Caiway glasvezel ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/6f/f6/11/caiway-glasvezel-14-1411060791.png
 
5.4 (117)
0   1   0   0  
136 resultaten - getoond 1 - 50
1 2 3  
Sortering 
 
Slecht. Op alle fronten. Voor klantenservice. Niet gebruiken.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Cees Augustus 14, 2019

Slecht. Niet mee in zee gaan.

Slecht. Op alle fronten. Voor klantenservice. Niet gebruiken.

Was deze review nuttig? 
Dramatisch, al 6 dagen niet mogelijk om Netflix of Videoland te kijken.
Zaterdag ticket aangemaakt, vandaag weer gebeld.
Medewerker was vriendelijk echter hij kon er niets aan doen en ik was niet de enige met dit probleem wist hij te vertellen. Alsof dat helpt.
Wat een waardeloos bedrijf!!
Zal het niemand aanraden.
Gemiddelde score 
 
3.3
Installatie 
 
5.0
Helpdesk 
 
6.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Bijl Augustus 05, 2019

Glasvezel dramatisch!!

Dramatisch, al 6 dagen niet mogelijk om Netflix of Videoland te kijken.
Zaterdag ticket aangemaakt, vandaag weer gebeld.
Medewerker was vriendelijk echter hij kon er niets aan doen en ik was niet de enige met dit probleem wist hij te vertellen. Alsof dat helpt.
Wat een waardeloos bedrijf!!
Zal het niemand aanraden.

Was deze review nuttig? 
Ik woon in het buitengebied in het Westland. Na jaren wordt daar nu pas glasvezel gelegd. In de kernen gebeurde dat gratis, alleen ging iedereen iets meer abonnementskosten betalen, omdat de infrastructuur (glasvezel) verbeterd werd. Ik betaalde dus ook de verhoogde abonnementskosten, maar kreeg geen glasvezel. Nu komt er wel glasvezel, maar moeten we zelf € 500 vastrechtkosten betalen. Deze truc van Caiway betekent dat ze nu het niet zelf aanleggen, maar het door een derde partij laten. Ze zouden het natuurlijk ook zelf kunnen doen en net zoals eerder weer voor elke abonnee de abonnementskosten verhogen, als dat al normaal zou zijn. Normaler was dat de kostenberekening destijds was gemaakt over de gemiddelde kosten van het buitengebied en de kernen samen. Nu laten ze eerst iemand meebetalen en als die zelf aan de beurt is, mag hij extra betalen. Ze verkopen het als zou de aanleg € 1900 kosten en daarvan zou Caiway € 1400 voor hun rekening nemen. Er zijn 7500 aansluitingen in het buitengebied. Als dat wordt vermenigvuldigd met € 1900 zouden de kosten
€ 14250000 zijn. Wie geloofd dat? Men heeft naar mijn idee een rekenvoorbeeld verzonnen, waarbij men de aansluitingen gewoon voor alle kosten wil laten opdraaien. Als ik daarbij de ervaringen hieronder over de werking van glasvezel lees en zie hoe Caiway zijn service bij storingen op pakt, denk ik dat ik het maar voorbij laat gaan.Het is jammer dat er maar 1 aanbieder is in het Westland, anders was ik zou weg bij Caiway.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Harold Juli 27, 2019

Wel of geen glasvezel.

Ik woon in het buitengebied in het Westland. Na jaren wordt daar nu pas glasvezel gelegd. In de kernen gebeurde dat gratis, alleen ging iedereen iets meer abonnementskosten betalen, omdat de infrastructuur (glasvezel) verbeterd werd. Ik betaalde dus ook de verhoogde abonnementskosten, maar kreeg geen glasvezel. Nu komt er wel glasvezel, maar moeten we zelf € 500 vastrechtkosten betalen. Deze truc van Caiway betekent dat ze nu het niet zelf aanleggen, maar het door een derde partij laten. Ze zouden het natuurlijk ook zelf kunnen doen en net zoals eerder weer voor elke abonnee de abonnementskosten verhogen, als dat al normaal zou zijn. Normaler was dat de kostenberekening destijds was gemaakt over de gemiddelde kosten van het buitengebied en de kernen samen. Nu laten ze eerst iemand meebetalen en als die zelf aan de beurt is, mag hij extra betalen. Ze verkopen het als zou de aanleg € 1900 kosten en daarvan zou Caiway € 1400 voor hun rekening nemen. Er zijn 7500 aansluitingen in het buitengebied. Als dat wordt vermenigvuldigd met € 1900 zouden de kosten
€ 14250000 zijn. Wie geloofd dat? Men heeft naar mijn idee een rekenvoorbeeld verzonnen, waarbij men de aansluitingen gewoon voor alle kosten wil laten opdraaien. Als ik daarbij de ervaringen hieronder over de werking van glasvezel lees en zie hoe Caiway zijn service bij storingen op pakt, denk ik dat ik het maar voorbij laat gaan.Het is jammer dat er maar 1 aanbieder is in het Westland, anders was ik zou weg bij Caiway.

Was deze review nuttig? 
Caiway. Wat een drama. Verschrikkelijke helpdesk waarin ze niet luisteren naar hun klanten maar vasthouden aan hun eigen gelijk. In vergelijking met een KPN zak je echt tien punten omlaag. De agenda van hun samenwerkingspartner is te vol, maar toch moet ik gaan betalen voordat zij het pakket kunnen activeren. Eigen verantwoordelijkheid noemen ze dat. Zelf hadden ze alleen niet alle brieven gestuurd. Erg dat in Nederland op zo een manier geld afgetroggeld kan worden. Je zit namelijk vast aan een wurgcontract met glasvezel in het buitengebied. De eerst mogelijke kans van opzegging teken ik voor. Bij KPN is er al een terugbelverZoek ingepland voor herregistratie. Zij vangen meer gedupeerde Caiway klanten op.
Gemiddelde score 
 
1.6
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
4.0
Geschreven door Els Juli 02, 2019

Verschrikkelijk. Wat een domper

Caiway. Wat een drama. Verschrikkelijke helpdesk waarin ze niet luisteren naar hun klanten maar vasthouden aan hun eigen gelijk. In vergelijking met een KPN zak je echt tien punten omlaag. De agenda van hun samenwerkingspartner is te vol, maar toch moet ik gaan betalen voordat zij het pakket kunnen activeren. Eigen verantwoordelijkheid noemen ze dat. Zelf hadden ze alleen niet alle brieven gestuurd. Erg dat in Nederland op zo een manier geld afgetroggeld kan worden. Je zit namelijk vast aan een wurgcontract met glasvezel in het buitengebied. De eerst mogelijke kans van opzegging teken ik voor. Bij KPN is er al een terugbelverZoek ingepland voor herregistratie. Zij vangen meer gedupeerde Caiway klanten op.

Was deze review nuttig? 
Regelmatig moet ik alles resetten omdat we wel verbinding hebben met de wifi maar geen internetverbinding.
Op dit moment hebben we helemaal niets omdat de glasvezelkabel is beschadigd tijdens graafwerkzaamheden aan de provinciale weg. Helaas zijn wij de enigen en daardoor worden we door Caiway niet op dezelfde werkwijze geholpen als bij een centrale storing en dat houd in dat we gewoon moeten wachten totdat er een monteur kan langs komen. Van verschillende instanties krijgen we te horen dat dit niet zo zou moeten verlopen en dat bij een juiste procedure dit direct bij de graafwerkzaamheden zou moeten worden opgelost maar helaas moet je als particulier hier zelf achter aan. Een leidinggevende krijg je niet te spreken en aan bellen doen ze al helemaal niet.
De communicatie met andere bedrijven verloopt via tickets.
Gemiddelde score 
 
3.0
Installatie 
 
5.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
5.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Sandra Juni 27, 2019

Het woord 'service' is bij Caiway ver te zoeken'.

Regelmatig moet ik alles resetten omdat we wel verbinding hebben met de wifi maar geen internetverbinding.
Op dit moment hebben we helemaal niets omdat de glasvezelkabel is beschadigd tijdens graafwerkzaamheden aan de provinciale weg. Helaas zijn wij de enigen en daardoor worden we door Caiway niet op dezelfde werkwijze geholpen als bij een centrale storing en dat houd in dat we gewoon moeten wachten totdat er een monteur kan langs komen. Van verschillende instanties krijgen we te horen dat dit niet zo zou moeten verlopen en dat bij een juiste procedure dit direct bij de graafwerkzaamheden zou moeten worden opgelost maar helaas moet je als particulier hier zelf achter aan. Een leidinggevende krijg je niet te spreken en aan bellen doen ze al helemaal niet.
De communicatie met andere bedrijven verloopt via tickets.

Was deze review nuttig? 
No internet for half a year. Ask for reparation. Dutch people don t want to help customers.
More bad than russian cummunist people.
when you hang up the Phone the call agent go to sleep again.
Verry Bad people are you!
Geschreven door Oostlaan Juni 07, 2019

Hit the sack

No internet for half a year. Ask for reparation. Dutch people don t want to help customers.
More bad than russian cummunist people.
when you hang up the Phone the call agent go to sleep again.
Verry Bad people are you!

Was deze review nuttig? 
snel aangesloten binnen 2 weken inclusief nieuwe glasvezelmodem.
Gemiddelde score 
 
8.7
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
9.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door hans Mei 29, 2019

snel aangesloten

snel aangesloten binnen 2 weken inclusief nieuwe glasvezelmodem.

Was deze review nuttig? 
Al een maand geen ITV omdat het kastjr haperde, andere nieuw verstuurde kastje komt maar niet aan bij mij thuis. Heb al 8 x gebeld en 20 mensen gesproken maar helaas nog steeds niets, echt Slecht!!
Gemiddelde score 
 
3.8
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
6.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Far Mei 23, 2019

1 maand zonder TV

Al een maand geen ITV omdat het kastjr haperde, andere nieuw verstuurde kastje komt maar niet aan bij mij thuis. Heb al 8 x gebeld en 20 mensen gesproken maar helaas nog steeds niets, echt Slecht!!

Was deze review nuttig? 
Ik ben al enige tijd bezig om Glasgezel van Caiway aan te sluiten in mijn woning. Er is helaas geen andere aanbieder, anders had ik NOOIT voor Caiway gekozen. Duurt te lang, zeggen dat het niet mogelijk is.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Ruud Mei 17, 2019

Slechte helpdesk

Ik ben al enige tijd bezig om Glasgezel van Caiway aan te sluiten in mijn woning. Er is helaas geen andere aanbieder, anders had ik NOOIT voor Caiway gekozen. Duurt te lang, zeggen dat het niet mogelijk is.

Was deze review nuttig? 
Nooit aan caiway beginnen echt alles is daar slecht de verbinding van het internet en de service
Gemiddelde score 
 
3.3
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door v.d.marel Mei 03, 2019

Caiway

Nooit aan caiway beginnen echt alles is daar slecht de verbinding van het internet en de service

Was deze review nuttig? 
Top na het debakel Fiber ben je al snel tevreden , maar goed geholpen en alles werkt perfect , ook top Wifi
Gemiddelde score 
 
9.5
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
9.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
10.0
Geschreven door A B April 15, 2019

Top

Top na het debakel Fiber ben je al snel tevreden , maar goed geholpen en alles werkt perfect , ook top Wifi

Was deze review nuttig? 
Vooraf tot 2 x toe informatie ingewonnen bij de klachtenservice en doorverbonden naar de technische dienst (tot zover prima) over de noodzaak van wifi achter in de tuin op 25 meter afstand van het huis...dit zou geen enkel probleem zijn als ik voor het middelste abonnement zou kiezen. Na installatie blijkt dat vanaf 10-12 meter van het huis er al geen wifi meer is!!!!!
De klachtenservice gebeld en deze dame vond het zeer vreemd dat wij achter in de tuin geen wifi hebben, dat zou niet moeten kunnen. Doorverbonden met de technische dienst...dat is heel normaal volgens deze medewerker. En het is alleen te verhelpen door een kabel te trekken van de meterkast (door de woonkamer) naar achter in de tuin. Op mijn vraag of het plaatsen van een wifi-versterker achter in de tuin zou helpen was het antwoord: nee. Ik heb diverse malen gevraagd hoe Caiway dit op gaat lossen...maar de reactie was telkens dat hij mij niet kan helpen. WAT EEN BELACHELIJK SLECHTE SERVICE. Ik neem aan dat er meerdere, sterkere routers zijn. Bij KPN hadden we gemiddeld 80% wifi achter in de tuin en in huis hadden we nergens problemen, nu is de wifi op zolder ook regelmatig slecht.
Tevens hebben we vandaag ontdekt dat wij met de vaste telefoon wel kunnen bellen, maar niet gebeld kunnen worden (in gesprek toon).
Op site lijkt het dat je contact kunt leggen d.m.v. chatten. Ik heb gister en vandaag wel 20 x een poging gedaan, maar er is nooit iemand waarmee je kunt chatten
IK BEN ECHT HEEL BOOS EN ZWAAR TELEURGESTELD IN HET SLECHTE ADVIES VOORAF EN DE SLECHTE RESULTATEN NA INSTALLEREN EN NOG SLECHTERE HULP VAN DE TECHNISCHE DIENST.
Gemiddelde score 
 
3.6
Installatie 
 
6.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
4.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
6.0
Geschreven door Jetje Januari 26, 2019

Slecht advies vooraf en nog slechtere (geen) oplossing bij problemen

Vooraf tot 2 x toe informatie ingewonnen bij de klachtenservice en doorverbonden naar de technische dienst (tot zover prima) over de noodzaak van wifi achter in de tuin op 25 meter afstand van het huis...dit zou geen enkel probleem zijn als ik voor het middelste abonnement zou kiezen. Na installatie blijkt dat vanaf 10-12 meter van het huis er al geen wifi meer is!!!!!
De klachtenservice gebeld en deze dame vond het zeer vreemd dat wij achter in de tuin geen wifi hebben, dat zou niet moeten kunnen. Doorverbonden met de technische dienst...dat is heel normaal volgens deze medewerker. En het is alleen te verhelpen door een kabel te trekken van de meterkast (door de woonkamer) naar achter in de tuin. Op mijn vraag of het plaatsen van een wifi-versterker achter in de tuin zou helpen was het antwoord: nee. Ik heb diverse malen gevraagd hoe Caiway dit op gaat lossen...maar de reactie was telkens dat hij mij niet kan helpen. WAT EEN BELACHELIJK SLECHTE SERVICE. Ik neem aan dat er meerdere, sterkere routers zijn. Bij KPN hadden we gemiddeld 80% wifi achter in de tuin en in huis hadden we nergens problemen, nu is de wifi op zolder ook regelmatig slecht.
Tevens hebben we vandaag ontdekt dat wij met de vaste telefoon wel kunnen bellen, maar niet gebeld kunnen worden (in gesprek toon).
Op site lijkt het dat je contact kunt leggen d.m.v. chatten. Ik heb gister en vandaag wel 20 x een poging gedaan, maar er is nooit iemand waarmee je kunt chatten
IK BEN ECHT HEEL BOOS EN ZWAAR TELEURGESTELD IN HET SLECHTE ADVIES VOORAF EN DE SLECHTE RESULTATEN NA INSTALLEREN EN NOG SLECHTERE HULP VAN DE TECHNISCHE DIENST.

Was deze review nuttig? 
Internet en tv van caiway is ronduit schandalig slecht te noemen...ze hebben hier in Schiedam een monopoliepositie als het om glasvezel gaat....vragen de hoofdprijs maar leveren slecht. Overstappen is vrijwel onmogelijk als je glasvezel wil. Helpdesk kan hier niks aan doen, deze zijn altijd vriendelijk. Maar hoe los je problemen in een slecht produkt op. Wifi is vreselijk en internet hapert continu..wat tv kijken vreselijk storend maakt....gewoon niet aan beginnen dus!!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Leonie Januari 07, 2019

Ronduit slecht

Internet en tv van caiway is ronduit schandalig slecht te noemen...ze hebben hier in Schiedam een monopoliepositie als het om glasvezel gaat....vragen de hoofdprijs maar leveren slecht. Overstappen is vrijwel onmogelijk als je glasvezel wil. Helpdesk kan hier niks aan doen, deze zijn altijd vriendelijk. Maar hoe los je problemen in een slecht produkt op. Wifi is vreselijk en internet hapert continu..wat tv kijken vreselijk storend maakt....gewoon niet aan beginnen dus!!

Was deze review nuttig? 
Diverse keren gevraagd of de EPG hersteld kan worden, maar steeds het antwoord dat ik de stekker er uit moet trekken en opnieuw moet opstarten. Dat is 1 malig geen probleem maar na een half jaar klagen en stekker er uit trekken en opstarten kom je niet meer toe aan rustig TV kijken.
Ook via facbook geklaagd helpt niet fotos van het beeldscherm op gestuurd , konden ze niet zien klacht wordt door verschillende mensen behandelt, nou ja bekeken en dan kan de volgende de opgestuurde bestanden niet bekijken . Klagen helpt niet ik ga als het kan naar een andere provider nu heeft Caiway de rechten voor glas vezel dus ik kan niet overstappen. Besef dit als je kiest voor Caiway.
Gemiddelde score 
 
2.2
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
4.0
Bellen 
 
2.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door J. December 22, 2018

Waardeloos

Diverse keren gevraagd of de EPG hersteld kan worden, maar steeds het antwoord dat ik de stekker er uit moet trekken en opnieuw moet opstarten. Dat is 1 malig geen probleem maar na een half jaar klagen en stekker er uit trekken en opstarten kom je niet meer toe aan rustig TV kijken.
Ook via facbook geklaagd helpt niet fotos van het beeldscherm op gestuurd , konden ze niet zien klacht wordt door verschillende mensen behandelt, nou ja bekeken en dan kan de volgende de opgestuurde bestanden niet bekijken . Klagen helpt niet ik ga als het kan naar een andere provider nu heeft Caiway de rechten voor glas vezel dus ik kan niet overstappen. Besef dit als je kiest voor Caiway.

Was deze review nuttig? 
Zojuist het pakket ontvangen en geinstalleerd. Erg eenvoudig en de internetsnelheid zit na meting ruim boven 300mb. (pakket van 300mb)
TV gebruik ik niet dus deze beoordeling gaat puur over internet.
Contact met klantenservice was uitstekend.
Caiway is erg verbeterd ten opzichte van een aantal jaren geleden.
Gemiddelde score 
 
9.7
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Stephan December 15, 2018

Super tevreden

Zojuist het pakket ontvangen en geinstalleerd. Erg eenvoudig en de internetsnelheid zit na meting ruim boven 300mb. (pakket van 300mb)
TV gebruik ik niet dus deze beoordeling gaat puur over internet.
Contact met klantenservice was uitstekend.
Caiway is erg verbeterd ten opzichte van een aantal jaren geleden.

Was deze review nuttig? 
Wij zitten al een tijd te wachten op her glasvezelnetwerk wat nog aangelegd moet worden in het buitengebied. Via Caiway een abonnement afgesloten voor een jaar incl. Een actie waarbij er wordt samengewerkt met een aanlegger van glasvezel in het buitengebied d.m.v. vastrechtvergoeding. Nu is er wat verkeerd gegaan waardoor we ineens de de vastrechtvergoeding in 1x moeten betalen. Dat was niet de afspraak want wij hebben een huurpand. De man aan de telefoon vroeg überhaupt niet naar onze info maar we moesten meteen bij degeen van de vastrechtvergoeding zijn (de andere partij). Maar omdat wij bij Caiway hebben afgesloten begreep ik dat niet. We hadden afspraken met hun gemaakt en niet met een ander. Dus ik wilde gewoon uitleg. De man kwam over alsof hij me een beetje dom vond en bleef maar door emmeren over dat we naar de andere partij moesten. Maar ik wilde enkel uitleg. Hij was bovendien onbeleefd en wilde me gewoon afpoeieren. Uiteindelijk hebben we beide boos opgehangen. Ik had hem helemaal zitten.

Uiteindelijk met de andere partij gebeld en die waren onwijs begripvol en netjes en we hebben gekeken naar de oplossing.

Ons abonnement is nog niet eens ingegaan, maar hij staat al in de agenda om opgezegd te worden zodra het kan. Echt heel triest. Ze hadden enkel gewoon moeten luisteren en antwoorden. Wij zijn nu al klaar met ze en hebben spijt van onze afname.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Bertina November 20, 2018

Slechte klantenservice

Wij zitten al een tijd te wachten op her glasvezelnetwerk wat nog aangelegd moet worden in het buitengebied. Via Caiway een abonnement afgesloten voor een jaar incl. Een actie waarbij er wordt samengewerkt met een aanlegger van glasvezel in het buitengebied d.m.v. vastrechtvergoeding. Nu is er wat verkeerd gegaan waardoor we ineens de de vastrechtvergoeding in 1x moeten betalen. Dat was niet de afspraak want wij hebben een huurpand. De man aan de telefoon vroeg überhaupt niet naar onze info maar we moesten meteen bij degeen van de vastrechtvergoeding zijn (de andere partij). Maar omdat wij bij Caiway hebben afgesloten begreep ik dat niet. We hadden afspraken met hun gemaakt en niet met een ander. Dus ik wilde gewoon uitleg. De man kwam over alsof hij me een beetje dom vond en bleef maar door emmeren over dat we naar de andere partij moesten. Maar ik wilde enkel uitleg. Hij was bovendien onbeleefd en wilde me gewoon afpoeieren. Uiteindelijk hebben we beide boos opgehangen. Ik had hem helemaal zitten.

Uiteindelijk met de andere partij gebeld en die waren onwijs begripvol en netjes en we hebben gekeken naar de oplossing.

Ons abonnement is nog niet eens ingegaan, maar hij staat al in de agenda om opgezegd te worden zodra het kan. Echt heel triest. Ze hadden enkel gewoon moeten luisteren en antwoorden. Wij zijn nu al klaar met ze en hebben spijt van onze afname.

Was deze review nuttig? 
Vreselijk! War heb ik een spijt dat ik over ben gestapt naar Glasvezel. Ik vraag me werkelijk af waarvoor ik betaal. Met een downlaodsnelheid van 18 mbps is mijn snelheid beroerder dan toen ik cable had.
Gemiddelde score 
 
1.6
Installatie 
 
3.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
2.0
Geschreven door Monika Februari 01, 2018

Vreselijk! War heb ik een spijt dat ik over ben gestapt naar Glasvezel. Ik vraag me werkelijk af waarvoor ik betaal. Met een downlaodsnelheid van 18 mbps is mijn snelheid beroerder dan toen ik cable had.

Was deze review nuttig? 
Al ruim 2 jaar caiway glasvezel en zeer tevreden, in 2 jaar 1 internet storing en die was binnen een paar uur opgelost. Wifi is goed ik lees veel slechte reviews maar heb nog nooit problemen gehad.
Gemiddelde score 
 
8.6
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
9.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door Jennifer van den Berg Januari 16, 2018

Caiway glasvezel

Al ruim 2 jaar caiway glasvezel en zeer tevreden, in 2 jaar 1 internet storing en die was binnen een paar uur opgelost. Wifi is goed ik lees veel slechte reviews maar heb nog nooit problemen gehad.

Was deze review nuttig? 
Vanaf 1 november het 500 MB alles in een pakket. Vanaf het eerste moment geen storing meer gehad. Up en Download zit boven de 500 MB met een acces-time van 4 ms. Perfect.
1 keer heb ik gebeld voor afstandsbediening te programmeren en was snel gefikst.
Alleen de beperking tot 2 interactieve TV mogelijkheden vind ik jammer, maar dat wist ik van te voren
Gemiddelde score 
 
9.4
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door Henny Lammers Januari 02, 2018

Vanaf 1 november het 500 MB alles in een pakket. Vanaf het eerste moment geen storing meer gehad. Up en Download zit boven de 500 MB met een acces-time van 4 ms. Perfect.
1 keer heb ik gebeld voor afstandsbediening te programmeren en was snel gefikst.
Alleen de beperking tot 2 interactieve TV mogelijkheden vind ik jammer, maar dat wist ik van te voren

Was deze review nuttig? 
We hebben bij Caiway al jaren een glasvezel abonnement, maar ook al vanaf het begin problemen met de bij geleverde draadloze router van het merk Sitecom. Bij de informatie aanvraag heb aangegeven dat we 2 etages hebben met op zolder ook een computer. Geadviseerd werd om dan met 2 routers te werken. Zowel 1 beneden en 1 boven op zolder. Bij het pakket heb ik gelijk een 2e extra router aangeschaft Zodat er door het hele huis goede WiFi is. . Maar regelmatig was de WiFi verbinding verbroken. Veel over gebeld en na resetten werkte het weer een poosje. Kamer vlak boven de draadloze router heeft geen of slechte WiFi. De 1e nieuwe router ging steeds vaker uitvallen waarna we de reserve hebben geplaatst. Deze viel constant uit. Op advies van Caiway diverse instellingen verricht, maar steeds wordt je aan het lijntje gehouden met het verhaal dat alles in orde moet zijn en het echt niet aan de apparatuur ligt. Uren aan de telefoon gezeten. Officiële klacht ingediend, mail gekregen met wederom te resetten, wederom gebeld met technische dienst en deze gaf aan dat de bijgeleverde Sitecom router vanaf het begin niet goed zijn geweest, ze onder steunen geen 2e router, te zwak signaal en gaan snel kapot. Ik blijk verkeerd geadviseerd te zijn bij aanschaf abonnement. Wil ik een goed werkend WiFi ontvangst hebben in huis dan adviseert de helpdesk mij om zelf een nieuwe router aan te schaffen van een ander merk. Legde uit dat ik bij aanschaf nog een extra nieuwe Sitecom router had aangeschaft die binnen een paar weken ook weigerde. Zou deze dan graag vergoed zien maar daar viel niet over te praten. Ook geen tegemoet koming. Caiway verkoopt een compleet product maar als je er gebruik van wilt maken dan zal je zelf extra en dubbel moeten investeren om het goed te laten werken.Voorheen jaren gebruik gemaakt van andere provider met modem en router in 1. Nooit storingen gehad. Diverse providers werken niet met een losse router maar is alles in 1. Gaat er iets kapot wordt het vervangen. En zo hoort het. Ben nu aan het kijken naar andere provider want wil van deze ergenis af. Genoeg aan het lijntje gehouden.
Op het helemaal geen internet meer. Gebeld over compensatie, die wordt niet gegeven.
Ze willen wel een kleine compensatie geven over de bijgeleverde draadloze router maar van de defecte extra geleverde niets. Terwijl ze toegeven dat ze nooit goed hebben kunnen functioneren. Wederom klacht ingediend. Bericht gehad na 2 dagen van de Caiway dat de klacht over ongeveer 6 dagen behandeld zal worden.

Gr Endhoven
Gemiddelde score 
 
1.3
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
2.0
Geschreven door Endhoven - Renstec Augustus 16, 2017

Slechte internet, WiFi valt uit

We hebben bij Caiway al jaren een glasvezel abonnement, maar ook al vanaf het begin problemen met de bij geleverde draadloze router van het merk Sitecom. Bij de informatie aanvraag heb aangegeven dat we 2 etages hebben met op zolder ook een computer. Geadviseerd werd om dan met 2 routers te werken. Zowel 1 beneden en 1 boven op zolder. Bij het pakket heb ik gelijk een 2e extra router aangeschaft Zodat er door het hele huis goede WiFi is. . Maar regelmatig was de WiFi verbinding verbroken. Veel over gebeld en na resetten werkte het weer een poosje. Kamer vlak boven de draadloze router heeft geen of slechte WiFi. De 1e nieuwe router ging steeds vaker uitvallen waarna we de reserve hebben geplaatst. Deze viel constant uit. Op advies van Caiway diverse instellingen verricht, maar steeds wordt je aan het lijntje gehouden met het verhaal dat alles in orde moet zijn en het echt niet aan de apparatuur ligt. Uren aan de telefoon gezeten. Officiële klacht ingediend, mail gekregen met wederom te resetten, wederom gebeld met technische dienst en deze gaf aan dat de bijgeleverde Sitecom router vanaf het begin niet goed zijn geweest, ze onder steunen geen 2e router, te zwak signaal en gaan snel kapot. Ik blijk verkeerd geadviseerd te zijn bij aanschaf abonnement. Wil ik een goed werkend WiFi ontvangst hebben in huis dan adviseert de helpdesk mij om zelf een nieuwe router aan te schaffen van een ander merk. Legde uit dat ik bij aanschaf nog een extra nieuwe Sitecom router had aangeschaft die binnen een paar weken ook weigerde. Zou deze dan graag vergoed zien maar daar viel niet over te praten. Ook geen tegemoet koming. Caiway verkoopt een compleet product maar als je er gebruik van wilt maken dan zal je zelf extra en dubbel moeten investeren om het goed te laten werken.Voorheen jaren gebruik gemaakt van andere provider met modem en router in 1. Nooit storingen gehad. Diverse providers werken niet met een losse router maar is alles in 1. Gaat er iets kapot wordt het vervangen. En zo hoort het. Ben nu aan het kijken naar andere provider want wil van deze ergenis af. Genoeg aan het lijntje gehouden.
Op het helemaal geen internet meer. Gebeld over compensatie, die wordt niet gegeven.
Ze willen wel een kleine compensatie geven over de bijgeleverde draadloze router maar van de defecte extra geleverde niets. Terwijl ze toegeven dat ze nooit goed hebben kunnen functioneren. Wederom klacht ingediend. Bericht gehad na 2 dagen van de Caiway dat de klacht over ongeveer 6 dagen behandeld zal worden.

Gr Endhoven

Was deze review nuttig? 
Ik heb het 3-1 snel pakket, haal op mijn PC keurig 600/600 (vaak net iets sneller) en, de installatie was super simpel. 2x contact gehad met de klanten service (via Twitter) en werd allebei de keren binnen een uur keurig geholpen met prima advies om verder te komen.
Gemiddelde score 
 
10.0
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Peter den Hartog Augustus 12, 2017

Prima ervaring

Ik heb het 3-1 snel pakket, haal op mijn PC keurig 600/600 (vaak net iets sneller) en, de installatie was super simpel. 2x contact gehad met de klanten service (via Twitter) en werd allebei de keren binnen een uur keurig geholpen met prima advies om verder te komen.

Was deze review nuttig? 
Ik heb glasvezel in het buitengebied en 2 aansluiting op mijn adres besteld. Caiway wist zowel de aanvraag via internet als ook het aanvraagformulier via een medewerkster kwijt te raken. Vervolgens werd er daardoor maar een vezel aangelegd. Dat is nu anderhalf jaar geleden en de 2e vezel ligt er nog niet. Ik heb continu gebeld en telkens werd me verzekerd dat alles opgelost zou worden. Blijkbaar heeft Caiway haar administratie niet op orde. Nu is weer het vaste nummer op de verkeerde aansluiting geporteerd terwijl ik uitgebreid met een medewerker dit had doorgenomen. Ik heb ooit cursus gegeven bij Caiway en had toen een goede indruk. Eerlijk gezegd kan ik dit bedrijf nu aan niemand aanbevelen; wat een waardeloze club.
Gemiddelde score 
 
3.5
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
6.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
6.0
Geschreven door Arjen Sinnema April 22, 2017

Caiway.. no way

Ik heb glasvezel in het buitengebied en 2 aansluiting op mijn adres besteld. Caiway wist zowel de aanvraag via internet als ook het aanvraagformulier via een medewerkster kwijt te raken. Vervolgens werd er daardoor maar een vezel aangelegd. Dat is nu anderhalf jaar geleden en de 2e vezel ligt er nog niet. Ik heb continu gebeld en telkens werd me verzekerd dat alles opgelost zou worden. Blijkbaar heeft Caiway haar administratie niet op orde. Nu is weer het vaste nummer op de verkeerde aansluiting geporteerd terwijl ik uitgebreid met een medewerker dit had doorgenomen. Ik heb ooit cursus gegeven bij Caiway en had toen een goede indruk. Eerlijk gezegd kan ik dit bedrijf nu aan niemand aanbevelen; wat een waardeloze club.

Was deze review nuttig? 
Als het werkt wees gelukkig. Maar wee o wee als je met de klanten service van Caiway aan de slag moet.
Als eerste openingstijden van sommige afdelingen alleen binnen kantoortijden. Wat ik voor een dienstverlenend bedrijf niet meer van deze tijd vind.

Verder wederom 2 maanden en 3 keer bellen met de klantenservice verder om te krijgen wat ze zelf aangeboden hadden....
Helaas al een tijdje verplicht klant en zo jammer te zien dat er totaal niks verbeterd.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Vermeer Maart 23, 2017

Al jaren een klantenservice van niks

Als het werkt wees gelukkig. Maar wee o wee als je met de klanten service van Caiway aan de slag moet.
Als eerste openingstijden van sommige afdelingen alleen binnen kantoortijden. Wat ik voor een dienstverlenend bedrijf niet meer van deze tijd vind.

Verder wederom 2 maanden en 3 keer bellen met de klantenservice verder om te krijgen wat ze zelf aangeboden hadden....
Helaas al een tijdje verplicht klant en zo jammer te zien dat er totaal niks verbeterd.

Was deze review nuttig? 
Overgestapt van xs4all naar 3in1 glasvezel van caiway. spijt, alleen maar ellende en ergernis! kan over 1 jaar pas weer terug naar xs4all. wat een zooitje amateurs.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door R.van Beek Maart 10, 2017

Overgestapt van xs4all naar 3in1 glasvezel van caiway. spijt, alleen maar ellende en ergernis! kan over 1 jaar pas weer terug naar xs4all. wat een zooitje amateurs.

Was deze review nuttig? 
Caiway,

Wij hebben sinds mei 2016 het alles-in-1 glas pakket. Tot heden zijn wij zeer ontevreden over het Internet. Heel irritant dat de verbinding meerdere keren per dag weg valt. Ook fijn dat je dan telkens je router moet herstarten. En over de snelheid zal ik me maar niet uitspreken. Ook wel raar dat als je de stekker van het tv kastje van het stroom haalt dat er gewoon tv is..? Wij hebben er nu na een half jaar wel genoeg van.
Gemiddelde score 
 
2.0
Installatie 
 
3.0
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
2.0
Geschreven door Thomas Januari 12, 2017

Niet best

Caiway,

Wij hebben sinds mei 2016 het alles-in-1 glas pakket. Tot heden zijn wij zeer ontevreden over het Internet. Heel irritant dat de verbinding meerdere keren per dag weg valt. Ook fijn dat je dan telkens je router moet herstarten. En over de snelheid zal ik me maar niet uitspreken. Ook wel raar dat als je de stekker van het tv kastje van het stroom haalt dat er gewoon tv is..? Wij hebben er nu na een half jaar wel genoeg van.

Was deze review nuttig? 
alles in 1 glas. werkt prima. internet super snel en nooit storing. tv doet het goed.
alleen de radio via de kabel hapert regelmatig. dit is een minpunt waar ik nog niet uit ben.
de prijs is ook wat aan de hoge kant.xhovx
Gemiddelde score 
 
8.0
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
7.0
Geschreven door nicolaas Januari 10, 2017

alles in 1 glas. werkt prima. internet super snel en nooit storing. tv doet het goed.
alleen de radio via de kabel hapert regelmatig. dit is een minpunt waar ik nog niet uit ben.
de prijs is ook wat aan de hoge kant.xhovx

Was deze review nuttig? 
Internet bekabeld is snel, ik moest eerst bellen voor een nieuw modem. Tv ontvanger is ook al eens vervangen moeten worden. Bewaar je verzendbewijs minimaal een half jaar! Want na 3 maanden kreeg ik een rekening van 138 euro dat ze hem nog niet hadden ontvangen, en ik had mijn bewijsje net weggegooid.

Draadloos internet via de router die ik moest kopen bij Caiway is uit het stenen tijdperk. Het is toch vreemd dat je als provider een 250mbit internt verbinding levert, en je er een wifi router bij verkoopt voor maar liefs 50 euro die de snelheden niet (niet eens 1.5%!) kan halen. Ik heb zelf een router ergens anders gehaald voor een tientje meer (TP-link Archer C5) en ik haal in plaats van 3mbit een 250mit internet verbinding via wifi.

TV werkt, maar amper. Ze hebben alleen super trage tv ontvangers die amper reageren op de afstandsbediening. Als je belt krijg je te horen dat die tv ontvangers voor de interactieve tv nou eenmaal zo traag zijn.

Dus samengevat. Ze leveren een interactieve tv programma die het signaal niet aan kan, en een wifi router die de snelheid nog niet eens voor 1.5% aankan. Dat zegt eigenlijk al genoeg over het bedrijf. Maar afijn, als je geen interactieve tv wil, en je de router niet bij caiway koopt maar voor een tientje meer bij een andere zaak heb je werkende diensten.
Gemiddelde score 
 
3.5
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Jaap Lubberts December 08, 2016

Te weinig voor je geld.

Internet bekabeld is snel, ik moest eerst bellen voor een nieuw modem. Tv ontvanger is ook al eens vervangen moeten worden. Bewaar je verzendbewijs minimaal een half jaar! Want na 3 maanden kreeg ik een rekening van 138 euro dat ze hem nog niet hadden ontvangen, en ik had mijn bewijsje net weggegooid.

Draadloos internet via de router die ik moest kopen bij Caiway is uit het stenen tijdperk. Het is toch vreemd dat je als provider een 250mbit internt verbinding levert, en je er een wifi router bij verkoopt voor maar liefs 50 euro die de snelheden niet (niet eens 1.5%!) kan halen. Ik heb zelf een router ergens anders gehaald voor een tientje meer (TP-link Archer C5) en ik haal in plaats van 3mbit een 250mit internet verbinding via wifi.

TV werkt, maar amper. Ze hebben alleen super trage tv ontvangers die amper reageren op de afstandsbediening. Als je belt krijg je te horen dat die tv ontvangers voor de interactieve tv nou eenmaal zo traag zijn.

Dus samengevat. Ze leveren een interactieve tv programma die het signaal niet aan kan, en een wifi router die de snelheid nog niet eens voor 1.5% aankan. Dat zegt eigenlijk al genoeg over het bedrijf. Maar afijn, als je geen interactieve tv wil, en je de router niet bij caiway koopt maar voor een tientje meer bij een andere zaak heb je werkende diensten.

Was deze review nuttig? 
Ondanks glasvezel heel slecht internet. Heel vaak helemaal geen internet en als het wel werkt super traag. Net weer een meting gedaan, 7.8 mbits download terwijl ze 75 beloven
Upload 5.5. Is gewoon schandalig. Als je belt dan krijg je alleen als antwoord dat je maar een ander kanaal moet kiezen, nu !! ze doen het allemaal niet.
Televisie geeft bij diverse zenden constant storing en blokjes
Denk erover om weer terug te gaan naar KPN.
Iemand nog andere tips voor mij en ervaring met Caiway

Gemiddelde score 
 
4.3
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
4.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
4.0
Geschreven door Anja November 10, 2016

Super Slecht

Ondanks glasvezel heel slecht internet. Heel vaak helemaal geen internet en als het wel werkt super traag. Net weer een meting gedaan, 7.8 mbits download terwijl ze 75 beloven
Upload 5.5. Is gewoon schandalig. Als je belt dan krijg je alleen als antwoord dat je maar een ander kanaal moet kiezen, nu !! ze doen het allemaal niet.
Televisie geeft bij diverse zenden constant storing en blokjes
Denk erover om weer terug te gaan naar KPN.
Iemand nog andere tips voor mij en ervaring met Caiway

Was deze review nuttig? 
Heb sinds mijn verhuizing naar Caiway gebied glas250 van Caiway genomen omdat ik dacht dat ik dan mooier beeld zou hebben Niets van waar. Slecht beeld veel storing. Na contact nu al 4x een nieuw tv-kastje gekregen en nog steeds slecht beeld. Kwam van Ziggo en had daar digitaal interactief via coax (horizon) wat perfect werkte. Interactief 'programma gemist' van Caiway werkt slecht en veel storing. Je kan niet naar programma gemist kijken als het programma nog live wordt uitgezonden. Dan stoort het verschrikkelijk. Ik ben helemaal niet tevreden over Caiway ook de internet verbinding is traag en de laatste 2 weken werkt email ook niet meer goed. Ter compensatie daarvan krijg je dan een weekend de mogelijkheid om naar eredivisie te kijken, maar ik ben geen voetbal liefhebber en heb daar dus helemaal niets aan. Heb liever dat email goed werkt en storingvrij beeld op tv.
Gemiddelde score 
 
4.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
5.0
Internet 
 
4.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
3.0
Geschreven door Ernst Oktober 25, 2016

via glas slechte beeld veel storing

Heb sinds mijn verhuizing naar Caiway gebied glas250 van Caiway genomen omdat ik dacht dat ik dan mooier beeld zou hebben Niets van waar. Slecht beeld veel storing. Na contact nu al 4x een nieuw tv-kastje gekregen en nog steeds slecht beeld. Kwam van Ziggo en had daar digitaal interactief via coax (horizon) wat perfect werkte. Interactief 'programma gemist' van Caiway werkt slecht en veel storing. Je kan niet naar programma gemist kijken als het programma nog live wordt uitgezonden. Dan stoort het verschrikkelijk. Ik ben helemaal niet tevreden over Caiway ook de internet verbinding is traag en de laatste 2 weken werkt email ook niet meer goed. Ter compensatie daarvan krijg je dan een weekend de mogelijkheid om naar eredivisie te kijken, maar ik ben geen voetbal liefhebber en heb daar dus helemaal niets aan. Heb liever dat email goed werkt en storingvrij beeld op tv.

Was deze review nuttig? 
De gegarandeerde snelheid van 250 Mbits/sec, up- en download worden in de verste verte niet gehaald . Snelheid download ca 3,8 Mit/sec en upload ca. 11 MBit/sec.
TV-beelden staan vaak stil en laten brokkelende vierkantjes zien.
Gemiddelde score 
 
5.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
4.0
Geschreven door Jan Poortman Oktober 02, 2016

Slechte internetsnelheid en brokkelend beeld op TV

De gegarandeerde snelheid van 250 Mbits/sec, up- en download worden in de verste verte niet gehaald . Snelheid download ca 3,8 Mit/sec en upload ca. 11 MBit/sec.
TV-beelden staan vaak stil en laten brokkelende vierkantjes zien.

Was deze review nuttig? 
Ik moet zeggen dat ik na zeer slechte ervaringen geweldig tevreden ben bij Caiway.

De dag dat wij aangesloten werden, is alles probleemloos verlopen. De instructies waren duidelijk, alleen werkte in eerste instantie de TV niet direct. We hebben hierop de klantenservice gebeld, en deze heeft ons zeer geduldig en vriendelijk geholpen. Binnen een kwartier was alles werkende.

Het internet werkt perfect, en sinds de problemen aan het begin, hebben wij geen problemen ondervonden met de TV. Alles werkt gewoon naar behoren, en wij zijn uitermate tevreden.

Ook de helpdesk ondervinden wij als zeer positief. Iedere keer weer zeer beleefde mensen aan de telefoon, die ook meehelpen en meedenken met eventuele problemen.

Aangezien wij vandaag door Fiber "gegijzeld" zijn geweest, hebben wij vandaag zeer veel contact met Caiway gehad. Vanochtend vroeg hebben we de situatie uitgelegd, en Caiway heeft vervolgens voor ons de eerste polshoogte genomen. Ze hebben alles gedaan om de verbinding weer bij hen terug te krijgen. Helaas kregen ze het zelf niet voor elkaar, en hebben ons vervolgens keurig netjes terug gebeld om de situatie uit te leggen. Ze hebben ons vervolgens aangegeven welke punten wij moesten bespreken met Fiber. Erg netjes, vooral voor een klantenservice, waar het normaal gesproken nogal ontbreekt.

Wij hebben de hele dag door meerdere malen met fiber en met Caiway gebeld. Wat een wereld aan verschil aan service. Caiway was erg vriendelijk, behulpzaam, dacht met ons mee en is ondertussen ook aan het werk gegaan om het signaal zo spoedig mogelijk terug te krijgen. We hebben duidelijke instructies meegekregen, en de belofte dat ons internet morgen om uiterlijk 3 uur weer online is. Er is vervolgens aangegeven dat als dat niet het geval is, we gewoon even moeten bellen en dat ze het dan voor 5 uur aan de praat hebben. Top service, ik kan niet wachten tot wij weer van onze geweldige diensten gebruik kunnen maken.
Gemiddelde score 
 
9.8
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
10.0
Geschreven door Nick September 15, 2016

Erg tevreden klant!

Ik moet zeggen dat ik na zeer slechte ervaringen geweldig tevreden ben bij Caiway.

De dag dat wij aangesloten werden, is alles probleemloos verlopen. De instructies waren duidelijk, alleen werkte in eerste instantie de TV niet direct. We hebben hierop de klantenservice gebeld, en deze heeft ons zeer geduldig en vriendelijk geholpen. Binnen een kwartier was alles werkende.

Het internet werkt perfect, en sinds de problemen aan het begin, hebben wij geen problemen ondervonden met de TV. Alles werkt gewoon naar behoren, en wij zijn uitermate tevreden.

Ook de helpdesk ondervinden wij als zeer positief. Iedere keer weer zeer beleefde mensen aan de telefoon, die ook meehelpen en meedenken met eventuele problemen.

Aangezien wij vandaag door Fiber "gegijzeld" zijn geweest, hebben wij vandaag zeer veel contact met Caiway gehad. Vanochtend vroeg hebben we de situatie uitgelegd, en Caiway heeft vervolgens voor ons de eerste polshoogte genomen. Ze hebben alles gedaan om de verbinding weer bij hen terug te krijgen. Helaas kregen ze het zelf niet voor elkaar, en hebben ons vervolgens keurig netjes terug gebeld om de situatie uit te leggen. Ze hebben ons vervolgens aangegeven welke punten wij moesten bespreken met Fiber. Erg netjes, vooral voor een klantenservice, waar het normaal gesproken nogal ontbreekt.

Wij hebben de hele dag door meerdere malen met fiber en met Caiway gebeld. Wat een wereld aan verschil aan service. Caiway was erg vriendelijk, behulpzaam, dacht met ons mee en is ondertussen ook aan het werk gegaan om het signaal zo spoedig mogelijk terug te krijgen. We hebben duidelijke instructies meegekregen, en de belofte dat ons internet morgen om uiterlijk 3 uur weer online is. Er is vervolgens aangegeven dat als dat niet het geval is, we gewoon even moeten bellen en dat ze het dan voor 5 uur aan de praat hebben. Top service, ik kan niet wachten tot wij weer van onze geweldige diensten gebruik kunnen maken.

Was deze review nuttig? 
Heb sinds een jaar alles-in-1 via glasvezel 75 pakket. We kregen veel brieven met wachtwoorden, maar dat is eenmalig bij aansluiting en sindsdien geen moeilijkheden.
Het internet werkt gewoon. Je moet wel zelf een draadloze router aansluiten, of erbij bestellen. De snelheid is prima en constant. Beter dan Ziggo op mijn werk. Bellen is duur maar we gebruiken de vaste lijn alleen om gebeld te worden. Televisie werkt prima, zowel via de kabel als via internet. Alleen het Entone decoder/hard disk recorder liep vaak vast. Wij gebruiken uiteindelijk gewoon de kabel in onze smart TV, en dat blijkt alles te kunnen wat de interactieve TV aan extra's biedt.
Gemiddelde score 
 
8.8
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
10.0
Geschreven door Reinko Augustus 15, 2016

Werkt gewoon. Prima!

Heb sinds een jaar alles-in-1 via glasvezel 75 pakket. We kregen veel brieven met wachtwoorden, maar dat is eenmalig bij aansluiting en sindsdien geen moeilijkheden.
Het internet werkt gewoon. Je moet wel zelf een draadloze router aansluiten, of erbij bestellen. De snelheid is prima en constant. Beter dan Ziggo op mijn werk. Bellen is duur maar we gebruiken de vaste lijn alleen om gebeld te worden. Televisie werkt prima, zowel via de kabel als via internet. Alleen het Entone decoder/hard disk recorder liep vaak vast. Wij gebruiken uiteindelijk gewoon de kabel in onze smart TV, en dat blijkt alles te kunnen wat de interactieve TV aan extra's biedt.

Was deze review nuttig? 
Door de jaren heen is Caiway veel verbeterd. Ongeveer 10 jaar geleden had ik altijd storing met tv internet en bellen, er was altijd wel wat aan de hand. Nu kan ik blij vertellen dat je hier in Schiedam een fijne ervaring kan krijgen met Caiway. Het internet, tv en bellen werkt goed. Het enige wat ik nu echt ontzettend slecht vind , is het feit dat er zoveel briefen met zoveel inlog namen, websites en wachtwoorden word gestuurd. De code die ik kreeg in een brief voor mijncaiway, de website waar je alles kan zien en wijzigen over je abonnement, werkt niet. De bel tijden zijn ook niet fijn, ik wilde de helpdesk bellen om te vragen waarom het opgestuurde wachtwoord niet werkte, maar ze zijn al dicht om vijf uur blijkbaar. Ik klik dan maar op wachtwoord vergeten, dan staat er als enige optie dat ze een brief sturen met een nieuw wachtwoord. Kunnen ze in hemelsnaam niet gewoon een sms of email sturen. Bij andere providers waar ik ben geweest; Telfort, XS4all en KPN hadden veel betere bel tijden. Je kon ze tot wel tien uur s'nachsts bellen. Het tv kijken is hetzelfde als bij elke andere provider, ik moet wel zeggen dat het niet zo smooth voelt tijdens het zappen en acties uitvoeren zoals opnemen en terugspoelen. Hier voelt het niet zo soepel. Iets wat niet op de website staat is dat je een extra router moet kopen omdat het glasvezelmodem geen wifi signaal kan uitzenden. Bij elke andere provider kan dat wel, dus hou daar rekening mee.
Gemiddelde score 
 
6.0
Installatie 
 
5.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
5.0
Geschreven door Sirag Juli 19, 2016

Door de jaren heen is Caiway veel verbeterd. Ongeveer 10 jaar geleden had ik altijd storing met tv internet en bellen, er was altijd wel wat aan de hand. Nu kan ik blij vertellen dat je hier in Schiedam een fijne ervaring kan krijgen met Caiway. Het internet, tv en bellen werkt goed. Het enige wat ik nu echt ontzettend slecht vind , is het feit dat er zoveel briefen met zoveel inlog namen, websites en wachtwoorden word gestuurd. De code die ik kreeg in een brief voor mijncaiway, de website waar je alles kan zien en wijzigen over je abonnement, werkt niet. De bel tijden zijn ook niet fijn, ik wilde de helpdesk bellen om te vragen waarom het opgestuurde wachtwoord niet werkte, maar ze zijn al dicht om vijf uur blijkbaar. Ik klik dan maar op wachtwoord vergeten, dan staat er als enige optie dat ze een brief sturen met een nieuw wachtwoord. Kunnen ze in hemelsnaam niet gewoon een sms of email sturen. Bij andere providers waar ik ben geweest; Telfort, XS4all en KPN hadden veel betere bel tijden. Je kon ze tot wel tien uur s'nachsts bellen. Het tv kijken is hetzelfde als bij elke andere provider, ik moet wel zeggen dat het niet zo smooth voelt tijdens het zappen en acties uitvoeren zoals opnemen en terugspoelen. Hier voelt het niet zo soepel. Iets wat niet op de website staat is dat je een extra router moet kopen omdat het glasvezelmodem geen wifi signaal kan uitzenden. Bij elke andere provider kan dat wel, dus hou daar rekening mee.

Was deze review nuttig? 
De volgende storingen zijn blijkbaar niet op te lossen. De storingen meerdere malen gemeld via internet en telefonisch, maar helaas geen enkel resultaat.

- TV blokjes strepen en vaststaand beeld soms om de 5 minuten, tevens valt dan het geluid even weg.
- Op de afstandsbediening weigert de knop van het geluid harder zetten
= Regelmatig geen telefoonverbinding.
Geen enkel advies van Caiway heeft tot een oplossing geleidt en wij zijn dit inmiddels spuugzat. Waar wij geen problemen mee hebben is internet.

Slechte service als er geen oplossing wordt geboden, maar wij hebben sterk het gevoel dat wij gewoon aan het lijntje worden gehouden. Het mag toch wel duidelijk zijn dat er bij ons een signaalstoring aan de orde is.


Gemiddelde score 
 
5.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
5.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
4.0
Digitale televisie 
 
3.0
Geschreven door Beijer Juni 27, 2016

Aanhoudende storingen worden niet opgelost.

De volgende storingen zijn blijkbaar niet op te lossen. De storingen meerdere malen gemeld via internet en telefonisch, maar helaas geen enkel resultaat.

- TV blokjes strepen en vaststaand beeld soms om de 5 minuten, tevens valt dan het geluid even weg.
- Op de afstandsbediening weigert de knop van het geluid harder zetten
= Regelmatig geen telefoonverbinding.
Geen enkel advies van Caiway heeft tot een oplossing geleidt en wij zijn dit inmiddels spuugzat. Waar wij geen problemen mee hebben is internet.

Slechte service als er geen oplossing wordt geboden, maar wij hebben sterk het gevoel dat wij gewoon aan het lijntje worden gehouden. Het mag toch wel duidelijk zijn dat er bij ons een signaalstoring aan de orde is.


Was deze review nuttig? 
We hebben allemaal blokjes ipv van goed beeld.
Bel je de Caiway. Ratelen ze een standaard lijstje af. Ligt nooit aan Caiway.
Zeer slecht gevoel bij. Vraag ik of ze een monteur langs willen sturen. Het eerste wat ze zeggen. Dat kost u voorrijkosten. Wel elke maand een fikse rekening sturen. Maar service ho maar!
Geschreven door Elly Juni 27, 2016

Zeer slechte ontvangst

We hebben allemaal blokjes ipv van goed beeld.
Bel je de Caiway. Ratelen ze een standaard lijstje af. Ligt nooit aan Caiway.
Zeer slecht gevoel bij. Vraag ik of ze een monteur langs willen sturen. Het eerste wat ze zeggen. Dat kost u voorrijkosten. Wel elke maand een fikse rekening sturen. Maar service ho maar!

Was deze review nuttig? 
Glasvezel verbinding, makkelijk aan te sluiten, werkt goed.
Installatie is simpel.
Af en toe wel is een storing (1 keer de afgelopen 3 maanden), maar deze is vaak snel opgelost.

*Caiway levert geen routers, dus mensen die zeuren over hun trage wifi zijn hier vaak zelf verantwoordelijk voor met hun slechte routers.
Gemiddelde score 
 
9.3
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
9.0
Digitale televisie 
 
9.0
Geschreven door Mark Rutte Juni 16, 2016

Werkt prima

Glasvezel verbinding, makkelijk aan te sluiten, werkt goed.
Installatie is simpel.
Af en toe wel is een storing (1 keer de afgelopen 3 maanden), maar deze is vaak snel opgelost.

*Caiway levert geen routers, dus mensen die zeuren over hun trage wifi zijn hier vaak zelf verantwoordelijk voor met hun slechte routers.

Was deze review nuttig? 
Het verbaasd me dat een bedrijf als Caiway in al haar communicatie reclame voor glasvezel maakt maar dit maar deels ondersteund.

Wil je interactieve tv (via de decoder) dan moet je deze op port 2 van het modem aansluiten. Port 1 is voor je router (internet). Je kunt de tv decoder niet op je router aansluiten.

Wil je meer tv's aansluiten dan dien je gebruik te maken van de coax! kabel. Volgens Caiway kun je slechts 1 tv aansluiten op glas (via de decoder). Je kunt dus niet meerdere decoders huren om in andere ruimtes ook tv via glas te kijken. Ik vind dit werkelijk onbegrijpelijk.
Gemiddelde score 
 
3.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Bas van der Togt Maart 14, 2016

Toch gewoon coax

Het verbaasd me dat een bedrijf als Caiway in al haar communicatie reclame voor glasvezel maakt maar dit maar deels ondersteund.

Wil je interactieve tv (via de decoder) dan moet je deze op port 2 van het modem aansluiten. Port 1 is voor je router (internet). Je kunt de tv decoder niet op je router aansluiten.

Wil je meer tv's aansluiten dan dien je gebruik te maken van de coax! kabel. Volgens Caiway kun je slechts 1 tv aansluiten op glas (via de decoder). Je kunt dus niet meerdere decoders huren om in andere ruimtes ook tv via glas te kijken. Ik vind dit werkelijk onbegrijpelijk.

Was deze review nuttig? 
De start bij Caiway was rommelig. Ik heb een glasvezelaansluiting, maar was volgens Caiway niet te gebruiken. Diverse mailtjes en telefoontjes volgden. Ik moest zelfs een foto van de aansluiting maken en mailen naar Caiway. Na een paar weken was het dan eindelijk geregeld. Internet en bellen (bellen gebruik ik niet) via glasvezel en TV via Coax. Diensten zijn stabiel en werken goed, alhoewel TV via Coax echt niet werkt zonder versterker (nieuwbouwhuis met alleen kabelkeur materialen!), dus in mijn beleving is het coax signaal erg zwak. In oktober 2015 ben ik abonnee geworden, minimale duur was 1 jaar. De prijs bij afsluiten was € 43,- per maand. Echter enkele weken werd bekend dat alle tarieven verhoogd werden, in mijn geval met € 1,95 per maand. Dit vond ik niet kunnen, aangezien ik een jaarcontract had getekend. Caiway hield echter voet bij stuk. Na de daadwerkelijke opzegging ben ik in totaal 3 keer gebeld. De eerste keer werd na 40 minuten voet bij stuk houden een kadobon aangeboden. In het tweede gesprek bleek dit een bloemenbon te zijn, die ik persoonlijk niet wil. Tijdens het tweede gesprek werd dan eindelijk € 1,95 per maand korting aangeboden, de brief die volgde beschreef echter € 13,33 eenmalige korting aan het einde van het contract. Dus toen uiteindelijk voor de derde keer opgezegd. Toen volgde telefoontje 3, waarin opnieuw € 1,95 korting per maand werd aangeboden. Dit heb ik geweigerd. Na vele uren geschreven te hebben met webcare (absoluut niet aan te raden!), 3 telefoontjes van bijelkaar ruim een uur, ben ik Caiway spuugzat. Voor mij is Caiway een onbetrouwbare partij. Er is geen fatsoenlijke provider in Nederland die geen jaarcontracten honoreert. Doordat ik voet bij stuk hield, kon ik de korting krijgen. Maar kijk maar eens rond op internet, bij iedere klacht hierover staat hetzelfde: "De prijsverhoging geldt voor iedereen, daar kunnen we niets aan doen". Deze reactie staat overigens bijna bij iedere klacht op het internet. Weliswaar een duidelijk antwoord, maar getuigt mijn inziens niet van klantvriendelijkheid. De meeste reacties zijn erg arrogant en zelfingenomen. Het lijkt wel of Caiway nog denkt dat ze een monopolie positie hebben. Voor Coax en glasvezel geldt dat helaas, echter ADSL/VDSL staat ook niet stil en is in Caiway gebieden wel heel erg populair.
Gemiddelde score 
 
5.0
Installatie 
 
6.0
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
6.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
5.0
Geschreven door Fred Maart 06, 2016

Dienst is goed, klantenservice erg zelfingenomen en arrogant

De start bij Caiway was rommelig. Ik heb een glasvezelaansluiting, maar was volgens Caiway niet te gebruiken. Diverse mailtjes en telefoontjes volgden. Ik moest zelfs een foto van de aansluiting maken en mailen naar Caiway. Na een paar weken was het dan eindelijk geregeld. Internet en bellen (bellen gebruik ik niet) via glasvezel en TV via Coax. Diensten zijn stabiel en werken goed, alhoewel TV via Coax echt niet werkt zonder versterker (nieuwbouwhuis met alleen kabelkeur materialen!), dus in mijn beleving is het coax signaal erg zwak. In oktober 2015 ben ik abonnee geworden, minimale duur was 1 jaar. De prijs bij afsluiten was € 43,- per maand. Echter enkele weken werd bekend dat alle tarieven verhoogd werden, in mijn geval met € 1,95 per maand. Dit vond ik niet kunnen, aangezien ik een jaarcontract had getekend. Caiway hield echter voet bij stuk. Na de daadwerkelijke opzegging ben ik in totaal 3 keer gebeld. De eerste keer werd na 40 minuten voet bij stuk houden een kadobon aangeboden. In het tweede gesprek bleek dit een bloemenbon te zijn, die ik persoonlijk niet wil. Tijdens het tweede gesprek werd dan eindelijk € 1,95 per maand korting aangeboden, de brief die volgde beschreef echter € 13,33 eenmalige korting aan het einde van het contract. Dus toen uiteindelijk voor de derde keer opgezegd. Toen volgde telefoontje 3, waarin opnieuw € 1,95 korting per maand werd aangeboden. Dit heb ik geweigerd. Na vele uren geschreven te hebben met webcare (absoluut niet aan te raden!), 3 telefoontjes van bijelkaar ruim een uur, ben ik Caiway spuugzat. Voor mij is Caiway een onbetrouwbare partij. Er is geen fatsoenlijke provider in Nederland die geen jaarcontracten honoreert. Doordat ik voet bij stuk hield, kon ik de korting krijgen. Maar kijk maar eens rond op internet, bij iedere klacht hierover staat hetzelfde: "De prijsverhoging geldt voor iedereen, daar kunnen we niets aan doen". Deze reactie staat overigens bijna bij iedere klacht op het internet. Weliswaar een duidelijk antwoord, maar getuigt mijn inziens niet van klantvriendelijkheid. De meeste reacties zijn erg arrogant en zelfingenomen. Het lijkt wel of Caiway nog denkt dat ze een monopolie positie hebben. Voor Coax en glasvezel geldt dat helaas, echter ADSL/VDSL staat ook niet stil en is in Caiway gebieden wel heel erg populair.

Was deze review nuttig? 
Ik heb internet en telefonie via de glasvezel en televisie via de coaxkabel.
Allemaal van Caiway.
Het internet is supersnel, heel stabiel en de prijs is netjes.
Telefonie is hele goede kwaliteit, verstaanbaarheid uitstekend.
Digitale televisie. Ik zou graag wat meer HD zenders zien zoals Eurosport 2 HD of BBC 4 HD etc, maar de beeldkwaliteit is erg goed. Al meer dan dertig HD zenders in het ongecodeerde basispakket.

Gemiddelde score 
 
9.4
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
10.0
Geschreven door A. de Vos Februari 15, 2016

Caiway is uitstekend!

Ik heb internet en telefonie via de glasvezel en televisie via de coaxkabel.
Allemaal van Caiway.
Het internet is supersnel, heel stabiel en de prijs is netjes.
Telefonie is hele goede kwaliteit, verstaanbaarheid uitstekend.
Digitale televisie. Ik zou graag wat meer HD zenders zien zoals Eurosport 2 HD of BBC 4 HD etc, maar de beeldkwaliteit is erg goed. Al meer dan dertig HD zenders in het ongecodeerde basispakket.

Was deze review nuttig? 
Wij hebben sinds kort Caiway thuis en sindsdien is het een en al ellende.
Toen het pakket binnenkwam om alles om te zetten begon het al.
Voordat we Caiway namen hebben wij gevraagd of zij deze glasvezel aanlegden en zij verzekerde dat dit kosteloos voor ons gedaan werd.
Puntje bij paaltje moesten wij dit zelf doen of nog een berg geld ertegenaan gooien om iemand in te huren om dit voor ons te regelen.
Na vele telefoongesprekken kregen wij een student aan huis die alles enigszins heeft aangesloten.
Sindsdien word ik keer op keer het internet uitgegooid en moet je om de televisie aan te krijgen een heel ritueel uitvoeren.
Bellen is ontzettend duur geworden dus dit doen wij ook al niet meer.
Kortom ik heb geen enkele goede ervaring bij Caiway en heb hier ook geen goed woord voor over.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Lisa Januari 30, 2016

Verschikkelijk, geen aanrader!

Wij hebben sinds kort Caiway thuis en sindsdien is het een en al ellende.
Toen het pakket binnenkwam om alles om te zetten begon het al.
Voordat we Caiway namen hebben wij gevraagd of zij deze glasvezel aanlegden en zij verzekerde dat dit kosteloos voor ons gedaan werd.
Puntje bij paaltje moesten wij dit zelf doen of nog een berg geld ertegenaan gooien om iemand in te huren om dit voor ons te regelen.
Na vele telefoongesprekken kregen wij een student aan huis die alles enigszins heeft aangesloten.
Sindsdien word ik keer op keer het internet uitgegooid en moet je om de televisie aan te krijgen een heel ritueel uitvoeren.
Bellen is ontzettend duur geworden dus dit doen wij ook al niet meer.
Kortom ik heb geen enkele goede ervaring bij Caiway en heb hier ook geen goed woord voor over.

Was deze review nuttig? 
Bijna geen week dat internet normaal werkt. Bij caiway vergeten ze volgens mij volledig dat het werkzaam houden van een internet verbinding via glas niet mijn werk is maar dat van hun. Ik wil als ik thuis kom mijn tijd hier niet aan verdoen. Echt waar, wat ben ik hun na 2 jaar gepruts en wegvallende verbindingen zat. Als of die lui continue aan het rotzooien zijn op hun net.
Ik doe het normaal nooit maar ik ga echt overstappen.
Gemiddelde score 
 
2.8
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
5.0
Digitale televisie 
 
4.0
Geschreven door klaas Januari 27, 2016

ellende

Bijna geen week dat internet normaal werkt. Bij caiway vergeten ze volgens mij volledig dat het werkzaam houden van een internet verbinding via glas niet mijn werk is maar dat van hun. Ik wil als ik thuis kom mijn tijd hier niet aan verdoen. Echt waar, wat ben ik hun na 2 jaar gepruts en wegvallende verbindingen zat. Als of die lui continue aan het rotzooien zijn op hun net.
Ik doe het normaal nooit maar ik ga echt overstappen.

Was deze review nuttig? 
glasvezel is zeer goed maar duur, en helaas niet meer aanbieders in malden
Gemiddelde score 
 
8.0
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
6.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
6.0
Geschreven door niels Januari 05, 2016

glasvezel goed

glasvezel is zeer goed maar duur, en helaas niet meer aanbieders in malden

Was deze review nuttig? 
Ik was van plan richting glasvezel te gaan, maar als ik alle shit lees
dan blijf ik voorlopig op de coax pfff
Geschreven door P.Wolters December 07, 2015

Ik was van plan richting glasvezel te gaan, maar als ik alle shit lees
dan blijf ik voorlopig op de coax pfff

Was deze review nuttig? 
Alles maar extra betalen! Bellen wil ik niet heb mobiel! En dan wil je pauzeren terug spoelen, trek je knip dan maar weer open. jammer dat je geen andere provider op de kabel kan nemen.
Gemiddelde score 
 
3.4
Installatie 
 
6.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
2.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
7.0
Geschreven door Ikke ....Rob December 06, 2015

Te duur en onnodige kosten

Alles maar extra betalen! Bellen wil ik niet heb mobiel! En dan wil je pauzeren terug spoelen, trek je knip dan maar weer open. jammer dat je geen andere provider op de kabel kan nemen.

Was deze review nuttig? 
Mensen neem geen caiway. NPO gemist lukt niet en ze weten het, loopt na enkele minuten vast.
Ik heb u gewaarschuwd en het is nog duur ook.
Gemiddelde score 
 
4.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
7.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door B M Tieben November 15, 2015

Mensen neem geen caiway. NPO gemist lukt niet en ze weten het, loopt na enkele minuten vast.
Ik heb u gewaarschuwd en het is nog duur ook.

Was deze review nuttig? 
In november 2015 ben ik overgegaan van telefoonkabel naar glasvezel. De internetsnelheid nam toe van 8Mbit/s naar 80 Mbit/s. Dat lijkt een grote verbetering, maar ik merk het alleen bij het downloaden van bestanden. Dat is iets wat ik niet voortdurend doe; bij gewoon lekker internetten, surfen en mailen is deze snelheid niet nodig. Dus eigenlijk is dit voordeel heel beperkt.
Tot mijn verbazing komt het tv-signaal uit de oude coax! Ik heb nog zo'n oude breedbeeld-tv met een toeter, die het nog goed doet. Ik had verwacht dat het televisiesignaal uit het modem zou komen, maar dat is dus niet het geval.
Ik had vroeger een abonnement dat ik voor €5 extra per maand onbeperkt naar vaste nummers kan bellen. Dit kan niet meer. Ik zou €20 per maand gaan betalen, maar dan ook onbeperkt naar mobiele nummers kunnen bellen. Maar dat is niet nodig vanwege Skype, Whatsapp en Viber. Kortom, ik mis toch dat oude abonnement.
Ik had vroeger digitenne, met 4 gratis kanalen tv. De kwaliteit was maar een pietsie minder goed dan nu via de coax.
Ik heb nu meer tv-kanalen, en dat wilde een vriendin. Maar eigenlijk heb ik spijt van de overgang: bellen is veel duurder. Aan de voordelen hecht ik niet veel waarde.
Gemiddelde score 
 
7.6
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
4.0
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door NicoW November 06, 2015

Prima

In november 2015 ben ik overgegaan van telefoonkabel naar glasvezel. De internetsnelheid nam toe van 8Mbit/s naar 80 Mbit/s. Dat lijkt een grote verbetering, maar ik merk het alleen bij het downloaden van bestanden. Dat is iets wat ik niet voortdurend doe; bij gewoon lekker internetten, surfen en mailen is deze snelheid niet nodig. Dus eigenlijk is dit voordeel heel beperkt.
Tot mijn verbazing komt het tv-signaal uit de oude coax! Ik heb nog zo'n oude breedbeeld-tv met een toeter, die het nog goed doet. Ik had verwacht dat het televisiesignaal uit het modem zou komen, maar dat is dus niet het geval.
Ik had vroeger een abonnement dat ik voor €5 extra per maand onbeperkt naar vaste nummers kan bellen. Dit kan niet meer. Ik zou €20 per maand gaan betalen, maar dan ook onbeperkt naar mobiele nummers kunnen bellen. Maar dat is niet nodig vanwege Skype, Whatsapp en Viber. Kortom, ik mis toch dat oude abonnement.
Ik had vroeger digitenne, met 4 gratis kanalen tv. De kwaliteit was maar een pietsie minder goed dan nu via de coax.
Ik heb nu meer tv-kanalen, en dat wilde een vriendin. Maar eigenlijk heb ik spijt van de overgang: bellen is veel duurder. Aan de voordelen hecht ik niet veel waarde.

Was deze review nuttig? 
Sinds kort RTLZ van de buis iets waar ik graag naar kijk, ze zijn in onderhandeling? Ik weet niet hoelang dit nog duurt en als het er eindelijk is waarschijnlijk bij betalen. Ga denk ik naar KPN als dit niet snel geregeld wordt
Gemiddelde score 
 
5.6
Installatie 
 
6.0
Helpdesk 
 
4.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
5.0
Digitale televisie 
 
6.0
Geschreven door C van der Pol September 22, 2015

Sinds kort RTLZ van de buis iets waar ik graag naar kijk, ze zijn in onderhandeling? Ik weet niet hoelang dit nog duurt en als het er eindelijk is waarschijnlijk bij betalen. Ga denk ik naar KPN als dit niet snel geregeld wordt

Was deze review nuttig? 
1. Had altijd een wirwar van kabels, maar nu is alles lekker overzichtelijk, de tv kabels bij de tv en de internet kabels in de meterkast. Heerlijk!

2. Doordat mijn glasmodem nu op een centrale plaats in de meterkast zit, heb ik nu op alle drie de plekken waar ik regelmatig zit een prima ontvangst.

3. Kan nu ook alle programma's bekijken via de CAIWAY TV app.

4. Ook betaal ik nog eens € 3.75 minder dan vroeger met een apart abonnement voor tv en internet.

5. Wat echter wel vreemd is, is de download snelheid. Met mijn oude modem was dat ongeveer 17 mbit en nu met mijn glasmodem tussen de 17 en 22, terwijl ik een abonnement heb voor 75 mbit! Voor mij geen probleem omdat het snel genoeg is en ik toch nooit films download!
Gemiddelde score 
 
8.8
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
9.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
9.0
Geschreven door Kees Groen September 07, 2015

Mijn ervaring met Caiway glasvezel

1. Had altijd een wirwar van kabels, maar nu is alles lekker overzichtelijk, de tv kabels bij de tv en de internet kabels in de meterkast. Heerlijk!

2. Doordat mijn glasmodem nu op een centrale plaats in de meterkast zit, heb ik nu op alle drie de plekken waar ik regelmatig zit een prima ontvangst.

3. Kan nu ook alle programma's bekijken via de CAIWAY TV app.

4. Ook betaal ik nog eens € 3.75 minder dan vroeger met een apart abonnement voor tv en internet.

5. Wat echter wel vreemd is, is de download snelheid. Met mijn oude modem was dat ongeveer 17 mbit en nu met mijn glasmodem tussen de 17 en 22, terwijl ik een abonnement heb voor 75 mbit! Voor mij geen probleem omdat het snel genoeg is en ik toch nooit films download!

Was deze review nuttig? 
In het begin, toen glasvezel net in Kudelstaart beschikbaar was, hebben we een tijdje als proefkonijn dienst gedaan. Dat traject ligt nu ver achter ons en zowel in snelheid als betrouwbaarheid zijn de diensten over glasvezel erg goed te noemen. Het zenderaanbod kan nog wel verbeteren, maar dat is mijn mening.
Gemiddelde score 
 
8.2
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
6.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door Marijn September 05, 2015

Na een mindere start nu snel en stabiel

In het begin, toen glasvezel net in Kudelstaart beschikbaar was, hebben we een tijdje als proefkonijn dienst gedaan. Dat traject ligt nu ver achter ons en zowel in snelheid als betrouwbaarheid zijn de diensten over glasvezel erg goed te noemen. Het zenderaanbod kan nog wel verbeteren, maar dat is mijn mening.

Was deze review nuttig? 
Installatie:
Geen problemen gehad, jammer alleen dat de glasgvezel aansluiting in de meterkast zit en ver bij het aansluitpunt van de kabel vandaan zat. Echter opgelost met een goede AC Wifi Router!
Helpdesk:
Helpdesk nodig gehad om wat wijzigingen door te voeren en niet voor technische problemen. Hier keurig te woord gestaan en zelfs gefeliciteerd met mijn verjaardag! ;-)
Internet:
Ik heb de G250 verbinding en dat maakt Caiway ook echt waar met een beetje extra!
250/250 is op de speedtest in mijn router 260/270! En op sommige momenten knal ik met een mobiel apparaat zelfs in de 300! Ook een ping op de wifi onder de 10ms is uitstekend te noemen!
Bellen:
Maken we geen gebruik van!
Digitale televisie:
Hebben we via de kabel lopen en ben ik niet van plan te wijzigen (zal anders weer kabels moeten trekken door de woning) Daar is niks in veranderd en nog steeds prima te noemen!

Kortom ben ik zeer tevreden met Caiway. Het pakket dat ik heb Glasvezel G250 i.c.m. telefonie en televisie kost mij 54 Euro per maand, waar een vergelijkbaar abonnement bij ziggo (200mbit) Connect & Play Max naar de aktieperiode 74 euro kost! Prijstechnisch dus dik in orde, waar we in het begin huiverig waren!
Gemiddelde score 
 
9.8
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
10.0
Geschreven door Ralph Augustus 10, 2015

Zeer tevreden!

Installatie:
Geen problemen gehad, jammer alleen dat de glasgvezel aansluiting in de meterkast zit en ver bij het aansluitpunt van de kabel vandaan zat. Echter opgelost met een goede AC Wifi Router!
Helpdesk:
Helpdesk nodig gehad om wat wijzigingen door te voeren en niet voor technische problemen. Hier keurig te woord gestaan en zelfs gefeliciteerd met mijn verjaardag! ;-)
Internet:
Ik heb de G250 verbinding en dat maakt Caiway ook echt waar met een beetje extra!
250/250 is op de speedtest in mijn router 260/270! En op sommige momenten knal ik met een mobiel apparaat zelfs in de 300! Ook een ping op de wifi onder de 10ms is uitstekend te noemen!
Bellen:
Maken we geen gebruik van!
Digitale televisie:
Hebben we via de kabel lopen en ben ik niet van plan te wijzigen (zal anders weer kabels moeten trekken door de woning) Daar is niks in veranderd en nog steeds prima te noemen!

Kortom ben ik zeer tevreden met Caiway. Het pakket dat ik heb Glasvezel G250 i.c.m. telefonie en televisie kost mij 54 Euro per maand, waar een vergelijkbaar abonnement bij ziggo (200mbit) Connect & Play Max naar de aktieperiode 74 euro kost! Prijstechnisch dus dik in orde, waar we in het begin huiverig waren!

Was deze review nuttig? 
136 resultaten - getoond 1 - 50
1 2 3  
Sortering