Tweak ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/44/e9/15/tweak-38-1435562632.png
 
4.6 (167)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Tweak

Tweak is begonnen onder de naam TweakDSL. Maar Tweak is veel meer als alleen maar ADSL.

Zo wordt er nu naast ADSL ook SDSL, glasvezel, VoIP en super snelle newsservers aangeboden. Maar ook het registreren van een .nl domeinnaam behoort tot de mogelijkheden en zit bij enkele abonnementen standaard inbegrepen. Zo bent u altijd bereikbaar via uw eigen naam.

Tweak staat voor Unlimited Freedom; Internetten op volle snelheid en met maximale mogelijkheden. Ze noemen zich zelf "De meest relaxte provider van Nederland".

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 167 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
4.6
Installatie 
 
4.7  (147)
Helpdesk 
 
3.7  (164)
Internet 
 
5.8  (158)
Bellen 
 
4.5  (118)
Digitale televisie 
 
4.2  (73)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
    Hoe beviel de installatie door de monteur? Of heeft u zelf de installatie uitgevoerd? Was de meegeleverde beschrijving dan duidelijk? Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Helpdesk
    Beoordeel de helpdesk als u hiermee al eens contact heeft opgenomen. Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Internet
    Beoordeel de kwaliteit van het internet op snelheid, stabiliteit en storingen. Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Bellen
    Maakt u gebruik van telefonie? Beoordeel dit dan op geluidskwaliteit en storingen. Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Digitale televisie
    Maakt u gebruik van televisie? Beoordeel dit dan op beeldkwaliteit, storingen en mogelijkheden. Een toelichting kunt u hieronder geven. Een toelichting kunt u hieronder geven.
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Het enige wat snel is is het internet. Tv is bagger, opnemen werkt slecht of wordt voor de helft opgenomen, beeld kwaliteit is super slecht(blokken/vertekend beeld)
Helpdesk is helemaal slecht, telefonisch slecht bereikbaar en op mailtjes reageren ze zeer laat. Probleem met tv kunnen ze niet oplossen, duidelijk was wel dat het niet aan mijn apparatuur lag. Wordt gewoon niet opgelost.

Alles opgezegd en zelfs dat gaf problemen. Spullen moeten nu retour maar de kosten zijn voor mij. Dit is geen service maar oplichterij.

Ga niet met dit bedrijf in zee.
Gemiddelde score 
 
2.6
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
6.0
Bellen 
 
3.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Marco Noorlander Mei 15, 2019

Bagger bedrijf

Het enige wat snel is is het internet. Tv is bagger, opnemen werkt slecht of wordt voor de helft opgenomen, beeld kwaliteit is super slecht(blokken/vertekend beeld)
Helpdesk is helemaal slecht, telefonisch slecht bereikbaar en op mailtjes reageren ze zeer laat. Probleem met tv kunnen ze niet oplossen, duidelijk was wel dat het niet aan mijn apparatuur lag. Wordt gewoon niet opgelost.

Alles opgezegd en zelfs dat gaf problemen. Spullen moeten nu retour maar de kosten zijn voor mij. Dit is geen service maar oplichterij.

Ga niet met dit bedrijf in zee.

Was deze review nuttig? 
Ondanks de hoge verwachtingen ervaren we nu als nummer te worden behandeld. We hebben spijt dat we er ooit aan zijn begonnen.

We hebben slechts 1,5 week goed internet en TV gehad. Opeens viel de verbinding weg en hebben we 2 weken GEEN verbinding meer gehad. En toen begon begon de ellende. Wachttijden van meer dan 30 minuten zijn eerder regel dan uitzondering. Beloven terug te bellen, maar geen enkele respons. Dan maar mailen, enige respons komt van een mailrobot. (Over een nummertje gesproken) Het vraagt veel tijd en frustraties.

Facturen worden zeer accuraat gestuurd en geint, zonder dat hier een tegenprestatie tegenover staat.

We hebben een ultimatum gesteld, wanneer ze hier niet aan voldoen gaan we stappen ondernemen. Geld terug en kosteloos overstappen naar een andere provider. In de tussentijd bouwen een dossier op waarin we alle contractmementen en acties vastleggen.

Het lijkt een klassiek traject waarin een potentiële onderneming bezwijkt aan haar eigen succes.

KLEIN in service geworden door GROOT te worden!

TIP, voorlopig GEEN TWEAK klant worden. Daarmee verlenen je hun een dienst en kunnen ze werken om de organisatie weer op de rails te krijgen.
Gemiddelde score 
 
2.4
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
3.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
5.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door HIELKE Februari 22, 2019

TWEAK BEHANDELD JE ALS EEN NUMMER! SPIJT

Ondanks de hoge verwachtingen ervaren we nu als nummer te worden behandeld. We hebben spijt dat we er ooit aan zijn begonnen.

We hebben slechts 1,5 week goed internet en TV gehad. Opeens viel de verbinding weg en hebben we 2 weken GEEN verbinding meer gehad. En toen begon begon de ellende. Wachttijden van meer dan 30 minuten zijn eerder regel dan uitzondering. Beloven terug te bellen, maar geen enkele respons. Dan maar mailen, enige respons komt van een mailrobot. (Over een nummertje gesproken) Het vraagt veel tijd en frustraties.

Facturen worden zeer accuraat gestuurd en geint, zonder dat hier een tegenprestatie tegenover staat.

We hebben een ultimatum gesteld, wanneer ze hier niet aan voldoen gaan we stappen ondernemen. Geld terug en kosteloos overstappen naar een andere provider. In de tussentijd bouwen een dossier op waarin we alle contractmementen en acties vastleggen.

Het lijkt een klassiek traject waarin een potentiële onderneming bezwijkt aan haar eigen succes.

KLEIN in service geworden door GROOT te worden!

TIP, voorlopig GEEN TWEAK klant worden. Daarmee verlenen je hun een dienst en kunnen ze werken om de organisatie weer op de rails te krijgen.

Was deze review nuttig? 
Via het glasvezelproject van De Wolden bij Tweak uitgekomen voor een alles in 1 pakket. Een belangrijke motivatie voor ons om voor Tweak te kiezen was het feit dat ze je geen beperkingen opleggen, maar de gunstige prijs / prestatie verhouding speelde ook een rol.
Nadat de installatie van de glasvezelaansluiting in huis gereed was, binnen een paar dagen gebeld door iemand van Tweak om een afspraak te maken.

Installatie:
De monteur van Tweak was keurig op tijd en was goed voorbereid.
Het was een kwestie van het modem aansluiten en toen werkte alles meteen.
De monteur is nog geen kwartier bezig geweest met de installatie

TV:
Wij kijken tv via de app en een chromecast, omdat we geen tv-kastje bij de TV wilden hebben. Dit werkt voor ons heel goed! Het langste duurde het om de inlog gegevens van Canal Digitaal op de tablet in de app van Canal Digitaal in te voeren. Op deze manier hebben we toegang tot alle functies, zoals uitzending gemist, begin gemist etc.

Internet:
Ja, gewoon supersnel. Het is bijna niet uit te leggen wat een verschil het maakt in vergelijking met de verbinding die we hiervoor hadden. Updates downloaden, wat nogal eens werd uitgesteld omdat het zo lang duurde, zijn nu in een oogwenk klaar. Foto's versturen is goed opletten, want het is klaar voordat je er erg in hebt. We zijn er heel blij mee.
Er lijkt wel een groot verschil te zijn tussen wat de speedtest meet en wat we daadwerkelijk halen. Bij het downloaden van eerdergenoemde update, liet onze computer zien dat dat met een enorme snelheid van ongeveer 900 megabit ging en dus ook in een paar minuten klaar was. Maar bij een speedtest varieert het resultaat nogal eens tussen de 300 en 900 megabit, helemaal bij de upload.

Telefonie:
Hier hebben we nog niet veel mee gedaan. We gebruiken onze vaste telefoon alleen om gebeld te worden, en dat werkte prima toen we het uitprobeerden.

Conclusie:
Wij zijn heel tevreden over het pakket van Tweak. Het is zeker aan te raden. Over de problemen die ik hier van anderen lees kan ik niks zeggen, bij ons werkt het gewoon prima.
Ik vind de wisselende resultaten van speedtests wel opmerkelijk. Ik denk dat 1.000 Mbit zo snel is, dat deze speedtest servers het nog niet betrouwbaar kunnen meten. In mijn ervaring is het in elk geval gewoon heel erg snel!
Gemiddelde score 
 
8.5
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door Floris December 19, 2018

Supersnel internet en mooie kwaliteit tv

Via het glasvezelproject van De Wolden bij Tweak uitgekomen voor een alles in 1 pakket. Een belangrijke motivatie voor ons om voor Tweak te kiezen was het feit dat ze je geen beperkingen opleggen, maar de gunstige prijs / prestatie verhouding speelde ook een rol.
Nadat de installatie van de glasvezelaansluiting in huis gereed was, binnen een paar dagen gebeld door iemand van Tweak om een afspraak te maken.

Installatie:
De monteur van Tweak was keurig op tijd en was goed voorbereid.
Het was een kwestie van het modem aansluiten en toen werkte alles meteen.
De monteur is nog geen kwartier bezig geweest met de installatie

TV:
Wij kijken tv via de app en een chromecast, omdat we geen tv-kastje bij de TV wilden hebben. Dit werkt voor ons heel goed! Het langste duurde het om de inlog gegevens van Canal Digitaal op de tablet in de app van Canal Digitaal in te voeren. Op deze manier hebben we toegang tot alle functies, zoals uitzending gemist, begin gemist etc.

Internet:
Ja, gewoon supersnel. Het is bijna niet uit te leggen wat een verschil het maakt in vergelijking met de verbinding die we hiervoor hadden. Updates downloaden, wat nogal eens werd uitgesteld omdat het zo lang duurde, zijn nu in een oogwenk klaar. Foto's versturen is goed opletten, want het is klaar voordat je er erg in hebt. We zijn er heel blij mee.
Er lijkt wel een groot verschil te zijn tussen wat de speedtest meet en wat we daadwerkelijk halen. Bij het downloaden van eerdergenoemde update, liet onze computer zien dat dat met een enorme snelheid van ongeveer 900 megabit ging en dus ook in een paar minuten klaar was. Maar bij een speedtest varieert het resultaat nogal eens tussen de 300 en 900 megabit, helemaal bij de upload.

Telefonie:
Hier hebben we nog niet veel mee gedaan. We gebruiken onze vaste telefoon alleen om gebeld te worden, en dat werkte prima toen we het uitprobeerden.

Conclusie:
Wij zijn heel tevreden over het pakket van Tweak. Het is zeker aan te raden. Over de problemen die ik hier van anderen lees kan ik niks zeggen, bij ons werkt het gewoon prima.
Ik vind de wisselende resultaten van speedtests wel opmerkelijk. Ik denk dat 1.000 Mbit zo snel is, dat deze speedtest servers het nog niet betrouwbaar kunnen meten. In mijn ervaring is het in elk geval gewoon heel erg snel!

Was deze review nuttig? 
Waarom kan ik niet op de website extra tv pakket bestellen.
is veel simpeler
Gemiddelde score 
 
5.8
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
5.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
5.0
Digitale televisie 
 
5.0
Geschreven door henk September 08, 2018

website

Waarom kan ik niet op de website extra tv pakket bestellen.
is veel simpeler

Was deze review nuttig? 
Ga niet in zee met tweak, het zijn leugenaars. Ze beloven me keer op keer dingen maar komen dit niet na. Ze reageren niet op mijn mails, wanneer ze me beloven terug te bellen doen ze dit niet.

Vuile oplichters zijn het
Gemiddelde score 
 
2.4
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
2.0
Geschreven door Youssef Augustus 23, 2018

Oplichters

Ga niet in zee met tweak, het zijn leugenaars. Ze beloven me keer op keer dingen maar komen dit niet na. Ze reageren niet op mijn mails, wanneer ze me beloven terug te bellen doen ze dit niet.

Vuile oplichters zijn het

Was deze review nuttig? 
Meest slechte provider die er is. Geen oplossingen zoeken voor problemen.De tv stoort regelmatig en de wifi is onstabiel. Zodra het is aangesloten leggen ze storingen bij de klant zelf terug. Je wordt doorverwezen naar de 'technische afdeling'' 'die uiteindelijk niets doet. Zelfs terug bellen kunnen ze niet.
We betalen voor 1000 mb. De KPN monteur meet 30 mb!!
Wij zijn gelukkig terug bij KPN!
Gemiddelde score 
 
1.8
Installatie 
 
5.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Tom Augustus 20, 2018

Meest slechte provider die er is. Geen oplossingen zoeken voor problemen.De tv stoort regelmatig en de wifi is onstabiel. Zodra het is aangesloten leggen ze storingen bij de klant zelf terug. Je wordt doorverwezen naar de 'technische afdeling'' 'die uiteindelijk niets doet. Zelfs terug bellen kunnen ze niet.
We betalen voor 1000 mb. De KPN monteur meet 30 mb!!
Wij zijn gelukkig terug bij KPN!

Was deze review nuttig? 
Prima installatie
Goed TV beeld
Draadloos internet is helaas slecht; verbinding valt steeds weg. Omdat wij allebei thuis werken is dat wel een beetje erg lastig! We hopen dat we straks met een vaste kabelaansluiting beter bereik hebben.
Helpdesk; mensen zijn vriendelijk maar voordat je ze aan de lijn hebt is er wel 20 minuten verstreken. Eerst zeggen ze dat je de eerstvolgende wachter bent en daarna heb je weer 2 wachtenden voor je. Erg frustrerend!
Maar we gaan er van uit dat dit op termijn ook beter wordt;)
Gemiddelde score 
 
5.5
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
2.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
9.0
Geschreven door Tiny Augustus 20, 2018

Al mooi op weg..

Prima installatie
Goed TV beeld
Draadloos internet is helaas slecht; verbinding valt steeds weg. Omdat wij allebei thuis werken is dat wel een beetje erg lastig! We hopen dat we straks met een vaste kabelaansluiting beter bereik hebben.
Helpdesk; mensen zijn vriendelijk maar voordat je ze aan de lijn hebt is er wel 20 minuten verstreken. Eerst zeggen ze dat je de eerstvolgende wachter bent en daarna heb je weer 2 wachtenden voor je. Erg frustrerend!
Maar we gaan er van uit dat dit op termijn ook beter wordt;)

Was deze review nuttig? 
Tv loopt constant vast, WiFi kan maar 1 telefoon aan anders enorm graad. De helpdesk is echt een drama, pakken op met “hoi” en willen niet wachten tot probleem verholpen is en sturen je van kastje naar de muur.
Gemiddelde score 
 
1.8
Installatie 
 
4.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Martijn Juli 09, 2018

Geen aanrader

Tv loopt constant vast, WiFi kan maar 1 telefoon aan anders enorm graad. De helpdesk is echt een drama, pakken op met “hoi” en willen niet wachten tot probleem verholpen is en sturen je van kastje naar de muur.

Was deze review nuttig? 
Vanaf de eerste dag, 3 mei jl, geen enkel probleem.
Perfect internet, hoge snelheid en perfecte TV-ontvangst.
Bellen doe ik zelden maar zal ook wel goed zijn.
Alleen de helpdesk, abonnementskwesties, is een beetje knullig,
wel snel maar ze begrijpen dingen iets anders.
Gemiddelde score 
 
9.5
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
10.0
Geschreven door Paul Klijsen Juni 08, 2018

Vanaf de eerste dag, 3 mei jl, geen enkel probleem.
Perfect internet, hoge snelheid en perfecte TV-ontvangst.
Bellen doe ik zelden maar zal ook wel goed zijn.
Alleen de helpdesk, abonnementskwesties, is een beetje knullig,
wel snel maar ze begrijpen dingen iets anders.

Was deze review nuttig? 
Zeer instabiel internet/wifi en digitale tv
Sinds nieuw kastje voor de tv is het helemaal een ramp. Blijft vaak hangen of loopt vast. Opstarten dagelijks door de stekker eruit te strekken en opnieuw te laden. Zou verholpen worden echter na 3 maanden nog steeds hetzelfde.
Helpdesk een ramp
Gemiddelde score 
 
2.3
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
3.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
2.0
Geschreven door Frank April 16, 2018

Genoeg

Zeer instabiel internet/wifi en digitale tv
Sinds nieuw kastje voor de tv is het helemaal een ramp. Blijft vaak hangen of loopt vast. Opstarten dagelijks door de stekker eruit te strekken en opnieuw te laden. Zou verholpen worden echter na 3 maanden nog steeds hetzelfde.
Helpdesk een ramp

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider