
Gemiddelde score 
 
9.7
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
9.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Tsjeard April 09, 2020

Zeer tevreden

Heb nu 5 jaar tweak(glasvezelinternet, Leeuwarden) en ben zeer tevreden; lage ping, snelle verbinding, nauwelijks storingen. Ik heb misschien 2x mijn router moeten resetten. Ik geef de helpdesk een iets lagere score omdat de ene keer dat ik belde met de vraag of het mogelijk was extern in te loggen op tweak's-usenetserver de helpdeskmedewerker niet wist wat usenet was. Dat verbaasde me, de term nieuwsgroepen kende-ie gelukkig wel. Helaas was het niet mogelijk, maar ja je kan niet alles hebben.

Ik ben in ieder geval blij met tweak! Andere mensen die ik in Leeuwarden ken met tweak-internet zijn ook zeer tevreden.

Was deze review nuttig? 
Gistermiddag (zaterdag) middels email contact opgenomen met het verzoek om een statisch IP adres. Zojuist bericht (zondag) dat het gefixt is. Getest, uiteraard gefixt.

Over tv en telefonie kan ik niet oordelen, deze gebruik ik niet.

Over de internetverbinding (kwaliteit/snelheid/prijsverhouding) kan ik maar één ding zeggen, super tevreden! Praktisch nooit downtime.

Heb maar zelden contact met de helpdesk, maar alle keren goed en snel geholpen.

Groeten Christian
Gemiddelde score 
 
9.7
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Christian R April 05, 2020

Top provider! Al vele jaren tevreden klant

Gistermiddag (zaterdag) middels email contact opgenomen met het verzoek om een statisch IP adres. Zojuist bericht (zondag) dat het gefixt is. Getest, uiteraard gefixt.

Over tv en telefonie kan ik niet oordelen, deze gebruik ik niet.

Over de internetverbinding (kwaliteit/snelheid/prijsverhouding) kan ik maar één ding zeggen, super tevreden! Praktisch nooit downtime.

Heb maar zelden contact met de helpdesk, maar alle keren goed en snel geholpen.

Groeten Christian

Was deze review nuttig? 
Mensen wat een puinhoop ! Als je hier lees zijn de meeste blij met alleen internet ! maar heb je alles ineen ren weg zo hard als je kunt ! Omdat het wifi zo slecht en zelf helemaal niet werkte hebben we besloten om zoveel als mogelijk op de kabels te doen Gigabit HUP 8 poorten ieder kamer 2 kabels tv laptop of playstation zo is het zeker nu lekker rustig ! nu het tv deel beeld zit vaak vast terug kijken kan niet en zit vaak vast of blokken in het beeld ! dan wifi mijn kinderen kijken een serie op hun mobiel en als het wifi weer uitvalt ga geen mbtjes meer en dan worden er een paar boos hier ! Ja jammer ! nu hebben ze een monteur gestuurd en die is een uur druk geweest en alles door meten en in huis is er niks mis een dikke 10+ ja kan ook niet anders is door een bedrijf aangelegd ! maar zij sturen een monteur en de rekening uhhhh wat ja een rekening 1 x 60 euro monteur 1 x 60 euro snelheidstest aanvragen niet door mij maar door de monteur dus een rekening van 120 euro !! ALS JE OVERWEEGT TWEAK TE NEMEN !! DOE HET NIET NIET DUS ECHT NIET !! kijk nooit meer naar een aanbieding van tweak
Gemiddelde score 
 
3.5
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
5.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Ruben April 02, 2020

DOE HET NIET DOE JE INTERNET UIT EN DENK NOOIT MEER AAN TWEAK !

Mensen wat een puinhoop ! Als je hier lees zijn de meeste blij met alleen internet ! maar heb je alles ineen ren weg zo hard als je kunt ! Omdat het wifi zo slecht en zelf helemaal niet werkte hebben we besloten om zoveel als mogelijk op de kabels te doen Gigabit HUP 8 poorten ieder kamer 2 kabels tv laptop of playstation zo is het zeker nu lekker rustig ! nu het tv deel beeld zit vaak vast terug kijken kan niet en zit vaak vast of blokken in het beeld ! dan wifi mijn kinderen kijken een serie op hun mobiel en als het wifi weer uitvalt ga geen mbtjes meer en dan worden er een paar boos hier ! Ja jammer ! nu hebben ze een monteur gestuurd en die is een uur druk geweest en alles door meten en in huis is er niks mis een dikke 10+ ja kan ook niet anders is door een bedrijf aangelegd ! maar zij sturen een monteur en de rekening uhhhh wat ja een rekening 1 x 60 euro monteur 1 x 60 euro snelheidstest aanvragen niet door mij maar door de monteur dus een rekening van 120 euro !! ALS JE OVERWEEGT TWEAK TE NEMEN !! DOE HET NIET NIET DUS ECHT NIET !! kijk nooit meer naar een aanbieding van tweak

Was deze review nuttig? 
Ik ben al een aantal jaren klant bij Tweak, en dit naar volle tevredenheid. De 1000 die beloofd wordt krijg ik ook bijna altijd. Ook de TV van canal digitaal is zeker een 8 waard af en toe wat blokjes. Maar over het algemeen ben ik meer dan tevreden.
Geschreven door Bauke vd Zaag Maart 31, 2020

De meest betrouwbare provider die ik ken.

Ik ben al een aantal jaren klant bij Tweak, en dit naar volle tevredenheid. De 1000 die beloofd wordt krijg ik ook bijna altijd. Ook de TV van canal digitaal is zeker een 8 waard af en toe wat blokjes. Maar over het algemeen ben ik meer dan tevreden.

Was deze review nuttig? 
Zelden heb ik zulke incompetentie gezien binnen één organisatie.
Negeer reviews zoals die van Karin op 24 Feb, da's een review van één van de eigen medewerkers om het gemiddelde op te krikken, het bestaat niet dat je de helpdesk met een 10 waardeert! Het enige waar Tweak in bedreven is blijkt de incasso aan het eind van de maand.
Bij de helpdesk wordt je meegenomen in een Kafkaiaanse wereld die zijn weerga niet kent, de cirkelredenaties van Tweak laten je vertwijfeld en totaal verbouwereerd achter, niemand beschikbaar die je kan vertellen waar de verhoging in het abbo vandaan komt als je de bestelling wil bevestigen, maar éénmaal nadat je de order bevestigt hebt begint het feest pas echt. Ik kom uit een tijd dat John Lanting hoog scoorde met kluchten in het theater, maar zijn scenarios zijn kinderspel vergeleken met wat er binnen Tweak afspeelt(hoeveel deuren en loketten hebben ze daar echt?) Monteur zonder enige kennis van zaken(ik meende hem te herkennen als de tuinman van de buren) krijgt het niet voor elkaar om het internet te configureren zodat het meer dan één dag zonder problemen blijft werken, soms bekruipt mij het gevoel dat ik in een Bananensplit aflevering ben beland en dan stiekem hoop dat Frans Bauer uit de struiken springt dat ik bij de neus ben genomen voor de pranks die ik bij vroegere collega's heb uitgehaald, maar nee... geen Frans Bauer, maar de grauwe werkelijkheid van +100ms latency naar 8.8.8.8 Om van de TV nog maar te zwijgen, die is zo lachwekkend treurig dat deze je laat verlangen naar vervlogen analoge tijden van NED1, NED2, NED3, maar wat wil je van een Franse partij als Canal+? Fransen kunnen al geen betrouwbare auto's maken, waarom dan wel TV? Ik ga de rest van het contract tandenknarsend uitzitten en neem mijn verlies op de verkeerde keuze die ik heb gemaakt bij deze faal-fabriek waar incompetentie en onkunde/onvermogen hoogtij viert. Het is jammer dat je hier voor wanprestaties geen 0 kunt scoren, want Tweak verdient het. Dus lieve mensen 'bezint eer gij begint' Neem de raad van deze wijze man en laat Tweak ver links liggen.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Stewie Maart 30, 2020

Vergeet deze organisatie!!

Zelden heb ik zulke incompetentie gezien binnen één organisatie.
Negeer reviews zoals die van Karin op 24 Feb, da's een review van één van de eigen medewerkers om het gemiddelde op te krikken, het bestaat niet dat je de helpdesk met een 10 waardeert! Het enige waar Tweak in bedreven is blijkt de incasso aan het eind van de maand.
Bij de helpdesk wordt je meegenomen in een Kafkaiaanse wereld die zijn weerga niet kent, de cirkelredenaties van Tweak laten je vertwijfeld en totaal verbouwereerd achter, niemand beschikbaar die je kan vertellen waar de verhoging in het abbo vandaan komt als je de bestelling wil bevestigen, maar éénmaal nadat je de order bevestigt hebt begint het feest pas echt. Ik kom uit een tijd dat John Lanting hoog scoorde met kluchten in het theater, maar zijn scenarios zijn kinderspel vergeleken met wat er binnen Tweak afspeelt(hoeveel deuren en loketten hebben ze daar echt?) Monteur zonder enige kennis van zaken(ik meende hem te herkennen als de tuinman van de buren) krijgt het niet voor elkaar om het internet te configureren zodat het meer dan één dag zonder problemen blijft werken, soms bekruipt mij het gevoel dat ik in een Bananensplit aflevering ben beland en dan stiekem hoop dat Frans Bauer uit de struiken springt dat ik bij de neus ben genomen voor de pranks die ik bij vroegere collega's heb uitgehaald, maar nee... geen Frans Bauer, maar de grauwe werkelijkheid van +100ms latency naar 8.8.8.8 Om van de TV nog maar te zwijgen, die is zo lachwekkend treurig dat deze je laat verlangen naar vervlogen analoge tijden van NED1, NED2, NED3, maar wat wil je van een Franse partij als Canal+? Fransen kunnen al geen betrouwbare auto's maken, waarom dan wel TV? Ik ga de rest van het contract tandenknarsend uitzitten en neem mijn verlies op de verkeerde keuze die ik heb gemaakt bij deze faal-fabriek waar incompetentie en onkunde/onvermogen hoogtij viert. Het is jammer dat je hier voor wanprestaties geen 0 kunt scoren, want Tweak verdient het. Dus lieve mensen 'bezint eer gij begint' Neem de raad van deze wijze man en laat Tweak ver links liggen.

Was deze review nuttig? 
Overgestapt naar Tweak omdat er glasvezel in het dorp moest komen, uit solidariteit met anderen ook meegedaan en enorme spijt van de overstap.
Internet is instabiel (dit kost mij dus data op mijn telefoon als ik even niet oplet). Interactieve tv via Canal Digitaal is niet wat ik verwacht en gewend ben. Sommige zenders nauwelijks beeld, verder kijken na pauzeren hapert en slaat over (niet te doen dus), opgenomen programma's kun je niet vooruit spoelen, zappen gaat traag, tv gids is onhandig en traag en op sommige zenders kun je niet eens terugkijken (NickJr bijvoorbeeld, tot grote teleurstelling van mijn kind, bij Ziggo kan dit wel). Kortom: interactief is niet interactief.
Het vervelendste was nog dat ik na ongeveer drie maanden onverwacht moest verhuizen naar een dorp waar glasvezel nog niet is aangelegd. De enige optie is het jaarcontract afkopen (9 maanden betalen voor niets dus!) of wel mee verhuizen voor €90 (!!!) euro en verplicht een nieuw jaarcontract aangaan. Aangezien ik op het nieuwe adres nog geen aansluiting heb, zit ik nu dus al weken zonder internet en tv en betaal ik nu voor iets dat ik niet kan gebruiken. Meedenken doet Tweak niet aan, aan de Helpdesk heb je niets. Zodra het contract afloopt ben ik weg.
Ik kan het iedereen van harte afraden en dat doe ik dan ook actief. Als je de keuze nog hebt: DOE HET NIET!
Gemiddelde score 
 
4.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
5.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
2.0
Geschreven door Sigrun Maart 13, 2020

Waardeloos

Overgestapt naar Tweak omdat er glasvezel in het dorp moest komen, uit solidariteit met anderen ook meegedaan en enorme spijt van de overstap.
Internet is instabiel (dit kost mij dus data op mijn telefoon als ik even niet oplet). Interactieve tv via Canal Digitaal is niet wat ik verwacht en gewend ben. Sommige zenders nauwelijks beeld, verder kijken na pauzeren hapert en slaat over (niet te doen dus), opgenomen programma's kun je niet vooruit spoelen, zappen gaat traag, tv gids is onhandig en traag en op sommige zenders kun je niet eens terugkijken (NickJr bijvoorbeeld, tot grote teleurstelling van mijn kind, bij Ziggo kan dit wel). Kortom: interactief is niet interactief.
Het vervelendste was nog dat ik na ongeveer drie maanden onverwacht moest verhuizen naar een dorp waar glasvezel nog niet is aangelegd. De enige optie is het jaarcontract afkopen (9 maanden betalen voor niets dus!) of wel mee verhuizen voor €90 (!!!) euro en verplicht een nieuw jaarcontract aangaan. Aangezien ik op het nieuwe adres nog geen aansluiting heb, zit ik nu dus al weken zonder internet en tv en betaal ik nu voor iets dat ik niet kan gebruiken. Meedenken doet Tweak niet aan, aan de Helpdesk heb je niets. Zodra het contract afloopt ben ik weg.
Ik kan het iedereen van harte afraden en dat doe ik dan ook actief. Als je de keuze nog hebt: DOE HET NIET!

Was deze review nuttig? 
Na al meer dan een jaar bij Tweak te hebben gezeten. Nog altijd super tevreden. Internetsnelheden zijn als belooft en in die tijd hooguit twee keer een kleine storing gehad, die met 10 minuten over was.

Echter in het weekend deed het internet het niet meer, alles nagekeken. Kon niets vinden, uiteindelijk de helpdesk gebeld, die zeer behulpzaam was. Nadat niets hielp werd er voor maandaag gelijk een monteur ingepland. Deze kwam en het probleem was binnen 30 minuten verholpen. Top service! Was bij de vorige ISP Ziggo wel heel wat anders.

Over bellen en TV kan ik niets zeggen. Maken we geen gebruik van.
Tweak ga zo door!
Gemiddelde score 
 
10.0
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Karin Februari 24, 2020

Super!

Na al meer dan een jaar bij Tweak te hebben gezeten. Nog altijd super tevreden. Internetsnelheden zijn als belooft en in die tijd hooguit twee keer een kleine storing gehad, die met 10 minuten over was.

Echter in het weekend deed het internet het niet meer, alles nagekeken. Kon niets vinden, uiteindelijk de helpdesk gebeld, die zeer behulpzaam was. Nadat niets hielp werd er voor maandaag gelijk een monteur ingepland. Deze kwam en het probleem was binnen 30 minuten verholpen. Top service! Was bij de vorige ISP Ziggo wel heel wat anders.

Over bellen en TV kan ik niets zeggen. Maken we geen gebruik van.
Tweak ga zo door!

Was deze review nuttig? 
Ben overgestapt van Ziggo naar Tweak vanwege de internetsnelheid. De Tweak monteur heeft slecht werk geleverd en de wifi is bijzonder slecht. Tevens is de Canaldigitaal een ramp. Zappen duurt 2 tot 4 seconden, kijken van een pauze is onmogelijk want blijft vastlopen, terugkijken ingewikkeld. Spijt dat ik ben overgestapt.
Gemiddelde score 
 
2.5
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
6.0
Internet 
 
2.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Antoon Februari 23, 2020

Spijt van de overstap naar Tweak

Ben overgestapt van Ziggo naar Tweak vanwege de internetsnelheid. De Tweak monteur heeft slecht werk geleverd en de wifi is bijzonder slecht. Tevens is de Canaldigitaal een ramp. Zappen duurt 2 tot 4 seconden, kijken van een pauze is onmogelijk want blijft vastlopen, terugkijken ingewikkeld. Spijt dat ik ben overgestapt.

Was deze review nuttig? 
Het is onbegrijpelijk dat dit bedrijf er zo,n puinhoop van maakt. De helpdesk is een frustratie desk. Vragen worden niet beantwoord en oplossingen sowieso niet.
Ga niet in zee met dit bedrijf, het levert slechts veel ellende op.
Gemiddelde score 
 
4.0
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
4.0
Geschreven door Camille Janssen Februari 19, 2020

Puinhoop

Het is onbegrijpelijk dat dit bedrijf er zo,n puinhoop van maakt. De helpdesk is een frustratie desk. Vragen worden niet beantwoord en oplossingen sowieso niet.
Ga niet in zee met dit bedrijf, het levert slechts veel ellende op.

Was deze review nuttig? 
Als je alleen internet wilt voor een lagere prijs dan is het prima. Zodra je de helpdesk nodig hebt gaat het mis. Lange wachttijden. Geen antwoord op je vraag. Per medewerker verschilt het antwoord. Intern wordt niet goed gecommuniceerd. Geplande afspraken worden zonder melding geannuleerd. En zodra je verhuist kan het voorkomen dat de helpdesk ergens intern de postcode verkeerd overtypt. De chaos wordt hierdoor nog groter. Voor de installatie moet per de iemand langskomen . Maar in de praktijk is dit helemaal niet nodig.
Gemiddelde score 
 
3.3
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Adriaan Februari 18, 2020

Verwacht alleen simpele dingen

Als je alleen internet wilt voor een lagere prijs dan is het prima. Zodra je de helpdesk nodig hebt gaat het mis. Lange wachttijden. Geen antwoord op je vraag. Per medewerker verschilt het antwoord. Intern wordt niet goed gecommuniceerd. Geplande afspraken worden zonder melding geannuleerd. En zodra je verhuist kan het voorkomen dat de helpdesk ergens intern de postcode verkeerd overtypt. De chaos wordt hierdoor nog groter. Voor de installatie moet per de iemand langskomen . Maar in de praktijk is dit helemaal niet nodig.

Was deze review nuttig? 
Het aanvragen en de installatie ging van een leie dakje. Het porteren van de telefonie ging niet echt vanzelf, het duurde zowat een week voor we weer konden bellen. TV via Canal Digitaal bevalt niet echt, een trage en gebruiksonvriendelijke interface. Na een paar maanden werd onze internetverbinding steeds slechter en om voor een kosteloze monteur in aanmerking te komen moesten we vele malen testen met een nieuwe (max 1 jaar oude) computer. dat ga ik natuurlijk niet doen, we gaan weer fijn terug naar KPN. Dat heeft altijd goed gewerkt en ook de service was uitstekend, Geen GIGA BIT internet, maar de beloofde snelheid van 100 MB werd wel echt gehaald.
Gemiddelde score 
 
5.8
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
7.0
Digitale televisie 
 
6.0
Geschreven door Wim Strik Februari 14, 2020

Niet blij met internet, bellen en TV van Tweak

Het aanvragen en de installatie ging van een leie dakje. Het porteren van de telefonie ging niet echt vanzelf, het duurde zowat een week voor we weer konden bellen. TV via Canal Digitaal bevalt niet echt, een trage en gebruiksonvriendelijke interface. Na een paar maanden werd onze internetverbinding steeds slechter en om voor een kosteloze monteur in aanmerking te komen moesten we vele malen testen met een nieuwe (max 1 jaar oude) computer. dat ga ik natuurlijk niet doen, we gaan weer fijn terug naar KPN. Dat heeft altijd goed gewerkt en ook de service was uitstekend, Geen GIGA BIT internet, maar de beloofde snelheid van 100 MB werd wel echt gehaald.

Was deze review nuttig? 
Geen problemen met internet maar wel vaak storingen in beeld en geluid bij de tv. Het beeld loopt ook soms vast bij het terugkijken van progamma's. En na verloop van enige tijd reageert de tv steeds trager op de commando's van de afstandsbediening en uiteindelijk helemaal niet meer. Tot nu toe is dat nog steeds verholpen door de stekker eruit te halen en de boel opnieuw op te starten.
Gemiddelde score 
 
5.5
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
3.0
Geschreven door Y.J. van der Heide Februari 13, 2020

niet geweldig

Geen problemen met internet maar wel vaak storingen in beeld en geluid bij de tv. Het beeld loopt ook soms vast bij het terugkijken van progamma's. En na verloop van enige tijd reageert de tv steeds trager op de commando's van de afstandsbediening en uiteindelijk helemaal niet meer. Tot nu toe is dat nog steeds verholpen door de stekker eruit te halen en de boel opnieuw op te starten.

Was deze review nuttig? 
De voorlichting vooraf klopte niet. De wifi neemt blijkbaar zoveel snelheid af dat er geen verschil is met Ziggo zonder glasvezel. Alleen met een kabel aan het modem (hoezo wifi?) werkt het sneller.
Telefoon met werelddekking. We kregen geen verbinding meer met Australië en volgens Tweak lag dat aan ons. Na 20 jaar hetzelfde nummer op een voorgeprogrammeerde telefoon, zouden we opeens iets anders moeten bellen. Nadat we weer terug waren bij Ziggo ging het weer goed.
Tweak neemt nergens zijn verantwoordelijkheid en er is totaal geen communicatie mogelijk dat tot oplossingen leidt.
Hetgeen waar ze heel goed in zijn is direct facturen sturen en als je hier een bezwaar tegen hebt, omdat ze foutief zijn, dan komt er direct een dreiging van percentages en incassokosten. Hun admininstratiekantoor kan hier niets in betekenen en gaf mij aan dat ze weten dat het een drama is.

NOOIT MET TWEAK IN ZEE GAAN
Geschreven door Ellen Januari 30, 2020

Zeer slechte dienstverlening

De voorlichting vooraf klopte niet. De wifi neemt blijkbaar zoveel snelheid af dat er geen verschil is met Ziggo zonder glasvezel. Alleen met een kabel aan het modem (hoezo wifi?) werkt het sneller.
Telefoon met werelddekking. We kregen geen verbinding meer met Australië en volgens Tweak lag dat aan ons. Na 20 jaar hetzelfde nummer op een voorgeprogrammeerde telefoon, zouden we opeens iets anders moeten bellen. Nadat we weer terug waren bij Ziggo ging het weer goed.
Tweak neemt nergens zijn verantwoordelijkheid en er is totaal geen communicatie mogelijk dat tot oplossingen leidt.
Hetgeen waar ze heel goed in zijn is direct facturen sturen en als je hier een bezwaar tegen hebt, omdat ze foutief zijn, dan komt er direct een dreiging van percentages en incassokosten. Hun admininstratiekantoor kan hier niets in betekenen en gaf mij aan dat ze weten dat het een drama is.

NOOIT MET TWEAK IN ZEE GAAN

Was deze review nuttig? 
Vanaf 27 november zijn wij al bezig om internet te krijgen. Na diverse mailtjes en telefoontjes (waarbij de klantenservice veel belooft, zoals bijvoorbeeld terugbellen!!) gebeurt er helemaal niets. Ook belt er nooit iemand terug. Wil je van je contract af (omdat ze al 2 maanden niet leveren), moet je ze officieel in gebreke stellen. Maar ja, als de klanten service je al 2 maanden niet helpt, wie zegt dan dat ze wel helpen het met het ontbinden van het contract. Een groot drama dus! Tip:ga niet met Tweak in zee.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Sandra Januari 23, 2020

Waardeloze klantenservice en na 2 maanden nog steeds geen internet

Vanaf 27 november zijn wij al bezig om internet te krijgen. Na diverse mailtjes en telefoontjes (waarbij de klantenservice veel belooft, zoals bijvoorbeeld terugbellen!!) gebeurt er helemaal niets. Ook belt er nooit iemand terug. Wil je van je contract af (omdat ze al 2 maanden niet leveren), moet je ze officieel in gebreke stellen. Maar ja, als de klanten service je al 2 maanden niet helpt, wie zegt dan dat ze wel helpen het met het ontbinden van het contract. Een groot drama dus! Tip:ga niet met Tweak in zee.

Was deze review nuttig? 
De tv loopt om de haverklap vast en afstandsbediening werken niet. Het internet valt geregeld uit.
Gemiddelde score 
 
3.4
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
6.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Arnold Januari 04, 2020

Slechte tv

De tv loopt om de haverklap vast en afstandsbediening werken niet. Het internet valt geregeld uit.

Was deze review nuttig? 
Als je niets anders wilt dan werkend internet, dan heb ik tot op heden nog geen echt probleem gehad. De snelheden wisselen wel veel, maar niet tot echt onacceptabele niveaus. Er zijn wel regelmatig tijdelijke dropouts in de verbinding, maar ook niet zo erg dat je verbinding een langere tijd eruit ligt.
Wat is dan wel het probleem? De service desk. Ik wilde toegang tot mijn subdomein bij tweak, maar had daar geen info gekregen bij het afsluiten. Dus ik mail de servicedesk. Na 2 weken was men pas in staat om mij deze te geven. Vervolgens zie ik in het dashboard van mijn tweak dat de SSL/HTTPS niet aangevinkt is, dus vraag ik aan de servicedesk om deze aan te zetten. Pas na een week krijg ik antwoord met de melding dat men HTTPS niet ondersteund.... maar het staat wel in mijn tweak dashboard.... hoe dan???
Gemiddelde score 
 
6.0
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Arnold Januari 02, 2020

Als je niets anders wilt dan werkend internet, dan heb ik tot op heden nog geen echt probleem gehad. De snelheden wisselen wel veel, maar niet tot echt onacceptabele niveaus. Er zijn wel regelmatig tijdelijke dropouts in de verbinding, maar ook niet zo erg dat je verbinding een langere tijd eruit ligt.
Wat is dan wel het probleem? De service desk. Ik wilde toegang tot mijn subdomein bij tweak, maar had daar geen info gekregen bij het afsluiten. Dus ik mail de servicedesk. Na 2 weken was men pas in staat om mij deze te geven. Vervolgens zie ik in het dashboard van mijn tweak dat de SSL/HTTPS niet aangevinkt is, dus vraag ik aan de servicedesk om deze aan te zetten. Pas na een week krijg ik antwoord met de melding dat men HTTPS niet ondersteund.... maar het staat wel in mijn tweak dashboard.... hoe dan???

Was deze review nuttig? 
Had er veel meer van verwacht, tot nu toe geen goede ervaringen en we hadden gewoon bij telfort moeten blijven...was net zo snel en misschien wel beter
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Johan December 28, 2019

Snelheid

Had er veel meer van verwacht, tot nu toe geen goede ervaringen en we hadden gewoon bij telfort moeten blijven...was net zo snel en misschien wel beter

Was deze review nuttig? 
Internet via glasvezel is prima, snel en stabiel. IPTV is beter geworden met Canal Digitaal, al voegt het weinig toe om dit via Tweak af te nemen (het is goedkoper om dit direct bij Canal Digitaal af te nemen). Vooral de mogelijkheid om Canal Digitaal te chromecasten is een fijne opties en scheelt weer maandelijkse huur van een extra IPTV box.

Support en klantvriendelijkheid laat te wensen over. Telefonische helpdesk heeft lange wachttijden, beperkte kennis en kenmerkt zich door omslachtige, complexe en langdradige processen, niet klantvriendelijk.

Kortom wil je snel internet (mits je de mogelijkheid hebt om gebruik te maken van gigabit internet) tegen een scherpe prijs en heb wil je verder niet veel bijzonders, dan is Tweak prima.
Gemiddelde score 
 
5.4
Installatie 
 
5.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
7.0
Digitale televisie 
 
4.0
Geschreven door Eelco December 24, 2019

Prima internet, overige diensten en dienstverlening matig

Internet via glasvezel is prima, snel en stabiel. IPTV is beter geworden met Canal Digitaal, al voegt het weinig toe om dit via Tweak af te nemen (het is goedkoper om dit direct bij Canal Digitaal af te nemen). Vooral de mogelijkheid om Canal Digitaal te chromecasten is een fijne opties en scheelt weer maandelijkse huur van een extra IPTV box.

Support en klantvriendelijkheid laat te wensen over. Telefonische helpdesk heeft lange wachttijden, beperkte kennis en kenmerkt zich door omslachtige, complexe en langdradige processen, niet klantvriendelijk.

Kortom wil je snel internet (mits je de mogelijkheid hebt om gebruik te maken van gigabit internet) tegen een scherpe prijs en heb wil je verder niet veel bijzonders, dan is Tweak prima.

Was deze review nuttig? 
Je zult denken wat een lage score! Ja voor iets dat niet werkt, dus echt niet werkt, kun je beoordeling geven.
Tweak modem aangesloten om daarna continue storingen te hebben tot het volledig ontbreken van: internet, TV en telefoon.
En de helpdesk is niet thuis! Wat ze wel doen is direct de incasso in werking stellen!
Ga nooit met deze slechte onderneming in zee!
Gemiddelde score 
 
1.6
Installatie 
 
4.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Camille December 20, 2019

Wat een ramp!

Je zult denken wat een lage score! Ja voor iets dat niet werkt, dus echt niet werkt, kun je beoordeling geven.
Tweak modem aangesloten om daarna continue storingen te hebben tot het volledig ontbreken van: internet, TV en telefoon.
En de helpdesk is niet thuis! Wat ze wel doen is direct de incasso in werking stellen!
Ga nooit met deze slechte onderneming in zee!

Was deze review nuttig? 
Na installatie bleek dat er niet of nauwelijks internet kan worden gebruikt. Contacteer de helpdesk leverde slechts een algemeen mailtje op waar niets nuttigs in stond. Voorlopig is er niemand van Tweak die de klachten serieus neemt. Ikheb spijt als haren op mijn hoofd dat ik met Tweak in zee ben gegaan.
Gemiddelde score 
 
4.4
Installatie 
 
6.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
2.0
Bellen 
 
4.0
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door Camille December 17, 2019

Slechte swrvice

Na installatie bleek dat er niet of nauwelijks internet kan worden gebruikt. Contacteer de helpdesk leverde slechts een algemeen mailtje op waar niets nuttigs in stond. Voorlopig is er niemand van Tweak die de klachten serieus neemt. Ikheb spijt als haren op mijn hoofd dat ik met Tweak in zee ben gegaan.

Was deze review nuttig? 
Matig internet, veel en vaak wegvallen van het internet. De helpdesk is niet in staat kundig te helpen.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Bennie December 10, 2019

Matig internet, veel en vaak wegvallen van het internet. De helpdesk is niet in staat kundig te helpen.

Was deze review nuttig? 
Ik heb glasvezel en heb bijna een jaar zitten kutten met Fiber. Ben nu een week over op Tweak. Wat een verschil.

Telefoon heeft nooit goed gewerkt bij Fiber (vaak onbereikbaar). Men blokkeert port 25. Je krijgt geen mailbox. Verkochte snelheden worden niet gehaald. In de praktijk is het veel duurder dan geadverteerd. Ik had een vast IP adres dat doodleuk enkele keren zonder notificatie werd veranderd. De helpdesk weet niks, kan niks, wil niks, belooft het uit te zoeken en terug te bellen, gebeurt niet. Enkele gevleugelde uitspraken: "Van compensatie voor wanprestatie kan pas sprake zijn nadat de klacht is verholpen". Of: "Voor een niet werkende telefoon kun je geen compensatie krijgen want dat is maar een gratis extraatje en dus niets waard". Genoeg over deze tenenkrommende boevenbende.

Enter Tweak. Ik had wat abrupt afscheid genomen van Fiber en zat daardoor snel zonder internet. Ik bellen, of ik wat rapper aangesloten kon worden. Meteen een afspraak met een monteur, al met al zou ik drie dagen missen. Het werd er uiteindelijk 1. De monteur was op tijd (het was een Amsterdammer maar daar kan hij ook niks aan doen). Zette op verzoek direct IP adres vast en legde uit dat het een paar uur kon duren voor dat niet meer zou veranderen. Het werkte. Hij weg.

Ik zet mijn instellingen van de Fritz!Box terug en help de boel meteen zelf om zeep. Ik bellen. Ik krijg binnen 5 minuten iemand te spreken die me vertelt wat ik moet doen en het werkt weer.

Ik heb een eigen mail server opgezet omdat ik bij Fiber geen mailbox kreeg maar dat heeft nooit lekker gewerkt omdat de reverse lookup van mijn mail server niet slaagde. Daartoe moet de ISP een PTR record aanmaken op zijn DNS systeem. Ik heb geprobeerd Fiber zover te krijgen. Men begreep niet waar ik het over had. "Zoeken we uit" (NOT). "Ik kom er op terug" (NOT). Bij Tweak: 's ochtends een mailtje, kom 's avonds thuis en het is geregeld, het werkt!

De TV staat aan. Ik doe een speed test. 900 MBit/s down, 560 MBit/s up. Beeld geeft geen krimp (wel even QoS instellen in je Fritz!Box en je TV-doosjes voorrang geven).

Ik weet niet wat ik meemaak.
Gemiddelde score 
 
9.4
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
9.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door Martin December 10, 2019

Een verademing

Ik heb glasvezel en heb bijna een jaar zitten kutten met Fiber. Ben nu een week over op Tweak. Wat een verschil.

Telefoon heeft nooit goed gewerkt bij Fiber (vaak onbereikbaar). Men blokkeert port 25. Je krijgt geen mailbox. Verkochte snelheden worden niet gehaald. In de praktijk is het veel duurder dan geadverteerd. Ik had een vast IP adres dat doodleuk enkele keren zonder notificatie werd veranderd. De helpdesk weet niks, kan niks, wil niks, belooft het uit te zoeken en terug te bellen, gebeurt niet. Enkele gevleugelde uitspraken: "Van compensatie voor wanprestatie kan pas sprake zijn nadat de klacht is verholpen". Of: "Voor een niet werkende telefoon kun je geen compensatie krijgen want dat is maar een gratis extraatje en dus niets waard". Genoeg over deze tenenkrommende boevenbende.

Enter Tweak. Ik had wat abrupt afscheid genomen van Fiber en zat daardoor snel zonder internet. Ik bellen, of ik wat rapper aangesloten kon worden. Meteen een afspraak met een monteur, al met al zou ik drie dagen missen. Het werd er uiteindelijk 1. De monteur was op tijd (het was een Amsterdammer maar daar kan hij ook niks aan doen). Zette op verzoek direct IP adres vast en legde uit dat het een paar uur kon duren voor dat niet meer zou veranderen. Het werkte. Hij weg.

Ik zet mijn instellingen van de Fritz!Box terug en help de boel meteen zelf om zeep. Ik bellen. Ik krijg binnen 5 minuten iemand te spreken die me vertelt wat ik moet doen en het werkt weer.

Ik heb een eigen mail server opgezet omdat ik bij Fiber geen mailbox kreeg maar dat heeft nooit lekker gewerkt omdat de reverse lookup van mijn mail server niet slaagde. Daartoe moet de ISP een PTR record aanmaken op zijn DNS systeem. Ik heb geprobeerd Fiber zover te krijgen. Men begreep niet waar ik het over had. "Zoeken we uit" (NOT). "Ik kom er op terug" (NOT). Bij Tweak: 's ochtends een mailtje, kom 's avonds thuis en het is geregeld, het werkt!

De TV staat aan. Ik doe een speed test. 900 MBit/s down, 560 MBit/s up. Beeld geeft geen krimp (wel even QoS instellen in je Fritz!Box en je TV-doosjes voorrang geven).

Ik weet niet wat ik meemaak.

Was deze review nuttig? 
Aantal keer met ze gebeld om afpsraken te verplaatsen ivm verhuizing. Ging allemaal zeer vloeiend.
Op verzoek of monteur 30 min voor aankomst even wilde bellen: geen probleem en werd ook keurig gedaan.
Monteur was al na 10 minuten klaar.
Direct uitstekende WiFi / Internet.. super snel!
Canaal Digitaal app ziet er ook zeer goed uit.

En dat voor een hele nette prijs! Heel blij mee, na jaren het gevoel te hebben gehad te veel te betalen bij KPN...
Gemiddelde score 
 
10.0
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
10.0
Geschreven door Kersten November 18, 2019

Zeer klantvriendelijk, zeer snelle installatie door monteur en direct uitstekend internet

Aantal keer met ze gebeld om afpsraken te verplaatsen ivm verhuizing. Ging allemaal zeer vloeiend.
Op verzoek of monteur 30 min voor aankomst even wilde bellen: geen probleem en werd ook keurig gedaan.
Monteur was al na 10 minuten klaar.
Direct uitstekende WiFi / Internet.. super snel!
Canaal Digitaal app ziet er ook zeer goed uit.

En dat voor een hele nette prijs! Heel blij mee, na jaren het gevoel te hebben gehad te veel te betalen bij KPN...

Was deze review nuttig? 
Gewoon dikke ellende
Gemiddelde score 
 
3.2
Installatie 
 
4.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Boer November 08, 2019

Slecht beeld

Gewoon dikke ellende

Was deze review nuttig? 
Helaas mijn vragen zijn tot nu toe niet naar tevredenheid beantwoord,ik hoop nog steeds op beterschap . vr gr Frans Sinel
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door F.J.G.M.Sinel November 08, 2019

Helaas mijn vragen zijn tot nu toe niet naar tevredenheid beantwoord,ik hoop nog steeds op beterschap . vr gr Frans Sinel

Was deze review nuttig? 
Deze internet provider biedt een aantal diensten en is een provider voor de Tweaker (het is ook een spinoff geweest van Tweakers.net -> Tweak DSL). Kennis van netwerk apparatuur e.d. is nodig om met deze mensen te communiceren. Ze bieden 1Gbit internet, maar dan wel over eigen apparatuur, de gemiddelde snelheid bij mij lag bij installatie rond 800Mbit en is de laatste maanden gezakt naar zo'n 350Mbit. Via de geleverde apparatuur is de internet snelheid beperkt door het geleverde apparaat en bedraagt het zo'n 350Mbit.

Nu heb ik een verschil van mening met dit bedrijf gehad over abonnementen, want ik had niet gezien dat zei een internet only aansluiting aanbieden sinds 1-sept-2018. Dus ik lekker iedere maand €3,- teveel betalen voor internet+bellen, waarvan ik bellen niet gebruik. Toen ik zag dat hun prijzen dus effectief lager waren en ik vroeg waarom ik teveel betaalde was het enige antwoord: dat is eigen verantwoordelijkheid. Maar een normaal mens gaat toch niet elke dag op de website van de provider kijken naar abonnementen en prijzen!? Ik heb gevraagd waarom ze geen email hadden kunnen sturen naar hun abonnees, maar daar kreeg ik geen antwoord op.

Daarnaast heb ik één opzegging gedaan omdat we gaan verhuizen. Deze opzegging is klaarblijkelijk door Reggefiber te vroeg uitgevoerd. Dus nu heb ik een dag geen internet. Gezien dit en het bovenstaande verhaal heb ik gevraag of er geen compensate mogelijk is ook omdat ik al die maanden teveel heb betaald. Compensatie was alleen mogelijk voor de dagen dat ik geen internet heb en er werd direct gerefereerd naar de algemene voorwaarden en dat ik mijn opzegging eerder had moeten aangeven. Ook gezien ik al tijden teveel betaald heb voor mijn abonnement was geen argument, gezien ik maar effectief twee weken gebruik maak van de verbinding was ook geen argument.

Conclusie: zoek je een internet provider die jouw kan helpen met 1Gbit, dan is het top. Als er iets aan de hand is dan is het antwoord zwart en wit en verstoppen zei zich achter hun eigen regels. Eigen verantwoordelijkheid is voor de klant en niet voor Tweak, want die zijn nergens verantwoordelijk voor, ook niet voor een administratieve fout!

PS. ik heb dus aangegeven erg teleurgesteld te zijn, ook gezien de afhandeling van mijn klachten want ze konden mij alleen compenseren voor één dag geen internet. Ik heb aangegeven dat ik, gezien deze afhandeling, niemand in mijn direct omgeving Tweak zal aanraden als provider. Dit kon de mevrouw aan de telefoon ook niks schelen zo leek het.
Gemiddelde score 
 
3.5
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
6.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Dennis November 06, 2019

Techneuten geen benul van service

Deze internet provider biedt een aantal diensten en is een provider voor de Tweaker (het is ook een spinoff geweest van Tweakers.net -> Tweak DSL). Kennis van netwerk apparatuur e.d. is nodig om met deze mensen te communiceren. Ze bieden 1Gbit internet, maar dan wel over eigen apparatuur, de gemiddelde snelheid bij mij lag bij installatie rond 800Mbit en is de laatste maanden gezakt naar zo'n 350Mbit. Via de geleverde apparatuur is de internet snelheid beperkt door het geleverde apparaat en bedraagt het zo'n 350Mbit.

Nu heb ik een verschil van mening met dit bedrijf gehad over abonnementen, want ik had niet gezien dat zei een internet only aansluiting aanbieden sinds 1-sept-2018. Dus ik lekker iedere maand €3,- teveel betalen voor internet+bellen, waarvan ik bellen niet gebruik. Toen ik zag dat hun prijzen dus effectief lager waren en ik vroeg waarom ik teveel betaalde was het enige antwoord: dat is eigen verantwoordelijkheid. Maar een normaal mens gaat toch niet elke dag op de website van de provider kijken naar abonnementen en prijzen!? Ik heb gevraagd waarom ze geen email hadden kunnen sturen naar hun abonnees, maar daar kreeg ik geen antwoord op.

Daarnaast heb ik één opzegging gedaan omdat we gaan verhuizen. Deze opzegging is klaarblijkelijk door Reggefiber te vroeg uitgevoerd. Dus nu heb ik een dag geen internet. Gezien dit en het bovenstaande verhaal heb ik gevraag of er geen compensate mogelijk is ook omdat ik al die maanden teveel heb betaald. Compensatie was alleen mogelijk voor de dagen dat ik geen internet heb en er werd direct gerefereerd naar de algemene voorwaarden en dat ik mijn opzegging eerder had moeten aangeven. Ook gezien ik al tijden teveel betaald heb voor mijn abonnement was geen argument, gezien ik maar effectief twee weken gebruik maak van de verbinding was ook geen argument.

Conclusie: zoek je een internet provider die jouw kan helpen met 1Gbit, dan is het top. Als er iets aan de hand is dan is het antwoord zwart en wit en verstoppen zei zich achter hun eigen regels. Eigen verantwoordelijkheid is voor de klant en niet voor Tweak, want die zijn nergens verantwoordelijk voor, ook niet voor een administratieve fout!

PS. ik heb dus aangegeven erg teleurgesteld te zijn, ook gezien de afhandeling van mijn klachten want ze konden mij alleen compenseren voor één dag geen internet. Ik heb aangegeven dat ik, gezien deze afhandeling, niemand in mijn direct omgeving Tweak zal aanraden als provider. Dit kon de mevrouw aan de telefoon ook niks schelen zo leek het.

Was deze review nuttig? 
Cash-back actie € 150,00 terug na eerst drie maanden, helaas na 6 maanden nog geen cent gezien, incasso's komen wel gewoon binnen. Incasso afdeling verwijst naar klantenservice, belofte om geld over te maken, maar ik heb nog steeds niets ontvangen. Slechte service van Tweak, zou hier niet meer voor kiezen…
Gemiddelde score 
 
5.3
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door H Bekker Oktober 17, 2019

Cash-back actie lijkt klantje pesten

Cash-back actie € 150,00 terug na eerst drie maanden, helaas na 6 maanden nog geen cent gezien, incasso's komen wel gewoon binnen. Incasso afdeling verwijst naar klantenservice, belofte om geld over te maken, maar ik heb nog steeds niets ontvangen. Slechte service van Tweak, zou hier niet meer voor kiezen…

Was deze review nuttig? 
Na installatie hebben we maandenlang getobt met TV gemist en TV opname. Beelden flikkerden, uitzendingen stopten zomaar. Maar wat Tweak heeft gedaan weet ik niet, maar het werkt nu allemaal zoals het hoort!
Enige irritante is dat je niet meer vooruit kunt spoelen bij de commercielen, maar dat ligt volgens mij niet aan Tweak...
Dus begin was slecht, maar u is het goed! Ga zo door Tweak!
Gemiddelde score 
 
7.3
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
6.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door albert Oktober 17, 2019

Eindelijk tevreden!

Na installatie hebben we maandenlang getobt met TV gemist en TV opname. Beelden flikkerden, uitzendingen stopten zomaar. Maar wat Tweak heeft gedaan weet ik niet, maar het werkt nu allemaal zoals het hoort!
Enige irritante is dat je niet meer vooruit kunt spoelen bij de commercielen, maar dat ligt volgens mij niet aan Tweak...
Dus begin was slecht, maar u is het goed! Ga zo door Tweak!

Was deze review nuttig? 
Werkelijk een waardeloos bedrijf met een klantenservice die nauwelijks bereikbaar is. Al bij het aansluiten ging het mis, aansluiting was dubbel opgevoerd waardoor ik dus ook dubbel mocht gaan betalen. Dit hebben ze dusdanig gecorrigeerd dat ik daarna wel facturen per email ontving maar blijkbaar werd er maandelijks niet afgeschreven met als gevolg ik na 3 maanden zonder bericht of wat dan ook werd afgesloten. Bij navraag werd ik door de klantenservice bijzonder onbeschoft te woord gestaan en letterlijk als wanbetaler betiteld en moest ik maar contact opnemen met het incassobedrijf. Godzijdank dat er op het incasso bedrijf wel capabele mensen werkten en die hebben toen letterlijk de puinhoop van Tweak recht getrokken en blijkbaar stond er bij tweak een blokkade op incasseren omdat ik aan het begin dubbel (te veel) betaald zou hebben. Nadat ik dys in ene 3 maanden in 1 mocht ophoesten was de ellende nog niet over en hebben ze maar besloten dat ik in het vervolg dus elke maand een factuur ontvang, maar dat er 1 keer in de 3 maanden wordt geincasseerd. Mijn advies, keer om ren hard weg en vergeet dat je dit bedrijf ooit hebt overwogen!!!!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door J. Zwart Oktober 16, 2019

Waardeloos

Werkelijk een waardeloos bedrijf met een klantenservice die nauwelijks bereikbaar is. Al bij het aansluiten ging het mis, aansluiting was dubbel opgevoerd waardoor ik dus ook dubbel mocht gaan betalen. Dit hebben ze dusdanig gecorrigeerd dat ik daarna wel facturen per email ontving maar blijkbaar werd er maandelijks niet afgeschreven met als gevolg ik na 3 maanden zonder bericht of wat dan ook werd afgesloten. Bij navraag werd ik door de klantenservice bijzonder onbeschoft te woord gestaan en letterlijk als wanbetaler betiteld en moest ik maar contact opnemen met het incassobedrijf. Godzijdank dat er op het incasso bedrijf wel capabele mensen werkten en die hebben toen letterlijk de puinhoop van Tweak recht getrokken en blijkbaar stond er bij tweak een blokkade op incasseren omdat ik aan het begin dubbel (te veel) betaald zou hebben. Nadat ik dys in ene 3 maanden in 1 mocht ophoesten was de ellende nog niet over en hebben ze maar besloten dat ik in het vervolg dus elke maand een factuur ontvang, maar dat er 1 keer in de 3 maanden wordt geincasseerd. Mijn advies, keer om ren hard weg en vergeet dat je dit bedrijf ooit hebt overwogen!!!!

Was deze review nuttig? 
Helpdesk is totaal niet deskundig en meedenkend.

Tv is prut.

Internet is na haperingen in de eerste weken nu stabiel
Gemiddelde score 
 
3.8
Installatie 
 
5.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Gerben Oktober 16, 2019

Helpdesk is totaal niet deskundig en meedenkend.

Tv is prut.

Internet is na haperingen in de eerste weken nu stabiel

Was deze review nuttig? 
Reeds 9 jaar tevreden klant bij Tweak. Destijds was 100mbit/s een snelle verbinding. Tegenwoordig is het dat al lang niet meer als je kijkt naar de concurrentie. Helaas kan je bij Tweak niet sneller krijgen als zij zelf geen netwerk bij jou in de straat hebben liggen. De verbinding loopt dan via het KPN netwerk.

Bij KPN kan ik voor 8 euro extra in de maand 500mbit/s krijgen. Voor 8 euro 5 maal de bandbreedte. Graag zou ik zien dat Tweak deze KPN abonnementen ook gaat voeren. Afgezien daarvan is het een prima provider met een behulpzame helpdesk die ook zaken als eigen apparatuur, DNS PTR records, vaste IPs e.d. netjes kunnen afhandelen. Dat krijg je dan allemaal weer niet bij KPN.
Gemiddelde score 
 
8.3
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door J Oktober 10, 2019

Stabiel maar mag sneller op KPN netwerk

Reeds 9 jaar tevreden klant bij Tweak. Destijds was 100mbit/s een snelle verbinding. Tegenwoordig is het dat al lang niet meer als je kijkt naar de concurrentie. Helaas kan je bij Tweak niet sneller krijgen als zij zelf geen netwerk bij jou in de straat hebben liggen. De verbinding loopt dan via het KPN netwerk.

Bij KPN kan ik voor 8 euro extra in de maand 500mbit/s krijgen. Voor 8 euro 5 maal de bandbreedte. Graag zou ik zien dat Tweak deze KPN abonnementen ook gaat voeren. Afgezien daarvan is het een prima provider met een behulpzame helpdesk die ook zaken als eigen apparatuur, DNS PTR records, vaste IPs e.d. netjes kunnen afhandelen. Dat krijg je dan allemaal weer niet bij KPN.

Was deze review nuttig? 
Dit is de slechtste internet aanbieder van Nederland, NIET aanbeginnen.Werkt voor geen meter.
Geschreven door Ab Meester Oktober 02, 2019

Slecht internet.

Dit is de slechtste internet aanbieder van Nederland, NIET aanbeginnen.Werkt voor geen meter.

Was deze review nuttig? 
Ik heb al een aantal maanden zonder problemen tweak.

Tot ik ging verhuizen... ruim van te voren ze geinformeerd maar met de verhuizing moeten constateren dat er niets was geregeld. Nu moet ik 1 a 2 weken zonder internet zitten terwijl ik betaal... plus ik werk van huis deels wat ook niet kan.

De Lange verwerktijd staat nergens aangegeven, ook niet in de T&Cs.

Schandalig en ze kunnen niets doen.
Gemiddelde score 
 
4.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Nicole Oktober 01, 2019

Werkt super, tot je verhuist...

Ik heb al een aantal maanden zonder problemen tweak.

Tot ik ging verhuizen... ruim van te voren ze geinformeerd maar met de verhuizing moeten constateren dat er niets was geregeld. Nu moet ik 1 a 2 weken zonder internet zitten terwijl ik betaal... plus ik werk van huis deels wat ook niet kan.

De Lange verwerktijd staat nergens aangegeven, ook niet in de T&Cs.

Schandalig en ze kunnen niets doen.

Was deze review nuttig? 
Slechte internetverbinding en een hele slecht helpdesk.Ook de facturatie is niet op orde. Ik verzoek iedereen om niet te kiezen voor Tweak. Het scheelt heel veel irritaties.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Richard September 24, 2019

Tweak NIET DOEN!

Slechte internetverbinding en een hele slecht helpdesk.Ook de facturatie is niet op orde. Ik verzoek iedereen om niet te kiezen voor Tweak. Het scheelt heel veel irritaties.

Was deze review nuttig? 
456 resultaten - getoond 1 - 50
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  
Sortering