Plinq glasvezel ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/c2/94/f5/plinq-40-1411403195.png
 
4.4 (39)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Plinq glasvezel

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 39 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
4.4
Installatie 
 
5.1  (30)
Helpdesk 
 
3.9  (34)
Internet 
 
4.5  (37)
Bellen 
 
4.8  (21)
Digitale televisie 
 
3.6  (28)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
  • Helpdesk
  • Internet
  • Bellen
  • Digitale televisie
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Prima. Snel en paar keer dat er iets was, persoonlijk contact en direct opgelost. Als het niet aan hun lag, maar iets in de apparatuur niet direct een rekening.
Gemiddelde score 
 
9.6
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
9.0
Digitale televisie 
 
9.0
Geschreven door Van Bruchem Februari 05, 2019

Prima. Snel en paar keer dat er iets was, persoonlijk contact en direct opgelost. Als het niet aan hun lag, maar iets in de apparatuur niet direct een rekening.

Was deze review nuttig? 
Wat een spijt hebben wij van de overstap van KPN via koper naar Plinq via glasvezel! (snelheid 100 met 3 tv-ontvangers waarvan nooit meer dan 2 tegelijk gebruikt worden, verder geen zwaar gebruik). TV: Meteen na de overstap eind 2018 slechte televisieontvangst. Dat is langzemerhand verbeterd, maar ook gisteravond nog bij gewoon televisiekijken iedere keer een haperend beeld.De meeste klachten hebben wij over 'kijken vanaf begin' en 'opnames terugkijken'. Dat laatste heeft lange tijd helemaal niet gekund, nu kan dat op zichzelf wel maar als je maar even wilt vooruitspoelen (reclameblok) zit de boel vast. Zo ook bij kijken vanaf het begin. De kastjes van Amino hebben ten opzichte van KPN het nadeel dat je niet op een display ziet op welk kanaal deze staat. Verder moet je ze om de haverklap opnieuw opstarten omdat de boel vast zit (ik snap nu waar het woord aminozuur vandaan komt).
INTERNET: Internet zelf lijkt oké, maar ik heb het niet gemeten.
WIFI: De wifirouter is niet al te sterk. Als je een groot bereik wilt moet je zelf een betere aanschaffen. TELEFOON: En tot slot nog iets raars met de vaste telefoonlijn: als je opneemt is er de eerste seconden geen contact. De ander hoort dus niet dat jij je naam al hebt genoemd, hetgeen tot misverstanden en lichtelijke irritatie leidt.
HELPDESK: De helpdesk is heel goed in de schuld geven aan de leverancier van de kastjes en van het glasvezelnetwerk, maar daar heb je niet veel aan. Of "het probleem is bekend en daar wordt aan gewerkt".
Ik denk dat de problemen worden veroorzaakt door onvoldoende computercapaciteit bij Plinq en onvoldoende know-how, kortom groeiproblemen.
Ik was er zo snel klaar mee dat ik binnen een maand de overeenkomst heb ontbonden wegens wanprestatie, fluitje van een cent want ze reageren toch op geen enkele e-mail. Maar wel zelf steeds facturen een aanmaningen sturen en proberen het abonnementsgeld af te schrijven. Ik heb de eerste betaling gestorneerd en de machtiging ingetrokken. Ze hebben dus nog geen cent van me gekregen. Ik hoorde overigens van een buurman dat hij in dezelfde periode nog geen enkele afschrijving heeft gehad, ook raar. Uiteindelijk heeft Plinq laten weten dat ze de ontbinding met terugwerkende kracht accepteren, ik kan dus elk moment worden afgesloten (terwijl ik had voorgesteld samen af te spreken hoe/wanneer dit contract af te ronden en moet als een speer een andere provider op ons glasvezelnetwerk vinden. Nu blijkt dat dat nog helemaal niet makkelijk is want over elke provider lees je, naast een enkele goede veel slechte berichten. Wat is dus wijsheid? Zat KPN maar bij ons op het glasvezelnetwerk...
Gemiddelde score 
 
5.2
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
5.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
4.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Leonard Januari 27, 2019

Wat een spijt hebben wij van de overstap van KPN via koper naar Plinq via glasvezel! (snelheid 100 met 3 tv-ontvangers waarvan nooit meer dan 2 tegelijk gebruikt worden, verder geen zwaar gebruik). TV: Meteen na de overstap eind 2018 slechte televisieontvangst. Dat is langzemerhand verbeterd, maar ook gisteravond nog bij gewoon televisiekijken iedere keer een haperend beeld.De meeste klachten hebben wij over 'kijken vanaf begin' en 'opnames terugkijken'. Dat laatste heeft lange tijd helemaal niet gekund, nu kan dat op zichzelf wel maar als je maar even wilt vooruitspoelen (reclameblok) zit de boel vast. Zo ook bij kijken vanaf het begin. De kastjes van Amino hebben ten opzichte van KPN het nadeel dat je niet op een display ziet op welk kanaal deze staat. Verder moet je ze om de haverklap opnieuw opstarten omdat de boel vast zit (ik snap nu waar het woord aminozuur vandaan komt).
INTERNET: Internet zelf lijkt oké, maar ik heb het niet gemeten.
WIFI: De wifirouter is niet al te sterk. Als je een groot bereik wilt moet je zelf een betere aanschaffen. TELEFOON: En tot slot nog iets raars met de vaste telefoonlijn: als je opneemt is er de eerste seconden geen contact. De ander hoort dus niet dat jij je naam al hebt genoemd, hetgeen tot misverstanden en lichtelijke irritatie leidt.
HELPDESK: De helpdesk is heel goed in de schuld geven aan de leverancier van de kastjes en van het glasvezelnetwerk, maar daar heb je niet veel aan. Of "het probleem is bekend en daar wordt aan gewerkt".
Ik denk dat de problemen worden veroorzaakt door onvoldoende computercapaciteit bij Plinq en onvoldoende know-how, kortom groeiproblemen.
Ik was er zo snel klaar mee dat ik binnen een maand de overeenkomst heb ontbonden wegens wanprestatie, fluitje van een cent want ze reageren toch op geen enkele e-mail. Maar wel zelf steeds facturen een aanmaningen sturen en proberen het abonnementsgeld af te schrijven. Ik heb de eerste betaling gestorneerd en de machtiging ingetrokken. Ze hebben dus nog geen cent van me gekregen. Ik hoorde overigens van een buurman dat hij in dezelfde periode nog geen enkele afschrijving heeft gehad, ook raar. Uiteindelijk heeft Plinq laten weten dat ze de ontbinding met terugwerkende kracht accepteren, ik kan dus elk moment worden afgesloten (terwijl ik had voorgesteld samen af te spreken hoe/wanneer dit contract af te ronden en moet als een speer een andere provider op ons glasvezelnetwerk vinden. Nu blijkt dat dat nog helemaal niet makkelijk is want over elke provider lees je, naast een enkele goede veel slechte berichten. Wat is dus wijsheid? Zat KPN maar bij ons op het glasvezelnetwerk...

Was deze review nuttig? 
Abonnement aangevraagd. Personalia gegevens worden niet verwerkt, er worden verwachtingen geschept die ze niet nakomen, zeggen afspraken af en geven geen duidelijkheid over het verdere verloop van het proces. Erkennen niet dat ze in gebreke blijven en ze ondernemen geen actie om onze tevredenheid te verbeteren wanneer wij ontevredenheid uiten.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Tamara Januari 17, 2019

Zeer ontevreden

Abonnement aangevraagd. Personalia gegevens worden niet verwerkt, er worden verwachtingen geschept die ze niet nakomen, zeggen afspraken af en geven geen duidelijkheid over het verdere verloop van het proces. Erkennen niet dat ze in gebreke blijven en ze ondernemen geen actie om onze tevredenheid te verbeteren wanneer wij ontevredenheid uiten.

Was deze review nuttig? 
De helpdesk kam ik niet beoordelen. nooit contact mee gehad. Het TV signaal is prima. Internet nooit problemen. Het enige wat ik zou willen veranderen is het onderhoud. dat moet nou eenmaal gebeuren maar stuur een waarschuwing, een mailtje of iets dergelijks want Microsoft zegt dat de kabel niet is aangesloten en dan zoek ik me snuf.
Gemiddelde score 
 
8.5
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
7.0
Digitale televisie 
 
9.0
Geschreven door albert Januari 11, 2019

Prima, prima

De helpdesk kam ik niet beoordelen. nooit contact mee gehad. Het TV signaal is prima. Internet nooit problemen. Het enige wat ik zou willen veranderen is het onderhoud. dat moet nou eenmaal gebeuren maar stuur een waarschuwing, een mailtje of iets dergelijks want Microsoft zegt dat de kabel niet is aangesloten en dan zoek ik me snuf.

Was deze review nuttig? 
Veel te vaak storingen ik raad het absoluut af om voor deze provider te kiezen
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Nadieh Januari 11, 2019

SLECHT!!!!

Veel te vaak storingen ik raad het absoluut af om voor deze provider te kiezen

Was deze review nuttig? 
nog nooit zo'n trieste vertoning meegemaakt om normaal TV te krijgen, de bijzondere functies zoals pauze of uitzending gemist werken meestal niet of zorgen er voor dat de hele TV vast loopt. Na een "update" van de fritzbox, is het beeld nog slechter geworden. Maar gewoon reageren, op een mail is voor hun al te moeilijk? De beoordeling met een 2 voor de helpdesk is alleen omdat de mensen vriendelijk zijn, maar de kwaliteit is gewoon bagger, net als de tv-kwaliteit.....
Gemiddelde score 
 
3.8
Installatie 
 
6.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
6.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door C. van Vliet December 30, 2018

moedeloos

nog nooit zo'n trieste vertoning meegemaakt om normaal TV te krijgen, de bijzondere functies zoals pauze of uitzending gemist werken meestal niet of zorgen er voor dat de hele TV vast loopt. Na een "update" van de fritzbox, is het beeld nog slechter geworden. Maar gewoon reageren, op een mail is voor hun al te moeilijk? De beoordeling met een 2 voor de helpdesk is alleen omdat de mensen vriendelijk zijn, maar de kwaliteit is gewoon bagger, net als de tv-kwaliteit.....

Was deze review nuttig? 
Als bewoners groep van een nieuwbouw project te zwolle, hebben we niets anders over dan de volgende woorden over deze provider.

- Slecht
- Onbehulpzaam
- Geen Communicatie naar verhuurmaatschappij
- 7 Weken zonder televisie of goed werkend internet

Zorg dat je deze provider van je leven niet in huis of je project haalt!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Velsen December 19, 2018

WERELDS SLECHTS EN ONDESKUNDIGE PROVIDER OOIT!!!

Als bewoners groep van een nieuwbouw project te zwolle, hebben we niets anders over dan de volgende woorden over deze provider.

- Slecht
- Onbehulpzaam
- Geen Communicatie naar verhuurmaatschappij
- 7 Weken zonder televisie of goed werkend internet

Zorg dat je deze provider van je leven niet in huis of je project haalt!

Was deze review nuttig? 
Dusdanig veel storing of uberhaupt geen ontvangst en daarbij totaal geen voorstellen voor compensatie ondanks de vele problemen dat wij hebben opgezegd. Blij als we ervan af zijn.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Claire December 13, 2018

Zeer zeer slecht

Dusdanig veel storing of uberhaupt geen ontvangst en daarbij totaal geen voorstellen voor compensatie ondanks de vele problemen dat wij hebben opgezegd. Blij als we ervan af zijn.

Was deze review nuttig? 
Werkt niet tot en als je belt prima maar geven daar zelf ook aan dat ze er niets aan kunnen doen omdat hun kwaliteit zeer slecht is
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Menno November 03, 2018

Zeer slecht

Werkt niet tot en als je belt prima maar geven daar zelf ook aan dat ze er niets aan kunnen doen omdat hun kwaliteit zeer slecht is

Was deze review nuttig? 
snelheid internet zeer wisselend
beeld tv geeft zeer vaak storing
ben erg ontevreden
Gemiddelde score 
 
3.8
Installatie 
 
6.0
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
7.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door hennie Juni 19, 2018

niet leuk meer

snelheid internet zeer wisselend
beeld tv geeft zeer vaak storing
ben erg ontevreden

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider