Fiber Nederland ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/79/14/d9/fiber-nederland-8-1411060573.png
 
3.1 (435)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Fiber Nederland glasvezel

Fiber Nederland, voorheen Fype, sluit jou aan op glasvezel en dat voor minder geld. Hoe dat kan? Fiber Nederland biedt jou de laagste-prijs-garantie en dat maakt internetten via glasvezel wel heel voordelig. Fiber Nederland glasvezel is tot 40% goedkoper en bied je ook nog eens goedkoper bellen, onbeperkt aantal televisies digitaal aansluiten en tot 10 x sneller internet. Dat is Fiber Nederland!

Bekijk nu hier alle Fiber Nederland glasvezel ervaringen van gebruikers die je al zijn voor gegaan bij het afsluiten van glasvezel. Een goed startpunt dus voor het kiezen van de juiste glasvezel provider. Heb jij zelf al Fiber Nederland ervaringen? Schrijf dan snel een korte review over jouw ervaringen en help andere met het maken van de juiste keuze!

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 435 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
3.1
Installatie 
 
3.1  (371)
Helpdesk 
 
2.2  (426)
Internet 
 
3.7  (365)
Bellen 
 
3.2  (295)
Digitale televisie 
 
3.0  (324)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
  • Helpdesk
  • Internet
  • Bellen
  • Digitale televisie
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Netflix kan allen via je mobiel!!!!
BBC kan ik niet meer opnemen.
Helpdesk is SHIT
TV beeld veel slechter geworden.

Gemiddelde score 
 
4.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
9.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door John Langridge December 08, 2022

Ik wil ziggo terug

Netflix kan allen via je mobiel!!!!
BBC kan ik niet meer opnemen.
Helpdesk is SHIT
TV beeld veel slechter geworden.

Was deze review nuttig? 
Abbonement via verkoop aan de deur afgesloten.
Hier werd aangegeven dat geen extra kosten zouden zijn buiten het maand bedrag. Op het moment van de bevestiging blijken er installatie kosten en borg betaald te moeten worden. Contact over gehad aangegeven de borg wel te willen betalen maar installatie kosten niet. Zou overlegd worden en terug gekoppeld worden. Dit gebeurt niet en vervolgens worden er kosten in rekening gebracht. Enige manier om hier onderuit te komen is het contact afkopen.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Bolhuis November 22, 2022

Valse voorwaarden

Abbonement via verkoop aan de deur afgesloten.
Hier werd aangegeven dat geen extra kosten zouden zijn buiten het maand bedrag. Op het moment van de bevestiging blijken er installatie kosten en borg betaald te moeten worden. Contact over gehad aangegeven de borg wel te willen betalen maar installatie kosten niet. Zou overlegd worden en terug gekoppeld worden. Dit gebeurt niet en vervolgens worden er kosten in rekening gebracht. Enige manier om hier onderuit te komen is het contact afkopen.

Was deze review nuttig? 
heb nu al 4 dagen fiber , maar alles is slecht tv ontvanger werkt niet optimaal, slecht beeld geen wifi .
de slechtst dienst of provider in NL.
Gemiddelde score 
 
1.3
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door sanmad November 03, 2022

waadeloos dienst van viber

heb nu al 4 dagen fiber , maar alles is slecht tv ontvanger werkt niet optimaal, slecht beeld geen wifi .
de slechtst dienst of provider in NL.

Was deze review nuttig? 
Door een fout bij het aanleggen door E-fiber kon de installateur vanuit Onvi niets doen. Direct contact opgenomen en foto's van de situatie gestuurd. Redelijk snel gehoord dat ze de situatie aan zouden passen, maar daarna 2 weken niets gehoord. Aangezien ik mijn huidige leverancier had opgezegd is die nu ook afgesloten (kon niet meer verlengen).

Na nogmaals gebeld te hebben is de reactie "we hebben de vraag bij de uitvoerende partij uitgezet, meer kan ik ook niet doen". Ze voelen weinig verantwoordelijkheid voor hun product.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Robert Oktober 31, 2022

Fout aangelegd, moeilijk op te lossen

Door een fout bij het aanleggen door E-fiber kon de installateur vanuit Onvi niets doen. Direct contact opgenomen en foto's van de situatie gestuurd. Redelijk snel gehoord dat ze de situatie aan zouden passen, maar daarna 2 weken niets gehoord. Aangezien ik mijn huidige leverancier had opgezegd is die nu ook afgesloten (kon niet meer verlengen).

Na nogmaals gebeld te hebben is de reactie "we hebben de vraag bij de uitvoerende partij uitgezet, meer kan ik ook niet doen". Ze voelen weinig verantwoordelijkheid voor hun product.

Was deze review nuttig? 
Na aanmelding via E-Fiber werd mij verteld dat FIBER zo snel mogelijk contact op zou nemen via e-mail, post of telefoon. Maanden later nog niks gehoord en daarom maar in zee gegaan met een andere provider. Helaas wordt dat nu door FIBER geblokkeerd.

Pogingen om op te zeggen worden afgewimpeld. Ik heb gisteren pas de officiële bevestiging van de aanmelding ontvangen, waardoor de bedenktijd nu pas in zou gaan. Wettelijk gezien heb ik een jaar de tijd, omdat FIBER niet geïnformeerd heeft over deze bedenktijd, maar zelfs de 14 dagen die ik normaal zou krijgen als ze dit wel hebben gedaan zouden voldoende moeten zijn, maar FIBER weigert.

Er wordt niet meegedacht, alleen maar geblokkeerd. Je wordt door de helpdesk keer op keer verteld dat ze er mee bezig zijn, maar je hoort niks terug. Als je dan uiteindelijk doorzet gaan ze liegen over kosten die ze gemaakt zouden hebben voor aansluiting, maar na navraag bij de partij die de aansluiting regelt blijkt dit dus helemaal niet het geval.

Mijn advies? Ga niet met deze partij in zee. Een provider die zo slecht met "klanten" om gaat verdient je geld niet.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Tom-Eric Juli 21, 2022

Houdt zich niet aan wettelijke bedenktermijn

Na aanmelding via E-Fiber werd mij verteld dat FIBER zo snel mogelijk contact op zou nemen via e-mail, post of telefoon. Maanden later nog niks gehoord en daarom maar in zee gegaan met een andere provider. Helaas wordt dat nu door FIBER geblokkeerd.

Pogingen om op te zeggen worden afgewimpeld. Ik heb gisteren pas de officiële bevestiging van de aanmelding ontvangen, waardoor de bedenktijd nu pas in zou gaan. Wettelijk gezien heb ik een jaar de tijd, omdat FIBER niet geïnformeerd heeft over deze bedenktijd, maar zelfs de 14 dagen die ik normaal zou krijgen als ze dit wel hebben gedaan zouden voldoende moeten zijn, maar FIBER weigert.

Er wordt niet meegedacht, alleen maar geblokkeerd. Je wordt door de helpdesk keer op keer verteld dat ze er mee bezig zijn, maar je hoort niks terug. Als je dan uiteindelijk doorzet gaan ze liegen over kosten die ze gemaakt zouden hebben voor aansluiting, maar na navraag bij de partij die de aansluiting regelt blijkt dit dus helemaal niet het geval.

Mijn advies? Ga niet met deze partij in zee. Een provider die zo slecht met "klanten" om gaat verdient je geld niet.

Was deze review nuttig? 
Er was aangeboden 1Gbit down en 1 Gbit up. Gemiddeld wordt er 50% down geleverd en 30% up. Ondanks toezeggingen géén verbeteringen. Regelmatig last van Latency. Geen opvolging door de servicedesk van Fiber Nederland. Blijkbaar geen prioriteit. Advies: géén abonnement nemen!
Gemiddelde score 
 
6.4
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
7.0
Geschreven door Peter Maart 21, 2022

Traag internet

Er was aangeboden 1Gbit down en 1 Gbit up. Gemiddeld wordt er 50% down geleverd en 30% up. Ondanks toezeggingen géén verbeteringen. Regelmatig last van Latency. Geen opvolging door de servicedesk van Fiber Nederland. Blijkbaar geen prioriteit. Advies: géén abonnement nemen!

Was deze review nuttig? 
Geen ster waardig
Geen ster waardig. Na meerdere er week bellen nog geen oplossing. Kunnen wel gebeld worden op de huistelefoon, maar 9 van de 10xniet zelf uit bellen.
Dagelijks wordt een update beloofd, maar 25+ telefoontjes verder nog nooit een update ontvangen. Ik kan zo mijn werk niet doen vanuit huis.
Wanneer je op wilt zeggen dreigen ze met een boete, terwijl degene die boete waardig zijn zij zelf zijn door iets te verkopen wat niet werkt
Of ik wil vandaag dat het werkt, of van afgelopen maanden mijn geld terug
Gemiddelde score 
 
1.8
Installatie 
 
5.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Nienke Februari 17, 2022

Geen ster waardig

Geen ster waardig
Geen ster waardig. Na meerdere er week bellen nog geen oplossing. Kunnen wel gebeld worden op de huistelefoon, maar 9 van de 10xniet zelf uit bellen.
Dagelijks wordt een update beloofd, maar 25+ telefoontjes verder nog nooit een update ontvangen. Ik kan zo mijn werk niet doen vanuit huis.
Wanneer je op wilt zeggen dreigen ze met een boete, terwijl degene die boete waardig zijn zij zelf zijn door iets te verkopen wat niet werkt
Of ik wil vandaag dat het werkt, of van afgelopen maanden mijn geld terug

Was deze review nuttig? 
1 ster: zeer slecht
Bijgewerkt op 21 okt. 2021
heden 21-10-2021 onder klant nummer…
heden 21-10-2021 onder klant nummer FP175287

Ben sinds 27 november bij Fiber Nederland en er waren al forse problemen bij de aanvraag als bij het activeren van mijn glasvezel signaal.
Ik kreeg uit de bezorgde problemen van Martijn Schafstad een vergoeding van 250 euro,puur omdat de communicatie niet vlekkeloos verliep.
Daar bood Martijn Schafstad ook zijn oprechte verontschildigingen aan.

Heb er ff lopen te stoeien omtrent het download signaal en dat verloopt ook niet vlekkenloos.

volgens fiber Nederland en Martijn Schafstad,zou de download als de upload gewoon goed zijn ( dat is wat partijen onderling naar mij terug communiceren) Martijn voeld zich een grote peif,terwijl ik zelf een verkorte glasvezel opleiding heb genoten via Lvcnet Cuijk.

Er is ontzettend veel communicatie geweest en uitgewisselt tussen Fiber Nederland en mij,en nog steeds niet op gelost.

Normaliter zou het signaal semmetrische moeten zijn,wat ie al niet is,met alle respect daaraan toe.

Het ergste van het verhaal is echter,dat ik de kabelexploitant belde en de technischedienst van Fiber op een apparte nummer,deze zou alleen de huisaansluitingen doen.

Ik krijg dus nu te horen,dat ik teveel bel,naar aanleiding van de klachten die ik naar Fiber mailde en met het verzoek dit te controlleren en na te kijken.

Fiber heeft van allerlei beloftes gemaakt,die Fiber tot heden niet is nageleefd,men zou een Gpon converter toesturen en ik deze zelf aansluiten,en ineens krijg ik de melding dat ik per 20 november 2021 af word gesloten van het glasvezel signaal.

Hoe onbekwaam kan men zou in hun werk als profesioneel volk,niet dus.

Het gehele jaar door ( vanaf 27 november) heb ik geen vlekkenloos glasvezel signaal gehad,en de verhalen van de technischedienst als van Fiber Nederland als van Efiber de kabelexploitant druisen de verhalen tegen elk ander in.

De een zegt,is normaal en de ander zegt is niet normaal,wie mag men dan nog op woord geloven.

Ik ben een paar keer uitgevalen,omdat ik vond,dat ik benadeeld werd en dat voelde zeer onprettig,maar Fiber heeft daar geen boodschap aan,ook al zou er op trust 95% slecht staan,dan boeit het Fiber nog niks.
Fiber gooit met met zonder enige rden van echtheid in het kader van de wet als regelgeving,men zegt keihard,das zoals het op de Gpon werkt en niet meer en niet minder.

Ik heb met download tussen de 20 en de 950 en de upload is het zelfde,zeer flectuerend en niet zoals het zijn moet,en daar betaald men 45 euro per maand voor.
Contract tussen Fiber en mij is:

1Gbit download en 1Gbit aan upload,dat er wat verschil in zit,met alle respect,maar het kan niet zo zijn,dan er gigangtische veel verschil in zit,Fiber zegt,dit is heel normaal.

Waar blijf je dan met jou goed gedrag.

Bij mij schommelt het erg veel met download als upload.

Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door hans November 03, 2021

acosiaal gedrag,en niet naliving van geplaatste orde 1Gbit download en 1Gbit upload

1 ster: zeer slecht
Bijgewerkt op 21 okt. 2021
heden 21-10-2021 onder klant nummer…
heden 21-10-2021 onder klant nummer FP175287

Ben sinds 27 november bij Fiber Nederland en er waren al forse problemen bij de aanvraag als bij het activeren van mijn glasvezel signaal.
Ik kreeg uit de bezorgde problemen van Martijn Schafstad een vergoeding van 250 euro,puur omdat de communicatie niet vlekkeloos verliep.
Daar bood Martijn Schafstad ook zijn oprechte verontschildigingen aan.

Heb er ff lopen te stoeien omtrent het download signaal en dat verloopt ook niet vlekkenloos.

volgens fiber Nederland en Martijn Schafstad,zou de download als de upload gewoon goed zijn ( dat is wat partijen onderling naar mij terug communiceren) Martijn voeld zich een grote peif,terwijl ik zelf een verkorte glasvezel opleiding heb genoten via Lvcnet Cuijk.

Er is ontzettend veel communicatie geweest en uitgewisselt tussen Fiber Nederland en mij,en nog steeds niet op gelost.

Normaliter zou het signaal semmetrische moeten zijn,wat ie al niet is,met alle respect daaraan toe.

Het ergste van het verhaal is echter,dat ik de kabelexploitant belde en de technischedienst van Fiber op een apparte nummer,deze zou alleen de huisaansluitingen doen.

Ik krijg dus nu te horen,dat ik teveel bel,naar aanleiding van de klachten die ik naar Fiber mailde en met het verzoek dit te controlleren en na te kijken.

Fiber heeft van allerlei beloftes gemaakt,die Fiber tot heden niet is nageleefd,men zou een Gpon converter toesturen en ik deze zelf aansluiten,en ineens krijg ik de melding dat ik per 20 november 2021 af word gesloten van het glasvezel signaal.

Hoe onbekwaam kan men zou in hun werk als profesioneel volk,niet dus.

Het gehele jaar door ( vanaf 27 november) heb ik geen vlekkenloos glasvezel signaal gehad,en de verhalen van de technischedienst als van Fiber Nederland als van Efiber de kabelexploitant druisen de verhalen tegen elk ander in.

De een zegt,is normaal en de ander zegt is niet normaal,wie mag men dan nog op woord geloven.

Ik ben een paar keer uitgevalen,omdat ik vond,dat ik benadeeld werd en dat voelde zeer onprettig,maar Fiber heeft daar geen boodschap aan,ook al zou er op trust 95% slecht staan,dan boeit het Fiber nog niks.
Fiber gooit met met zonder enige rden van echtheid in het kader van de wet als regelgeving,men zegt keihard,das zoals het op de Gpon werkt en niet meer en niet minder.

Ik heb met download tussen de 20 en de 950 en de upload is het zelfde,zeer flectuerend en niet zoals het zijn moet,en daar betaald men 45 euro per maand voor.
Contract tussen Fiber en mij is:

1Gbit download en 1Gbit aan upload,dat er wat verschil in zit,met alle respect,maar het kan niet zo zijn,dan er gigangtische veel verschil in zit,Fiber zegt,dit is heel normaal.

Waar blijf je dan met jou goed gedrag.

Bij mij schommelt het erg veel met download als upload.

Was deze review nuttig? 
Voor mijn schoonmoeder hebben wij twee maanden geleden een Gigaset telefoon type A690 gekocht. Deze werkt niet. Na twee maanden regelmatig bellen met telkens zeer lange wachttijden.deelt provider Fiber mede, dat deze telefoon niet compatibel is met het door hen geplaatste Ericsson modem. Zij zijn niet genegen het modem te vervangen "omdat dit niet kan op het glasvezelnetwerk aldaar". Wij hebben grote twijfels over de betrouwbaarheid en het kwaliteitsniveau van Fiber.
Gemiddelde score 
 
3.3
Installatie 
 
5.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
6.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Ben Simelink Augustus 06, 2021

slechte service

Voor mijn schoonmoeder hebben wij twee maanden geleden een Gigaset telefoon type A690 gekocht. Deze werkt niet. Na twee maanden regelmatig bellen met telkens zeer lange wachttijden.deelt provider Fiber mede, dat deze telefoon niet compatibel is met het door hen geplaatste Ericsson modem. Zij zijn niet genegen het modem te vervangen "omdat dit niet kan op het glasvezelnetwerk aldaar". Wij hebben grote twijfels over de betrouwbaarheid en het kwaliteitsniveau van Fiber.

Was deze review nuttig? 
heden 09-01-2021


Ben per september aangesloten op het glasvezel netwerk en tot mijn verbazing waren er de eerste 3 weken niks anders als signaal problemen ( geen 1Gbit internet snelheid) fluctueerde teveel.
Na 3 weken ergernis, heb ik een Fritz box 7590 gekocht en deze op de juiste wijze aangesloten en de patchkabel in een u vorm gehangen en de modem geconfigureerd, en nu zijn de storingen voorbij.

Nu 1Gbit op de bekabelde verbinding en tussen de 550 mbps tot 670 mbps wifi de 5 band heb ik nu volop internet verbinding.

De ontvangen in bruikleen modem heb ik in de doos terug gedaan en in de kast gelegd, deze voldeed niet aan mijn verwachtingen, daarom de 7590 gekocht en een repeater ontvangen ( fritz box 3000 mbps repeater) en aangesloten en nu heb ik volop bereik in het gehele huis met overal boven de 550 mbps gemiddeld.

In de schuur teven ( 20 meter van huis af) ook volledig internet snelheid.

Ben nu zeer tevreden met het glasvezel netwerk van Fiber Nederland.

Heb wel overal in huis ween Cat 7 internet kabel en werkt nu naar volle tevredenheid.
Geschreven door hans Januari 09, 2021

100% goede glasvezel internet aansluiting/zelf gedaan

heden 09-01-2021


Ben per september aangesloten op het glasvezel netwerk en tot mijn verbazing waren er de eerste 3 weken niks anders als signaal problemen ( geen 1Gbit internet snelheid) fluctueerde teveel.
Na 3 weken ergernis, heb ik een Fritz box 7590 gekocht en deze op de juiste wijze aangesloten en de patchkabel in een u vorm gehangen en de modem geconfigureerd, en nu zijn de storingen voorbij.

Nu 1Gbit op de bekabelde verbinding en tussen de 550 mbps tot 670 mbps wifi de 5 band heb ik nu volop internet verbinding.

De ontvangen in bruikleen modem heb ik in de doos terug gedaan en in de kast gelegd, deze voldeed niet aan mijn verwachtingen, daarom de 7590 gekocht en een repeater ontvangen ( fritz box 3000 mbps repeater) en aangesloten en nu heb ik volop bereik in het gehele huis met overal boven de 550 mbps gemiddeld.

In de schuur teven ( 20 meter van huis af) ook volledig internet snelheid.

Ben nu zeer tevreden met het glasvezel netwerk van Fiber Nederland.

Heb wel overal in huis ween Cat 7 internet kabel en werkt nu naar volle tevredenheid.

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider