Online.nl ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/7b/cc/8f/online-99-1411403321.png
 
2.5 (94)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Online internet

Bekijk hier Online.nl ervaringen van gebruikers die u voor gingen. De provider Online.nl was voorheen bekend onder namen als EuroNet, Wanadoo, Orange en T-Mobile Online. Inmiddels bestaat de provider alweer ruim 20 jaar en heeft het ruim een miljoen aansluitingen actief. Voor zowel internet, telefonie en digitale televisie kunt u terecht bij Online.nl.

Online.nl ervaringen

Online.nl biedt DSL alles-in-een pakketten aan variërend van 10 Mb/s t/m 50 Mb/s download (upload t/m 5 Mb/s). Hierbij kan je kiezen uit een 1 of 2 jarige contract, waarbij je bij laatst genoemde de meeste korting ontvangt. Lees hier zelf alle Online.nl ervaringen en beoordeel of het als internet provider geschikt is voor jou. Misschien heb je inmiddels al ervaringen met DSL internet van Online.nl? Schrijf dan een review en help de rest van Nederland met kiezen.

Voor Online.nl glasvezel kijk je onder: Online.nl glasvezel ervaringen.

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 94 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
2.5
Installatie 
 
3.2  (71)
Helpdesk 
 
2.0  (87)
Internet 
 
2.8  (77)
Bellen 
 
2.6  (54)
Digitale televisie 
 
1.9  (47)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
    Hoe beviel de installatie door de monteur? Of heeft u zelf de installatie uitgevoerd? Was de meegeleverde beschrijving dan duidelijk? Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Helpdesk
    Beoordeel de helpdesk als u hiermee al eens contact heeft opgenomen. Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Internet
    Beoordeel de kwaliteit van het internet op snelheid, stabiliteit en storingen. Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Bellen
    Maakt u gebruik van telefonie? Beoordeel dit dan op geluidskwaliteit en storingen. Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Digitale televisie
    Maakt u gebruik van televisie? Beoordeel dit dan op beeldkwaliteit, storingen en mogelijkheden. Een toelichting kunt u hieronder geven. Een toelichting kunt u hieronder geven.
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Kreeg vandaag het pakket binnen en was binnen 5 minuten klaar tegenover de uren die ik bezig was bij tele2. Internet snelheid is ook super! (Please) zo volhouden!!
Gemiddelde score 
 
9.5
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door GYH Juli 23, 2018

Super snelle aansluiting en internet

Kreeg vandaag het pakket binnen en was binnen 5 minuten klaar tegenover de uren die ik bezig was bij tele2. Internet snelheid is ook super! (Please) zo volhouden!!

Was deze review nuttig? 
Als je Online NL provider hebt hoop ik dat je naast een McDonald woont, want dan heb je tenminste internet door hotspot. Jarenlang zonder internet is doodnormaal bij Online NL, ze moeten hun naar veranderen in Offline NL. Klantenservice geeft je zelfmoordneigingen. Groter oplichting dan Bitconnect.
Gemiddelde score 
 
1.4
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
2.0
Digitale televisie 
 
2.0
Geschreven door Omer Juni 26, 2018

Groter oplichting dan Bitconnect

Als je Online NL provider hebt hoop ik dat je naast een McDonald woont, want dan heb je tenminste internet door hotspot. Jarenlang zonder internet is doodnormaal bij Online NL, ze moeten hun naar veranderen in Offline NL. Klantenservice geeft je zelfmoordneigingen. Groter oplichting dan Bitconnect.

Was deze review nuttig? 
Ruim 3 weken geleden 100mbit internet en tv van online.nl besteld. Toen werd er aangegeven dat het 3 weken ging duren voordat ze konden leveren. Dat was voor mij eigenlijk al veel te lang, hoe moeilijk is het om anno 2018 thuis wifi te realiseren? Maar goed, keurig 3 weken gewacht. Tot mijn stomme verbazing vervolgens een mailtje ontvangen met daarin alleen: wij kunnen niet leveren wat u besteld hebt, daarom annuleren wij uw bestelling. Vervolgens geen gehoor en geen oplossing vanuit online.nl.

3 weken voor niets gewacht. Kansloos. Ga NIET in zee met deze amateuristische organisatie.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Peter Mei 29, 2018

Niet geleverd

Ruim 3 weken geleden 100mbit internet en tv van online.nl besteld. Toen werd er aangegeven dat het 3 weken ging duren voordat ze konden leveren. Dat was voor mij eigenlijk al veel te lang, hoe moeilijk is het om anno 2018 thuis wifi te realiseren? Maar goed, keurig 3 weken gewacht. Tot mijn stomme verbazing vervolgens een mailtje ontvangen met daarin alleen: wij kunnen niet leveren wat u besteld hebt, daarom annuleren wij uw bestelling. Vervolgens geen gehoor en geen oplossing vanuit online.nl.

3 weken voor niets gewacht. Kansloos. Ga NIET in zee met deze amateuristische organisatie.

Was deze review nuttig? 
Ergen in 1999 lid geworden van toen nog Euronet. Altijd een analoog lijntje. Eigenlijk nooit wat veranderd tot halverwege 2016. Mijn kinderen wilden graag gamen en ook netflix kijken. Dus een upgrade bij Online gedaan naar 100 Mb internet en digitale tv. Half oktober 2016 zou mijn nieuwe contract ingaan.
Een heel uitgebreid verhaal zou teveel ruimte innemen. De korte, hele korte versie, account verdwenen, incl bijna mijn email adres. Weken zonder internet. Eerst helemaal geen installatie pakket, maar dat was geen probleem, er zou een monteur komen…… deze mocht na contact met online niets uit zijn auto halen(?). Weg was de monteur en mijn internet.
Enfin, na uren en dan ook echt uren en zeker 30 keer bellen, 4 installatie paketten verder, ook echt aan de deur gehad, na 10 weken eindelijk de juiste persoon aan de lijn en, haleluja, mijn internet en tv en telefoon werkzaam. Het is inmiddels januari 2017. Ook wat compensatie gehad, maar gezien weken internet met 2 studerende kinderen via mobiel internet, mager maar ok.
Ik heb mijn poot stijf gehouden bij een contract van 12 maanden, dit was ik namelijk ook aangegaan. Wel heb ik dit contract zeker 10 keer door moeten mailen naar diverse afdelingen en email adressen, voor ze er echt niet onder uit meer konden, net als de prijs van 66 euro per maand. Het contract ging echter pas 1 januari 2017 in.
Enfin, 100 Mb/sec, verrukt roep mijn zoon dat er wel 3 Mb/sec binnenkomt (via een kabel) op de playstation. Internet valt ook steeds weg. Wel contact met de wifi, vol signaal, maar geen verbinding met het internet. Heel vervelend, net als je iets moet bevestigen met internet, weg verbinding. Op topdagen word wel 10 keer de stekker van de wifi er uit getrokken. Het meest gebruikte onderdeel van het Online netwerk is de stekker van de wifi.
Afgelopen december, alles weg. TV, internet (kabel en wifi) en telefoon. De stekkermethode mocht niet meer baten. Gebeld met Online. Van afstand alles geprobeerd. Er moet echt een monteur komen, er is kompleet iets mis, zei de jongeman aan de andere kant. Ok, na 10 dagen (geen internet zijn we inmiddels wel gewend) een monteur. Verrek, de man ging heen en alles deed het weer.
Betaal inmiddels ook 75,50 per maand. Ergens een verhoging van 4,50 en nog eens 5 euro binnengeslopen. Zeker als dank voor een trouwe klant. En wat blijkt, die monteur kost me ook nog 30 euro. Bij het Online team wist men mij te vertellen dat het een wifi probleem betrof en die kosten zijn nu eenmaal voor de klant. Uitleggen dat een eerdere medewerker een monteur heeft gestuurd omdat het probleem niet op te lossen was, mocht niet baten. Het was net een robot. De enige reactie, die keer op keer herhaald werd was :”Hier staat, wifiprobleem, dus dan zijn de kosten voor de klant.” Ik heb hem veel plezier gewenst met die 30 euro. Geniet er van. Koop een ballon en ga het vieren.
Wat een geluk van die 12 maanden….ga nu kpn uitproberen. Kan nooit rotter zijn dan online.
Triest dat je als bedrijf een klant van ruim 15 jaar zo wegjaagd. Een week na mijn opzegging werd ik gebeld door online. Jammer dat iemand na anderhalf jaar weggaat, zei iemand enthousiast, dat zien we niet graag. Misschien mag ik u een leuke aanbieding doen. Heb daarop mijn oude klantnummer gegeven. Dit ken ik toch uit mijn hoofd na tig keer bellen. De man was kansloos.
Gemiddelde score 
 
2.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
5.0
Digitale televisie 
 
2.0
Geschreven door Mike Maart 22, 2018

afgezakt tot een slechte provider

Ergen in 1999 lid geworden van toen nog Euronet. Altijd een analoog lijntje. Eigenlijk nooit wat veranderd tot halverwege 2016. Mijn kinderen wilden graag gamen en ook netflix kijken. Dus een upgrade bij Online gedaan naar 100 Mb internet en digitale tv. Half oktober 2016 zou mijn nieuwe contract ingaan.
Een heel uitgebreid verhaal zou teveel ruimte innemen. De korte, hele korte versie, account verdwenen, incl bijna mijn email adres. Weken zonder internet. Eerst helemaal geen installatie pakket, maar dat was geen probleem, er zou een monteur komen…… deze mocht na contact met online niets uit zijn auto halen(?). Weg was de monteur en mijn internet.
Enfin, na uren en dan ook echt uren en zeker 30 keer bellen, 4 installatie paketten verder, ook echt aan de deur gehad, na 10 weken eindelijk de juiste persoon aan de lijn en, haleluja, mijn internet en tv en telefoon werkzaam. Het is inmiddels januari 2017. Ook wat compensatie gehad, maar gezien weken internet met 2 studerende kinderen via mobiel internet, mager maar ok.
Ik heb mijn poot stijf gehouden bij een contract van 12 maanden, dit was ik namelijk ook aangegaan. Wel heb ik dit contract zeker 10 keer door moeten mailen naar diverse afdelingen en email adressen, voor ze er echt niet onder uit meer konden, net als de prijs van 66 euro per maand. Het contract ging echter pas 1 januari 2017 in.
Enfin, 100 Mb/sec, verrukt roep mijn zoon dat er wel 3 Mb/sec binnenkomt (via een kabel) op de playstation. Internet valt ook steeds weg. Wel contact met de wifi, vol signaal, maar geen verbinding met het internet. Heel vervelend, net als je iets moet bevestigen met internet, weg verbinding. Op topdagen word wel 10 keer de stekker van de wifi er uit getrokken. Het meest gebruikte onderdeel van het Online netwerk is de stekker van de wifi.
Afgelopen december, alles weg. TV, internet (kabel en wifi) en telefoon. De stekkermethode mocht niet meer baten. Gebeld met Online. Van afstand alles geprobeerd. Er moet echt een monteur komen, er is kompleet iets mis, zei de jongeman aan de andere kant. Ok, na 10 dagen (geen internet zijn we inmiddels wel gewend) een monteur. Verrek, de man ging heen en alles deed het weer.
Betaal inmiddels ook 75,50 per maand. Ergens een verhoging van 4,50 en nog eens 5 euro binnengeslopen. Zeker als dank voor een trouwe klant. En wat blijkt, die monteur kost me ook nog 30 euro. Bij het Online team wist men mij te vertellen dat het een wifi probleem betrof en die kosten zijn nu eenmaal voor de klant. Uitleggen dat een eerdere medewerker een monteur heeft gestuurd omdat het probleem niet op te lossen was, mocht niet baten. Het was net een robot. De enige reactie, die keer op keer herhaald werd was :”Hier staat, wifiprobleem, dus dan zijn de kosten voor de klant.” Ik heb hem veel plezier gewenst met die 30 euro. Geniet er van. Koop een ballon en ga het vieren.
Wat een geluk van die 12 maanden….ga nu kpn uitproberen. Kan nooit rotter zijn dan online.
Triest dat je als bedrijf een klant van ruim 15 jaar zo wegjaagd. Een week na mijn opzegging werd ik gebeld door online. Jammer dat iemand na anderhalf jaar weggaat, zei iemand enthousiast, dat zien we niet graag. Misschien mag ik u een leuke aanbieding doen. Heb daarop mijn oude klantnummer gegeven. Dit ken ik toch uit mijn hoofd na tig keer bellen. De man was kansloos.

Was deze review nuttig? 
Zeer slechte klantenservice. Constant doorverbinden. Geen oplossingen aandragen en de fout bij de klant deponeren. Wat ben ik blij dat ik met deze provider na veel bellen en stress van hun af ben.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Jol Februari 08, 2018

Slechte klantenservice

Zeer slechte klantenservice. Constant doorverbinden. Geen oplossingen aandragen en de fout bij de klant deponeren. Wat ben ik blij dat ik met deze provider na veel bellen en stress van hun af ben.

Was deze review nuttig? 
Zeer en zeer slecht.

Service: heel ver te zoeken

Internet: werkt niet zodra je het nodig hebt!

Laatste keer online voor ons!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Jeroen Februari 05, 2018

Zeer slecht

Zeer en zeer slecht.

Service: heel ver te zoeken

Internet: werkt niet zodra je het nodig hebt!

Laatste keer online voor ons!

Was deze review nuttig? 
Onaangekondigd niet onderbouwde afschrijving van mijn rekening
Geen support voor eindapparatuur als spelcomputers, android boxjes, thuis servers etc hetgeen wettelijk wel verplicht is. Letterlijk commentaar van hun klantenservice: DAT MOET U ZELF OPLOSSEN
Bedroevende kwaliteit beeld, HD bij online.nl is significant slechter dan SD bij KPN of Ziggo. Kwaliteit meegeleverde apparatuur belabberd.
Afspraken worden niet nagekomen
Gemiddelde score 
 
2.3
Installatie 
 
6.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Peter Januari 09, 2018

CRIMINEEL SLECHT

Onaangekondigd niet onderbouwde afschrijving van mijn rekening
Geen support voor eindapparatuur als spelcomputers, android boxjes, thuis servers etc hetgeen wettelijk wel verplicht is. Letterlijk commentaar van hun klantenservice: DAT MOET U ZELF OPLOSSEN
Bedroevende kwaliteit beeld, HD bij online.nl is significant slechter dan SD bij KPN of Ziggo. Kwaliteit meegeleverde apparatuur belabberd.
Afspraken worden niet nagekomen

Was deze review nuttig? 
Internet en producten waren goed, alleen toen ik een verhuizing doorgaf en mijn contract wou opzeggen ging alles mis.
Het opzeggen van mijn contract EN de verhuizing naar het nieuwe adres waren niet goed verwerkt. Conclusie: automatisch het contract een jaar verlengd en toen de opzeggen alsnog een maand later is doorgevoerd heb ik een boete gekregen voor het niet op tijd opzeggen....
absurd.
Omdat de verhuizing niet goed is doorgevoerd hebben ze de boete en de brieven naar mijn oude adres verstuurd. Ik heb nog een paar keer telefonisch contact gehad om de spullen terug te sturen (en omdat ik geen bevestiging van de opzegging had gehad), en omdat er zomaar geld was afgeschreven van mijn rekening. Ook tijdens deze contactmomenten is mijn adres niet goed aangepast.
Ik heb de afschrijving gestagneerd in afwachting van mijn bezwaar/klacht naar online.nl. Hier is nooit contact over opgenomen en de openstaande post is naar een incassobureau gegaan. Deze hebben OOK brieven naar mijn oude adres gestuurd, toen zij mij belden heb ik direct contact opgezocht met online.nl om aan te geven dat het fout zit. online.nl heeft hun fout erkent en geeft aan dat ik in discussie moet met het incassobureau om verdere problemen met het incassobureau te voorkomen. Dat vind ik een abnormale afhandeling, want de fout ligt bij online.nl maar alsnog wordt ik geacht om met het incassobureau contact op te nemen. De administratieve afhandeling met het incassobureau nemen ze niet voor hun rekening ondanks dat de fout bij online.nl ligt.

Al met al een slechte klantenservice en weinig meedenkend vermogen. Op klachten wordt niet gereageerd en als je zelf niet goed achter de feiten aan zit zal er niets opgelost worden. Totaal af te raden!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door S. Boskan Oktober 18, 2017

Slechte klantenservice

Internet en producten waren goed, alleen toen ik een verhuizing doorgaf en mijn contract wou opzeggen ging alles mis.
Het opzeggen van mijn contract EN de verhuizing naar het nieuwe adres waren niet goed verwerkt. Conclusie: automatisch het contract een jaar verlengd en toen de opzeggen alsnog een maand later is doorgevoerd heb ik een boete gekregen voor het niet op tijd opzeggen....
absurd.
Omdat de verhuizing niet goed is doorgevoerd hebben ze de boete en de brieven naar mijn oude adres verstuurd. Ik heb nog een paar keer telefonisch contact gehad om de spullen terug te sturen (en omdat ik geen bevestiging van de opzegging had gehad), en omdat er zomaar geld was afgeschreven van mijn rekening. Ook tijdens deze contactmomenten is mijn adres niet goed aangepast.
Ik heb de afschrijving gestagneerd in afwachting van mijn bezwaar/klacht naar online.nl. Hier is nooit contact over opgenomen en de openstaande post is naar een incassobureau gegaan. Deze hebben OOK brieven naar mijn oude adres gestuurd, toen zij mij belden heb ik direct contact opgezocht met online.nl om aan te geven dat het fout zit. online.nl heeft hun fout erkent en geeft aan dat ik in discussie moet met het incassobureau om verdere problemen met het incassobureau te voorkomen. Dat vind ik een abnormale afhandeling, want de fout ligt bij online.nl maar alsnog wordt ik geacht om met het incassobureau contact op te nemen. De administratieve afhandeling met het incassobureau nemen ze niet voor hun rekening ondanks dat de fout bij online.nl ligt.

Al met al een slechte klantenservice en weinig meedenkend vermogen. Op klachten wordt niet gereageerd en als je zelf niet goed achter de feiten aan zit zal er niets opgelost worden. Totaal af te raden!

Was deze review nuttig? 
Hopen dat er niks mis gaat als klant bij Online, de klantenservice is waardeloos.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Rick September 28, 2017

Waardeloos

Hopen dat er niks mis gaat als klant bij Online, de klantenservice is waardeloos.

Was deze review nuttig? 
Zodra je klant bent en je met een simpele vraag komt wordt je direct de deur gewezen.
Je zit er aan vast is het korte antwoord. (ik ben nog geen maand klant en uit een stuk onvrede)
Bij de vraag naar een leidinggevende wordt de verbinding verbroken. Terugkomen op een ingevuld contactformulier wordt afgedaan met standaard antwoorden.

Kies een ander is mijn advies!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Bram Augustus 03, 2017

In en in triest!

Zodra je klant bent en je met een simpele vraag komt wordt je direct de deur gewezen.
Je zit er aan vast is het korte antwoord. (ik ben nog geen maand klant en uit een stuk onvrede)
Bij de vraag naar een leidinggevende wordt de verbinding verbroken. Terugkomen op een ingevuld contactformulier wordt afgedaan met standaard antwoorden.

Kies een ander is mijn advies!

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider