XS4ALL ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/2f/00/77/xs4all-1-1435563369.png
 
5.9 (65)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
XS4ALL

XS4ALL begonnen als een van de eerste internet providers in 1993, wordt regelmatig uitgeroepen tot beste internet provider volgens de Consumentenbond. Maar ook bij ons blijkt uit alle XS4ALL ervaringen, dat deze provider hoog scoort. De ADSL provider heeft een belangrijk doel: veilig internet, echte service en privacy voor iedereen. Naast internetten is het ook al geruime tijd mogelijk om te bellen en tv te kijken via XS4ALL internet.

XS4ALL ervaringen

Wellicht niet de goedkoopste aanbieder als het gaat om snel internet, maar XS4ALL biedt wel vele voordelen. Denk aan: gratis installatie door monteur, geavanceerd draadloos modem, beveiligingssoftware voor 3 computers, toegang tot 2300+ KPN Hotspots, geen meerprijs voor glasvezel internet en gratis upgraden, 7 dagen per week klantenservice (voor al je pc gerelateerde vragen), 10 GB opslagruimte, vast IP-adres en de lijn is geschikt voor pinnen.

Alle XS4ALL ervaringen hieronder kunnen jou helpen bij het maken van een keuze. Heb je zelf ervaringen met XS4ALL? Laat dan ook je stem horen door het schrijven van een korte review. Dat helpt andere bij het maken van hun keuze.

Voor XS4ALL glasvezel ervaringen kijk je onder: XS4ALL glasvezel ervaringen.

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 65 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
5.9
Installatie 
 
6.6  (50)
Helpdesk 
 
5.5  (59)
Internet 
 
6.3  (56)
Bellen 
 
5.9  (33)
Digitale televisie 
 
5.3  (22)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
    Hoe beviel de installatie door de monteur? Of heeft u zelf de installatie uitgevoerd? Was de meegeleverde beschrijving dan duidelijk? Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Helpdesk
    Beoordeel de helpdesk als u hiermee al eens contact heeft opgenomen. Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Internet
    Beoordeel de kwaliteit van het internet op snelheid, stabiliteit en storingen. Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Bellen
    Maakt u gebruik van telefonie? Beoordeel dit dan op geluidskwaliteit en storingen. Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Digitale televisie
    Maakt u gebruik van televisie? Beoordeel dit dan op beeldkwaliteit, storingen en mogelijkheden. Een toelichting kunt u hieronder geven. Een toelichting kunt u hieronder geven.
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
In september 2016 internet afgesloten, in december eindelijk werkend internet. 3 maanden lopen touwtrekken 4 verschillende routers 8 verschillende monteurs 9 als je 1 mee telt die gewoon niet op kwam dagen. Afspraken over terug bellen voor hulp bij de problemen met het internet, word niet gedaan. Eigenlijk vanaf dag 1 zoveel gezeik, hoe kan dit de beste provider van NL zijn?! Klachten post/e-mail worden genegeerd.

Na een brand in mijn woning noodgedwongen moeten verhuizen, begrijp dat het contractueel gezien niet zomaar ontbonden kan worden maar hulp of meedenken 0. Na aandringen hebben ze mij op het laagste abbonement gezet en in 4 maanden tijd dat stiekem weer verhoogd.

Als je dan belt voor meer info, zijn de werknemers gemaakt behulpzaam en nagenoeg niet empatisch. Wanneer er meer dan 1 vraag is en zij zijn van mening dat ze je goed hebben geholpen word je doodleuk zo naar iemand anders doorverbonden. Hoe dan?! Ik sta hen rustig te woord en wacht doodleuk 10 minuten in de wacht, dan verwacht ik op zn minst een fatsoenlijke afhandeling. Keer op keer hetzelfde gezeik. Beter schaf je goedkoper internet aan, want service kennen ze bij XS4ALL niet! P.s.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Michelle Juli 28, 2017

Wat een hel!

In september 2016 internet afgesloten, in december eindelijk werkend internet. 3 maanden lopen touwtrekken 4 verschillende routers 8 verschillende monteurs 9 als je 1 mee telt die gewoon niet op kwam dagen. Afspraken over terug bellen voor hulp bij de problemen met het internet, word niet gedaan. Eigenlijk vanaf dag 1 zoveel gezeik, hoe kan dit de beste provider van NL zijn?! Klachten post/e-mail worden genegeerd.

Na een brand in mijn woning noodgedwongen moeten verhuizen, begrijp dat het contractueel gezien niet zomaar ontbonden kan worden maar hulp of meedenken 0. Na aandringen hebben ze mij op het laagste abbonement gezet en in 4 maanden tijd dat stiekem weer verhoogd.

Als je dan belt voor meer info, zijn de werknemers gemaakt behulpzaam en nagenoeg niet empatisch. Wanneer er meer dan 1 vraag is en zij zijn van mening dat ze je goed hebben geholpen word je doodleuk zo naar iemand anders doorverbonden. Hoe dan?! Ik sta hen rustig te woord en wacht doodleuk 10 minuten in de wacht, dan verwacht ik op zn minst een fatsoenlijke afhandeling. Keer op keer hetzelfde gezeik. Beter schaf je goedkoper internet aan, want service kennen ze bij XS4ALL niet! P.s.

Was deze review nuttig? 
Na verhuizing nog steeds geen vast internet op pc en dit duurt al weken!
Heb al aan diverse mensen van die helpdesk telefonisch het zelfde verhaal moeten uitleggen en tot op heden gebeurt er niets!! Heb ook een boze mail gestuurd maar dan wordt er weer op gereageerd dat ik wil opzeggen? Dus lezen kunnen ze ook al niet!
Monteur was na 5 minuten weer weg en kabels liggen los en kan de deur vd woonkamer niet dicht doen wat niet is afgesproken met xass!
Zij blijven in gebreke tot nu toe dus wordt er geen rekening betaald totdat zij dit in orde hebben gemaakt!
Zeer slechte provider en zeker die jongelingen die al helemaal niets weten en er geen reet aan doen!!
Ben er klaar mee en de gang naar de rechter komt steeds dichter bij!
Gemiddelde score 
 
3.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
4.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
6.0
Geschreven door Jord April 26, 2017

Slechtste provider

Na verhuizing nog steeds geen vast internet op pc en dit duurt al weken!
Heb al aan diverse mensen van die helpdesk telefonisch het zelfde verhaal moeten uitleggen en tot op heden gebeurt er niets!! Heb ook een boze mail gestuurd maar dan wordt er weer op gereageerd dat ik wil opzeggen? Dus lezen kunnen ze ook al niet!
Monteur was na 5 minuten weer weg en kabels liggen los en kan de deur vd woonkamer niet dicht doen wat niet is afgesproken met xass!
Zij blijven in gebreke tot nu toe dus wordt er geen rekening betaald totdat zij dit in orde hebben gemaakt!
Zeer slechte provider en zeker die jongelingen die al helemaal niets weten en er geen reet aan doen!!
Ben er klaar mee en de gang naar de rechter komt steeds dichter bij!

Was deze review nuttig? 
XS4ALL was ooit een goede internet provider met een gedegen helpdesk waar men wist waarover men sprak. Technisch goed onderlegd en zonder flauwekul. Hoe anders is echter nu XS4ALL. De helpdesk bevat intussen mensen die niet weten wat een bridge is, of een modem of router. Ze maken allerlei afspraken en beloftes om maar klanten binnen te halen, om vervolgens hier niets van waar te maken en men dan ook nog verplicht om het jaar vol te maken anders moet je een slotnota betalen. Want men kan 'toevallig' ineens de gemaakte afspraken niet meer terugvinden. Voor het geld krijg je dezelfde behandeling en service van bij de allergoedkoopste (misschien nog zelfs slechter), maar bij XS4ALL betaal je wel de hoofdprijs.
Gemiddelde score 
 
2.5
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
4.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Angelo Machils Maart 10, 2017

XS4ALL was ooit een goede internet provider met een gedegen helpdesk waar men wist waarover men sprak. Technisch goed onderlegd en zonder flauwekul. Hoe anders is echter nu XS4ALL. De helpdesk bevat intussen mensen die niet weten wat een bridge is, of een modem of router. Ze maken allerlei afspraken en beloftes om maar klanten binnen te halen, om vervolgens hier niets van waar te maken en men dan ook nog verplicht om het jaar vol te maken anders moet je een slotnota betalen. Want men kan 'toevallig' ineens de gemaakte afspraken niet meer terugvinden. Voor het geld krijg je dezelfde behandeling en service van bij de allergoedkoopste (misschien nog zelfs slechter), maar bij XS4ALL betaal je wel de hoofdprijs.

Was deze review nuttig? 
9 februari - aanvraag internet, telefonie, bellen; we bespreken dat de kosten 66 euro worden voor glasvezel, inclusief montage en dat de eerste maanden gratis zijn. 10 februari - ontvangst bevestiging per post 21 februari - bij telefonische navraag blijkt de aanvraag wel in het systeem te staan, maar niet te zijn doorgezet en er ontbreken ook zaken 22 februari - de aanvraag moet opnieuw in het systeem worden gezet en ik krijg te horen dat een medewerker mij persoonlijk zal informeren over de voortgang. Ik zal in ieder geval begin volgende week worden gebeld 2 maart eerste gesprek - nee, meneer de status is nog niet gewijzigd, maar we informeren u. Ja het duurt lang en te lang. 2 maart tweede gesprek - meneer, we hebben intern even overlegd om uw aansluiting te versnellen. Kunt u nog even aangeven wat u wilde? 2 maart een e-mail: u heeft een aanvraag gedaan voor levering en we sluiten u vermoedelijk aan op 20 maart. O ja, de prijs is zojuist met 10 euro omhoog gegaan. 2 maart- derde gesprek - ja, meneer maar dat is nu eenmaal de prijs, dat is niet anders, dan is er op 9 februari vast een fout gemaakt meneer. Ik kan in het systeem verder niets over u zien meneer. Dat was het moment waarop ik briesend heb geroepen dat ik geen gebruik meer wilde maken van hun dienstverlening.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door ARS Maart 02, 2017

Verder dan de helpdesk zijn we nooit gekomen

9 februari - aanvraag internet, telefonie, bellen; we bespreken dat de kosten 66 euro worden voor glasvezel, inclusief montage en dat de eerste maanden gratis zijn. 10 februari - ontvangst bevestiging per post 21 februari - bij telefonische navraag blijkt de aanvraag wel in het systeem te staan, maar niet te zijn doorgezet en er ontbreken ook zaken 22 februari - de aanvraag moet opnieuw in het systeem worden gezet en ik krijg te horen dat een medewerker mij persoonlijk zal informeren over de voortgang. Ik zal in ieder geval begin volgende week worden gebeld 2 maart eerste gesprek - nee, meneer de status is nog niet gewijzigd, maar we informeren u. Ja het duurt lang en te lang. 2 maart tweede gesprek - meneer, we hebben intern even overlegd om uw aansluiting te versnellen. Kunt u nog even aangeven wat u wilde? 2 maart een e-mail: u heeft een aanvraag gedaan voor levering en we sluiten u vermoedelijk aan op 20 maart. O ja, de prijs is zojuist met 10 euro omhoog gegaan. 2 maart- derde gesprek - ja, meneer maar dat is nu eenmaal de prijs, dat is niet anders, dan is er op 9 februari vast een fout gemaakt meneer. Ik kan in het systeem verder niets over u zien meneer. Dat was het moment waarop ik briesend heb geroepen dat ik geen gebruik meer wilde maken van hun dienstverlening.

Was deze review nuttig? 
Overgestapt vanaf ziggo na veel storingen en daar niet de inspanning gevoeld om het beter te krijgen.
Installatiepakket gekregen, netjes op tijd met duidelijke handleidingen.
Installatie van VDSL, daar moet KPN aan te pas komen, er moet een bonding met meerdere draadjes gemaakt. Verliep probleemloos. De installatiepartner van XS4ALL heeft wel wat steken laten vallen met 3 verzettingen. daardoor is de telefonie-afsluiting van ziggo een paar dagen eerder geweest dan de aansluiting op XS4ALL. dat is wel slordig. Gelukkig het meeste zelf kunnen installeren.
Ben zeer verheugd met de TV! de kastjes van XS4ALL zijn stil (!), kleiner en gebruikersvriendelijker dan de ZIggo horizon box (die al op zolder gezet was ter faveure van een humax 5300c), Het werkt allemaal perfect! Wel overigens op letten dat elke TVs een APARTE ethernet verbinding vereist. Naast aanleg van een aparte ethernetkabel naar de tv's is ook op te lossen met een powerline, een Vlan of zoals in mijn geval met 3 nieuwe switches met igmp snooping. Internet is in mijn geval 100/50, dus prima.
De telefoon heeft een lagere beoordeling van mij gekregen want de dect op de FRITZ router 7581, was niet stabiel. Na installatie van een beta firmware werd het wel goed, maar dat is eigenlijk iets wat XS4ALL had moeten doen denk ik.
Al met al een happy customer zover...
Gemiddelde score 
 
8.2
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
9.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
6.0
Digitale televisie 
 
9.0
Geschreven door EAZ Februari 12, 2017

Nieuwe klant, installatieverslag

Overgestapt vanaf ziggo na veel storingen en daar niet de inspanning gevoeld om het beter te krijgen.
Installatiepakket gekregen, netjes op tijd met duidelijke handleidingen.
Installatie van VDSL, daar moet KPN aan te pas komen, er moet een bonding met meerdere draadjes gemaakt. Verliep probleemloos. De installatiepartner van XS4ALL heeft wel wat steken laten vallen met 3 verzettingen. daardoor is de telefonie-afsluiting van ziggo een paar dagen eerder geweest dan de aansluiting op XS4ALL. dat is wel slordig. Gelukkig het meeste zelf kunnen installeren.
Ben zeer verheugd met de TV! de kastjes van XS4ALL zijn stil (!), kleiner en gebruikersvriendelijker dan de ZIggo horizon box (die al op zolder gezet was ter faveure van een humax 5300c), Het werkt allemaal perfect! Wel overigens op letten dat elke TVs een APARTE ethernet verbinding vereist. Naast aanleg van een aparte ethernetkabel naar de tv's is ook op te lossen met een powerline, een Vlan of zoals in mijn geval met 3 nieuwe switches met igmp snooping. Internet is in mijn geval 100/50, dus prima.
De telefoon heeft een lagere beoordeling van mij gekregen want de dect op de FRITZ router 7581, was niet stabiel. Na installatie van een beta firmware werd het wel goed, maar dat is eigenlijk iets wat XS4ALL had moeten doen denk ik.
Al met al een happy customer zover...

Was deze review nuttig? 
Al vele jaren klant bij xs4all. Goed stabiel internet met vrijwel geen storingen. Ook digitale televisie werkt probleemloos. Jammer dat de prijs aan de hoge kant is.
Gemiddelde score 
 
10.0
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
10.0
Geschreven door OvR December 26, 2016

Al vele jaren perfect

Al vele jaren klant bij xs4all. Goed stabiel internet met vrijwel geen storingen. Ook digitale televisie werkt probleemloos. Jammer dat de prijs aan de hoge kant is.

Was deze review nuttig? 
xs4all, heb een goede en snelle service maar toch heeft het plus en min punten in mijn mening, ik ben er wel tevreden mee, maar aangezien de prijs en wat ze bieden gaat ik toch overstappen

goede punten
1. goede service
2. stabiele internet
3. locale service nummer dus niet 0900 o.i.d
4. storingen zijn snel opgelost

slechte punten, of dingen dat moet veranderen
1. de prijs is te hoog,je krijgt te weinig voor wat men betaald
2. die wifi modems zijn nog zwakker met wifi dan de horizon box van ziggo, zelfs als ik naast de fritsbox staat is ziggo wifi spot die het eerste verbind op mijn mobiele apparatuuren
3. web tv alleen via eigen modem dus niet via een wifispot of andere xs4all/kpn modem of andere verbindingen (zo genaamde privacy)
4. geen wifispot/hotspot (alleen maar op schiphol via kpn of zo iets), dit is tegenwoordig een must have tog ?
5. heb wel wat storingen gehad
6. de fritsboxen zijn niet wat men zegt op internet,
1. niet erg flexibel,
2.sloom met login en opties veranderen
3. slechte wifi
4. ken geen draadloze brug maken via wifi via andre routers of modems, moet speciaal een fritzbox zijn voor dat
7. als je internet abonoment neem lager dan 100mbit krijg je geen 5g band modem, dus je zit da te kutten met slechte 2.4g band
8. telefoon menu ken simpeler dan alleen maar doorlinken van menu naar menu
9. niet echt een snelle instalatie door monteur duurte langer dan 30 minuten voor alles werkte
Gemiddelde score 
 
8.6
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
9.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
7.0
Digitale televisie 
 
9.0
Geschreven door Wesley December 21, 2016

Plus en Min Punten

xs4all, heb een goede en snelle service maar toch heeft het plus en min punten in mijn mening, ik ben er wel tevreden mee, maar aangezien de prijs en wat ze bieden gaat ik toch overstappen

goede punten
1. goede service
2. stabiele internet
3. locale service nummer dus niet 0900 o.i.d
4. storingen zijn snel opgelost

slechte punten, of dingen dat moet veranderen
1. de prijs is te hoog,je krijgt te weinig voor wat men betaald
2. die wifi modems zijn nog zwakker met wifi dan de horizon box van ziggo, zelfs als ik naast de fritsbox staat is ziggo wifi spot die het eerste verbind op mijn mobiele apparatuuren
3. web tv alleen via eigen modem dus niet via een wifispot of andere xs4all/kpn modem of andere verbindingen (zo genaamde privacy)
4. geen wifispot/hotspot (alleen maar op schiphol via kpn of zo iets), dit is tegenwoordig een must have tog ?
5. heb wel wat storingen gehad
6. de fritsboxen zijn niet wat men zegt op internet,
1. niet erg flexibel,
2.sloom met login en opties veranderen
3. slechte wifi
4. ken geen draadloze brug maken via wifi via andre routers of modems, moet speciaal een fritzbox zijn voor dat
7. als je internet abonoment neem lager dan 100mbit krijg je geen 5g band modem, dus je zit da te kutten met slechte 2.4g band
8. telefoon menu ken simpeler dan alleen maar doorlinken van menu naar menu
9. niet echt een snelle instalatie door monteur duurte langer dan 30 minuten voor alles werkte

Was deze review nuttig? 
Al vele jaren tevreden gebruiker van een "oude" ADSL verbinding. Weinig tot geen storingen en klantenservice is over het algemeen redelijk snel bereikbaar om vervolgens goed gehoord te worden.

We worden ook zo nu en dan gebeld met de vraag of we nog tevreden zijn en niet willen overstappen op glasvezel. Gezien de locatie van de huidige modem en waar de glasvezel modem te hangen komt hier vanaf gezien.

De modem die we in gebruik hebben is een FritzBox. Van het oude soort, maar de mogelijkheden erin zijn eindeloos. Interface is wel vrij traag, maar misschien dat dit op nieuwere modellen niet zo is.

Geluidkwaliteit bij bellen (en met name het volume) is niet optimaal. We hebben nu simpele DECT telefoons aangesloten op de modem. Wellicht dat het met echte VoIP toestellen een betere kwaliteit geeft. Zakelijk gebruiken we de internet verbinding ook voor een VoIP account + toestel en dan de is de kwaliteit perfect.

Kortom we zijn erg tevreden over ADSL van XS4ALL. Zeker als we de berichten hier lezen over andere providers lijkt het daar echt dramatisch gesteld te zijn met internet en klantenservice. Nu is het wel zo dat XS4ALL fors duurder is. Je maakt dus een afweging tussen de "beste" of de "goedkoopste" provider.
Gemiddelde score 
 
8.5
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
9.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
7.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door reuvers December 02, 2016

Al 15 jaar tevreden klant

Al vele jaren tevreden gebruiker van een "oude" ADSL verbinding. Weinig tot geen storingen en klantenservice is over het algemeen redelijk snel bereikbaar om vervolgens goed gehoord te worden.

We worden ook zo nu en dan gebeld met de vraag of we nog tevreden zijn en niet willen overstappen op glasvezel. Gezien de locatie van de huidige modem en waar de glasvezel modem te hangen komt hier vanaf gezien.

De modem die we in gebruik hebben is een FritzBox. Van het oude soort, maar de mogelijkheden erin zijn eindeloos. Interface is wel vrij traag, maar misschien dat dit op nieuwere modellen niet zo is.

Geluidkwaliteit bij bellen (en met name het volume) is niet optimaal. We hebben nu simpele DECT telefoons aangesloten op de modem. Wellicht dat het met echte VoIP toestellen een betere kwaliteit geeft. Zakelijk gebruiken we de internet verbinding ook voor een VoIP account + toestel en dan de is de kwaliteit perfect.

Kortom we zijn erg tevreden over ADSL van XS4ALL. Zeker als we de berichten hier lezen over andere providers lijkt het daar echt dramatisch gesteld te zijn met internet en klantenservice. Nu is het wel zo dat XS4ALL fors duurder is. Je maakt dus een afweging tussen de "beste" of de "goedkoopste" provider.

Was deze review nuttig? 
Slechte wifi sloom internet. Zeker af te raden ga meteen opzeggen zo een slechte wifi
Gemiddelde score 
 
2.8
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
5.0
Digitale televisie 
 
3.0
Geschreven door Jordy Oktober 01, 2016

Slechte wifi sloom internet. Zeker af te raden ga meteen opzeggen zo een slechte wifi

Was deze review nuttig? 
Helpdesk zijn ze 9/10 niet bereid om het probleem uit te zoeken.
De internet verbinding is de afgelopen paar jaar NOOIT langer dan 2 weken in orde geweest.
We betalen voor 40MBit/s download, maar ontvangen slechts 8.6!
Gemiddelde score 
 
4.0
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
2.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Alex Oktober 01, 2016

Onbehulpzaam

Helpdesk zijn ze 9/10 niet bereid om het probleem uit te zoeken.
De internet verbinding is de afgelopen paar jaar NOOIT langer dan 2 weken in orde geweest.
We betalen voor 40MBit/s download, maar ontvangen slechts 8.6!

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider