Tweak Glasvezel ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/90/b6/d4/tweak-glasvezel-21-1435562017.png
 
5.3 (395)
0   1   0   0  
417 resultaten - getoond 1 - 50
1 2 3 4 5 6 7 8 9  
Sortering 
 
Gewoon dikke ellende
Gemiddelde score 
 
3.2
Installatie 
 
4.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Boer November 08, 2019

Slecht beeld

Gewoon dikke ellende

Was deze review nuttig? 
Helaas mijn vragen zijn tot nu toe niet naar tevredenheid beantwoord,ik hoop nog steeds op beterschap . vr gr Frans Sinel
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door F.J.G.M.Sinel November 08, 2019

Helaas mijn vragen zijn tot nu toe niet naar tevredenheid beantwoord,ik hoop nog steeds op beterschap . vr gr Frans Sinel

Was deze review nuttig? 
Deze internet provider biedt een aantal diensten en is een provider voor de Tweaker (het is ook een spinoff geweest van Tweakers.net -> Tweak DSL). Kennis van netwerk apparatuur e.d. is nodig om met deze mensen te communiceren. Ze bieden 1Gbit internet, maar dan wel over eigen apparatuur, de gemiddelde snelheid bij mij lag bij installatie rond 800Mbit en is de laatste maanden gezakt naar zo'n 350Mbit. Via de geleverde apparatuur is de internet snelheid beperkt door het geleverde apparaat en bedraagt het zo'n 350Mbit.

Nu heb ik een verschil van mening met dit bedrijf gehad over abonnementen, want ik had niet gezien dat zei een internet only aansluiting aanbieden sinds 1-sept-2018. Dus ik lekker iedere maand €3,- teveel betalen voor internet+bellen, waarvan ik bellen niet gebruik. Toen ik zag dat hun prijzen dus effectief lager waren en ik vroeg waarom ik teveel betaalde was het enige antwoord: dat is eigen verantwoordelijkheid. Maar een normaal mens gaat toch niet elke dag op de website van de provider kijken naar abonnementen en prijzen!? Ik heb gevraagd waarom ze geen email hadden kunnen sturen naar hun abonnees, maar daar kreeg ik geen antwoord op.

Daarnaast heb ik één opzegging gedaan omdat we gaan verhuizen. Deze opzegging is klaarblijkelijk door Reggefiber te vroeg uitgevoerd. Dus nu heb ik een dag geen internet. Gezien dit en het bovenstaande verhaal heb ik gevraag of er geen compensate mogelijk is ook omdat ik al die maanden teveel heb betaald. Compensatie was alleen mogelijk voor de dagen dat ik geen internet heb en er werd direct gerefereerd naar de algemene voorwaarden en dat ik mijn opzegging eerder had moeten aangeven. Ook gezien ik al tijden teveel betaald heb voor mijn abonnement was geen argument, gezien ik maar effectief twee weken gebruik maak van de verbinding was ook geen argument.

Conclusie: zoek je een internet provider die jouw kan helpen met 1Gbit, dan is het top. Als er iets aan de hand is dan is het antwoord zwart en wit en verstoppen zei zich achter hun eigen regels. Eigen verantwoordelijkheid is voor de klant en niet voor Tweak, want die zijn nergens verantwoordelijk voor, ook niet voor een administratieve fout!

PS. ik heb dus aangegeven erg teleurgesteld te zijn, ook gezien de afhandeling van mijn klachten want ze konden mij alleen compenseren voor één dag geen internet. Ik heb aangegeven dat ik, gezien deze afhandeling, niemand in mijn direct omgeving Tweak zal aanraden als provider. Dit kon de mevrouw aan de telefoon ook niks schelen zo leek het.
Gemiddelde score 
 
3.5
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
6.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Dennis November 06, 2019

Techneuten geen benul van service

Deze internet provider biedt een aantal diensten en is een provider voor de Tweaker (het is ook een spinoff geweest van Tweakers.net -> Tweak DSL). Kennis van netwerk apparatuur e.d. is nodig om met deze mensen te communiceren. Ze bieden 1Gbit internet, maar dan wel over eigen apparatuur, de gemiddelde snelheid bij mij lag bij installatie rond 800Mbit en is de laatste maanden gezakt naar zo'n 350Mbit. Via de geleverde apparatuur is de internet snelheid beperkt door het geleverde apparaat en bedraagt het zo'n 350Mbit.

Nu heb ik een verschil van mening met dit bedrijf gehad over abonnementen, want ik had niet gezien dat zei een internet only aansluiting aanbieden sinds 1-sept-2018. Dus ik lekker iedere maand €3,- teveel betalen voor internet+bellen, waarvan ik bellen niet gebruik. Toen ik zag dat hun prijzen dus effectief lager waren en ik vroeg waarom ik teveel betaalde was het enige antwoord: dat is eigen verantwoordelijkheid. Maar een normaal mens gaat toch niet elke dag op de website van de provider kijken naar abonnementen en prijzen!? Ik heb gevraagd waarom ze geen email hadden kunnen sturen naar hun abonnees, maar daar kreeg ik geen antwoord op.

Daarnaast heb ik één opzegging gedaan omdat we gaan verhuizen. Deze opzegging is klaarblijkelijk door Reggefiber te vroeg uitgevoerd. Dus nu heb ik een dag geen internet. Gezien dit en het bovenstaande verhaal heb ik gevraag of er geen compensate mogelijk is ook omdat ik al die maanden teveel heb betaald. Compensatie was alleen mogelijk voor de dagen dat ik geen internet heb en er werd direct gerefereerd naar de algemene voorwaarden en dat ik mijn opzegging eerder had moeten aangeven. Ook gezien ik al tijden teveel betaald heb voor mijn abonnement was geen argument, gezien ik maar effectief twee weken gebruik maak van de verbinding was ook geen argument.

Conclusie: zoek je een internet provider die jouw kan helpen met 1Gbit, dan is het top. Als er iets aan de hand is dan is het antwoord zwart en wit en verstoppen zei zich achter hun eigen regels. Eigen verantwoordelijkheid is voor de klant en niet voor Tweak, want die zijn nergens verantwoordelijk voor, ook niet voor een administratieve fout!

PS. ik heb dus aangegeven erg teleurgesteld te zijn, ook gezien de afhandeling van mijn klachten want ze konden mij alleen compenseren voor één dag geen internet. Ik heb aangegeven dat ik, gezien deze afhandeling, niemand in mijn direct omgeving Tweak zal aanraden als provider. Dit kon de mevrouw aan de telefoon ook niks schelen zo leek het.

Was deze review nuttig? 
Cash-back actie € 150,00 terug na eerst drie maanden, helaas na 6 maanden nog geen cent gezien, incasso's komen wel gewoon binnen. Incasso afdeling verwijst naar klantenservice, belofte om geld over te maken, maar ik heb nog steeds niets ontvangen. Slechte service van Tweak, zou hier niet meer voor kiezen…
Gemiddelde score 
 
5.3
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door H Bekker Oktober 17, 2019

Cash-back actie lijkt klantje pesten

Cash-back actie € 150,00 terug na eerst drie maanden, helaas na 6 maanden nog geen cent gezien, incasso's komen wel gewoon binnen. Incasso afdeling verwijst naar klantenservice, belofte om geld over te maken, maar ik heb nog steeds niets ontvangen. Slechte service van Tweak, zou hier niet meer voor kiezen…

Was deze review nuttig? 
Na installatie hebben we maandenlang getobt met TV gemist en TV opname. Beelden flikkerden, uitzendingen stopten zomaar. Maar wat Tweak heeft gedaan weet ik niet, maar het werkt nu allemaal zoals het hoort!
Enige irritante is dat je niet meer vooruit kunt spoelen bij de commercielen, maar dat ligt volgens mij niet aan Tweak...
Dus begin was slecht, maar u is het goed! Ga zo door Tweak!
Gemiddelde score 
 
7.3
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
6.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door albert Oktober 17, 2019

Eindelijk tevreden!

Na installatie hebben we maandenlang getobt met TV gemist en TV opname. Beelden flikkerden, uitzendingen stopten zomaar. Maar wat Tweak heeft gedaan weet ik niet, maar het werkt nu allemaal zoals het hoort!
Enige irritante is dat je niet meer vooruit kunt spoelen bij de commercielen, maar dat ligt volgens mij niet aan Tweak...
Dus begin was slecht, maar u is het goed! Ga zo door Tweak!

Was deze review nuttig? 
Werkelijk een waardeloos bedrijf met een klantenservice die nauwelijks bereikbaar is. Al bij het aansluiten ging het mis, aansluiting was dubbel opgevoerd waardoor ik dus ook dubbel mocht gaan betalen. Dit hebben ze dusdanig gecorrigeerd dat ik daarna wel facturen per email ontving maar blijkbaar werd er maandelijks niet afgeschreven met als gevolg ik na 3 maanden zonder bericht of wat dan ook werd afgesloten. Bij navraag werd ik door de klantenservice bijzonder onbeschoft te woord gestaan en letterlijk als wanbetaler betiteld en moest ik maar contact opnemen met het incassobedrijf. Godzijdank dat er op het incasso bedrijf wel capabele mensen werkten en die hebben toen letterlijk de puinhoop van Tweak recht getrokken en blijkbaar stond er bij tweak een blokkade op incasseren omdat ik aan het begin dubbel (te veel) betaald zou hebben. Nadat ik dys in ene 3 maanden in 1 mocht ophoesten was de ellende nog niet over en hebben ze maar besloten dat ik in het vervolg dus elke maand een factuur ontvang, maar dat er 1 keer in de 3 maanden wordt geincasseerd. Mijn advies, keer om ren hard weg en vergeet dat je dit bedrijf ooit hebt overwogen!!!!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door J. Zwart Oktober 16, 2019

Waardeloos

Werkelijk een waardeloos bedrijf met een klantenservice die nauwelijks bereikbaar is. Al bij het aansluiten ging het mis, aansluiting was dubbel opgevoerd waardoor ik dus ook dubbel mocht gaan betalen. Dit hebben ze dusdanig gecorrigeerd dat ik daarna wel facturen per email ontving maar blijkbaar werd er maandelijks niet afgeschreven met als gevolg ik na 3 maanden zonder bericht of wat dan ook werd afgesloten. Bij navraag werd ik door de klantenservice bijzonder onbeschoft te woord gestaan en letterlijk als wanbetaler betiteld en moest ik maar contact opnemen met het incassobedrijf. Godzijdank dat er op het incasso bedrijf wel capabele mensen werkten en die hebben toen letterlijk de puinhoop van Tweak recht getrokken en blijkbaar stond er bij tweak een blokkade op incasseren omdat ik aan het begin dubbel (te veel) betaald zou hebben. Nadat ik dys in ene 3 maanden in 1 mocht ophoesten was de ellende nog niet over en hebben ze maar besloten dat ik in het vervolg dus elke maand een factuur ontvang, maar dat er 1 keer in de 3 maanden wordt geincasseerd. Mijn advies, keer om ren hard weg en vergeet dat je dit bedrijf ooit hebt overwogen!!!!

Was deze review nuttig? 
Helpdesk is totaal niet deskundig en meedenkend.

Tv is prut.

Internet is na haperingen in de eerste weken nu stabiel
Gemiddelde score 
 
3.8
Installatie 
 
5.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Gerben Oktober 16, 2019

Helpdesk is totaal niet deskundig en meedenkend.

Tv is prut.

Internet is na haperingen in de eerste weken nu stabiel

Was deze review nuttig? 
Reeds 9 jaar tevreden klant bij Tweak. Destijds was 100mbit/s een snelle verbinding. Tegenwoordig is het dat al lang niet meer als je kijkt naar de concurrentie. Helaas kan je bij Tweak niet sneller krijgen als zij zelf geen netwerk bij jou in de straat hebben liggen. De verbinding loopt dan via het KPN netwerk.

Bij KPN kan ik voor 8 euro extra in de maand 500mbit/s krijgen. Voor 8 euro 5 maal de bandbreedte. Graag zou ik zien dat Tweak deze KPN abonnementen ook gaat voeren. Afgezien daarvan is het een prima provider met een behulpzame helpdesk die ook zaken als eigen apparatuur, DNS PTR records, vaste IPs e.d. netjes kunnen afhandelen. Dat krijg je dan allemaal weer niet bij KPN.
Gemiddelde score 
 
8.3
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door J Oktober 10, 2019

Stabiel maar mag sneller op KPN netwerk

Reeds 9 jaar tevreden klant bij Tweak. Destijds was 100mbit/s een snelle verbinding. Tegenwoordig is het dat al lang niet meer als je kijkt naar de concurrentie. Helaas kan je bij Tweak niet sneller krijgen als zij zelf geen netwerk bij jou in de straat hebben liggen. De verbinding loopt dan via het KPN netwerk.

Bij KPN kan ik voor 8 euro extra in de maand 500mbit/s krijgen. Voor 8 euro 5 maal de bandbreedte. Graag zou ik zien dat Tweak deze KPN abonnementen ook gaat voeren. Afgezien daarvan is het een prima provider met een behulpzame helpdesk die ook zaken als eigen apparatuur, DNS PTR records, vaste IPs e.d. netjes kunnen afhandelen. Dat krijg je dan allemaal weer niet bij KPN.

Was deze review nuttig? 
Dit is de slechtste internet aanbieder van Nederland, NIET aanbeginnen.Werkt voor geen meter.
Geschreven door Ab Meester Oktober 02, 2019

Slecht internet.

Dit is de slechtste internet aanbieder van Nederland, NIET aanbeginnen.Werkt voor geen meter.

Was deze review nuttig? 
Ik heb al een aantal maanden zonder problemen tweak.

Tot ik ging verhuizen... ruim van te voren ze geinformeerd maar met de verhuizing moeten constateren dat er niets was geregeld. Nu moet ik 1 a 2 weken zonder internet zitten terwijl ik betaal... plus ik werk van huis deels wat ook niet kan.

De Lange verwerktijd staat nergens aangegeven, ook niet in de T&Cs.

Schandalig en ze kunnen niets doen.
Gemiddelde score 
 
4.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Nicole Oktober 01, 2019

Werkt super, tot je verhuist...

Ik heb al een aantal maanden zonder problemen tweak.

Tot ik ging verhuizen... ruim van te voren ze geinformeerd maar met de verhuizing moeten constateren dat er niets was geregeld. Nu moet ik 1 a 2 weken zonder internet zitten terwijl ik betaal... plus ik werk van huis deels wat ook niet kan.

De Lange verwerktijd staat nergens aangegeven, ook niet in de T&Cs.

Schandalig en ze kunnen niets doen.

Was deze review nuttig? 
Slechte internetverbinding en een hele slecht helpdesk.Ook de facturatie is niet op orde. Ik verzoek iedereen om niet te kiezen voor Tweak. Het scheelt heel veel irritaties.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Richard September 24, 2019

Tweak NIET DOEN!

Slechte internetverbinding en een hele slecht helpdesk.Ook de facturatie is niet op orde. Ik verzoek iedereen om niet te kiezen voor Tweak. Het scheelt heel veel irritaties.

Was deze review nuttig? 
Eigenlijk vanaf het begin slecht.
Hiervoor hadden we enkel KPN en verder geen keus (ivm buitengebied). De aanleg van glasvezel kon ons niet snel genoeg gaan. Want slechter kon immers niet.

Toen het in het begin nog niet voorspoedig ging dachten we dat dit opstartproblemen waren. Het werd echter niet beter.

Klantenservice slecht bereikbaar, meestal zeer onvriendelijk en bieden geen hulp. Verwijzen je door naar email. De mails worden niet of erg laat beantwoord. En het antwoord wat je krijgt helpt je niet verder.
Heel vaak verschillende instellingen moeten aanpassen maar dit helpt niets.
Als je bijv aangeeft dat tv beeld stil blijft staan of helemaal niets doet krijg je als antwoord 'wat vervelend dat u blokjes ziet'.

Internetsnelheid is oke. Maar dan moet je wel naast de Fritzbox zitten. Aan de andere kant woonkamer en dat is niet een hele grote afstand heb je al geen wifi meer dus in andere ruimtes in huis ook niet (dit hadden we voorheen bij kpn wel). Ook bedraad valt het regelmatig weg. Zijn korte momentjes maar kan wel zorgen dat je dingen kwijt bent (of zoals mijn gamende kinderen aangeven dan net verliest).

Tv terugkijken is nooit goed geweest en de laatste tijd lukt dit helemaal niet meer. Terwijl ik aangegeven had daar juist voor te kiezen ivm onregelmatige werktijden.
Hierom keken we in de slaapkamer Netflix, maar helaas dus geen wifi. (slaapkamer grenst aan woonkamer).

Na heel lang aandringen is er uiteindelijk een aantal keren een monteur geweest. Deze geeft zelf ook aan dat tv niet goed werkt en dit ook niet gaat lukken als ze niets veranderen.
Wel Fritzbox en tvontvanger vervangen (meerdere keren) maar dit mocht niet baten.


Geschreven door Jolanda September 21, 2019

Waardeloos

Eigenlijk vanaf het begin slecht.
Hiervoor hadden we enkel KPN en verder geen keus (ivm buitengebied). De aanleg van glasvezel kon ons niet snel genoeg gaan. Want slechter kon immers niet.

Toen het in het begin nog niet voorspoedig ging dachten we dat dit opstartproblemen waren. Het werd echter niet beter.

Klantenservice slecht bereikbaar, meestal zeer onvriendelijk en bieden geen hulp. Verwijzen je door naar email. De mails worden niet of erg laat beantwoord. En het antwoord wat je krijgt helpt je niet verder.
Heel vaak verschillende instellingen moeten aanpassen maar dit helpt niets.
Als je bijv aangeeft dat tv beeld stil blijft staan of helemaal niets doet krijg je als antwoord 'wat vervelend dat u blokjes ziet'.

Internetsnelheid is oke. Maar dan moet je wel naast de Fritzbox zitten. Aan de andere kant woonkamer en dat is niet een hele grote afstand heb je al geen wifi meer dus in andere ruimtes in huis ook niet (dit hadden we voorheen bij kpn wel). Ook bedraad valt het regelmatig weg. Zijn korte momentjes maar kan wel zorgen dat je dingen kwijt bent (of zoals mijn gamende kinderen aangeven dan net verliest).

Tv terugkijken is nooit goed geweest en de laatste tijd lukt dit helemaal niet meer. Terwijl ik aangegeven had daar juist voor te kiezen ivm onregelmatige werktijden.
Hierom keken we in de slaapkamer Netflix, maar helaas dus geen wifi. (slaapkamer grenst aan woonkamer).

Na heel lang aandringen is er uiteindelijk een aantal keren een monteur geweest. Deze geeft zelf ook aan dat tv niet goed werkt en dit ook niet gaat lukken als ze niets veranderen.
Wel Fritzbox en tvontvanger vervangen (meerdere keren) maar dit mocht niet baten.


Was deze review nuttig? 
Bij KPN en Ziggo was het zo wie zo niet zo snel!
Gemiddelde score 
 
8.3
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
7.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Denali September 20, 2019

Sneller internet kan iig niet

Bij KPN en Ziggo was het zo wie zo niet zo snel!

Was deze review nuttig? 
Eerste instantie gekozen voor internet en jaarnota betaald. Daarna bellen toegevoegd.
Blijven facturen sturen met internet+bellen terwijl internet al betaald is. Reeds 5x gebeld met Tweak. Steeds hun opdracht te storneren uitgevoerd, Tweak zou creditfactuur sturen maar verzuimen dit steeds.Het gevolg is dat ik via debiteuren aanmaningen en dreiging af te sluiten en rente betalen.
Portering aangevraagd voor bellen bij mijn oude provider. Reeds 3x opdracht gegeven om portering door te zetten bij Tweak. Helaas helaas.
Mensen, kies niet voor Tweak !!!
Gemiddelde score 
 
2.8
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Joop Thijssen September 20, 2019

Facturatie is puinhoop, bedroevend slechte opvolging bah bah bah bah bah

Eerste instantie gekozen voor internet en jaarnota betaald. Daarna bellen toegevoegd.
Blijven facturen sturen met internet+bellen terwijl internet al betaald is. Reeds 5x gebeld met Tweak. Steeds hun opdracht te storneren uitgevoerd, Tweak zou creditfactuur sturen maar verzuimen dit steeds.Het gevolg is dat ik via debiteuren aanmaningen en dreiging af te sluiten en rente betalen.
Portering aangevraagd voor bellen bij mijn oude provider. Reeds 3x opdracht gegeven om portering door te zetten bij Tweak. Helaas helaas.
Mensen, kies niet voor Tweak !!!

Was deze review nuttig? 
Minimaal 7 keer per avond hapert het beeld , blokjesvorming
Uitzending terug kijken gaat gepaard met minimaal 5 keer stilstaand beeld per uitzending
Gemiddelde score 
 
4.8
Installatie 
 
6.0
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
6.0
Bellen 
 
6.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Kees Eijkelenboom September 06, 2019

bijzonder ontevreden

Minimaal 7 keer per avond hapert het beeld , blokjesvorming
Uitzending terug kijken gaat gepaard met minimaal 5 keer stilstaand beeld per uitzending

Was deze review nuttig? 
Na jaren nu 1x een probleem, snel en netjes opgelost.
Gemiddelde score 
 
10.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
10.0
Geschreven door R. Hinnen September 06, 2019

Service

Na jaren nu 1x een probleem, snel en netjes opgelost.

Was deze review nuttig? 
Installatie duurder langer dat beloofd.
TV heb ik naar een jaar opgezegd omdat kwaliteit onder de maat is echter hebben ze momenteel een andere partner voor tv dus kan hier niet over oordelen.
Internet snelheid was perfect alleen wifi router die meegeleverd is vrij slecht.
Het contact met helpdesk verloopt altijd stroef en reacties laten lang op zich wachten.
al met al zolang je geen problemen hebt en een eigen router dan is het een prima provider.
Niet echt een aanrader
Gemiddelde score 
 
5.7
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Glenn September 03, 2019

Installatie duurder langer dat beloofd.
TV heb ik naar een jaar opgezegd omdat kwaliteit onder de maat is echter hebben ze momenteel een andere partner voor tv dus kan hier niet over oordelen.
Internet snelheid was perfect alleen wifi router die meegeleverd is vrij slecht.
Het contact met helpdesk verloopt altijd stroef en reacties laten lang op zich wachten.
al met al zolang je geen problemen hebt en een eigen router dan is het een prima provider.
Niet echt een aanrader

Was deze review nuttig? 
TV kijken is vaak waardeloos, allemaal blokjes, stilstaand beeld, traag geluid etc. Terug kijken van programma's is een groot drama door de vele storingen, beeld staat stil, beeld springt vooruit of terug in het programma, geluid loopt niet synchroon met het beeld.
Contact met klantenservice is een drama. Ging over een bedrag wat te veel in rekening was gebracht. Tweak hanteert een betalingstermijn van 90 dagen om terug te betalen.
Bij telefonisch contact altijd 4 wachtende voor mij, toeval? Lijkt wel of er maar één medewerker aanwezig is.
Telefonie, geen mening over. Wordt geen gebruik van gemaakt.
Gemiddelde score 
 
2.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
4.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Jenny September 02, 2019

Zeer slechte TV verbinding en super traag internet

TV kijken is vaak waardeloos, allemaal blokjes, stilstaand beeld, traag geluid etc. Terug kijken van programma's is een groot drama door de vele storingen, beeld staat stil, beeld springt vooruit of terug in het programma, geluid loopt niet synchroon met het beeld.
Contact met klantenservice is een drama. Ging over een bedrag wat te veel in rekening was gebracht. Tweak hanteert een betalingstermijn van 90 dagen om terug te betalen.
Bij telefonisch contact altijd 4 wachtende voor mij, toeval? Lijkt wel of er maar één medewerker aanwezig is.
Telefonie, geen mening over. Wordt geen gebruik van gemaakt.

Was deze review nuttig? 
Pertinente leugenaars. Inmiddels ongeveer 7 mails gestuurd sinds begin juli over een door Tweak terug te betalen bedrag inzake borg van een router en teveel betaald abonnementsgeld. Tweak geeft nu opeens aan nog een wettelijke storneringstermijn van 60 dagen in acht te nemen voordat dit uitbetaald kan worden. Volstrekte kolder, ik krijg de indruk dat dit bedrijf ernstige betalingsproblemen heeft. Klantenservice en administratie falen volledig.
Geschreven door Hans Deurman Augustus 31, 2019

Geen zaken doen met dit bedrijf

Pertinente leugenaars. Inmiddels ongeveer 7 mails gestuurd sinds begin juli over een door Tweak terug te betalen bedrag inzake borg van een router en teveel betaald abonnementsgeld. Tweak geeft nu opeens aan nog een wettelijke storneringstermijn van 60 dagen in acht te nemen voordat dit uitbetaald kan worden. Volstrekte kolder, ik krijg de indruk dat dit bedrijf ernstige betalingsproblemen heeft. Klantenservice en administratie falen volledig.

Was deze review nuttig? 
Tv terugkijken is waardeloos, tv kijken niet al te best. Je wordt als klant zoet gehouden en van kast naar muur gestuurd. Ene medewerker is hartstikke vriendelijk, de ander is niet te genieten. Be er klaar mee en wil hier zo snel mogelijk weg
Gemiddelde score 
 
4.4
Installatie 
 
4.0
Helpdesk 
 
4.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
7.0
Digitale televisie 
 
2.0
Geschreven door Huizing Augustus 21, 2019

Slechte tv

Tv terugkijken is waardeloos, tv kijken niet al te best. Je wordt als klant zoet gehouden en van kast naar muur gestuurd. Ene medewerker is hartstikke vriendelijk, de ander is niet te genieten. Be er klaar mee en wil hier zo snel mogelijk weg

Was deze review nuttig? 
Alleen maar ellende met opgenomen programma's kunt geen enkel programma normaal bekijken of begin of eind staat er nooit op,of halverwege loopt vast kun je niet verder kijken en ergst is nog ze doen er NIKS aan behalve resetten voor 1000st keet ons raak je zo kwijt en zal zeker geen goede reclame voor Jullie maken ben het ZAT. Ik bel terug gebeurt niet zo gaat het al weken
Gemiddelde score 
 
1.8
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
5.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Anita Augustus 15, 2019

Waardeloos

Alleen maar ellende met opgenomen programma's kunt geen enkel programma normaal bekijken of begin of eind staat er nooit op,of halverwege loopt vast kun je niet verder kijken en ergst is nog ze doen er NIKS aan behalve resetten voor 1000st keet ons raak je zo kwijt en zal zeker geen goede reclame voor Jullie maken ben het ZAT. Ik bel terug gebeurt niet zo gaat het al weken

Was deze review nuttig? 
Na 3 maanden al gebruik te hebben gemaakt van Tweak, bevalt me het allemaal zeer goed.

- Nog niet 1x uitval van internet gehad.
- Heb hier een Gigabit verbinding met als download en upload snelhied 930 Mbps (dus bijna 1000 Mbps)
- kijk niet zoveel TV maar heb geen klagen. de 1e week geen televisie maar na wat mailtjes op en neer ook dat netjes opgelost !
- Helpdesk is niet de snelste maar ze zijn hard bezig om deze te verbeteren.
- Supersnelle usenet server !

Al met al een ben ik ZEER tevreden met Tweak als mijn nieuwe provider (kom van Ziggo af die steeds duurder werd .....)

Mvgr
Mark
Gemiddelde score 
 
8.6
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
7.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
9.0
Digitale televisie 
 
9.0
Geschreven door mark Augustus 09, 2019

review na 3 maanden Tweak

Na 3 maanden al gebruik te hebben gemaakt van Tweak, bevalt me het allemaal zeer goed.

- Nog niet 1x uitval van internet gehad.
- Heb hier een Gigabit verbinding met als download en upload snelhied 930 Mbps (dus bijna 1000 Mbps)
- kijk niet zoveel TV maar heb geen klagen. de 1e week geen televisie maar na wat mailtjes op en neer ook dat netjes opgelost !
- Helpdesk is niet de snelste maar ze zijn hard bezig om deze te verbeteren.
- Supersnelle usenet server !

Al met al een ben ik ZEER tevreden met Tweak als mijn nieuwe provider (kom van Ziggo af die steeds duurder werd .....)

Mvgr
Mark

Was deze review nuttig? 
Als studentenhuis is de gigabit prachtig, dit zorgt ervoor dat we in ieder geval nooit een wedstrijdje hoeven te doen om bandbreedte.
Helaas is de rest van het bedrijf matig. Het lijkt alsof er 1 klantenservice medewerker aanwezig is en veel emails worden ook niet beantwoord.

Verder zou je van een provider met de snelste internet service, ook de nieuwste technieken verwachten. Helaas doet tweak nog niet (echt, soort beunoptie is wel beschikbaar) aan IPv6.
Gemiddelde score 
 
2.5
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
2.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Bart Batenburg Augustus 08, 2019

Toch wel zonde

Als studentenhuis is de gigabit prachtig, dit zorgt ervoor dat we in ieder geval nooit een wedstrijdje hoeven te doen om bandbreedte.
Helaas is de rest van het bedrijf matig. Het lijkt alsof er 1 klantenservice medewerker aanwezig is en veel emails worden ook niet beantwoord.

Verder zou je van een provider met de snelste internet service, ook de nieuwste technieken verwachten. Helaas doet tweak nog niet (echt, soort beunoptie is wel beschikbaar) aan IPv6.

Was deze review nuttig? 
Geen klachten omtrent m’n abonnement of verbinding. Echter als het gaat om terugbetalen nemen ze je doodleuk maanden in de malen met dat het terug betaald gaat worden, nu 7 maanden en vele beloftes later nog geen cent terug gehad. Waardeloze service en slecht bereikbaar bah!!
Gemiddelde score 
 
3.0
Installatie 
 
3.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Micha Tamara Vermaas Augustus 07, 2019

Waardeloze klantenservice

Geen klachten omtrent m’n abonnement of verbinding. Echter als het gaat om terugbetalen nemen ze je doodleuk maanden in de malen met dat het terug betaald gaat worden, nu 7 maanden en vele beloftes later nog geen cent terug gehad. Waardeloze service en slecht bereikbaar bah!!

Was deze review nuttig? 
Vanaf 17 juli t/m 7 augustus 2019 ontving ik geen TV-uitzendingen zowel op het TV-toestel als via de desktop van de computer.
Tot 5 maal toe hebben mijn vrouw en ik eindeloos aan de telefoon gehangen om te woord te worden gestaan. Daar verlies je je geduld bij!
Eenmaal doorgedrongen tot de medewerkers werden we vriendelijk te woord gestaan, maar de remedie tegen het gesignaleerde euvel duurde eveneens eindeloos. Pas na drie weken modderen kregen we weer ontvangst via het TV-toestel.
Kortom:vriendelijke medewerkers maar klantonvriendelijke processen!
Gemiddelde score 
 
6.2
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
9.0
Digitale televisie 
 
3.0
Geschreven door L C Groen Augustus 07, 2019

vriendelijk tegen de klant maar klantonvriendelijke processen.

Vanaf 17 juli t/m 7 augustus 2019 ontving ik geen TV-uitzendingen zowel op het TV-toestel als via de desktop van de computer.
Tot 5 maal toe hebben mijn vrouw en ik eindeloos aan de telefoon gehangen om te woord te worden gestaan. Daar verlies je je geduld bij!
Eenmaal doorgedrongen tot de medewerkers werden we vriendelijk te woord gestaan, maar de remedie tegen het gesignaleerde euvel duurde eveneens eindeloos. Pas na drie weken modderen kregen we weer ontvangst via het TV-toestel.
Kortom:vriendelijke medewerkers maar klantonvriendelijke processen!

Was deze review nuttig? 
Het contact is zeer slecht, zoals via email en telefoon.
Geschreven door Ron Juli 18, 2019

Email

Het contact is zeer slecht, zoals via email en telefoon.

Was deze review nuttig? 
Laat ik beginnen met: Ik heb het idee dat mensen hier vooral hun feedback achter laten als ze slechte ervaringen hebben. Dus een eerlijk 'cijfer' zul je hier niet vinden vrees ik, ik kwam hier wel kijken om meer te weten over mijn nieuwe provider, tweak.
Ik heb Internet-only genomen van tweak. Het was razendsnel geregeld (ongeveer 2 weken). De installatie is in principe dood eenvoudig. Ik ging van XS4ALL naar tweak, 's ochtends kwam er een monteur van tweak die concludeerde dat de glasvezel verbinding er inderdaad lag en werkte: logisch want de Internet verbinding in de ochtend was nog steeds XS4ALL. Hij vertelde dat de verbinding rond het eind van de morgen zou uitvallen en na een paar uur zou de verbinding van tweak beschikbaar zijn. Zo was het inderdaad ook. Helaas werkte het niet meteen. De VLAN instellingen die door tweak omschreven zijn bleken niet te kloppen, voor Internet-only worden er geen VLAN's gebruikt. Daarvoor moest ik wel drie keer bellen met de servicedesk (en ontzettend lang in de wacht, en een beetje door zeuren). De servicedesk lijkt niet zo goed te communiceren intern en lijkt ook niet een standaard draaiboek te hebben voor troubleshooting. Daar lijkt nog een hoop winst te halen. Maar uiteindelijk zijn we er toch uitgekomen. De snelheid is zoals beloofd (al gaat het me daar niet om). Over stabiliteit, bellen of televisie kan ik niets zeggen.
Voor zover zo goed, de facturatie verloopt ook gewoon goed, en er zijn geen onnodige fratsen. ik zou wel nog willen weten of mijn IP adres vast is of vast gezet kan worden.
Gemiddelde score 
 
7.7
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
5.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Hans Juli 17, 2019

Tot nu toe okay

Laat ik beginnen met: Ik heb het idee dat mensen hier vooral hun feedback achter laten als ze slechte ervaringen hebben. Dus een eerlijk 'cijfer' zul je hier niet vinden vrees ik, ik kwam hier wel kijken om meer te weten over mijn nieuwe provider, tweak.
Ik heb Internet-only genomen van tweak. Het was razendsnel geregeld (ongeveer 2 weken). De installatie is in principe dood eenvoudig. Ik ging van XS4ALL naar tweak, 's ochtends kwam er een monteur van tweak die concludeerde dat de glasvezel verbinding er inderdaad lag en werkte: logisch want de Internet verbinding in de ochtend was nog steeds XS4ALL. Hij vertelde dat de verbinding rond het eind van de morgen zou uitvallen en na een paar uur zou de verbinding van tweak beschikbaar zijn. Zo was het inderdaad ook. Helaas werkte het niet meteen. De VLAN instellingen die door tweak omschreven zijn bleken niet te kloppen, voor Internet-only worden er geen VLAN's gebruikt. Daarvoor moest ik wel drie keer bellen met de servicedesk (en ontzettend lang in de wacht, en een beetje door zeuren). De servicedesk lijkt niet zo goed te communiceren intern en lijkt ook niet een standaard draaiboek te hebben voor troubleshooting. Daar lijkt nog een hoop winst te halen. Maar uiteindelijk zijn we er toch uitgekomen. De snelheid is zoals beloofd (al gaat het me daar niet om). Over stabiliteit, bellen of televisie kan ik niets zeggen.
Voor zover zo goed, de facturatie verloopt ook gewoon goed, en er zijn geen onnodige fratsen. ik zou wel nog willen weten of mijn IP adres vast is of vast gezet kan worden.

Was deze review nuttig? 
Vakkundige helpdesk. Wordt snel aktie ondernomen. Internet tot zover zeer snel.
Gemiddelde score 
 
8.3
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Gilbert Brouwer Juli 13, 2019

Beoordeling

Vakkundige helpdesk. Wordt snel aktie ondernomen. Internet tot zover zeer snel.

Was deze review nuttig? 
Slecht, onbereikbaar, onberekenbaar.
Te druk om dingen goed te doen.
Gemiddelde score 
 
3.0
Installatie 
 
3.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
2.0
Digitale televisie 
 
4.0
Geschreven door Peter Juli 09, 2019

Afsluiten

Slecht, onbereikbaar, onberekenbaar.
Te druk om dingen goed te doen.

Was deze review nuttig? 
Onbetrouwbaar internet maar bovendien een onbetrouwbaar bedrijf. Na opzeggen heb je natuurlijk recht op teruggave van borg en volgens jaarcontract ook teruggave van de resterende maanden. Het heeft ruim 5 maanden en vele contactmomenten geduurd voordat de borg eindelijk werd overgemaakt. Na 7 maanden is de teruggave van 9 maanden abonnement nog steeds niet in zicht.
Ga niet in zee met dit bedrijf.

De problemen met sparql had ik ook met andere stream leveranciers, denk aan het vastlopen van beeld. Nu ik op KPN ben overgestapt nergens meer last van. Ik vermoed dus dat de sparql dienstverlening zo slecht is door het netwerk van Tweak zelf.
Gemiddelde score 
 
3.5
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
4.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Rik van der Plaa Juli 06, 2019

Onbetrouwbaar bedrijf

Onbetrouwbaar internet maar bovendien een onbetrouwbaar bedrijf. Na opzeggen heb je natuurlijk recht op teruggave van borg en volgens jaarcontract ook teruggave van de resterende maanden. Het heeft ruim 5 maanden en vele contactmomenten geduurd voordat de borg eindelijk werd overgemaakt. Na 7 maanden is de teruggave van 9 maanden abonnement nog steeds niet in zicht.
Ga niet in zee met dit bedrijf.

De problemen met sparql had ik ook met andere stream leveranciers, denk aan het vastlopen van beeld. Nu ik op KPN ben overgestapt nergens meer last van. Ik vermoed dus dat de sparql dienstverlening zo slecht is door het netwerk van Tweak zelf.

Was deze review nuttig? 
1 Telefonisch zeer slecht te woord gestaan en je zo snel mogelijk afwimpelen met een niets zeggend
antwoord.
2 Op mijn mail wel vrij snel een antwoord gekregen, maar geen duidelijk antwoord.
3 TV geeft soms een stilstaand beeld.
4 Terug kijken is vaak een ellende door dat het beeld regelmatig stilstaat.
5 Op een bepaald tijdstip is MSN niet te openen of je moet zeer veel geduld hebben.
Gemiddelde score 
 
5.5
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
5.0
Geschreven door Ed Juli 06, 2019

Matig

1 Telefonisch zeer slecht te woord gestaan en je zo snel mogelijk afwimpelen met een niets zeggend
antwoord.
2 Op mijn mail wel vrij snel een antwoord gekregen, maar geen duidelijk antwoord.
3 TV geeft soms een stilstaand beeld.
4 Terug kijken is vaak een ellende door dat het beeld regelmatig stilstaat.
5 Op een bepaald tijdstip is MSN niet te openen of je moet zeer veel geduld hebben.

Was deze review nuttig? 
Installatie was prima, door een oprechte nerd. Dat vind ik zelf wel prettig. Beetje jammer dat het kastje zo beroerd wordt opgehangen (geen schroefgaten in het modem, alleen een of ander dingetje).

Helpdesk: Ook goed, technisch goed onderlegde dame aan de telefoon, alleen word ik een beetje geprikkeld als ze na een tijdje nog niet doorhebben dat ik met tcpdump zit te kijken en kan zien dat het probleem bij hen ligt: ik krijg geen response van de DHCP server, en dus geen werkende verbinding. Zomaar. En zomaar is het probleem ook weer weg.

Internet valt af en toe weg. Ik ben er nog niet achter waar dat aan ligt, maar vermoedelijk bij hen (DHCP server weer?), maar zou ook bij mij kunnen leggen, dus dat laten we even in het midden totdat ik het kan meten. Normaalgesproken is de verbinding bloed snel.

Overall: nerd club, net als Xs4All, precies wat ik zocht.
Gemiddelde score 
 
8.3
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Nick Juli 04, 2019

Prima, zonder poespas

Installatie was prima, door een oprechte nerd. Dat vind ik zelf wel prettig. Beetje jammer dat het kastje zo beroerd wordt opgehangen (geen schroefgaten in het modem, alleen een of ander dingetje).

Helpdesk: Ook goed, technisch goed onderlegde dame aan de telefoon, alleen word ik een beetje geprikkeld als ze na een tijdje nog niet doorhebben dat ik met tcpdump zit te kijken en kan zien dat het probleem bij hen ligt: ik krijg geen response van de DHCP server, en dus geen werkende verbinding. Zomaar. En zomaar is het probleem ook weer weg.

Internet valt af en toe weg. Ik ben er nog niet achter waar dat aan ligt, maar vermoedelijk bij hen (DHCP server weer?), maar zou ook bij mij kunnen leggen, dus dat laten we even in het midden totdat ik het kan meten. Normaalgesproken is de verbinding bloed snel.

Overall: nerd club, net als Xs4All, precies wat ik zocht.

Was deze review nuttig? 
De eerste reactie over mijn brief aan Tweak kreeg ik razendsnel. Zeer positief omdat:
1. Ik een bevestiging van ontvangst heb gekregen
2. Ik op de hoogte ben dat er iets mee wordt gedaan.
3. Ik de indruk krijg dat men streeft naar klanttevredenheid.
Tot zover dus een 10.
Gemiddelde score 
 
10.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door van de Voort Juli 01, 2019

Procedure tevredenheid

De eerste reactie over mijn brief aan Tweak kreeg ik razendsnel. Zeer positief omdat:
1. Ik een bevestiging van ontvangst heb gekregen
2. Ik op de hoogte ben dat er iets mee wordt gedaan.
3. Ik de indruk krijg dat men streeft naar klanttevredenheid.
Tot zover dus een 10.

Was deze review nuttig? 
Storing vaste telefoon. Servicedesk nagenoeg onbereikbaar. Eerst drie wachtenden voor mij, even later vier..(?) Opgegeven en mail geschreven. Antwoord door robot. nu maar weer even wachten..intussen deze review..
Gemiddelde score 
 
3.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door s.groen Juni 25, 2019

zeer matig

Storing vaste telefoon. Servicedesk nagenoeg onbereikbaar. Eerst drie wachtenden voor mij, even later vier..(?) Opgegeven en mail geschreven. Antwoord door robot. nu maar weer even wachten..intussen deze review..

Was deze review nuttig? 
Het is gewoon niet mogelijk contact te maken. Bellen wordt eeuwig in de wacht.
Mailen wordt beantwoord door een robot en daarna krijg je de vraag, wat bedoelt u.
Een telefoonnummer behouden, dat lukt ze niet. Het is allemaal heel slecht en dan ook nog een incassobureau op je dak.
Snel laten afsluiten, en dit hoofdstuk afsluiten.
Gemiddelde score 
 
2.2
Installatie 
 
3.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
4.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
2.0
Geschreven door Rik Juni 22, 2019

Giga slecht

Het is gewoon niet mogelijk contact te maken. Bellen wordt eeuwig in de wacht.
Mailen wordt beantwoord door een robot en daarna krijg je de vraag, wat bedoelt u.
Een telefoonnummer behouden, dat lukt ze niet. Het is allemaal heel slecht en dan ook nog een incassobureau op je dak.
Snel laten afsluiten, en dit hoofdstuk afsluiten.

Was deze review nuttig? 
zeer slechte internet verbinding, Wifi.
Moeten regelmatig wifi uit en aan zetten om te kunnen interneten. Bereik is zeer klein.
Gemiddelde score 
 
3.2
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
9.0
Digitale televisie 
 
3.0
Geschreven door Hugo Teekens Juni 17, 2019

slecht ontvangst internet

zeer slechte internet verbinding, Wifi.
Moeten regelmatig wifi uit en aan zetten om te kunnen interneten. Bereik is zeer klein.

Was deze review nuttig? 
Waardeloos bedrijf/medewerkers/ support.
We zijn vanaf begin december 2018 bezig om een werkende aansluiting te verkrijgen.
Kabel naar de meterkast zelf naar binnen gebracht en toen begon het grote wachten


Bij de volledige hulpinstallatie (monteur Tweak) bleek er geen signaal op de kabel te zitten. Na vele mails en telefoontjes nu juni 2019 nog geen werkende verbindingen. Wat wel lukt bij Tweak is facturen innen.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Eggen Ruud Juni 14, 2019

Wil je je ergeren, neem Tweak

Waardeloos bedrijf/medewerkers/ support.
We zijn vanaf begin december 2018 bezig om een werkende aansluiting te verkrijgen.
Kabel naar de meterkast zelf naar binnen gebracht en toen begon het grote wachten


Bij de volledige hulpinstallatie (monteur Tweak) bleek er geen signaal op de kabel te zitten. Na vele mails en telefoontjes nu juni 2019 nog geen werkende verbindingen. Wat wel lukt bij Tweak is facturen innen.

Was deze review nuttig? 
Nog nooit zoveel ellende gehad met een internet aansluiting. De helpdesk is oprecht echt waardeloos en zeer onbehulpzaam.. je merkt duidelijk dat hun missie is je van de lijn wimpelen met wat instructies die niks met het probleem te maken hebben. Nu al een jaar de aansluiting en het probleem is niet opgelost.
Gemiddelde score 
 
3.0
Installatie 
 
3.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Ceciel Juni 05, 2019

Nog nooit zoveel ellende gehad met een internet aansluiting. De helpdesk is oprecht echt waardeloos en zeer onbehulpzaam.. je merkt duidelijk dat hun missie is je van de lijn wimpelen met wat instructies die niks met het probleem te maken hebben. Nu al een jaar de aansluiting en het probleem is niet opgelost.

Was deze review nuttig? 
Vandaag glasvezel internet aangesloten. Geen apparatuur bijgeleverd, Apple Airport Extreme werkt NIET met het modem. Op de site totaal geen ondersteuning bij installatie. Onder mijntweak is de hulppagina nog in ontwikkeling. BAGGER
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door h beker Juni 03, 2019

begint niet best

Vandaag glasvezel internet aangesloten. Geen apparatuur bijgeleverd, Apple Airport Extreme werkt NIET met het modem. Op de site totaal geen ondersteuning bij installatie. Onder mijntweak is de hulppagina nog in ontwikkeling. BAGGER

Was deze review nuttig? 
In tegenstelling tot veel andere reviews hebben wij tot nu toe (1 maand in gebruik) wel goede ervaringen met Internet, TV en bellen van Tweak. De helpdesk daarentegen heeft ons in het begin niet goed geholpen. Uiteindelijk is ons probleem (verkeerd factuurbedrag) wel opgelost, maar dat ging niet vanzelf. Internet is supersnel en stabiel, daar valt niets aan af te dingen. TV, via de MZ-101 interactieve HD-ontvanger van CanalDigitaal werkt goed. De interface van de ontvanger is wel traag. De meegeleverde afstandbediening is erg fijn. TV kijken zelf gaat probleemloos. Terugkijken en spoelen geeft bij ons heel soms blokken voor een seconde, maar meestal gaat het probleemloos. Telefoon wekt De webinterface van de Fritzbox is heel uitgebreid en geeft heel mooi alle verbindingen (TV, DECT, Internet) en aangesloten apparaten weer. Ik ben zeer tevreden.
Gemiddelde score 
 
8.2
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
4.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door Alex Mei 31, 2019

Naar behoren. Supersnel Internet en storingsvrije TV, matige helpdesk

In tegenstelling tot veel andere reviews hebben wij tot nu toe (1 maand in gebruik) wel goede ervaringen met Internet, TV en bellen van Tweak. De helpdesk daarentegen heeft ons in het begin niet goed geholpen. Uiteindelijk is ons probleem (verkeerd factuurbedrag) wel opgelost, maar dat ging niet vanzelf. Internet is supersnel en stabiel, daar valt niets aan af te dingen. TV, via de MZ-101 interactieve HD-ontvanger van CanalDigitaal werkt goed. De interface van de ontvanger is wel traag. De meegeleverde afstandbediening is erg fijn. TV kijken zelf gaat probleemloos. Terugkijken en spoelen geeft bij ons heel soms blokken voor een seconde, maar meestal gaat het probleemloos. Telefoon wekt De webinterface van de Fritzbox is heel uitgebreid en geeft heel mooi alle verbindingen (TV, DECT, Internet) en aangesloten apparaten weer. Ik ben zeer tevreden.

Was deze review nuttig? 
Bij aansluiting ongeveer 5 dagen thuis moeten blijven en ongeveer 2 maanden zonder internet gezeten echt genieten. 20 min wachtrij om contact op te nemen en mails worden na ongeveer 5 dagen beantwoord. Maar goed, daarom zijn ze goedkoop. Wat ik echt schandelijk vind is dat er is geprobeerd om een jaarbedrag af te schrijven a 395 euro terwijl ik zowel telefonisch, schriftelijk als via de email aan heb gegeven maandelijks te willen betalen. Ik heb dit bedrag gestorneerd omdat dit uiteraard niet de bedoeling was. Bijna direct ontving ik een aanmaning van hun incasso bureau. Dit is het best geregelde onderdeel van de tweak communicatie afdeling. Even (20 min wacht) met Tweak gebeld en er werd mij verteld dat ik het beter kon betalen en het zou door het systeem automatisch volgende maand wel verrekend worden. Dit opgevolgd (dom uiteraard) en volgende maand werd het niet verrekend maar gewoon het maandbedrag afgeschreven. 2 en een halve maand later heb ik in totaal 8x gebeld en minstens zo vaak gemaild. Alsnog niet mijn geld terug en zover ook geen intentie gezien om dit ooit terug te krijgen. Ik heb mijn abbonement opgezegd en ben nu in gesprek met een incasso bureau. Mijn advies, betaal alsjeblieft een paar euro meer en bespaar je de kopzorgen van een provider met praktijken zoals dit.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Jeremy Mei 29, 2019

Doen actief hun best om de slechtste internet provider te zijn

Bij aansluiting ongeveer 5 dagen thuis moeten blijven en ongeveer 2 maanden zonder internet gezeten echt genieten. 20 min wachtrij om contact op te nemen en mails worden na ongeveer 5 dagen beantwoord. Maar goed, daarom zijn ze goedkoop. Wat ik echt schandelijk vind is dat er is geprobeerd om een jaarbedrag af te schrijven a 395 euro terwijl ik zowel telefonisch, schriftelijk als via de email aan heb gegeven maandelijks te willen betalen. Ik heb dit bedrag gestorneerd omdat dit uiteraard niet de bedoeling was. Bijna direct ontving ik een aanmaning van hun incasso bureau. Dit is het best geregelde onderdeel van de tweak communicatie afdeling. Even (20 min wacht) met Tweak gebeld en er werd mij verteld dat ik het beter kon betalen en het zou door het systeem automatisch volgende maand wel verrekend worden. Dit opgevolgd (dom uiteraard) en volgende maand werd het niet verrekend maar gewoon het maandbedrag afgeschreven. 2 en een halve maand later heb ik in totaal 8x gebeld en minstens zo vaak gemaild. Alsnog niet mijn geld terug en zover ook geen intentie gezien om dit ooit terug te krijgen. Ik heb mijn abbonement opgezegd en ben nu in gesprek met een incasso bureau. Mijn advies, betaal alsjeblieft een paar euro meer en bespaar je de kopzorgen van een provider met praktijken zoals dit.

Was deze review nuttig? 
Geweldige provider. Internet zonder snelheidslimiet (mijn apparatuur gaat niet sneller dan 1Gbit) en bellen werkt gewoon. Helpdesk is op zich prima, maar kan beter. Lange reactietijden en wachten aan de telefoon is vooral vervelend.

De provider is vooral fantastisch voor techneuten. Via het IRC kanaal van Tweak sta je rechtstreeks in contact met de techneuten achter Tweak. Bij een storing (die ik trouwens erg weinig heb gehad in sinds ik in 2012 klant ben geworden) krijg je meteen de sappige technische details door.
Gemiddelde score 
 
9.3
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
7.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Nick Mei 27, 2019

Geweldige provider, met een wat mindere helpdesk.

Geweldige provider. Internet zonder snelheidslimiet (mijn apparatuur gaat niet sneller dan 1Gbit) en bellen werkt gewoon. Helpdesk is op zich prima, maar kan beter. Lange reactietijden en wachten aan de telefoon is vooral vervelend.

De provider is vooral fantastisch voor techneuten. Via het IRC kanaal van Tweak sta je rechtstreeks in contact met de techneuten achter Tweak. Bij een storing (die ik trouwens erg weinig heb gehad in sinds ik in 2012 klant ben geworden) krijg je meteen de sappige technische details door.

Was deze review nuttig? 
Tv kwaliteit is echt niet te doen, ben uit ellende overgestapt op ip tv.
Na het beëindigen van het abbo zijn er ‘opeens’ allerlij administratieve problemen en spelen het erop dat je uiteindelijk opgeeft en de borg maar laat zitten.
Oplichters
Gemiddelde score 
 
4.7
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
3.0
Geschreven door Vincent Mei 20, 2019

Tv kwaliteit zuigt en borg je naar fluiten.

Tv kwaliteit is echt niet te doen, ben uit ellende overgestapt op ip tv.
Na het beëindigen van het abbo zijn er ‘opeens’ allerlij administratieve problemen en spelen het erop dat je uiteindelijk opgeeft en de borg maar laat zitten.
Oplichters

Was deze review nuttig? 
De internet verbinding is sterk fluctuerend.
Varieert tussen 0 e 600 op wifi. Op zelfde apparaat zelfde plek nagenoeg zelfde tijd.
Gemiddelde score 
 
2.4
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Vliegenthart Mei 17, 2019

Kwaliteit verbinding

De internet verbinding is sterk fluctuerend.
Varieert tussen 0 e 600 op wifi. Op zelfde apparaat zelfde plek nagenoeg zelfde tijd.

Was deze review nuttig? 
Al jaren ben ik een trouwe klant en maak gebruik van glasvezel via Tweak. Onlangs heb ik mijn pakket gewijzigd. De een na de andere foute factuur ontvang ik nu, administratief is het helaas niet op orde. Mailtjes worden half gelezen, telefoon sta je zomaar een half uur in de wacht. Internet is super, telefoon werkt heel af en toe niet, en tv via Canal Digitaal doet wat het moet doen. Dus qua geleverde diensten geen opmerkingen.
Gemiddelde score 
 
6.8
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
7.0
Geschreven door Rick Kreelekamp Mei 16, 2019

Internet = Super, Administratie = Hopeloos

Al jaren ben ik een trouwe klant en maak gebruik van glasvezel via Tweak. Onlangs heb ik mijn pakket gewijzigd. De een na de andere foute factuur ontvang ik nu, administratief is het helaas niet op orde. Mailtjes worden half gelezen, telefoon sta je zomaar een half uur in de wacht. Internet is super, telefoon werkt heel af en toe niet, en tv via Canal Digitaal doet wat het moet doen. Dus qua geleverde diensten geen opmerkingen.

Was deze review nuttig? 
Installatie was snel en simpel, het internet werkt ook erg goed en stabiel.
Hoewel de snelheid nog wel eens wat schommelt van dag tot dag, komt het nooit onder de 650 mb en heb ik geen problemen ervaren. (ook kan het natuurlijk varieren met servers waarmee de speedtests gedaan worden) Bellen gebruik ik niet, en Televisie heb ik niet.
De klantenservice is telefonisch zeer slecht bereikbaar, waarschijnlijk omdat Tweak ook maar een klein bedrijf is vergeleken met andere ISPs, maar via e-mail is Tweak nog 1 van de weinige providers waar wel enigzins snel op gereageerd wordt, en uberhaupt bereikbaar op is.
Al met al dus een positieve ervaring, en qua internet is Tweak ook zeker een provider die ik aanraad.
Gemiddelde score 
 
8.7
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
6.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Andre Mei 14, 2019

Installatie was snel en simpel, het internet werkt ook erg goed en stabiel.
Hoewel de snelheid nog wel eens wat schommelt van dag tot dag, komt het nooit onder de 650 mb en heb ik geen problemen ervaren. (ook kan het natuurlijk varieren met servers waarmee de speedtests gedaan worden) Bellen gebruik ik niet, en Televisie heb ik niet.
De klantenservice is telefonisch zeer slecht bereikbaar, waarschijnlijk omdat Tweak ook maar een klein bedrijf is vergeleken met andere ISPs, maar via e-mail is Tweak nog 1 van de weinige providers waar wel enigzins snel op gereageerd wordt, en uberhaupt bereikbaar op is.
Al met al dus een positieve ervaring, en qua internet is Tweak ook zeker een provider die ik aanraad.

Was deze review nuttig? 
Onderhand heb ik al een half jaar Tweak.
Het begin was een beetje hobbelig 4 dagen na de beloofde installatie datum pas verbinding gekregen, dit kwam door een foutieve aansluiting in de wijkkast. Tweak en Regefiber monteurs langs geweest en alles opgelost.

Ik neem alleen een 1Gbit verbinding af, gepaard met een telefoon lijn.

Het modem dat zij leveren, de Fritz!box 5490 is een prima modem met ruime instellings keuzes. Gepaard met een eigen tweede router van Netgear pak ik overal in huis 400+ MPBs op 5G.

Tot op heden geen downtime gehad en bekabelde snelheid hang 99% van de tijd tussen de 940-980 MBPs (van de 1gig).

Klantenservice is vakkundig maar aangezien het een kleine groep is kan de wachttijd lang zijn.



Gemiddelde score 
 
9.5
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Lex Mei 11, 2019

Waar voor je geld

Onderhand heb ik al een half jaar Tweak.
Het begin was een beetje hobbelig 4 dagen na de beloofde installatie datum pas verbinding gekregen, dit kwam door een foutieve aansluiting in de wijkkast. Tweak en Regefiber monteurs langs geweest en alles opgelost.

Ik neem alleen een 1Gbit verbinding af, gepaard met een telefoon lijn.

Het modem dat zij leveren, de Fritz!box 5490 is een prima modem met ruime instellings keuzes. Gepaard met een eigen tweede router van Netgear pak ik overal in huis 400+ MPBs op 5G.

Tot op heden geen downtime gehad en bekabelde snelheid hang 99% van de tijd tussen de 940-980 MBPs (van de 1gig).

Klantenservice is vakkundig maar aangezien het een kleine groep is kan de wachttijd lang zijn.



Was deze review nuttig? 
Je moet 50 euro borg betalen maar bij omzetting abonnement en het terug sturen van een nog ongebruikt modem kun je fluiten naar je borg terug. Werkelijk een klote bedrijf!
Gemiddelde score 
 
3.5
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
6.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Gerard Mei 09, 2019

Je moet 50 euro borg betalen maar bij omzetting abonnement en het terug sturen van een nog ongebruikt modem kun je fluiten naar je borg terug. Werkelijk een klote bedrijf!

Was deze review nuttig? 
Het enige waar ze snel in zijn is in het incasseren van geld.
Voor de rest...
Lange wachttijden voor de helpdesk.
Incompetente medewerkers.
Storingen na een week nog niet opgelost.
Mail wordt pas na 3 dagen beantwoord.
Absoluut niet klantvriendelijk.
Heb nog geen eens een werkende internetverbinding en heb nu al spijt.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Jille Mei 07, 2019

Waardeloos.

Het enige waar ze snel in zijn is in het incasseren van geld.
Voor de rest...
Lange wachttijden voor de helpdesk.
Incompetente medewerkers.
Storingen na een week nog niet opgelost.
Mail wordt pas na 3 dagen beantwoord.
Absoluut niet klantvriendelijk.
Heb nog geen eens een werkende internetverbinding en heb nu al spijt.

Was deze review nuttig? 
Bij plaatsen nieuw modem was direct duidelijk dat het bereik slecht was, maar de monteur vertrok zonder er naar te kijken. Direct bleek dat snelheid zeer slecht was 1Mbps i.p.v. beleefde 1000Mbps
Telefonisch is tweak onbereikbaar: na meerdere keren kamer dan een uur in de wacht te hebben gestaan en eindelijk telefonisch contact werd er gezegd dat ik via e-mail moest reageren!! Belachelijk slechte klantenservice
Pet e-mail wordt eens per week gereageerd maar nooit net oplossingen maar met tegenvragen, waardoor het probleem, geen internet, niet opgelost werd en ik modem maar terug in doos gestopt hen: EXTREEM SLECHTE ZAAK
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door P wilkems Mei 06, 2019

Extreem slecht

Bij plaatsen nieuw modem was direct duidelijk dat het bereik slecht was, maar de monteur vertrok zonder er naar te kijken. Direct bleek dat snelheid zeer slecht was 1Mbps i.p.v. beleefde 1000Mbps
Telefonisch is tweak onbereikbaar: na meerdere keren kamer dan een uur in de wacht te hebben gestaan en eindelijk telefonisch contact werd er gezegd dat ik via e-mail moest reageren!! Belachelijk slechte klantenservice
Pet e-mail wordt eens per week gereageerd maar nooit net oplossingen maar met tegenvragen, waardoor het probleem, geen internet, niet opgelost werd en ik modem maar terug in doos gestopt hen: EXTREEM SLECHTE ZAAK

Was deze review nuttig? 
417 resultaten - getoond 1 - 50
1 2 3 4 5 6 7 8 9  
Sortering