Caiway ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/96/76/01/caiway-39-1411403530.png
 
3.4 (296)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Caiway internet

Caiway internet maakt gebruik van de kabel. Ze proberen hiermee zich te onderscheiden ten op zichte van ADSL providers, door hoge snelheden aan te bieden. De laatste tijd neemt het aantal Caiway klachten hier toe. Zo zou Caiway een slecht bereikbare helpdesk hebben en zijn er regelmatig internet storingen in het Caiway netwerk.

Het Caiway Webcare Team heeft verbetering aangegeven en we hopen dan ook dat de klantentevredenheid van Caiway weer snel gaat toenemen. We roepen dan ook alle Caiway klanten op een review achter te laten over jouw Caiway internet ervaringen.

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 296 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
3.4
Installatie 
 
4.0  (221)
Helpdesk 
 
2.3  (271)
Internet 
 
3.2  (267)
Bellen 
 
3.9  (181)
Digitale televisie 
 
3.9  (172)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
    Hoe beviel de installatie door de monteur? Of heeft u zelf de installatie uitgevoerd? Was de meegeleverde beschrijving dan duidelijk? Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Helpdesk
    Beoordeel de helpdesk als u hiermee al eens contact heeft opgenomen. Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Internet
    Beoordeel de kwaliteit van het internet op snelheid, stabiliteit en storingen. Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Bellen
    Maakt u gebruik van telefonie? Beoordeel dit dan op geluidskwaliteit en storingen. Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Digitale televisie
    Maakt u gebruik van televisie? Beoordeel dit dan op beeldkwaliteit, storingen en mogelijkheden. Een toelichting kunt u hieronder geven. Een toelichting kunt u hieronder geven.
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Internet verbinding van Caiway is (excuus voor m’n taalgebruik) dikke ruk.
Ik kan sjonge jonge geen Netflix aflevering kijken zonder dat hij om de twee minuten 6 minuten moet bufferen. Heb nota bene glasvezel.. altijd klant geweest bij ziggo totdat ziggo niet meer leverde in Almelo. Snel overstappen naar KPN want nogmaals, Caiway.... dikke ruk
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Hilberink Oktober 01, 2018

Dikke ruk

Internet verbinding van Caiway is (excuus voor m’n taalgebruik) dikke ruk.
Ik kan sjonge jonge geen Netflix aflevering kijken zonder dat hij om de twee minuten 6 minuten moet bufferen. Heb nota bene glasvezel.. altijd klant geweest bij ziggo totdat ziggo niet meer leverde in Almelo. Snel overstappen naar KPN want nogmaals, Caiway.... dikke ruk

Was deze review nuttig? 
Het bedrijf Caiway,
Door het bedrijf Cogas zijn wij verplicht over te stappen naar Caiway, volgens Cogas was dit zonder problemen te doen. dus zo gezegd zo gedaan.
Helaas komen wij van een hele koude kermis thuis.
Het eerste probleem was dat onze HD recorder het niet deed naar 3 weken geen tv te kunnen kijken kregen wij een kastje zonder recorder, dit was volgens Caiway netjes opgelost. Na meerdere telefoontjes en veel discussies kregen wij eindelijk onze HD recorder, die wij bij Cogas ook hadden.
Het eerste ontvangen kastje mochten wij zelfs houden voor het ongemak!
3 jaar later zagen wij een factuur waarop wij altijd betalen voor het kastje die wij eigenlijk nooit hebben gebruikt. toch maar even bellen Uiteraard weet Caiway nergens van. Na een uur bellen moesten wij het ''ongemak' kastje BINNEN 1 WEEK terug sturen en krijgen wij het te veel betaalde geld retour.
Oke daarmee akkoord gegaan en ons 'ongemak' kastje retour gestuurd binnen de gestelde tijd!
3 maand later krijgen wij een mailtje waarin staat dat het kastje niet is aangekomen en willen zij post-NL hiervan de schuld geven. Nu hebben wij het bonnetje en het kastje niet meer, dus kunnen nu gewoon door blijven betalen!!!!
Gemiddelde score 
 
3.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
7.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
3.0
Geschreven door Hendri September 13, 2018

Er is altijd wel iets!

Het bedrijf Caiway,
Door het bedrijf Cogas zijn wij verplicht over te stappen naar Caiway, volgens Cogas was dit zonder problemen te doen. dus zo gezegd zo gedaan.
Helaas komen wij van een hele koude kermis thuis.
Het eerste probleem was dat onze HD recorder het niet deed naar 3 weken geen tv te kunnen kijken kregen wij een kastje zonder recorder, dit was volgens Caiway netjes opgelost. Na meerdere telefoontjes en veel discussies kregen wij eindelijk onze HD recorder, die wij bij Cogas ook hadden.
Het eerste ontvangen kastje mochten wij zelfs houden voor het ongemak!
3 jaar later zagen wij een factuur waarop wij altijd betalen voor het kastje die wij eigenlijk nooit hebben gebruikt. toch maar even bellen Uiteraard weet Caiway nergens van. Na een uur bellen moesten wij het ''ongemak' kastje BINNEN 1 WEEK terug sturen en krijgen wij het te veel betaalde geld retour.
Oke daarmee akkoord gegaan en ons 'ongemak' kastje retour gestuurd binnen de gestelde tijd!
3 maand later krijgen wij een mailtje waarin staat dat het kastje niet is aangekomen en willen zij post-NL hiervan de schuld geven. Nu hebben wij het bonnetje en het kastje niet meer, dus kunnen nu gewoon door blijven betalen!!!!

Was deze review nuttig? 
Zeer slecht bedrijf waarbij ze het woord service niet snappen. Om je klant te krijgen beloven ze vele mogelijkheden die nadat het contract in is gegaan onjuist zijn. Ofwel ze leveren niet de diensten die ze je hebben toegezegd. Dit is overigens voor Caiway geen reden om het contract te ontbinden. Beloftes dat je binnen een bepaalde tijd wordt teruggebeld komen ze ook niet na en bel je te vaak dan krijg je te horen dat de afdeling je niet wilt spreken en verbreken ze onbeschoft de verbinding.
Ook met de nieuwe AVG privacywet nemen ze het niet zo nauw. Nadat ik mij had geïdentificeerd als persoon A en aangaf dat ik een product had gekregen van een vriend van me, gaven ze mij plotseling al zijn adres gegevens, klantnummer en hebben zij zelfs zijn pincode van de tvtuner gereset zonder dat de eigenaar hiervan toestemming had gegeven en hiervan op de hoogte was. Voor hetzelfde geldt doet een wild vreemde dit en kan dmv al deze gegevens producten bestellen en opzeggen. Ongehoord maar voor Caiway schijnbaar heel normaal aan hun reactie te merken. Ben er helemaal klaar mee, slecht en onbetrouwbaar bedrijf. Nooit klant worden hier, tenzij je wilt worden opgelicht.
Geschreven door Zeer ontevreden klant Augustus 31, 2018

Wil je worden opgelicht, wordt dan klant van Caiway

Zeer slecht bedrijf waarbij ze het woord service niet snappen. Om je klant te krijgen beloven ze vele mogelijkheden die nadat het contract in is gegaan onjuist zijn. Ofwel ze leveren niet de diensten die ze je hebben toegezegd. Dit is overigens voor Caiway geen reden om het contract te ontbinden. Beloftes dat je binnen een bepaalde tijd wordt teruggebeld komen ze ook niet na en bel je te vaak dan krijg je te horen dat de afdeling je niet wilt spreken en verbreken ze onbeschoft de verbinding.
Ook met de nieuwe AVG privacywet nemen ze het niet zo nauw. Nadat ik mij had geïdentificeerd als persoon A en aangaf dat ik een product had gekregen van een vriend van me, gaven ze mij plotseling al zijn adres gegevens, klantnummer en hebben zij zelfs zijn pincode van de tvtuner gereset zonder dat de eigenaar hiervan toestemming had gegeven en hiervan op de hoogte was. Voor hetzelfde geldt doet een wild vreemde dit en kan dmv al deze gegevens producten bestellen en opzeggen. Ongehoord maar voor Caiway schijnbaar heel normaal aan hun reactie te merken. Ben er helemaal klaar mee, slecht en onbetrouwbaar bedrijf. Nooit klant worden hier, tenzij je wilt worden opgelicht.

Was deze review nuttig? 
Slechte klanten service, helaas kan ik geen andere aanbieder nemen kan nie wachten tot de kabel markt open gaat
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Piet Augustus 22, 2018

Bedroevende klanten service

Slechte klanten service, helaas kan ik geen andere aanbieder nemen kan nie wachten tot de kabel markt open gaat

Was deze review nuttig? 
We wonen in een wijk binnen de bebouwde kom waar nog geen glasvezelkabel ligt. De glasvezel 'aanlegger' is bereid een aanlegproject te starten als er meer dan 30% van de bewoners wil meedoen. Nu wil ik best het initiatief nemen, maar dan heb ik wel informatie nodig van de toekomstige 'provider' welke pakketten beschikbaar komen tegen -ongeveer- welke kosten. En wat schets mijn verbazing: Caiway wil deze informatie NIET geven!! Het argument: "Op uw adres is geen glasvezel kabel, dus we kunnen u niet helpen". Hier dus kip-en-ei: er is informatie van Caiway nodig om glasvezelkabel te kunnen laten aanleggen, maar die komt er niet omdat er geen glasvezelkabel ligt. Ik ben dus zéér teleurgesteld in Caiway, vind hun opstelling onbegrijpelijk en ben behoorlijk boos.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Adriaan10 Augustus 05, 2018

Onbegrijpelijk gedrag van Caiway

We wonen in een wijk binnen de bebouwde kom waar nog geen glasvezelkabel ligt. De glasvezel 'aanlegger' is bereid een aanlegproject te starten als er meer dan 30% van de bewoners wil meedoen. Nu wil ik best het initiatief nemen, maar dan heb ik wel informatie nodig van de toekomstige 'provider' welke pakketten beschikbaar komen tegen -ongeveer- welke kosten. En wat schets mijn verbazing: Caiway wil deze informatie NIET geven!! Het argument: "Op uw adres is geen glasvezel kabel, dus we kunnen u niet helpen". Hier dus kip-en-ei: er is informatie van Caiway nodig om glasvezelkabel te kunnen laten aanleggen, maar die komt er niet omdat er geen glasvezelkabel ligt. Ik ben dus zéér teleurgesteld in Caiway, vind hun opstelling onbegrijpelijk en ben behoorlijk boos.

Was deze review nuttig? 
Aanvraag gedaan voor vaste telefonie. Eerst tien minuten in de wacht, daarna zei de medewerker dat binnen drie werkdagen zou zijn geregeld en dat dan de telefoon kon worden aangesloten. Na een week nog steeds geen kiestoon. Gebeld naar Caiway. Verhaal uitgelegd. "ja meneer we hebben u wel aangemeld maar u moet u zelf ook nog aanmelden, wacht even ik verbind u wel even door". (Grrr) "(Nou meneer, ja ik begrijp dat het vervelend is dat dat niet is gezegd, maar ik geef u uw klantnummer en wachtwoord dan kunt u via mijncaiway uzelf aanmelden, nee dat kunnen we zelf niet doen, we begrijpen dat het vervelend is". Nou, zelf maar ingelogd, maar ik kon me daar niet aanmelden voor telefonie. De volgende dag weer gebeld. Nu kreeg ik de melding dat omdat ik vaker had gebeld ik werd doorgeschakeld naar een kernteam.
Verhaal weer uitgelegd. "Ja, ik begrijp dat dat vervelend is, ik zal even kijken. Oh u hebt een abonnement zonder telefonie, dan kunt u zich inderdaad niet aanmelden voor een vaste telefoonlijn. ". Grrrr.. Als ik een abonnement met telefonie had, dan had ik niet gevraagd om een telefoonlijn. "Ja, ik begrijp dat dat vervelend is. Het enige alternatief is dat u een glasvezelpakket neemt met telefonie, maar dat is wel iets duurder en dat kan wel twee weken duren, oh dat vind u te lang duren, zei ik twee weken? Ja, dat is officieel, maar meestal is het wel binnen vijf dagen"

-Slecht opgeleid personeel, ze kennen alleen de standaardzin "ik begrijp dat het vervelend is"
-Soms abnormaal lange wachttijden (er zijn nog vier wachtenden voor u)
- Waarom kan je geen vaste lijn bij een kabelpakket krijgen? En waarom weten je medewerkers dat niet?
-Duur
Gemiddelde score 
 
5.3
Installatie 
 
6.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door Jansen Juni 29, 2018

Slechte klantenservice

Aanvraag gedaan voor vaste telefonie. Eerst tien minuten in de wacht, daarna zei de medewerker dat binnen drie werkdagen zou zijn geregeld en dat dan de telefoon kon worden aangesloten. Na een week nog steeds geen kiestoon. Gebeld naar Caiway. Verhaal uitgelegd. "ja meneer we hebben u wel aangemeld maar u moet u zelf ook nog aanmelden, wacht even ik verbind u wel even door". (Grrr) "(Nou meneer, ja ik begrijp dat het vervelend is dat dat niet is gezegd, maar ik geef u uw klantnummer en wachtwoord dan kunt u via mijncaiway uzelf aanmelden, nee dat kunnen we zelf niet doen, we begrijpen dat het vervelend is". Nou, zelf maar ingelogd, maar ik kon me daar niet aanmelden voor telefonie. De volgende dag weer gebeld. Nu kreeg ik de melding dat omdat ik vaker had gebeld ik werd doorgeschakeld naar een kernteam.
Verhaal weer uitgelegd. "Ja, ik begrijp dat dat vervelend is, ik zal even kijken. Oh u hebt een abonnement zonder telefonie, dan kunt u zich inderdaad niet aanmelden voor een vaste telefoonlijn. ". Grrrr.. Als ik een abonnement met telefonie had, dan had ik niet gevraagd om een telefoonlijn. "Ja, ik begrijp dat dat vervelend is. Het enige alternatief is dat u een glasvezelpakket neemt met telefonie, maar dat is wel iets duurder en dat kan wel twee weken duren, oh dat vind u te lang duren, zei ik twee weken? Ja, dat is officieel, maar meestal is het wel binnen vijf dagen"

-Slecht opgeleid personeel, ze kennen alleen de standaardzin "ik begrijp dat het vervelend is"
-Soms abnormaal lange wachttijden (er zijn nog vier wachtenden voor u)
- Waarom kan je geen vaste lijn bij een kabelpakket krijgen? En waarom weten je medewerkers dat niet?
-Duur

Was deze review nuttig? 
Pluspunten:
- Installatie is prima verlopen en tevens zelf gemakkelijk te installeren.
- Het internet werkt ook prima, en is zeer snel en stabiel (mits een eigen router achter het modem is geïnstalleerd).

Minpunten:
- Multiscreen TV werkt NIET op 4G voor leden welke geen digitale televisiediensten afnemen van Caiway, terwijl je voor het goedkoopste pakket al 50 euro per maand betaald.
- Multiscreen TV voor desktop werkt ALLEEN OP Windows/MacOS, met Internet Explorer (Outdated, zeer onveilig) of Safari (Mac Only). Als je dus een ander OS als bijv. Linux gebruikt, of een andere browser dan bovengenoemd (In verband met veiligheid of een afwijkend OS) kun je gewoon GÉÉN gebruik maken van TV kijken op je Desktop PC. Dit is een euvel dat al JAREN speelt. Caiway weigert echter om hun systemen aan te passen naar de wensen van de klant en blijft vervolgens gewoon lekker hun zakken vullen.
- Klantenservice is ZEER slecht, en met Caiway als rechtmatig eigenaar van het glasnetwerk in onze regio is het onmogelijk om over te stappen naar een ISP welke betere diensten levert.
- Online hulp is verouderd en in veel gevallen niet eens op te zoeken, vanwege 404 errors als respons. Dit speelt al zeer lange tijd.
- Besluit je wel de onveilige route te nemen op een Windows systeem met Internet Explorer, is het maar hopen dat je binnen 50 kliks op de inlogpagina doorkomt naar de pagina waarop de player toegankelijk is. Daarbij is het nog hopen dat IE niet crasht door de zwaar verouderde plugin.

Bovengenoemde feiten zijn in mijn optiek al enkele aanwijzingen dat Caiway hun belang niet bij de klanten legt, maar in de eigen portemonnee. Zodra het glasnetwerk hier vrij gegeven wordt ben ik hier pleite!
Gemiddelde score 
 
7.0
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Danny Mei 15, 2018

Schandalig duur, ongelooflijk slecht!

Pluspunten:
- Installatie is prima verlopen en tevens zelf gemakkelijk te installeren.
- Het internet werkt ook prima, en is zeer snel en stabiel (mits een eigen router achter het modem is geïnstalleerd).

Minpunten:
- Multiscreen TV werkt NIET op 4G voor leden welke geen digitale televisiediensten afnemen van Caiway, terwijl je voor het goedkoopste pakket al 50 euro per maand betaald.
- Multiscreen TV voor desktop werkt ALLEEN OP Windows/MacOS, met Internet Explorer (Outdated, zeer onveilig) of Safari (Mac Only). Als je dus een ander OS als bijv. Linux gebruikt, of een andere browser dan bovengenoemd (In verband met veiligheid of een afwijkend OS) kun je gewoon GÉÉN gebruik maken van TV kijken op je Desktop PC. Dit is een euvel dat al JAREN speelt. Caiway weigert echter om hun systemen aan te passen naar de wensen van de klant en blijft vervolgens gewoon lekker hun zakken vullen.
- Klantenservice is ZEER slecht, en met Caiway als rechtmatig eigenaar van het glasnetwerk in onze regio is het onmogelijk om over te stappen naar een ISP welke betere diensten levert.
- Online hulp is verouderd en in veel gevallen niet eens op te zoeken, vanwege 404 errors als respons. Dit speelt al zeer lange tijd.
- Besluit je wel de onveilige route te nemen op een Windows systeem met Internet Explorer, is het maar hopen dat je binnen 50 kliks op de inlogpagina doorkomt naar de pagina waarop de player toegankelijk is. Daarbij is het nog hopen dat IE niet crasht door de zwaar verouderde plugin.

Bovengenoemde feiten zijn in mijn optiek al enkele aanwijzingen dat Caiway hun belang niet bij de klanten legt, maar in de eigen portemonnee. Zodra het glasnetwerk hier vrij gegeven wordt ben ik hier pleite!

Was deze review nuttig? 
De helpdesk functioneert gewoon NIET. Na installatie heeft hun monteur de coaxkabel gebruikt als trekdraad om twee kabels door te voeren en daarna deze coaxkabel verwijderd waardoor ik nu in de woonkamer geen radio kan luistern. Nu al vier dagen steeds telefonisch in de weer om het te laten herstellen, maar steeds weer aan het lijntje gehouden en de schuld neergelegd bij Guidion, het bedrijf dat voor hen de installaties uitvoert. Gewoon schandalig!
Gemiddelde score 
 
5.6
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
6.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
10.0
Geschreven door René April 26, 2018

Helpdesk

De helpdesk functioneert gewoon NIET. Na installatie heeft hun monteur de coaxkabel gebruikt als trekdraad om twee kabels door te voeren en daarna deze coaxkabel verwijderd waardoor ik nu in de woonkamer geen radio kan luistern. Nu al vier dagen steeds telefonisch in de weer om het te laten herstellen, maar steeds weer aan het lijntje gehouden en de schuld neergelegd bij Guidion, het bedrijf dat voor hen de installaties uitvoert. Gewoon schandalig!

Was deze review nuttig? 
Ik belde de helpdesk vanmorgen twee keer.
De eerste keer had ik een vriendelijke jongen aan de lijn die mij prettig te woord stond.
Ik moest terug bellen omdat iets nog niet werkte en kreeg een ongeduldige knul aan de lijn die mij uiteinde het advies gaf een vriend of collega te vragen om te helpen.
Verbijsterd dat hij bij de helpdesk werkt
Geschreven door Adriana April 06, 2018

Schokkend advies

Ik belde de helpdesk vanmorgen twee keer.
De eerste keer had ik een vriendelijke jongen aan de lijn die mij prettig te woord stond.
Ik moest terug bellen omdat iets nog niet werkte en kreeg een ongeduldige knul aan de lijn die mij uiteinde het advies gaf een vriend of collega te vragen om te helpen.
Verbijsterd dat hij bij de helpdesk werkt

Was deze review nuttig? 
Storing gemeld, het duurt een week om een monteur aan huis te krijgen
Er wordt een kabelbreuk geconstateerd.
Een week verder en er is nog geen enkele voortgang.
2 weken geen tv, internet en telefoon!
Helpdesk verwijst naar nieuwe eigenaar van Caiway. Ook wordt er naar de gemeente verwezen. Daarnaast naar de ‘net beheerder’.
Caiway zelf blinkt uit in ‘stilte’
Gemiddelde score 
 
4.2
Installatie 
 
3.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
5.0
Digitale televisie 
 
6.0
Geschreven door Gerke Kwastenar Januari 18, 2018

Belabberde aanpak storing

Storing gemeld, het duurt een week om een monteur aan huis te krijgen
Er wordt een kabelbreuk geconstateerd.
Een week verder en er is nog geen enkele voortgang.
2 weken geen tv, internet en telefoon!
Helpdesk verwijst naar nieuwe eigenaar van Caiway. Ook wordt er naar de gemeente verwezen. Daarnaast naar de ‘net beheerder’.
Caiway zelf blinkt uit in ‘stilte’

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider