Caiway ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/96/76/01/caiway-39-1411403530.png
 
3.3 (330)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Caiway internet

Caiway internet maakt gebruik van de kabel. Ze proberen hiermee zich te onderscheiden ten op zichte van ADSL providers, door hoge snelheden aan te bieden. De laatste tijd neemt het aantal Caiway klachten hier toe. Zo zou Caiway een slecht bereikbare helpdesk hebben en zijn er regelmatig internet storingen in het Caiway netwerk.

Het Caiway Webcare Team heeft verbetering aangegeven en we hopen dan ook dat de klantentevredenheid van Caiway weer snel gaat toenemen. We roepen dan ook alle Caiway klanten op een review achter te laten over jouw Caiway internet ervaringen.

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 330 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
3.3
Installatie 
 
3.8  (249)
Helpdesk 
 
2.3  (302)
Internet 
 
3.1  (299)
Bellen 
 
3.8  (202)
Digitale televisie 
 
3.7  (199)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
    Hoe beviel de installatie door de monteur? Of heeft u zelf de installatie uitgevoerd? Was de meegeleverde beschrijving dan duidelijk? Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Helpdesk
    Beoordeel de helpdesk als u hiermee al eens contact heeft opgenomen. Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Internet
    Beoordeel de kwaliteit van het internet op snelheid, stabiliteit en storingen. Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Bellen
    Maakt u gebruik van telefonie? Beoordeel dit dan op geluidskwaliteit en storingen. Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Digitale televisie
    Maakt u gebruik van televisie? Beoordeel dit dan op beeldkwaliteit, storingen en mogelijkheden. Een toelichting kunt u hieronder geven. Een toelichting kunt u hieronder geven.
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
Geen goede provider , belooft van alles en bij problemen pakken ze de telefoon niet eens op.
Ik heb mij schriftelijk weer opgezegd. Hopen dat ze de (aangetekende)brief wel lezen.
Gemiddelde score 
 
2.3
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door gerben Juni 24, 2020

Geen goede provider , belooft van alles en bij problemen pakken ze de telefoon niet eens op.
Ik heb mij schriftelijk weer opgezegd. Hopen dat ze de (aangetekende)brief wel lezen.

Was deze review nuttig? 
Wat een slechte internet verbinding, zit soms minuten te wachten in huis om antwoord via een appje te geven. Dan heb ik het maar niet over een game spelen op je telefoon, man man man! Om nou iedere keer alles uit te schakelen en op te starten met de hoop dat het misschien een update is geweest. Caiway site is van alle gemak voorzien behalve voor de klant,zo staat er bijv: stap 1, nee dan stap 2 nee dan stap 3, kom op zeg, "als er problemen zijn" wil je te woord worden gestaan en geholpen worden! Afijn zing me contract uit en stap over, dan maar geen glasvezel die stottert bij gebruik!!
Gemiddelde score 
 
3.4
Installatie 
 
5.0
Helpdesk 
 
4.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
2.0
Digitale televisie 
 
5.0
Geschreven door John van der Waal Juni 13, 2020

Internet shaking

Wat een slechte internet verbinding, zit soms minuten te wachten in huis om antwoord via een appje te geven. Dan heb ik het maar niet over een game spelen op je telefoon, man man man! Om nou iedere keer alles uit te schakelen en op te starten met de hoop dat het misschien een update is geweest. Caiway site is van alle gemak voorzien behalve voor de klant,zo staat er bijv: stap 1, nee dan stap 2 nee dan stap 3, kom op zeg, "als er problemen zijn" wil je te woord worden gestaan en geholpen worden! Afijn zing me contract uit en stap over, dan maar geen glasvezel die stottert bij gebruik!!

Was deze review nuttig? 
Het is werkelijk niet te doen. Afgelopen vrijdag 1 1/2 uur aan de telefoon gehangen. Hen honderd keer gehoord - u wordt zo spoedig mogelijk te wword gestaan -, ba ren bar slecht.
En dat terwijl ik voor mijn schoonmoeder een nieuwe aansluiting wil. Vandaag lukt het dus ook niet, alleen dat irritante muziekje.
Geschreven door P Kleijnjan Juni 08, 2020

Slechte bereikbaarheid.

Het is werkelijk niet te doen. Afgelopen vrijdag 1 1/2 uur aan de telefoon gehangen. Hen honderd keer gehoord - u wordt zo spoedig mogelijk te wword gestaan -, ba ren bar slecht.
En dat terwijl ik voor mijn schoonmoeder een nieuwe aansluiting wil. Vandaag lukt het dus ook niet, alleen dat irritante muziekje.

Was deze review nuttig? 

Mijn Klacht
Een week of 4 geleden heb ik een nieuwe 4K TV gekocht. Vanaf het moment van installatie wordt mijn beeld afwisselend paars en groen en het geluid is helemaal verdwenen.
In eerste instantie Caiway gebeld met dit probleem in de gedachte dat zij dat zouden kunnen oplossen met een nieuwe decoder, want inmiddels had ik op internet kunnen vinden dat de verouderde Caiway decoder niet met 4K om kon gaan. Zelf had ik al bedacht om upscaling uit te zetten, maar ook dat bood geen soelaas.
Na talloze telefoontjes met medewerkers van technische afdelingen en mensen van de klantenservice van Caiway en na evenzoveel loze toezeggingen ben ik nog steeds verstoken van tv ontvangst.
De ene medewerker geeft aan dat ze me niet kunnen helpen, de volgende geeft aan dat ik over moet stappen naar het nieuwe en ja …………….. je raadt het al, duurdere portfolio, de volgende zegt dat ze me korting geven op het nieuwe abonnement, de volgende zegt dat ze me een nieuwe decoder sturen die een en ander wel ondersteunt, de volgende begint opnieuw met het geven van technische adviezen zonder resultaat, de volgende hangt gefrustreerd op, de volgende rekt de tijd tot 17.00 uur en zet me dan in de wacht waardoor ik een bandje krijg met de melding dat ze gesloten zijn, etc etc etc. Om werkelijk gek van te worden.
Uiteindelijk de moeite gedaan een officiële klacht in te dienen bij Caiway en zelfs daarop reageert Caiway niet. Daarna een herinnering gestuurd en ook daarop wordt in alle toonaarden gezwegen.
Kortom een belabberde service van een organisatie die zich een monopolie positie heeft aangemeten en klanten niet meer ziet als inkomstenbron die je dus tevreden moet houden, c.q stellen, maar als lastposten die je in hun sop gaar moet laten koken.
Het is een werkelijke schande dat dit soort organisaties zo met betalende klanten omgaan. Het kan ook anders, want met Ziggo heb ik heel andere ervaringen. Die denken in klantgericht en in oplossingen.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Raymond Mei 26, 2020

Wat een onvoorstelbaar slechte service


Mijn Klacht
Een week of 4 geleden heb ik een nieuwe 4K TV gekocht. Vanaf het moment van installatie wordt mijn beeld afwisselend paars en groen en het geluid is helemaal verdwenen.
In eerste instantie Caiway gebeld met dit probleem in de gedachte dat zij dat zouden kunnen oplossen met een nieuwe decoder, want inmiddels had ik op internet kunnen vinden dat de verouderde Caiway decoder niet met 4K om kon gaan. Zelf had ik al bedacht om upscaling uit te zetten, maar ook dat bood geen soelaas.
Na talloze telefoontjes met medewerkers van technische afdelingen en mensen van de klantenservice van Caiway en na evenzoveel loze toezeggingen ben ik nog steeds verstoken van tv ontvangst.
De ene medewerker geeft aan dat ze me niet kunnen helpen, de volgende geeft aan dat ik over moet stappen naar het nieuwe en ja …………….. je raadt het al, duurdere portfolio, de volgende zegt dat ze me korting geven op het nieuwe abonnement, de volgende zegt dat ze me een nieuwe decoder sturen die een en ander wel ondersteunt, de volgende begint opnieuw met het geven van technische adviezen zonder resultaat, de volgende hangt gefrustreerd op, de volgende rekt de tijd tot 17.00 uur en zet me dan in de wacht waardoor ik een bandje krijg met de melding dat ze gesloten zijn, etc etc etc. Om werkelijk gek van te worden.
Uiteindelijk de moeite gedaan een officiële klacht in te dienen bij Caiway en zelfs daarop reageert Caiway niet. Daarna een herinnering gestuurd en ook daarop wordt in alle toonaarden gezwegen.
Kortom een belabberde service van een organisatie die zich een monopolie positie heeft aangemeten en klanten niet meer ziet als inkomstenbron die je dus tevreden moet houden, c.q stellen, maar als lastposten die je in hun sop gaar moet laten koken.
Het is een werkelijke schande dat dit soort organisaties zo met betalende klanten omgaan. Het kan ook anders, want met Ziggo heb ik heel andere ervaringen. Die denken in klantgericht en in oplossingen.

Was deze review nuttig? 
We wonen in het buitengebied en hebben sinds een jaar glasvezel. Het internet werkt goed en snel (vergeleken met 2 draaden koper van KPN :)). Helaas is het TV modem een drama. Als we willen terugkijken of iets later pas gaan kijken dan dat het programma gestart is dan begint de ellende. Het later opgestarte programma wordt tijdens het kijken ineens afgebroken (op het moment dat de originele uitzending afloopt volgens mij) en dan zit je ineens op een heel ander zender. Je moet dan gaan zoeken op welke zender je ook al weer aan het kijken was (ik schrijf dat niet altijd tevoren op), vervolgens net doen of je weer wil kijken vanaf het begin en dan krijg je een schermpje te zien waarbij je halverwege weer kunt "instappen" en verder kijken. Vervolgens krijg je vaak nog een keer hetzelfde.
Ik weet nu hoe ik met veel gdoe kan proberen een film af te kijken, maar bij de helpdesk weten ze alleen dat dit een bekend probleem is. Alleen spreken de helpdesk medewerkers elkaar compleet tegen. De ene zegt dat ik op het "nieuwe platform" moet overschakelen waarna het probleem over is, de ander zegt dat ik juist op het nieuwe platform zit en ook niet terug kan naar het oude platform (waar dit probleem niet zou voorkomen). En nummer 3 zegt dat ik naar een ander platform moet overschakelen, maar dan wel even een nieuw abonnement moet nemen voor minimaal een jaar. Dat ga ik dus niet doen. Ik heb vanaf het begin ellende, altijd mijn rekeningen betaald en nu zou ik weer moeten investeren omdat Caiway niet weet waar ze mee bezig zijn.
Ik heb echt geen vertrouwen meer in deze club. Zijn vooral bezig om mensen aan het lijntje te houden denk ik. Helaas hebben wij in het buitengebied maar 3 aanbieders anders had ik al lang bij KPN gezeten. Ouderwets degelijk bedrijf, daar houd ik van. Kan nu nog kiezen uit Solcon en Online, dan is het op. Over Solcon heb ik helaas ook niet veel goeds gelezen. Het lijkt er op dat deze (bijna) monopolisten dankbaar gebruik van hun positie maken. Onze zoon uit Curacao was hier en lachte ons uit toen hij zag hoe het allemaal werkte. "Op Curacao komen ze daar niet mee weg" zei hij, maar dat hoeft ook niet want daar werkt het gewoon zoals het hoort.
Gemiddelde score 
 
3.7
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
8.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door PAHM Mei 08, 2020

Slechte ervaringen met name met TV

We wonen in het buitengebied en hebben sinds een jaar glasvezel. Het internet werkt goed en snel (vergeleken met 2 draaden koper van KPN :)). Helaas is het TV modem een drama. Als we willen terugkijken of iets later pas gaan kijken dan dat het programma gestart is dan begint de ellende. Het later opgestarte programma wordt tijdens het kijken ineens afgebroken (op het moment dat de originele uitzending afloopt volgens mij) en dan zit je ineens op een heel ander zender. Je moet dan gaan zoeken op welke zender je ook al weer aan het kijken was (ik schrijf dat niet altijd tevoren op), vervolgens net doen of je weer wil kijken vanaf het begin en dan krijg je een schermpje te zien waarbij je halverwege weer kunt "instappen" en verder kijken. Vervolgens krijg je vaak nog een keer hetzelfde.
Ik weet nu hoe ik met veel gdoe kan proberen een film af te kijken, maar bij de helpdesk weten ze alleen dat dit een bekend probleem is. Alleen spreken de helpdesk medewerkers elkaar compleet tegen. De ene zegt dat ik op het "nieuwe platform" moet overschakelen waarna het probleem over is, de ander zegt dat ik juist op het nieuwe platform zit en ook niet terug kan naar het oude platform (waar dit probleem niet zou voorkomen). En nummer 3 zegt dat ik naar een ander platform moet overschakelen, maar dan wel even een nieuw abonnement moet nemen voor minimaal een jaar. Dat ga ik dus niet doen. Ik heb vanaf het begin ellende, altijd mijn rekeningen betaald en nu zou ik weer moeten investeren omdat Caiway niet weet waar ze mee bezig zijn.
Ik heb echt geen vertrouwen meer in deze club. Zijn vooral bezig om mensen aan het lijntje te houden denk ik. Helaas hebben wij in het buitengebied maar 3 aanbieders anders had ik al lang bij KPN gezeten. Ouderwets degelijk bedrijf, daar houd ik van. Kan nu nog kiezen uit Solcon en Online, dan is het op. Over Solcon heb ik helaas ook niet veel goeds gelezen. Het lijkt er op dat deze (bijna) monopolisten dankbaar gebruik van hun positie maken. Onze zoon uit Curacao was hier en lachte ons uit toen hij zag hoe het allemaal werkte. "Op Curacao komen ze daar niet mee weg" zei hij, maar dat hoeft ook niet want daar werkt het gewoon zoals het hoort.

Was deze review nuttig? 
Als er een manier was om Caiway failliet te laten gaan, had ik het gedaan. Soooo wat een waardeloze internet heb ik. De eigenaren zijn vast van die domme mongolen. Ik hoop dat jullie failliet gaan en hard ook!!!!!!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Gor April 29, 2020

Waardeloos

Als er een manier was om Caiway failliet te laten gaan, had ik het gedaan. Soooo wat een waardeloze internet heb ik. De eigenaren zijn vast van die domme mongolen. Ik hoop dat jullie failliet gaan en hard ook!!!!!!

Was deze review nuttig? 
Nu de glasvezelverbinding van Caiway een aantal maanden in gebruik en in deze coronatijd een geweldige ervaring t.o.v. de KPN-verbinding. Gezien de vele reacties online nogal huiverig over de kwaliteit, maar de ervaring is positief :).

Televisiekwaliteit:
Voorheen hadden we schoteltelevisie van Canal Digitaal. Het beeld lijkt nu via glasvezel beter dan wat ik eerder had. Het Aminokastje is klein, geluidsloos, energiezuiniger en gemakkelijk te bedienen. Zenderaanbod is vergelijkbaar en prima. Grote plus is de afstandsbediening. Deze kan gesynchroniseerd worden met de televisie, waardoor slechts 1 afstandsbediening in gebruik is.

Internetkwaliteit:
Snelheid van 250 Mbit/s down- en upload wordt bekabeld ruimschoots geleverd. Het wifi-signaal van router kan sterker, maar met de accesspoints van Ubiquiti werkt het prima.

Tevreden over de ervaring van afgelopen maanden!
Gemiddelde score 
 
9.4
Installatie 
 
9.0
Helpdesk 
 
8.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
10.0
Geschreven door TV April 25, 2020

Tevreden over glasvezel!

Nu de glasvezelverbinding van Caiway een aantal maanden in gebruik en in deze coronatijd een geweldige ervaring t.o.v. de KPN-verbinding. Gezien de vele reacties online nogal huiverig over de kwaliteit, maar de ervaring is positief :).

Televisiekwaliteit:
Voorheen hadden we schoteltelevisie van Canal Digitaal. Het beeld lijkt nu via glasvezel beter dan wat ik eerder had. Het Aminokastje is klein, geluidsloos, energiezuiniger en gemakkelijk te bedienen. Zenderaanbod is vergelijkbaar en prima. Grote plus is de afstandsbediening. Deze kan gesynchroniseerd worden met de televisie, waardoor slechts 1 afstandsbediening in gebruik is.

Internetkwaliteit:
Snelheid van 250 Mbit/s down- en upload wordt bekabeld ruimschoots geleverd. Het wifi-signaal van router kan sterker, maar met de accesspoints van Ubiquiti werkt het prima.

Tevreden over de ervaring van afgelopen maanden!

Was deze review nuttig? 
slecht bedrijf, slecht bereikbaar, slechte dienstverlening, slecht personeel.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door niels December 17, 2019

waardeloze dienstverlening

slecht bedrijf, slecht bereikbaar, slechte dienstverlening, slecht personeel.

Was deze review nuttig? 
waardeloos, Op klachten word totaal geen reactie gegeven. Ben maanden bezig geweest om glasvezel te krijgen en 2x voor niks thusi gebleven en 4x vrij genomen en als je hierover wil spreken hoe ze dit gaan oplossen, hoor je niks, behalve excuses van de dames van de klantenservice, waar ik niets mee kan.
Wel ondertussen me vinden met nieuwsbrieven, verkooptelefoontjes en de factuur en herinneringen hieraan..
Geschreven door Twan December 16, 2019

waardeloos, Op klachten word totaal geen reactie gegeven

waardeloos, Op klachten word totaal geen reactie gegeven. Ben maanden bezig geweest om glasvezel te krijgen en 2x voor niks thusi gebleven en 4x vrij genomen en als je hierover wil spreken hoe ze dit gaan oplossen, hoor je niks, behalve excuses van de dames van de klantenservice, waar ik niets mee kan.
Wel ondertussen me vinden met nieuwsbrieven, verkooptelefoontjes en de factuur en herinneringen hieraan..

Was deze review nuttig? 
Ik ben momenteel bij Caiway. Heb daar mijn abonnement per 26-02 omgezet naar een abonnement zonder telefoon. Men had wel aangegeven dat je, ivm de omzetting, even geen TV zou hebben. Wat is nu het geval? Ik kan al twee dagen geen TV kijken. De TV ontvanger welke ik heb gekregen was niet goed en nu probeert men deze al twee dagen te resetten. Snap niet waarom dat niet lukt binnen twee dagen. Had men niet beter een nieuw kastje kunnen sturen?? Ook valt tegenwoordig het internet regelmatig uit.
Geschreven door pierre November 28, 2019

Ik ben momenteel bij Caiway. Heb daar mijn abonnement per 26-02 omgezet naar een abonnement zonder telefoon. Men had wel aangegeven dat je, ivm de omzetting, even geen TV zou hebben. Wat is nu het geval? Ik kan al twee dagen geen TV kijken. De TV ontvanger welke ik heb gekregen was niet goed en nu probeert men deze al twee dagen te resetten. Snap niet waarom dat niet lukt binnen twee dagen. Had men niet beter een nieuw kastje kunnen sturen?? Ook valt tegenwoordig het internet regelmatig uit.

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider