Caiway ervaringen

https://www.internetervaring.nl/media/reviews/photos/thumbnail/300x300s/96/76/01/caiway-39-1411403530.png
 
3.4 (293)
0   1   0   0  
 
Schrijf een review
Caiway internet

Caiway internet maakt gebruik van de kabel. Ze proberen hiermee zich te onderscheiden ten op zichte van ADSL providers, door hoge snelheden aan te bieden. De laatste tijd neemt het aantal Caiway klachten hier toe. Zo zou Caiway een slecht bereikbare helpdesk hebben en zijn er regelmatig internet storingen in het Caiway netwerk.

Het Caiway Webcare Team heeft verbetering aangegeven en we hopen dan ook dat de klantentevredenheid van Caiway weer snel gaat toenemen. We roepen dan ook alle Caiway klanten op een review achter te laten over jouw Caiway internet ervaringen.

Bezoekers ervaringen Bekijk alle reviews over deze provider

Gemiddelde bezoekers score van: 293 bezoeker(s)

Gemiddelde score 
 
3.4
Installatie 
 
4.0  (219)
Helpdesk 
 
2.3  (269)
Internet 
 
3.2  (265)
Bellen 
 
3.9  (181)
Digitale televisie 
 
3.9  (171)
Score (hoe hoger hoe beter)
  • Installatie
    Hoe beviel de installatie door de monteur? Of heeft u zelf de installatie uitgevoerd? Was de meegeleverde beschrijving dan duidelijk? Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Helpdesk
    Beoordeel de helpdesk als u hiermee al eens contact heeft opgenomen. Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Internet
    Beoordeel de kwaliteit van het internet op snelheid, stabiliteit en storingen. Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Bellen
    Maakt u gebruik van telefonie? Beoordeel dit dan op geluidskwaliteit en storingen. Een toelichting kunt u hieronder geven.
  • Digitale televisie
    Maakt u gebruik van televisie? Beoordeel dit dan op beeldkwaliteit, storingen en mogelijkheden. Een toelichting kunt u hieronder geven. Een toelichting kunt u hieronder geven.
Commentaar
Vul a.u.b. de beveiligingscode in.
We wonen in een wijk binnen de bebouwde kom waar nog geen glasvezelkabel ligt. De glasvezel 'aanlegger' is bereid een aanlegproject te starten als er meer dan 30% van de bewoners wil meedoen. Nu wil ik best het initiatief nemen, maar dan heb ik wel informatie nodig van de toekomstige 'provider' welke pakketten beschikbaar komen tegen -ongeveer- welke kosten. En wat schets mijn verbazing: Caiway wil deze informatie NIET geven!! Het argument: "Op uw adres is geen glasvezel kabel, dus we kunnen u niet helpen". Hier dus kip-en-ei: er is informatie van Caiway nodig om glasvezelkabel te kunnen laten aanleggen, maar die komt er niet omdat er geen glasvezelkabel ligt. Ik ben dus zéér teleurgesteld in Caiway, vind hun opstelling onbegrijpelijk en ben behoorlijk boos.
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Adriaan10 Augustus 05, 2018

Onbegrijpelijk gedrag van Caiway

We wonen in een wijk binnen de bebouwde kom waar nog geen glasvezelkabel ligt. De glasvezel 'aanlegger' is bereid een aanlegproject te starten als er meer dan 30% van de bewoners wil meedoen. Nu wil ik best het initiatief nemen, maar dan heb ik wel informatie nodig van de toekomstige 'provider' welke pakketten beschikbaar komen tegen -ongeveer- welke kosten. En wat schets mijn verbazing: Caiway wil deze informatie NIET geven!! Het argument: "Op uw adres is geen glasvezel kabel, dus we kunnen u niet helpen". Hier dus kip-en-ei: er is informatie van Caiway nodig om glasvezelkabel te kunnen laten aanleggen, maar die komt er niet omdat er geen glasvezelkabel ligt. Ik ben dus zéér teleurgesteld in Caiway, vind hun opstelling onbegrijpelijk en ben behoorlijk boos.

Was deze review nuttig? 
Aanvraag gedaan voor vaste telefonie. Eerst tien minuten in de wacht, daarna zei de medewerker dat binnen drie werkdagen zou zijn geregeld en dat dan de telefoon kon worden aangesloten. Na een week nog steeds geen kiestoon. Gebeld naar Caiway. Verhaal uitgelegd. "ja meneer we hebben u wel aangemeld maar u moet u zelf ook nog aanmelden, wacht even ik verbind u wel even door". (Grrr) "(Nou meneer, ja ik begrijp dat het vervelend is dat dat niet is gezegd, maar ik geef u uw klantnummer en wachtwoord dan kunt u via mijncaiway uzelf aanmelden, nee dat kunnen we zelf niet doen, we begrijpen dat het vervelend is". Nou, zelf maar ingelogd, maar ik kon me daar niet aanmelden voor telefonie. De volgende dag weer gebeld. Nu kreeg ik de melding dat omdat ik vaker had gebeld ik werd doorgeschakeld naar een kernteam.
Verhaal weer uitgelegd. "Ja, ik begrijp dat dat vervelend is, ik zal even kijken. Oh u hebt een abonnement zonder telefonie, dan kunt u zich inderdaad niet aanmelden voor een vaste telefoonlijn. ". Grrrr.. Als ik een abonnement met telefonie had, dan had ik niet gevraagd om een telefoonlijn. "Ja, ik begrijp dat dat vervelend is. Het enige alternatief is dat u een glasvezelpakket neemt met telefonie, maar dat is wel iets duurder en dat kan wel twee weken duren, oh dat vind u te lang duren, zei ik twee weken? Ja, dat is officieel, maar meestal is het wel binnen vijf dagen"

-Slecht opgeleid personeel, ze kennen alleen de standaardzin "ik begrijp dat het vervelend is"
-Soms abnormaal lange wachttijden (er zijn nog vier wachtenden voor u)
- Waarom kan je geen vaste lijn bij een kabelpakket krijgen? En waarom weten je medewerkers dat niet?
-Duur
Gemiddelde score 
 
5.3
Installatie 
 
6.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
8.0
Geschreven door Jansen Juni 29, 2018

Slechte klantenservice

Aanvraag gedaan voor vaste telefonie. Eerst tien minuten in de wacht, daarna zei de medewerker dat binnen drie werkdagen zou zijn geregeld en dat dan de telefoon kon worden aangesloten. Na een week nog steeds geen kiestoon. Gebeld naar Caiway. Verhaal uitgelegd. "ja meneer we hebben u wel aangemeld maar u moet u zelf ook nog aanmelden, wacht even ik verbind u wel even door". (Grrr) "(Nou meneer, ja ik begrijp dat het vervelend is dat dat niet is gezegd, maar ik geef u uw klantnummer en wachtwoord dan kunt u via mijncaiway uzelf aanmelden, nee dat kunnen we zelf niet doen, we begrijpen dat het vervelend is". Nou, zelf maar ingelogd, maar ik kon me daar niet aanmelden voor telefonie. De volgende dag weer gebeld. Nu kreeg ik de melding dat omdat ik vaker had gebeld ik werd doorgeschakeld naar een kernteam.
Verhaal weer uitgelegd. "Ja, ik begrijp dat dat vervelend is, ik zal even kijken. Oh u hebt een abonnement zonder telefonie, dan kunt u zich inderdaad niet aanmelden voor een vaste telefoonlijn. ". Grrrr.. Als ik een abonnement met telefonie had, dan had ik niet gevraagd om een telefoonlijn. "Ja, ik begrijp dat dat vervelend is. Het enige alternatief is dat u een glasvezelpakket neemt met telefonie, maar dat is wel iets duurder en dat kan wel twee weken duren, oh dat vind u te lang duren, zei ik twee weken? Ja, dat is officieel, maar meestal is het wel binnen vijf dagen"

-Slecht opgeleid personeel, ze kennen alleen de standaardzin "ik begrijp dat het vervelend is"
-Soms abnormaal lange wachttijden (er zijn nog vier wachtenden voor u)
- Waarom kan je geen vaste lijn bij een kabelpakket krijgen? En waarom weten je medewerkers dat niet?
-Duur

Was deze review nuttig? 
Pluspunten:
- Installatie is prima verlopen en tevens zelf gemakkelijk te installeren.
- Het internet werkt ook prima, en is zeer snel en stabiel (mits een eigen router achter het modem is geïnstalleerd).

Minpunten:
- Multiscreen TV werkt NIET op 4G voor leden welke geen digitale televisiediensten afnemen van Caiway, terwijl je voor het goedkoopste pakket al 50 euro per maand betaald.
- Multiscreen TV voor desktop werkt ALLEEN OP Windows/MacOS, met Internet Explorer (Outdated, zeer onveilig) of Safari (Mac Only). Als je dus een ander OS als bijv. Linux gebruikt, of een andere browser dan bovengenoemd (In verband met veiligheid of een afwijkend OS) kun je gewoon GÉÉN gebruik maken van TV kijken op je Desktop PC. Dit is een euvel dat al JAREN speelt. Caiway weigert echter om hun systemen aan te passen naar de wensen van de klant en blijft vervolgens gewoon lekker hun zakken vullen.
- Klantenservice is ZEER slecht, en met Caiway als rechtmatig eigenaar van het glasnetwerk in onze regio is het onmogelijk om over te stappen naar een ISP welke betere diensten levert.
- Online hulp is verouderd en in veel gevallen niet eens op te zoeken, vanwege 404 errors als respons. Dit speelt al zeer lange tijd.
- Besluit je wel de onveilige route te nemen op een Windows systeem met Internet Explorer, is het maar hopen dat je binnen 50 kliks op de inlogpagina doorkomt naar de pagina waarop de player toegankelijk is. Daarbij is het nog hopen dat IE niet crasht door de zwaar verouderde plugin.

Bovengenoemde feiten zijn in mijn optiek al enkele aanwijzingen dat Caiway hun belang niet bij de klanten legt, maar in de eigen portemonnee. Zodra het glasnetwerk hier vrij gegeven wordt ben ik hier pleite!
Gemiddelde score 
 
7.0
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Danny Mei 15, 2018

Schandalig duur, ongelooflijk slecht!

Pluspunten:
- Installatie is prima verlopen en tevens zelf gemakkelijk te installeren.
- Het internet werkt ook prima, en is zeer snel en stabiel (mits een eigen router achter het modem is geïnstalleerd).

Minpunten:
- Multiscreen TV werkt NIET op 4G voor leden welke geen digitale televisiediensten afnemen van Caiway, terwijl je voor het goedkoopste pakket al 50 euro per maand betaald.
- Multiscreen TV voor desktop werkt ALLEEN OP Windows/MacOS, met Internet Explorer (Outdated, zeer onveilig) of Safari (Mac Only). Als je dus een ander OS als bijv. Linux gebruikt, of een andere browser dan bovengenoemd (In verband met veiligheid of een afwijkend OS) kun je gewoon GÉÉN gebruik maken van TV kijken op je Desktop PC. Dit is een euvel dat al JAREN speelt. Caiway weigert echter om hun systemen aan te passen naar de wensen van de klant en blijft vervolgens gewoon lekker hun zakken vullen.
- Klantenservice is ZEER slecht, en met Caiway als rechtmatig eigenaar van het glasnetwerk in onze regio is het onmogelijk om over te stappen naar een ISP welke betere diensten levert.
- Online hulp is verouderd en in veel gevallen niet eens op te zoeken, vanwege 404 errors als respons. Dit speelt al zeer lange tijd.
- Besluit je wel de onveilige route te nemen op een Windows systeem met Internet Explorer, is het maar hopen dat je binnen 50 kliks op de inlogpagina doorkomt naar de pagina waarop de player toegankelijk is. Daarbij is het nog hopen dat IE niet crasht door de zwaar verouderde plugin.

Bovengenoemde feiten zijn in mijn optiek al enkele aanwijzingen dat Caiway hun belang niet bij de klanten legt, maar in de eigen portemonnee. Zodra het glasnetwerk hier vrij gegeven wordt ben ik hier pleite!

Was deze review nuttig? 
De helpdesk functioneert gewoon NIET. Na installatie heeft hun monteur de coaxkabel gebruikt als trekdraad om twee kabels door te voeren en daarna deze coaxkabel verwijderd waardoor ik nu in de woonkamer geen radio kan luistern. Nu al vier dagen steeds telefonisch in de weer om het te laten herstellen, maar steeds weer aan het lijntje gehouden en de schuld neergelegd bij Guidion, het bedrijf dat voor hen de installaties uitvoert. Gewoon schandalig!
Gemiddelde score 
 
5.6
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
6.0
Bellen 
 
10.0
Digitale televisie 
 
10.0
Geschreven door René April 26, 2018

Helpdesk

De helpdesk functioneert gewoon NIET. Na installatie heeft hun monteur de coaxkabel gebruikt als trekdraad om twee kabels door te voeren en daarna deze coaxkabel verwijderd waardoor ik nu in de woonkamer geen radio kan luistern. Nu al vier dagen steeds telefonisch in de weer om het te laten herstellen, maar steeds weer aan het lijntje gehouden en de schuld neergelegd bij Guidion, het bedrijf dat voor hen de installaties uitvoert. Gewoon schandalig!

Was deze review nuttig? 
Ik belde de helpdesk vanmorgen twee keer.
De eerste keer had ik een vriendelijke jongen aan de lijn die mij prettig te woord stond.
Ik moest terug bellen omdat iets nog niet werkte en kreeg een ongeduldige knul aan de lijn die mij uiteinde het advies gaf een vriend of collega te vragen om te helpen.
Verbijsterd dat hij bij de helpdesk werkt
Geschreven door Adriana April 06, 2018

Schokkend advies

Ik belde de helpdesk vanmorgen twee keer.
De eerste keer had ik een vriendelijke jongen aan de lijn die mij prettig te woord stond.
Ik moest terug bellen omdat iets nog niet werkte en kreeg een ongeduldige knul aan de lijn die mij uiteinde het advies gaf een vriend of collega te vragen om te helpen.
Verbijsterd dat hij bij de helpdesk werkt

Was deze review nuttig? 
Storing gemeld, het duurt een week om een monteur aan huis te krijgen
Er wordt een kabelbreuk geconstateerd.
Een week verder en er is nog geen enkele voortgang.
2 weken geen tv, internet en telefoon!
Helpdesk verwijst naar nieuwe eigenaar van Caiway. Ook wordt er naar de gemeente verwezen. Daarnaast naar de ‘net beheerder’.
Caiway zelf blinkt uit in ‘stilte’
Gemiddelde score 
 
4.2
Installatie 
 
3.0
Helpdesk 
 
2.0
Internet 
 
5.0
Bellen 
 
5.0
Digitale televisie 
 
6.0
Geschreven door Gerke Kwastenar Januari 18, 2018

Belabberde aanpak storing

Storing gemeld, het duurt een week om een monteur aan huis te krijgen
Er wordt een kabelbreuk geconstateerd.
Een week verder en er is nog geen enkele voortgang.
2 weken geen tv, internet en telefoon!
Helpdesk verwijst naar nieuwe eigenaar van Caiway. Ook wordt er naar de gemeente verwezen. Daarnaast naar de ‘net beheerder’.
Caiway zelf blinkt uit in ‘stilte’

Was deze review nuttig? 
Ik ben overgestapt met alleen internet abonnement van kpn naar Caiway,wat een snelheid.Caiway garandeert internet snelheid van 150MB,maar krijg meer snelheid dan normaal.Zelfs mijn smartphone wordt gek van die hoge snelheid ((PC ook).Helpdesk is heel goed.Al met al supertevreden klant.Complimenten voor Caiway.
Gemiddelde score 
 
10.0
Installatie 
 
10.0
Helpdesk 
 
10.0
Internet 
 
10.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Tevreden Klant Januari 17, 2018

Caiway

Ik ben overgestapt met alleen internet abonnement van kpn naar Caiway,wat een snelheid.Caiway garandeert internet snelheid van 150MB,maar krijg meer snelheid dan normaal.Zelfs mijn smartphone wordt gek van die hoge snelheid ((PC ook).Helpdesk is heel goed.Al met al supertevreden klant.Complimenten voor Caiway.

Was deze review nuttig? 
Vorige week donderdag klant geworden bij Caiway na onze verhuizing. Is al Caiway aansluiting in ons huis, zaterdag pakket ontvangen en gisteren zou het werken. Telefonisch met helpdesk geconstateerd dat de modem niet werkt en dat er een monteur moet komen. Gistermiddag toegezegd dat er op vrijdag een monteur zou komen, vanmiddag wordt er gewoon gezegd dat ze helemaal vol zitten en het volgende week dinsdag wordt. Als ik leidinggevende wil spreken kan dit niet, en als we er niet uitkomen willen ze het gesprek beëindigen.
Dit kan toch niet? Zo ga je niet met (nieuwe) klanten om!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
Onbekend
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
Onbekend
Geschreven door Leo Heuvelman November 02, 2017

Nieuwe klant

Vorige week donderdag klant geworden bij Caiway na onze verhuizing. Is al Caiway aansluiting in ons huis, zaterdag pakket ontvangen en gisteren zou het werken. Telefonisch met helpdesk geconstateerd dat de modem niet werkt en dat er een monteur moet komen. Gistermiddag toegezegd dat er op vrijdag een monteur zou komen, vanmiddag wordt er gewoon gezegd dat ze helemaal vol zitten en het volgende week dinsdag wordt. Als ik leidinggevende wil spreken kan dit niet, en als we er niet uitkomen willen ze het gesprek beëindigen.
Dit kan toch niet? Zo ga je niet met (nieuwe) klanten om!

Was deze review nuttig? 
Als je een keuze tussen providers hebt, kies dan niet voor Caiway! Inmiddels wachten we al twee weken op het opsturen van een modem nadat deze door schuld van Caiway kapot is gegaan. In deze tijd hebben wij geen telefonie, internet en digitale televisie. Omdat we alleen nog wel analoge televisie hebben vindt Caiway dat we geen recht op compensatie hebben. Vreselijk bedrijf!
Gemiddelde score 
 
1.0
Installatie 
 
1.0
Helpdesk 
 
1.0
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
1.0
Digitale televisie 
 
1.0
Geschreven door Henk Lambers Augustus 31, 2017

0 kwaliteit 0 service

Als je een keuze tussen providers hebt, kies dan niet voor Caiway! Inmiddels wachten we al twee weken op het opsturen van een modem nadat deze door schuld van Caiway kapot is gegaan. In deze tijd hebben wij geen telefonie, internet en digitale televisie. Omdat we alleen nog wel analoge televisie hebben vindt Caiway dat we geen recht op compensatie hebben. Vreselijk bedrijf!

Was deze review nuttig? 
De WiFi is echt superslecht!
Heel vaak en veel storingen en als hij het doet valt ie zo weer uit en als hij het eindelijk een keer goed doet kan ik maar net Google opzoeken
Het enige wat goed is,is tv.
Gemiddelde score 
 
4.0
Installatie 
 
Onbekend
Helpdesk 
 
Onbekend
Internet 
 
1.0
Bellen 
 
Onbekend
Digitale televisie 
 
7.0
Geschreven door Sjenno Hoogland Augustus 18, 2017

Zelf Free WiFi spots in het buitenland werken beter

De WiFi is echt superslecht!
Heel vaak en veel storingen en als hij het doet valt ie zo weer uit en als hij het eindelijk een keer goed doet kan ik maar net Google opzoeken
Het enige wat goed is,is tv.

Was deze review nuttig? 
 
Bekijk alle reviews over deze provider