Plinq glasvezel ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/c2/94/f5/plinq-40-1411403195.png
 
4.2 (45)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Plinq glasvezel

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 45 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
4.2
Installatie 
 
5.0  (36)
Helpdesk 
 
3.8  (40)
Internet 
 
4.2  (43)
Bellen 
 
4.4  (24)
Digitale televisie 
 
3.5  (33)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
  • Helpdesk
  • Internet
  • Bellen
  • Digitale televisie
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Erg vriendelijke klantenservice en kundig technisch personeel, ik vind de lage score op google dan ook vreemd.

Als je gebruik maakt van de interactieve tv box kan ik me voorstellen dat je niet tevreden bent, deze loopt vaak vast. Echter indien je de interne tv decoder, of een CI+ module gebruikt is de tv service en de prijs erg goed.

Internet is stabiel, snel (volle 100mbit up en doen) en storing vrij. Mocht ik hier nog wensen hebben dan in het de router welke qua bereik aan de korte kant is. Dit zou je echter zelf ook kunnen oplossen.

Enfin, prima bedrijf, goede prijs kwaliteit, en goed personeel .
Gemiddelde score 
 
9.0
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door Erik April 12, 2019

Prima service provider

Erg vriendelijke klantenservice en kundig technisch personeel, ik vind de lage score op google dan ook vreemd.

Als je gebruik maakt van de interactieve tv box kan ik me voorstellen dat je niet tevreden bent, deze loopt vaak vast. Echter indien je de interne tv decoder, of een CI+ module gebruikt is de tv service en de prijs erg goed.

Internet is stabiel, snel (volle 100mbit up en doen) en storing vrij. Mocht ik hier nog wensen hebben dan in het de router welke qua bereik aan de korte kant is. Dit zou je echter zelf ook kunnen oplossen.

Enfin, prima bedrijf, goede prijs kwaliteit, en goed personeel .

Was deze review nuttig? 
Internet zeer traag

Download 8,6
Upload 12,9
Internet verbinding zeer slecht valt steeds uit
Gemiddelde score 
 
4.3
Installatie 
 
6.0
Helpdesk 
 
6.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Pieters April 11, 2019

Zeer traag internet

Internet zeer traag

Download 8,6
Upload 12,9
Internet verbinding zeer slecht valt steeds uit

Was deze review nuttig? 
Waar zal ik beginnen..

De installatie ging goed, monteur deed netjes wat van hem gevraagd werd. Niks op aan te merken dus.

De eerste poos weinig tot geen last gehad van storingen, extra pakket voor de kleine aangevraagd met kinder zenders. Was geen probleem. (Oktober 2018)
Tot mijn verbazing werkte 1 van de extra zenders niet. Dit tot op heden (2-4-2019) nog niet opgelost.

Heb meerdere malen contact gehad met de klantenservice(dat dit zich zo mag noemen) want van echte service is totaal geen sprake.

Terugbel afspraken worden er gemaakt maar word gewoon niet terug gebeld.


Storing met interactieve tv / internet ; idem, gebeld situatie uitgelegd en zelfs de logs uit de fritzbox voor gelegd. “ we gaan er mee bezig, we bellen je terug”

Moet nog gebeld worden.

Mijn conclusie is dat dit bedrijf alleen wil vangen en qua service heel wat kan leren van de grotere concurrenten.

Ik zal dus ook zeker mijn abonnement opzeggen!
Gemiddelde score 
 
2.4
Installatie 
 
6.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
3.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Robert April 02, 2019

Drama

Waar zal ik beginnen..

De installatie ging goed, monteur deed netjes wat van hem gevraagd werd. Niks op aan te merken dus.

De eerste poos weinig tot geen last gehad van storingen, extra pakket voor de kleine aangevraagd met kinder zenders. Was geen probleem. (Oktober 2018)
Tot mijn verbazing werkte 1 van de extra zenders niet. Dit tot op heden (2-4-2019) nog niet opgelost.

Heb meerdere malen contact gehad met de klantenservice(dat dit zich zo mag noemen) want van echte service is totaal geen sprake.

Terugbel afspraken worden er gemaakt maar word gewoon niet terug gebeld.


Storing met interactieve tv / internet ; idem, gebeld situatie uitgelegd en zelfs de logs uit de fritzbox voor gelegd. “ we gaan er mee bezig, we bellen je terug”

Moet nog gebeld worden.

Mijn conclusie is dat dit bedrijf alleen wil vangen en qua service heel wat kan leren van de grotere concurrenten.

Ik zal dus ook zeker mijn abonnement opzeggen!

Was deze review nuttig? 
NA dat het 5 maanden heeft geduurd voordat Plinq eindelijk wat ging doen. Kregen we eindelijk dan het verwachte tv kastje. Nu na een paar dagen niets anders dan zwaar ontevreden. Geen mogelijkheid om netflix te gebruiken zoals alle providers hebben! Zeer incompleet tv aanbod. En slechte verbinding. Internet nog steeds zwaar ondermaats. Valt 5x per dag uit. Maar het interesseert plinq geen Hol!

Blijf weg bij deze rotzooi!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Velsen Maart 27, 2019

NA 5 Maanden nog steeds zwaar klopte!

NA dat het 5 maanden heeft geduurd voordat Plinq eindelijk wat ging doen. Kregen we eindelijk dan het verwachte tv kastje. Nu na een paar dagen niets anders dan zwaar ontevreden. Geen mogelijkheid om netflix te gebruiken zoals alle providers hebben! Zeer incompleet tv aanbod. En slechte verbinding. Internet nog steeds zwaar ondermaats. Valt 5x per dag uit. Maar het interesseert plinq geen Hol!

Blijf weg bij deze rotzooi!

Was deze review nuttig? 
Heel veel storingen op de tv, slechte ontvangst, regelmatig uitval van het beeld, en als je de helpdesk belt wordt je niet teruggebeld email wordt niet beantwoord. En last but not least er is geen andere mogelijkheid om naar een andere provider over te stappen omdat plinq het alleenrecht heeft hier op de Noenes in Haaren
Gemiddelde score 
 
1.8
Installatie 
 
3.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
2.0
Bellen 
 
2.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Johan Maart 09, 2019

Wat een aanfluiting

Heel veel storingen op de tv, slechte ontvangst, regelmatig uitval van het beeld, en als je de helpdesk belt wordt je niet teruggebeld email wordt niet beantwoord. En last but not least er is geen andere mogelijkheid om naar een andere provider over te stappen omdat plinq het alleenrecht heeft hier op de Noenes in Haaren

Was deze review nuttig? 
Wat een ramp! Raden het niemand aan.
Gemiddelde score 
 
2.0
Installatie 
 
3.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
2.0
Digitale televisie 
 
2.0
Geschreven door annabel Maart 08, 2019

Wat een ramp! Raden het niemand aan.

Was deze review nuttig? 
Prima. Snel en paar keer dat er iets was, persoonlijk contact en direct opgelost. Als het niet aan hun lag, maar iets in de apparatuur niet direct een rekening.
Gemiddelde score 
 
9.6
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
9.0
Digitale televisie 
 
9.0
Geschreven door Van Bruchem Februari 05, 2019

Prima. Snel en paar keer dat er iets was, persoonlijk contact en direct opgelost. Als het niet aan hun lag, maar iets in de apparatuur niet direct een rekening.

Was deze review nuttig? 
Wat een spijt hebben wij van de overstap van KPN via koper naar Plinq via glasvezel! (snelheid 100 met 3 tv-ontvangers waarvan nooit meer dan 2 tegelijk gebruikt worden, verder geen zwaar gebruik). TV: Meteen na de overstap eind 2018 slechte televisieontvangst. Dat is langzemerhand verbeterd, maar ook gisteravond nog bij gewoon televisiekijken iedere keer een haperend beeld.De meeste klachten hebben wij over 'kijken vanaf begin' en 'opnames terugkijken'. Dat laatste heeft lange tijd helemaal niet gekund, nu kan dat op zichzelf wel maar als je maar even wilt vooruitspoelen (reclameblok) zit de boel vast. Zo ook bij kijken vanaf het begin. De kastjes van Amino hebben ten opzichte van KPN het nadeel dat je niet op een display ziet op welk kanaal deze staat. Verder moet je ze om de haverklap opnieuw opstarten omdat de boel vast zit (ik snap nu waar het woord aminozuur vandaan komt).
INTERNET: Internet zelf lijkt oké, maar ik heb het niet gemeten.
WIFI: De wifirouter is niet al te sterk. Als je een groot bereik wilt moet je zelf een betere aanschaffen. TELEFOON: En tot slot nog iets raars met de vaste telefoonlijn: als je opneemt is er de eerste seconden geen contact. De ander hoort dus niet dat jij je naam al hebt genoemd, hetgeen tot misverstanden en lichtelijke irritatie leidt.
HELPDESK: De helpdesk is heel goed in de schuld geven aan de leverancier van de kastjes en van het glasvezelnetwerk, maar daar heb je niet veel aan. Of "het probleem is bekend en daar wordt aan gewerkt".
Ik denk dat de problemen worden veroorzaakt door onvoldoende computercapaciteit bij Plinq en onvoldoende know-how, kortom groeiproblemen.
Ik was er zo snel klaar mee dat ik binnen een maand de overeenkomst heb ontbonden wegens wanprestatie, fluitje van een cent want ze reageren toch op geen enkele e-mail. Maar wel zelf steeds facturen een aanmaningen sturen en proberen het abonnementsgeld af te schrijven. Ik heb de eerste betaling gestorneerd en de machtiging ingetrokken. Ze hebben dus nog geen cent van me gekregen. Ik hoorde overigens van een buurman dat hij in dezelfde periode nog geen enkele afschrijving heeft gehad, ook raar. Uiteindelijk heeft Plinq laten weten dat ze de ontbinding met terugwerkende kracht accepteren, ik kan dus elk moment worden afgesloten (terwijl ik had voorgesteld samen af te spreken hoe/wanneer dit contract af te ronden en moet als een speer een andere provider op ons glasvezelnetwerk vinden. Nu blijkt dat dat nog helemaal niet makkelijk is want over elke provider lees je, naast een enkele goede veel slechte berichten. Wat is dus wijsheid? Zat KPN maar bij ons op het glasvezelnetwerk...
Gemiddelde score 
 
5.2
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
5.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
4.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Leonard Januari 27, 2019

Wat een spijt hebben wij van de overstap van KPN via koper naar Plinq via glasvezel! (snelheid 100 met 3 tv-ontvangers waarvan nooit meer dan 2 tegelijk gebruikt worden, verder geen zwaar gebruik). TV: Meteen na de overstap eind 2018 slechte televisieontvangst. Dat is langzemerhand verbeterd, maar ook gisteravond nog bij gewoon televisiekijken iedere keer een haperend beeld.De meeste klachten hebben wij over 'kijken vanaf begin' en 'opnames terugkijken'. Dat laatste heeft lange tijd helemaal niet gekund, nu kan dat op zichzelf wel maar als je maar even wilt vooruitspoelen (reclameblok) zit de boel vast. Zo ook bij kijken vanaf het begin. De kastjes van Amino hebben ten opzichte van KPN het nadeel dat je niet op een display ziet op welk kanaal deze staat. Verder moet je ze om de haverklap opnieuw opstarten omdat de boel vast zit (ik snap nu waar het woord aminozuur vandaan komt).
INTERNET: Internet zelf lijkt oké, maar ik heb het niet gemeten.
WIFI: De wifirouter is niet al te sterk. Als je een groot bereik wilt moet je zelf een betere aanschaffen. TELEFOON: En tot slot nog iets raars met de vaste telefoonlijn: als je opneemt is er de eerste seconden geen contact. De ander hoort dus niet dat jij je naam al hebt genoemd, hetgeen tot misverstanden en lichtelijke irritatie leidt.
HELPDESK: De helpdesk is heel goed in de schuld geven aan de leverancier van de kastjes en van het glasvezelnetwerk, maar daar heb je niet veel aan. Of "het probleem is bekend en daar wordt aan gewerkt".
Ik denk dat de problemen worden veroorzaakt door onvoldoende computercapaciteit bij Plinq en onvoldoende know-how, kortom groeiproblemen.
Ik was er zo snel klaar mee dat ik binnen een maand de overeenkomst heb ontbonden wegens wanprestatie, fluitje van een cent want ze reageren toch op geen enkele e-mail. Maar wel zelf steeds facturen een aanmaningen sturen en proberen het abonnementsgeld af te schrijven. Ik heb de eerste betaling gestorneerd en de machtiging ingetrokken. Ze hebben dus nog geen cent van me gekregen. Ik hoorde overigens van een buurman dat hij in dezelfde periode nog geen enkele afschrijving heeft gehad, ook raar. Uiteindelijk heeft Plinq laten weten dat ze de ontbinding met terugwerkende kracht accepteren, ik kan dus elk moment worden afgesloten (terwijl ik had voorgesteld samen af te spreken hoe/wanneer dit contract af te ronden en moet als een speer een andere provider op ons glasvezelnetwerk vinden. Nu blijkt dat dat nog helemaal niet makkelijk is want over elke provider lees je, naast een enkele goede veel slechte berichten. Wat is dus wijsheid? Zat KPN maar bij ons op het glasvezelnetwerk...

Was deze review nuttig? 
Abonnement aangevraagd. Personalia gegevens worden niet verwerkt, er worden verwachtingen geschept die ze niet nakomen, zeggen afspraken af en geven geen duidelijkheid over het verdere verloop van het proces. Erkennen niet dat ze in gebreke blijven en ze ondernemen geen actie om onze tevredenheid te verbeteren wanneer wij ontevredenheid uiten.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Tamara Januari 17, 2019

Zeer ontevreden

Abonnement aangevraagd. Personalia gegevens worden niet verwerkt, er worden verwachtingen geschept die ze niet nakomen, zeggen afspraken af en geven geen duidelijkheid over het verdere verloop van het proces. Erkennen niet dat ze in gebreke blijven en ze ondernemen geen actie om onze tevredenheid te verbeteren wanneer wij ontevredenheid uiten.

Was deze review nuttig? 
De helpdesk kam ik niet beoordelen. nooit contact mee gehad. Het TV signaal is prima. Internet nooit problemen. Het enige wat ik zou willen veranderen is het onderhoud. dat moet nou eenmaal gebeuren maar stuur een waarschuwing, een mailtje of iets dergelijks want Microsoft zegt dat de kabel niet is aangesloten en dan zoek ik me snuf.
Gemiddelde score 
 
8.5
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
7.0
Digitale televisie 
 
9.0
Geschreven door albert Januari 11, 2019

Prima, prima

De helpdesk kam ik niet beoordelen. nooit contact mee gehad. Het TV signaal is prima. Internet nooit problemen. Het enige wat ik zou willen veranderen is het onderhoud. dat moet nou eenmaal gebeuren maar stuur een waarschuwing, een mailtje of iets dergelijks want Microsoft zegt dat de kabel niet is aangesloten en dan zoek ik me snuf.

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider