Tweak ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/44/e9/15/tweak-38-1435562632.png
 
4.5 (148)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Tweak

Tweak is begonnen onder de naam TweakDSL. Maar Tweak is veel meer als alleen maar ADSL.

Zo wordt er nu naast ADSL ook SDSL, glasvezel, VoIP en super snelle newsservers aangeboden. Maar ook het registreren van een .nl domeinnaam behoort tot de mogelijkheden en zit bij enkele abonnementen standaard inbegrepen. Zo bent u altijd bereikbaar via uw eigen naam.

Tweak staat voor Unlimited Freedom; Internetten op volle snelheid en met maximale mogelijkheden. Ze noemen zich zelf "De meest relaxte provider van Nederland".

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 148 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
4.5
Installatie 
 
4.6  (130)
Helpdesk 
 
3.6  (145)
Internet 
 
5.7  (139)
Bellen 
 
4.5  (109)
Digitale televisie 
 
4.0  (60)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
    Hoe beviel de installatie door de monteur? Of heeft u zelf de installatie uitgevoerd? Was de meegeleverde beschrijving dan duidelijk? Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Helpdesk
    Beoordeel de helpdesk als u hiermee al eens contact heeft opgenomen. Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Internet
    Beoordeel de kwaliteit van het internet op snelheid, stabiliteit en storingen. Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Bellen
    Maakt u gebruik van telefonie? Beoordeel dit dan op geluidskwaliteit en storingen. Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Digitale televisie
    Maakt u gebruik van televisie? Beoordeel dit dan op beeldkwaliteit, storingen en mogelijkheden. Een toelichting kunt u hieronder geven. Een toelichting kunt u hieronder geven.
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
De TV is een stuk slechter dan KPN, maar wij willen Tweak toch nog een kans geven om het te verbeteren. Hopelijk nemen ze contact op, want sedert 2 weken zijn we bezig om met ze in contact te komen.
Gemiddelde score 
 
6.8
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
6.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
9.0
Digitale televisie 
 
3.0
Geschreven door Nico December 25, 2017

Iedereen verdiend een tweede kans

De TV is een stuk slechter dan KPN, maar wij willen Tweak toch nog een kans geven om het te verbeteren. Hopelijk nemen ze contact op, want sedert 2 weken zijn we bezig om met ze in contact te komen.

Was deze review nuttig? 
Zeer slechte service, slechte televisie en geen telefoon. Matige internet. En dit 12 maanden lang. En als je er wat van zegt en pas wilt betalen dreigen ze gelijk met grof geschut.
Er is geen enkele afspraak nagekomen.
Dus absoluut niet intrappen.
Gemiddelde score 
 
1.2
Installatie 
 
2.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door AJ December 13, 2017

Zeer slechte service, slechte televisie en geen telefoon. Matige internet. En dit 12 maanden lang. En als je er wat van zegt en pas wilt betalen dreigen ze gelijk met grof geschut.
Er is geen enkele afspraak nagekomen.
Dus absoluut niet intrappen.

Was deze review nuttig? 
Oorspronkelijk een bedrijf gerund door techneuten. Dat ligt nu helaas anders. De post-overname helpdeskers waar ik mee te maken heb gehad hebben een technische kennis (en soms een IQ) van niks. Gelukkig wordt een deel geregeld door KPN monteurs die wèl van wanten weten.
Telefoon heeft nooit goed gewerkt; regelmatig ligt de lijn eruit en als het werkt gaan gesprekken zonder uitzondering gepaard met LUID GEKRAAK. Na diverse (vermeende?) pogingen van hun kant dit te verhelpen heb ik het maar opgegeven.
Internet werkt wél zo goed als altijd en als extra is er een geweldig goede UseNet server inbegrepen. Dit is tevens de reden dat ik aanblijf.
Gemiddelde score 
 
4.5
Installatie 
 
4.0
Helpdesk 
 
4.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Anton December 04, 2017

Matige provider met goede UseNet koppeling

Oorspronkelijk een bedrijf gerund door techneuten. Dat ligt nu helaas anders. De post-overname helpdeskers waar ik mee te maken heb gehad hebben een technische kennis (en soms een IQ) van niks. Gelukkig wordt een deel geregeld door KPN monteurs die wèl van wanten weten.
Telefoon heeft nooit goed gewerkt; regelmatig ligt de lijn eruit en als het werkt gaan gesprekken zonder uitzondering gepaard met LUID GEKRAAK. Na diverse (vermeende?) pogingen van hun kant dit te verhelpen heb ik het maar opgegeven.
Internet werkt wél zo goed als altijd en als extra is er een geweldig goede UseNet server inbegrepen. Dit is tevens de reden dat ik aanblijf.

Was deze review nuttig? 
Er wordt helaas niet snel geantwoord op mailverzoeken. De dienstverlening van Tweak is zeer slecht.
Geschreven door D.Jessurun November 19, 2017

Er wordt helaas niet snel geantwoord op mailverzoeken. De dienstverlening van Tweak is zeer slecht.

Was deze review nuttig? 
Na contact met de helpdesk erg teleurgesteld over hoe men met problemen omgaat, logica is ver te zoeken. Het woord Help in Helpdesk kan men beter verwijderen in dit geval...
Gemiddelde score 
 
5.4
Installatie 
 
7.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
2.0
Digitale televisie 
 
7.0
Geschreven door Peter November 14, 2017

Als trouwe klant van het eerste uur zwaar teleurgesteld in de geboden service.

Na contact met de helpdesk erg teleurgesteld over hoe men met problemen omgaat, logica is ver te zoeken. Het woord Help in Helpdesk kan men beter verwijderen in dit geval...

Was deze review nuttig? 
Stelletje boeven . Dubbel incasseren en niet willen terug storten !
We zijn nu een jaar verder .
Incasso bureau is ingeschakeld .
Nooit met deze kleine internet providers in zee gaan!
Mensen u bent gewaarschuwd !
Gemiddelde score 
 
2.8
Installatie 
 
3.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
4.0
Bellen 
 
3.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Ye Yang Zhou Oktober 11, 2017

Automatische incasso niet doen!

Stelletje boeven . Dubbel incasseren en niet willen terug storten !
We zijn nu een jaar verder .
Incasso bureau is ingeschakeld .
Nooit met deze kleine internet providers in zee gaan!
Mensen u bent gewaarschuwd !

Was deze review nuttig? 
Telefoonverbinding meerdere malen onklaar, afgebroken, geen verbinding enz. enz. Afgelopen week weer met m'n mobiel bellen naar service/helpdesk. ruim 15 minuten wachten voor er wordt opgenomen, na vreselijke muziek en "u bent de eerste die geholpen wordt" terwijl ik direct na 9 uur belde, vervolgens "wij kunnen niets voor u doen, zullen het doorgeven aan onze "technici" waarna we vervolgens niets horen en/of merken. Het week-end geen telefoon verbinding - want de "technici" werken niet.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door olsthoorn September 10, 2017

slechte service

Telefoonverbinding meerdere malen onklaar, afgebroken, geen verbinding enz. enz. Afgelopen week weer met m'n mobiel bellen naar service/helpdesk. ruim 15 minuten wachten voor er wordt opgenomen, na vreselijke muziek en "u bent de eerste die geholpen wordt" terwijl ik direct na 9 uur belde, vervolgens "wij kunnen niets voor u doen, zullen het doorgeven aan onze "technici" waarna we vervolgens niets horen en/of merken. Het week-end geen telefoon verbinding - want de "technici" werken niet.

Was deze review nuttig? 
Chappeau!

Ik heb nu ongeveer twee weken uw nieuwe Sparql-box (Aria6) in gebruik en heb hem nog niet kunnen betrappen op enig disfunctioneren, praktisch alles doet het gewoon, alles zonder haperen!
Eindelijk een ontvanger die doet wat hij doen moet, in ieder geval voor TV ontvangst en opnemen.
Hadden we dit maar een paar jaar eerder gehad, had een hoop ergernis en grijze haren gescheeld!

Er blijft natuurlijk altijd wel wat te wensen over.
Los van de (nog) niet werkende pauze functie is het gebruik van de ontvanger als RADIO ontvanger niet erg gebruikers vriendelijk.
Doordat er helaas ook geen status display op het kastje zit, moet je dus altijd de TV aanzetten om iets in te stellen of selecteren, waarbij je dan ook nog eens door een aantal schermen heen moet.
Zit ik eerlijk gezegd s’morgens bij het aanzetten niet helemaal op te wachten.

Ik mis dus een snelle radio toegankelijkheid/functionaliteit (bv. middels een RAD/TV-toets), waarbij ik niet de TV hoef aan te zetten om de ontvanger als radio ontvanger te kunnen gebruiken. (ik gebruik voor het geluid een aparte versterker)

Maar ach, misschien is hier ook nog enige hoop op verbetering?

In ieder geval bedankt voor deze al grote verbetering, ik wacht in spanning af wat er nog komen gaat!

Met vriendelijke groet,
C. Pieterse
Gemiddelde score 
 
8.2
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
6.0
Internet 
 
9.0
Bellen 
 
8.0
Digitale televisie 
 
9.0
Geschreven door C. Pieterse Augustus 28, 2017

Chappeau!

Chappeau!

Ik heb nu ongeveer twee weken uw nieuwe Sparql-box (Aria6) in gebruik en heb hem nog niet kunnen betrappen op enig disfunctioneren, praktisch alles doet het gewoon, alles zonder haperen!
Eindelijk een ontvanger die doet wat hij doen moet, in ieder geval voor TV ontvangst en opnemen.
Hadden we dit maar een paar jaar eerder gehad, had een hoop ergernis en grijze haren gescheeld!

Er blijft natuurlijk altijd wel wat te wensen over.
Los van de (nog) niet werkende pauze functie is het gebruik van de ontvanger als RADIO ontvanger niet erg gebruikers vriendelijk.
Doordat er helaas ook geen status display op het kastje zit, moet je dus altijd de TV aanzetten om iets in te stellen of selecteren, waarbij je dan ook nog eens door een aantal schermen heen moet.
Zit ik eerlijk gezegd s’morgens bij het aanzetten niet helemaal op te wachten.

Ik mis dus een snelle radio toegankelijkheid/functionaliteit (bv. middels een RAD/TV-toets), waarbij ik niet de TV hoef aan te zetten om de ontvanger als radio ontvanger te kunnen gebruiken. (ik gebruik voor het geluid een aparte versterker)

Maar ach, misschien is hier ook nog enige hoop op verbetering?

In ieder geval bedankt voor deze al grote verbetering, ik wacht in spanning af wat er nog komen gaat!

Met vriendelijke groet,
C. Pieterse

Was deze review nuttig? 
internet en televisie zijn wij best tevreden over. Sparql valt af en toe even weg maar dit zijn geen onoverkomelijke dingen.
e-mail van Tweak heb ik echter zeer wisselende ervaringen mee.
ik ben nu 2 jaar klant (denk ik) en heb al minimaal 4 keer langere tijd problemen met de e-mail service. ene keer doet de vaste pc raar met de e-mails die verzonden moeten worden andere keer is het de mobile verbinding die kuren heeft.
het is een poosje stabiel geweest maar nu is het weer knudde.
Dit lijkt me toch niet echt rocket science voor een stelletje wizz kids.
Gemiddelde score 
 
7.3
Installatie 
 
8.0
Helpdesk 
 
6.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
7.0
Geschreven door George Molenaar Augustus 16, 2017

over het algemeen een goede score

internet en televisie zijn wij best tevreden over. Sparql valt af en toe even weg maar dit zijn geen onoverkomelijke dingen.
e-mail van Tweak heb ik echter zeer wisselende ervaringen mee.
ik ben nu 2 jaar klant (denk ik) en heb al minimaal 4 keer langere tijd problemen met de e-mail service. ene keer doet de vaste pc raar met de e-mails die verzonden moeten worden andere keer is het de mobile verbinding die kuren heeft.
het is een poosje stabiel geweest maar nu is het weer knudde.
Dit lijkt me toch niet echt rocket science voor een stelletje wizz kids.

Was deze review nuttig? 
door een verhuizing moesten wij glasvezel opzeggen en dsl nemen. Aan gevraagd en door een fout van tweak lang wachten .Internet en bellen gaat prima maar geen tv na meerdere malen bellen moeten wij tot 19 juli wachten voor er een monteur komt waar zijn de service van tweak. En als je belt iedere keer je verhaal uitleggen omdat je een ander aan de telefoon krijgt. En bellen naar tweak met een wachttijd van zeker 10 minuten
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door buitenkamp Juli 07, 2017

bagger

door een verhuizing moesten wij glasvezel opzeggen en dsl nemen. Aan gevraagd en door een fout van tweak lang wachten .Internet en bellen gaat prima maar geen tv na meerdere malen bellen moeten wij tot 19 juli wachten voor er een monteur komt waar zijn de service van tweak. En als je belt iedere keer je verhaal uitleggen omdat je een ander aan de telefoon krijgt. En bellen naar tweak met een wachttijd van zeker 10 minuten

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider